Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
RødeRomario
2. div
2. div
Indlæg: 204
Tilmeldt: 31. jul 2006, 19:14

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af RødeRomario » 1. sep 2012, 05:47

[quote="thomasjn"][quote="BoT"]Lynge afviser, at der kommer afløsere ind.. http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -paa-plads" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]

Det gør mig lidt nervøs - så synes jeg truppen bliver lige tynd nok. Ser Wichmann som den oplagte afløser på Lucas's plads. Derudover skulle Wichmann og Helenius kende hinanden rigtigt godt spillemæssigt fra ungdomstiden. Kender ikke nok til Nicolaj T til at vurdere om han passer til pladsen. Curth og Kayke er begge angribere og Curth tilmed for ringe til at kunne spille Lucas's plads. Curth er en fin indskiftningsspiller at have og hans indstilling plejer at være god, men mht. startopstillingen er han en nulbon.

Mht. Silber var Young Boys vist næsten opsatte på at lade ham gå gratis - læste det et eller andet sted forleden.[/quote]

Ja vil være meget nervøs hvis Jeppe Curth skulle være afløser i start opstilling.... Kun 2 mål slet ikke nok

Brugeravatar
Don.O
2. div
2. div
Indlæg: 242
Tilmeldt: 20. maj 2006, 11:24
Geografisk sted: 9210

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Don.O » 1. sep 2012, 08:37

tager lige den berygtede lufthavns tråd op.. lynge har sat sig i flyet til kbh.. tvivler på det er lady gaga der lokker.. silber måske?
Et Liv En Klub.....Aalborg Bk...
"Der er en grund til blod er rødt"

Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga
Indlæg: 742
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:46

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Rasmus » 1. sep 2012, 08:57

Don.O skrev:tager lige den berygtede lufthavns tråd op.. lynge har sat sig i flyet til kbh.. tvivler på det er lady gaga der lokker.. silber måske?
Wuhuuu - det er jo en god start på "rygte-weekenden" :thumbsup:
/ Rasmus

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Funky » 1. sep 2012, 09:05

Don.O skrev:tager lige den berygtede lufthavns tråd op.. lynge har sat sig i flyet til kbh.. tvivler på det er lady gaga der lokker.. silber måske?
Så længe det ikke handler om salg af spillere til andre danske klubber, så er jeg rimeligt tilfreds. Få nu bare lukket det vindue.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2878
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Eksil » 1. sep 2012, 09:26

Funky skrev:
Don.O skrev:tager lige den berygtede lufthavns tråd op.. lynge har sat sig i flyet til kbh.. tvivler på det er lady gaga der lokker.. silber måske?
Så længe det ikke handler om salg af spillere til andre danske klubber, så er jeg rimeligt tilfreds. Få nu bare lukket det vindue.
Han skal da til Lyngby til Uffe Bech :)

Milfix
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 6. jan 2011, 22:28
Favoritspiller: Puyol
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Milfix » 1. sep 2012, 09:31

Spændende info her fra morgenstunden. Bare vi snakker køb og ikke salg så er jeg egentligt tilfreds
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af MrBangDK » 1. sep 2012, 09:33

Måske mig der er dum, men er vinduet ikke lukket og slukket?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4460
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af le Cid » 1. sep 2012, 09:34

MrBangDK skrev:Måske mig der er dum, men er vinduet ikke lukket og slukket?
Ja, det er dig! ;)
I DK lukker vinduet først mandag...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af MrBangDK » 1. sep 2012, 09:45

le Cid skrev:
MrBangDK skrev:Måske mig der er dum, men er vinduet ikke lukket og slukket?
Ja, det er dig! ;)
I DK lukker vinduet først mandag...
Ok, det var jeg ikke lige klar over... Derfor - dumme mig!!! ;)
Ska' vi hak'?

