Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Eksil » 21. mar 2022, 18:36

Brodernumsi skrev:
21. mar 2022, 18:32
Men jeg er super glad for, hvis Friis har gået gang i begge spillere. En skam de så begge har udløb til sommer.
Kusk har udløb til nytår, så det haster ikke alvorligt med ham. Der ligger alligevel ikke en stor transfer og venter på en 30 år gammel kant.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3277
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Brodernumsi » 21. mar 2022, 19:00

Eksil skrev:
21. mar 2022, 18:36
Brodernumsi skrev:
21. mar 2022, 18:32
Men jeg er super glad for, hvis Friis har gået gang i begge spillere. En skam de så begge har udløb til sommer.
Kusk har udløb til nytår, så det haster ikke alvorligt med ham. Der ligger alligevel ikke en stor transfer og venter på en 30 år gammel kant.
My bad, troede han havde udløb nu. Det giver lidt mere ro i maven så. :)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13743
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Funky » 21. mar 2022, 20:21

“Hundredvis som Magnus i divisionerne”…okay. Det tror jeg bare, Friis og co. heldigvis vil være voldsomt uenige i.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Silver77 » 21. mar 2022, 21:43

Funky skrev:
21. mar 2022, 20:21
“Hundredvis som Magnus i divisionerne”…okay. Det tror jeg bare, Friis og co. heldigvis vil være voldsomt uenige i.
Scenariet med mc ligner til stor veksling Pallesen sidste halve år for AaB, lige pludselig begyndte Pallesen at spille bedre end længe set og vupti 4 år mere til ham. Jeg håber virkelig ikke at mc for 4 år mere når man tænker på hvor dårlig han har været i årevis, at han spiller bedre nu er vel også fordi at han bliver nød til at vise sig selv frem for andre klubber, så kan man godt give den 5% mere.

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af abbifar » 22. mar 2022, 06:20

Silver77 skrev:
21. mar 2022, 21:43
Funky skrev:
21. mar 2022, 20:21
“Hundredvis som Magnus i divisionerne”…okay. Det tror jeg bare, Friis og co. heldigvis vil være voldsomt uenige i.
Scenariet med mc ligner til stor veksling Pallesen sidste halve år for AaB, lige pludselig begyndte Pallesen at spille bedre end længe set og vupti 4 år mere til ham. Jeg håber virkelig ikke at mc for 4 år mere når man tænker på hvor dårlig han har været i årevis, at han spiller bedre nu er vel også fordi at han bliver nød til at vise sig selv frem for andre klubber, så kan man godt give den 5% mere.
Eller også er der sket det, der sker, når man øver sig... han er blevet bedre og relationerne stærkere?

Men lad os gå med, at han har skumle bagtanker, og derfor vil snyde AaB og andre klubber ind i en aftale ved at spille bedre end han kan!
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Reyad » 22. mar 2022, 08:39

MC spillede en kanonkamp. Men hans svagheder består. Han er stadig langsom i boldomgang og mangler visioner i sit fremadrettede spil.
Brøndbys presspil var horribelt og gav masser af plads til MC og Fossum.
Og de sad 100% på andenboldene. Det der primært kan argumentere for en kort forlængelse til MC er, at Fossum formentlig ryger. Pedro er meget ustabil og Højholt kan også sagtens sælges, hvis han opper sig lidt i mesterskabsspillet. Så kan vi reelt være MEGET presset på den centrale midt. Også ville det ikke være dumt med en mand, som man kan regne med. På godt og ondt ved man, hvad man får med MC - og hvad man ikke får.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 22. mar 2022, 08:49

Brodernumsi skrev:
21. mar 2022, 18:32
R Rosenberg skrev:
21. mar 2022, 17:22
Brodernumsi skrev:
21. mar 2022, 16:49
R Rosenberg skrev:
21. mar 2022, 14:26
Funky skrev:
21. mar 2022, 13:24
Vedr. spillere som rygtes ude, så lyder det hér heller ikke ligefrem som en spiller, man har afskrevet:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fri ... t-monster/
Magnus var rigtig god i går, da han faldt ordentligt på plads.

