Nedrykningstråden

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. apr 2011, 18:50

Nakken skrev:
Køllen I Møllen skrev: Der sidder altså også små børn og ser dette og det er efter min mening det glade vanvid hvis det ikke udløser en stor karantæne.
Please, sig dette var bare lidt ironisk inden jeg smider en svada omkring den amerikanisering og overmoralisering, som er ved at indtage dette lille land.
Det er bestemt ikke ironisk. Synes du det er iorden at en træner slår en journalist for åben skærm???

Amerikanisering??????!!!!!???? Det fatter jeg hat af.... Hvorledes vil du filtre amerikanisering ind i dette emne?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Jacob » 26. apr 2011, 19:00

Gentleman Finn skrev:Og det er vel også problemet for resten af feltet. Der findes INGEN lette kampe i ligaen.

Det jeg hæfter mig ved, er at vores hold har vist okay form på det sidste. Og det kan være vigtigt at tage med, i en tæt kamp mod FCM på lørdag.

Hvis vi lige skal nøjes med at kigge frem til den næste kamp. Hvis vi tager alle 3 point mod FCM, kan vi uden tvivl lave et hul til de nærmeste imod Lyngby ugen efter. Og det kan man jo håbe bliver scenariet. Et nederlag til FCM giver en mere nervøs kamp mod Lyngby, hvorimod vi med 3 point mod FCM får nemmere ved at tage fuld potte mod forstadskøbenhavnerne, der vil nerverne ikke spille os et pus, vi vil derimod lugte blod :kiss: .

Silkehår har vi faktisk et notorisk godt tag på nede i Silkeborg, eller er det bare mig, der har fået bildt mig ind, at vi har godt tag i dem, på deres bane.
Gamling skrev:Nu er det her jo vist en tråd om AaB´s mulige nedrykning og ikke om Ove C ?

Hvis vi holder os til emner så er vi altså stadig et stærkt bud på nedrykningen:

Da alle slår alle kan kravet for at undgå neddrykningen let være 9 p i de resterende 6.

AaB-FC Midtjylland - meget usikker kamp, som nok bør sælges for 1. p.
AaB-Lyngby - Bør give 3 p i kassen med mindre de sover som mod ACH og FCN
Esbjerg fB-AaB - Nøglekampen der skal vindes mod et desperat men ikke kuet EFB mandskab
Silkeborg-AaB - 0 point - SIF kan gå på vandet og det kan vi ikke på silkeborg stadion.
AaB-SønderjyskE - Bør give 3 P, men sdr.jyske er altid uberegnelige og især nu hvor de også selv i fare.
FC København-AaB - 0 point - tror ikke at dette AaB hold (cfr tidligere) kan hente noget i Parken.

Så hvis de får svinget marginalerne deres vej er vi stadig i ligaen. Ellers ses vi på Skive Stadion efter sommerferien :|
Silkeborg plejer vi vist oftest, at få uafgjort imod hvis man skal kigge på statistikken: http://www.superstats.dk/soghold-res.ph ... Find+kampe" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg er nogenlunde enig i, at vi nok skal finde 8-10 point i de sidste 6 kampe for at undgå nedrykning. Ovenstående liste burde normalt passe meget godt (dog med et point i Silkeborg), men i denne sæson tror jeg ikke på noget før en kamp er slut. Har en grim fornemmelse af, at vi evt skal have point i sidste kamp i Parken for at overleve. Er ikke helt sikker på om mine nerver kan klare det.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 26. apr 2011, 19:07

Køllen I Møllen skrev:
Nakken skrev:
Køllen I Møllen skrev: Der sidder altså også små børn og ser dette og det er efter min mening det glade vanvid hvis det ikke udløser en stor karantæne.
Please, sig dette var bare lidt ironisk inden jeg smider en svada omkring den amerikanisering og overmoralisering, som er ved at indtage dette lille land.
Det er bestemt ikke ironisk. Synes du det er iorden at en træner slår en journalist for åben skærm???

Amerikanisering??????!!!!!???? Det fatter jeg hat af.... Hvorledes vil du filtre amerikanisering ind i dette emne?
Tror mere det var argumentet med "de små børn" som jo selvfølgelig sidder og følger Onside og derfor bliver dybt traumatiserede af at opleve sådan en vold. Håber de er ok...

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Gentleman Finn » 27. apr 2011, 00:32

Ser man på denne sæson, virker SIF dog til at være et svagere hjemmehold end de fleste, deres udebanestatistik er god. Vi har også en god udebanestatistik, så det er måske ikke det værste sted rent statistisk for os at komme hen.

Tilmed kan SIF have udspillet deres rolle og befinde sig midt i ingenting, på tidspunktet vi møder dem. Så er det ikke sikkert de vil gå lige så hårdt til duellerne, som ofte er et parameter vi er stærkere end SIF i.
Jacob skrev:
Gentleman Finn skrev:Og det er vel også problemet for resten af feltet. Der findes INGEN lette kampe i ligaen.

Det jeg hæfter mig ved, er at vores hold har vist okay form på det sidste. Og det kan være vigtigt at tage med, i en tæt kamp mod FCM på lørdag.

Hvis vi lige skal nøjes med at kigge frem til den næste kamp. Hvis vi tager alle 3 point mod FCM, kan vi uden tvivl lave et hul til de nærmeste imod Lyngby ugen efter. Og det kan man jo håbe bliver scenariet. Et nederlag til FCM giver en mere nervøs kamp mod Lyngby, hvorimod vi med 3 point mod FCM får nemmere ved at tage fuld potte mod forstadskøbenhavnerne, der vil nerverne ikke spille os et pus, vi vil derimod lugte blod :kiss: .

Silkehår har vi faktisk et notorisk godt tag på nede i Silkeborg, eller er det bare mig, der har fået bildt mig ind, at vi har godt tag i dem, på deres bane.
Gamling skrev:Nu er det her jo vist en tråd om AaB´s mulige nedrykning og ikke om Ove C ?

Hvis vi holder os til emner så er vi altså stadig et stærkt bud på nedrykningen:

Da alle slår alle kan kravet for at undgå neddrykningen let være 9 p i de resterende 6.

AaB-FC Midtjylland - meget usikker kamp, som nok bør sælges for 1. p.
AaB-Lyngby - Bør give 3 p i kassen med mindre de sover som mod ACH og FCN
Esbjerg fB-AaB - Nøglekampen der skal vindes mod et desperat men ikke kuet EFB mandskab
Silkeborg-AaB - 0 point - SIF kan gå på vandet og det kan vi ikke på silkeborg stadion.
AaB-SønderjyskE - Bør give 3 P, men sdr.jyske er altid uberegnelige og især nu hvor de også selv i fare.
FC København-AaB - 0 point - tror ikke at dette AaB hold (cfr tidligere) kan hente noget i Parken.

Så hvis de får svinget marginalerne deres vej er vi stadig i ligaen. Ellers ses vi på Skive Stadion efter sommerferien :|
Silkeborg plejer vi vist oftest, at få uafgjort imod hvis man skal kigge på statistikken: http://www.superstats.dk/soghold-res.ph ... Find+kampe" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg er nogenlunde enig i, at vi nok skal finde 8-10 point i de sidste 6 kampe for at undgå nedrykning. Ovenstående liste burde normalt passe meget godt (dog med et point i Silkeborg), men i denne sæson tror jeg ikke på noget før en kamp er slut. Har en grim fornemmelse af, at vi evt skal have point i sidste kamp i Parken for at overleve. Er ikke helt sikker på om mine nerver kan klare det.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Yankee » 27. apr 2011, 10:09

Det behøver måske ikke blive så kompliceret. Hvis vi kan slå Lyngby og Esbjerg har vi 34 point, og det tror jeg faktisk de to hold får umådeligt svært ved at nå i de fem resterende kampe for dem, også fordi vi har en lidt bedre målscore. Lyngby har lige nu 29 og Esbjerg 25 point.

