Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 9. jul 2016, 15:05

Ham der Emil skrev:Nu er sagen jo nok den, at Bruhn vil spille hver gang. Det kommer han ikke til forløbeligt, der er chancen større i Viborg. En leje aftale kunne have været at fortrække.
Hvor lang kontrakt havde han tilbage?

Som nogle skriver, så minder han en del om Lucas med samme flair på bolden; desværre udfoldede hans talent sig dog lidt senere.
Han havde udløb til 31.dec mener jeg. Jeg synes stadig det er en fejl at de lod ham gå. Om LS er god eller dårlig til at nurse talenter aner jeg ikke, men han virker da ok frisk på at give dem chancen. I gårsdagens testkamp så det feks ud til at Magnus Christensen havde overhalet Abildgaard som substitut som central midt - og med god grund. Jeg er ikke LSs største fan, men jeg er heller ikke utilfreds med ham. Nu må efteråret vise hvad han kan som træner, når der skal bygges et hold op. Bliver helt sikkert spændende at følge.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 9. jul 2016, 15:06

Gamen skrev:
Kokkefar skrev: Forestil jer Kent i en kontrovers med et ungt talent, det var bare ikke sket. Han passede på de unge og troede på dem.
Kan vi ikke godt snart skyde den dér tese ned om, at Kent var en sublim mandskabsbehandler. Der var en grund til at det var PEA, der tog sig af samtlige unge spillere (også Bruhn), både ifht. individuelle samtaler og decideret udvikling. Kent er ikke en træner man taler specielt meget med.

Derfor er jeg også overbevist om, at det er PEA der har vendt tommelen ned ifht. Bruhn.

Kent passede sgu ikke på de unge spillere, han snakkede knap nok med dem - at mange af dem leverer på så højt niveau kan man takke PEA for. Hans erfaring samt evner til at coache og motivere unge spillere er guld værd i vores setup.
Ja, vi får et seriøst problem som man ikke lige kan købe sig ud af, den dag PEA stopper. Må håbe han har taget Augu ind i jedi-lære.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Brent » 9. jul 2016, 15:09

Hvis ikke man er brændt alt for varm på Lange, kunne Marvin være et super alternativ at få ind til angrebet.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/pour ... oebenhavn/
AaB - the Nordic gateway to Europe

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af white splash » 9. jul 2016, 15:43

Brent skrev:Hvis ikke man er brændt alt for varm på Lange, kunne Marvin være et super alternativ at få ind til angrebet.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/pour ... oebenhavn/
Har du set ham i gågaden?
1 2 3 Jimmy er en mur!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af gravballe » 9. jul 2016, 15:44

Kokkefar skrev:
Funky skrev:
Kokkefar skrev: Jeg mener han kan noget helt specielt. En mand der som 20-årig kan køre Dynamo Kiev rundt på den måde han gjorde, mener jeg man bør tage seriøst. Jeg synes Bruhn kunne nogle ting man ikke har set meget længe i AaB, med undtagelse af Lucas måske. Han er en forsigtig spiller, ja. Og han skulle sikkert have flere chancer end andre talenter for at slå igennem, men bare fordi han er af en lidt skrøbeligere karakter, kan han sagtens blive til noget stort. Med lidt mere tålmodighed tror jeg han havde udviklet sig til en profil i AaB. Jeg er egentlig overrasket over Kent ikke snuppede ham. Han har nemlig den tålmodighed der skal til, og har tidligere set et lys i ham. Søndergaard derimod, udråber ham som den helt store overraskelse, hvorefter han på et halv år opgiver ham. Jeg synes helt ærligt at LS viser kæmpe mangel på format og tålmodighed i denne situation. Forestil jer Kent i en kontrovers med et ungt talent, det var bare ikke sket. Han passede på de unge og troede på dem.