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af hje1980 » 1. sep 2012, 10:16

Don.O skrev:tager lige den berygtede lufthavns tråd op.. lynge har sat sig i flyet til kbh.. tvivler på det er lady gaga der lokker.. silber måske?
Ja tvivler det er SALG det er på vej... hvis nogen ønsker at snakke om at købe vores spiller så kommer de vil til OS...
Men ja... Måske han skal med fly videre til Østrig ;-)

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af limey » 1. sep 2012, 10:25

Og påvirket af mange historiske rædselssalg, så jeg lige i ånden, at Helenius blev solgt til FuCKerne. Men så tog jeg mig lige sammen og stoppede med at hyperventiltere. Nu skal det vindue bare ligeså stille lukkes.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 1. sep 2012, 10:38

Elsker lufthavnsrygter! Jeg tror sgu på at Silber kunne komme hjem på en et-årig lejeaftale!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Provst i Brovst » 1. sep 2012, 10:48

Hvis der er noget så kunne det vel være ham Martin Bergvold? HB Køge havde vist også et par unge raketter som jeg synes spillede godt mod os.

Mest af alt håber jeg ikke på flere salg (især Helenius), slet ikke efter at Lucas Andersen er solgt for småpenge, ønsker egentlig heller ikke tilgang til truppen pga. økonomien.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 1. sep 2012, 10:57

Provst i Brovst skrev:Hvis der er noget så kunne det vel være ham Martin Bergvold? HB Køge havde vist også et par unge raketter som jeg synes spillede godt mod os.

Mest af alt håber jeg ikke på flere salg (især Helenius), slet ikke efter at Lucas Andersen er solgt for småpenge, ønsker egentlig heller ikke tilgang til truppen pga. økonomien.
Jeg synes vi skal passe på, at det med økonomien ikke bliver en spændetrøje. Vi har ret beset ikke fået en afløser for Rolfe ind, nu har vi så også mistet Lukas, det burde give luft til en lejeaftale i budgettet. Specielt hvis man kan se at pengene kan være tjent ind på gode resultater i de næste 3 spillerunder! En silber ville være en perfekt gardering på flere af pladserne på midtbanen, selv back'en hvis vi skulle rende ind i skader der, så jeg synes det ville give perfekt mening. En lille smule erfaring i truppen vil nok heller ikke skade, hvis resultaterne pludselig skulle gå imod os.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Pastorius » 1. sep 2012, 11:02

Poker-One-Kenobi skrev:
Provst i Brovst skrev:Hvis der er noget så kunne det vel være ham Martin Bergvold? HB Køge havde vist også et par unge raketter som jeg synes spillede godt mod os.

Mest af alt håber jeg ikke på flere salg (især Helenius), slet ikke efter at Lucas Andersen er solgt for småpenge, ønsker egentlig heller ikke tilgang til truppen pga. økonomien.
Jeg synes vi skal passe på, at det med økonomien ikke bliver en spændetrøje. Vi har ret beset ikke fået en afløser for Rolfe ind, nu har vi så også mistet Lukas, det burde give luft til en lejeaftale i budgettet. Specielt hvis man kan se at pengene kan være tjent ind på gode resultater i de næste 3 spillerunder! En silber ville være en perfekt gardering på flere af pladserne på midtbanen, selv back'en hvis vi skulle rende ind i skader der, så jeg synes det ville give perfekt mening. En lille smule erfaring i truppen vil nok heller ikke skade, hvis resultaterne pludselig skulle gå imod os.
Øh - økonomien *er* en spændetrøje, eller et eksistensvilkår om du vil. Det der med at det burde give lidt luft, når vi skiller os af med dyre spillere holder ikke. Der er jo ingen luft, næsten uanset hvor meget vi skærer i udgifterne. Det er indtægtssiden det er galt med - der skal flere penge i kassen inden vi kan begynde at tro på forstærkninger. Der er selvfølgelig en smertegrænse, men får vi en afløser for Curth, tror jeg godt vi kan glemme en der går direkte ind i startopstillingen, medmindre Lynge går i panik og laver en halvårlig lejeaftale. Det bliver nok næremere i Thelander-klassen. En lovende ung spiller der kan holde starterne til ilden, og holde et nogenlunde niveau, hvis der skulle være skader/karantæner.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 1. sep 2012, 11:11

Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Provst i Brovst skrev:Hvis der er noget så kunne det vel være ham Martin Bergvold? HB Køge havde vist også et par unge raketter som jeg synes spillede godt mod os.