Dette regnestykke risikerer naturligvis at gå helt i vasken, hvis Lyngby slår Nordsjælland på søndag...

markaab
Superliga
Superliga
Indlæg: 723
Tilmeldt: 28. jan 2006, 22:14
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af markaab » 27. apr 2011, 11:34

I min verden vil vi komme rigtig langt med at vinde de 2 kommende hjemmekampe, hvor et stærk publikum kan blive en vigtig 12. medspiller (og så vil jeg i øvrigt elske at besejre Glenn "Vanvidsjubel" Riddersholm). På denne måde vil vi sagtens kunne klare os med et eller flere uafgjorte kampe i udekampene, som jo byder på en "dødsfight" mod Esbjerg, et møde med 2011s bedste hold og en tur ind i FCKs guldfest. Jo hurtigere vi kan få pointene ind, jo mindre nervepirrende bliver det til slut. Jeg frygter f.eks. også en situation, hvor vi står og SKAL hente et point i sæsonens sidste kamp i Parken.
100 % respekt for Allan Kuhn!

Kristian1977
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. okt 2007, 12:38
Geografisk sted: Vadum
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Kristian1977 » 27. apr 2011, 14:19

markaab skrev:I min verden vil vi komme rigtig langt med at vinde de 2 kommende hjemmekampe, hvor et stærk publikum kan blive en vigtig 12. medspiller....
Du har fuldstændig ret.. Hvis vi kan få omkring 9000 på stadion til hver kamp og vi kan lave lidt larm, så tror jeg vore modstandere ryste lidt i bukserne og vi vil få mere ud af kampene. Så meget vigtigt med den 12 mand. Synes AaB skal gøre det attraktivt at komme på stadion til FCM kampen og til dem som kommer til kamp på lørdag får en kode som gør det muligt at folk kan købe billet til halv pris til Lyngby kampen.
May AaB be with you

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af BoT » 27. apr 2011, 14:26

markaab skrev:... et møde med 2011s bedste hold og en tur ind i FCKs guldfest.
Du henviser jo sikkert til Silkeborg, som ganske rigtigt har gjort det fint i 2011, men som altså har fået 6 point færre end FCK her i foråret..

Jeg vil mene, at vi med "de rigtige" ni point i de sidste kampe er sikre på overlevelse (og med "de rigtige" mener jeg, at vi skal vinde over Lyngby, Sønderjyske og Esbjerg. Så kan vi formentlig tåle at tabe resten).

Lindvang

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Lindvang » 27. apr 2011, 14:26

Kristian1977 skrev:
markaab skrev:I min verden vil vi komme rigtig langt med at vinde de 2 kommende hjemmekampe, hvor et stærk publikum kan blive en vigtig 12. medspiller....
Du har fuldstændig ret.. Hvis vi kan få omkring 9000 på stadion til hver kamp og vi kan lave lidt larm, så tror jeg vore modstandere ryste lidt i bukserne og vi vil få mere ud af kampene. Så meget vigtigt med den 12 mand. Synes AaB skal gøre det attraktivt at komme på stadion til FCM kampen og til dem som kommer til kamp på lørdag får en kode som gør det muligt at folk kan købe billet til halv pris til Lyngby kampen.
Begynder kravene ikke at tage lidt overhånd nu?

AaB har allerede gjort RIGTIG meget for at pleje deres fans i dette forår, og der er bestemt også meget mere at gøre. Poul Sørensen sagde også, at han mener, at det er korrekt, da jeg ifm oplægget til kampen i søndags sagde, at AaB i alt for mange år har glemt fansene og blot gjort dem til kunder. Jeg håber bestemt, at han holder ord og at klubben i fremtiden vil gøre mere ud af fanpleje.

Men fanpleje er ikke nødvendigvis af økonomisk karakter (læs: billige billetter), og jeg synes, at der er lidt for mange, der helst ser, at billetterne skal være mere eller mindre gratis, for at man gider at komme på stadion.

Kristian1977
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. okt 2007, 12:38
Geografisk sted: Vadum
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Kristian1977 » 27. apr 2011, 14:47

Lindvang skrev:
Kristian1977 skrev:
markaab skrev:I min verden vil vi komme rigtig langt med at vinde de 2 kommende hjemmekampe, hvor et stærk publikum kan blive en vigtig 12. medspiller....
Du har fuldstændig ret.. Hvis vi kan få omkring 9000 på stadion til hver kamp og vi kan lave lidt larm, så tror jeg vore modstandere ryste lidt i bukserne og vi vil få mere ud af kampene. Så meget vigtigt med den 12 mand. Synes AaB skal gøre det attraktivt at komme på stadion til FCM kampen og til dem som kommer til kamp på lørdag får en kode som gør det muligt at folk kan købe billet til halv pris til Lyngby kampen.
Begynder kravene ikke at tage lidt overhånd nu?

AaB har allerede gjort RIGTIG meget for at pleje deres fans i dette forår, og der er bestemt også meget mere at gøre. Poul Sørensen sagde også, at han mener, at det er korrekt, da jeg ifm oplægget til kampen i søndags sagde, at AaB i alt for mange år har glemt fansene og blot gjort dem til kunder. Jeg håber bestemt, at han holder ord og at klubben i fremtiden vil gøre mere ud af fanpleje.

Men fanpleje er ikke nødvendigvis af økonomisk karakter (læs: billige billetter), og jeg synes, at der er lidt for mange, der helst ser, at billetterne skal være mere eller mindre gratis, for at man gider at komme på stadion.
Ok ok.. Ja de har virkeligt gjort meget i den seneste "optur" tid.

PS. Der er ca. 450 siddepladser tilbage på Nordjyske. Ifølge billetter.aabsport.dk
May AaB be with you

Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Eagledrop » 27. apr 2011, 18:38

Der er forhåbentlig mange der pakker sydhavsfrugterne og glemmer familien og alt muligt andet ligegyldigt, og så tropper op til kampen mod FCM, så vi kan ryste dem. De taber alligevel deres pokalkamp her i dag (står 1 - 0 til Esbjerg lige nu).. så de er rystede og deres nedtur starter når vores optur kickstarter for alvor!

Har droppet fri øl og fodboldturnering for at komme på stadion! At jeg så joiner det bagefter er en detalje! Men kom så! Afsted afsted! :aabfan:

Brugeravatar
Nakken
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 20. dec 2005, 20:26
Favoritspiller: Søren Larsen
Geografisk sted: København

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Nakken » 29. apr 2011, 13:29

Poker-One-Kenobi skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Nakken skrev:
Køllen I Møllen skrev: Der sidder altså også små børn og ser dette og det er efter min mening det glade vanvid hvis det ikke udløser en stor karantæne.
Please, sig dette var bare lidt ironisk inden jeg smider en svada omkring den amerikanisering og overmoralisering, som er ved at indtage dette lille land.
Det er bestemt ikke ironisk. Synes du det er iorden at en træner slår en journalist for åben skærm???

Amerikanisering??????!!!!!???? Det fatter jeg hat af.... Hvorledes vil du filtre amerikanisering ind i dette emne?
Tror mere det var argumentet med "de små børn" som jo selvfølgelig sidder og følger Onside og derfor bliver dybt traumatiserede af at opleve sådan en vold. Håber de er ok...
Som Pokemon siger, så var det en kommentar til de små uskyldige poder, som skulle blive traumatiseret af Oves bestialske og grænseoverskridende overfald. Jeg synes selvfølgelig ikke det er i orden at slå nogen som helst og især ikke i på åben skærm, da det kan have noget mere vidtrækkende konsekvenser.

Men jeg synes samtidig, at det er vigtigt, at forholde sig til den enkelte situation, inden man slår korsets tegn og sender børnene i seng. Han dasker ham for hårdt på skulderen og det er dumt. Men han har lige tabt 0-4 til de pisgule i en kamp, som de havde mulighed for at rejse sig i langt hen ad vejen. Samtidig er han under et stort pres pga. Randers placering og de seneste kampe. Det er ikke en undskyldning, men noget af forklaringen på overreaktionen fra hans side.

Vores samfund er efterhånden gået hen og blevet mere og mere fokuseret på sådanne enkeltsager, som i grunden ikke er særligt slemme, men som bliver pumpet op med henvisning til moralsk degenerering, som kan skade alt og alle og især vores små skrøbelige børn. En tankegang, som jeg synes USA fører an i i stor stil. Men lad os nu ikke gå ind i en større politisk diskussion om det. Jeg ved hvor du står og nu ved du hvor jeg står.

TL;DR: Ove dasker ham lidt for hårdt og burde måske komme med en lille undskyldning, men så er den skid sgu også slået.
Altid AaB!

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af A_Strandfelt » 1. maj 2011, 14:15

Risgård bringer Silkeborg foran mod Randers og hjælper dermed sin gamle klub i nedrykningskampen. Tak, Risgård! :D

Edit: 2-0 blev det også.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af jensemand57 » 1. maj 2011, 15:39

så står den sgu på 2-2 i Silkeborg

Brugeravatar
vandmelonen
1. div
1. div
Indlæg: 362
Tilmeldt: 11. feb 2009, 01:05
Favoritspiller: Mæhle

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af vandmelonen » 1. maj 2011, 15:52

jensemand57 skrev:så står den sgu på 2-2 i Silkeborg
Hvor er det dog f...... ringe af Silkeborg, amatører.

Brugeravatar
GregersP
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:30
Geografisk sted: Københavnstrup

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af GregersP » 1. maj 2011, 16:17

vandmelonen skrev:
jensemand57 skrev:så står den sgu på 2-2 i Silkeborg
Hvor er det dog f...... ringe af Silkeborg, amatører.
Billede
<--- GregersP, Herfølge, 1. maj 2005

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af JLB » 1. maj 2011, 16:26

Nu så jeg kun en halv times tid af AGF-Skive idag, men når det var 1. divisions nr 1 mod nr 5, så er niveauet godt nok lavt i 1. division. Nogle der har set flere af Århusianernes kampe, og kan vurdere om det er det reele niveau?
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Yankee » 1. maj 2011, 16:36

JLB skrev:Nu så jeg kun en halv times tid af AGF-Skive idag, men når det var 1. divisions nr 1 mod nr 5, så er niveauet godt nok lavt i 1. division. Nogle der har set flere af Århusianernes kampe, og kan vurdere om det er det reele niveau?
Niveauet i 1. division ER meget ringe. Et meget middelmådigt hold som HB Køge ligger til en relativt komfortabel oprykning og det burde de ikke være gode nok til. I betragtning af at klubber som AaB og Esbjerg længe lå til nedrykning er det lidt skræmmende.

Næste år kommer der dog kun 14 hold i 1. division (heraf blot 1 oprykker), så niveauet vil nok blive lidt bedre. Derudover vil det stærkt skrumpede kampantal (26) nok højne intensiteten lidt, da man lynhurtigt kan være i en kritisk situation i bunden.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af jensemand57 » 1. maj 2011, 16:43

JLB skrev:Nu så jeg kun en halv times tid af AGF-Skive idag, men når det var 1. divisions nr 1 mod nr 5, så er niveauet godt nok lavt i 1. division. Nogle der har set flere af Århusianernes kampe, og kan vurdere om det er det reele niveau?
Da jeg er bosiddende i Hobro, følger jeg i sagens natur også med i, hvad der sker i 1. div. Ja, det er niveauet i 1. div.

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af JLB » 1. maj 2011, 16:48

Vi SKAL klare os fri så. Bare tanken om en hel sæson med det niveau, burde være mere end rigeligt motivation til, at spillerne giver alt hvad de har i sig.

Heller ikke videre intenst i Lyngby, men de skal da være glade for at AC ikke fik direkte rødt på den sviner
Hvem der bare var irsk

Låst