Nedrykningstråden

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af andreasaab89 » 21. mar 2011, 20:11

jonas386 skrev:
Califfen skrev:
alithebeast skrev:
Brent skrev: Den hører da ikke kun hjemme hos Polle, hvis du mener det udelukkende er hans skyld burde vi jo have haft andre resultater i hans tid som assistent under Pehrsson og Kent. Det er da muligt det ikke er ham der går og stiller kegler på træningsbanen, men han har jo stadig det overordende ansvar for holdet.
Da Kuhn smuttede til Herning, og Polle blev assistent, mener jeg da også, at AaB lå nummer 1 i starten af sæsonen helt indtil Johansson kom til klubben.
Det er i hvert fald forkert. Kuhn tog over, da vi var bundhold og efterlod os som midterhold i vinterpausen til pehrsson. Vi har ikke ligget nummer 1 siden guldsæsonen.

Midtjylland udligning mod sønderjyske. Sådan! Tyskerne kan godt indhentes.
Forkert, vi lå faktisk nummer 1 efter 4-5 runder i sidste sæson :)
Det var efter 8-9 runder tror jeg. Hvor vi kun havde lukket 2-3 mål ind eller sådan noget.
Men dengang havde Pehrsson pylle som assistent. Det gik nedad da johansson ankom
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af alithebeast » 21. mar 2011, 20:37

Califfen skrev: Det er i hvert fald forkert. Kuhn tog over, da vi var bundhold og efterlod os som midterhold i vinterpausen til pehrsson. Vi har ikke ligget nummer 1 siden guldsæsonen.
Det er rigtigt, når jeg siger det.
Hader København!

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af abbifar » 21. mar 2011, 20:41

andreasaab89 skrev:
jonas386 skrev:
Califfen skrev:
alithebeast skrev:
Brent skrev: Den hører da ikke kun hjemme hos Polle, hvis du mener det udelukkende er hans skyld burde vi jo have haft andre resultater i hans tid som assistent under Pehrsson og Kent. Det er da muligt det ikke er ham der går og stiller kegler på træningsbanen, men han har jo stadig det overordende ansvar for holdet.
Da Kuhn smuttede til Herning, og Polle blev assistent, mener jeg da også, at AaB lå nummer 1 i starten af sæsonen helt indtil Johansson kom til klubben.
Det er i hvert fald forkert. Kuhn tog over, da vi var bundhold og efterlod os som midterhold i vinterpausen til pehrsson. Vi har ikke ligget nummer 1 siden guldsæsonen.

Midtjylland udligning mod sønderjyske. Sådan! Tyskerne kan godt indhentes.
Forkert, vi lå faktisk nummer 1 efter 4-5 runder i sidste sæson :)
Det var efter 8-9 runder tror jeg. Hvor vi kun havde lukket 2-3 mål ind eller sådan noget.
Men dengang havde Pehrsson pylle som assistent. Det gik nedad da johansson ankom
Godt husket - AaB var #1 efter runde 8:
Navn K V U T Mål Point

1. AaB 8 6 0 2 13-3 18
2. AGF 8 5 2 1 13-8 17
3. Esbjerg fB 8 5 2 1 13-8 17
4. OB 8 4 3 1 13-10 15
5. Brøndby IF 8 4 2 2 17-10 14
6. FC København 8 3 3 2 15-8 12
7. FC Nordsjælland 8 3 2 3 10-7 11
8. Silkeborg IF 8 2 4 2 14-12 10
9. SønderjyskE 8 2 2 4 5-8 8
10. HB Køge 8 1 2 5 8-25 5
11. FC Midtjylland 8 1 1 6 6-16 4
12. Randers FC 8 0 1 7 6-18 1

Efter runde 9 var vi #2 og efter runde 11 nede på 7.pladsen.

I øvrigt en smuk stilling herover - med FCM på næstsidste-pladsen.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af jonas386 » 21. mar 2011, 21:12

Det var i øvrigt også nogenlunde på det tidspunkt at BSN mente at AGF ville vinde guld... Sådan gik det om bekendt ikke... Tværtimod kan man sige.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af salling23 » 21. mar 2011, 21:15

jonas386 skrev:Det var i øvrigt også nogenlunde på det tidspunkt at BSN mente at AGF ville vinde guld... Sådan gik det om bekendt ikke... Tværtimod kan man sige.
Få styr på dine facts. Det var ikke BSN, der udtalte sig om guld. Det var den Erik Rasmussen
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Kilde » 21. mar 2011, 21:22

salling23 skrev:
jonas386 skrev:Det var i øvrigt også nogenlunde på det tidspunkt at BSN mente at AGF ville vinde guld... Sådan gik det om bekendt ikke... Tværtimod kan man sige.
Få styr på dine facts. Det var ikke BSN, der udtalte sig om guld. Det var den Erik Rasmussen
BSN kaldte derimod holdet for et dream team, da Martin Jørgensen endte i truppen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af jonas386 » 21. mar 2011, 21:47

Kilde skrev:
salling23 skrev:
jonas386 skrev:Det var i øvrigt også nogenlunde på det tidspunkt at BSN mente at AGF ville vinde guld... Sådan gik det om bekendt ikke... Tværtimod kan man sige.
Få styr på dine facts. Det var ikke BSN, der udtalte sig om guld. Det var den Erik Rasmussen
BSN kaldte derimod holdet for et dream team, da Martin Jørgensen endte i truppen.
Anyways, det var hvertfald en AGF mand, jeg kunne forstå du blev frustreret hvis det var en tilfældig journalist eller en eller anden tosse af en fan der havde sagt det... At det er træneren gør det jo ikke meget bedre :)
- Mit indlæg var myntet på Salling, btw.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af salling23 » 21. mar 2011, 22:05

jonas386 skrev:
Kilde skrev:
salling23 skrev:
jonas386 skrev:Det var i øvrigt også nogenlunde på det tidspunkt at BSN mente at AGF ville vinde guld... Sådan gik det om bekendt ikke... Tværtimod kan man sige.
Få styr på dine facts. Det var ikke BSN, der udtalte sig om guld. Det var den Erik Rasmussen
BSN kaldte derimod holdet for et dream team, da Martin Jørgensen endte i truppen.
Anyways, det var hvertfald en AGF mand, jeg kunne forstå du blev frustreret hvis det var en tilfældig journalist eller en eller anden tosse af en fan der havde sagt det... At det er træneren gør det jo ikke meget bedre :)
- Mit indlæg var myntet på Salling, btw.
Helt enig i at det var en gf mand, som kom med udtalelsen. Med tryk på var.
Tror stadig det er en FCM konspiration.
De sendte ER til AGF. Vi rykker ned - 30 mio
ER råder Jacob Poulsen til at blive i AGF istedet for at tage til Lazio - 33 mio
Vi sælger så JP til FCM med en vidresalgsklausul på ca 30% 8 mio
De har så kostet os 55 mio
Hader den klub
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af jonas386 » 21. mar 2011, 22:09

Haha, kan da godt se det virker lidt suspekt :b
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af sulakvelidze » 21. mar 2011, 22:17

Kilde skrev:
salling23 skrev:
jonas386 skrev:Det var i øvrigt også nogenlunde på det tidspunkt at BSN mente at AGF ville vinde guld... Sådan gik det om bekendt ikke... Tværtimod kan man sige.
Få styr på dine facts. Det var ikke BSN, der udtalte sig om guld. Det var den Erik Rasmussen
BSN kaldte derimod holdet for et dream team, da Martin Jørgensen endte i truppen.

Det gjorde han nemlig. Og hvis en anden historie ellers er sand, var det også Brian Steen Nielsen, der forud for en kamp i sidste sæson imellem AGF og de på daværende tidspunkt næsten nedrykningsdømte Randers FC fik afleveret verdenshistoriens største jinx. Brian Steen var nemlig blevet fortørnet på Ove Christensen, der havde provokeret den stolte AGF-mand, så henvendt til VIP-bordet med Randers-folk lød det med nedladende attitude fra Brian Steen: "Nu er det jo ikke os, der rykker ned!"

Det blev det så alligevel. Ove Christensens provokation bestod i øvrigt i at have sagt, at HB Køge ville kunne drille mange - også AGF. Det kom de også til at gøre. Med 3-0 i Århus.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Califfen » 22. mar 2011, 01:07

alithebeast skrev:
Califfen skrev: Det er i hvert fald forkert. Kuhn tog over, da vi var bundhold og efterlod os som midterhold i vinterpausen til pehrsson. Vi har ikke ligget nummer 1 siden guldsæsonen.
Det er rigtigt, når jeg siger det.
Okay du har squ ret! Bare frustrerende at tænke tilbage og konstatere, at vi ikke kunne bruge det momentum til noget som helst.
Vi henter en stærk udesejr i Randers i runde 8, og dernæst går det durk ned ad bakke.

JacobKoustrup
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af JacobKoustrup » 27. mar 2011, 18:59

http://onside.dk/nyheder/superligaen/wa ... 1-division" onclick="window.open(this.href);return false;

Respekt.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af 12mand » 27. mar 2011, 22:15


ikk for at lyde pessimistisk. men det har andre spillere i andre klubber os sagt, når lokummet brænder på.
men lad os nu se hvor meget hold der er i det, skulle vi, gud forbyde det, rykke ned.
lynge er gud!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af jernskjorten » 27. mar 2011, 22:55

12mand skrev:

ikk for at lyde pessimistisk. men det har andre spillere i andre klubber os sagt, når lokummet brænder på.
men lad os nu se hvor meget hold der er i det, skulle vi, gud forbyde det, rykke ned.
Jeg kan ikke helt genkende Onside's overskrift i dét, som Wæhler rent faktisk er citeret for i den norske artikel:
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 116645.ece

Jeg tolker Wæhlers udtalelser som et ønske om at fortsætte i Danmark (og gerne AaB), fordi skattereglerne er gunstige, og fordi han føler, at han udvikler sig mere som fodboldspiller end i Norge (så meget som man nu kan udvikle sig i en alder af 35...). Skulle vi rykke ned, er jeg overbevist om, at vi får ham at se i en anden Superliga-klub og ikke i 1. division.

Brugeravatar
Brian Thuesen
2. div
2. div
Indlæg: 241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:22

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Brian Thuesen » 27. mar 2011, 23:20

Det er vist gammel vin på nye flasker. Sporten.dk havde en snak med ham om nedrykning 16. marts.
http://www.sporten.dk/superligaen/AaB-a ... .-division" onclick="window.open(this.href);return false;

Og her er han rimelig tydelig: "- Jeg er ikke en spiller, som forlader et hold, selv om man ryger ud af topdivisionen. Jeg er en klubspiller, og jeg går gerne ned og hjælper AaB op igen, hvis det skulle komme så langt, siger Kjetil Wæhler i en snak med sporten.dk."

Men man skal aldrig sige aldrig :)

|Brian

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af hje1980 » 28. mar 2011, 10:28

Brian Thuesen skrev:Det er vist gammel vin på nye flasker. Sporten.dk havde en snak med ham om nedrykning 16. marts.
http://www.sporten.dk/superligaen/AaB-a ... .-division" onclick="window.open(this.href);return false;

Og her er han rimelig tydelig: "- Jeg er ikke en spiller, som forlader et hold, selv om man ryger ud af topdivisionen. Jeg er en klubspiller, og jeg går gerne ned og hjælper AaB op igen, hvis det skulle komme så langt, siger Kjetil Wæhler i en snak med sporten.dk."

Men man skal aldrig sige aldrig :)

|Brian
Hvorfor ikke bare tro på HAM indtil andet er bevist

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af alithebeast » 28. mar 2011, 10:30

hje1980 skrev:
Brian Thuesen skrev:Det er vist gammel vin på nye flasker. Sporten.dk havde en snak med ham om nedrykning 16. marts.
http://www.sporten.dk/superligaen/AaB-a ... .-division" onclick="window.open(this.href);return false;

Og her er han rimelig tydelig: "- Jeg er ikke en spiller, som forlader et hold, selv om man ryger ud af topdivisionen. Jeg er en klubspiller, og jeg går gerne ned og hjælper AaB op igen, hvis det skulle komme så langt, siger Kjetil Wæhler i en snak med sporten.dk."

Men man skal aldrig sige aldrig :)

|Brian
Hvorfor ikke bare tro på HAM indtil andet er bevist
Der bliver forhåbentlig ikke nødvendigt at skulle bevise noget.
Hader København!

Brugeravatar
Brian Thuesen
2. div
2. div
Indlæg: 241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:22

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Brian Thuesen » 28. mar 2011, 11:05

hje1980 skrev:
Brian Thuesen skrev:Det er vist gammel vin på nye flasker. Sporten.dk havde en snak med ham om nedrykning 16. marts.
http://www.sporten.dk/superligaen/AaB-a ... .-division" onclick="window.open(this.href);return false;

Og her er han rimelig tydelig: "- Jeg er ikke en spiller, som forlader et hold, selv om man ryger ud af topdivisionen. Jeg er en klubspiller, og jeg går gerne ned og hjælper AaB op igen, hvis det skulle komme så langt, siger Kjetil Wæhler i en snak med sporten.dk."

Men man skal aldrig sige aldrig :)

|Brian
Hvorfor ikke bare tro på HAM indtil andet er bevist
Jeg har ikke sagt, at jeg ikke tror på ham. Omvendt er vi jo før blevet 'snydt', så det vil være naturligt at tage sine forbehold.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Gamling » 31. mar 2011, 19:26

Han er for dyr og gammel hvis vi rykker ned. Så er det ud med ham, zaza, bøgelund og chanko og signing med kayke og et par etablerede billigere spillere til backpladserne f.eks mp !
Gamling
"Ib Simonsen forever"

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af fish » 2. apr 2011, 20:15

Efter dagens nederlag til OB er jeg sq langt nede i kælderen da det for mig begynder at se ualmindeligt sort ud for os. Et hurtigt kig på tabellen før søndagens kampe og med antagelsen om at bundholdene holder deres point gennemsnit:

Esbjerg, gns: 0,9 point, ti kampe tilbage, 21 point idag -> 30 point ved sæson afslutning
FCN, gns: 1 point, 11 kampe tilbage, 23 point idag -> 34 point ved sæson afslutning
Lyngby, gns: 1,1 point, 12 kampe tilbage, 24 point idag -> 38 point ved sæson afslutning
Randers, gns: 1,2 point, 11 kampe tilbage, 26 point idag -> 19 point ved sæson afslutning.

Ud fra det ser jeg at vi skal minimum have 15 point for at blive i suppen på vores 10 sidste kampe, altså et gennemsnit på 1,5 point pr kamp mod det hidtil opnåede 0,86.

Antag herefter at vi taber til nuværende top 4 (kald mig bare sort seer), har vi 7 kampe tilbage at hente vores 15 point i. Dette betyder 5 vundne af de syv, eller 4 vundne og 3 uafgjort.

Jeg ved at ovenstående udelukkende er baseret på statistik etc, men er der ikke et par stykker (eller flere) der vil hjælpe mig med at finde lyset i vores nuværende situation. Hjælp mig!!!

Låst