Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3003
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af raekkeettre » 31. jan 2022, 10:45

Kenneth K skrev:
31. jan 2022, 10:29
Rigtig fornuftigt at få slanket truppen og sendt lidt dødvægt ud ad døren, men jeg savner da, at snart træder nogen ind ad døren også. Det må der da også være frigivet lidt økonomi til nu.
Men ifølge Transfermarket er vi nu nede på 21 (Når Lucas er skadet) i vores 1. holdstrup som er KLART den smalleste i hele ligaen - nummer 2 er Viborg, GF og Brøndby med 26 - Vi er jo syndssygt underbemandet?! Jeg er klar over, det er mega fedt at sende de unge på udlejning, og det er vi vist flere der har efterspurgt når de ikke rigtig slår igennem - men med en trup på 21 mand? Alle hold i Ligaen har en gennemsnits trup på 28,25, som jeg lige kan regne ud fra Transfermarket. Vi er 7 mand under gennemsnittet.

EDIT: Så lige der var et par stykker der havde skrevet om det før et par sider henne, sorry. Men ja - det gør jo ikke emnet mindre valid :) Derudover har vi den 3. ældste trupsammensætning i ligaen, så der skal vist også fyldes på fra "bunden" hvis vi skal have en trup med flere salgsemner over de næste par år. Med mindre der kommer en hær op fra ungdomsholdene til sommer, men den strategi har før "backfired".

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 680
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af FlemmingG » 31. jan 2022, 11:12

Om med i de 21-22, er jo også Prijovic, som eftersigende IKKE er konkurrencedygtig på superliganiveau

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Moen » 31. jan 2022, 11:21

FlemmingG skrev:
31. jan 2022, 11:12
Om med i de 21-22, er jo også Prijovic, som eftersigende IKKE er konkurrencedygtig på superliganiveau
Og Gedsted virker heller ikke til at have niveauet (endnu)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10806
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af jonas386 » 31. jan 2022, 11:22

Der kan kun være 11 spillere på banen af gangen. Alt derover er fråds.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Pastorius » 31. jan 2022, 11:28

jonas386 skrev:
31. jan 2022, 11:22
Der kan kun være 11 spillere på banen af gangen. Alt derover er fråds.
I modsætning til så mange andre sæsoner, så er det også kun 15 kampe vi skal spille. Alt incl.
Med venlig Hilsen
--
Robert

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3003
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af raekkeettre » 31. jan 2022, 11:29

Prica22 skrev:
31. jan 2022, 11:21
FlemmingG skrev:
31. jan 2022, 11:12
Om med i de 21-22, er jo også Prijovic, som eftersigende IKKE er konkurrencedygtig på superliganiveau
Og Gedsted virker heller ikke til at have niveauet (endnu)
Men er det bare mig, hvor det lige er gået op for, at vi er SÅ MEGET under alle andre i ligaen?? Jeg tænker med karantæner og skader kan vi få svært ved at stille fuld hold til bænken til nogle af kampene. Og hvad med 11 mod 11 til træning, det sker nok ikke - men der kan være øvelser hvor kvaliteten bare ikke er høj.

Jeg tænker der skal "desværre" nok en 2-4 spillere ind nu her idag for at vi kan være med - og det bliver jo nok på lån siden at LF skal indover transfers til sommer :(

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3003
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af raekkeettre » 31. jan 2022, 11:30

Pastorius skrev:
31. jan 2022, 11:28
jonas386 skrev:
31. jan 2022, 11:22
Der kan kun være 11 spillere på banen af gangen. Alt derover er fråds.
I modsætning til så mange andre sæsoner, så er det også kun 15 kampe vi skal spille. Alt incl.
Trist - men god point :)

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Moen » 31. jan 2022, 11:32

raekkeettre skrev:
31. jan 2022, 11:29
Prica22 skrev:
31. jan 2022, 11:21
FlemmingG skrev:
31. jan 2022, 11:12
Om med i de 21-22, er jo også Prijovic, som eftersigende IKKE er konkurrencedygtig på superliganiveau
Og Gedsted virker heller ikke til at have niveauet (endnu)
Men er det bare mig, hvor det lige er gået op for, at vi er SÅ MEGET under alle andre i ligaen?? Jeg tænker med karantæner og skader kan vi få svært ved at stille fuld hold til bænken til nogle af kampene. Og hvad med 11 mod 11 til træning, det sker nok ikke - men der kan være øvelser hvor kvaliteten bare ikke er høj.

Jeg tænker der skal "desværre" nok en 2-4 spillere ind nu her idag for at vi kan være med - og det bliver jo nok på lån siden at LF skal indover transfers til sommer :(
Vi er sårbare, men ikke SÅ meget under alle andre, synes jeg. I efteråret var en stor del af FCKs bredde ungdomsspillere og jeg vil ikke mene, de var vildt ringe trupmæssigt. Inge skal ikke bare handle for at handle, men enig i at der bør hentes ihvertfald én spiller.

