Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Lunding
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13. jun 2008, 01:13

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Lunding » 22. maj 2012, 14:52

bøllemis skrev:http://www.bold.dk/nyt/Michael-J-La-Liga-eller-skifte

Kunne være sweet at få ham tilbage. Selvom det er totalt urealistisk
Hvis han overhovedet kommer tilbage til dansk fodbold bliver det højest sandsynligt som afløser for Andreas Bjelland i FCN. Vinder de på onsdag har de med sikkerhed økonomien til at hente ham, og mon ikke endnu et CL-eventyr kan friste.

Vi andre kan bare nøjes med at drømme om at se ham i den stribede trøje igen!

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Olly » 23. maj 2012, 08:12

AaB behøver blot kigge 50 km syd på. Der render Kristoffer Pallesen rundt og spiller højre back.
Han er ung, billig og spiller stort set hver gang.
Han har gjort det fantastisk for Hobro i år.
Jeg mener han er 22-23 år. Helt perfekt alder.

http://www.transfermarkt.co.uk/en/krist ... 61368.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Martino » 23. maj 2012, 14:39

Olly skrev:AaB behøver blot kigge 50 km syd på. Der render Kristoffer Pallesen rundt og spiller højre back.
Han er ung, billig og spiller stort set hver gang.
Han har gjort det fantastisk for Hobro i år.
Jeg mener han er 22-23 år. Helt perfekt alder.

http://www.transfermarkt.co.uk/en/krist ... 61368.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Har han spillet andre steder end Skovbakken? Er han tidligere AGF ungdomsspiller?
Jeg savner Winsnes

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 23. maj 2012, 15:06

Der går rygter om at AaB er interesseret i at hente Rissi (Kasper Risgård).
Risgård har stadigvæk 1 år tilbage af sin kontrakt i Silkeborg, men han afviser på ingen måde et comeback i AaB. Jeg kan ikke lige finde et link til rygtet, men det kom frem for et par dage siden.

Hvis rygtet er sandt at AaB forsøger at hente Risgård her til sommer eller eventuelt senere, er det bestemt ikke første gang at Lynge henter en af de "fortabte drenge" hjem (M. Beck, Augu, Würtz mv.)

Personligt tvivler jeg på at Lynge signer Risgård så længe at både Augu og Würtz er i truppen. Det er der næppe økonomi til. Derudover har vi i forvejen en af superligaens langsomste og absolut mindst kreative centrale midtbaner (Augu og Würtz). Den centrale midtbane bliver ikke mere chanceskabende eller hurtigere hvis Risgård hentes.
Mange mener at den centrale midtbane er holdets fundament/styrke, sådan ser jeg absolut ikke på det. Holdet har generelt enorme problemer med at skabe chancer i åbent spil, hvilket i høj grad skyldes den centrale midtbane. Her har Lynge igen fejlet, jeg synes virkelig at han har lavet nogle dårlige signinger de seneste sæsoner. At han så sidste sommer tilmed forlængede Dues kontrakt er virkelig skidt. Due var engang enorm stærk på dødbolde, det er han absolut ikke mere. At han tilmed er en kantspiller der ikke kan drible eller har fart, det gør kun vores spil desto ufarligere.

Noget af det der også taler imod et comeback til Risgård er at holdet desperat har brug for nye input fra spillere udefra. Vi skal passe på at holdet ikke bliver for sammenspist ved at hente gamle spillere tilbage, derudover har vi dårlige erfaringer med at hente gamle spillere tilbage.
M. Beck floppede totalt 2. gang han var i klubben. Würtz er pivelendig kort og godt, han er en god bolderobrer samt har et godt langskud, men så er alt positivt også sagt om ham.
Augu har ikke nået det niveau han især havde i mesterskabssæsonen, hvilket selvfølgelig også er svært når han spiller på et markant dårligere hold. Alligevel synes jeg at Augu har været en stor skuffelse, især hans fremadrettede afleveringer er ofte håbløse. Derudover har han sammen med Würtz en dårlig tendens til at være alt for passive i presspillet, samt at stå alt for dybt i banen.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af le Cid » 23. maj 2012, 15:46

Hvis du synes at Würtz er pivringe, så prøv at kigge på midtbanens kvalitet, når han IKKE er med!