Ovenstående er selvfølgelig baseret ud fra, at rygtet om en kontrovers er sand.Der skal desuden nok findes tilfælde, hvor min påstand om Kent ikke er sand, men det er mit overordnede indtryk af manden.
Nu er der vel ikke noget som indikerer, at LS generelt ikke kan finde ud af at nurse talenter. Og hvad der egentlig, måske, er foregået mellem LS og Bruhn...det får vi nok aldrig at vide, og det skal vi sådant set heller ikke.
Kent nursede ham i et par år. LS overtager, ser umiddelbart samme lys i ham som Kent gjorde, men efter et halv år giver han op på ham. Som sagt er det udelukkende i den enkeltstående situation jeg udtaler mig om LS, og her mener jeg han har fejlet (igen, givet rygtet taler sandt).
Så manden har fået chancen i 1 1/2 år og det er ikke nok? Han havde et flot efterår med gode kampe i ligaen og i Europa, og man fornemmede han var meget tæt på at slå igennem, men det sker bare aldrig. Samtidig udviser han mindre og mindre vilje hver gang han får chancen, for chancen den fik han mange gange. Ud fra de sidste par kampe han fik var det tydeligt at se han bare ikke havde det i sig, og vi kan jo ikke give ham 10 kampe i træk når han intet viser. Jeg er sikker på der er en god chance for han kan blive god, det vil bare aldrig ske i AaB.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2213
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Sauer » 9. jul 2016, 15:44

Gamen skrev:
Funky skrev:
Hvis AaB ender med at have hentet 4-5 spillere ind mere eller mindre direkte til startopstillingen, ja, så overrasker det mig. Om det er "naturligt" skal jeg ikke kunne sige, det er i alt fald ikke noget jeg kan huske at have set før.
Så hvad havde du forventet? Selvfølgelig skal 5 startende spillere, der smutter fra klubben, erstattes af startere, og med den tynde bænk vi har så er det da alfa/omega at der netop hentes kvalitet. Vi har alle de udviklingsspillere vi skal have.

Nej, men du har heller ikke set før at vi har skilt os af med 5 spillere fra start-11'eren på 7 måneder.
AaB har vel nærmest aldrig fulgt den procedure, du opridser. At de fleste er enige om, at holdet har brug for at blive tilført en håndfuld profiler, gør det ikke til en selvfølgelighed, at det sker.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 9. jul 2016, 16:44

Gamen skrev:
Funky skrev:
Hvis AaB ender med at have hentet 4-5 spillere ind mere eller mindre direkte til startopstillingen, ja, så overrasker det mig. Om det er "naturligt" skal jeg ikke kunne sige, det er i alt fald ikke noget jeg kan huske at have set før.
Så hvad havde du forventet? Selvfølgelig skal 5 startende spillere, der smutter fra klubben, erstattes af startere, og med den tynde bænk vi har så er det da alfa/omega at der netop hentes kvalitet. Vi har alle de udviklingsspillere vi skal have.

Nej, men du har heller ikke set før at vi har skilt os af med 5 spillere fra start-11'eren på 7 måneder.
Jeg får sådan en sjov fornemmelse af, at du tror jeg brokker mig over de mange indkøb. Det er ikke tilfældet. Jeg er nærmere benovet. I øvrigt er det vist en tilsnigelse at kalde Jönsson for en fast starter, og Spalvis havde vi allerede en erstatning for i form af Helenius, så det gør sådant set bare 5 yderligere helt nye ansigter til start-11'eren endnu mere imponerende. Til og med når man tilsyneladende ikke går efter at erstatte den måske største profil, vi har mistet: Dalle. Det er altså på de øvrige 8-9 mark-pladser, man har intentioner om at sætte op til 5 komplet nye ansiger ind. Det er sgu voldsomt. Og uhørt i AaB-sammenhæng.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 9. jul 2016, 17:29

Sauer skrev: AaB har vel nærmest aldrig fulgt den procedure, du opridser. At de fleste er enige om, at holdet har brug for at blive tilført en håndfuld profiler, gør det ikke til en selvfølgelighed, at det sker.
Men AaB har heller aldrig mistet 5 startere på en halvsæson. Hvorfor har man ellers hørt Gaarde tale om det her transfervindue som noget helt specielt: "Vi skal agere, for der kommer til at ske stor forandring på vores hold. Det bliver en åreladning og en form for ny start for os."

Det kæmpestore spillerum det har skabt lønmæssigt, og økonomisk i øvrigt, skal selvfølgelig udnyttes til at reetablere det man har mistet og AaB har også en målsætning der skal indfries. Det er som om folk hænger fast i fortiden, hvor vores handlerum er ikke-eksisterende uanset afgange.

