Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Spanky » 20. jul 2016, 10:17

Jeg tror ledelsen har fuldstændig klarhed over hvor de ønsker at forstærke holdet. I øjeblikket er der bare den sædvanelige stoledans i gang, hvor de store klubber har førsteret. Derfor skal vi være tålmodige og have tillid til Gaarde og co., hvis vi er heldige og dygtige står vi måske med muligheden for at hente en kvalitetsspiller til højre back sidst i vinduet.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Ham der Emil » 20. jul 2016, 12:19

Mon ikke der kommer til at ske noget med Masango nu. Ingen klubber er vel interesseret i at have en spiller som er "ked af det hele" værende i klubben. Får vi ham, så er vores offensiv på plads! :thumbsup:

Så mangler der bare en back.
Et Hjerte - En Klub

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6100
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 20. jul 2016, 13:42

Nu er Ofere fri... http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... il-danmark

Ham ser jeg gerne i AaB, som den boksspiller vi mangler så fælt specielt på hjemmebane!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 20. jul 2016, 13:43

FIDEL skrev:Nu er Ofere fri... http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... il-danmark

Ham ser jeg gerne i AaB, som den boksspiller vi mangler så fælt specielt på hjemmebane!
Nej tak, han er for tung og stationær til vores måde at spille på.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6100
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 20. jul 2016, 14:11

Gamen skrev:
FIDEL skrev:Nu er Ofere fri... http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... il-danmark

Ham ser jeg gerne i AaB, som den boksspiller vi mangler så fælt specielt på hjemmebane!
Nej tak, han er for tung og stationær til vores måde at spille på.

Nej. Det er lige præcis en spiller som ham, som vi har brug for på hjemmebane, for at lægge mere pres på udeholdet...

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 20. jul 2016, 14:39

FlæskeFrank skrev:Er problemet ikke lidt, at vi er i vadestedet.

Målmand OK.
Midterforsvaret: Fået en god ind, tiltro til de to andre. Dog ekstrem dårlig kamp af Kasper P, men bør afvente om det var en enlig svale.
Venstreback: De forventer Ahlmann tilbage. Nr. 2 spillede ringe kamp, men talent og nok Børsting i spil i næste kamp.
Højreback: Godkendt indsats, men ikke landskampniveau som forgænger.
Centralt Midtbane: God, suppleret med ekstra mand(Sloth).
Højrekant: Hvem savner Kusk. Godkendt.
Venstrekant. Børsting gjorde det fint, men pladsen er ikke hans.
Angrebet: Nr. 1 og 2(Ene og Helenius) skal først prøve at spille sammen før man reagerer.

Dertil kommer en masse spændende talenter, som måske kan bryde igennem.

Så hvor skal man købe ? Højreback er der blevet råbt efter herinde, men det skal være væsentlig bedre end det vi har - og de er ikke rigtig at se. En kantspiller kunne være interessant, hvis ikke Sloth skal bruges derude. Det bliver en udlænding og svært at se navnet eller er det Magnus Christensen ?

I angrebet kunne vi godt bruge en tredje angriber(jeg ser stadig gerne Mayron George), men problemet for Gaarde må også være, at Grønning gjorde det fint og Bassogog og Pohl er endnu tættere på startopstillingen, så hvem skal skubbes ned af rangstigen ?

Jeg siger ikke, at vi ikke skal gøre noget. Blot kan jeg godt se dilemmaet, at mange gode talentnavne står klar til at næsten være i startopstillingen, hvorfor så hente en ind, som fylder op foran i køen.