Mest af alt håber jeg ikke på flere salg (især Helenius), slet ikke efter at Lucas Andersen er solgt for småpenge, ønsker egentlig heller ikke tilgang til truppen pga. økonomien.
Jeg synes vi skal passe på, at det med økonomien ikke bliver en spændetrøje. Vi har ret beset ikke fået en afløser for Rolfe ind, nu har vi så også mistet Lukas, det burde give luft til en lejeaftale i budgettet. Specielt hvis man kan se at pengene kan være tjent ind på gode resultater i de næste 3 spillerunder! En silber ville være en perfekt gardering på flere af pladserne på midtbanen, selv back'en hvis vi skulle rende ind i skader der, så jeg synes det ville give perfekt mening. En lille smule erfaring i truppen vil nok heller ikke skade, hvis resultaterne pludselig skulle gå imod os.
Øh - økonomien *er* en spændetrøje, eller et eksistensvilkår om du vil. Det der med at det burde give lidt luft, når vi skiller os af med dyre spillere holder ikke. Der er jo ingen luft, næsten uanset hvor meget vi skærer i udgifterne. Det er indtægtssiden det er galt med - der skal flere penge i kassen inden vi kan begynde at tro på forstærkninger. Der er selvfølgelig en smertegrænse, men får vi en afløser for Curth, tror jeg godt vi kan glemme en der går direkte ind i startopstillingen, medmindre Lynge går i panik og laver en halvårlig lejeaftale. Det bliver nok næremere i Thelander-klassen. En lovende ung spiller der kan holde starterne til ilden, og holde et nogenlunde niveau, hvis der skulle være skader/karantæner.
Afløser for Curth?

Lynge får jo stillet et spillerbudget til rådighed, et samlet budget for truppen. Så der ER luft, med mindre man løbende skærer ind i budgettet. Derudover er jeg enig, det er indtægterne det halter med selvfølgelig, men kan man se at 2 sejre i de næste tre kampe kan gøre en forskel på 3-4 millioner (gæt) så er man efter min mening ikke skabt til fodboldverdenen hvis man ikke tør bruge en million på at prøve at gå efter det. Bare for at stille det helt firkantet op med nogle tal som er grebet ud af luften, men du kan sikkert se princippet, enig eller ej. På den bare lidt længere bane er der øgede tilskuerindtægter, endnu flere tv-penge og en mulig kvalifikation til internationale kampe til at retfærdiggøre en investering.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Provst i Brovst » 1. sep 2012, 11:30

Poker-One-Kenobi skrev:
Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Provst i Brovst skrev:Hvis der er noget så kunne det vel være ham Martin Bergvold? HB Køge havde vist også et par unge raketter som jeg synes spillede godt mod os.

Mest af alt håber jeg ikke på flere salg (især Helenius), slet ikke efter at Lucas Andersen er solgt for småpenge, ønsker egentlig heller ikke tilgang til truppen pga. økonomien.
Jeg synes vi skal passe på, at det med økonomien ikke bliver en spændetrøje. Vi har ret beset ikke fået en afløser for Rolfe ind, nu har vi så også mistet Lukas, det burde give luft til en lejeaftale i budgettet. Specielt hvis man kan se at pengene kan være tjent ind på gode resultater i de næste 3 spillerunder! En silber ville være en perfekt gardering på flere af pladserne på midtbanen, selv back'en hvis vi skulle rende ind i skader der, så jeg synes det ville give perfekt mening. En lille smule erfaring i truppen vil nok heller ikke skade, hvis resultaterne pludselig skulle gå imod os.
Øh - økonomien *er* en spændetrøje, eller et eksistensvilkår om du vil. Det der med at det burde give lidt luft, når vi skiller os af med dyre spillere holder ikke. Der er jo ingen luft, næsten uanset hvor meget vi skærer i udgifterne. Det er indtægtssiden det er galt med - der skal flere penge i kassen inden vi kan begynde at tro på forstærkninger. Der er selvfølgelig en smertegrænse, men får vi en afløser for Curth, tror jeg godt vi kan glemme en der går direkte ind i startopstillingen, medmindre Lynge går i panik og laver en halvårlig lejeaftale. Det bliver nok næremere i Thelander-klassen. En lovende ung spiller der kan holde starterne til ilden, og holde et nogenlunde niveau, hvis der skulle være skader/karantæner.
Afløser for Curth?

