Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Jacob » 26. maj 2012, 13:04

Er der nogen der kender Babajide Ogunbiyi fra Viborg? Umiddelbart forsøger hans agent at sælge ham som lidt af et scoop for superligaklubberne, hvilket altid skal gøre en bekymret. Men givet vores forsvarsmæssige mangler, så kunne han evt være en mulighed - men jeg kender personligt ikke noget til ham.
http://www.sporten.dk/fodbold/viborg-pr ... rliga-klub" onclick="window.open(this.href);return false;
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af thomasjn » 26. maj 2012, 20:21

Jacob skrev:Er der nogen der kender Babajide Ogunbiyi fra Viborg? Umiddelbart forsøger hans agent at sælge ham som lidt af et scoop for superligaklubberne, hvilket altid skal gøre en bekymret. Men givet vores forsvarsmæssige mangler, så kunne han evt være en mulighed - men jeg kender personligt ikke noget til ham.
http://www.sporten.dk/fodbold/viborg-pr ... rliga-klub" onclick="window.open(this.href);return false;
Ved så meget, at han først og fremmest skulle være et ordenligt skrummel og Viborgs fans er rigtigt glade for ham og selv mener han er for god til VFF (Ved dog ikke om det er nogen særlig bedrift når man tænker på de har fået Asbjørn Sennels til at gøre comeback). Men fansne af Viborg har vidst i lang tid været indstillet på det var en spiller de vil miste, da han kan spille på et højere niveau. Dog mener jeg han har været ret meget skadet så i hvert fald en spiller man skal syne meget grundigt inden man evt. signer ham.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Freddie » 27. maj 2012, 22:15

Det AaB plejer at gøre, hvis man har en angriber, der ikke længere slår til, er at finde en ny plads til ham. Hvem ved om han kunne blive den nye højre back, eller defensiv midtbanespiller. Listen er kilometerlang af spillere, der har taget den tur, blandt andre Thomas Gaardsøe, Thomas Augustinussen, Jes Høgh, Jens Jessen for at tage nogle af vores egne fra de seneste år. Det er samme manøvre Kent er i gang med, med Henrik Dalsgaard, der som angriber har vist sig at være endnu mere uskarp end Jeppe Curth.
Med endnu 2 år tilbage af sin kontrakt, ligner det ikke lige netop en afsked med Jeppe i den nære fremtid

Yankee skrev:Men er det nødvendigvis dét, vi vil? Guderne skal vide at jeg har været en arv kritiker af Jeppe Curth, men jeg må også sige at vi i denne sæson har set små fremskridt. Jeppe kan altså godt lave mål, og selvom han sikkert stadig trækker en pæn løn er jeg langtfra sikker på at vi kan finde et lige så godt match til samme mønt. Han er en god personlighed og i mine øjne en rigtig god squad player, der måske kunne bruges på kanten også.

Jeppe lider under at vi kun meget sjældent kommer til brugbare indlæg og i stedet fokuserer rigtig meget spil op gennem midten af banen. En evt. ny angriber skal derfor i mine øjne ligne Nicklas meget mere og samtidig kunne deltage i kombinationsspillet snarere end være en trussel i luftrummet eller dybden.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af FlæskeFrank » 27. maj 2012, 23:11

Det jeg synes er mest spændende, er om vi rent faktisk skriver med nogle spillere inden et salg ?

Calum Butcher kunne måske godt være afhængig af om Hjørring bliver i rækken, mon ikke deres option er skruet sådan sammen.

Jeg synes derudover - uden kendskab til spilleren - at Kristoffer Pallesen kunne lyde som en fornuftig løsning på højreback, mens Andreas Granskov burde være en spændende angriber at have i truppen, hvis vi skal suppleres deroppe og det ikke bliver kummefryseren Spalvis(eller hvad han nu hedder).

3 forholdsvis billige spillere, som supplerer os de rigtige steder.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Gaarde6 » 27. maj 2012, 23:17

FlæskeFrank skrev:Det jeg synes er mest spændende, er om vi rent faktisk skriver med nogle spillere inden et salg ?

