Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Debatjuntaen » 18. mar 2012, 15:04

Så er vi et godt stykke efter vinterens utroligt sløve transfervindue. Vi kan derfor sætte gang i tanker og spekulationer om, hvad mon kommer til at ske i det kommende sommertransfervindue.

Godt debat!

/Debatjuntaen

AMRDK
2. div
2. div
Indlæg: 237
Tilmeldt: 13. jul 2010, 01:37
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af AMRDK » 18. mar 2012, 20:31

Niels Lodberg til AaB? Han kan hentes gratis i Horsens til sommer, og være en erstatning for Lasse?
http://www.achorsensfan.dk/index.php?op ... &Itemid=70" onclick="window.open(this.href);return false;

KEP og Niels Lodberg må kende hinanden særdeles godt efter deres fælles tid under Kent i AC Horsens :-)

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Sønderhof » 18. mar 2012, 22:48

'
AMRDK skrev:Niels Lodberg til AaB? Han kan hentes gratis i Horsens til sommer, og være en erstatning for Lasse?
http://www.achorsensfan.dk/index.php?op ... &Itemid=70" onclick="window.open(this.href);return false;

KEP og Niels Lodberg må kende hinanden særdeles godt efter deres fælles tid under Kent i AC Horsens :-)
Håber ikke det er et transfer"ønske"!

Tror Torben Boye og Jacob Krüger ville kunne løbe fra en duo med KEPen og Lodderen.

Ved godt riget fattes penge, men man kan også godt sammensætte et kvalitetsdygtig hold der kan begå sig i toppen af ligaen, uden at være blandt dem der bruger flest penge. Se bare fx Horsens, FCN og Silkeborg.

Jeg så hellere Mark Howard, han har vist også kontraktudløb. Ideelt er dog at beholde Lasse mindst til vinter, samtidig med man kører en ny yngre midterforsvar ind ala Jim Larsen og Bjelland. Sidst AaB formåede at hente en ung dansker i en dansk klub og gøre ham til en succses, var da... hmm Würtz i Skive? Måske man skulle prøve at gøre bare lidt mere i den slags?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Pastorius » 18. mar 2012, 22:50

Sønderhof skrev: Håber ikke det er et transfer"ønske"!
Fuldstændig enig. Hvis det er den hylde vi leder på, så vil jeg også hellere prøve lykken med et ungdomshold.
Skal vi ud at bruge penge på en midterforsvarer skal han både være hurtigere og mere boldstærk. Vi har virkelig brug for begge dele, særlig hivs det skal være en makker til KEP.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Funky » 18. mar 2012, 22:59

Jeg gætter på der kommer til at ske det samme som i sidste vindue. Farvel til spillere som skrev kontrakter i gode tider (Rolfe, eks.), og måske goddag til billige folk, hvor klubbens egne talenter ikke lige står klar. Egentlig er den rygtede aktie-emission langt mere interessant end det næste transfer-vindue, for uden flere kroner i kassen ser det jo vistnok sort ud.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Gaarde6 » 19. mar 2012, 14:24

Kunne godt smide 3-4 gode ønsker ind.

Men mit største ønske er at vi fortsætter som vi er startet.
Giv de unge chancen!

Ja det ville pynte på vores hold, at hente en ny Prica og en ny Wæhler!
Men det pynter mere på vores økonomi at lade være!

Vi bliver ikke mestre de næste mange år, så lad os bruge tiden på at få rettet den elendige økonomi til.

En position mellem de 10 bedste i superligaen, hvert år er for mig acceptabelt, HVIS man får styr på regnskaberne på Hornevej!
Så skal vi nok komme stærkt tilbage i løbet af nogle år!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Søgaard » 22. mar 2012, 12:55

TransferØNSKE

http://www.bold.dk/nyt/Prica-toever-med-forlaengelse" onclick="window.open(this.href);return false;

Ved godt vi ikke helt er placeret i Skåne, men vi skal da lige høre ham ad :)

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af thomasjn » 22. mar 2012, 13:24

Søgaard skrev:TransferØNSKE

http://www.bold.dk/nyt/Prica-toever-med-forlaengelse" onclick="window.open(this.href);return false;

Ved godt vi ikke helt er placeret i Skåne, men vi skal da lige høre ham ad :)

/Søgaard
Kan vi få en daglig flyrute med Malmö-Aalborg og Aalborg-Malmö eller kan kan nøjes med at skifte i Kbh? Kunne være den perfekte Helenius afløser og en fantastisk makker til Curth.

