Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6100
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FIDEL » 6. mar 2022, 21:44

Kunji skrev:
6. mar 2022, 21:18
@Jakobsen

Jeg er med på din antipati mod Hagelskjær, som har været tydeligt fra før han kom til klubben, men Høgh? Manden har spillet 164 minutter og scoret to mål på et hold, som ikke skaber nogen chancer. Det virker helt skudt af.

Problemet er ikke signingen af Hagelskjær eller Høgh. Problemet er, at vi ikke adresserer de åbenlyse mangler, der er på dette hold. Vi skal have spillere til bredden, og jeg tvivler på at Hagelskjær eller Høgh tjener i top 10 i truppen. Jeg tror simpelthen, at de er hentet til at være en bedre reserver end det vi havde (Hagelskjær) og et spændende talent (Høgh) - direkte byttet over for Kasper P. og mængden af ligegyldige forsvarstalenter, som nu tuller rundt i Jammerbugt osv.

Men vi har nogle vanskeligheder i sammensætningen når netop spillere som Hagelskjær og Høgh bliver startere! Altså er der spillere, som burde være startere, som ikke leverer godt nok. Vi har for mange højt betalte spillere, som ikke er deres løn værd. Kusk, Fossum, Pallesen, Makarić, Ahlmann. Jeg forestiller mig, at man skal i gang med en oprydning ala Brøndby, hvor der skal kigges grundigt på lønstruktur.

Det er et problem, at Ross tilsyneladende ikke er god nok til at holde Hagelskjær af holdet. Det er problem, at Makarić tilsyneladende allerede er sendt bag i bussen. Det er ikke Børsting, MC, Høgh eller Hagelskjærs skyld, at de starter. Vi har alt for mange boldflyttere på det her hold og de få teknikere vi har er fordelt på 1 faststarter (Prip), 1 langtidsskade (Lucas) og en ugidelig (Kusk). Vores hold er præget at metaltræthed uden at have vundet en skid - profilerne virker til at have givet op eller ikke være gode nok længere.

Den her sommer kan kun komme for langsomt. Vi har desperat brug for at få ryddet ud i den her trup, og så håber jeg virkelig, at vi begynder at prioritere midtbanen, backs og generelt kreativitet og fart.

Jeg synes Inge har ramt skævt med de tre lejeophold (omend jeg forstår de to sidste) og tilsyneladende Makarić, omend det mere ligner han er blevet ofret i spillestil. De andre signinger forstår jeg såmænd godt - jeg havde dog nok prioriteret et backtalent over endnu et angrebstalent.
Jeg er ved at være utålmodig med Inge. Synes det indtil videre har været noget rod; trænerskift, ny spillestil under Cifu, dårlige lejemål, holdets lave tekniske niveau, nye assistenter, ny fodboldchef.
Noget skulle der ske, men KONTINUITET er altså en meget vigtig faktor i fodbold. Fra sommer skal vi altså se kontinuitet.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 680
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FlemmingG » 6. mar 2022, 21:56

Jakobsen skrev:
6. mar 2022, 20:54
R Rosenberg skrev:
6. mar 2022, 20:36
9520AaB skrev:
6. mar 2022, 20:35
Mit største transferønske er efterhånden en ny sportschef. Jeg har 100% mistet troen på at IAO flytter os nogen steder med hans spredhagl af lejespillere og ligegyldige køb.
Senest Kasper Høgh. Jeg falder sgu ikke på halen over ham, manden kan ikke deltage i nogen form for opspil, hans teknik er ringere end Børstings.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Han er virkelig ringe!
Enig - jeg er altså også ved at miste tålmodigheden med Inge.

1. Jeg kan slet ikke se nogen sportsligt strategi omkring spillestil eller, at der er rekrutteret i en retning der faciliterer offensiv fodbold om så det var Villareal/2014 modellen, presspilsmodellen ala. Red Bull som set i Friis tiden eller noget helt tredje. Vi pøler stadig rundt i en 3-5-2 efter næsten to sæsoner, hvor vi få det bedste ud af de forhåndenværende søm uden nogen retning hen imod noget.
2. Vi hører intet om, hvad den sprotslige strategi er i akademiet. Hvad akademiets spillestil er ellerhvad rekruterer man efter. Nordkraften var måske meget ord og den røg måske også lidt ud med badevandet med Friis osv. forsvinden, men nu har vi kun noget løst snak om en datascouting som mangler at bevise sig.
3. Kvalitet i transfers. Anders Hagelskjær og Kasper Høgh - reserver hentet fra lavere niveau i Danmark uden, at de for alvor har bevist sig hverken her eller på deres eget niveau. Mærkelige eksotiske transfers, som Trajkovski man tydeligvis slet ikke havde gjort sit forarbejde med, Makaric som egentlig er ok men ikke just er en stjerne eller passer ind nogen stil af dem vi har spillet og allerede er slået af en 1. divisionsreserve eller Prijovic og Nkada, som slet ikke havde Superliganiveau. Derudover har Samuelsen og Rufo også begge været håbløse projekter.
4. Trænerrekruttering. Man hyrer først Cifuentes, som gik ind for Cruyff fodbold selvom holdet op til havde bygget op på en anden spillestil og man ender nu med at hente en Friis der også står for noget andet.
Inge er bestemt ikke uden fejl. Der har været fejlskud på transferdelen, akkurat som alle andre sportsdirektører har ramt ved siden af… jeg synes stadig, at han rent kommunikativt er den bedste sportsdirektør vi har haft - helt på højde med Lynge og flere lysår foran
Men der skal selvfølgelig leveres i sommerens transfervindue - vi står foran en større udskiftning i spillertruppen, hvor der bliver frigivet en del lønkroner og så er jeg overbevist om, at der bliver lavet et eller to rigtig gode salg.
Vi har allerede hentet Sousa, en transfer jeg har store forventninger til. Forhåbentlig har vi en fit Lucas til rådighed igen.. vi har Prip, som er ved at udvikle sig til en stor profil i ligaen…
Trænersagaen skal til at bringes til ende. Fair nok at Hiljemark kører grundspillet til ende, men Friis skal ind efter Brøndby kampen

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 6. mar 2022, 22:23

Ano Escobar skrev:
6. mar 2022, 18:47
Jeg må ærligt erkende at jeg er 100% klar på at Inge skal gå all In på chukwuani!
Helt enig på denne. Fysik, teknik og fleksibilitet. Ja tak!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 6. mar 2022, 22:34

Inge taler AaB op, hvor forgængeren talte AaB ned. Det er i og for sig pragtfuldt, for det andet var til at få lange løg af - og har jo sat sig hos mange, også mange af os fans.

Problemet er bare, at hvis Inge taler AaB op, som han gør fremragende, men ikke tilsvarende leverer på transferdelen, så bliver det jo bare kejserens nye klæder.

Det er korrekt, at alle sportschefer laver masser af fejlskud. Men de fleste finder altså også af og til nogle spillere, der gør en mærkbar forskel fra dag ét, og som kan ændre hele dynamikken på et hold. Til den kategori var Ferreira, da han ankom og førte sig frem på banen. Siden da er det blevet noget la la.
Og så selvfølgelig Hiljemark, men det gik jo desværre galt.

Inge mangler, og det skal han til sommer, levere 2-3 profiler/topspillere, som tilhører ligaens allerøverste lag, for han mangler stadig at vise, at han kan trække den slags til klubben.

Til gengæld har han excelleret i en del svært middelmådige spillere og nogle helst elendige lejemål.

Så til sommer skal han levere et slagkraftigt hold. Nu har han haft 2 år til at rydde op efter forgængerens makværk, og nu skal der bygges op på ny.
Skaber Inge ikke det hold til sommer, så vil tålmodigheden slippe op de fleste steder.
Ædruelighedens stemme

Bugatti1
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 7. aug 2019, 12:19
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Bugatti1 » 7. mar 2022, 09:53

Men hvem har vi i truppen fra sommer som hører til top 6 spillere?