Lynge får jo stillet et spillerbudget til rådighed, et samlet budget for truppen. Så der ER luft, med mindre man løbende skærer ind i budgettet. Derudover er jeg enig, det er indtægterne det halter med selvfølgelig, men kan man se at 2 sejre i de næste tre kampe kan gøre en forskel på 3-4 millioner (gæt) så er man efter min mening ikke skabt til fodboldverdenen hvis man ikke tør bruge en million på at prøve at gå efter det. Bare for at stille det helt firkantet op med nogle tal som er grebet ud af luften, men du kan sikkert se princippet, enig eller ej. På den bare lidt længere bane er der øgede tilskuerindtægter, endnu flere tv-penge og en mulig kvalifikation til internationale kampe til at retfærdiggøre en investering.
Jeg er bare ikke sikker på at eks. Martin Bergvold nødvendigvis er meget bedre end en af vores egne unge. Jeg er mest tryg ved at Lynge holdt foden af speederen lige nu.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Pastorius » 1. sep 2012, 11:38

Poker-One-Kenobi skrev: Afløser for Curth?

Lynge får jo stillet et spillerbudget til rådighed, et samlet budget for truppen. Så der ER luft, med mindre man løbende skærer ind i budgettet. Derudover er jeg enig, det er indtægterne det halter med selvfølgelig, men kan man se at 2 sejre i de næste tre kampe kan gøre en forskel på 3-4 millioner (gæt) så er man efter min mening ikke skabt til fodboldverdenen hvis man ikke tør bruge en million på at prøve at gå efter det. Bare for at stille det helt firkantet op med nogle tal som er grebet ud af luften, men du kan sikkert se princippet, enig eller ej. På den bare lidt længere bane er der øgede tilskuerindtægter, endnu flere tv-penge og en mulig kvalifikation til internationale kampe til at retfærdiggøre en investering.

Lynge er chef nu, så har bestemmer selv spillerbudgettet, men han har et krav om at der skal balance i regnskabet - det ser ikke helt ud til at han er i mål endnu.
EDIT: og han har en håndfæstning fra moderklubben der gør at han ikke kan budgettere med varm luft - som jo er det du mener vi skal. Det kan godt være du har ret, det er bare ikke en mulighed.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 1. sep 2012, 11:43

Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev: Afløser for Curth?

Lynge får jo stillet et spillerbudget til rådighed, et samlet budget for truppen. Så der ER luft, med mindre man løbende skærer ind i budgettet. Derudover er jeg enig, det er indtægterne det halter med selvfølgelig, men kan man se at 2 sejre i de næste tre kampe kan gøre en forskel på 3-4 millioner (gæt) så er man efter min mening ikke skabt til fodboldverdenen hvis man ikke tør bruge en million på at prøve at gå efter det. Bare for at stille det helt firkantet op med nogle tal som er grebet ud af luften, men du kan sikkert se princippet, enig eller ej. På den bare lidt længere bane er der øgede tilskuerindtægter, endnu flere tv-penge og en mulig kvalifikation til internationale kampe til at retfærdiggøre en investering.

Lynge er chef nu, så har bestemmer selv spillerbudgettet, men han har et krav om at der skal balance i regnskabet - det ser ikke helt ud til at han er i mål endnu.
EDIT: og han har en håndfæstning fra moderklubben der gør at han ikke kan budgettere med varm luft - som jo er det du mener vi skal. Det kan godt være du har ret, det er bare ikke en mulighed.
Så du mener ikke der er et fast budget for spillertruppen? Men at Lynge løbende justerer det op og ned efter forgodtbefindende, uden bestyrelsen på nogen måde er involveret?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Pastorius » 1. sep 2012, 11:53

Poker-One-Kenobi skrev: Så du mener ikke der er et fast budget for spillertruppen? Men at Lynge løbende justerer det op og ned efter forgodtbefindende, uden bestyrelsen på nogen måde er involveret?
Jeg er helt sikker på at budgettet for spillertruppen er det mindst mulige man vurderer kan holde sammen på skidtet, og hvis der ikke snart begynder at komme større indtægter, er jeg overbevist om at enderne ikke længere kan mødes.

Havde man lagt et budget fra bunden, ville man jo starte med indtægterne, de helt faste udgifter (såsom husleje, turneringsgebyrer, løn til fast personale (så få som muligt)). Derefter ville man se på hvad der var tilovers til spillertrup - og finde ud af det var for lidt til at man kunne klare sig i superligaen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst