Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 30. maj 2012, 15:31

http://www.bold.dk/nyt/Lynge-vil-udvide-AaB-truppen" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er positivt at Lynge melder klart ud at truppens bredde skal styrkes, desværre er der ikke midler til at styrke truppen med profiler. I de seneste år er truppen løbende blevet slanket, men nu er grænsen nået. Truppen består pt. af 20 spillere, inkl. 2 målmænd.
Med andre ord er der kun 18 "markspillere" i truppen, hvilket efterlader os med superligaens smalleste trup.
Det gik delvist godt i foråret med en slank trup, men en fortsat smal trup kan få store konsekvenser. Vi har i lang tid stort set været forskånet for flere samtidige alvorlige langvarige skader, men det er jo bestemt ikke sikkert at det fortsætter!

Den smalle trup gør os enormt sårbare overfor skader og karantæner, men derudover er der 2 andre vigtige parametre ved en smal trup, som mange har en tendens til at overse. Her tænker jeg på parametre som formnedgang og træningskultur, hvor en smal trup kan få fatale konsekvenser i form af manglende kamp om pladserne (hvorfor spillere med formnedgang ikke kan erstattes) samt en generel dårlig træningskultur (ligeledes pga. manglende kamp om pladserne).

Lynges udmelding om at der hentes erstatninger hvis Lucas el. Helenius sælges er ikke nogen nyhed. Desto mere interessant er udmeldingen om, at truppens bredde skal øges med op til 3 spillere (formentlig fra 1. division).
Lynge understreger at der er tale om breddespillere. Det vil selvfølgelig være meget bedre hvis der var økonomi til at hente udenlandske profiler, men det er der desværre ikke økonomisk råderum til. Imidlertid er det tvingende nødvendigt at øge bredden, dels for at gøre os mindre sårbare overfor skader og karantæner, men ligeledes for forhåbentlig at skabe en bedre træningskulter og få nye input til truppen.

Baseret på Lynges udmelding er der interessant at gætte på hvilke spillere i 1. division
AaB overvejer at signe (nogle af navnene er gengangere fra transfertråden og er blevet nævnt af flere debattører). Her følger nogle af de navne som jeg tror er inde i overvejelserne (minus spillere fra Esbjerg og Randers):

Calum Butcher - forsvarsspiller/Hjørring. Jeg har aldrig set ham live og kan derfor ikke bedømme ham.

Babajide Ogunbiyi - forsvarsspiller/Viborg. Har selv meldt ud at han er på vej til en superligaklub. Måske han er på vej til AaB?

Brdr. Mensah/Viborg. To teknisk stærke midtbanespillere, der begge utvivlsomt er talentfulde. De kan nok ikke gå direkte ind på holdet, men jeg ser et potentiale i dem begge to.

Jeppe Andersen/Vejle. Stærk forsvars/midtbanespiller. Kender ikke hans niveau.

Jonathan Neftali/Vejle. En spansk forsvarsspiller med ok teknik, tvivler dog lidt på om han har superliganiveau.

Oliver Thychosen/Vejle. Ung angriber. Søn af den navnkundige Steen Thychosen? Han kan ikke forstærke os her og nu, men eventuelt en spiller med et godt potentiale.

Dustin Corea/Blokhus. Offensivspiller. Har aldrig set ham spille, hvorfor jeg ikke kan bedømme ham. Danske og svenske klubber skulle være interesseret i at signe ham.

Rasmus Thelander/AB. Forsvarsspiller. Ok spiller, men han har bestemt områder der skal forbedres.

Tobias Perch Nielsen/Roskilde. Angriber som jeg husker det. Har ikke set ham spille.

Jonas Hebo Rasmussen/Hvidovre. Ung angriber, har scoret mange mål i 2. division. Umiddelbart tror jeg han har et større potentiale end Anders Kaagh (som har været til prøvetræning et par gange). Kaagh har absolut ikke potentiale til superligaen!

Jeg har helt sikkert overset nogle spillere så find selv på nogle flere...
Sammenfattende er der tale om talentfulde spillere der kan øge bredden i truppen, men vi kan ikke forvente at en el. flere af ovennævnte spillere fra dag 1 går direkte ind på holdet og blir´profiler.
Men på den anden side er der trods alt tale om spillere der forhåbentlig er bedre end nogle af den seneste tids lottokuponer såsom Lucho, Pol og Gottfredsen.