Det han laver er sjældent kønt, men hans hårde arbejde gør altså en forskel defensivt!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

bongo123
2. div
2. div
Indlæg: 189
Tilmeldt: 26. nov 2007, 11:44
Geografisk sted: Nibe

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af bongo123 » 23. maj 2012, 16:44

Det er et rygte uden antydning af sandhed. Jeg har forhørt hos min gode kilde, der har tæt kontakt til spillermiljøet. Han er helt udvidende om rygtet.
Tilgengæld bekræfter han det alle ved: AaB gør intet på tranfermarkedet før der er kommet spillere afsted.

frederikshavneren skrev:Der går rygter om at AaB er interesseret i at hente Rissi (Kasper Risgård).
Risgård har stadigvæk 1 år tilbage af sin kontrakt i Silkeborg, men han afviser på ingen måde et comeback i AaB. Jeg kan ikke lige finde et link til rygtet, men det kom frem for et par dage siden.

Hvis rygtet er sandt at AaB forsøger at hente Risgård her til sommer eller eventuelt senere, er det bestemt ikke første gang at Lynge henter en af de "fortabte drenge" hjem (M. Beck, Augu, Würtz mv.)

Personligt tvivler jeg på at Lynge signer Risgård så længe at både Augu og Würtz er i truppen. Det er der næppe økonomi til. Derudover har vi i forvejen en af superligaens langsomste og absolut mindst kreative centrale midtbaner (Augu og Würtz). Den centrale midtbane bliver ikke mere chanceskabende eller hurtigere hvis Risgård hentes.
Mange mener at den centrale midtbane er holdets fundament/styrke, sådan ser jeg absolut ikke på det. Holdet har generelt enorme problemer med at skabe chancer i åbent spil, hvilket i høj grad skyldes den centrale midtbane. Her har Lynge igen fejlet, jeg synes virkelig at han har lavet nogle dårlige signinger de seneste sæsoner. At han så sidste sommer tilmed forlængede Dues kontrakt er virkelig skidt. Due var engang enorm stærk på dødbolde, det er han absolut ikke mere. At han tilmed er en kantspiller der ikke kan drible eller har fart, det gør kun vores spil desto ufarligere.

Noget af det der også taler imod et comeback til Risgård er at holdet desperat har brug for nye input fra spillere udefra. Vi skal passe på at holdet ikke bliver for sammenspist ved at hente gamle spillere tilbage, derudover har vi dårlige erfaringer med at hente gamle spillere tilbage.
M. Beck floppede totalt 2. gang han var i klubben. Würtz er pivelendig kort og godt, han er en god bolderobrer samt har et godt langskud, men så er alt positivt også sagt om ham.
Augu har ikke nået det niveau han især havde i mesterskabssæsonen, hvilket selvfølgelig også er svært når han spiller på et markant dårligere hold. Alligevel synes jeg at Augu har været en stor skuffelse, især hans fremadrettede afleveringer er ofte håbløse. Derudover har han sammen med Würtz en dårlig tendens til at være alt for passive i presspillet, samt at stå alt for dybt i banen.

Brugeravatar
Indie
Superliga
Superliga
Indlæg: 555
Tilmeldt: 7. aug 2007, 16:39
Geografisk sted: Kbh

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Indie » 23. maj 2012, 18:38

le Cid skrev:Hvis du synes at Würtz er pivringe, så prøv at kigge på midtbanens kvalitet, når han IKKE er med!

Det han laver er sjældent kønt, men hans hårde arbejde gør altså en forskel defensivt!
De to seneste kampe har været så elendige fra vores side, og jeg ikke bange for at sige, at det var fordi vi manglede Würtz!!!


