Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af frederikshavneren » 8. aug 2016, 10:14

troelsh skrev:Tilsyneladende ingen ny højre back på vej, da vinduet vil blive betragtet som lukket såfremt Flores handlen går hjem.

http://nordjyske.dk/nyheder/gaarde--ind ... f/112/1513

Meget ærgerligt da vores offensive spil afhænger meget af vores backs, er her er Patrick ikke god nok.
"Vi er grundlæggende rigtig godt stillet på de fleste positioner" udtaler Gaarde til Nordjyske, det er svært at tyde anderledes end at han også godt er klar over at vi er tyndt besat på visse pladser.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 8. aug 2016, 10:15

Jeg er enig i, at Gaardes lukning af vinduet er lidt kedelig, men modsat så har vi altså også en habil mand til alle pladser.

Så det er svært at se spilleren, som lige kan forstærke os og som kan købes for penge. Ligesom mange af vores "svagere pladser" har spillere, som stadig udvikler sig og derfor må formodes, at blive bedre i løbet af efteråret.

Så det er også meget nemt at skyde på Patrick, som er 29 år og skulle løfte en større arv på højreback. Det er måske ikke rimeligt, særligt ikke når man med ham på holdet har fået 8 point i fire kampe og vel ret beset har gjort det OK.

Hvis man ser på resultaterne så har AaB kun scoret 1 angrebsmål i fire kampe. Det er ikke OK.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5279
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jakobsen » 8. aug 2016, 10:22

FIDEL skrev:
Jakobsen skrev:Synes Gaarde er for hurtig til at lukke vinduet. Vores bagkæde mangler i den grad kvalitet. Patrick er ikke langstidsholdbar på pladsen. Det virkede i 2013/2014 fordi resten af holdet var så blændende godt og man var inde i en positiv spiral. Sidan da har det skidt ud på offensivt og defensivt. Ja Patrick kan slå gode indlæg i ny og næ, men der er for langt imellem snapsene. En ny profileret mand ind tak. Patrick har været en loyal reserve, som har været god for os, men AaB skylder ham altså ikke fast spilletid.

Så er der midterforsvaret. Holgersson er solid og jeg tror han bliver endnu bedre for os, men vi er ikke særligt brede kvalitetsmæssigt. Blåbjerg er stadig meget lala og Kasper P er hylde D i Superligaen og ligner ikke en der bliver mere end det. Vi har jo alle vores favorittyper, men alt i alt handler forsvarsspil om at lave færrest fejl og der laver især Kasper P alt for mange og Blåbjerg laver også stadig nogle graverende fejl. Jeg kan leve med, at man giver Blåbjerg chancen som 2-3 valg da han har alderen med sig ifht. at udvikle sig og så absolut har potentialet. Kasper P ser jeg ikke blive meget bedre end han er nu. Han vil spille gode kampe i ny og næ, men han laver alt alt for mange fejl af en 23 årig at være. Jeg ved godt det ikke sker, men jeg ville hente en ny stopper ind og sende Kasper P videre.

Nu kan det bare være spin fra kære Gaarde. Såfremt Helenius skydes af, hentes der nok enten en angriber eller en back. Men en central forsvarer kommer der ikke, selvom Blåbjerg og Pedersen laver personlige fejl.
Holdet kan godt bruge en stærk angriber, som kan hjælpe til på de defensive dødbolde. Det er bare så vigtigt at have styr på dødboldene, og det glæder mig meget at vi allerede har scoret 3 mål i 4 kampe på den konto..