Og dem, som siger, at talenterne vil have godt af at være i truppen et års tid inden de kastes for løverne. Det er de samme, som vil hælde talenterne ud efter et år, fordi de ikke er slået til!
Det er nemlig det store dilemma. Tør man for alvor tro på talenter og på at Lars Søndergård er manden til at forløse det store potentiale som AaB indeholder? Derudover vil jeg lige tilføje at Magnus Christensen ikke er kantspiller. Det er derimod Rasmus Thellufsen.
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6100
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 20. jul 2016, 14:47

Jeg har en rigtig god fornemmelse af de nye talenter vi har i truppen. Tror faktisk at R. Thellufsen, S. Grønning, J. Mæhle, B. Bytyqi, M. Rokkedal, M. Christensen men også O. Abildgaard og særligt Pohl, allesammen slår igennem på førsteholdet, hvilket er helt uhørt!!
M. Ramkilde kommer også til at slå igennem i AaB.

De har allesammen, efter hvad jeg har hørt og set, den mentale styrke og fodboldmæssige evner, der skal til for at slå igennem.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 20. jul 2016, 15:16

FIDEL skrev: Nej. Det er lige præcis en spiller som ham, som vi har brug for på hjemmebane, for at lægge mere pres på udeholdet...
Vi spiller ikke en omstændig gang lossebold som FCV gjorde da de havde både ham og Vellios. Manden kan absolut intet med fødderne, han er nærmere en sort Poul Hübertz - det er endnu et fuldstændig perspektivløst forslag.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6100
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 20. jul 2016, 15:19

Gamen skrev:
FIDEL skrev: Nej. Det er lige præcis en spiller som ham, som vi har brug for på hjemmebane, for at lægge mere pres på udeholdet...
Vi spiller ikke en omstændig gang lossebold som FCV gjorde da de havde både ham og Vellios. Manden kan absolut intet med fødderne, han er nærmere en sort Poul Hübertz - det er endnu et fuldstændig perspektivløst forslag.

Det er slet ikke perspektivløst! Særligt fordi AaB tidligere har haft snøren ude efter Ofere... Han er en fysisk stærk og hovedstødsstærk boksangriber.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 20. jul 2016, 15:22

FIDEL skrev:Jeg har en rigtig god fornemmelse af de nye talenter vi har i truppen. Tror faktisk at R. Thellufsen, S. Grønning, J. Mæhle, B. Bytyqi, M. Rokkedal, M. Christensen men også O. Abildgaard og særligt Pohl, allesammen slår igennem på førsteholdet, hvilket er helt uhørt!!
M. Ramkilde kommer også til at slå igennem i AaB.

De har allesammen, efter hvad jeg har hørt og set, den mentale styrke og fodboldmæssige evner, der skal til for at slå igennem.
Altså stop nu det her cirkus! Vi har ikke 8 flyvefærdige talenter. Du har absolut intet at have den fornemmelse i - ingen kender deres niveau, og deres tilvænning til seniorfodbold! Behøver man nævne V. Ahlmann og A. Bruhn som de allerseneste eksempler på, at topfodbold kræver noget helt andet, end at man kan lave et par flotte driblinger i ny og næ, og være en fremragende spiller på U19-niveau.

Der går altså nogen gange ren Manager i den herinde, hvor man bare tror at overgangen fra ungdoms- til seniorniveau er legende let. Det er bare lige at flytte dem op og vupti, så er de klar til kamp.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 20. jul 2016, 15:25

FIDEL skrev: Det er slet ikke perspektivløst! Særligt fordi AaB tidligere har haft snøren ude efter Ofere... Han er en fysisk stærk og hovedstødsstærk boksangriber.
Ja, for 5-6 år siden, da vi havde et transferbudget på 500.000 og SKULLE bruge en angriber! Ofere's karriere gik helt i stå efter Malmö og han er ikke i nærheden af A: at være god nok til AaB, og B: et bedre valg end vores egne talenter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6100
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 20. jul 2016, 15:28

Gamen skrev:
FIDEL skrev:Jeg har en rigtig god fornemmelse af de nye talenter vi har i truppen. Tror faktisk at R. Thellufsen, S. Grønning, J. Mæhle, B. Bytyqi, M. Rokkedal, M. Christensen men også O. Abildgaard og særligt Pohl, allesammen slår igennem på førsteholdet, hvilket er helt uhørt!!
M. Ramkilde kommer også til at slå igennem i AaB.

