Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 6. mar 2022, 13:31

le Cid skrev:
6. mar 2022, 13:13

Og SÅ ringe er MC altså heller ikke!
Vil man gerne medaljer eller europæisk, jo så er han.
Ædruelighedens stemme

Sapiens
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 2. feb 2022, 17:25

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Sapiens » 6. mar 2022, 13:32

Jeg synes lidt det er samme mønster med MC hver gang. Op til kontraktudløb præsterer han bedre og vi forlænger med ham, hvorefter han falder meget i niveau. Det er fuldstændig samme forløb som de sidste gange. Håber han gør mine ord til skamme.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4474
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af le Cid » 6. mar 2022, 13:47

R Rosenberg skrev:
6. mar 2022, 13:31
le Cid skrev:
6. mar 2022, 13:13

Og SÅ ringe er MC altså heller ikke!
Vil man gerne medaljer eller europæisk, jo så er han.
Jeg siger ikke, at han skal spille fast i start XI - men vi har ikke som klub råd til at have stjernespillere som nummer 15-22 i truppen!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Jean Claude index

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5268
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jakobsen » 6. mar 2022, 13:50

le Cid skrev:
6. mar 2022, 13:47
R Rosenberg skrev:
6. mar 2022, 13:31
le Cid skrev:
6. mar 2022, 13:13

Og SÅ ringe er MC altså heller ikke!
Vil man gerne medaljer eller europæisk, jo så er han.
Jeg siger ikke, at han skal spille fast i start XI - men vi har ikke som klub råd til at have stjernespillere som nummer 15-22 i truppen!
Nej, men så må vi jo have nogen blandt nr. 15-22 som enten har en spidskompetence der gavner holdet eller har potentiale. MC har ingen af delene og derudover passer han ikke ind i den offensive stil man gerne vil. Ja vi ved hvad vi har - men vi ved også, at det er rigtigt dårligt.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2038
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af 9520AaB » 6. mar 2022, 13:58

R Rosenberg skrev:
le Cid skrev:
6. mar 2022, 13:13

Og SÅ ringe er MC altså heller ikke!
Vil man gerne medaljer eller europæisk, jo så er han.
Enig. Og problemet er at man kan sige det samme om Pedro. Medaljer og europæisk, så skal man ikke spille godt i hver 10. kamp som Pedro, eller ingen kampe på topniveau som MC.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af gravballe » 6. mar 2022, 14:00

le Cid skrev:
6. mar 2022, 13:13

Og SÅ ringe er MC altså heller ikke!
jeg har længe holdt hånden over MC, men manden laver for mange fejl, er for langsom i sin bold behandling og aflevære altid til siden eller bag ud..

Satser vi på at være top 6 så er han ikke god nok, er vi tilfreds med bare at overleve superligaen, og vil spille et system hvor man bare skal krige den hjem, så kan han godt bruges... men det spil AaB forsøger at spille nu, fungere han ikke i, og han er for dårlig til top 6 fodbold.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Pastorius » 6. mar 2022, 14:05

R Rosenberg skrev:
6. mar 2022, 13:31
le Cid skrev:
6. mar 2022, 13:13

Og SÅ ringe er MC altså heller ikke!
Vil man gerne medaljer eller europæisk, jo så er han.
Vil man gerne medaljer eller europæisk så skal der langes flere penge over disken end vi har, hvis vi skal gøre det med nyindkøb.
MC kan godt give mening afhængigt af hvad han skal koste og hvordan truppen evt kommer til at se ud.

Jeg forudser at vores trup fra starten af sæsonen og hen til vinduet lukker kommer til at være særdelse tynd.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3277
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Brodernumsi » 6. mar 2022, 14:11

Sapiens skrev:
6. mar 2022, 13:32
Jeg synes lidt det er samme mønster med MC hver gang. Op til kontraktudløb præsterer han bedre og vi forlænger med ham, hvorefter han falder meget i niveau. Det er fuldstændig samme forløb som de sidste gange. Håber han gør mine ord til skamme.
Hvor mange gange har du set det forløb?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3277
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Brodernumsi » 6. mar 2022, 14:13

R Rosenberg skrev:
6. mar 2022, 13:31
le Cid skrev:
6. mar 2022, 13:13

Og SÅ ringe er MC altså heller ikke!
Vil man gerne medaljer eller europæisk, jo så er han.
Jeg har snart ikke tal på, hvor mange nye spillere, vi skal hente ind til sommer. Stoler du på, at Inge rammer rigtigt 5-6 gange i ét vindue? Jeg gør ikke-
Så jeg synes, det er fint at forlænge med en anstændig superligaspiller, så Inge skal fokusere på lidt mindre.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 6. mar 2022, 14:18

le Cid skrev:
6. mar 2022, 13:47
R Rosenberg skrev:
6. mar 2022, 13:31
le Cid skrev:
6. mar 2022, 13:13

Og SÅ ringe er MC altså heller ikke!
Vil man gerne medaljer eller europæisk, jo så er han.
Jeg siger ikke, at han skal spille fast i start XI - men vi har ikke som klub råd til at have stjernespillere som nummer 15-22 i truppen!
Mindre kan også gøre det - men det behøver ikke at være helt nede på Magnus-niveau.