Men altså, de der øjebliksbilleder kan man jo bruge til nul og niks. Problemet med Magnus er, at for hver god kamp han spiller, spiller han 10 elendige, hvor han er en hæmsko for al offensiv tænkning, bliver overløbet og trækker idiotiske kort, fordi han fanges så tit.

Igen: Han var rigtig god i går, men jeg synes, man bør stræbe højere - også på reservepladsen. Eller bør have en ung, upcoming i stedet.
Medmindre de øjebliksbilleder omhandler Kusk. :) De har begge to, spillet to gode kampe, men retorikken er godt nok anderledes.
Du har vel fået svarene nu:)

Kusk er en eminent fodboldspiller, der kan afgøre kampe. Den slags spidskompetencer har Magnus slet ikke.

Desuden findes der hundredvis af hans slags i divisionerne, det gør der ikke af Kusks slags.
Men ikke desto mindre, har Kusk også præsteret i øjebliksbilleder siden 2014. Selvfølgelig bliver vi mere opstemt, over de ting Kusk laver, men jeg synes ofte, der er tendens til at undervurdere/nedgøre de ting en spiller som MCs type står for.

Hvis Magnus havde scoret på sin gigantchance, havde han vel været kampens spiller. De chancer sætter han nok ind 19 ud af 20 gange, det var så ikke lige i går.

Men jeg er super glad for, hvis Friis har gået gang i begge spillere. En skam de så begge har udløb til sommer.
Det er sandt. Men vekslende trænere har satme heller ikke givet Kusk meget flow til at være en integreret del af holdet, og så er det klart, at det er svært. Forskellen er bare, at han meget ofte er en kampafgørende spiller, og at offensiven som regel er som forvandlet, når han spiller - om han spiller godt eller ej.

Magnus har også ofte været kampafgørende, men det er nærmere pga en elendig aflevering, en overspilning eller et dumt gult kort.

Pointen er, at Kusk kan en masse, og når han er god, er han toppen af poppen. Magnus, derimod, har haft sindssygt mange muligheder for at vise sig god nok, og det er jo bare uhyggeligt sjældent, at han har været det - tværtimod har han ofte været en hæmsko for vores spil, begge veje.

Men! Fyrer han den af som i søndags i de næste 10 kampe, så hopper jeg med på Forlæng-holdet.
Ædruelighedens stemme

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af gravballe » 22. mar 2022, 09:48

Jeg har ikke tal på hvor mange gange man har troet at MC endelig vil blive god, når han havde spillet en enkelt god kamp eller 2, for der efter at spille 6 elendige hvor han typisk har sat forsvaret under pres, med hans elendige sløve pasnings spil. Når som vi også Så imod Brøndby, hvor han var tæt på at koste et par gange før første mål.

Det er fint han spillede en god kamp, den ros skal han have. Men så er det altså heller ikke bedre...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Buzz Killington » 22. mar 2022, 09:53

gravballe skrev:
22. mar 2022, 09:48
Jeg har ikke tal på hvor mange gange man har troet at MC endelig vil blive god, når han havde spillet en enkelt god kamp eller 2, for der efter at spille 6 elendige hvor han typisk har sat forsvaret under pres, med hans elendige sløve pasnings spil. Når som vi også Så imod Brøndby, hvor han var tæt på at koste et par gange før første mål.

Det er fint han spillede en god kamp, den ros skal han have. Men så er det altså heller ikke bedre...
Han er jo ligesom Pedro og Kusk, en spiller der er meget afhængig af det taktiske oplæg og modstanderen. En spiller som de andre som en fantastisk træner givetvis kan løse. Jeg tror egentlig Friis-bold (både ny og gammel) passer bedre til alle tre. De er spiller der ikke skal overtænke deres rolle men trives i et mere simpelt spil og direkte spil.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 22. mar 2022, 09:58

Buzz Killington skrev:
22. mar 2022, 09:53
gravballe skrev:
22. mar 2022, 09:48
Jeg har ikke tal på hvor mange gange man har troet at MC endelig vil blive god, når han havde spillet en enkelt god kamp eller 2, for der efter at spille 6 elendige hvor han typisk har sat forsvaret under pres, med hans elendige sløve pasnings spil. Når som vi også Så imod Brøndby, hvor han var tæt på at koste et par gange før første mål.