De har allesammen, efter hvad jeg har hørt og set, den mentale styrke og fodboldmæssige evner, der skal til for at slå igennem.
Altså stop nu det her cirkus! Vi har ikke 8 flyvefærdige talenter. Du har absolut intet at have den fornemmelse i - ingen kender deres niveau, og deres tilvænning til seniorfodbold! Behøver man nævne V. Ahlmann og A. Bruhn som de allerseneste eksempler på, at topfodbold kræver noget helt andet, end at man kan lave et par flotte driblinger i ny og næ, og være en fremragende spiller på U19-niveau.

Der går altså nogen gange ren Manager i den herinde, hvor man bare tror at overgangen fra ungdoms- til seniorniveau er legende let. Det er bare lige at flytte dem op og vupti, så er de klar til kamp.

Du er da en dejlig optimistisk dreng..! ;)

Hverken V. Ahlman eller A. Bruhn har den rette mentale styrke/kompetencer/motivation til at slå igennem, men det har de ovennævnte talenter.

Kun tiden kan vise om jeg får ret.. Iøvrigt tror jeg ikke der er nogen, som tror det er legende let at vænne sig til seniorniveau!!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6100
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 20. jul 2016, 15:29

Gamen skrev:
FIDEL skrev: Det er slet ikke perspektivløst! Særligt fordi AaB tidligere har haft snøren ude efter Ofere... Han er en fysisk stærk og hovedstødsstærk boksangriber.
Ja, for 5-6 år siden, da vi havde et transferbudget på 500.000 og SKULLE bruge en angriber! Ofere's karriere gik helt i stå efter Malmö og han er ikke i nærheden af A: at være god nok til AaB, og B: et bedre valg end vores egne talenter.

Du er godt den helt store fodbold-profet hva... :)

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 20. jul 2016, 15:33

FIDEL skrev:[

Hverken V. Ahlman eller A. Bruhn har den rette mentale styrke/kompetencer/motivation til at slå igennem, men det har de ovennævnte talenter.
Hvor ved du det fra? Det aner AaB's trænerstab knap nok endnu. Den slags kan man kun se over en længere periode. Hvordan håndterer de modgang, hvordan håndterer de medgang, hvordan håndterer de at få spilletid, hvordan håndterer de indbyrdes konkurrence med de øvrige talenter, er de modtagelige for coaching osv. osv.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 20. jul 2016, 15:36

FIDEL skrev: Du er godt den helt store fodbold-profet hva... :)
Nej, jeg er bare ved at være en anelse træt af decideret naive forslag, når man ser hvordan AaB spiller fodbold, og hvad vi reelt set har brug for af typer på holdet.

Hvorfor skulle en spiller, som interesserede os i hans storhedstid (6 år tilbage) være genstand for nogen som helst interesse nu? Han passer slet ikke ind i den måde vi spiller på? Han er endnu mere stationær end George med gedeskægget fra Hobro, og langsommere end Poul Buus.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6100
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 20. jul 2016, 15:38

Gamen skrev:
FIDEL skrev:[

Hverken V. Ahlman eller A. Bruhn har den rette mentale styrke/kompetencer/motivation til at slå igennem, men det har de ovennævnte talenter.
Hvor ved du det fra? Det aner AaB's trænerstab knap nok endnu. Den slags kan man kun se over en længere periode. Hvordan håndterer de modgang, hvordan håndterer de medgang, hvordan håndterer de at få spilletid, hvordan håndterer de indbyrdes konkurrence med de øvrige talenter, er de modtagelige for coaching osv. osv.

Tror du jeg er 13 år lille ven...?

Både Ahlman og Bruhn har i sin AaB-tid direkte vist, at de ikke var gode nok til at slå igennem. Men det er du vel også uenig i...

Og iøvrigt spiller jeg ikke manager spil. Jeg har stor fodbold-forstand og er 39 år.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Glenn Francisco » 20. jul 2016, 15:40

FIDEL skrev:
Gamen skrev:
FIDEL skrev:[

Hverken V. Ahlman eller A. Bruhn har den rette mentale styrke/kompetencer/motivation til at slå igennem, men det har de ovennævnte talenter.
Hvor ved du det fra? Det aner AaB's trænerstab knap nok endnu. Den slags kan man kun se over en længere periode. Hvordan håndterer de modgang, hvordan håndterer de medgang, hvordan håndterer de at få spilletid, hvordan håndterer de indbyrdes konkurrence med de øvrige talenter, er de modtagelige for coaching osv. osv.

Tror du jeg er 13 år lille ven...?

Både Ahlman og Bruhn har i sin AaB-tid direkte vist, at de ikke var gode nok til at slå igennem. Men det er du vel også uenig i...

Og iøvrigt spiller jeg ikke manager spil. Jeg har stor fodbold-forstand og er 39 år.
Hold kæft du er gammel!
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6100
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 20. jul 2016, 15:41

Glenn Francisco skrev:
FIDEL skrev:
Gamen skrev:
FIDEL skrev:[

Hverken V. Ahlman eller A. Bruhn har den rette mentale styrke/kompetencer/motivation til at slå igennem, men det har de ovennævnte talenter.
Hvor ved du det fra? Det aner AaB's trænerstab knap nok endnu. Den slags kan man kun se over en længere periode. Hvordan håndterer de modgang, hvordan håndterer de medgang, hvordan håndterer de at få spilletid, hvordan håndterer de indbyrdes konkurrence med de øvrige talenter, er de modtagelige for coaching osv. osv.

Tror du jeg er 13 år lille ven...?

Både Ahlman og Bruhn har i sin AaB-tid direkte vist, at de ikke var gode nok til at slå igennem. Men det er du vel også uenig i...

Og iøvrigt spiller jeg ikke manager spil. Jeg har stor fodbold-forstand og er 39 år.
Hold kæft du er gammel!

Ja jeg føler mig sgu også gammel nogle gange...

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6100
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 20. jul 2016, 15:44

Gamen skrev:
FIDEL skrev: Du er godt den helt store fodbold-profet hva... :)
Nej, jeg er bare ved at være en anelse træt af decideret naive forslag, når man ser hvordan AaB spiller fodbold, og hvad vi reelt set har brug for af typer på holdet.

Hvorfor skulle en spiller, som interesserede os i hans storhedstid (6 år tilbage) være genstand for nogen som helst interesse nu? Han passer slet ikke ind i den måde vi spiller på? Han er endnu mere stationær end George med gedeskægget fra Hobro, og langsommere end Poul Buus.
Han er jo netop mere realistisk nu hvor han ikke har en klub på hånden...OG vi mangler en boksspiller! Der skal altså være en balance i en spillertrup, hvor der er forskellige typer.. Hvordan vil du vinde en kamp mod Horsens på hjemmebane uden fysik og pres i feltet??

Men lad mig høre dine fantastiske forslag.. Hvis du mener at Mayron George er bedre end Ofere klasker jeg mine lår af grin...!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 20. jul 2016, 15:46

FIDEL skrev: Både Ahlman og Bruhn har i sin AaB-tid direkte vist, at de ikke var gode nok til at slå igennem. Men det er du vel også uenig i...

Og iøvrigt spiller jeg ikke manager spil. Jeg har stor fodbold-forstand og er 39 år.
Nej, men der taler vi altså også spillere der har trænet på det her niveau i hhv. 2 og 3 år.

De 7 spillere er, med undtagelse af Pohl og Abildgaard, nyoprykkede.

Låst