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Indlæg: 123
Tilmeldt: 29. jan 2021, 10:24
Favoritspiller: Søren Frederiksen

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af DGK » 31. jan 2022, 11:34

Jeg kunne godt tænke mig der skete lidt positivt nyt ind som kunne skabe lidt gode vibes omkring holdet - lige nu føles det ret tomt i forhold til styrkelse af klubben i forhold til efteråret

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2629
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af baresi » 31. jan 2022, 11:36

AaB arbejder stærkt på forlængelse af Rinne (håber det lykkes)
Thelander virker tabt, forlængelse virker svær., han vil gerne til udlandet. (men her er måske nyt på vej, se nedenstående)
Trajkovski meldte jeg for et godt stykke tid siden, at man søgte ophævelse, og det virker rigtigt at det skete, selvom der måtte være mere i posen end vi så.
Prica, Hannesbo ud på leje, fornuftigt.
Magnus C og Børsting får ikke forlænget, og Børsting kan stadig ryge i dette vindue, der er interesse.
Tror ikke at venstre backen fra Viborg bliver til noget, lyder det til.
MEN MEN hører at AaB er i dialog med Lars Kramers agent, om et skifte fra Sommer (lars kramer vil vist gerne afsted nu)
(Og når man tænker på DK, så har fck, bif, fcm, agf & randers alle ente handlet til midt forsvaret eller er dækket ind, så synes da at AaB står stærkt i den sammenhæng + der lige kommer en Lars Friis) det kunne være spændende.

kort update herfra ikke meget nyt nyt, men lars kramer kunne være interessant. Og hvis man forlænger med Rinne, så er det ultra godt. Ham får vi sgu ikke bedre.

til gengæld må man da sige at FCK opruster vildt. BIF spændende salg og køb. FCM igen med brasser fokus og store salg.
Men udover de 3 har jeg svært ved at se noget vildt, eller er der noget jeg har overset. Oplever hverken AGF eller Randers foretage noget ekstraordinært. OB ligegyldigt, og de andre, hmm vel ikke noget sindsoprivende.
Så vinduet ift. at rydde op kan vel være helt okay, hvis vi inden sommer har en skadesfri stamme og så en lucas med indhop hist og pist.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3003
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af raekkeettre » 31. jan 2022, 11:36

Prica22 skrev:
31. jan 2022, 11:32
raekkeettre skrev:
31. jan 2022, 11:29
Prica22 skrev:
31. jan 2022, 11:21
FlemmingG skrev:
31. jan 2022, 11:12
Om med i de 21-22, er jo også Prijovic, som eftersigende IKKE er konkurrencedygtig på superliganiveau
Og Gedsted virker heller ikke til at have niveauet (endnu)
Men er det bare mig, hvor det lige er gået op for, at vi er SÅ MEGET under alle andre i ligaen?? Jeg tænker med karantæner og skader kan vi få svært ved at stille fuld hold til bænken til nogle af kampene. Og hvad med 11 mod 11 til træning, det sker nok ikke - men der kan være øvelser hvor kvaliteten bare ikke er høj.

Jeg tænker der skal "desværre" nok en 2-4 spillere ind nu her idag for at vi kan være med - og det bliver jo nok på lån siden at LF skal indover transfers til sommer :(
Vi er sårbare, men ikke SÅ meget under alle andre, synes jeg. I efteråret var en stor del af FCKs bredde ungdomsspillere og jeg vil ikke mene, de var vildt ringe trupmæssigt. Inge skal ikke bare handle for at handle, men enig i at der bør hentes ihvertfald én spiller.
Jeg har ikke helt overblik - men lad os antage af 1/3 er ungdomsspillere så - så havde de vist 30 spillere i FCK, som giver 20 "seniorspillere" at gøre med - hvis det var AaB så ville vi være nede på 14 "seniorspillere" - hvis vi brugte samme kalkule. Det er dælme ikke meget. Men ja - forstår hvad du mener, synes også bare vi har "fyld" i vores trup som den er lige nu.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Forza » 31. jan 2022, 11:49

GK:
Rinne / Theo

HB:
Pallesen, Børsting, Gedsted

CB:
Thelander, Ross, Granli, Hagelskjær (Til nøds MC)

VB: Ahlmann, Børsting (Til nøds Prip), Prijovic

Central midtbane:
Pedro, Højholt, Fossum, MC

Offensive:
Prip, Kusk, Lucas, Fossum, Rufo

Strikere:
Makaric, Høgh, Ementa, Rufo

Det kan vel godt lige gå indtil sommer, men vi er helt klart meget tynde. Optimalt hvis man har ryddet op for at kunne hente en spiller inden vinduet lukker. I så fald tror jeg dog det bliver en lejeaftale - igen.

Lad os håbe nogle af de unge griber chancen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9633
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Buzz Killington » 31. jan 2022, 11:57

R Rosenberg skrev:
31. jan 2022, 10:39
Pastorius skrev:
31. jan 2022, 10:36
Altså, sådan en sidsteøjebliks Hiljemark-agtig case ville da ikke gøre så meget.
Tænk, hvis han bliver skadet!
Jeg ved godt det er en stikpille til en anden bruger, men uironisk enig. Vi er ikke en klub der kan tåle at gamble med en betydelig del af spillerbudgettet på en enkelt profil med en alt for usikker fremtid. Det bliver lidt for krejleragtigt det hele, ligesom med de skøre lejemål.

Så hellere at man gjorde i noget der minder mere om en reel langsigtet transferstrategi.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Moen » 31. jan 2022, 12:01

- Ingen spillere på vej som udgangspunkt, men Inge holder øje

- Prijovic vil ikke udlejes trods bud fra udlandet

- Inge har talt med Rinne og Thelander om forlængelse uden at komme i mål. Dialogen genoptages efter deadline.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -ikke-vaek

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Forza » 31. jan 2022, 12:04

Prica22 skrev:
31. jan 2022, 12:01
- Ingen spillere på vej som udgangspunkt, men Inge holder øje

- Prijovic vil ikke udlejes trods bud fra udlandet

- Inge har talt med Rinne og Thelander om forlængelse uden at komme i mål. Dialogen genoptages efter deadline.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -ikke-vaek
Vi kommer til at hænge alle fire år på Prijovic. Han vil tydeligvis ingenting.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3003
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af raekkeettre » 31. jan 2022, 12:05

Forza skrev:
31. jan 2022, 11:49
GK:
Rinne / Theo

HB:
Pallesen, Børsting, Gedsted

CB:
Thelander, Ross, Granli, Hagelskjær (Til nøds MC)

VB: Ahlmann, Børsting (Til nøds Prip), Prijovic

Central midtbane:
Pedro, Højholt, Fossum, MC

Offensive:
Prip, Kusk, Lucas, Fossum, Rufo

Strikere:
Makaric, Høgh, Ementa, Rufo

Det kan vel godt lige gå indtil sommer, men vi er helt klart meget tynde. Optimalt hvis man har ryddet op for at kunne hente en spiller inden vinduet lukker. I så fald tror jeg dog det bliver en lejeaftale - igen.

Lad os håbe nogle af de unge griber chancen.
Du har flere spillere med 2 gange, så hvis den spiller bliver skadet, ryger hele "back-up" på flere positioner - Børsting fx. hvis han ryger, så er vores back-up til Ahlmann og Pallesen (som til tider jo ikke har spillet helt godt, specielt Ahlmann), Gedsted og Prijovic! - så vil jeg sgu ryste lidt på hånden hvis jeg var den træner, vi endnu ikke har - altså det er lige oven i vores tynde trup :) Det bliver fandme et spændende forår det her..:)

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 803
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af emenike » 31. jan 2022, 12:06

Prica22 skrev:
31. jan 2022, 12:01
- Ingen spillere på vej som udgangspunkt, men Inge holder øje

- Prijovic vil ikke udlejes trods bud fra udlandet

- Inge har talt med Rinne og Thelander om forlængelse uden at komme i mål. Dialogen genoptages efter deadline.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -ikke-vaek
Så lover han da ikke for meget i hvert fald. Synes nu, som mange andre skriver, at truppen er blevet liiiige lovlig tynd efterhånden, så havde håbet på minimum én ny spiller i kikkerten.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Funky » 31. jan 2022, 12:11

Forza skrev:
31. jan 2022, 12:04
Prica22 skrev:
31. jan 2022, 12:01
- Ingen spillere på vej som udgangspunkt, men Inge holder øje

- Prijovic vil ikke udlejes trods bud fra udlandet

- Inge har talt med Rinne og Thelander om forlængelse uden at komme i mål. Dialogen genoptages efter deadline.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -ikke-vaek
Vi kommer til at hænge alle fire år på Prijovic. Han vil tydeligvis ingenting.
Det er vel svært at vurdere, hvad han vil, når vi ikke kender til, hvad det er for nogle bud, og på hvilke betingelser.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af RicoBR02 » 31. jan 2022, 12:11

Min kilde er desværre ikke på arbejde idag så jeg ved ingenting, men jeg har en mavefornemmelse der siger mig at Inge henter en enkelt spiller ind til forsvar eller midt. Jeg aner som sagt ikke en skid men håber..

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Moen » 31. jan 2022, 12:12

emenike skrev:
31. jan 2022, 12:06
Prica22 skrev:
31. jan 2022, 12:01
- Ingen spillere på vej som udgangspunkt, men Inge holder øje

- Prijovic vil ikke udlejes trods bud fra udlandet

- Inge har talt med Rinne og Thelander om forlængelse uden at komme i mål. Dialogen genoptages efter deadline.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -ikke-vaek
Så lover han da ikke for meget i hvert fald. Synes nu, som mange andre skriver, at truppen er blevet liiiige lovlig tynd efterhånden, så havde håbet på minimum én ny spiller i kikkerten.
Enig. Tror stadig på en enkelt signing.

Låst