Bottom line er at vores ageren på transfermarkedet er dikteret af økonomien, der er jo som bekendt smalhals i AaB.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 30. maj 2012, 15:54

frederikshavneren skrev:http://www.bold.dk/nyt/Lynge-vil-udvide-AaB-truppen

Det er positivt at Lynge melder klart ud at truppens bredde skal styrkes, desværre er der ikke midler til at styrke truppen med profiler. I de seneste år er truppen løbende blevet slanket, men nu er grænsen nået. Truppen består pt. af 20 spillere, inkl. 2 målmænd.
Med andre ord er der kun 18 "markspillere" i truppen, hvilket efterlader os med superligaens smalleste trup.
Det gik delvist godt i foråret med en slank trup, men en fortsat smal trup kan få store konsekvenser. Vi har i lang tid stort set været forskånet for flere samtidige alvorlige langvarige skader, men det er jo bestemt ikke sikkert at det fortsætter!

Den smalle trup gør os enormt sårbare overfor skader og karantæner, men derudover er der 2 andre vigtige parametre ved en smal trup, som mange har en tendens til at overse. Her tænker jeg på parametre som formnedgang og træningskultur, hvor en smal trup kan få fatale konsekvenser i form af manglende kamp om pladserne (hvorfor spillere med formnedgang ikke kan erstattes) samt en generel dårlig træningskultur (ligeledes pga. manglende kamp om pladserne).

Lynges udmelding om at der hentes erstatninger hvis Lucas el. Helenius sælges er ikke nogen nyhed. Desto mere interessant er udmeldingen om, at truppens bredde skal øges med op til 3 spillere (formentlig fra 1. division).
Lynge understreger at der er tale om breddespillere. Det vil selvfølgelig være meget bedre hvis der var økonomi til at hente udenlandske profiler, men det er der desværre ikke økonomisk råderum til. Imidlertid er det tvingende nødvendigt at øge bredden, dels for at gøre os mindre sårbare overfor skader og karantæner, men ligeledes for forhåbentlig at skabe en bedre træningskulter og få nye input til truppen.

Baseret på Lynges udmelding er der interessant at gætte på hvilke spillere i 1. division
AaB overvejer at signe (nogle af navnene er gengangere fra transfertråden og er blevet nævnt af flere debattører). Her følger nogle af de navne som jeg tror er inde i overvejelserne (minus spillere fra Esbjerg og Randers):

Calum Butcher - forsvarsspiller/Hjørring. Jeg har aldrig set ham live og kan derfor ikke bedømme ham.

Babajide Ogunbiyi - forsvarsspiller/Viborg. Har selv meldt ud at han er på vej til en superligaklub. Måske han er på vej til AaB?

Brdr. Mensah/Viborg. To teknisk stærke midtbanespillere, der begge utvivlsomt er talentfulde. De kan nok ikke gå direkte ind på holdet, men jeg ser et potentiale i dem begge to.

Jeppe Andersen/Vejle. Stærk forsvars/midtbanespiller. Kender ikke hans niveau.

Jonathan Neftali/Vejle. En spansk forsvarsspiller med ok teknik, tvivler dog lidt på om han har superliganiveau.

Oliver Thychosen/Vejle. Ung angriber. Søn af den navnkundige Steen Thychosen? Han kan ikke forstærke os her og nu, men eventuelt en spiller med et godt potentiale.

Dustin Corea/Blokhus. Offensivspiller. Har aldrig set ham spille, hvorfor jeg ikke kan bedømme ham. Danske og svenske klubber skulle være interesseret i at signe ham.

Rasmus Thelander/AB. Forsvarsspiller. Ok spiller, men han har bestemt områder der skal forbedres.

Tobias Perch Nielsen/Roskilde. Angriber som jeg husker det. Har ikke set ham spille.

Jonas Hebo Rasmussen/Hvidovre. Ung angriber, har scoret mange mål i 2. division. Umiddelbart tror jeg han har et større potentiale end Anders Kaagh (som har været til prøvetræning et par gange). Kaagh har absolut ikke potentiale til superligaen!

Jeg har helt sikkert overset nogle spillere så find selv på nogle flere...
Sammenfattende er der tale om talentfulde spillere der kan øge bredden i truppen, men vi kan ikke forvente at en el. flere af ovennævnte spillere fra dag 1 går direkte ind på holdet og blir´profiler.
Men på den anden side er der trods alt tale om spillere der forhåbentlig er bedre end nogle af den seneste tids lottokuponer såsom Lucho, Pol og Gottfredsen.