Jeg ser langt hellere, at man bruger nogle u19 på de positioner end på en has been, som ikke engang var could be.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 6. mar 2022, 14:19

Brodernumsi skrev:
6. mar 2022, 14:13
R Rosenberg skrev:
6. mar 2022, 13:31
le Cid skrev:
6. mar 2022, 13:13

Og SÅ ringe er MC altså heller ikke!
Vil man gerne medaljer eller europæisk, jo så er han.
Jeg har snart ikke tal på, hvor mange nye spillere, vi skal hente ind til sommer. Stoler du på, at Inge rammer rigtigt 5-6 gange i ét vindue? Jeg gør ikke-
Så jeg synes, det er fint at forlænge med en anstændig superligaspiller, så Inge skal fokusere på lidt mindre.
Nej, det gør jeg ikke. Men jeg tager hellere chancen end at forlænge med beviseligt ringe spillere.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 6. mar 2022, 14:20

9520AaB skrev:
6. mar 2022, 13:58
R Rosenberg skrev:
le Cid skrev:
6. mar 2022, 13:13

Og SÅ ringe er MC altså heller ikke!
Vil man gerne medaljer eller europæisk, jo så er han.
Enig. Og problemet er at man kan sige det samme om Pedro. Medaljer og europæisk, så skal man ikke spille godt i hver 10. kamp som Pedro, eller ingen kampe på topniveau som MC.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Enig. Men forskellen er jo, at Ferreira har nogle vilde kompetencer, som der er penge i. Der er jo ingen, der ville lægge 1 daler for Magnus.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 6. mar 2022, 14:22

Pastorius skrev:
6. mar 2022, 14:05
R Rosenberg skrev:
6. mar 2022, 13:31
le Cid skrev:
6. mar 2022, 13:13

Og SÅ ringe er MC altså heller ikke!
Vil man gerne medaljer eller europæisk, jo så er han.
Vil man gerne medaljer eller europæisk så skal der langes flere penge over disken end vi har, hvis vi skal gøre det med nyindkøb.
MC kan godt give mening afhængigt af hvad han skal koste og hvordan truppen evt kommer til at se ud.

Jeg forudser at vores trup fra starten af sæsonen og hen til vinduet lukker kommer til at være særdelse tynd.
Ja, hvis han gik til 25-30.000 om måneden, kunne det gå an måske.
Men jeg ser meget hellere, at vi udfylder vandbærerhullerne med talenter end ringe spillere.
Akkurat samme med en spiller som Rufo fx.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 6. mar 2022, 18:44

10-15 boldspillere.
Ædruelighedens stemme

Ano Escobar
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10. feb 2022, 01:34
Favoritspiller: Anosike Ementa

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Ano Escobar » 6. mar 2022, 18:47

Jeg må ærligt erkende at jeg er 100% klar på at Inge skal gå all In på chukwuani!

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2038
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af 9520AaB » 6. mar 2022, 20:35

Mit største transferønske er efterhånden en ny sportschef. Jeg har 100% mistet troen på at IAO flytter os nogen steder med hans spredhagl af lejespillere og ligegyldige køb.
Senest Kasper Høgh. Jeg falder sgu ikke på halen over ham, manden kan ikke deltage i nogen form for opspil, hans teknik er ringere end Børstings.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 6. mar 2022, 20:36

9520AaB skrev:
6. mar 2022, 20:35
Mit største transferønske er efterhånden en ny sportschef. Jeg har 100% mistet troen på at IAO flytter os nogen steder med hans spredhagl af lejespillere og ligegyldige køb.
Senest Kasper Høgh. Jeg falder sgu ikke på halen over ham, manden kan ikke deltage i nogen form for opspil, hans teknik er ringere end Børstings.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Han er virkelig ringe!
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5268
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jakobsen » 6. mar 2022, 20:54

R Rosenberg skrev:
6. mar 2022, 20:36
9520AaB skrev:
6. mar 2022, 20:35
Mit største transferønske er efterhånden en ny sportschef. Jeg har 100% mistet troen på at IAO flytter os nogen steder med hans spredhagl af lejespillere og ligegyldige køb.
Senest Kasper Høgh. Jeg falder sgu ikke på halen over ham, manden kan ikke deltage i nogen form for opspil, hans teknik er ringere end Børstings.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Han er virkelig ringe!
Enig - jeg er altså også ved at miste tålmodigheden med Inge.

1. Jeg kan slet ikke se nogen sportsligt strategi omkring spillestil eller, at der er rekrutteret i en retning der faciliterer offensiv fodbold om så det var Villareal/2014 modellen, presspilsmodellen ala. Red Bull som set i Friis tiden eller noget helt tredje. Vi pøler stadig rundt i en 3-5-2 efter næsten to sæsoner, hvor vi få det bedste ud af de forhåndenværende søm uden nogen retning hen imod noget.
2. Vi hører intet om, hvad den sprotslige strategi er i akademiet. Hvad akademiets spillestil er ellerhvad rekruterer man efter. Nordkraften var måske meget ord og den røg måske også lidt ud med badevandet med Friis osv. forsvinden, men nu har vi kun noget løst snak om en datascouting som mangler at bevise sig.
3. Kvalitet i transfers. Anders Hagelskjær og Kasper Høgh - reserver hentet fra lavere niveau i Danmark uden, at de for alvor har bevist sig hverken her eller på deres eget niveau. Mærkelige eksotiske transfers, som Trajkovski man tydeligvis slet ikke havde gjort sit forarbejde med, Makaric som egentlig er ok men ikke just er en stjerne eller passer ind nogen stil af dem vi har spillet og allerede er slået af en 1. divisionsreserve eller Prijovic og Nkada, som slet ikke havde Superliganiveau. Derudover har Samuelsen og Rufo også begge været håbløse projekter.
4. Trænerrekruttering. Man hyrer først Cifuentes, som gik ind for Cruyff fodbold selvom holdet op til havde bygget op på en anden spillestil og man ender nu med at hente en Friis der også står for noget andet.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6100
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FIDEL » 6. mar 2022, 21:09

R Rosenberg skrev:
6. mar 2022, 20:36
9520AaB skrev:
6. mar 2022, 20:35
Mit største transferønske er efterhånden en ny sportschef. Jeg har 100% mistet troen på at IAO flytter os nogen steder med hans spredhagl af lejespillere og ligegyldige køb.
Senest Kasper Høgh. Jeg falder sgu ikke på halen over ham, manden kan ikke deltage i nogen form for opspil, hans teknik er ringere end Børstings.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Han er virkelig ringe!
Synes I er noget hårde ved Høgh. Han var ok i 1. Halvleg idag. Har scoret 2 mål i 3 ligakampe. Han kæmper røven ud af bukserne med en fed energi. Sjovt nok er vores nye spillere Høgh og Prip dem, som viser mest ærgerrighed på holdet.

Vi skal virkelig af med noget dødvægt til sommer. Kusk, MC, Ahlmann bl. a.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Kunji » 6. mar 2022, 21:18

@Jakobsen

Jeg er med på din antipati mod Hagelskjær, som har været tydeligt fra før han kom til klubben, men Høgh? Manden har spillet 164 minutter og scoret to mål på et hold, som ikke skaber nogen chancer. Det virker helt skudt af.

Problemet er ikke signingen af Hagelskjær eller Høgh. Problemet er, at vi ikke adresserer de åbenlyse mangler, der er på dette hold. Vi skal have spillere til bredden, og jeg tvivler på at Hagelskjær eller Høgh tjener i top 10 i truppen. Jeg tror simpelthen, at de er hentet til at være en bedre reserver end det vi havde (Hagelskjær) og et spændende talent (Høgh) - direkte byttet over for Kasper P. og mængden af ligegyldige forsvarstalenter, som nu tuller rundt i Jammerbugt osv.

Men vi har nogle vanskeligheder i sammensætningen når netop spillere som Hagelskjær og Høgh bliver startere! Altså er der spillere, som burde være startere, som ikke leverer godt nok. Vi har for mange højt betalte spillere, som ikke er deres løn værd. Kusk, Fossum, Pallesen, Makarić, Ahlmann. Jeg forestiller mig, at man skal i gang med en oprydning ala Brøndby, hvor der skal kigges grundigt på lønstruktur.

Det er et problem, at Ross tilsyneladende ikke er god nok til at holde Hagelskjær af holdet. Det er problem, at Makarić tilsyneladende allerede er sendt bag i bussen. Det er ikke Børsting, MC, Høgh eller Hagelskjærs skyld, at de starter. Vi har alt for mange boldflyttere på det her hold og de få teknikere vi har er fordelt på 1 faststarter (Prip), 1 langtidsskade (Lucas) og en ugidelig (Kusk). Vores hold er præget at metaltræthed uden at have vundet en skid - profilerne virker til at have givet op eller ikke være gode nok længere.

Den her sommer kan kun komme for langsomt. Vi har desperat brug for at få ryddet ud i den her trup, og så håber jeg virkelig, at vi begynder at prioritere midtbanen, backs og generelt kreativitet og fart.

Jeg synes Inge har ramt skævt med de tre lejeophold (omend jeg forstår de to sidste) og tilsyneladende Makarić, omend det mere ligner han er blevet ofret i spillestil. De andre signinger forstår jeg såmænd godt - jeg havde dog nok prioriteret et backtalent over endnu et angrebstalent.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Besvar