Det er fint han spillede en god kamp, den ros skal han have. Men så er det altså heller ikke bedre...
Han er jo ligesom Pedro og Kusk, en spiller der er meget afhængig af det taktiske oplæg og modstanderen. En spiller som de andre som en fantastisk træner givetvis kan løse. Jeg tror egentlig Friis-bold (både ny og gammel) passer bedre til alle tre. De er spiller der ikke skal overtænke deres rolle men trives i et mere simpelt spil og direkte spil.
Og trives Ferreira i det, så står vi endnu engang med en spiller, der er massivt bedre end Magnus på posten. Og så er vi lige vidt.
Ædruelighedens stemme

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3538
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af hje1980 » 22. mar 2022, 10:04

R Rosenberg skrev:
22. mar 2022, 09:58
Buzz Killington skrev:
22. mar 2022, 09:53
gravballe skrev:
22. mar 2022, 09:48
Jeg har ikke tal på hvor mange gange man har troet at MC endelig vil blive god, når han havde spillet en enkelt god kamp eller 2, for der efter at spille 6 elendige hvor han typisk har sat forsvaret under pres, med hans elendige sløve pasnings spil. Når som vi også Så imod Brøndby, hvor han var tæt på at koste et par gange før første mål.

Det er fint han spillede en god kamp, den ros skal han have. Men så er det altså heller ikke bedre...
Han er jo ligesom Pedro og Kusk, en spiller der er meget afhængig af det taktiske oplæg og modstanderen. En spiller som de andre som en fantastisk træner givetvis kan løse. Jeg tror egentlig Friis-bold (både ny og gammel) passer bedre til alle tre. De er spiller der ikke skal overtænke deres rolle men trives i et mere simpelt spil og direkte spil.
Og trives Ferreira i det, så står vi endnu engang med en spiller, der er massivt bedre end Magnus på posten. Og så er vi lige vidt.
PT ligger BIF, FCM og FCK foran os... skal vi hente dem skal vi være bedre og mange kampe. Så kan vi spørge os selv. Hvem af Pedro og MC ville de 3 klubber finde mest interessant - Pedro. Vi bliver ikke et tophold med en MC, Børsting mfl. på samme tekniske niveau og spidskompetancer i forhold til deres position på holdet.
MC har ikke et godt afleveringsspil, hvilket svækker kraftigt som central midt. Børsting var ikke teknisk god og det svækker når man oftest spiller en offensiv rolle.
MC har været en god repræsentant for AaB... men han flytter ikke klubben mod toppen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Yankee » 22. mar 2022, 10:21

MC kan være fin som reserve og gør som regel en fin figur i de store kampe som i søndags.

Problemet er bare stadig at AaB ikke magter at vinde "de nemme kampe" fordi man simpelthen ikke evner at sætte spillet langs jorden bagfra. Og det peger selvfølgelig primært i retning af den centrale midtbane - herunder både MC og Pedro.

Derfor bør det altoverskyggende transfermål være at få fat i en spilfordeler til midtbanen. Sekundært kan man kigge efter en lynhurtig dybdeløber til at supplere de andre offensive typer. Og tertiært en stopper, der kan spille fodbold.

De andre behov kan langt hen ad vejen løses af de spillere, man allerede har. Men spilfordelen og dybdeløberen er typer, som simpelthen ikke findes i truppen og derfor oplagt skal findes på transfermarkedet. Og de skal selvfølgelig være på plads 1/7, så de kan deltage i de europæiske kvalkampe. Men det virker heldigvis til at Inge er helt med på den timing.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Kristian » 22. mar 2022, 10:21

gravballe skrev:
22. mar 2022, 09:48
Jeg har ikke tal på hvor mange gange man har troet at MC endelig vil blive god, når han havde spillet en enkelt god kamp eller 2, for der efter at spille 6 elendige hvor han typisk har sat forsvaret under pres, med hans elendige sløve pasnings spil. Når som vi også Så imod Brøndby, hvor han var tæt på at koste et par gange før første mål.

Det er fint han spillede en god kamp, den ros skal han have. Men så er det altså heller ikke bedre...
Men som Friis rigtig nok siger.. han tager chancerne mod Brøndby og spiser med risiko. Jeg håber virkelig at Friis får spillerne til at spille med større risiko, selvom der vil snige sig fejl ind.

Det vil der ske, hvis vi skal dyrke den spillestil han ønsker.
------------------
mvh Kristian

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af gravballe » 22. mar 2022, 10:24

Buzz Killington skrev:
22. mar 2022, 09:53
gravballe skrev:
22. mar 2022, 09:48
Jeg har ikke tal på hvor mange gange man har troet at MC endelig vil blive god, når han havde spillet en enkelt god kamp eller 2, for der efter at spille 6 elendige hvor han typisk har sat forsvaret under pres, med hans elendige sløve pasnings spil. Når som vi også Så imod Brøndby, hvor han var tæt på at koste et par gange før første mål.

Det er fint han spillede en god kamp, den ros skal han have. Men så er det altså heller ikke bedre...
Han er jo ligesom Pedro og Kusk, en spiller der er meget afhængig af det taktiske oplæg og modstanderen. En spiller som de andre som en fantastisk træner givetvis kan løse. Jeg tror egentlig Friis-bold (både ny og gammel) passer bedre til alle tre. De er spiller der ikke skal overtænke deres rolle men trives i et mere simpelt spil og direkte spil.
Nej han er ej.. Manden er deffensiv spiller, hvis force er at bryde spillet. Problemet er han er for langsom til superligaen til også at aflevære bolde, og han typisk gør det til siden og tilbage, ikke frem af. Dertil kombineret med at han altid fumler i bolden når han får den i fødderne med en spiller bag sig, det skete 2-3 gange imod Brøndby, 2 af gangene var tæt på at blive ret farlige. Det er det samme vi ser gang på gang med MC.. OG så høre jeg altså til dem her inde, der i mange mange år, advokerede for han bare skulle have tid. Vi skal ikke til at lave en Bræmer pga han pludselig har spillet en enkelt god kamp.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3007
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 22. mar 2022, 11:02

Buzz Killington skrev:
22. mar 2022, 09:53
gravballe skrev:
22. mar 2022, 09:48
Jeg har ikke tal på hvor mange gange man har troet at MC endelig vil blive god, når han havde spillet en enkelt god kamp eller 2, for der efter at spille 6 elendige hvor han typisk har sat forsvaret under pres, med hans elendige sløve pasnings spil. Når som vi også Så imod Brøndby, hvor han var tæt på at koste et par gange før første mål.

Det er fint han spillede en god kamp, den ros skal han have. Men så er det altså heller ikke bedre...
Han er jo ligesom Pedro og Kusk, en spiller der er meget afhængig af det taktiske oplæg og modstanderen. En spiller som de andre som en fantastisk træner givetvis kan løse. Jeg tror egentlig Friis-bold (både ny og gammel) passer bedre til alle tre. De er spiller der ikke skal overtænke deres rolle men trives i et mere simpelt spil og direkte spil.
Der giver jeg dig helt ret - MC, ligesom Kusk og faktisk tildels også Pedro har slet ikke spillet godt under Cifuentes - Jeg tror vi vil se nogle HELT andre spillere under Friis - ligesom under den gamle Friis hvor MC til tider var AaBs bedste. Men han blev sat i nogle positioner under Cifuentes, hvor det næsten var lige meget om modstanderne stod med 8 spillere i press, så skulle vi spille den ud, og der er hans, eller nok ikke ret mange deffensiv midtbanespillere i superligaen, teknik ikke god nok - man sad med, og faktisk stadigvæk sidder med en "Ib, Ib, Ib, Ib" følelse i kroppen når han modtager bolden fra Rinne.

Men er sikker på han bliver RIGTIG god i en anden type spil, som jeg også skrev sidst, så var han MEGET mere over hele banen i Søndags, faktisk løb han næst flest meter, MEGET tæt på Fossum, og det er sgu aldrig sket før. Så med den type spil Friis vil praktisere, tror jeg bestemt godt vi kan gøre brug af MC - han bliver ikke en kæmpe profil, men han er en driftsikker spiller, der næste aldrig er skadet. Pedro er meget mere skadet, og svinger meget mere, man ved jo ikke rigtig hvad man får fra ham. Når han er god, er han en af de bedste i ligaen, når han er værst er han på et 2. div niveau.

Men noget helt andet er, at vi ALDRIG forlænger med enden ham eller Kusk - for når nu Inge har forsøgt i næsten 2 år at slippe af med de spillere, og der nu så kommer en træne og sige, nej nej nej - dem skal vi beholde de er kanon - så vil det se meget mærkelig ud, for hvis IAO ikke kan se en spillers potentiale, hvor han ser dem hver dag til træning...ja, så vil det se skidt ud, når vi skal hente spillere udefra.

Så vi kan snakke stolpe op og stolpe ned, og om de så brænder HELE superligaen af, så kommer de ikke videre i AaB med Inge som sportschef, og så er det jo godt at så mange herinde gerne ser dem langt væk fra AaB :) win/win...:)

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 377
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af bonanza » 22. mar 2022, 11:12

Jeg kan ikke se hvordan Pedro bare skal gå direkte ind i startelleveren, hvis MC forsætter med at fylde så meget på midtbanen som han har gjort i de seneste kampe. At I kan sidde og sige, at han ikke er god nok til Superligaen, er overraskende for mig. Det er jo netop de bump på vejen, nedture i karrieren og modgang fra tidligere der er definerende for en mand som MC, der på trods af alt, er han altid klar til at gå ind og tage ansvar!

Hvorfor kan vi ikke bruge det, trodsalt spiller han en holdende midtbane og jeg er dybt uenig i at vi nogensinde skal have Højholt eller Fossum ned og spille den position, de er bedre længere fremme og får mere plads når der er en balancespiller. For mig er det kun imellem Pedro og MC på den plads og Pedro bliver overhalet i øjeblikket.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14884
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 22. mar 2022, 11:39

Yankee skrev:
22. mar 2022, 10:21
MC kan være fin som reserve og gør som regel en fin figur i de store kampe som i søndags.

Problemet er bare stadig at AaB ikke magter at vinde "de nemme kampe" fordi man simpelthen ikke evner at sætte spillet langs jorden bagfra. Og det peger selvfølgelig primært i retning af den centrale midtbane - herunder både MC og Pedro.

Derfor bør det altoverskyggende transfermål være at få fat i en spilfordeler til midtbanen. Sekundært kan man kigge efter en lynhurtig dybdeløber til at supplere de andre offensive typer. Og tertiært en stopper, der kan spille fodbold.

De andre behov kan langt hen ad vejen løses af de spillere, man allerede har. Men spilfordelen og dybdeløberen er typer, som simpelthen ikke findes i truppen og derfor oplagt skal findes på transfermarkedet. Og de skal selvfølgelig være på plads 1/7, så de kan deltage i de europæiske kvalkampe. Men det virker heldigvis til at Inge er helt med på den timing.
Jeg er meget enig.

Dog skal det siges, at vi faktisk har magtet at vinde "de nemme kampe". Før sejren i Herning havde vi ikke slået et top6 hold så sejrene blev i efteråret hentet mod de svagere modstandere.

Når du alligevel har helt ret skyldes det at vi helt åbenlyst skaber alt for få chancer i de kampe. Hovedparten af sejrene er hentet på fight, effektivitet og marginaler. Jeg hænger mig personligt ikke så meget i statistik som de fleste, men mine øjne kunne fint konstatere det samme som xG, nemlig at vi har fået lidt flere point end man kunne forvente med de chancer vi skaber og giver væk.

Lige siden Patrick Olsen blev solgt (og Hiljemark skadet) har jeg skreget på forstærkning til midtbanen, med en rigtig 8'er type der er markant bedre i spillet med bolden og på den sidste tredjedel af banen generelt. Vi mangler nemlig lige præcis spilleren der kan sætte de gode angreb op længere tilbage i banen og som kan vende spillet hurtigt. Højholt har lidt af det da han er god til at tilbyde sig og vende med bolden, men han har ikke blikket for spillet fremad og bliver heller ikke selv farlig. Jeg savner kort og godt Kasper Risgaard typen. Hiljemark var glimrende castet men nu er det jo altså 1½ år siden han blev skadet.

Ift. MC så er han en glimrende spiller til nogle typer kampe. Jeg beholder ham gerne men alt afhænger selvfølgelig af økonomi. Han må helst ikke rende rundt med en lønning der burde gøre ham til stamspiller.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FlæskeFrank » 22. mar 2022, 12:12

Altså nu skal vi vel forlænge med spillere, som fungerer under cheftræner Lars Friis og ikke om de har spillet godt eller skidt under Kent, Wieghorst eller Cifuentes.

Det må også gælde for Kusk og Magnus og lige nu vil det være oplagt at give dem begge lange kontrakter.

Men efter landskampspausen skal Kusk til at vise, at han skal have en plads på banen ift. (Fossum), Prip og Lucas, ligesom Magnus skal vise sig mod (Fossum), Ferreira og Thorarinsson. Derefter kan vi så tage stilling til om de er aktuelle for os.

Jeg tror dog begge er væk i løbet af året. Kusk pga. økonomi og Magnus pga. ønske om mere spilletid.
- FlæskeFrank

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Legum Magister » 22. mar 2022, 13:27

Hvornår er det blevet comme il faut at lovprise Magnus Christensen?

Har han på det seneste spillet mindre dårligt; men han plejer? Ja. Er det sket på en billig baggrund? Ja, hverken OB eller BIF havde noget, der minder om en helstøbt indsats på deres respektive midtbaner. Overser de, der nu lovpriser Magnus Christensen, at han blev rullet på det skammeligste i eget felt mod BIF og skal prise sig lykkelig for ikke at have kostet et mål? Ja!

Magnus Christensen er en type spiller, der altid leverer hvad han kan. Desværre er hans topniveau ikke specielt højt, og det er sjældent, at han når dette topniveau. Hans indsats er dog altid upåklagelig, og han kan derfor være en habil breddespiller til truppen. Hvis man læser den igangværende dikussion får man dog let indtryk af, at Magnus Christensen er om ikke manna fra himlen, så dog en spiller til startopstillingen på et hold, der vil spille med i toppen af Superligaen. Og i forhold til det, må jeg erklære mig lodret uenig.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4773
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Maglau » 22. mar 2022, 13:37

raekkeettre skrev:
22. mar 2022, 11:02
Buzz Killington skrev:
22. mar 2022, 09:53
gravballe skrev:
22. mar 2022, 09:48
Jeg har ikke tal på hvor mange gange man har troet at MC endelig vil blive god, når han havde spillet en enkelt god kamp eller 2, for der efter at spille 6 elendige hvor han typisk har sat forsvaret under pres, med hans elendige sløve pasnings spil. Når som vi også Så imod Brøndby, hvor han var tæt på at koste et par gange før første mål.

Det er fint han spillede en god kamp, den ros skal han have. Men så er det altså heller ikke bedre...
Han er jo ligesom Pedro og Kusk, en spiller der er meget afhængig af det taktiske oplæg og modstanderen. En spiller som de andre som en fantastisk træner givetvis kan løse. Jeg tror egentlig Friis-bold (både ny og gammel) passer bedre til alle tre. De er spiller der ikke skal overtænke deres rolle men trives i et mere simpelt spil og direkte spil.
Der giver jeg dig helt ret - MC, ligesom Kusk og faktisk tildels også Pedro har slet ikke spillet godt under Cifuentes - Jeg tror vi vil se nogle HELT andre spillere under Friis - ligesom under den gamle Friis hvor MC til tider var AaBs bedste. Men han blev sat i nogle positioner under Cifuentes, hvor det næsten var lige meget om modstanderne stod med 8 spillere i press, så skulle vi spille den ud, og der er hans, eller nok ikke ret mange deffensiv midtbanespillere i superligaen, teknik ikke god nok - man sad med, og faktisk stadigvæk sidder med en "Ib, Ib, Ib, Ib" følelse i kroppen når han modtager bolden fra Rinne.

Hvad er det for en følelse - er den god eller dårlig.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar