Nedrykningstråden

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
NeverDefeated

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af NeverDefeated » 26. maj 2011, 22:27

De sidste 3 dage op til kampen bliver godt nok noget af en prøvelse. Jeg må ærligt indrømme, at jeg har meget svært ved at kapere at nedrykningen kan være en realitet når vi når ud sidst på eftermiddagen søndag. Det er ikke alene tankerne om en svær, svær sæson med masser af skuffelser der kan kulminere med en nedrykning, som gør ondt. Det er mere tankerne om fremtiden... Hvad det er for et AaB vi kan risikere at se i fremtiden, og hvordan ser det reelt ud med økonomien hvis vi rykker ned.

Samtidig sidder man tilbage med en form for afmagt... Så mange store oplevelser, så mange fantastiske stunder. Det kommer til at gøre rigtig, rigtig ondt.

Nok om dommedagsskriverierne, ligesom alle jer andre håber jeg selvfølgelig på at vi redder os. Men for fanden, hvor er det svært at frygte det værste.

AltidAaB
Junior
Junior
Indlæg: 63
Tilmeldt: 10. apr 2008, 13:53
Geografisk sted: 2200

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af AltidAaB » 26. maj 2011, 22:41

NeverDefeated skrev:De sidste 3 dage op til kampen bliver godt nok noget af en prøvelse. Jeg må ærligt indrømme, at jeg har meget svært ved at kapere at nedrykningen kan være en realitet når vi når ud sidst på eftermiddagen søndag. Det er ikke alene tankerne om en svær, svær sæson med masser af skuffelser der kan kulminere med en nedrykning, som gør ondt. Det er mere tankerne om fremtiden... Hvad det er for et AaB vi kan risikere at se i fremtiden, og hvordan ser det reelt ud med økonomien hvis vi rykker ned.

Samtidig sidder man tilbage med en form for afmagt... Så mange store oplevelser, så mange fantastiske stunder. Det kommer til at gøre rigtig, rigtig ondt.

Nok om dommedagsskriverierne, ligesom alle jer andre håber jeg selvfølgelig på at vi redder os. Men for fanden, hvor er det svært at frygte det værste.
Enig! Er det bare mig eller er det ikke helt unikt, at der stadig er 4 klubber, som kan rykke ned, men at alle 4 også kan redde sig, før sidste runde? Jeg synes altid, det har været sådan, at 1 hold er rykket ned, og et andet hold er med 90% sikkerhed rykket ned inden 33. runde ??

Under alle omstændigheder vil det gøre så ondt, så ondt, hvis vi ryger ned. Jeg hverken kan eller vil tænke den tanke mere, inden søndag eftermiddag. Tingbjerg Stadion kan vente... og vente... og vente...

Vi kan sgu godt klare den - uafgjort til os og uafgjort til Lyngby mener jeg er nogenlunde sandsynligt. Det kræver dog, at spillerne holder deres løfte om at give alt, absolut ALT, i den kamp.

AaB, min kærlighed, min ven!!
Alltid rött, alltid rätt!

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af fish » 26. maj 2011, 22:47

Jeg er fuldstændig i brædderne over at vi ikke servede bare en af vores 2 matchbolde hjem. Det gør ondt langt ned i maven. Især når man ser skudstatistik og boldbesiddelse igår er jeg grædefærdig.

Jeg er nået til den konklusion at jeg hilser søndag omkring klokken 18 meget velkommen nu. Her vil jeg enten trække på skulderen og tænke "nå ja, vi rykkede ned" eller jeg vil skrige min glædesrus over endnu en sæson i suppen ud over Vejgaard.

Da jeg ikke er med på lægterne i KBH vil jeg sikkert panisk sidde og flikke mellem DR1 der hvis nok viser Randers - Esbjerg og 3+ med FCK - AaB samtidigt med at P3 holder mig opdateret på Lyngby - OB. Det bliver fedt, neglebiddende og skræmmende på en gang.

Hejslet
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. dec 2007, 14:10

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Hejslet » 26. maj 2011, 23:19

I denne svære tid glæder det mig, at der er mange AaB-lidelsesfæller herinde.......

For hvor er man bare negativ efter kampen i går, den vil slet ikke slippe sit tag i mig. Det er så uvirkeligt det hele - netop fordi skuden jo blev vendt, netop fordi det hele så så rosenrødt ud igen, og alt åndede fred og ingen fare...

Og nu.... nu er det næsten ubærligt at skulle vente med afgørelsen til på søndag. Det er godt nok et drama af dimensioner - AaB i 1. Division..... det swinger bare slet ikke.