Brugeravatar
Romario
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 21. jul 2011, 10:46
Favoritspiller: Peter Rasmussen, Thomas Enevoldsen, Jakob Ahlmann
Geografisk sted: 9560

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Romario » 23. mar 2012, 23:15

Folk må selv tolke om det er fordi jeg er på vej i gaden eller ej, men følgende bud er faktisk seriøse... :D Alle mand har kontraktudløb 30.6.2012

Michael Christensen (tidl. Larsen) Højre back for SønderjyskE. Har været fast mand for sønderjyderne i en del år, og jeg synes han kunne være en særdeles interessant mand, i og med Bøgelund desværre ofte er skadet. Kan desuden agere back-up til midterforsvaret.

En anden sønderjyde: Jarl André Storbæk. Kan spille samtlige pladser i forsvaret og synes jeg, han har holdt et højt niveau i SønderjyskE's kampe.

Janus Drachmann. Har spillet en del U/21 landskampe og har været en stabil spiller for de gule i denne sæson. Ulempen for ham i AaB, er konkurrencen på midtbanen.. Han ville skulle konkurrere med Augu, Würtz og Wichmann om pladserne. Er ellers en alsidig spiller, som jeg personligt mener har en stor fremtid.

Blot et par bud, på nogle "gratis" spillere med Superliga erfaring. Desværre er der ikke mulighed for at købe stort ind. Vigtigst er at beholde stamspillerne, og så se hvad der er plads til i budgettet.. Igen bliver det et stille transfervindue tror jeg..

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Gaarde6 » 24. mar 2012, 07:36

Romario skrev:Folk må selv tolke om det er fordi jeg er på vej i gaden eller ej, men følgende bud er faktisk seriøse... :D Alle mand har kontraktudløb 30.6.2012

Michael Christensen (tidl. Larsen) Højre back for SønderjyskE. Har været fast mand for sønderjyderne i en del år, og jeg synes han kunne være en særdeles interessant mand, i og med Bøgelund desværre ofte er skadet. Kan desuden agere back-up til midterforsvaret.

En anden sønderjyde: Jarl André Storbæk. Kan spille samtlige pladser i forsvaret og synes jeg, han har holdt et højt niveau i SønderjyskE's kampe.

Janus Drachmann. Har spillet en del U/21 landskampe og har været en stabil spiller for de gule i denne sæson. Ulempen for ham i AaB, er konkurrencen på midtbanen.. Han ville skulle konkurrere med Augu, Würtz og Wichmann om pladserne. Er ellers en alsidig spiller, som jeg personligt mener har en stor fremtid.

Blot et par bud, på nogle "gratis" spillere med Superliga erfaring. Desværre er der ikke mulighed for at købe stort ind. Vigtigst er at beholde stamspillerne, og så se hvad der er plads til i budgettet.. Igen bliver det et stille transfervindue tror jeg..
Jeg har svært ved at se, hvorfor vi skal hente nogen, som ikke er bedre end dem vi har ???

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. mar 2012, 11:02

Gaarde6 skrev:
Romario skrev:Folk må selv tolke om det er fordi jeg er på vej i gaden eller ej, men følgende bud er faktisk seriøse... :D Alle mand har kontraktudløb 30.6.2012

Michael Christensen (tidl. Larsen) Højre back for SønderjyskE. Har været fast mand for sønderjyderne i en del år, og jeg synes han kunne være en særdeles interessant mand, i og med Bøgelund desværre ofte er skadet. Kan desuden agere back-up til midterforsvaret.

En anden sønderjyde: Jarl André Storbæk. Kan spille samtlige pladser i forsvaret og synes jeg, han har holdt et højt niveau i SønderjyskE's kampe.

Janus Drachmann. Har spillet en del U/21 landskampe og har været en stabil spiller for de gule i denne sæson. Ulempen for ham i AaB, er konkurrencen på midtbanen.. Han ville skulle konkurrere med Augu, Würtz og Wichmann om pladserne. Er ellers en alsidig spiller, som jeg personligt mener har en stor fremtid.

Blot et par bud, på nogle "gratis" spillere med Superliga erfaring. Desværre er der ikke mulighed for at købe stort ind. Vigtigst er at beholde stamspillerne, og så se hvad der er plads til i budgettet.. Igen bliver det et stille transfervindue tror jeg..
Jeg har svært ved at se, hvorfor vi skal hente nogen, som ikke er bedre end dem vi har ???
Helt enig, og det kommer heller ikke til at ske, det er jeg overbevist om. Vi har tilsyneladende i øjeblikket en lind strøm af talenter på vej, og deres vej til en fast plads i AaB behøver ikke gøres sværere af middelmådige breddespillere fra andre klubber.

Det eneste sted på banen hvor man i øjeblikket vel næsten er nødt til at have breddespillere hentet udefra er i forsvaret, og Pol kan vel samtidig betragtes som et talent der er på en længerevarende prøvetræning, så det er helt fint.

Men ellers - lad os spare pengene og købe ind til toppen når det er muligt. Det tror jeg også er strategien.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Brodernumsi » 24. mar 2012, 19:25

Gaarde6 skrev:
Romario skrev:Folk må selv tolke om det er fordi jeg er på vej i gaden eller ej, men følgende bud er faktisk seriøse... :D Alle mand har kontraktudløb 30.6.2012

Michael Christensen (tidl. Larsen) Højre back for SønderjyskE. Har været fast mand for sønderjyderne i en del år, og jeg synes han kunne være en særdeles interessant mand, i og med Bøgelund desværre ofte er skadet. Kan desuden agere back-up til midterforsvaret.

En anden sønderjyde: Jarl André Storbæk. Kan spille samtlige pladser i forsvaret og synes jeg, han har holdt et højt niveau i SønderjyskE's kampe.

Janus Drachmann. Har spillet en del U/21 landskampe og har været en stabil spiller for de gule i denne sæson. Ulempen for ham i AaB, er konkurrencen på midtbanen.. Han ville skulle konkurrere med Augu, Würtz og Wichmann om pladserne. Er ellers en alsidig spiller, som jeg personligt mener har en stor fremtid.

Blot et par bud, på nogle "gratis" spillere med Superliga erfaring. Desværre er der ikke mulighed for at købe stort ind. Vigtigst er at beholde stamspillerne, og så se hvad der er plads til i budgettet.. Igen bliver det et stille transfervindue tror jeg..
Jeg har svært ved at se, hvorfor vi skal hente nogen, som ikke er bedre end dem vi har ???
Alt er bedre end det vi har.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jensemand57 » 24. mar 2012, 20:45

Min hund kan fåes for 500,- Lynge får fire poter istedet for to ben. Han er hurtig og en fin forsvarsspliller. Han kan have lidt problemer med sammenspillet og han faldet lidt ud af kampen ind i mellem, men han er sgu bedre end det vi ser pt.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 27. mar 2012, 15:31

Offentliggørelsen af regnskabet i aften bliver meget spændende da det indikerer, hvilken
økonomisk ramme Lynge skal arbejde inden for i den nærmeste fremtid (herunder sommer transfervinduet 2012).
I de senere år er der foretaget store besparelser på fodbold budgettet, hvilket desværre har resulteret i at den nuværende trup måske er den dårligste AaB trup i dette årtusinde.

Andre har tilsyneladende ikke bemærket det, men kampen mod SønderjyskE i lørdags var meget bemærkelsesværdig/historisk. For første gang i rigtig mange år bestod AaBs startende line up udelukkende af danske spillere (N. Larsen, P. Kristensen, L. Nielsen, KEP, J. Ahlmann, L. Andersen, R. Würtz, Augu, A. Due, J. Curth og N. Helenius).
Af disse 11 startere kan man vel sige at 6 af spillerne kommer fra AaBs ungdomsafdeling
(P. Kristensen, L. Nielsen, J. Ahlmann - der godt nok har været en afstikker i FCM, L. Andersen, Augu og N. Helenius).
Mange ser de mange spillere fra AaBs ungdomsafdeling som værende meget positivt, det gør jeg ikke nødvendigvis. Det er vel mere et udtryk for den håbløse økonomi.

Hvis de mange unge spillere skal udvikle sig er det nødvendigt at der tilføres profiler udefra.
Her håber jeg virkelig at Lynge skifter taktik, da holdets helt store akilleshæl er den centrale akse med Lasse, KEP, Augu, Patrick, Curth og Würtz. Disse spillere er den primære årsag til at AaB spiller noget af superligaens ringeste fodbold, da deres tekniske niveau er pivringe. Hvis AaB skal gøre sig ambitioner om at præstere bedre er det nødvendigt gradvist at erstatte disse spillere med teknisk bedre spillere. Det er altså ikke forbudt med centrale forsvarsspillere/midtbanespillere der kan spille fodbold!

At ændre truppens sammensætning/kompetencer er selvfølgelig meget svært med tanke på klubbens økonomiske situation, men det er bestemt ikke umuligt. FC Nordsjælland, Horsens og Silkeborg spiller alle væsentlig bedre teknisk fodbold end AaB, vel at mærke på budgetter der er mindre end AaBs.

Som illustrativt eksempel herpå kan nævnes tankeeksperimentet hvis Lynge havde købt en billig og lovende Andreas Bjelland i Lyngby (kostede ca. 1 mio, samt en betragtelig videresalgsklausul). I stedet investerede Lynge i KEP (rygter om en transferpris på 2-3 mio. kr.), niveauforskellen på disse to spillere er enorm. Det er selvfølgelig altid nemt at være bagklog, men ønsket herfra er at der fremover signes spillere med et højt teknisk niveau. Se bare på hvor FC Nordsjælland er i dag!
Imidlertid virker det desværre til at de bestemmende i klubben (Lynge, Kent, Kuhn og PEA) ikke prioriterer spillere med højt teknisk niveau, men at de i stedet går efter "match spoilere".

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Brodernumsi » 28. mar 2012, 10:44

frederikshavneren skrev:Andre har tilsyneladende ikke bemærket det, men kampen mod SønderjyskE i lørdags var meget bemærkelsesværdig/historisk. For første gang i rigtig mange år bestod AaBs startende line up udelukkende af danske spillere (N. Larsen, P. Kristensen, L. Nielsen, KEP, J. Ahlmann, L. Andersen, R. Würtz, Augu, A. Due, J. Curth og N. Helenius).
Af disse 11 startere kan man vel sige at 6 af spillerne kommer fra AaBs ungdomsafdeling
(P. Kristensen, L. Nielsen, J. Ahlmann - der godt nok har været en afstikker i FCM, L. Andersen, Augu og N. Helenius).
Mange ser de mange spillere fra AaBs ungdomsafdeling som værende meget positivt, det gør jeg ikke nødvendigvis. Det er vel mere et udtryk for den håbløse økonomi.
Mod HBKøge havde vi også ren dansk start 11er, med en gennemsnits alder på lidt over 23. Det er selvfølgelig dejligt, men jeg vil hellere vinde fodboldkampe.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 28. mar 2012, 10:56

Mod HBKøge havde vi også ren dansk start 11er, med en gennemsnits alder på lidt over 23. Det er selvfølgelig dejligt, men jeg vil hellere vinde fodboldkampe.
Sorry det havde jeg lige overset.
Den optimale kombination for fremtiden må være et øget fokus på talentudvikling kombineret med målrettede profilindkøb (spillere med et væsentligt bedre teknisk niveau), der kan styrke truppen.
Det spændende efter gårsdagens offentliggørelse af et årsresultat på minus ca. 39,9 mio. kr., er hvad det betyder for spillerbudgettet.

Skal der fortsat skæres i spillerbudgettet eller er der efterhånden skåret ind til benet?
Jeg håber det på det sidste da yderligere nedskæringer vil betyde en meget svækket trup, der vil få det svært i superligaen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Hanga » 28. mar 2012, 11:03

frederikshavneren skrev:Sorry det havde jeg lige overset.

Mod HBKøge havde vi også ren dansk start 11er, med en gennemsnits alder på lidt over 23. Det er selvfølgelig dejligt, men jeg vil hellere vinde fodboldkampe.
Den optimale kombination for fremtiden må være et øget fokus på talentudvikling kombineret med målrettede profilindkøb (spillere med et væsentligt bedre teknisk niveau), der kan styrke truppen.
Det spændende efter gårsdagens offentliggørelse af et årsresultat på minus ca. 39,9 mio. kr., er hvad det betyder for spillerbudgettet.

Skal der fortsat skæres i spillerbudgettet eller er der efterhånden skåret ind til benet?
Jeg håber det på det sidste da yderligere nedskæringer vil betyde en meget svækket trup, der vil få det svært i superligaen.[/quote]

I årsrapporten skriver man, at der fortsat skal findes besparelser i investering i spillertruppen. Derfor er jeg noget bekymret for, om vi kan sikre de erfarne profiler, som gerne skal bære holdet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Funky » 28. mar 2012, 21:49

Hanga skrev: I årsrapporten skriver man, at der fortsat skal findes besparelser i investering i spillertruppen. Derfor er jeg noget bekymret for, om vi kan sikre de erfarne profiler, som gerne skal bære holdet.
Dels må man vel håbe på, at der fortsat er besparelser at finde i form af lønnedgang (selv om jeg ikke umiddelbart kan se hvor...), og så ligger det jo næsten i kortene at man kan regne med at spare Rolfes løn, når han til sommer skifter til BIF. Kan man så derudover realisere et salg eller to, så er der måske endda til en enkelt signing OG et resultat som går i 0.

Men der bliver nok ikke power-shopping de næste tranfer-vinduer for Lynge, nej...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 28. mar 2012, 22:10

Funky skrev:
Hanga skrev: I årsrapporten skriver man, at der fortsat skal findes besparelser i investering i spillertruppen. Derfor er jeg noget bekymret for, om vi kan sikre de erfarne profiler, som gerne skal bære holdet.
Dels må man vel håbe på, at der fortsat er besparelser at finde i form af lønnedgang (selv om jeg ikke umiddelbart kan se hvor...), og så ligger det jo næsten i kortene at man kan regne med at spare Rolfes løn, når han til sommer skifter til BIF. Kan man så derudover realisere et salg eller to, så er der måske endda til en enkelt signing OG et resultat som går i 0.

Men der bliver nok ikke power-shopping de næste tranfer-vinduer for Lynge, nej...
I forhold til sidste år, sparer vi vel løn til Chanko, Wæhler og måske endda Pehrrrssson. Det er vel ca 5 millioner allerede?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 29. mar 2012, 13:16

De nye oplysninger der er fremkommet vedr. den økonomiske situation http://tv2sport.dk/amatoerer-traette-af ... -underskud" onclick="window.open(this.href);return false; , har desværre stor betydning for hvilket råderum der er i forhold til at handle på transfermarkedet.

En del af betingelserne for lånet på 6 mill. kr. der vel ret beset reddede AaBs superligaeksistens for få uger siden er et
2013 budget med et overskud før skat, uden salg af spillere, europæisk deltagelse og med TV-indtægter, der baseres både sommer og vinter på en 10. plads i Superligaen.

Jeg kan sagtens forstå at amatørafdelingen stiller disse krav da de selvfølgelig ønsker at få pengene tilbagebetalt igen.
I forvejen er det bebudet at der fortsat skal spares på spillerbudgettet, men de opsigtsvækkende nyheder vedr. amatørafdelingens redning af AaB A/S får også stor betydning for sommertransfervinduet.
Kravet om et overskud på 2013 budgettet efterlader et meget lille økonomisk råderum, så ligesom vintertransfervinduet bør sommervinduet måske "omdøbes til salgsvinduet 2012". Det står således lysende klart at der IKKE er økonomi til store signinger, og at der helst skal sælges spillere. Vi må nok indstille os på at eventuelle spillertilgange bliver på niveau med
Pol Johannus Justinussen og Nicholas Gotfredsen.

Det virker efterhånden som lysår siden at der var råd til at hente profiler som Greven, Prica, Bhele, Bøgelund mv. Men på den anden side er det vel også en del af charmen ved at holde med AaB, her bliver opture efterfulgt af ligeså store nedture.

Låst