Prip, Lukas - For når Thelander, Rinne og måske Fossum smutter, hvem har vi så?

Måske Højholt og ham fra Vejle og kun måske måske Ross, hvis han evner at forbedre sig?

Det er sgu en vildt tynd trup?!

Der skal hentes to nye backs, en til to forsvarsstyrmand, minimum en supermand på midtbanen.

Har jeg overset nogen som er top 6 spillere?

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1546
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Stegosaurus » 7. mar 2022, 10:40

Bugatti1 skrev:
7. mar 2022, 09:53
Men hvem har vi i truppen fra sommer som hører til top 6 spillere?

Prip, Lukas - For når Thelander, Rinne og måske Fossum smutter, hvem har vi så?

Måske Højholt og ham fra Vejle og kun måske måske Ross, hvis han evner at forbedre sig?

Det er sgu en vildt tynd trup?!

Der skal hentes to nye backs, en til to forsvarsstyrmand, minimum en supermand på midtbanen.

Har jeg overset nogen som er top 6 spillere?
Ja, dem som indgår i vores nuværende top 4-trup. Dem, der ligger under os, er ikke væsentligt bedre. Men vi er selvsagt meget langt fra fcm og fck, og en lille smule efter Bif mår det kommer til individuel kvalitet.

En 4-3-3 med kusk, sousa og Lucas a. fremme ville jeg ikke skamme mig over. Vores nuværende backs så jeg dog gerne erstattet, men igen: dem der ligger under os har sgu ikke bedre spillere, hvor mærkeligt det end er.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af RicoBR02 » 7. mar 2022, 10:44

Bugatti1 skrev:
7. mar 2022, 09:53
Men hvem har vi i truppen fra sommer som hører til top 6 spillere?

Prip, Lukas - For når Thelander, Rinne og måske Fossum smutter, hvem har vi så?

Måske Højholt og ham fra Vejle og kun måske måske Ross, hvis han evner at forbedre sig?

Det er sgu en vildt tynd trup?!

Der skal hentes to nye backs, en til to forsvarsstyrmand, minimum en supermand på midtbanen.

Har jeg overset nogen som er top 6 spillere?
Det lyder sindssygt i min verden at man ikke mener at ross hører til i en top 6 klub medmindre han forbedrer sig.. for halvandet år siden diskuterede vi om vi skulle lade ham gå til FCK for 25-30 mil. Så meget er han altså ikke faldet I niveau

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 7. mar 2022, 10:49

Stegosaurus skrev:
7. mar 2022, 10:40
Bugatti1 skrev:
7. mar 2022, 09:53
Men hvem har vi i truppen fra sommer som hører til top 6 spillere?

Prip, Lukas - For når Thelander, Rinne og måske Fossum smutter, hvem har vi så?

Måske Højholt og ham fra Vejle og kun måske måske Ross, hvis han evner at forbedre sig?

Det er sgu en vildt tynd trup?!

Der skal hentes to nye backs, en til to forsvarsstyrmand, minimum en supermand på midtbanen.

Har jeg overset nogen som er top 6 spillere?
Ja, dem som indgår i vores nuværende top 4-trup. Dem, der ligger under os, er ikke væsentligt bedre. Men vi er selvsagt meget langt fra fcm og fck, og en lille smule efter Bif mår det kommer til individuel kvalitet.

En 4-3-3 med kusk, sousa og Lucas a. fremme ville jeg ikke skamme mig over. Vores nuværende backs så jeg dog gerne erstattet, men igen: dem der ligger under os har sgu ikke bedre spillere, hvor mærkeligt det end er.
Spiller for spiller vil jeg mene at AGF har et marginalt bedre hold end os. OB har som jeg ser det et ganske fint hold og spiller noget af ligaens bedste bold, defensiven sejler dog hos fynboerne og det koster dem dyrt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FlæskeFrank » 7. mar 2022, 14:59

Hvis vi kan leje Abildgaard i foråret som følge af Ukraine-krigen, som der lægges op til i en artikel på bold.dk, så bliver det godt nok spændende, at se hvad niveau han er på. Men det er da en position, hvor vi godt kunne bruge noget ekstra i foråret.
- FlæskeFrank

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af gravballe » 7. mar 2022, 15:00

FlæskeFrank skrev:
7. mar 2022, 14:59
Hvis vi kan leje Abildgaard i foråret som følge af Ukraine-krigen, som der lægges op til i en artikel på bold.dk, så bliver det godt nok spændende, at se hvad niveau han er på. Men det er da en position, hvor vi godt kunne bruge noget ekstra i foråret.
enig

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4474
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af le Cid » 7. mar 2022, 16:28

FlæskeFrank skrev:
7. mar 2022, 14:59
Hvis vi kan leje Abildgaard i foråret som følge af Ukraine-krigen, som der lægges op til i en artikel på bold.dk, så bliver det godt nok spændende, at se hvad niveau han er på. Men det er da en position, hvor vi godt kunne bruge noget ekstra i foråret.
Har han ikke været skadet indtil nu i år? I så fald er han jo nok ret rusten...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Jean Claude index

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Funky » 7. mar 2022, 17:22

En fit Abildgaard ville være et monster at få hjem på midtbanen. Rent drømmescenarie.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14876
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 7. mar 2022, 17:47

le Cid skrev:
FlæskeFrank skrev:
7. mar 2022, 14:59
Hvis vi kan leje Abildgaard i foråret som følge af Ukraine-krigen, som der lægges op til i en artikel på bold.dk, så bliver det godt nok spændende, at se hvad niveau han er på. Men det er da en position, hvor vi godt kunne bruge noget ekstra i foråret.
Har han ikke været skadet indtil nu i år? I så fald er han jo nok ret rusten...
Så er det jo helt i tråd med de lejeaftaler vi plejer at lave Billede

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af gravballe » 7. mar 2022, 18:36

FIFA åbner op for at udenlandske spillere i Rusland kan smutte.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af bedstefar » 7. mar 2022, 20:11

Andreas Hansen med kæmpe fejl der resulterer i gf mål. Håber stadig de vil købe ham, han er godt nok dårlig..

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Pastorius » 7. mar 2022, 20:11

Nå, men det ser ikke ud til at IAO behøver at kigge efter en ny reservekeeper til sommer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Funky » 7. mar 2022, 21:00

Pastorius skrev:
7. mar 2022, 20:11
Nå, men det ser ikke ud til at IAO behøver at kigge efter en ny reservekeeper til sommer.
De så da ud til at være rimeligt glade for ham her, da kampen blev fløjtet af.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1546
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Stegosaurus » 7. mar 2022, 21:01

Funky skrev:
7. mar 2022, 21:00
Pastorius skrev:
7. mar 2022, 20:11
Nå, men det ser ikke ud til at IAO behøver at kigge efter en ny reservekeeper til sommer.
De så da ud til at være rimeligt glade for ham her, da kampen blev fløjtet af.
De har intet at være glade for ved hans indsats. De jublede over sejren.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Pastorius » 7. mar 2022, 21:03

Stegosaurus skrev:
7. mar 2022, 21:01
Funky skrev:
7. mar 2022, 21:00
Pastorius skrev:
7. mar 2022, 20:11
Nå, men det ser ikke ud til at IAO behøver at kigge efter en ny reservekeeper til sommer.
De så da ud til at være rimeligt glade for ham her, da kampen blev fløjtet af.
De har intet at være glade for ved hans indsats. De jublede over sejren.
Enig - men han er nu stadig også en del bedre end det de har prøvet i efteråret - incl droppet.

...og han var jo egentlig også bedre end Jesper Hansen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 7. mar 2022, 21:11

Er det ikke noget med, at der er nogle, der mener, at Andreas Hansen er en fuldgod erstatning for Rinne?

Han var jo også rystende usikker forleden.
Ædruelighedens stemme

Besvar