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af larsdahl » 26. maj 2011, 23:59

AaB1978 skrev:Danske Spil giver 3,20 gange pengene igen for en AaB-nedrykning

Ret godt betalt synes jeg selv
Har regnet på de 27 mulige udfald af de tre interessante kampe i sidste spillerunde (ud fra Danske Spils odds på kampene) og er nået frem til følgende:

AaB bliver i superligaen (20/27): 56,6%
Målscoren bliver afgørende (4/27): 26,7%
AaB rykker ned (3/27): 16,7%

I alle tilfælde, hvor målscoren bliver afgørende vil det være Lyngby eller Esbjerg (eller begge), vi skal sammenligne målscore med og her har vi en fordel på hhv. 4 og 5 mål, så det bliver vitalt, at undgå en afklapsning i Parken.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Yankee » 27. maj 2011, 09:58

Det har egentlig ikke så meget at gøre med at undgå en afklapsning. Hvis målscoren bliver afgørende mod Randers (vi spiller uafgjort og de vinder), så er de bedre. Hvis målscoren bliver afgørende mod Lyngby (begge hold får samme resultat) eller Esbjerg (de vinder og vi taber), så er vi stadig ret sikre på at være bedre.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14827
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Hanga » 27. maj 2011, 10:14

Yankee skrev:Det har egentlig ikke så meget at gøre med at undgå en afklapsning. Hvis målscoren bliver afgørende mod Randers (vi spiller uafgjort og de vinder), så er de bedre. Hvis målscoren bliver afgørende mod Lyngby (begge hold får samme resultat) eller Esbjerg (de vinder og vi taber), så er vi stadig ret sikre på at være bedre.
Der er jo "kun" et 5 måls forspring ift. Esbjerg. Det er ikke urealistisk at de kan hente det, hvis vi ryger ind i en snitter.

Men jeg er helt enig i, at vi skal lægge spekulationer om målscoren til side, og spille vores chance i Parken. Også selvom den chance er minimal :(

Jeg har stadig svært ved at fatte, at vi har smidt det hele på gulvet igen. Det er bare ikke godt nok AaB !
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
AndBis
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 83
Tilmeldt: 18. maj 2011, 08:27
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: København

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af AndBis » 27. maj 2011, 10:21

larsdahl skrev:
Har regnet på de 27 mulige udfald af de tre interessante kampe i sidste spillerunde (ud fra Danske Spils odds på kampene) og er nået frem til følgende:

AaB bliver i superligaen (20/27): 56,6%
Målscoren bliver afgørende (4/27): 26,7%
AaB rykker ned (3/27): 16,7%

I alle tilfælde, hvor målscoren bliver afgørende vil det være Lyngby eller Esbjerg (eller begge), vi skal sammenligne målscore med og her har vi en fordel på hhv. 4 og 5 mål, så det bliver vitalt, at undgå en afklapsning i Parken.
Ja disse tal burde egentligt gøre det lidt mere betrykkende som AaB fan, men problemet er at: Vinder både og Randers og Lyngby, eller vinder Randers og Lyngby står uafgjort, så er vi ude af superligaen. Og disse 2 udfald og slet ikke usandsynligt, det er faktisk skræmmende sandsynligt at kampene ender sådan :'(

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4472
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af le Cid » 27. maj 2011, 10:22

AndBis skrev:
larsdahl skrev:
Har regnet på de 27 mulige udfald af de tre interessante kampe i sidste spillerunde (ud fra Danske Spils odds på kampene) og er nået frem til følgende:

AaB bliver i superligaen (20/27): 56,6%
Målscoren bliver afgørende (4/27): 26,7%
AaB rykker ned (3/27): 16,7%

I alle tilfælde, hvor målscoren bliver afgørende vil det være Lyngby eller Esbjerg (eller begge), vi skal sammenligne målscore med og her har vi en fordel på hhv. 4 og 5 mål, så det bliver vitalt, at undgå en afklapsning i Parken.
Ja disse tal burde egentligt gøre det lidt mere betrykkende som AaB fan, men problemet er at: Vinder både og Randers og Lyngby, eller vinder Randers og Lyngby står uafgjort, så er vi ude af superligaen. Og disse 2 udfald og slet ikke usandsynligt, det er faktisk skræmmende sandsynligt at kampene ender sådan :'(
Det er altså heller ikke så usandsynligt, at vi henter point i parken! Det ligger LANGT bedre til vores spillestil, end jyske betonhold!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

turboen
Drenge
Drenge
Indlæg: 40
Tilmeldt: 31. mar 2010, 10:46
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af turboen » 27. maj 2011, 10:52

Problemet er bare at vi skal ha' 3 point for at være sikre,for hvis vi kun får et og Randers vinder,så er der 1 divisionsbold på stadon i næste sæson.Hvor stor er sandsynligheden for 3 point i Parken ? Husk på at det er Ståle Og Grønkjærs afskedskamp,og FCK vil ikke tabe 2 i streg,de spiller nok foran 30000 og skal ha' overrækt guld efter kampen,,Hmmmmm,den kamp er tabt på gulvet,det eneste vi kan håbe på er at Esbjerg Og Randers spiller uafgjort.Bittert at AaB har ødelagt alt for sig selv..Pinligt,amatøragtigt og torske dumt...

seamann

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af seamann » 27. maj 2011, 11:13

turboen skrev:Problemet er bare at vi skal ha' 3 point for at være sikre,for hvis vi kun får et og Randers vinder,så er der 1 divisionsbold på stadon i næste sæson.Hvor stor er sandsynligheden for 3 point i Parken ? Husk på at det er Ståle Og Grønkjærs afskedskamp,og FCK vil ikke tabe 2 i streg,de spiller nok foran 30000 og skal ha' overrækt guld efter kampen,,Hmmmmm,den kamp er tabt på gulvet,det eneste vi kan håbe på er at Esbjerg Og Randers spiller uafgjort.Bittert at AaB har ødelagt alt for sig selv..Pinligt,amatøragtigt og torske dumt...
Lad nu kampene blive spillet først.

Men det er godt nok spændende at så meget står og falder med een runde. Opturssucces osv hvis vi klarer den. Total fiasko hvis den kikser (leje af dyre spillere + trænerfyring til ingen verdens nytte + 1 år i mørket).

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Simon » 27. maj 2011, 11:15

[quote="Hejslet"]AaB skal finde noget af vildskaben frem fra den kamp, hvor det hele vendte - udekampen mod Brøndby - som meget fortjent blev vundet.

Der skal kæmpes 110% for hver eneste milimeter, hver eneste bold i Parken - og AaB SKAL prøve at presse FCK fra første fløjt.

Trækker vi os først tilbage der, bliver det for alvor selvmord - hvis nogen pludselig bilder sig ind, at vi kan spille til 0 i parken med vores fantastisk passive forsvar og den senile målmand, der har glemt, han må tage med hænder....
quote]

Ja, Hejslet.. her vil jeg give dig ret. Vildskab og fight er i høj grad nøgleordene i den sidste kamp mod FUCk'erne. Det gælder overlevelse.

Her vil jeg også gerne appellere til samtlige spillere om at smide sig ned i glidende tacklinger så Kjøvenhawnerne kommer til at slå sig så de knap nok kan rejse sig igen.
Det gælder også de spillere som man sjældent ser i den slags tacklinger som fx. Due, Kayke m.fl. fordi det ik lige ligger til deres spil men gør alle mand det søndag rykker vi ikke ned!!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Pastorius » 27. maj 2011, 11:49

Simon skrev: Ja, Hejslet.. her vil jeg give dig ret. Vildskab og fight er i høj grad nøgleordene i den sidste kamp mod FUCk'erne. Det gælder overlevelse.
Jeg er helt uenig. Nøglen til point mod FCK ligger i defensiv struktur, de seneste par kampe taget i betragtning. Leverer vi forsvarsspil på det niveau vi har gjort der, så skal vi godtnok lave mange mål for at få point.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Buzz Killington » 27. maj 2011, 12:43

turboen skrev:Problemet er bare at vi skal ha' 3 point for at være sikre,for hvis vi kun får et og Randers vinder,så er der 1 divisionsbold på stadon i næste sæson.Hvor stor er sandsynligheden for 3 point i Parken ? Husk på at det er Ståle Og Grønkjærs afskedskamp,og FCK vil ikke tabe 2 i streg,de spiller nok foran 30000 og skal ha' overrækt guld efter kampen,,Hmmmmm,den kamp er tabt på gulvet,det eneste vi kan håbe på er at Esbjerg Og Randers spiller uafgjort.Bittert at AaB har ødelagt alt for sig selv..Pinligt,amatøragtigt og torske dumt...
Har du glemt Lyngby?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Mogens » 27. maj 2011, 14:43

turboen skrev:Problemet er bare at vi skal ha' 3 point for at være sikre,for hvis vi kun får et og Randers vinder,så er der 1 divisionsbold på stadon i næste sæson.Hvor stor er sandsynligheden for 3 point i Parken ? Husk på at det er Ståle Og Grønkjærs afskedskamp,og FCK vil ikke tabe 2 i streg,de spiller nok foran 30000 og skal ha' overrækt guld efter kampen,,Hmmmmm,den kamp er tabt på gulvet,det eneste vi kan håbe på er at Esbjerg Og Randers spiller uafgjort.Bittert at AaB har ødelagt alt for sig selv..Pinligt,amatøragtigt og torske dumt...

HVAD??? Hvor er Lyngby i den ligning? Hvis vi får uafgjort og randers vinder, som du skildrer, så kræver det jo også, at Lyngby vinder, for at vi skal rykke ned.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
AndBis
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 83
Tilmeldt: 18. maj 2011, 08:27
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: København

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af AndBis » 27. maj 2011, 15:20

Synes denne artikel hjælper lidt på mit humør.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2011 ... g-AaB.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

de forsøger da at finde nogle positive sider frem :D bl.a. at det ikke er lykkedes hjemmeholdet at vinde når AaB og FCK har mødt hinanden i sidste opgør af sæsonen, ud af 5 har begge haft 2 sejr og 1 uafgjort.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Yankee » 27. maj 2011, 15:29

Jeg vil mindes sidste-runde-kampen i 1998, hvor vi intet havde at spille for på en isoleret 7. plads, mens FCK skulle køre sølvet hjem. Bjarne Goldbæk var netop udtaget til VM-truppen og Jesper Grønkjær blev skiftet ind til sin afskedskamp for de Røde. Vi endte som bekendt med at vinde 0-4 blandt andet på et fantastisk mål af Søren Andersen og den obligatoriske Gaardsøe-kasse i Parken.
Sæsonen efter lagde vi ud med en 4-0-sejr over AGF og resten er vist historie...

Brugeravatar
PPD
2. div
2. div
Indlæg: 241
Tilmeldt: 7. jul 2005, 14:15
Geografisk sted: Portland

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af PPD » 27. maj 2011, 15:35

turboen skrev:Problemet er bare at vi skal ha' 3 point for at være sikre,for hvis vi kun får et og Randers vinder,så er der 1 divisionsbold på stadon i næste sæson.Hvor stor er sandsynligheden for 3 point i Parken ? Husk på at det er Ståle Og Grønkjærs afskedskamp,og FCK vil ikke tabe 2 i streg,de spiller nok foran 30000 og skal ha' overrækt guld efter kampen,,Hmmmmm,den kamp er tabt på gulvet,det eneste vi kan håbe på er at Esbjerg Og Randers spiller uafgjort.Bittert at AaB har ødelagt alt for sig selv..Pinligt,amatøragtigt og torske dumt...
Repost: http://rykkeraabned.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Taber Lyngby, så står den på Superliga næste sæson.
Portland Panzer Division

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af sulakvelidze » 27. maj 2011, 17:12

PPD skrev:
turboen skrev:Problemet er bare at vi skal ha' 3 point for at være sikre,for hvis vi kun får et og Randers vinder,så er der 1 divisionsbold på stadon i næste sæson.Hvor stor er sandsynligheden for 3 point i Parken ? Husk på at det er Ståle Og Grønkjærs afskedskamp,og FCK vil ikke tabe 2 i streg,de spiller nok foran 30000 og skal ha' overrækt guld efter kampen,,Hmmmmm,den kamp er tabt på gulvet,det eneste vi kan håbe på er at Esbjerg Og Randers spiller uafgjort.Bittert at AaB har ødelagt alt for sig selv..Pinligt,amatøragtigt og torske dumt...
Repost: http://rykkeraabned.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Taber Lyngby, så står den på Superliga næste sæson.
Det kommer lidt an på cifrene. Lyngby-OB 0-1 + FCK-AaB 5-0 = Lyngby ender foran AaB.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Jacob » 27. maj 2011, 18:14

Det der kan få de mørke tanker til at forsvinde lidt i denne tid er, når jeg tænker tilbage på den kamp jeg så i parken i 1993 mod et FCK hold der ikke havde noget at spille for og så et AaB mandskab der kunne komme ud og spille europæisk ved en sejr. En klassekamp med den rigtige vinder :). http://www.fck.dk/index.php?pageid=213" onclick="window.open(this.href);return false;

Lad os gentage det på søndag! (selvom det nok er mere realistisk med hjælp fra hhv OB og/eller Esbjerg)
Life is good..... AaB is better!

Låst