*Edit* Ville bare lige pointere, at jeg var enig ;)

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af thomasjn » 23. maj 2012, 20:29

Indlem Ole Nielsen i ledelsen af fodboldholdet - virker han til at have meget bedre styr på end ishockey. Hverken Hedinsson eller Antipas har vidst kostet mange bassører og de præsterer sgu rimgeligt godt.

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Olly » 23. maj 2012, 20:56

Martino skrev:
Olly skrev:AaB behøver blot kigge 50 km syd på. Der render Kristoffer Pallesen rundt og spiller højre back.
Han er ung, billig og spiller stort set hver gang.
Han har gjort det fantastisk for Hobro i år.
Jeg mener han er 22-23 år. Helt perfekt alder.

http://www.transfermarkt.co.uk/en/krist ... 61368.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Har han spillet andre steder end Skovbakken? Er han tidligere AGF ungdomsspiller?
Jeg har fået oplyst han har spillet i AGF i ungdomsårene. Jeg fik først kendskab til ham da han kom til Hobro.
De kampe jeg har set har han gjort det rigtig godt. Han har potentiale til at blive en rigtig god back.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af thomasjn » 23. maj 2012, 21:17

Hvis jeg nogensinde hånede nogen for at foreslå Alexander Juel Andersen til AaB vil jeg bare trække i land. Det er sgu en af de mest solide back herhjemme pt. - gid dog vi havde hentet ham.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Hinrup85 » 24. maj 2012, 09:29

Dette er den forsvarsspiller vi mangler! En der ofrer sig for holdet uanset hvad!

http://i.imgur.com/g9xhR.gif" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af rAaBe » 24. maj 2012, 10:08

Hinrup85 skrev:Dette er den forsvarsspiller vi mangler! En der ofrer sig for holdet uanset hvad!

http://i.imgur.com/g9xhR.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Så har jeg en fremtid som forsvarsspiller! Mit hoved fungerer som magnet for bolde - selv en flad aflevering kan blive til en overraskende springskalle når jeg er på banen! :P

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Sauer » 24. maj 2012, 10:47

Ved ikke om det har været oppe, men Jeppe Curth skulle i øvrigt have sagt i et radio-interview forleden, at han måske var klar på at prøve noget nyt, da han ikke var helt tilfreds med mængden af spilletid her i foråret.

Selvom jeg synes Curth virker sympatisk, så kunne det godt være det var bedst for alle parter, hvis han fik en ny udfordring et andet sted. Der må også være lidt lønkroner at spare, selvom det nok er tvivlsomt om man kan få en overgangssum for ham.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Gaarde6 » 24. maj 2012, 11:14

Kunne skrive side op og ned om spillere der ville pynte på vores hold!

Jeg vil i stedet tænke tanken: vi har stort set 0 kr at gøre med :-(
Så vil jeg tænke tanken: Hvilke mangler har vi på holdet.

Udfra det vil jeg prøve at komme med 3 billige bud på emner, som kunne passe ind på holdet.

Jeg synes vi mangler en forsvarsspiller, som tør tage styringen. Han må samtidig også gerne have lidt speed i stængerne.
Har ikke set den kære Butcher fra Hjørring. Men rygterne går på at han skulle have lidt af de egenskaber.

Så mangler vi en udfordrende midtbane/kantspiller.
På Vores nuværende midtbane har vi Kusk til den rolle (gør det rigtig godt) Lucas har ikke fået det vilde ud af det endnu. Det skal nu nok komme. Spørgsmålet er om vi har ham så længe?
Mine bud kunne være at kigge mod Lyngby. Uffe Bech eller AC har lidt af det jeg mener vi mangler. Emil Larsen har det selvfølgelig også men han er ALT for dyr!!!

