Nedrykningstråden

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Eagledrop » 15. maj 2011, 19:06

Sad lidt og på de kære excel ark som tidligere er blevet beskrevet i Europa League tråden - jeg kan kun få det til at være 2% risiko for at vi rykker ned nu, hvor jeg giver FCK sejren i sidste kamp og giver lige odds for SIF - AaB kampen til alle udfald og det samme med AaB - Sønderjyske.

Tilgengæld 81% sandsynlighed for Esbjerg som nedrykker - 61% for Lyngby - 20 % for sønderjyske, 19 % Randers, 15 % FCN.
- Den skarpe observatør siger at det er usandsynlig mange procent :P Men det skal også give 200 % i alt, da det er 12. og 11. pladsen.

Så jeg er ikke så skide bange for nedrykning. Selv hvis vi taber alle de 3 sidste kampe får jeg det kun til 14% at vi rykker ned, sådan som alle kan slå alle, men med større sandsynlighed for at top 4 vinder i 2 ud af 4 over bundholdene. Lidt ligesom OB gjorde over Randers.. :) Derfor er kampen i Silkeborg dog stadig vigtig. Men vi skal satme være uheldige hvis vi skal rykke ned nu.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Gentleman Finn » 15. maj 2011, 19:09

Eagle, jeg stoler ikke på at FCM og BIF vinder deres kampe. De spiller jo sikkert uden motivation, efter 2. pladsen næsten er på plads. Desuden er de ikke ret meget bedre end bundholdende, hvis jeg skal være grov :P. Men de har da chancer i deres kampe hvis de kan hive sig op til det, ingen tvivl.

FCM har: Randers hjemme, FCN ude.

BIF har: Lyngby ude, FCN hjemme, SE ude.

Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Eagledrop » 15. maj 2011, 19:18

Gentleman Finn skrev:Eagle, jeg stoler ikke på at FCM og BIF vinder deres kampe. De spiller jo sikkert uden motivation, efter 2. pladsen næsten er på plads. Desuden er de ikke ret meget bedre end bundholdende, hvis jeg skal være grov :P. Men de har da chancer i deres kampe hvis de kan hive sig op til det, ingen tvivl.

FCM har: Randers hjemme, FCN ude.

BIF har: Lyngby ude, FCN hjemme, SE ude.
Selvfølgelig skal vi gerne have flere point. Men mod SIF og Sønderjyske burde vi i hvert fald kunne trække 1 point hjem. Self. skal vi gerne vinde, men fjerner jeg alle fordele fra OB, FCM og Brøndby, og giver lige sandsynlighed for alt. Så er det 1% sandsynlighed for at vi rykker ned. Men den 1% kan selvfølgelig ske.
MEN! Vi har 5 hold under os - der alle skal rykke forbi os, for at vi ender i sølet - og for at det skal lade sig gøre, så skal deres mange indbyrdes kampe ramle helt vanvittigt. Og det er bare usandsynligt. Men jeg har selvfølgelig lavet mere vanvittige odds (og tabt) men 5 hold skal forbi os! Husk nu det.

fx næste runde.. FCN skal møde Randers - det opgør gør alene at max EN af dem kan komme forbi os.

Aabsupporter4ever
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 19. maj 2007, 10:43
Geografisk sted: 9400 - Nørresundby
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Aabsupporter4ever » 16. maj 2011, 10:41

Kan Allerede se nu at sønderjyske skulle gerne blive blæst ud af stadion, da der næsten er udsolgt allerede til den kamp wow siger jeg bare fodbold feber i Aalborg. :cheers: :danmarkfan: :aabfan:

Brugeravatar
bbcdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 764
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:30
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af bbcdk » 16. maj 2011, 14:49

Duen ude mod SIF med en ankelskade og Würtz ligeså med karantæne. Det er to bærende kræfter her i foråret som ikke er med, hvilket nok vil kunne ses på spillet :@

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Yankee » 16. maj 2011, 15:20

Vi er efterhånden derhenne hvor vi kan spekulere i hvor hurtigt vi kan sikre os overlevelsen. Hvis vi stiller "worst case" op uden vores egne kampe for "bundholdene" (bund-7):

- Alle bundhold slår tophold.
- Esbjerg taber til Sønderjyske, Randers og Horsens
- Lyngby slår Silkeborg i runde 32
- Randers slår Nordsjælland i runde 31
- Silkeborg slår AC Horsens i runde 33

Får vi følgende stilling:
Horsens 44
Randers 41
Lyngby 41
Silkeborg 40
Nordsjælland 40
Sønderjyske 39
Esbjerg 29

- Derfor skal vi bruge 5 point flere for at være 100% sikre på overlevelse. Dermed er vi med sejre over Silkeborg og Sønderjyske sikre på overlevelse inden sidste spillerunde.

- 4 point (39 i alt) i de to kampe er nok, hvis blot én af disse ting i næste runde sker:
- Randers taber til Nordsjælland
- Sønderjyske ikke vinder over Esbjerg
- Lyngby taber til Brøndby.

Busk79
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 75
Tilmeldt: 23. jul 2009, 21:21
Favoritspiller: Calle Facius, Erik Bo Andersen, Søren Frederiksen, Lee Sharp, Paulo Maldine, Hagi, Gassa, Romario
Geografisk sted: Vensyssel

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Busk79 » 16. maj 2011, 15:32

Synes nu stadig bare vi skal vinde alle kampene.. :cheers:

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Brodernumsi » 16. maj 2011, 16:27

Yankee skrev:Vi er efterhånden derhenne hvor vi kan spekulere i hvor hurtigt vi kan sikre os overlevelsen. Hvis vi stiller "worst case" op uden vores egne kampe for "bundholdene" (bund-7):

- Alle bundhold slår tophold.
- Esbjerg taber til Sønderjyske, Randers og Horsens
- Lyngby slår Silkeborg i runde 32
- Randers slår Nordsjælland i runde 31
- Silkeborg slår AC Horsens i runde 33

Får vi følgende stilling:
Horsens 44
Randers 41
Lyngby 41
Silkeborg 40
Nordsjælland 40
Sønderjyske 39
Esbjerg 29

- Derfor skal vi bruge 5 point flere for at være 100% sikre på overlevelse. Dermed er vi med sejre over Silkeborg og Sønderjyske sikre på overlevelse inden sidste spillerunde.

- 4 point (39 i alt) i de to kampe er nok, hvis blot én af disse ting i næste runde sker:
- Randers taber til Nordsjælland
- Sønderjyske ikke vinder over Esbjerg
- Lyngby taber til Brøndby.
Sejr over Silkeborg er nok.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Eagledrop » 16. maj 2011, 19:14

Yankee skrev:Vi er efterhånden derhenne hvor vi kan spekulere i hvor hurtigt vi kan sikre os overlevelsen. Hvis vi stiller "worst case" op uden vores egne kampe for "bundholdene" (bund-7):

- Alle bundhold slår tophold.
- Esbjerg taber til Sønderjyske, Randers og Horsens
- Lyngby slår Silkeborg i runde 32
- Randers slår Nordsjælland i runde 31
- Silkeborg slår AC Horsens i runde 33

Får vi følgende stilling:
Horsens 44
Randers 41
Lyngby 41
Silkeborg 40
Nordsjælland 40
Sønderjyske 39
Esbjerg 29

- Derfor skal vi bruge 5 point flere for at være 100% sikre på overlevelse. Dermed er vi med sejre over Silkeborg og Sønderjyske sikre på overlevelse inden sidste spillerunde.

- 4 point (39 i alt) i de to kampe er nok, hvis blot én af disse ting i næste runde sker:
- Randers taber til Nordsjælland
- Sønderjyske ikke vinder over Esbjerg
- Lyngby taber til Brøndby.
Og nu er Horsens bagud mod FCK i det 3. min...

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af AaBlover4ever » 16. maj 2011, 19:18

Eagledrop skrev:Og nu er Horsens bagud mod FCK i det 3. min...
1-1

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5097
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Kunji » 16. maj 2011, 20:37

Brodernumsi skrev:Sejr over Silkeborg er nok.
Formentlig, men ikke matematisk. Men tager vi de 3 point over Silkeborg IF, anser jeg det også som yderst usandsynligt, at vi rykker ned. Dertil er der simpelthen for mange indbyrdes kampe konkurrenterne imellem, og samtidig har enkelte af holdene også kampe mod medaljeaspiranterne, hvoraf nogle af dem trods alt må ende som forventet.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af limey » 16. maj 2011, 22:38

Scandic giver pt følgende odds på nedrykningskandidaterne:

Esbjerg 1.40
Lyngby 1.80
Randers 3.00
SønderjyskE 3.00
FC Nordsjælland 4.00
AC Horsens 6.00
AaB 25.00
Silkeborg 35.00

Det ser ud til, at bookmakerne tror meget på at vi bliver oppe.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af hje1980 » 17. maj 2011, 14:28

limey skrev:Scandic giver pt følgende odds på nedrykningskandidaterne:

Esbjerg 1.40
Lyngby 1.80
Randers 3.00
SønderjyskE 3.00
FC Nordsjælland 4.00
AC Horsens 6.00
AaB 25.00
Silkeborg 35.00

Det ser ud til, at bookmakerne tror meget på at vi bliver oppe.
sjovt er det at Horsens giver 6 gange pengene igen, med tanke på de ligger over os...

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Mogens » 17. maj 2011, 14:34

Med alle de forskellige statistikker i forbindelse med den tætte nedrykningskamp, så er her lige en "sjov" lille udregning foretaget af fodboldstatistikeren, Lars Bo.

http://www.sporten.dk/fodbold/lyngby-er ... f-dommerne" onclick="window.open(this.href);return false;

Ih, hvor kunne det hele dog have set anderledes ud...
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Elscorpio » 18. maj 2011, 20:04

Kunne være fedt hvis Randers rykker ned (de er bagud 2-1 pt. mod Nordsjælland).

De har mange gode spillere vi godt kunne bruge nordpå, hvis de rykker ned.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af alithebeast » 18. maj 2011, 20:13

Elscorpio skrev:Kunne være fedt hvis Randers rykker ned (de er bagud 2-1 pt. mod Nordsjælland).

De har mange gode spillere vi godt kunne bruge nordpå, hvis de rykker ned.
Hvis de er så gode, hvorfor spiller de så om nedrykning?
Hader København!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af sulakvelidze » 18. maj 2011, 20:19

alithebeast skrev:
Elscorpio skrev:Kunne være fedt hvis Randers rykker ned (de er bagud 2-1 pt. mod Nordsjælland).

De har mange gode spillere vi godt kunne bruge nordpå, hvis de rykker ned.
Hvis de er så gode, hvorfor spiller de så om nedrykning?
Fordi superligaen er så jævnbyrdig, at alle uden for top fire kan komme i fare, hvis de rammer en dårlig stime. I virkeligheden er der også et par klubber i top fire, som ikke skal vide sig sikre, hvis de rammes af skader. Så man behøver ikke være et dårligt hold for at rykke ned, og Randers kan sagtens tage turen ned, selv om de har gode spillere, vi godt kunne bruge.

Dansk fodbold er moden til en superliga på 16 hold. Desværre er toppen af ligaen det ikke, fordi de ikke har lyst til at dele tv-pengene med fire ekstra hold. Så der bliver nok ikke ændret på konceptet før Brøndby oplever en sæson med akut nedrykningsfare.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Gentleman Finn » 18. maj 2011, 20:30

Jeg kan ikke blive enig med mig selv, om det var DECIDERET godt at FCN vandt. X havde været mest optimal.

Men Randers møder et (nok) bovlamt FCM oven på pokalfinalen, nede på heden og derefter EFB hjemme til slut. FCN møder Bif ude og FCM hjemme. FCN har mindre chancer for point, og spørger du mig, er de også et ringere hold.

Lige pt. foregår nedrykningskampen vist på 1. etage.

Omvendt var det vigtigste velsagtens at holdet med færrest point ikke vinder. Selv med X i Silkeborg er vi garanteret 4 point fra stregen med 2 kampe tilbage.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af limey » 18. maj 2011, 20:31

Med nederlaget til Randers, er vi vel kommet et pænt skridt tættere på overlevelse. Nu skal de næsten vinde over FCM i Herning for at hænge på og vi kan med point på fredag rykke endnu længere væk fra stregen.

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af JLB » 18. maj 2011, 20:39

Bundstillingen fredag kan hedde:


Sønderjyske 33
Randers 32
Lyngby 32
Esbjerg 32

Og det er vel at mærke en meget sandsynlig stilling. Det er godt nok tæt. Med en sejr i Silkoborg kommer vi selv op på 38... For hulen det ville være dejligt
Hvem der bare var irsk

Låst