Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af dyhrmaN » 4. jan 2013, 23:41

http://www.bold.dk/nyt/Kildentoft-forlaenger-ikke-i-FCN" onclick="window.open(this.href);return false;

ved ikke så meget om ham, man han spiller højre back og har et fint CV...?

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 5. jan 2013, 01:43

dyhrmaN skrev:http://www.bold.dk/nyt/Kildentoft-forlaenger-ikke-i-FCN

ved ikke så meget om ham, man han spiller højre back og har et fint CV...?
Se sådan her på det. Vi har et forsvar med Dalsgaard, Lasse, KEP og Ahlmann. Kan ikke se han kan slå Lasse eller KEP af og vil hellere have Dalle på backen end Kildentoft og tror også trænerstaben foretrækker Dalle mht. opspillet. Derudover har vi Thelander som vi er ved at køre ind som afløser for en af de to andre i midterforsvaret eller i hvert fald 3. valg. Kildentoft har ikke spillet ret meget i FCN og mon ikke han gerne vil til at spille og det kommer han næppe til i AaB. Han kunne være en fin reserve især fordi han kan dække flere pladser, men jeg kan ikke se AaB være attraktive for ham med så ringe udsigt til spilletid. Derudover foretrækker jeg helt personligt en mere offensiv back. Tror også umiddelbart han er dyrere end hvad vi vil give en reservespiller.

Brugeravatar
Rubin
1. div
1. div
Indlæg: 371
Tilmeldt: 2. feb 2006, 09:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Rubin » 5. jan 2013, 02:40

Henrik Smedegaard, som vi tidligere har haft til prøvetræning, står uden kontrakt efter et ophold hos AC Horsens. Han kan ikke være specielt løntung og så har han også god erfaring fra 1 division, hvor han var anføer hos Fredericia.

Jeg kender ikke mandens niveau, så jeg kan ikke udtale mig om, hvorvidt han rent faktisk har niveauet til at spille i Superligaen, men han må alt andet lige være en oplagt mulighed for Lynge.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. jan 2013, 05:46

Plum skrev:
frederikshavneren skrev:
Hinrup85 skrev:
frederikshavneren skrev:
ebbejeppe skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ves-gratis

Magnus Eriksson kan tilsyneladende erhverves kvit og frit. Det kan tænkes, at det er AaB, som er den interesserede klub - Kayke og Rolf Toft har endnu ikke fået deres kontrakter forlænget og Helenius bliver formentlig kun til sommer...
Magnus Eriksson kunne være en fantastisk tilgang, men endnu engang kan den skrantende økonomi komme til at være en stor hindring. Lynge har desværre flere gange mere end antydet at der skal spillere ud før der kan hentes spillere ind, men nu hvor Bøgelund er stoppet er der måske luft i budgettet til en erstatning...

Hvis det overhovedet er muligt kunne det være fantastisk med en angrebsforstærkning, det trænger vi virkelig til. For at skabe luft i budgettet til Magnus Eriksson er det måske også en mulighed at ophæve Kaykes kontrakt nu, selvfølgelig forudsat at Kayke er med på det.
Da det er længe siden de vidste at Bøgelund ville stoppe, så er jeg ikke et sekund i tvivl om at de har medtaget hans fjernede løn som en besparrelse på spiller budgettet og ikke luft i budgettet.
Bøgelunds stop må betyde en stor besparelse i spillerbudgettet da han absolut må ha´ været en af truppens dyreste drenge. Hvis det tilmed kan lykkes for Lynge at ophæve Kaykes kontrakt (vil være godt da Kayke er en marginalspiller, der ligner fortid senest til sommer), så må det altså give plads i budgettet til en erstatning, som f.eks. Magnus Eriksson. Vi trænger virkelig til en angrebsforstærkning da holdet er totalt afhængig af Helenius i front. Curth er helt væk, mens R. Toft endnu er for ung og urutineret.

1. holdstruppen består altså pt. af 20 spillere, hvormed vi suverænt har ligaens smalleste trup. De seneste år er der virkelig skåret ind til benet. Alle er klar over at økonomien er anstrengt, men hvis der skal foretages yderligere besparelser så tegner det altså dystre fremtidsperspektiver.
De fleste klubber kører med ret små hold som det er nu. OB har f.eks. kun 21 spillere i 1. holdstruppen hvoraf 3 er målmand.