Det er jo ikke fordi vores erhvervede spillere koster bunker af penge, dét havde været noget nyt. Vi handler stadigvæk primært på bedste AaB-vis - spillere på billige transfers eller spillere med kontraktudløb.
Jeg forstår ikke at I er så overraskede, hvis man tager et kig nedover vores trup efter de afgange og inkl. de 6 nyoprykkede spillere. Kvalitets- og erfaringsmæssigt ville den jo være papirstynd uden de tilgange vi har fået hidtil.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 9. jul 2016, 17:40

Funky skrev: Jeg får sådan en sjov fornemmelse af, at du tror jeg brokker mig over de mange indkøb. Det er ikke tilfældet. Jeg er nærmere benovet. I øvrigt er det vist en tilsnigelse at kalde Jönsson for en fast starter, og Spalvis havde vi allerede en erstatning for i form af Helenius, så det gør sådant set bare 5 yderligere helt nye ansigter til start-11'eren endnu mere imponerende. Til og med når man tilsyneladende ikke går efter at erstatte den måske største profil, vi har mistet: Dalle. Det er altså på de øvrige 8-9 mark-pladser, man har intentioner om at sætte op til 5 komplet nye ansiger ind. Det er sgu voldsomt. Og uhørt i AaB-sammenhæng.
Nej, jeg opponerer mod den konstante underspilning af AaB's råderum og handlemuligheder. Jönsson sad på en topløn, så i den henseende var han at sammenligne med en starter og han blev da også brugt i langt hovedparten af kampene sidste sæson.
Helenius erstatter jo udelukkende Spalvis numerisk, ikke kvalitetsmæssigt. Medmindre vi kører endnu en PK-argumentation på ham, hvor hans niveau for 3 år siden er lig med hans nuværende niveau. Han er stadig en ubekendt, dét var Spalvis som liga-topscorer naturligvis ikke.

Igen: det er også voldsomt at miste 5 deciderede startere. Jeg er gået ned over vores transferhistorie for alle de år vi har været med Superligaen, og såvidt jeg kan se er det sket et par gange, at vi har mistet op imod 2-3 startende spillere, men aldrig 5. Tæller man Thelander (hvor vi heller aldrig fik en erstatning) med er det 6 spillere på samme sæson.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 9. jul 2016, 18:08

Gamen skrev:
Funky skrev: Jeg får sådan en sjov fornemmelse af, at du tror jeg brokker mig over de mange indkøb. Det er ikke tilfældet. Jeg er nærmere benovet. I øvrigt er det vist en tilsnigelse at kalde Jönsson for en fast starter, og Spalvis havde vi allerede en erstatning for i form af Helenius, så det gør sådant set bare 5 yderligere helt nye ansigter til start-11'eren endnu mere imponerende. Til og med når man tilsyneladende ikke går efter at erstatte den måske største profil, vi har mistet: Dalle. Det er altså på de øvrige 8-9 mark-pladser, man har intentioner om at sætte op til 5 komplet nye ansiger ind. Det er sgu voldsomt. Og uhørt i AaB-sammenhæng.
Nej, jeg opponerer mod den konstante underspilning af AaB's råderum og handlemuligheder. Jönsson sad på en topløn, så i den henseende var han at sammenligne med en starter og han blev da også brugt i langt hovedparten af kampene sidste sæson.
Helenius erstatter jo udelukkende Spalvis numerisk, ikke kvalitetsmæssigt. Medmindre vi kører endnu en PK-argumentation på ham, hvor hans niveau for 3 år siden er lig med hans nuværende niveau. Han er stadig en ubekendt, dét var Spalvis som liga-topscorer naturligvis ikke.

Igen: det er også voldsomt at miste 5 deciderede startere. Jeg er gået ned over vores transferhistorie for alle de år vi har været med Superligaen, og såvidt jeg kan se er det sket et par gange, at vi har mistet op imod 2-3 startende spillere, men aldrig 5. Tæller man Thelander (hvor vi heller aldrig fik en erstatning) med er det 6 spillere på samme sæson.
Det er friskt nok at sige, at Spalvis' niveau ikke var ubekendt, sådan som han sluttede. Jeg konstaterer i øvrigt bare, at Helenius er blevet omtalt af Gaarde som erstatning for Spalvis, men samtidig kan man jo godt høre, at det altså er offensiv-spillere, man fortsat leder efter...