Calum Butcher kunne måske godt være afhængig af om Hjørring bliver i rækken, mon ikke deres option er skruet sådan sammen.

Jeg synes derudover - uden kendskab til spilleren - at Kristoffer Pallesen kunne lyde som en fornuftig løsning på højreback, mens Andreas Granskov burde være en spændende angriber at have i truppen, hvis vi skal suppleres deroppe og det ikke bliver kummefryseren Spalvis(eller hvad han nu hedder).

3 forholdsvis billige spillere, som supplerer os de rigtige steder.
Kender ikke Pallesen.
Men Granskov kunne helt sikkert være en god mand at få.
Spørgsmålet er, hvorfor han er helt ude i kulden i FCN ?
Var han ikke deres topscorer en overgang ?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jonas386 » 28. maj 2012, 12:40

Han passede ikke rigtigt ind i rollen som den falske bier hvorfor man altså hentede lorentzen. Han blev ganske enkelt ofret på taktikkens alter.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 668
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jayC » 28. maj 2012, 21:19

En forsvarspiller som Brad Rusin i HB Køge, synes jeg har gjort det super godt, for et hold som er rykket ned.. ville han være en mulighed til vores spinkle forsvar?
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Olly » 29. maj 2012, 08:57

Gaarde6 skrev:
FlæskeFrank skrev:Det jeg synes er mest spændende, er om vi rent faktisk skriver med nogle spillere inden et salg ?

Calum Butcher kunne måske godt være afhængig af om Hjørring bliver i rækken, mon ikke deres option er skruet sådan sammen.

Jeg synes derudover - uden kendskab til spilleren - at Kristoffer Pallesen kunne lyde som en fornuftig løsning på højreback, mens Andreas Granskov burde være en spændende angriber at have i truppen, hvis vi skal suppleres deroppe og det ikke bliver kummefryseren Spalvis(eller hvad han nu hedder).

3 forholdsvis billige spillere, som supplerer os de rigtige steder.
Kender ikke Pallesen.
Men Granskov kunne helt sikkert være en god mand at få.
Spørgsmålet er, hvorfor han er helt ude i kulden i FCN ?
Var han ikke deres topscorer en overgang ?[/quote

Kristoffer Pallesen pakkede (såvidt jeg har hørt) Søren Rieks fuldstændig sammen i søndagens kamp for Hobro mod Esbjerg.
Rieks scorede godt nok kampens eneste mål, men udtalte efterfølgende at det var en han scorede på 1 ud af en million.
Ifølge kampreferatet på Hobros hjemmeside var Pallesen også med i det fremadrettede spil.
Ligeledes blev han kåret til kampens spiller mod Fredercia, da de slog dem.

http://www.hikfodbold.dk/index.php?side=163" onclick="window.open(this.href);return false;

AMRDK
2. div
2. div
Indlæg: 237
Tilmeldt: 13. jul 2010, 01:37
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af AMRDK » 29. maj 2012, 15:24

http://www.bold.dk/nyt/Kibebe-soeger-mod-Danmark" onclick="window.open(this.href);return false;

Benjamin Kibebe til AaB?
Han kan dække både CD, LB ....

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jonas386 » 29. maj 2012, 20:40

Ved ikke om de er nævnt, men denne duo fra det nordtyske så jeg da meeeeget gerne i Aalborg efter ferien...

http://www.bold.dk/nyt/Soenderjysk-tviv ... -og-Troest" onclick="window.open(this.href);return false;

Begge er transferfrie, og har erfaring fra suppen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Indlæg: 304
Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Krage » 29. maj 2012, 20:59

Det ser ud til at Lynge forventer at vi sælger spillere for 5 millioner, "Forudsætningerne herfor er, at der i andet halvår opnås en placering på samme niveau som i sæsonen 2011/2012, og at der realiseres transferindtægter i niveauet fem mio. kr."

http://www.aabsport.dk/nyheder/2012/05/ ... artal.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af FlæskeFrank » 29. maj 2012, 21:50

Tænkte lige økonomisk.

Kunne man lave regnestykket. AaB har 200.000 kr. til lønninger om måneden i budgettet - aner ikke tallet, men mange penge har vi ihvertilfald ikke.

Det kunne måske så give Calum Butcher(75.000 kr. - han er jo englænder), Andreas Granskov(75.000 kr. - han er jo angriber og et godt scoringssnit) og endelig Kristoffer Pallesen(50.000 - talent, men fuldtids).

Eller en Wæhler til godt 200.000 kr. og så supplere truppen op med ekstra talenter.

Så er jeg altså mest stemning for løsning 1, selvom en rutineret midterforsvarer også står højt på min liste. Jeg er med på, at der måske er signon og mindre transfer i regnestykket, men de er vel ens samlet set for de to løsninger.

Ellers læste jeg lige ekstra en artikel om argentineren, som godt vil til DK. Kunne godt se ham som kantspiller hos os(Rolfe er væk og måske også Lucas, så vi er lidt tynde der. Men viden om ham er vel ligeså lidt som FM er anvendelig...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Yankee » 29. maj 2012, 22:06

FlæskeFrank skrev: Det kunne måske så give Calum Butcher(75.000 kr. - han er jo englænder), Andreas Granskov(75.000 kr. - han er jo angriber og et godt scoringssnit) og endelig Kristoffer Pallesen(50.000 - talent, men fuldtids).

Eller en Wæhler til godt 200.000 kr. og så supplere truppen op med ekstra talenter.
Hvis jeg kunne vælge mellem 3 lottokuponer og én rutineret topspiller så ved jeg godt hvad jeg ville vælge. Vi skal ikke bruge flere som Lucho, Justinussen, Kayke, Gotfredsen osv. Kun spillere, der kan forbedre vores hold - ellers kan det være ligemeget.

Breddespillere skal komme fra egne rækker og vi har ikke nogle kæmpe huller som truppen ser ud nu.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af FlæskeFrank » 29. maj 2012, 22:15

Store huller nej. Men sidste kamp viste også vi er meget tyndt besat - da jeg var nede og se kampen i Sønderjyske var bænken ualmindelig urutineret og mælketandsagtig.

Så på bredden er der "stort" hul. Men klar over, at vi kun skal spille 33 kampe og pokalkamp(e).

Jeg savner ikke Wæhler, måske Jozo, men forsvarslinien er for tyndt besat, så der skal minimum 1 mand ind. Her måtte der gerne findes svensk eller norsk rutine - ellers er jeg frisk på engelsk ungdom.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Yankee » 29. maj 2012, 22:51

Men ville det ikke være bedre at få én rigtig god spiller fremfor flere spillere, der aldrig kommer til at spille? Det er jo hvad vi har fået ud af din model det sidste års tid med Lucho, Justinussen og Kayke.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Pastorius » 29. maj 2012, 22:56

FlæskeFrank skrev:Store huller nej. Men sidste kamp viste også vi er meget tyndt besat - da jeg var nede og se kampen i Sønderjyske var bænken ualmindelig urutineret og mælketandsagtig.

Så på bredden er der "stort" hul. Men klar over, at vi kun skal spille 33 kampe og pokalkamp(e).

Jeg savner ikke Wæhler, måske Jozo, men forsvarslinien er for tyndt besat, så der skal minimum 1 mand ind. Her måtte der gerne findes svensk eller norsk rutine - ellers er jeg frisk på engelsk ungdom.
Vi er nødt til at satse på at vi har lidt huller, hvis vi render ind i store skadesproblemer. Vi har ikke økonomien til at helgardere på forhånd.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AMRDK
2. div
2. div
Indlæg: 237
Tilmeldt: 13. jul 2010, 01:37
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af AMRDK » 30. maj 2012, 00:22

FlæskeFrank skrev:Tænkte lige økonomisk.

Kunne man lave regnestykket. AaB har 200.000 kr. til lønninger om måneden i budgettet - aner ikke tallet, men mange penge har vi ihvertilfald ikke.

Det kunne måske så give Calum Butcher(75.000 kr. - han er jo englænder), Andreas Granskov(75.000 kr. - han er jo angriber og et godt scoringssnit) og endelig Kristoffer Pallesen(50.000 - talent, men fuldtids).

Eller en Wæhler til godt 200.000 kr. og så supplere truppen op med ekstra talenter.

Så er jeg altså mest stemning for løsning 1, selvom en rutineret midterforsvarer også står højt på min liste. Jeg er med på, at der måske er signon og mindre transfer i regnestykket, men de er vel ens samlet set for de to løsninger.

Ellers læste jeg lige ekstra en artikel om argentineren, som godt vil til DK. Kunne godt se ham som kantspiller hos os(Rolfe er væk og måske også Lucas, så vi er lidt tynde der. Men viden om ham er vel ligeså lidt som FM er anvendelig...
Jeg er i chok over at du snakker om at en ukendt knægt fra Hobro skulle hente 50.000 i månedsløn i AaB. Simpelthen i chok....

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Olly » 30. maj 2012, 07:22

Yankee skrev:Men ville det ikke være bedre at få én rigtig god spiller fremfor flere spillere, der aldrig kommer til at spille? Det er jo hvad vi har fået ud af din model det sidste års tid med Lucho, Justinussen og Kayke.
Jeg fatter ikke Kayke altid bliver draget ind i den her diskussion. Da han kom til klubben på lejeaftale spillede han jo fornuftigt og scorede også en del mål.
Jeg indrømmer at han ikke har spillet særlig meget i foråret, men manden får jo heller ikke chancen. Han må da have været på Kents kone eller noget i den stil.
Den eneste gang han startede inde scorede han.

Meget kan man kalde ham. Men lottokupon som der tidligere er nævnt passer simpelthen ikke. Manden har jo vist han kan spille fodbold.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jonas386 » 30. maj 2012, 11:52

Jeg forstår det heller ikke helt. Okay, han er muligvis ikke den bedste angriber i suppen, men han må da forfanden være mere farlig end Curth oppe foran. Dog forstår jeg da godt man hellere vil satse på Rolf, og han gør det bestemt også udemærket.

Men helt generelt må det være tid til et systemskifte.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Gaarde6 » 30. maj 2012, 14:59

AMRDK skrev:
FlæskeFrank skrev:Tænkte lige økonomisk.

Kunne man lave regnestykket. AaB har 200.000 kr. til lønninger om måneden i budgettet - aner ikke tallet, men mange penge har vi ihvertilfald ikke.

Det kunne måske så give Calum Butcher(75.000 kr. - han er jo englænder), Andreas Granskov(75.000 kr. - han er jo angriber og et godt scoringssnit) og endelig Kristoffer Pallesen(50.000 - talent, men fuldtids).

Eller en Wæhler til godt 200.000 kr. og så supplere truppen op med ekstra talenter.

Så er jeg altså mest stemning for løsning 1, selvom en rutineret midterforsvarer også står højt på min liste. Jeg er med på, at der måske er signon og mindre transfer i regnestykket, men de er vel ens samlet set for de to løsninger.

Ellers læste jeg lige ekstra en artikel om argentineren, som godt vil til DK. Kunne godt se ham som kantspiller hos os(Rolfe er væk og måske også Lucas, så vi er lidt tynde der. Men viden om ham er vel ligeså lidt som FM er anvendelig...
Jeg er i chok over at du snakker om at en ukendt knægt fra Hobro skulle hente 50.000 i månedsløn i AaB. Simpelthen i chok....
Tallene er jo underordnede.
Hans pointe var at hente 3 spillere ind til en profils løn.
Du kan bare kalde dem 85, 85 og 30. Hvis du hellere vil det.

Låst