Angreb: Jeg er ikke i tvivl om at Kayke snart er fortid. Jeppe ligner en spiller, som ikke tør have bolden :-( Jeg er stor fortaler for at prøve at spille Toft ind. Han har noget direkte i hans spil som ingen af de andre besidder. Men vi er alt for smalle oppe foran. Og angribere er ikke billige! En direkte angriber som kan score mål og ikke spiller er Kenneth Fabricius. Han burde kunne erhverves billigt.

Det var mine bud.
Og husk nu. Har tænkt på økonomien.
Ellers kunne jeg snildt ha fundet 3 profiler og smidt ind.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 24. maj 2012, 13:06

Efter den ventede nyhed om Pols afgang så består truppen pt. af 20 spillere (inklusiv 2 målmænd). Reelt er der således 18 markspillere i førsteholdstruppen, hvilket naturligvis efterlader en megasårbar trup. Det har længe været en planlagt strategi
at slanke truppen (pga. den håbløse økonomi), men nu er smertegrænsen nået! Vi har vel pt. superligaens smalleste trup.
En smal trup er i vores situation en økonomisk nødvendighed, men det gør os enormt sårbare overfor skader, karantæner, formnedgang samt ikke mindst risikoen for dårlig træningskultur (pga. manglende konkurrence om pladserne).

Knap er denne sæson ovre før vi kan begynde at se frem til næste sæson. Muligvis rykkes et par ungdomsspillere op i førsteholdstruppen (Blåbjerg og V. Ahlmann), men forstærkninger hentet udefra er virkelig nødvendigt. Vi har i den netop overståede sæson stort set været forskånet for mange langvarige skader, men om dette fortsætter kan vi på ingen måde være sikker på. Prøv at tænke tanken hvis f.eks. Wurtz, KEP og Helenius blir alvorligt skadet på samme tid så vil vi virkelig være på skideren.
Sauer skrev:Ved ikke om det har været oppe, men Jeppe Curth skulle i øvrigt have sagt i et radio-interview forleden, at han måske var klar på at prøve noget nyt, da han ikke var helt tilfreds med mængden af spilletid her i foråret.

Selvom jeg synes Curth virker sympatisk, så kunne det godt være det var bedst for alle parter, hvis han fik en ny udfordring et andet sted. Der må også være lidt lønkroner at spare, selvom det nok er tvivlsomt om man kan få en overgangssum for ham.
Angående rygtet vedr. Curth så er jeg lidt i tvivl om det holder stik. Jeg ønsker virkelig at Curth forlader klubben, da han virker mæt og gradvist blir dårligere og dårligere.
Han har ikke mere at bidrage med, men spørgsmålet er selvfølgelig om han frivilligt vil forlade klubben med tanke på at han for ca. et års tid siden forlængede kontrakten. Jeg tvivler!
En ting er helt sikkert det er at vi ikke kan få en nævneværdig transfer for Curth (måske en lille symbolsk transfer), men alene Curths løn burde kunne anvendes til at lønne en kvalificeret erstatning (ved godt at Curth gik ned i løn da han forlængede kontrakten, men han er formentlig stadigvæk en af de dyre drenge i truppen).

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Sauer » 24. maj 2012, 13:16

frederikshavneren skrev:
Sauer skrev:Ved ikke om det har været oppe, men Jeppe Curth skulle i øvrigt have sagt i et radio-interview forleden, at han måske var klar på at prøve noget nyt, da han ikke var helt tilfreds med mængden af spilletid her i foråret.

Selvom jeg synes Curth virker sympatisk, så kunne det godt være det var bedst for alle parter, hvis han fik en ny udfordring et andet sted. Der må også være lidt lønkroner at spare, selvom det nok er tvivlsomt om man kan få en overgangssum for ham.
Angående rygtet vedr. Curth så er jeg lidt i tvivl om det holder stik. Jeg ønsker virkelig at Curth forlader klubben, da han virker mæt og gradvist blir dårligere og dårligere.
Han har ikke mere at bidrage med, men spørgsmålet er selvfølgelig om han frivilligt vil forlade klubben med tanke på at han for ca. et års tid siden forlængede kontrakten. Jeg tvivler!
En ting er helt sikkert det er at vi ikke kan få en nævneværdig transfer for Curth (måske en lille symbolsk transfer), men alene Curths løn burde kunne anvendes til at lønne en kvalificeret erstatning (ved godt at Curth gik ned i løn da han forlængede kontrakten, men han er formentlig stadigvæk en af de dyre drenge i truppen).
Nu var det jo altså bare selv Curth der luftede idéen om at det kunne være en idé for ham at prøve noget nyt, og det tager jeg da egentlig som en 'god' begyndelse på en skilsmisse imellem AaB og Curth.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af le Cid » 24. maj 2012, 13:24

Sauer skrev:
frederikshavneren skrev:
Sauer skrev:Ved ikke om det har været oppe, men Jeppe Curth skulle i øvrigt have sagt i et radio-interview forleden, at han måske var klar på at prøve noget nyt, da han ikke var helt tilfreds med mængden af spilletid her i foråret.

Selvom jeg synes Curth virker sympatisk, så kunne det godt være det var bedst for alle parter, hvis han fik en ny udfordring et andet sted. Der må også være lidt lønkroner at spare, selvom det nok er tvivlsomt om man kan få en overgangssum for ham.
Angående rygtet vedr. Curth så er jeg lidt i tvivl om det holder stik. Jeg ønsker virkelig at Curth forlader klubben, da han virker mæt og gradvist blir dårligere og dårligere.
Han har ikke mere at bidrage med, men spørgsmålet er selvfølgelig om han frivilligt vil forlade klubben med tanke på at han for ca. et års tid siden forlængede kontrakten. Jeg tvivler!
En ting er helt sikkert det er at vi ikke kan få en nævneværdig transfer for Curth (måske en lille symbolsk transfer), men alene Curths løn burde kunne anvendes til at lønne en kvalificeret erstatning (ved godt at Curth gik ned i løn da han forlængede kontrakten, men han er formentlig stadigvæk en af de dyre drenge i truppen).
Nu var det jo altså bare selv Curth der luftede idéen om at det kunne være en idé for ham at prøve noget nyt, og det tager jeg da egentlig som en 'god' begyndelse på en skilsmisse imellem AaB og Curth.
Måske man kunne forestille sig en lejeaftale med en førstedivisionsklub - så har han også en chance for at bevise, at han stadig kan. Jeg har ikke helt opgivet håbet om at få ham tilbage i topform, men med hans nuværende selvtillid + vores nuværende spillestil virker det ikke sandsynligt, at han får gang i målene igen foreløblig...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Yankee » 24. maj 2012, 13:28

Men er det nødvendigvis dét, vi vil? Guderne skal vide at jeg har været en arv kritiker af Jeppe Curth, men jeg må også sige at vi i denne sæson har set små fremskridt. Jeppe kan altså godt lave mål, og selvom han sikkert stadig trækker en pæn løn er jeg langtfra sikker på at vi kan finde et lige så godt match til samme mønt. Han er en god personlighed og i mine øjne en rigtig god squad player, der måske kunne bruges på kanten også.

Jeppe lider under at vi kun meget sjældent kommer til brugbare indlæg og i stedet fokuserer rigtig meget spil op gennem midten af banen. En evt. ny angriber skal derfor i mine øjne ligne Nicklas meget mere og samtidig kunne deltage i kombinationsspillet snarere end være en trussel i luftrummet eller dybden.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 24. maj 2012, 13:31

Sauer skrev:
frederikshavneren skrev:
Sauer skrev:Ved ikke om det har været oppe, men Jeppe Curth skulle i øvrigt have sagt i et radio-interview forleden, at han måske var klar på at prøve noget nyt, da han ikke var helt tilfreds med mængden af spilletid her i foråret.

Selvom jeg synes Curth virker sympatisk, så kunne det godt være det var bedst for alle parter, hvis han fik en ny udfordring et andet sted. Der må også være lidt lønkroner at spare, selvom det nok er tvivlsomt om man kan få en overgangssum for ham.
Angående rygtet vedr. Curth så er jeg lidt i tvivl om det holder stik. Jeg ønsker virkelig at Curth forlader klubben, da han virker mæt og gradvist blir dårligere og dårligere.
Han har ikke mere at bidrage med, men spørgsmålet er selvfølgelig om han frivilligt vil forlade klubben med tanke på at han for ca. et års tid siden forlængede kontrakten. Jeg tvivler!
En ting er helt sikkert det er at vi ikke kan få en nævneværdig transfer for Curth (måske en lille symbolsk transfer), men alene Curths løn burde kunne anvendes til at lønne en kvalificeret erstatning (ved godt at Curth gik ned i løn da han forlængede kontrakten, men han er formentlig stadigvæk en af de dyre drenge i truppen).
Nu var det jo altså bare selv Curth der luftede idéen om at det kunne være en idé for ham at prøve noget nyt, og det tager jeg da egentlig som en 'god' begyndelse på en skilsmisse imellem AaB og Curth.
Det vil være en fantastisk nyhed hvis Curth skifter til en anden klub. Curth har været en god spiller for AaB, især i de første par sæsoner i AaB. Han spillede en stor rolle i mesterskabssæsonen (samt scorede en kongetræffer på Old Trafford som han for altid vil blive husket for). Alligevel har det altid været tydeligt at Curth har mange mangler, her kan kort fremhæves dårlige afslutninger, håbløs teknik mv.
Efter mesterskabssæsonen/de glade CL dage er det gået støt ned ad bakke. De sidste 2 sæsoner har Curth virkelig været elendig. Han ligner virkelig en der trænger til en ny start i en anden klub. At Lynge for et års tid siden forlængede Curths kontrakt er mig stadigvæk en gåde, det kan undre at Lynge ikke er udsat for mere kritik for hvorledes han har disponeret de gradvist reducerede økonomiske midler.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 24. maj 2012, 13:44

Yankee skrev:Men er det nødvendigvis dét, vi vil? Guderne skal vide at jeg har været en arv kritiker af Jeppe Curth, men jeg må også sige at vi i denne sæson har set små fremskridt. Jeppe kan altså godt lave mål, og selvom han sikkert stadig trækker en pæn løn er jeg langtfra sikker på at vi kan finde et lige så godt match til samme mønt. Han er en god personlighed og i mine øjne en rigtig god squad player, der måske kunne bruges på kanten også.

Jeppe lider under at vi kun meget sjældent kommer til brugbare indlæg og i stedet fokuserer rigtig meget spil op gennem midten af banen. En evt. ny angriber skal derfor i mine øjne ligne Nicklas meget mere og samtidig kunne deltage i kombinationsspillet snarere end være en trussel i luftrummet eller dybden.
Jeg er delvist enig i at Curth ikke passer ind på holdet, men jeg er godt nok uenig i at Curth har vist små fremskridt i denne sæson. Han har scoret "imponerende" 5 mål, det er virkelig usselt med tanke på hvor mange afslutninger/store chancer han har brændt. Curths afslutningsteknik er ringe og i denne sæson er han blevet totalt overmatchet af Helenius (der godt nok også kan brænde store chancer, men han har alligevel et helt andet niveau/teknik/afslutningsteknik end Curth).

Curth har alle dage fået det maksimale ud af et yderst begrænset talent, men de sidste par sæsoner har virkelig været slemme. Her har Curths niveau været tæt på det skandaløse med tanke på hans position i truppen som en af de lønførende.

Alt har sin tid. Truppen skriger efter fornyelse og nye impulser udefra. Hvis klubben kan enes med Curth om en skilsmisse så vil det være super.
Curth er stadigvæk en af truppens dyre drenge hvorfor hans løn sagtens kan aflønne en god erstatning (der selvfølgelig skal være transferfri, men heldigvis er spillerlønningerne også dalet).

Låst