Jeg underspiller heller ikke AaB's handlemuligheder. Jeg er benovet over AaBs handle-vilje. Det er ikke det samme.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af NIN » 9. jul 2016, 18:16

Funky skrev:
Gamen skrev:
Funky skrev: Jeg får sådan en sjov fornemmelse af, at du tror jeg brokker mig over de mange indkøb. Det er ikke tilfældet. Jeg er nærmere benovet. I øvrigt er det vist en tilsnigelse at kalde Jönsson for en fast starter, og Spalvis havde vi allerede en erstatning for i form af Helenius, så det gør sådant set bare 5 yderligere helt nye ansigter til start-11'eren endnu mere imponerende. Til og med når man tilsyneladende ikke går efter at erstatte den måske største profil, vi har mistet: Dalle. Det er altså på de øvrige 8-9 mark-pladser, man har intentioner om at sætte op til 5 komplet nye ansiger ind. Det er sgu voldsomt. Og uhørt i AaB-sammenhæng.
Nej, jeg opponerer mod den konstante underspilning af AaB's råderum og handlemuligheder. Jönsson sad på en topløn, så i den henseende var han at sammenligne med en starter og han blev da også brugt i langt hovedparten af kampene sidste sæson.
Helenius erstatter jo udelukkende Spalvis numerisk, ikke kvalitetsmæssigt. Medmindre vi kører endnu en PK-argumentation på ham, hvor hans niveau for 3 år siden er lig med hans nuværende niveau. Han er stadig en ubekendt, dét var Spalvis som liga-topscorer naturligvis ikke.

Igen: det er også voldsomt at miste 5 deciderede startere. Jeg er gået ned over vores transferhistorie for alle de år vi har været med Superligaen, og såvidt jeg kan se er det sket et par gange, at vi har mistet op imod 2-3 startende spillere, men aldrig 5. Tæller man Thelander (hvor vi heller aldrig fik en erstatning) med er det 6 spillere på samme sæson.
Det er friskt nok at sige, at Spalvis' niveau ikke var ubekendt, sådan som han sluttede. Jeg konstaterer i øvrigt bare, at Helenius er blevet omtalt af Gaarde som erstatning for Spalvis, men samtidig kan man jo godt høre, at det altså er offensiv-spillere, man fortsat leder efter...

Jeg underspiller heller ikke AaB's handlemuligheder. Jeg er benovet over AaBs handle-vilje. Det er ikke det samme.
At Spavis sluttede af som han gjorde, har vel ingenting at gøre med at være en ubekendt faktor. Der var vel ingen (eller få) der stillede spørgsmålstegn ved hans scoring eller angrebsmæssige kvaliteter, da Gaarde annoncerede at Spavis også spillede for AaB i foråret.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 9. jul 2016, 18:28

Funky skrev: Jeg underspiller heller ikke AaB's handlemuligheder. Jeg er benovet over AaBs handle-vilje. Det er ikke det samme.
Vi står med en situation som er uden sidestykke i nyere tid. Selvfølgelig giver det et ekstraordinært transfervindue på ind-siden - det giver da sig selv.
Og jo, det er da det samme. I skriver som om at det havde været forventeligt hvis vi kun havde hentet 2-3 spillere, uagtet at vi har mistet masser af kvalitet (og ikke mindst erfaring) over det seneste halve år, OG samtidig fået masser af råderum på både transfer- og lønsiden.
Det er da et tegn på at skyggerne fra en ikke så fjern fortid stadig præger tankegangen hos en del brugere herinde - men igen, husk nu på at det her er en situation vi ikke har prøvet i 15-20 år. Det varer forhåbentlig længe inden vi skal foretage så massiv udskiftning igen.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Provst i Brovst » 9. jul 2016, 23:24

Brent skrev:Hvis ikke man er brændt alt for varm på Lange, kunne Marvin være et super alternativ at få ind til angrebet.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/pour ... oebenhavn/
Jeg ville gerne have ham til AaB. Lars Søndergaard kender ham indgående så det bliver spændende at se om AaB forsøger at hente ham.