Bottom line er at vores ageren på transfermarkedet er dikteret af økonomien, der er jo som bekendt smalhals i AaB.

Glemte at nævne Marcel Rømer/HB Køge. Midtbanespiller som vi angiveligt skulle være interesseret i.

Fælles for alle de nævnte spillere er at de helst skal være transferfri/lav frikøbsklausul hvis vi skal ha´ chance for at signe nogle af dem.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Rams » 30. maj 2012, 15:55

Anders Qvist, Roskilde: Bundsolid og seriøs midterstopper, der ikke gør tingene sværere end de er. Har kontrakt til 2013, men hvis Roskilde ryger ud kan han sikkert hentes billigt.

Runsewe, HB Køge: kreativ kantspiller, der i den grad udstillede AaBs backs og midterforsvar i vores kampe mod dem.

Casper Johansen, Fc Fyn: Gammelt Horsens-talent, nu topscorer i FC Fyn. Kan spille både kant og angriber og er sådan lidt Søren Berg agtig i stil.
In verbis simus faciles

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 30. maj 2012, 16:06

Rams skrev:Anders Qvist, Roskilde: Bundsolid og seriøs midterstopper, der ikke gør tingene sværere end de er. Har kontrakt til 2013, men hvis Roskilde ryger ud kan han sikkert hentes billigt.

Runsewe, HB Køge: kreativ kantspiller, der i den grad udstillede AaBs backs og midterforsvar i vores kampe mod dem.

Casper Johansen, Fc Fyn: Gammelt Horsens-talent, nu topscorer i FC Fyn. Kan spille både kant og angriber og er sådan lidt Søren Berg agtig i stil.

Er enig i at Runsewe kunne være et interessant emne. Han var generelt ret god i de indbyrdes kampe mod os, hvor han fik vores forsvar til at se ud som bambi på glatis.
Runsewe har noget af den teknik, fart og gå på mod som vores hold desperat mangler i offensiven.

Det der taler imod Runsewe er at han svinger en del i niveau (men på den anden side det gør alle i AaB...), samt at han scorer alt for få mål som offensiv spiller med tanke på alle de afslutninger
han kom frem til. Derudover er Runsewe en spiller der har sin force i omstillingerne, hvilket længe har været et problem i AaB. Spørgsmålet er i så fald om Runsewes kvaliteter
for alvor kan komme til udtryk hos os.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 30. maj 2012, 16:13

Det er bevidst at jeg i de foregående indlæg ikke har nævnt nogle af de interessante unge spillere fra Lyngby.

Emil Larsen, Anders Christiansen og Uffe Bech er alle unge spillere, med et stort potentiale. Jeg er imidlertid overbevist om,
at disse spillere er uopnåelige for os. Emil Larsen rygtes til de danske topklubber samt til Holland/Belgien, mens
Anders Christiansen og Uffe Bech sikkert skifter til FC Rødvin. Desværre har vi slet ikke midlerne til at konkurrere
om så åbenlyse talenter.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1338
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Kasper » 30. maj 2012, 16:16

Jeg håber vi sælger Curth, Due, Bøgelund og Jacob Barret.

Curth ligner mere og mere en mand der er klar til lavere divisioner eller Norge. Spillestilen passer jo åbenbart ikke mors dreng. UD! "Skal dem der med os?"

Due er en dygtig pasningsspiller og god til at gøre sine medspillere gode, men der er efterhånden ved at være for langt mellem snapsene. Måske skulle han ligge smøgerne på hylden!

Bøgelund er desværre for meget skadet, han er ellers en vanvittig dygtig back og han virker til at være en fantastisk mand at have i klubben. Jeg håber så meget at vi får ham i gang igen, jeg har bare mine tvivler.

Barret-handlen virker til at være done deal, men lad os nu se.

Lasse Nielsen er måske også en mand der kunne komme til at hænge lidt med motivationen. Smid ham permanent på backen fra næste sæson og hent en profil til midterforsvaret. Hvem det lige skulle være har jeg dog lidt svært ved at sætte navn på, men Lodberg kunne være et bud.

Til kanten skal vi have fat i Brønshøjs Lasse Fosgaard, det skal hvert fald være en modsætning til Due, vi skal have folk ind med fart i støvlerne, så vi kan blive endnu farligere på vores omstillinger. Ham der spillede venstre kant da Køge kørte os fuldstændigt rundt derover så også spændende ud, Martin Christensen tror jeg det var.

Den nye angriber bliver Lukas Spalvis det er jeg overbevist om. ORN'LI' SKUR! Hvis vi køber Rundsaven så løber jeg på banen i første kamp og knækker mit sæsonkort, så uskarp at være!
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Rams » 30. maj 2012, 16:20

Personligt tror og håber jeg også mest på Qvist, der kunne være en fin erstatning for Lasse. Var det ikke også kampen mellem Roskilde og AB Kent var ude og se for nyligt. Tror ikke på Thelander efter hans Roda-flirt, så vil AB have mønt for ham.

Så dog helst vi fandt en spillende midterforsvarer, men kan ikke komme i tanke om nogen.

I øvrigt mærkeligt at Nordjyske ikke er gået Lynge mere på klingen i forhold til Spalvis. Kuhn lød ellers ganske "forelsket".

Runsewe er mest ment som en bud på en fattigmands-Bhele. Da AaB var bedst spillede vi på lynhurtige omstillinger. I dag kan vi kun gøre det igennem midten med Helenius og på højre kant med Lucas/Dalsgaard. Der er knap så meget tempo over den gode Due. Men omstillinger kræver selvfølgeligt også pasningsstærke forsvarsspillere og midtbanefolk, der kan ramme den spiller de sigter efter. Det har været en voldsom mangelvare i dette forår!
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1338
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Kasper » 30. maj 2012, 16:28

Rams skrev:Personligt tror og håber jeg også mest på Qvist, der kunne være en fin erstatning for Lasse. Var det ikke også kampen mellem Roskilde og AB Kent var ude og se for nyligt. Tror ikke på Thelander efter hans Roda-flirt, så vil AB have mønt for ham.

Så dog helst vi fandt en spillende midterforsvarer, men kan ikke komme i tanke om nogen.

I øvrigt mærkeligt at Nordjyske ikke er gået Lynge mere på klingen i forhold til Spalvis. Kuhn lød ellers ganske "forelsket".

Runsewe er mest ment som en bud på en fattigmands-Bhele. Da AaB var bedst spillede vi på lynhurtige omstillinger. I dag kan vi kun gøre det igennem midten med Helenius og på højre kant med Lucas/Dalsgaard. Der er knap så meget tempo over den gode Due. Men omstillinger kræver selvfølgeligt også pasningsstærke forsvarsspillere og midtbanefolk, der kan ramme den spiller de sigter efter. Det har været en voldsom mangelvare i dette forår!
Kusk kan også sætte fart. Ang. midterforsvaret er jeg delvist enig, jeg synes f.eks. en mand som KEP gør store fremskridt med bolden. Men det er heller ikke altid nemt når Würtz og Augo ikke ligefrem glæder sig til at få bolden, hvert fald ikke på egen banehalvdel. Hvis Thomsen slår igennem fra næste sæson så tager vi guld, hold kæft den knægt er vild!
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Yankee » 30. maj 2012, 17:30

Jeg må sige at Lynges strategi omkring at hente flere breddespillere forekommer mig at være helt og aldeles tåbelig. Vi har ganske rigtigt kun 18 fuldtidsspillere i truppen, men spørgsmålet er om vi har behov for flere breddespillere udefra?

Det er jo noget vrøvl at vi mangler bredde i forsvaret. Sidste sæson havde vi tre forsvarsspillere, der tilsammen fik 5 kampe. Hvis vores bredde var så dårlig - hvorfor brugte vi så ikke disse spillere? Hvorfor lod vi Jens-Kristian Sørensen gå på fri transfer for mindre end et år siden?

Svaret er naturligvis at de breddespillere, vi henter udefra, simpelthen ikke er gode nok og aldrig får chancen for at falde til når de bliver skiftet ud hvert halve år. De bidrager ikke med noget til truppen og er veritabelt spild af penge. Det kan godt være Justinussen ikke fik ret meget i løn - men det gjorde de mange fyrede kontormedarbejdere i AaB vel heller ikke? Hvorfor bliver vi ved med at hente B-spillere, der ikke hjælper klubben videre?

I den forgangne sæson har vi set hvor meget kvalitet, der er i vores ungdomdsafdeling. Vores talenter er hurtige, dygtige teknisk og knokler 100% for holdet. Lad os nu give flere talenter chancen fremfor at hente en masse tilfældige reservespillere - og gem så pengene til én enkelt topspiller, der kan hjælpe de unge spillere vi i forvejen har.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Pastorius » 30. maj 2012, 17:58

Yankee skrev:Jeg må sige at Lynges strategi omkring at hente flere breddespillere forekommer mig at være helt og aldeles tåbelig. Vi har ganske rigtigt kun 18 fuldtidsspillere i truppen, men spørgsmålet er om vi har behov for flere breddespillere udefra?
Enig!

Vi er nødt til at satse lidt på at vi ikke får for mange skader eller formudfald. Der kan umuligt være så langt fra vores ungdoms- og breddespillere at det vil være en nævneværdig gevinst at supplere med dem vi kan få ind til bredden.

Det virker som om han er blevet lidt for skræmt af de(n) seneste kamp(e) og det har også været lidt tyndt, men faktum er at vi klarede foråret nogenlunde alligevel.

Jeg tror det måske kan ende med at det er nogle af disse breddespillere der skal kunne supplere truppen i stedet for en Lucas Andersen, en Helenius eller en Lasse Nielsen - og så får vi det hårdt - uanset hvem vi henter i det lag.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1338
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Kasper » 30. maj 2012, 17:59

Yankee skrev:Jeg må sige at Lynges strategi omkring at hente flere breddespillere forekommer mig at være helt og aldeles tåbelig. Vi har ganske rigtigt kun 18 fuldtidsspillere i truppen, men spørgsmålet er om vi har behov for flere breddespillere udefra?

Det er jo noget vrøvl at vi mangler bredde i forsvaret. Sidste sæson havde vi tre forsvarsspillere, der tilsammen fik 5 kampe. Hvis vores bredde var så dårlig - hvorfor brugte vi så ikke disse spillere? Hvorfor lod vi Jens-Kristian Sørensen gå på fri transfer for mindre end et år siden?

Svaret er naturligvis at de breddespillere, vi henter udefra, simpelthen ikke er gode nok og aldrig får chancen for at falde til når de bliver skiftet ud hvert halve år. De bidrager ikke med noget til truppen og er veritabelt spild af penge. Det kan godt være Justinussen ikke fik ret meget i løn - men det gjorde de mange fyrede kontormedarbejdere i AaB vel heller ikke? Hvorfor bliver vi ved med at hente B-spillere, der ikke hjælper klubben videre?

I den forgangne sæson har vi set hvor meget kvalitet, der er i vores ungdomdsafdeling. Vores talenter er hurtige, dygtige teknisk og knokler 100% for holdet. Lad os nu give flere talenter chancen fremfor at hente en masse tilfældige reservespillere - og gem så pengene til én enkelt topspiller, der kan hjælpe de unge spillere vi i forvejen har.
Lige nøjagtig, så kan vi lige så godt bruge en mand som Jacob Blåbjerg, det kunne endda være at nogle af de unges værdi vil stige eller de vil blive udviklet tidligere og måske bedre. Der skal kvalitet ind i truppen ellers skal potentialet være tydeligt og stort!

Vores største problem er for mig at se lige nu at alle skal have en uddannelse, få nu de unge gutter ud af de skoler, man lærer jo ikke noget alligevel. ;)
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10759
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jonas386 » 30. maj 2012, 21:03

Lidt off-topic.
Hvordan kan det være Markus Rosenberg er på fri transfer lige pludselig? Troede egentlig han var en rimelig succes i Bremen i sin tid...

Ikke at jeg foreslår ham til AaB, er klar over han er totalt urealistisk, undrede mig bare.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Elscorpio » 30. maj 2012, 21:05

Kasper skrev: Smid ham permanent på backen fra næste sæson og hent en profil til midterforsvaret. Hvem det lige skulle være har jeg dog lidt svært ved at sætte navn på, men Lodberg kunne være et bud.
Hvis Lodberg kommer til klubben har vi superligaens langsommeste midterforsvar hvilket vil være en katastrofe.

seamann

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af seamann » 31. maj 2012, 01:29

Elscorpio skrev: Hvis Lodberg kommer til klubben har vi superligaens langsommeste midterforsvar hvilket vil være en katastrofe.
Hvorfor - passer da meget godt med midtbane (A & W), fløj (D) og angreb (C). Det er sågu da en slags rød tråd, spilkoncept og sårn. De vil faktisk få nemmere ved at ramme hinanden, hvis de ikke løber alt for stærkt.

dutch
1. div
1. div
Indlæg: 283
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:23
Geografisk sted: Mallorca
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af dutch » 31. maj 2012, 11:21

Lad mig smide navnet Njogu Demba-Nyrén på banen. Ikke fordi jeg mener at manden er specielt god, (2 mål i 11 kampe i 1.div) men mere fordi det nok bliver den kaliber Lynge kigger efter, hvis Helenius ryger. Pengene fra salget skal jo bruges i regnskabet (5 mio.) og resten ryger vel til investorgruppen.