Forskellen på de to spillere og eksempelvis Børsting og Bassogog er jo at når Blåbjerg og Pedersen laver fejl, bliver det typisk kampafgørende, grundet deres centrale og vigtige position på banen.
Blåbjerg har placeringsvanskeligheder, særligt på høje indlæg - det har vi set mange gange, ikke kun i denne sæson. Derudover skal han lære at blive mere tough og gå på kroppen af modstanderne. Men med erfaring kommer den der toughness og placeringsevnen, der er særligt vigtig for ham, idet han ikke er så høj.
K. Pedersen HAR spillet bedre end han gør pt. , men han laver for mange personlige fejl og kommer tit til kort i de fysiske dueller generelt. Han skal forbedre sit duelspil.
Den sportslige ledelse tror åbenbart på disse 2 spillere siden de giver dem masser af spilletid. Men det er klart at når vi har et talent på en så central plads, så vil der komme udsving og kampafgørende fejl.
Selvfølgelig vil der komme fejl. Lasse Nielsen og Rasmus Thelander havde også nogle graverende fejl, men de var 1) knap så hyppige og 2) de efterlod bare et generelt mere solidt indtryk når de spillede. Den dårlige mavefornemmelse jeg har når bolden kommer hen i nærheden af Kasper P havde jeg slet ikke med nogen af de to.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 623
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af 9000AaB » 8. aug 2016, 10:35

Jakobsen skrev:
FIDEL skrev:
Jakobsen skrev:Synes Gaarde er for hurtig til at lukke vinduet. Vores bagkæde mangler i den grad kvalitet. Patrick er ikke langstidsholdbar på pladsen. Det virkede i 2013/2014 fordi resten af holdet var så blændende godt og man var inde i en positiv spiral. Sidan da har det skidt ud på offensivt og defensivt. Ja Patrick kan slå gode indlæg i ny og næ, men der er for langt imellem snapsene. En ny profileret mand ind tak. Patrick har været en loyal reserve, som har været god for os, men AaB skylder ham altså ikke fast spilletid.

Så er der midterforsvaret. Holgersson er solid og jeg tror han bliver endnu bedre for os, men vi er ikke særligt brede kvalitetsmæssigt. Blåbjerg er stadig meget lala og Kasper P er hylde D i Superligaen og ligner ikke en der bliver mere end det. Vi har jo alle vores favorittyper, men alt i alt handler forsvarsspil om at lave færrest fejl og der laver især Kasper P alt for mange og Blåbjerg laver også stadig nogle graverende fejl. Jeg kan leve med, at man giver Blåbjerg chancen som 2-3 valg da han har alderen med sig ifht. at udvikle sig og så absolut har potentialet. Kasper P ser jeg ikke blive meget bedre end han er nu. Han vil spille gode kampe i ny og næ, men han laver alt alt for mange fejl af en 23 årig at være. Jeg ved godt det ikke sker, men jeg ville hente en ny stopper ind og sende Kasper P videre.

Nu kan det bare være spin fra kære Gaarde. Såfremt Helenius skydes af, hentes der nok enten en angriber eller en back. Men en central forsvarer kommer der ikke, selvom Blåbjerg og Pedersen laver personlige fejl.
Holdet kan godt bruge en stærk angriber, som kan hjælpe til på de defensive dødbolde. Det er bare så vigtigt at have styr på dødboldene, og det glæder mig meget at vi allerede har scoret 3 mål i 4 kampe på den konto..

Forskellen på de to spillere og eksempelvis Børsting og Bassogog er jo at når Blåbjerg og Pedersen laver fejl, bliver det typisk kampafgørende, grundet deres centrale og vigtige position på banen.
Blåbjerg har placeringsvanskeligheder, særligt på høje indlæg - det har vi set mange gange, ikke kun i denne sæson. Derudover skal han lære at blive mere tough og gå på kroppen af modstanderne. Men med erfaring kommer den der toughness og placeringsevnen, der er særligt vigtig for ham, idet han ikke er så høj.
K. Pedersen HAR spillet bedre end han gør pt. , men han laver for mange personlige fejl og kommer tit til kort i de fysiske dueller generelt. Han skal forbedre sit duelspil.
Den sportslige ledelse tror åbenbart på disse 2 spillere siden de giver dem masser af spilletid. Men det er klart at når vi har et talent på en så central plads, så vil der komme udsving og kampafgørende fejl.
Selvfølgelig vil der komme fejl. Lasse Nielsen og Rasmus Thelander havde også nogle graverende fejl, men de var 1) knap så hyppige og 2) de efterlod bare et generelt mere solidt indtryk når de spillede. Den dårlige mavefornemmelse jeg har når bolden kommer hen i nærheden af Kasper P havde jeg slet ikke med nogen af de to.
Er nu slet ikke enige i at vores forsvar er så dårligt.