Han er hurtig og god i hurtige angreb\kontra. Han kunne sagtens blive en gevinst for AaB.

Prisen er også rigtig.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 10. jul 2016, 21:55

I dette vindue har vi mistet Spalvis, Thomsen, Jønsson, Bruhn, Thrane og KEP. Og i sidste vindue røg Dalgaard. Det er alle enten deciderede profiler eller folk etableret omkring 1.-holdet. Desuden er der så ophævet med Bust, og Augo er stoppet.

De navne er blevet erstattet af Meilinger, Holgersen og Sloth, som på papiret skal kunne blive profiler.

Så har vi fået V. Ahlmann og Helenius, som vi ved ikke har niveauet til ligaen, retur, og suppleret op med helt uprøvede kræfter (a la Bust), hvoraf nogle forhåbentligt slår tll. Tilmed at J. Ahlmann fysiske tilstand fortsat meget usikker og Pohl er ude i længere tid.

Altså står vi igen for mange vinduer i træk med et vindue, hvor tingene numerisk ikke hænger sammen. Det er som om vi langsomt men sikkert er ved at give op.

Herinde på forummet er flere til gengæld ved at gå amok i jubelrus over vinduet, alene fordi vi for at gang skyld har hentet et par spillere ind. Men der glemmer folk i den grad at lave ovennævnte numeriske regnestykke.
Fodbold skal ses med hjertet!

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2038
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af 9520AaB » 10. jul 2016, 22:32

AaB 85 95 99 08 skrev:I dette vindue har vi mistet Spalvis, Thomsen, Jønsson, Bruhn, Thrane og KEP. Og i sidste vindue røg Dalgaard. Det er alle enten deciderede profiler eller folk etableret omkring 1.-holdet. Desuden er der så ophævet med Bust, og Augo er stoppet.

De navne er blevet erstattet af Meilinger, Holgersen og Sloth, som på papiret skal kunne blive profiler.

Så har vi fået V. Ahlmann og Helenius, som vi ved ikke har niveauet til ligaen, retur, og suppleret op med helt uprøvede kræfter (a la Bust), hvoraf nogle forhåbentligt slår tll. Tilmed at J. Ahlmann fysiske tilstand fortsat meget usikker og Pohl er ude i længere tid.

Altså står vi igen for mange vinduer i træk med et vindue, hvor tingene numerisk ikke hænger sammen. Det er som om vi langsomt men sikkert er ved at give op.

Herinde på forummet er flere til gengæld ved at gå amok i jubelrus over vinduet, alene fordi vi for at gang skyld har hentet et par spillere ind. Men der glemmer folk i den grad at lave ovennævnte numeriske regnestykke.
Here we go again. Er det copypaste fra tidligere??


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 10. jul 2016, 22:41

9520AaB skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:I dette vindue har vi mistet Spalvis, Thomsen, Jønsson, Bruhn, Thrane og KEP. Og i sidste vindue røg Dalgaard. Det er alle enten deciderede profiler eller folk etableret omkring 1.-holdet. Desuden er der så ophævet med Bust, og Augo er stoppet.

De navne er blevet erstattet af Meilinger, Holgersen og Sloth, som på papiret skal kunne blive profiler.

Så har vi fået V. Ahlmann og Helenius, som vi ved ikke har niveauet til ligaen, retur, og suppleret op med helt uprøvede kræfter (a la Bust), hvoraf nogle forhåbentligt slår tll. Tilmed at J. Ahlmann fysiske tilstand fortsat meget usikker og Pohl er ude i længere tid.

Altså står vi igen for mange vinduer i træk med et vindue, hvor tingene numerisk ikke hænger sammen. Det er som om vi langsomt men sikkert er ved at give op.

Herinde på forummet er flere til gengæld ved at gå amok i jubelrus over vinduet, alene fordi vi for at gang skyld har hentet et par spillere ind. Men der glemmer folk i den grad at lave ovennævnte numeriske regnestykke.
Here we go again. Er det copypaste fra tidligere??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Godt indlæg. Men kan du evt lige uddybe en anelse, hvor du er uenig.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3277
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Brodernumsi » 10. jul 2016, 22:46

AaB 85 95 99 08 skrev:I dette vindue har vi mistet Spalvis, Thomsen, Jønsson, Bruhn, Thrane og KEP. Og i sidste vindue røg Dalgaard. Det er alle enten deciderede profiler eller folk etableret omkring 1.-holdet. Desuden er der så ophævet med Bust, og Augo er stoppet.

De navne er blevet erstattet af Meilinger, Holgersen og Sloth, som på papiret skal kunne blive profiler.

Så har vi fået V. Ahlmann og Helenius, som vi ved ikke har niveauet til ligaen, retur, og suppleret op med helt uprøvede kræfter (a la Bust), hvoraf nogle forhåbentligt slår tll. Tilmed at J. Ahlmann fysiske tilstand fortsat meget usikker og Pohl er ude i længere tid.

Altså står vi igen for mange vinduer i træk med et vindue, hvor tingene numerisk ikke hænger sammen. Det er som om vi langsomt men sikkert er ved at give op.

Herinde på forummet er flere til gengæld ved at gå amok i jubelrus over vinduet, alene fordi vi for at gang skyld har hentet et par spillere ind. Men der glemmer folk i den grad at lave ovennævnte numeriske regnestykke.
Dit problem er det numeriske regnestykke? Du fortrækker kvantitet frem for kvalitet? Dalsgaard og Thomsen er de eneste to, der har forladt os det sidste år, som jeg vil savne, og de to kommer vi aldrig til at erstatte 1:1.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 10. jul 2016, 22:55

Brodernumsi skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:I dette vindue har vi mistet Spalvis, Thomsen, Jønsson, Bruhn, Thrane og KEP. Og i sidste vindue røg Dalgaard. Det er alle enten deciderede profiler eller folk etableret omkring 1.-holdet. Desuden er der så ophævet med Bust, og Augo er stoppet.

De navne er blevet erstattet af Meilinger, Holgersen og Sloth, som på papiret skal kunne blive profiler.

Så har vi fået V. Ahlmann og Helenius, som vi ved ikke har niveauet til ligaen, retur, og suppleret op med helt uprøvede kræfter (a la Bust), hvoraf nogle forhåbentligt slår tll. Tilmed at J. Ahlmann fysiske tilstand fortsat meget usikker og Pohl er ude i længere tid.

Altså står vi igen for mange vinduer i træk med et vindue, hvor tingene numerisk ikke hænger sammen. Det er som om vi langsomt men sikkert er ved at give op.

Herinde på forummet er flere til gengæld ved at gå amok i jubelrus over vinduet, alene fordi vi for at gang skyld har hentet et par spillere ind. Men der glemmer folk i den grad at lave ovennævnte numeriske regnestykke.
Dit problem er det numeriske regnestykke? Du fortrækker kvantitet frem for kvalitet? Dalsgaard og Thomsen er de eneste to, der har forladt os det sidste år, som jeg vil savne, og de to kommer vi aldrig til at erstatte 1:1.
Ingen taler om en til en-erstatning. Dit problem (for nu at bruge dit fine udtryk) - eller i hvert fald et af dine problemer - er, at du er lidt for fuld af benovelse og tror, at man en til en kan erstatte 2-3 etablerede, erfarne superliga-spillere med ynglinge-spillere, og så bruge den strategi vindue efter vindue.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3277
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Brodernumsi » 11. jul 2016, 00:04

Vi har mistet 5 etablerede superligaspillere det sidste år og fået 4 ind. LS og Gaarde har begge udtalt at de stadig leder efter 1-2 spillere til start 11'eren.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af NIN » 11. jul 2016, 00:45

Brodernumsi skrev:Vi har mistet 5 etablerede superligaspillere det sidste år og fået 4 ind. LS og Gaarde har begge udtalt at de stadig leder efter 1-2 spillere til start 11'eren.
AK, Dalsgaard, Jönsson, Thomsen, Kenneth Emil, Spalvis. Hvem er ikke etableret?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Låst