Nedrykningstråden

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af PeterS » 11. apr 2011, 23:57

Alle mand til brøndby så de kan få den optimale opbakning. Det er den eneste måde vi kan gøre noget så hvis man gerne vil have et hold i superligaen og ikke skal til en begravelse på søndag tager man afsted.

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af nik » 12. apr 2011, 11:27

Må indrømme at Esbjerg ikke spillede som en nedrykker, det kunne AaB godt lære noget af

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Remark » 12. apr 2011, 11:32

Nu er jeg ikke optimist længere, men må dog lige anføre, at vi kun mod Horsens har spillet uacceptabelt - og ærgrer mig meget over at EFB har fået en trænereffekt, som vi pga. forkerte dommerkendelser ikke fik i efteråret.

Indsatserne (men ikke resultaterne) er mere end godkendt i de første fire kampe.

Morten

38 point er nok...

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af fish » 12. apr 2011, 12:41

Remark skrev:Nu er jeg ikke optimist længere, men må dog lige anføre, at vi kun mod Horsens har spillet uacceptabelt - og ærgrer mig meget over at EFB har fået en trænereffekt, som vi pga. forkerte dommerkendelser ikke fik i efteråret.

Indsatserne (men ikke resultaterne) er mere end godkendt i de første fire kampe.

Morten

38 point er nok...
Jeg har heller ikke været optimist de seneste uger, og på baggrund af gårsdagens "blamage" mod Horsens tror jeg stadig vi rykker ned. Dog må jeg sige at vi trods alt kun har 4 point op til stregen, og kampe mod Esbjerg og Lyngby. Vi har stadig chancen, og resultatet igår med Esbjergs vundne er efter min mening et gunstigt resultat for os. Nu håber og beder jeg blot til at FCM viser klassen (det var meget svært at få det skrevet :'( ) og slår lyngby i den udsatte kamp.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af MrBangDK » 12. apr 2011, 13:21

Jeg frygter scenariet hvor AaB SKAL vinde over FCK i Parken i sidste spillerunde for at blive i Superligaen. Det vil mine nerver simpelthen ikke kunne holde til..

EB har en artikel i dag, hvor de har listet nøglekampe i de resterende runder.. Lad os nu for helvede få noget medvind, når det er usandsynligt, at vi selv kan afgøre tingene!!!

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 536125.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit - modvind... medvind så, for sevan da!!!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Flower » 12. apr 2011, 13:32

MrBangDK skrev:Jeg frygter scenariet hvor AaB SKAL vinde over FCK i Parken i sidste spillerunde for at blive i Superligaen. Det vil mine nerver simpelthen ikke kunne holde til..

EB har en artikel i dag, hvor de har listet nøglekampe i de resterende runder.. Lad os nu for helvede få noget modvind, når det er usandsynligt, at vi selv kan afgøre tingene!!!

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 536125.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg ville foretrække noget medvind.. ;)

Billede
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af BoT » 12. apr 2011, 15:24

Oven på en ny pointgivende sidste-øjebliks-scoring fra Esbjerg og deres 7 point i de sidste tre kampe, tror jeg simpelthen ikke på, Esbjerg bliver den ene nedrykker. De har hele tiden haft en god trup - nu har de også heldet og selvtilliden.

Derfor SKAL Lyngby (+4 point i forhold til os) blive den ene nedrykker, samtidig med, at vi SKAL hente enten FCN (+6), Randers (+6) eller Sønderjyske (+8). Silkeborg (+10) er for langt væk, og Horsens er med ni point og ikke flere indbyrdes kampe heller ikke realistiske at nå.

Vores indbyrdes kampe mod netop Lyngby, FCN, Randers og Sønderjyske SKAL derfor i princippet vindes - og i hvert fald ikke tabes - hvis vi skal klare frisag. Jeg vil vurdere, at vi har en god chance for at hente Lyngby, der virker til at gå ned i slutningen af stort set alle kampe, mens det bliver meget svært at nå et til hold. Især bekymrer det mig, at vi nu ikke bare scorer 0 mål - vi spiller også dårligt!

Puha - den her bliver LANGT sværere end sidst, vi var i nedrykningsfare (sæsonen 2002/03), da vi på intet tidspunkt var under stregen, men hvor vi havde en skæbnekamp i Silkeborg i 5. sidste spillerunde, hvor vi med et nyt nederlag ville kunne komme under stregen. Vi klarede dog 0-0 og vandt siden de sidste 4 kampe og endte som nummer 6 kun to point fra europæisk deltagelse..!

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af jensemand57 » 12. apr 2011, 16:13

BoT skrev:Oven på en ny pointgivende sidste-øjebliks-scoring fra Esbjerg og deres 7 point i de sidste tre kampe, tror jeg simpelthen ikke på, Esbjerg bliver den ene nedrykker. De har hele tiden haft en god trup - nu har de også heldet og selvtilliden.

Derfor SKAL Lyngby (+4 point i forhold til os) blive den ene nedrykker, samtidig med, at vi SKAL hente enten FCN (+6), Randers (+6) eller Sønderjyske (+8). Silkeborg (+10) er for langt væk, og Horsens er med ni point og ikke flere indbyrdes kampe heller ikke realistiske at nå.

Vores indbyrdes kampe mod netop Lyngby, FCN, Randers og Sønderjyske SKAL derfor i princippet vindes - og i hvert fald ikke tabes - hvis vi skal klare frisag. Jeg vil vurdere, at vi har en god chance for at hente Lyngby, der virker til at gå ned i slutningen af stort set alle kampe, mens det bliver meget svært at nå et til hold. Især bekymrer det mig, at vi nu ikke bare scorer 0 mål - vi spiller også dårligt!

Puha - den her bliver LANGT sværere end sidst, vi var i nedrykningsfare (sæsonen 2002/03), da vi på intet tidspunkt var under stregen, men hvor vi havde en skæbnekamp i Silkeborg i 5. sidste spillerunde, hvor vi med et nyt nederlag ville kunne komme under stregen. Vi klarede dog 0-0 og vandt siden de sidste 4 kampe og endte som nummer 6 kun to point fra europæisk deltagelse..!
Jeg tror desværre heller ikke på den mere. Randers var sidste år på samme tid også 4- 6 point fra en redning, men mange glemmer, når man roser Randers'es flotte forår, AGF's nedtur. Jeg ser ikke nogen hold, der har den samme nedtur i år.

seamann

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af seamann » 12. apr 2011, 16:21

jensemand57 skrev:
BoT skrev:Oven på en ny pointgivende sidste-øjebliks-scoring fra Esbjerg og deres 7 point i de sidste tre kampe, tror jeg simpelthen ikke på, Esbjerg bliver den ene nedrykker. De har hele tiden haft en god trup - nu har de også heldet og selvtilliden.

Derfor SKAL Lyngby (+4 point i forhold til os) blive den ene nedrykker, samtidig med, at vi SKAL hente enten FCN (+6), Randers (+6) eller Sønderjyske (+8). Silkeborg (+10) er for langt væk, og Horsens er med ni point og ikke flere indbyrdes kampe heller ikke realistiske at nå.

Vores indbyrdes kampe mod netop Lyngby, FCN, Randers og Sønderjyske SKAL derfor i princippet vindes - og i hvert fald ikke tabes - hvis vi skal klare frisag. Jeg vil vurdere, at vi har en god chance for at hente Lyngby, der virker til at gå ned i slutningen af stort set alle kampe, mens det bliver meget svært at nå et til hold. Især bekymrer det mig, at vi nu ikke bare scorer 0 mål - vi spiller også dårligt!

Puha - den her bliver LANGT sværere end sidst, vi var i nedrykningsfare (sæsonen 2002/03), da vi på intet tidspunkt var under stregen, men hvor vi havde en skæbnekamp i Silkeborg i 5. sidste spillerunde, hvor vi med et nyt nederlag ville kunne komme under stregen. Vi klarede dog 0-0 og vandt siden de sidste 4 kampe og endte som nummer 6 kun to point fra europæisk deltagelse..!
Jeg tror desværre heller ikke på den mere. Randers var sidste år på samme tid også 4- 6 point fra en redning, men mange glemmer, når man roser Randers'es flotte forår, AGF's nedtur. Jeg ser ikke nogen hold, der har den samme nedtur i år.
Det ser nu ud til at der er et hold, der er igang med en AGF'sk nedsmeltning - optursholdet med alle stjernerne der er alt, alt for gode til at rykke ud - det har næsten alle spillerne udtalt og der var faktisk nogen af deres fans, der med alle de nye lysende stjerner, mente at europæisk fodbold var realistisk.

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af nik » 12. apr 2011, 16:46

Gad vide om man i AaB laver en AGF, at man ikke har fattet at man står lige foran 1. div, man snakker om næste sæson og om 2 år så skal man præge superligaen. Prøv for fanden at koncentere jer om den næste vigtige kamp, det er den vigtigeste lige nu

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af jensemand57 » 12. apr 2011, 17:06

nik skrev:Gad vide om man i AaB laver en AGF, at man ikke har fattet at man står lige foran 1. div, man snakker om næste sæson og om 2 år så skal man præge superligaen. Prøv for fanden at koncentere jer om den næste vigtige kamp, det er den vigtigeste lige nu
Hvor har du læst/hørt det henne?

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Re: Nedrykningstråden

Indlæg af A_Strandfelt » 12. apr 2011, 18:56

nik skrev:Gad vide om man i AaB laver en AGF, at man ikke har fattet at man står lige foran 1. div, man snakker om næste sæson og om 2 år så skal man præge superligaen. Prøv for fanden at koncentere jer om den næste vigtige kamp, det er den vigtigeste lige nu
Den der holder jo ikke. Vi har stort set ikke hørt på andet end "en kamp af gangen", "foråret består af 14 finaler" og "nu fokuserer vi på næste kamp" siden opstarten.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Elscorpio » 12. apr 2011, 19:17

Jeg synes AaB skulle være mere ydmyge og tage arbejdshandskerne på inde på banen og lade være med at reklamere alt for meget for deres opturskampagne indtil de har bevist det inde på banen!

Det er selvfølgelig også vigtigt at vi fans støtter dem som 12. manden, men jeg har efterhånden svært ved at se redningen med den slappe og dovne attitude der bliver vist af visse af vores spillere.

Og så er der mange der mener at vores hold er bedre end den nuværende placering, der vil jeg så ikke give dem ret. Vores offensiv er som en slap, slatten agurk der har mistet sprødheden.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af frederikshavneren » 13. apr 2011, 12:29

Jeg anser Lyngby som en sikker nedrykker, de havde momentum i efteråret, hvilket
heldigvis er ændret. Når de taber i morgen til FC Midtjylland, så er de virkelig nede i
nedrykningsdyndet. Holdet straffes bl.a. for deres dårlige forsvar og det generelt
dårlige spillermateriale.

Hvilket hold skal AaB indhente udover Lyngby? Et svar herpå kan komme i den kommende
weekends kampe (nøglekampe som Randers-Lyngby, Horsens-SønderjyskE samt
Esbjerg-Silkeborg).

Mit umiddelbare bud er at AC Horsens (kønt er det ikke, men det er effektivt - "arven fra Kent Nielsen" er ikke til at tage fejl af), Randers (har erfaringen fra sidste sæson, samt mange gode
spillere) og FC Nordsjælland (har mange gode offensive spillere, der vil få det nemmere nu hvor banerne bliver bedre) ikke kommer i nedrykningsfare.

Jeg vil derfor mene at AaB enten skal overhale Esbjerg (ja de har momentum pt., men det bliver ikke ved, plus de har et dårligt spillermateriale), SønderjyskeE (bliver ved med at skrabe
point sammen, hvilket forhåbentlig snart får en ende) samt Silkeborg (svækket ved afgangen af Jim Larsen og Rajko Lekic, har ikke fået erstatninger der kan anvendes - eks. Risgård).

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Gamling » 13. apr 2011, 13:24

Man bliver helt forventningsfuld, når man går ind på http://www.stadions.dk" onclick="window.open(this.href);return false; og ser alle de spændende stadions vi skal se eller gense efter sommerferien - Gladsaxe, Næstved, Brønshøj, Skive, Blokhus, osv. :cheers:

Måske kunne man få en fra AGF´s fanklub til at anmelde kvaliteten af disse stadions, så vi ved hvilke der især er værd at besøge ! ;)
Gamling
"Ib Simonsen forever"

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af salling23 » 13. apr 2011, 13:39

Gamling skrev:Man bliver helt forventningsfuld, når man går ind på http://www.stadions.dk" onclick="window.open(this.href);return false; og ser alle de spændende stadions vi skal se eller gense efter sommerferien - Gladsaxe, Næstved, Brønshøj, Skive, Blokhus, osv. :cheers:

Måske kunne man få en fra AGF´s fanklub til at anmelde kvaliteten af disse stadions, så vi ved hvilke der især er værd at besøge ! ;)
Hurtigt gjort. Eneste med bare lidt besøgsværdi er Viborg, derefter Vejle - resten er huller på fodboldlandkortet
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af dyhrmaN » 13. apr 2011, 13:57

salling23 skrev:
Gamling skrev:Man bliver helt forventningsfuld, når man går ind på http://www.stadions.dk" onclick="window.open(this.href);return false; og ser alle de spændende stadions vi skal se eller gense efter sommerferien - Gladsaxe, Næstved, Brønshøj, Skive, Blokhus, osv. :cheers:

Måske kunne man få en fra AGF´s fanklub til at anmelde kvaliteten af disse stadions, så vi ved hvilke der især er værd at besøge ! ;)
Hurtigt gjort. Eneste med bare lidt besøgsværdi er Viborg, derefter Vejle - resten er huller på fodboldlandkortet

Nono, mange fra Aalborg har sommerhus i Blokhus. Det passer jo weltklasse med en kamp mod Blokhus at så tage op i de gamles eller sit eget sommerhus og få en masse bajere inden kampen!

Toarn
Landshold
Landshold
Indlæg: 833
Tilmeldt: 30. maj 2008, 11:43
Favoritspiller: Burke Henry
Geografisk sted: Westside 9000

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Toarn » 13. apr 2011, 14:08

Blokhus ville blive tørlagt på kort tid hvis AaB kom på besøg - så mangler man bare lige at udekampen er en fredag sommeraften kl 20, så folket slæber teltet og andet godt med og giver den gas; se det er optur :thumbsup:
In Åke we trust

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af dyhrmaN » 13. apr 2011, 14:20

Toarn skrev:Blokhus ville blive tørlagt på kort tid hvis AaB kom på besøg - så mangler man bare lige at udekampen er en fredag sommeraften kl 20, så folket slæber teltet og andet godt med og giver den gas; se det er optur :thumbsup:
1. division virker pludseligt ikke så slemt endda...

jens fup
Superliga
Superliga
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13. aug 2006, 02:51
Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
Geografisk sted: Drastrup

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af jens fup » 13. apr 2011, 15:05

frederikshavneren skrev:Jeg anser Lyngby som en sikker nedrykker, de havde momentum i efteråret, hvilket
heldigvis er ændret. Når de taber i morgen til FC Midtjylland, så er de virkelig nede i
nedrykningsdyndet. Holdet straffes bl.a. for deres dårlige forsvar og det generelt
dårlige spillermateriale.

Hvilket hold skal AaB indhente udover Lyngby? Et svar herpå kan komme i den kommende
weekends kampe (nøglekampe som Randers-Lyngby, Horsens-SønderjyskE samt
Esbjerg-Silkeborg).

Mit umiddelbare bud er at AC Horsens (kønt er det ikke, men det er effektivt - "arven fra Kent Nielsen" er ikke til at tage fejl af), Randers (har erfaringen fra sidste sæson, samt mange gode
spillere) og FC Nordsjælland (har mange gode offensive spillere, der vil få det nemmere nu hvor banerne bliver bedre) ikke kommer i nedrykningsfare.

Jeg vil derfor mene at AaB enten skal overhale Esbjerg (ja de har momentum pt., men det bliver ikke ved, plus de har et dårligt spillermateriale), SønderjyskeE (bliver ved med at skrabe
point sammen, hvilket forhåbentlig snart får en ende) samt Silkeborg (svækket ved afgangen af Jim Larsen og Rajko Lekic, har ikke fået erstatninger der kan anvendes - eks. Risgård).
Der er lige nu 10 point op til Silkeborg, er det videre realistisk at tro at vi henter dem?? Dine pointer om Horsens og Sønderjyske's evner til at rage point til sig, er spot on men passer osse på et Silkeborg-hold, der med garanti oplever et løft, nu de næsten kan dufte europæisk fodbold.

Mit bud baseret på stillingen og holdenes målscore er, at vi skal jagte Esbjerg, Lyngby, FCN og Sønderjyske. Og hvis som det ser ud til, at Lyngby er ved at give sig selv, sådan som de smider point væk, så er der "kun" yderligere et hold vi skal have fat i, og dér hænger jeg hatten på Esbjerg. Men lad os først selv begynde at få point...
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly

Låst