Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Fromthecradle » 24. jan 2022, 16:39

[Rosengren] skrev:
24. jan 2022, 16:36
Flere og flere skriver på twitter at Lars Friis er en done deal..
Ohh - ligesom TT?

Forhåbentligt ikke - vi skal ikke have FCM DNA ind i AaB.
You pay for this?

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 959
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Salle17 » 24. jan 2022, 16:40

Det er Lars Friis

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 24. jan 2022, 16:41

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/her- ... d4c7da2d6e

Nordjyske bekræfter også at Friis er varmeste på bud nu.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Moen » 24. jan 2022, 16:47

Ved ikke om min troværdigheden er gone ift. trænerrygter, men jeg hører det fra flere kilder. Og lidt mere sikre meldinger end med Thomasberg, hvor jeg og flere andre vidst blev vildledt.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 24. jan 2022, 16:49

Prica22 skrev:
24. jan 2022, 16:47
Ved ikke om min troværdigheden er gone ift. trænerrygter, men jeg hører det fra flere kilder. Og lidt mere sikre meldinger end med Thomasberg, hvor jeg og flere andre vidst blev vildledt.
Men først fra sommer?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Funky » 24. jan 2022, 16:50

Prica22 skrev:
24. jan 2022, 16:47
Ved ikke om min troværdigheden er gone ift. trænerrygter, men jeg hører det fra flere kilder. Og lidt mere sikre meldinger end med Thomasberg, hvor jeg og flere andre vidst blev vildledt.
Nordjyske skriver også, han er favorit nu, og i øvrigt, at han har været en sidestillet kandidat med TT igennem hele processen.
Jeg gætter på, at AaB har snuset til dem begge, så har Viborg krævet noget, som naturligt fik AaB til at fokusere på TT, så spiste bestyrelsen i Randers svampe og fordoblede lige pludselig prisen på TT, og så er man måske tilbage ved Viborg og en alligevel noget anderledes pris end i Randers.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 687
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Mr Gold » 24. jan 2022, 16:52

Prica22 skrev:
24. jan 2022, 16:47
Ved ikke om min troværdigheden er gone ift. trænerrygter, men jeg hører det fra flere kilder. Og lidt mere sikre meldinger end med Thomasberg, hvor jeg og flere andre vidst blev vildledt.
Jeg er færdig med at tro på done deals før der er præsenteret en 😂😂

Men forstår godt Inge har opgivet TT, hvis han har.
Gad nu godt det blev ham. Men Friis kan satme også blive spændende.

Nu bliver det spændende igen!!

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Moen » 24. jan 2022, 16:53

Forza skrev:
24. jan 2022, 16:49
Prica22 skrev:
24. jan 2022, 16:47
Ved ikke om min troværdigheden er gone ift. trænerrygter, men jeg hører det fra flere kilder. Og lidt mere sikre meldinger end med Thomasberg, hvor jeg og flere andre vidst blev vildledt.
Men først fra sommer?
Ja, det ser sådan ud

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Moen » 24. jan 2022, 16:54

Mr Gold skrev:
24. jan 2022, 16:52
Prica22 skrev:
24. jan 2022, 16:47
Ved ikke om min troværdigheden er gone ift. trænerrygter, men jeg hører det fra flere kilder. Og lidt mere sikre meldinger end med Thomasberg, hvor jeg og flere andre vidst blev vildledt.
Jeg er færdig med at tro på done deals før der er præsenteret en 😂😂

Men forstår godt Inge har opgivet TT, hvis han har.
Gad nu godt det blev ham. Men Friis kan satme også blive spændende.

Nu bliver det spændende igen!!
Haha, det forstår jeg godt. Havde du spurgt mig i morges havde jeg blankt afvist at han skulle være et tema.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Funky » 24. jan 2022, 16:57

Prica22 skrev:
24. jan 2022, 16:53
Forza skrev:
24. jan 2022, 16:49
Prica22 skrev:
24. jan 2022, 16:47
Ved ikke om min troværdigheden er gone ift. trænerrygter, men jeg hører det fra flere kilder. Og lidt mere sikre meldinger end med Thomasberg, hvor jeg og flere andre vidst blev vildledt.
Men først fra sommer?
Ja, det ser sådan ud
Hvis det er rigtigt, så kan man jo spekulere i, at TT har ladet vide, at han ikke vil gøre yderligere for at kunne hyres fra sommer af.

Håber da meget på, der kan findes en løsning så Friis kan starte nu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Kunji » 24. jan 2022, 17:00

Åh, han slår mig simpelthen som værende så kaw og Herning-agtig. Og så har jeg svært ved at se andet end drengen fra ‘Jerry Maguire’.

Nå, han skal selvfølgelig også ha’ en fair chance, hvis vi ender der.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2629
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af baresi » 24. jan 2022, 17:03

han har altid været min danske 1. favorit og TT nr. 2 inden for de muligheder vi har.
Jeg synes han har det helt rette mindset til AaB og kommer med en spillestil vi virkelig gerne vil.
Kunne være en spændende træner.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10806
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af jonas386 » 24. jan 2022, 17:07

Kunji skrev:
24. jan 2022, 17:00
Åh, han slår mig simpelthen som værende så kaw og Herning-agtig. Og så har jeg svært ved at se andet end drengen fra ‘Jerry Maguire’.

Nå, han skal selvfølgelig også ha’ en fair chance, hvis vi ender der.
Men hvorfor? Okay, han ligner lidt en version af Claus Steinlein, hvor der har været lidt mere fokus på at spise op i opvæksten. Men jeg synes ikke at han siger ting der får det til at skure mig i ørene når jeg hører ham i interviews og sådan. Han slår mig som værende betydeligt mere afdæmpet end nogle af de øvrige FCM folk man kan være lidt træt af såsom Glen, Steinlein osv.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Kunji » 24. jan 2022, 17:09

jonas386 skrev:
24. jan 2022, 17:07
Kunji skrev:
24. jan 2022, 17:00
Åh, han slår mig simpelthen som værende så kaw og Herning-agtig. Og så har jeg svært ved at se andet end drengen fra ‘Jerry Maguire’.

Nå, han skal selvfølgelig også ha’ en fair chance, hvis vi ender der.
Men hvorfor? Okay, han ligner lidt en version af Claus Steinlein, hvor der har været lidt mere fokus på at spise op i opvæksten. Men jeg synes ikke at han siger ting der får det til at skure mig i ørene når jeg hører ham i interviews og sådan. Han slår mig som værende betydeligt mere afdæmpet end nogle af de øvrige FCM folk man kan være lidt træt af såsom Glen, Steinlein osv.
Pas. Det er jo bare en fornemmelse. Men hey, Kent Nielsen kildede heller ikke de rigtige steder hos mig, såe.

Han er sikkert pissedygtig, og jeg giver alle trænere en chance indtil de har været elendige længe nok.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10806
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af jonas386 » 24. jan 2022, 17:14

Kunji skrev:
24. jan 2022, 17:09
jonas386 skrev:
24. jan 2022, 17:07
Kunji skrev:
24. jan 2022, 17:00
Åh, han slår mig simpelthen som værende så kaw og Herning-agtig. Og så har jeg svært ved at se andet end drengen fra ‘Jerry Maguire’.

Nå, han skal selvfølgelig også ha’ en fair chance, hvis vi ender der.
Men hvorfor? Okay, han ligner lidt en version af Claus Steinlein, hvor der har været lidt mere fokus på at spise op i opvæksten. Men jeg synes ikke at han siger ting der får det til at skure mig i ørene når jeg hører ham i interviews og sådan. Han slår mig som værende betydeligt mere afdæmpet end nogle af de øvrige FCM folk man kan være lidt træt af såsom Glen, Steinlein osv.
Pas. Det er jo bare en fornemmelse. Men hey, Kent Nielsen kildede heller ikke de rigtige steder hos mig, såe.

Han er sikkert pissedygtig, og jeg giver alle trænere en chance indtil de har været elendige længe nok.
Det er helt fair. Nu ser jeg bare to-tre brugere uafhængigt af hinanden udtrykke samme bekymring, så det ville jo ikke være utænkeligt, hvis andre har samlet noget op som jeg ikke selv har bemærket.

Sådan en som Kent tror jeg også er svær at holde af når det går dårligt. Så længe man vinder og scorer masser af mål, så er den der indebrændte og lidt mutte stil fed nok. Når det går skidt er det omvendt røvfrustrerende
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Legum Magister » 24. jan 2022, 17:17

Jeg har aldrig været en varm fortaler for Thomas Thomasberg, som ny træner i AaB; men er bestemt heller ikke lun på tanken om Lars Friis, faktisk lader tanken om ham som træner i AaB mig ganske kold. Jeg er på ingen måde overbevist om, at nogen af dem vil kunne indfri de forventninger, som tilhængerne (ofte med urette) har til klubben i almindelighed og truppens potentiale i særdeleshed. AaB har brug for en kapacitet, der kan løfte holdet, som Backe i sin tid og Smukke Erik i sin. Det tvivler jeg oprigtigt på, at d'herrer Thomasberg og Friis ville kunne.

Hvis det ender med Lars Friis, vil jeg håbe, at det betyder et entydigt og kategorisk farvel til enhver tanke om, at Thomas Thomasberg på noget senere tidspunkt kan komme i spil som kandidat til trænerposten. Dette idet, han i fald det ender med Lars Friis, må have været uvillig til at gøre brug af sin klausulerede adgang til at opsige sin stilling i RFC med 6 måneders varsel, og dermed med al ønskelig tydelighed har vist, at han ikke havde noget stærkt ønske om at træne AaB.(Desværre er ledelsen i AaB sandsynligvis vattede nok til, at de ved næstkommende lejlighed igen vil have Thomasberg på blokken over mulige kandidater.)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 24. jan 2022, 17:20

Legum Magister skrev:
24. jan 2022, 17:17
Jeg har aldrig været en varm fortaler for Thomas Thomasberg, som ny træner i AaB; men er bestemt heller ikke lun på tanken om Lars Friis, faktisk lader tanken om ham som træner i AaB mig ganske kold. Jeg er på ingen måde overbevist om, at nogen af dem vil kunne indfri de forventninger, som tilhængerne (ofte med urette) har til klubben i almindelighed og truppens potentiale i særdeleshed. AaB har brug for en kapacitet, der kan løfte holdet, som Backe i sin tid og Smukke Erik i sin. Det tvivler jeg oprigtigt på, at d'herrer Thomasberg og Friis ville kunne.

Hvis det ender med Lars Friis, vil jeg håbe, at det betyder et entydigt og kategorisk farvel til enhver tanke om, at Thomas Thomasberg på noget senere tidspunkt kan komme i spil som kandidat til trænerposten. Dette idet, han i fald det ender med Lars Friis, må have været uvillig til at gøre brug af sin klausulerede adgang til at opsige sin stilling i RFC med 6 måneders varsel, og dermed med al ønskelig tydelighed har vist, at han ikke havde noget stærkt ønske om at træne AaB.(Desværre er ledelsen i AaB sandsynligvis vattede nok til, at de ved næstkommende lejlighed igen vil have Thomasberg på blokken over mulige kandidater.)
Ingen af dem, er en klar videreførelse af den stil vi har nu, men der er heller ikke rigtig andre kandidater på banen, der sådan for alvor får det til at kilde nogen steder. Jeg tror ikke det gør den helt store forskel hvem af de nævnte vi vælger. Det bliver spændende at se hvad planen er for resten af foråret.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 24. jan 2022, 17:27

Legum Magister skrev:
24. jan 2022, 17:17
(Desværre er ledelsen i AaB sandsynligvis vattede nok til, at de ved næstkommende lejlighed igen vil have Thomasberg på blokken over mulige kandidater.)
Nu er sådan en blok jo meget god at have, hvis man gerne vil lægge røgslør ud, eller måske stikke lidt lus i skindpelsen på nogle heste. Så lad da endelige ham stå der - dvs. medmindre de render ind i en dårlig stime her om lidt, og han så bliver fyret.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 24. jan 2022, 17:31

Og i morgen formiddag står vi alle med et "WTF", når Inge præsenterer Ove Christensen på en 5-årig aftale.
Ædruelighedens stemme

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 24. jan 2022, 17:36

Legum Magister skrev:
24. jan 2022, 17:17
Jeg har aldrig været en varm fortaler for Thomas Thomasberg, som ny træner i AaB; men er bestemt heller ikke lun på tanken om Lars Friis, faktisk lader tanken om ham som træner i AaB mig ganske kold. Jeg er på ingen måde overbevist om, at nogen af dem vil kunne indfri de forventninger, som tilhængerne (ofte med urette) har til klubben i almindelighed og truppens potentiale i særdeleshed. AaB har brug for en kapacitet, der kan løfte holdet, som Backe i sin tid og Smukke Erik i sin. Det tvivler jeg oprigtigt på, at d'herrer Thomasberg og Friis ville kunne.

Hvis det ender med Lars Friis, vil jeg håbe, at det betyder et entydigt og kategorisk farvel til enhver tanke om, at Thomas Thomasberg på noget senere tidspunkt kan komme i spil som kandidat til trænerposten. Dette idet, han i fald det ender med Lars Friis, må have været uvillig til at gøre brug af sin klausulerede adgang til at opsige sin stilling i RFC med 6 måneders varsel, og dermed med al ønskelig tydelighed har vist, at han ikke havde noget stærkt ønske om at træne AaB.(Desværre er ledelsen i AaB sandsynligvis vattede nok til, at de ved næstkommende lejlighed igen vil have Thomasberg på blokken over mulige kandidater.)
Hvorfor skulle Thomasberg være ekskluderet i fremtiden? Han har kun udtalt sig positivt om AaB og interessen og har åbenlyst været interesseret.

Jeg kan ikke se hvorfor den dør skal lukkes permanent. Til gengæld er fremtidige handler med Randers nok ikke øverst på ønskelisten.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Låst