Grunden til at jeg mener manden kunne være noget for os, er at han som type, vil være god ved siden af Toft, Kayke, Curth eller Dalle. Han trækker modstandernes forsvar til sig og skaber plads til andre. Kropsstærk og god med skalden. Dog er hans attitude til tider a la Bendtner, hvilket taler i mod ham. Jeg mindes dog igennem tiden flere gode aktioner og mål fra hans tid i superligaen.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Søgaard » 31. maj 2012, 11:39

dutch skrev:Lad mig smide navnet Njogu Demba-Nyrén på banen. Ikke fordi jeg mener at manden er specielt god, (2 mål i 11 kampe i 1.div) men mere fordi det nok bliver den kaliber Lynge kigger efter, hvis Helenius ryger. Pengene fra salget skal jo bruges i regnskabet (5 mio.) og resten ryger vel til investorgruppen.

Grunden til at jeg mener manden kunne være noget for os, er at han som type, vil være god ved siden af Toft, Kayke, Curth eller Dalle. Han trækker modstandernes forsvar til sig og skaber plads til andre. Kropsstærk og god med skalden. Dog er hans attitude til tider a la Bendtner, hvilket taler i mod ham. Jeg mindes dog igennem tiden flere gode aktioner og mål fra hans tid i superligaen.
Tvivler. Ser helst ikke flere Esbjerg-reserver ala Jones Kusi-Asare... Kan han ikke få spilletid i 1. division, så er pengene bedre brugt andre steder... Giv nu Kayke/Toft/Dalsgaard spilletid i angrebet, eller send dem videre, før vi køber flere nye.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jensemand57 » 31. maj 2012, 11:47

Søgaard skrev:
dutch skrev:Lad mig smide navnet Njogu Demba-Nyrén på banen. Ikke fordi jeg mener at manden er specielt god, (2 mål i 11 kampe i 1.div) men mere fordi det nok bliver den kaliber Lynge kigger efter, hvis Helenius ryger. Pengene fra salget skal jo bruges i regnskabet (5 mio.) og resten ryger vel til investorgruppen.

Grunden til at jeg mener manden kunne være noget for os, er at han som type, vil være god ved siden af Toft, Kayke, Curth eller Dalle. Han trækker modstandernes forsvar til sig og skaber plads til andre. Kropsstærk og god med skalden. Dog er hans attitude til tider a la Bendtner, hvilket taler i mod ham. Jeg mindes dog igennem tiden flere gode aktioner og mål fra hans tid i superligaen.
Tvivler. Ser helst ikke flere Esbjerg-reserver ala Jones Kusi-Asare... Kan han ikke få spilletid i 1. division, så er pengene bedre brugt andre steder... Giv nu Kayke/Toft/Dalsgaard spilletid i angrebet, eller send dem videre, før vi køber flere nye.

/Søgaard
Enig. det er slet ikke i angrebet, at der skal hentes spillere, heller ikke som erstatning for Helenius. Dem du nævner brude få noget spilletid. Vi skal hente en spiller til primært højre back. Bøgelund er færdig og Dalsgaard er ikke back.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2030
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af 9520AaB » 31. maj 2012, 15:14

Hvis det vigtigste argument for at Due skal væk, er at han mangler speed, så har jeg scoutet løsningen i 1 div. Der løber en spiller rundt i Vejle med masser af fart. Han hedder vist nok Taz. ham må vi da hente....................
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af duncan88 » 1. jun 2012, 08:02

Dagens nyhed: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ab-spiller" onclick="window.open(this.href);return false;

Hans kontrakt udløber angiveligt her til sommer :)
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Kovacs
Superliga
Superliga
Indlæg: 744
Tilmeldt: 8. jul 2005, 13:08
Favoritspiller: Martin P!

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Kovacs » 1. jun 2012, 08:22

Ham Rasmus Thelander skulle være en rigtig spændende spiller! Han har tidligere været til prøvetræning i Roda, hvor han efter sigende imponerede så meget at de Roda sendte et bud af sted efter ham. Tilmeld gør hans unge alder ham også særdeles spændende. Han figurerer ligeledes omkring U20 landsholdet, hvor han tidligere har været udtaget.

Låst