Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Yankee » 29. mar 2012, 13:58

Hvis der skal laves et budget, der balancerer i 2013 kræver det altså drastiske omlægninger. Uden spillersalg, Europa og med 2 x 10. pladser snakker vi i hvert fald 10 millioner mindre i indtægter end det budget, der er lavet for 2012, som melder om et underskud på 10-15 millioner. Altså kan man groft sige at driftsudgifterne skal beskæres med 20-25 millioner kroner. Der vil formentlig være færre afskrivninger i 2013 (da f.eks. spillertruppen allerede er nedskrevet til 6,5 millioner i samlet værdi), så lad os regne med 20 millioner i forhold til 2011.

Godtnok sparer vi Wæhler, Chanko, Lumb og Duncan i forhold til 2011. Vi kan også slippe Rolfe i løbet af iår. Men det giver altså langtfra 20 millioner. Derfor må vi formode at der kigges dybere på udgifter som træningslejr, sponsorforplejning, direktørlønninger og fuldtidsansatte omkring førsteholdet og U-liga-holdene. Det tror jeg er en yderst sund udvikling - at man på denne måde skærer spillersalg og bonusser ud af den økonomiske tankegang og tvinger AaB til at starte HELT forfra med en dybt barberet spillertrup.

For mig at se vil det bedste være at få skilt sig af med 1-2 løntunge spillere mere til sommer. Det kunne være KEP, Bøgelund, Würtz (alle udløb i sommeren '13), Lasse, Due, Nicolai eller Augu. Transfersummen er i sig selv ubetydelig i forhold til det nævnte 2013-projekt, men alligevel potentielt meget vigtig idet man kunne nedbringe gæld og f.eks. betale moderklubben tilbage for de penge og dermed lette renteudgifterne i '13 og fremover.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Gnu » 29. mar 2012, 14:57

Reddet af sin egen amatørafdeling. Jøsses. Vi er vel ved at være der, hvor næste kapitel i AaB's pinlige føljeton om at tigge penge involverer et SMS-lån.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Kenneth K » 29. mar 2012, 16:45

Funky skrev:og så ligger det jo næsten i kortene at man kan regne med at spare Rolfes løn, når han til sommer skifter til BIF.
Hva'? Hvad? Hallo?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Funky » 29. mar 2012, 19:21

Kenneth K skrev:
Funky skrev:og så ligger det jo næsten i kortene at man kan regne med at spare Rolfes løn, når han til sommer skifter til BIF.
Hva'? Hvad? Hallo?
Han bliver i et interview med kanalsport.dk spurgt til, om der er noget i rygterne om ham og BIF, og om der har været kontakt mellem ham og BIF. Hans svar (leveret med et grin): "No comment".
Den ligger vist lige til højreskøjten. Desværre.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

krede89
Miniput
Miniput
Indlæg: 4
Tilmeldt: 1. sep 2010, 15:22
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af krede89 » 30. mar 2012, 03:00

Hej alle!

Jeg er ny herinde. Trofast ung AaB-fan fra Fredericia, dog pt. bosiddende i USA pga. studie.

Jeg har et enkelt forslag (foruden et par forsvarspillere).

Nikolaj Madsen fra HB Køge. Jeg synes, at han gjort det super godt for Køge i rollen, som hængende angriber i de første par kampe i foråret. Han har et godt touch, og har vist sig nogenlunde farlig både som målscorer og assisterende spiller. Jeg tror desuden, at han er rimelig billig også, og da Køge rykker ud, vil de nok også gerne sælge nogle spillere. Og han har formentlig også selv lyst til, at blive ved med, at spille på højeste niveau. Et ungt super supplement til midtbanen, da jeg antager det for rimelig sikkert, at enten Lucas og/eller Rolfe bliver solgt til sommer.

Hvad siger i??

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Remark » 30. mar 2012, 09:18

Vil sådan set have det fint med, at Rolfe skifter til Brøndby.

1) Han er alt for dyr i løn ift. hvad han reelt har leveret for AaB. Med hans løn burde han være en profil a la Nomvethe, Greven eller Prica.
2) Vi har alligevel ikke råd til at forlænge med ham til næste år, så kan vi få lidt penge ud af ham til sommer, er det godt for likviditeten
3) Alle AaBere, der skifter til Brøndby, bliver ramt af dødsspiralen på Vestegnen, hvor al talent suges ned i Bjerregaards undergangsprojekt (Ericsson, Trond)
4) Der vil blive mere plads til Kasper Kusk, som jeg ser en stor stjerne i.

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af FCM » 31. mar 2012, 15:02

frederikshavneren skrev:De nye oplysninger der er fremkommet vedr. den økonomiske situation http://tv2sport.dk/amatoerer-traette-af ... -underskud" onclick="window.open(this.href);return false; , har desværre stor betydning for hvilket råderum der er i forhold til at handle på transfermarkedet
Jeg havde ikke set dette før, men det må siges at have enorme konsekvenser. For det første viser det jo, at AaB var få dage fra at gå konkurs for kun 1 måned siden! For det andet vil der komme brandudsalg af alt hvad der kan krybe og gå i de næste par transfervinduer. Hvis man skal have et budget til at hænge sammen under de forudsætninger som amatørafdelingen kræver, så skal der skæres overalt - ikke mindst i spillerbudgettet. Det vil naturligvis få sportslige konsekvenser, og med et superliga, der kan blive enddog meget tæt i bunden næste år, hvis Esbjerg og Randers kommer op mens Lygby og Køge rykker ned, ville jeg godt nok være nervøs som AaB-fan.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3845
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Gentleman Finn » 31. mar 2012, 15:18

Der skal sælges til den rigtige pris. Det vigtigste pt. er at beskytte at netop dette sker. De investorer der er talt om har nogle krav for at spytte penge ind i AaB har man bare af at lytte til

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. apr 2012, 00:59

FCM skrev:.....hvis Esbjerg og Randers kommer op mens Lygby og Køge rykker ned, ville jeg godt nok være nervøs som AaB-fan.
Så er det jo godt du ikke er AaB fan, eller hvad? Iøvrigt bør mindst 3/4 af superligaholdene som overlever i år være nervøse næste sæson, inklusiv dit egen hold, som før denne runde havde tabt en kamp mere end AaB...

- Udover det, så har vi altså brug for en angriber som kan score mål. Jeg har hele tiden sagt at vi kommer til at sælge spillere i sommerens transfervindue, men vi bliver sgu nødt til også at hente noget ind til det angreb.

Helenius er i øjeblikket uden tvivl vores 1. angriber, men det er han altså ikke klar til endnu. Jeppe er en skygge af sig selv, Dalsgaard gør det rigtigt glimrende lige til der skal afsluttes, og Kayke er helt ærligt tæt på at være en katastrofe (jeg håber saftsuseme han er billig at have gående).

Måske er det på tide at prøve Rolfe af som angriber, og også til at bringe Rolf Toft lidt tættere på fast spilletid.

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Walther » 1. apr 2012, 10:03

Jesper Schmidt skrev:
FCM skrev:.....hvis Esbjerg og Randers kommer op mens Lygby og Køge rykker ned, ville jeg godt nok være nervøs som AaB-fan.
Så er det jo godt du ikke er AaB fan, eller hvad? Iøvrigt bør mindst 3/4 af superligaholdene som overlever i år være nervøse næste sæson, inklusiv dit egen hold, som før denne runde havde tabt en kamp mere end AaB...

- Udover det, så har vi altså brug for en angriber som kan score mål. Jeg har hele tiden sagt at vi kommer til at sælge spillere i sommerens transfervindue, men vi bliver sgu nødt til også at hente noget ind til det angreb.

Helenius er i øjeblikket uden tvivl vores 1. angriber, men det er han altså ikke klar til endnu. Jeppe er en skygge af sig selv, Dalsgaard gør det rigtigt glimrende lige til der skal afsluttes, og Kayke er helt ærligt tæt på at være en katastrofe (jeg håber saftsuseme han er billig at have gående).

Måske er det på tide at prøve Rolfe af som angriber, og også til at bringe Rolf Toft lidt tættere på fast spilletid.
Lige dér har du fat i noget af det helt rigtige. Jo, det er et sats, men manden må uden tvivl være spækket med selvtillid over at bombe som han gør for reserverne, og han har helt klart det "afslutter-gen", som vores nuværende angribere så tydeligt mangler.
Når tingene ikke kører, så skal man ikke begynde at tæmme et hårdt indlæg lige foran mål. Så skal læderet hamres mod kassen, og det med det samme!
Kynismen mangler. Selvtilliden mangler.
Total off-topic, og det undskylder jeg for.

On-topic, så er jeg meget, meget nervøs for at der udelukkende sker afgang af spillere ved næste vindue. Det vi vil se, tror jeg, er spillere Lasse Nielsen, Lucas Andersen, evt. Rolfe som forlader klubben, og bliver erstattet af spillere fra egne rækker, til en markant lavere løn.
Det sats kan gå begge veje, og med en i forvejen ung trup, hvor de få rutinerede spillere falder fuldstændig igennem for tiden, så kan man være nervøs for det projekt.
Men meget kan ske endnu. En rigmand fra Dubai? Ja, fantasien sætter grænsen.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

Brugeravatar
benz
Allstar
Allstar
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:03

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af benz » 10. apr 2012, 01:49

Alle i Thy snakker om dette talent http://www.nordjyske.dk/artikel/10/2875 ... tfc-talent" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu har Silkeborg opdaget ham. Synes vi skulle undersøge muligheden for at tilknytte ham. Jeg har ikke set de første kampe i foråret, men flere siger det er det største talent vi har haft i Thy i mange år.

Jeg tror dog desværre vores problem igen bliver økonomien. Vi bød et mindre beløb for Mikkel Agger, Esbjerg bød 5-6 gange mere og fik ham... Det så stadig uvist om han bliver pengene værd for dem, men tror jeg Mathias Pedersen vil være!

Ang. Rolfe så håber jeg vi kommer af med ham da vi skal af med de løntunge og få styr på økonomien.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Funky » 10. apr 2012, 12:30

benz skrev:Alle i Thy snakker om dette talent http://www.nordjyske.dk/artikel/10/2875 ... tfc-talent" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu har Silkeborg opdaget ham. Synes vi skulle undersøge muligheden for at tilknytte ham. Jeg har ikke set de første kampe i foråret, men flere siger det er det største talent vi har haft i Thy i mange år.

Jeg tror dog desværre vores problem igen bliver økonomien. Vi bød et mindre beløb for Mikkel Agger, Esbjerg bød 5-6 gange mere og fik ham... Det så stadig uvist om han bliver pengene værd for dem, men tror jeg Mathias Pedersen vil være!
Det er vel også spillere i dét lag vi kan håbe på... Umiddelbart er det dog ikke midtbane-folk, vi mest mangler.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Glenn Francisco » 11. apr 2012, 14:31

benz skrev:Alle i Thy snakker om dette talent http://www.nordjyske.dk/artikel/10/2875 ... tfc-talent" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu har Silkeborg opdaget ham. Synes vi skulle undersøge muligheden for at tilknytte ham. Jeg har ikke set de første kampe i foråret, men flere siger det er det største talent vi har haft i Thy i mange år.

Jeg tror dog desværre vores problem igen bliver økonomien. Vi bød et mindre beløb for Mikkel Agger, Esbjerg bød 5-6 gange mere og fik ham... Det så stadig uvist om han bliver pengene værd for dem, men tror jeg Mathias Pedersen vil være!

Ang. Rolfe så håber jeg vi kommer af med ham da vi skal af med de løntunge og få styr på økonomien.
Ang. Rolfe så har vi også Kasper Kusk som pt gør det langt bedre end ham - måske vi kunne skyde Rolfe af her til sommer for et lilel millionbeløb?
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Klaus » 12. apr 2012, 12:07

Martin Albrechtsen har kontraktudløb til sommer. Måske han kunne være en mulighed som gardering i vores centerforsvar???

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Hanga » 12. apr 2012, 12:46

Klaus skrev:Martin Albrechtsen har kontraktudløb til sommer. Måske han kunne være en mulighed som gardering i vores centerforsvar???
Alt for dyr. Han er en god spiller der vil kunne få bedre tilbud end vi kan give ham. Tvivler også på at han ville blive gardering for os.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Walther » 13. apr 2012, 09:10

Så er rygtemøllen igang igen.
Jeg kunne desværre godt se det her rygte være sandt, med tanke på Kents tidligere virke i Horsens.

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 080444.htm
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af AaBlover4ever » 13. apr 2012, 09:15

@Walther

Jeg ved nu ikke om det ligefrem er "desværre". Lodberg er en rutineret herre, der med alderen kan være en god mand til vores unge spillere. Samtidig har de seneste par kampe vist, at vores defensiv savner bredde.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af le Cid » 13. apr 2012, 09:26

Walther skrev:Så er rygtemøllen igang igen.
Jeg kunne desværre godt se det her rygte være sandt, med tanke på Kents tidligere virke i Horsens.

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 080444.htm
Hvad skulle der være i vejen med at hente en stamspiller fra et tophold?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Milfix
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 6. jan 2011, 22:28
Favoritspiller: Puyol
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Milfix » 13. apr 2012, 09:52

Lodberg er så vidt jeg husker ikke stamspiller længere. Men mon ikke han er kommet ud på et sidespor pga. hans snarlige kontraktudløb. Jeg så nu også hellere at må bruge de få lønkroner der måske er til rådighed på at tilknytte en ung boldspiller. Rutinen skal dog ikke undervurderes på et ungt AaB hold og han har vel også en super vindermentalitet.
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1006
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Bong » 13. apr 2012, 10:05

Rutinen skal dog ikke undervurderes på et ungt AaB hold og han har vel også en super vindermentalitet.
Dette er for mig at se hovedargumentet for at hente en Lodberg. Antager vi at Lasse Nielsen smutter til sommer, så vil Lodberg i mine øjne være en fuldgod erstatning. Muligvis ikke den store tekniker, men en der kan tilføre noget vilje, gejst og rutine til en urutineret backkæde i AaB.
A slightly more sophisticated hooligan...

Låst