Set i forhold til sidste år hed vores målscore efter 4 kampe 3-5.

Syntes Blåbjerg gør det godt centralt MEN absolut IKKE på venstre back.

Derudover gør Kasper P det lige så godt, men desværre har han til tider nogle problemer og gør det ikke nemmere når Larsen laver nogle Zaza tricks ved målet det en farlig kombi!!!!
Syntes kun vi mangler i høj højre back der kan lave nogle indlæg, og samtidig hjælpe til når der er hjørne (her er vi urimeligt dårlig når modstanderne får hjørne)

Og selvom vi gerne vil have en ny central forsvarer med erfaring så se li på Kenneth Emil i OB... ikke ligefrem en succes historie med de straffe og rødt kort han allerede har skrabet sammen + 2-3 gule kort....

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 8. aug 2016, 11:02

Vi må også huske det lidt længere sigte. Købene af Sloth og Flores er åbenlyst ikke med henblik på at lukke huller for at kunne vinde en kamp i næste uge. Det er langsigtede investeringer og jeg synes det er to spillere fra en rigtig god hylde med et enormt potentiale, vi har fået fat på.

Vi bærer jo lidt rundt på et efterslæb efter 2-3 vinduer, hvor der overhovedet ikke er investeret i truppen. Derfor har det været nødvendigt med en del indkøb i dette vindue og vi har vel nok brug for 1-2 flere, hvis det skal blive rigtig godt. Samtidig er det dog vigtigt at bevare en vis balance, og der er vi nok ved at nå smertegrænsen for hvor stor udskiftning vi kan bære på én gang.

På kort sigt står vi altså også ret godt hvis vi lige trækker lidt luft ind. Vores trup er ikke dårligere end AGF, OB eller Randers og samtidig er den altså billigere og indeholder langt, langt større potentiale. Jeg har kun set tre hold være bedre end os indtil videre, og selv hvis vi skulle misse top-6 er det altså ikke nogen katastrofe. Vi er i rebuild-mode og det skal vi huske på.

Jeg synes det er en rigtig klog strategi at vi nu har tilført fire virkelig stærke spillere og så kan lægge på over de næste 1-2 vinduer. Vores trup er samtidig lidt for stor så det er oplagt at vi løbende vil vurdere de spillere, der er på vippen til start-11 og vil sie et par stykker fra (Blåbjerg, KP, Gilli, Børsting, Abildgaard, Helenius m.fl.) og samtidig se på hvilke af årgang 97-drengene, der skal satses på. Det er en rigtig sund udvikling og jeg synes vi står rigtig stærkt på den lidt længere bane, hvis vi kan have lidt tålmodighed med det her hold. Vi følger en klar sportslig strategi og selv hvis vi skulle misse slutspillet må vi altså ikke tabe hovedet og kræve en masse ændringer eller fyringer.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6105
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 8. aug 2016, 11:15

Yankee skrev:Vi må også huske det lidt længere sigte. Købene af Sloth og Flores er åbenlyst ikke med henblik på at lukke huller for at kunne vinde en kamp i næste uge. Det er langsigtede investeringer og jeg synes det er to spillere fra en rigtig god hylde med et enormt potentiale, vi har fået fat på.

Vi bærer jo lidt rundt på et efterslæb efter 2-3 vinduer, hvor der overhovedet ikke er investeret i truppen. Derfor har det været nødvendigt med en del indkøb i dette vindue og vi har vel nok brug for 1-2 flere, hvis det skal blive rigtig godt. Samtidig er det dog vigtigt at bevare en vis balance, og der er vi nok ved at nå smertegrænsen for hvor stor udskiftning vi kan bære på én gang.

På kort sigt står vi altså også ret godt hvis vi lige trækker lidt luft ind. Vores trup er ikke dårligere end AGF, OB eller Randers og samtidig er den altså billigere og indeholder langt, langt større potentiale. Jeg har kun set tre hold være bedre end os indtil videre, og selv hvis vi skulle misse top-6 er det altså ikke nogen katastrofe. Vi er i rebuild-mode og det skal vi huske på.

Jeg synes det er en rigtig klog strategi at vi nu har tilført fire virkelig stærke spillere og så kan lægge på over de næste 1-2 vinduer. Vores trup er samtidig lidt for stor så det er oplagt at vi løbende vil vurdere de spillere, der er på vippen til start-11 og vil sie et par stykker fra (Blåbjerg, KP, Gilli, Børsting, Abildgaard, Helenius m.fl.) og samtidig se på hvilke af årgang 97-drengene, der skal satses på. Det er en rigtig sund udvikling og jeg synes vi står rigtig stærkt på den lidt længere bane, hvis vi kan have lidt tålmodighed med det her hold. Vi følger en klar sportslig strategi og selv hvis vi skulle misse slutspillet må vi altså ikke tabe hovedet og kræve en masse ændringer eller fyringer.

Er meget enig med dig.

Man har som fan en tendens til at se for meget på øjebliksbilledet...ligesom pressen iøvrigt.

Vi skal også huske på, at det er HOLDET der skal være stærkt og ikke kun klare sig på enkeltmandspræstationer fra f.eks. Bassogog og Meilinger.
Min store håb er, at man til stadighed holder fokus på at være stærke på dødbolde både offensivt og defensivt, og stå godt defensivt. Så kan der bygges på hen ad vejen.
Det betyder simpelthen SÅ meget, at kunne stå imod de hold, der spiller med musklerne f.eks. SE, Fck og Horsens. Vi ser jo gang på gang, at vi har store problemer særligt i Parken, hvor vi bliver knust på fysikken...

I angrebet er det ikke tvingende nødvendigt med en forstærkning, selvom jeg personligt gerne ser et fysisk monster skabe plads samt bokse med modstanderens forsvarer.
Jeg ser Pohl som værende det største talent i truppen pt. - sammen med Flores, når han kommer.Så jeg håber at der satses på Pohl, da han er en næsten komplet angriber (potentielt). Hvis han bygger på sine kompetencer med hovedstødsstyrke og kynisme, bliver han uhyggelig.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 8. aug 2016, 11:54

Hvad er status på Viktor Ahlmann. Synes ikke at se ham på Jammerbugts hold i weekenden. Og hvis han ikke træner med i AaB ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 8. aug 2016, 12:12

FIDEL skrev:
I angrebet er det ikke tvingende nødvendigt med en forstærkning, selvom jeg personligt gerne ser et fysisk monster skabe plads samt bokse med modstanderens forsvarer.
Det lyder som Sebastian Grønning? Han leverer et rigtig stærkt indhop i går hvor han lige netop bidrager med en masse fysik, energi og duelstyrke oppe foran da der var brug for det - især på vores standarder. Han er ikke god nok til at starte inde, men han er godtnok en stærk joker fordi han netop kommer med noget helt andet end Bassogog og Enevoldsen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 8. aug 2016, 12:47

Yankee skrev:Vi må også huske det lidt længere sigte. Købene af Sloth og Flores er åbenlyst ikke med henblik på at lukke huller for at kunne vinde en kamp i næste uge. Det er langsigtede investeringer og jeg synes det er to spillere fra en rigtig god hylde med et enormt potentiale, vi har fået fat på.

Vi bærer jo lidt rundt på et efterslæb efter 2-3 vinduer, hvor der overhovedet ikke er investeret i truppen. Derfor har det været nødvendigt med en del indkøb i dette vindue og vi har vel nok brug for 1-2 flere, hvis det skal blive rigtig godt. Samtidig er det dog vigtigt at bevare en vis balance, og der er vi nok ved at nå smertegrænsen for hvor stor udskiftning vi kan bære på én gang.

På kort sigt står vi altså også ret godt hvis vi lige trækker lidt luft ind. Vores trup er ikke dårligere end AGF, OB eller Randers og samtidig er den altså billigere og indeholder langt, langt større potentiale. Jeg har kun set tre hold være bedre end os indtil videre, og selv hvis vi skulle misse top-6 er det altså ikke nogen katastrofe. Vi er i rebuild-mode og det skal vi huske på.

Jeg synes det er en rigtig klog strategi at vi nu har tilført fire virkelig stærke spillere og så kan lægge på over de næste 1-2 vinduer. Vores trup er samtidig lidt for stor så det er oplagt at vi løbende vil vurdere de spillere, der er på vippen til start-11 og vil sie et par stykker fra (Blåbjerg, KP, Gilli, Børsting, Abildgaard, Helenius m.fl.) og samtidig se på hvilke af årgang 97-drengene, der skal satses på. Det er en rigtig sund udvikling og jeg synes vi står rigtig stærkt på den lidt længere bane, hvis vi kan have lidt tålmodighed med det her hold. Vi følger en klar sportslig strategi og selv hvis vi skulle misse slutspillet må vi altså ikke tabe hovedet og kræve en masse ændringer eller fyringer.
Man skal bare lige medregne, at Flores (og sikkert også Sloth) ikke er nogle man skal regne med på en ALT for lang bane. Gaarde siger det nærmest direkte: Flores skal styrke os fra dag 1, og bliver i øvrigt ikke i DK resten af sin karriere...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14891
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hanga » 8. aug 2016, 13:05

Yankee skrev:
Det lyder som Sebastian Grønning? Han leverer et rigtig stærkt indhop i går hvor han lige netop bidrager med en masse fysik, energi og duelstyrke oppe foran da der var brug for det - især på vores standarder. Han er ikke god nok til at starte inde, men han er godtnok en stærk joker fordi han netop kommer med noget helt andet end Bassogog og Enevoldsen.
Enig - Grønning er startet sin seniorkarriere rigtig stærkt. Han har allerede de fysiske forudsætninger for at gøre sig gældende, hvilket er det der oftest hæmmer de unge spillere i starten. Samtidig har han allerede vist at han er god til at tage de rigtige løb og placeringer i feltet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6105
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 8. aug 2016, 13:30

Det kunne være interessant at se Grønning fra start i en hjemmekamp imod et hold, der parkerer bussen. I de indhop han har haft, har han skabt ravage i feltet, men der er lidt med hans balance synes jeg. Han falder lidt nemt nogle gange ;) Men det er nok bare et spørgsmål om tilvænning til senior-niveau.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Buzz Killington » 8. aug 2016, 13:34

FIDEL skrev:Det kunne være interessant at se Grønning fra start i en hjemmekamp imod et hold, der parkerer bussen. I de indhop han har haft, har han skabt ravage i feltet, men der er lidt med hans balance synes jeg. Han falder lidt nemt nogle gange ;) Men det er nok bare et spørgsmål om tilvænning til senior-niveau.
En stor gut som ham skal jo nærmest gøre sig umage for ikke at blive ramt i hovedet af en af Meile's millimeterpræcise indlæg, så jeg så også gerne han startede snart. Jeg kan dog være lidt i tvlvl mht. om hans boldbehandling er god nok endnu.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6105
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 8. aug 2016, 13:39

Buzz Killington skrev:
FIDEL skrev:Det kunne være interessant at se Grønning fra start i en hjemmekamp imod et hold, der parkerer bussen. I de indhop han har haft, har han skabt ravage i feltet, men der er lidt med hans balance synes jeg. Han falder lidt nemt nogle gange ;) Men det er nok bare et spørgsmål om tilvænning til senior-niveau.
En stor gut som ham skal jo nærmest gøre sig umage for ikke at blive ramt i hovedet af en af Meile's millimeterpræcise indlæg, så jeg så også gerne han startede snart. Jeg kan dog være lidt i tvlvl mht. om hans boldbehandling er god nok endnu.

Ja det samme her, men han skal bare ind i boksen og smadre løs...;)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 8. aug 2016, 13:45

FIDEL skrev:
Buzz Killington skrev:
FIDEL skrev:Det kunne være interessant at se Grønning fra start i en hjemmekamp imod et hold, der parkerer bussen. I de indhop han har haft, har han skabt ravage i feltet, men der er lidt med hans balance synes jeg. Han falder lidt nemt nogle gange ;) Men det er nok bare et spørgsmål om tilvænning til senior-niveau.
En stor gut som ham skal jo nærmest gøre sig umage for ikke at blive ramt i hovedet af en af Meile's millimeterpræcise indlæg, så jeg så også gerne han startede snart. Jeg kan dog være lidt i tvlvl mht. om hans boldbehandling er god nok endnu.

Ja det samme her, men han skal bare ind i boksen og smadre løs...;)
Hvor stor en gut er han egentlig? Synes ikke umiddelbart han ser så meget større ud end en del andre AaB'ere. Men han har rigtig god springkraft og timing i sit hovedspil.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6105
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 8. aug 2016, 14:05

Funky skrev:
FIDEL skrev:
Buzz Killington skrev:
FIDEL skrev:Det kunne være interessant at se Grønning fra start i en hjemmekamp imod et hold, der parkerer bussen. I de indhop han har haft, har han skabt ravage i feltet, men der er lidt med hans balance synes jeg. Han falder lidt nemt nogle gange ;) Men det er nok bare et spørgsmål om tilvænning til senior-niveau.
En stor gut som ham skal jo nærmest gøre sig umage for ikke at blive ramt i hovedet af en af Meile's millimeterpræcise indlæg, så jeg så også gerne han startede snart. Jeg kan dog være lidt i tvlvl mht. om hans boldbehandling er god nok endnu.

Ja det samme her, men han skal bare ind i boksen og smadre løs...;)
Hvor stor en gut er han egentlig? Synes ikke umiddelbart han ser så meget større ud end en del andre AaB'ere. Men han har rigtig god springkraft og timing i sit hovedspil.

Jeg ved ikke præcist hvor høj han er. Men hans fysik er rigtig god og han har mere drøjde end sine jævnaldrende synes jeg. Der er lidt A. Cornelius over ham synes jeg...

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af troelsh » 8. aug 2016, 15:13

FIDEL skrev:
Funky skrev:
FIDEL skrev:
Buzz Killington skrev:
FIDEL skrev:Det kunne være interessant at se Grønning fra start i en hjemmekamp imod et hold, der parkerer bussen. I de indhop han har haft, har han skabt ravage i feltet, men der er lidt med hans balance synes jeg. Han falder lidt nemt nogle gange ;) Men det er nok bare et spørgsmål om tilvænning til senior-niveau.
En stor gut som ham skal jo nærmest gøre sig umage for ikke at blive ramt i hovedet af en af Meile's millimeterpræcise indlæg, så jeg så også gerne han startede snart. Jeg kan dog være lidt i tvlvl mht. om hans boldbehandling er god nok endnu.

Ja det samme her, men han skal bare ind i boksen og smadre løs...;)
Hvor stor en gut er han egentlig? Synes ikke umiddelbart han ser så meget større ud end en del andre AaB'ere. Men han har rigtig god springkraft og timing i sit hovedspil.

Jeg ved ikke præcist hvor høj han er. Men hans fysik er rigtig god og han har mere drøjde end sine jævnaldrende synes jeg. Der er lidt A. Cornelius over ham synes jeg...
Så vil jeg heller sammenligne ham med Erik Bo, de er i hvert fald lige røde ;)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. aug 2016, 16:00

Yankee skrev:Vi må også huske det lidt længere sigte. Købene af Sloth og Flores er åbenlyst ikke med henblik på at lukke huller for at kunne vinde en kamp i næste uge. Det er langsigtede investeringer og jeg synes det er to spillere fra en rigtig god hylde med et enormt potentiale, vi har fået fat på.

Vi bærer jo lidt rundt på et efterslæb efter 2-3 vinduer, hvor der overhovedet ikke er investeret i truppen. Derfor har det været nødvendigt med en del indkøb i dette vindue og vi har vel nok brug for 1-2 flere, hvis det skal blive rigtig godt. Samtidig er det dog vigtigt at bevare en vis balance, og der er vi nok ved at nå smertegrænsen for hvor stor udskiftning vi kan bære på én gang.

På kort sigt står vi altså også ret godt hvis vi lige trækker lidt luft ind. Vores trup er ikke dårligere end AGF, OB eller Randers og samtidig er den altså billigere og indeholder langt, langt større potentiale. Jeg har kun set tre hold være bedre end os indtil videre, og selv hvis vi skulle misse top-6 er det altså ikke nogen katastrofe. Vi er i rebuild-mode og det skal vi huske på.

Jeg synes det er en rigtig klog strategi at vi nu har tilført fire virkelig stærke spillere og så kan lægge på over de næste 1-2 vinduer. Vores trup er samtidig lidt for stor så det er oplagt at vi løbende vil vurdere de spillere, der er på vippen til start-11 og vil sie et par stykker fra (Blåbjerg, KP, Gilli, Børsting, Abildgaard, Helenius m.fl.) og samtidig se på hvilke af årgang 97-drengene, der skal satses på. Det er en rigtig sund udvikling og jeg synes vi står rigtig stærkt på den lidt længere bane, hvis vi kan have lidt tålmodighed med det her hold. Vi følger en klar sportslig strategi og selv hvis vi skulle misse slutspillet må vi altså ikke tabe hovedet og kræve en masse ændringer eller fyringer.
Enig i hele lortet. Skal vi være enige om at hive det her indlæg frem når debatsiden senere på sæsonen koger over i selvmordstanker? :)

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Søgaard » 8. aug 2016, 16:33

Jesper Schmidt skrev:
Yankee skrev:Vi må også huske det lidt længere sigte. Købene af Sloth og Flores er åbenlyst ikke med henblik på at lukke huller for at kunne vinde en kamp i næste uge. Det er langsigtede investeringer og jeg synes det er to spillere fra en rigtig god hylde med et enormt potentiale, vi har fået fat på.

Vi bærer jo lidt rundt på et efterslæb efter 2-3 vinduer, hvor der overhovedet ikke er investeret i truppen. Derfor har det været nødvendigt med en del indkøb i dette vindue og vi har vel nok brug for 1-2 flere, hvis det skal blive rigtig godt. Samtidig er det dog vigtigt at bevare en vis balance, og der er vi nok ved at nå smertegrænsen for hvor stor udskiftning vi kan bære på én gang.

På kort sigt står vi altså også ret godt hvis vi lige trækker lidt luft ind. Vores trup er ikke dårligere end AGF, OB eller Randers og samtidig er den altså billigere og indeholder langt, langt større potentiale. Jeg har kun set tre hold være bedre end os indtil videre, og selv hvis vi skulle misse top-6 er det altså ikke nogen katastrofe. Vi er i rebuild-mode og det skal vi huske på.

Jeg synes det er en rigtig klog strategi at vi nu har tilført fire virkelig stærke spillere og så kan lægge på over de næste 1-2 vinduer. Vores trup er samtidig lidt for stor så det er oplagt at vi løbende vil vurdere de spillere, der er på vippen til start-11 og vil sie et par stykker fra (Blåbjerg, KP, Gilli, Børsting, Abildgaard, Helenius m.fl.) og samtidig se på hvilke af årgang 97-drengene, der skal satses på. Det er en rigtig sund udvikling og jeg synes vi står rigtig stærkt på den lidt længere bane, hvis vi kan have lidt tålmodighed med det her hold. Vi følger en klar sportslig strategi og selv hvis vi skulle misse slutspillet må vi altså ikke tabe hovedet og kræve en masse ændringer eller fyringer.
Enig i hele lortet. Skal vi være enige om at hive det her indlæg frem når debatsiden senere på sæsonen koger over i selvmordstanker? :)
Der skal ikke mere til, end et nederlag til Esbjerg.. :)

Jeg er også stort set enig. Hvis Flores både kan dække angreb og fløj, så er der ved at være en del muligheder på alle pladser på banen. Efter Gaardes udmelding får vi nok desværre ikke en højre back, men må sætte vores tiltro til at Gilli stepper op. Håber det bliver addresseret til vinter, hvis ikke der bliver lagt et niveau på her i løbet af efteråret.

Spændende hvad der sker den kommende tid, med de som sidder på de yderste truppladser. Mon ikke man forsøger at finde noget spilletid i 1. div. til Abildgaard og Kakeeto? Nogen der ved om Hobro, Vendsyssel eller Skive mangler til de centrale pladser? Og så må man lige få tage en lidt mere værdig dialog med Viktor Ahlmann, det kan ikke passe han bare skal rende uafklaret rundt i Jammerbugt.
Aalborg BK 1885!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 8. aug 2016, 17:58

Søgaard skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Yankee skrev:Vi må også huske det lidt længere sigte. Købene af Sloth og Flores er åbenlyst ikke med henblik på at lukke huller for at kunne vinde en kamp i næste uge. Det er langsigtede investeringer og jeg synes det er to spillere fra en rigtig god hylde med et enormt potentiale, vi har fået fat på.

Vi bærer jo lidt rundt på et efterslæb efter 2-3 vinduer, hvor der overhovedet ikke er investeret i truppen. Derfor har det været nødvendigt med en del indkøb i dette vindue og vi har vel nok brug for 1-2 flere, hvis det skal blive rigtig godt. Samtidig er det dog vigtigt at bevare en vis balance, og der er vi nok ved at nå smertegrænsen for hvor stor udskiftning vi kan bære på én gang.

På kort sigt står vi altså også ret godt hvis vi lige trækker lidt luft ind. Vores trup er ikke dårligere end AGF, OB eller Randers og samtidig er den altså billigere og indeholder langt, langt større potentiale. Jeg har kun set tre hold være bedre end os indtil videre, og selv hvis vi skulle misse top-6 er det altså ikke nogen katastrofe. Vi er i rebuild-mode og det skal vi huske på.

Jeg synes det er en rigtig klog strategi at vi nu har tilført fire virkelig stærke spillere og så kan lægge på over de næste 1-2 vinduer. Vores trup er samtidig lidt for stor så det er oplagt at vi løbende vil vurdere de spillere, der er på vippen til start-11 og vil sie et par stykker fra (Blåbjerg, KP, Gilli, Børsting, Abildgaard, Helenius m.fl.) og samtidig se på hvilke af årgang 97-drengene, der skal satses på. Det er en rigtig sund udvikling og jeg synes vi står rigtig stærkt på den lidt længere bane, hvis vi kan have lidt tålmodighed med det her hold. Vi følger en klar sportslig strategi og selv hvis vi skulle misse slutspillet må vi altså ikke tabe hovedet og kræve en masse ændringer eller fyringer.
Enig i hele lortet. Skal vi være enige om at hive det her indlæg frem når debatsiden senere på sæsonen koger over i selvmordstanker? :)
Der skal ikke mere til, end et nederlag til Esbjerg.. :)

Jeg er også stort set enig. Hvis Flores både kan dække angreb og fløj, så er der ved at være en del muligheder på alle pladser på banen. Efter Gaardes udmelding får vi nok desværre ikke en højre back, men må sætte vores tiltro til at Gilli stepper op. Håber det bliver addresseret til vinter, hvis ikke der bliver lagt et niveau på her i løbet af efteråret.

Spændende hvad der sker den kommende tid, med de som sidder på de yderste truppladser. Mon ikke man forsøger at finde noget spilletid i 1. div. til Abildgaard og Kakeeto? Nogen der ved om Hobro, Vendsyssel eller Skive mangler til de centrale pladser? Og så må man lige få tage en lidt mere værdig dialog med Viktor Ahlmann, det kan ikke passe han bare skal rende uafklaret rundt i Jammerbugt.
Har hørt at man gør til Kakeeto, og helt personligt tror jeg ikke det bliver til alverden med ham desværre. Han er en fin boldspiller, men mangler stadig en hel åbenlys styrke som jeg ser det.
Jeg savner Winsnes

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 492
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af AK48hamas » 9. aug 2016, 06:26

Ja jeg har aldrig set saa stor konkurrence om minutter blandt vores talenter.

Indtil videre er jannik pohl, thellufsen, abildgaard, Morten Rokkedahl og kakeeto de store tabere.

FCN:
Magnus Christensen 66min
Sebastian groenning 24min
Joakim maehle 1min

OB:
Magnus Christensen 17min

Randers:
Magnus Christensen 20min
Sebastian Groenning 5min

Horsens:
Sebastian Groenning 24min

Låst