Af de 18 markspillere har henholdsvis Anier, Christian, Diarra og Timmi begrænset erfaring på dette niveau hvilket giver 14 markspillere. Herudover er Kasper, Schoop og N´Koum ikke specielt rutinerede hvilket så giver 11 markspillere i OB til en start11

For ikke at tale om vores evigt skadede målmand - Christiansen.
Så de uerfarne skal ikke tælles med i truppen eller hvad er din pointe?
Så startede AaB altså denne sæson med en trup på 7 spillere. Imponerende...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af jernskjorten » 5. jan 2013, 10:20

Rubin skrev:Henrik Smedegaard, som vi tidligere har haft til prøvetræning, står uden kontrakt efter et ophold hos AC Horsens. Han kan ikke være specielt løntung og så har han også god erfaring fra 1 division, hvor han var anføer hos Fredericia.

Jeg kender ikke mandens niveau, så jeg kan ikke udtale mig om, hvorvidt han rent faktisk har niveauet til at spille i Superligaen, men han må alt andet lige være en oplagt mulighed for Lynge.
Hvis ikke Horsens kan bruge ham efter at have haft ham med i truppen i et halvt år, så har han nok ikke det store at gøre i AaB.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 5. jan 2013, 11:09

jernskjorten skrev:
Rubin skrev:Henrik Smedegaard, som vi tidligere har haft til prøvetræning, står uden kontrakt efter et ophold hos AC Horsens. Han kan ikke være specielt løntung og så har han også god erfaring fra 1 division, hvor han var anføer hos Fredericia.

Jeg kender ikke mandens niveau, så jeg kan ikke udtale mig om, hvorvidt han rent faktisk har niveauet til at spille i Superligaen, men han må alt andet lige være en oplagt mulighed for Lynge.
Hvis ikke Horsens kan bruge ham efter at have haft ham med i truppen i et halvt år, så har han nok ikke det store at gøre i AaB.
Han var her jo til prøvetræning i sommers, så det er næppe urealistisk. Hvis vi går efter at hente en rendyrket reservespiller ind - måske som erstatning for Patrick - kunne han være en mulighed. Personligt håber jeg kun vi går efter forstærkninger eller billige udviklingsspillere. Og så mener jeg ikke vi i vores nuværende situation bør hente en reserve ind specifikt til en position som højre back. Vi har masser af spillere, der i nødstilfælde kan stå en hæderlig back og vi har langt mere brug for alternativer længere fremme på banen, hvor kravene er større til indskiftningsspillere.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af jernskjorten » 5. jan 2013, 12:07

Yankee skrev:Han var her jo til prøvetræning i sommers, så det er næppe urealistisk. Hvis vi går efter at hente en rendyrket reservespiller ind - måske som erstatning for Patrick - kunne han være en mulighed. Personligt håber jeg kun vi går efter forstærkninger eller billige udviklingsspillere. Og så mener jeg ikke vi i vores nuværende situation bør hente en reserve ind specifikt til en position som højre back. Vi har masser af spillere, der i nødstilfælde kan stå en hæderlig back og vi har langt mere brug for alternativer længere fremme på banen, hvor kravene er større til indskiftningsspillere.
Nu er jeg slet ikke klar over, om Smedegaard er "død og færdig" i Horsens. Hvis det er tilfældet, vil jeg umiddelbart tænke, at det er mærkeligt at hente en spiller, som Horsens ikke mener, at de kan bruge.
Men jeg er helt enig i, at det naturligvis afhænger af, hvad vi skal bruge ham til, og man skal jo ikke sidde her bag tasterne og bedømme, hvorvidt en spiller vil være en brugbar reserve/breddespiller.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Kilde » 5. jan 2013, 16:25

Smedegaard var i hvert fald ikke imponerende i de træningskampe, jeg så med ham, da han var heroppe og prøvetræne.

Plum
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:44

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Plum » 5. jan 2013, 22:36

Køllen I Møllen skrev:
Plum skrev:
frederikshavneren skrev:
Hinrup85 skrev:
frederikshavneren skrev:
ebbejeppe skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ves-gratis

Magnus Eriksson kan tilsyneladende erhverves kvit og frit. Det kan tænkes, at det er AaB, som er den interesserede klub - Kayke og Rolf Toft har endnu ikke fået deres kontrakter forlænget og Helenius bliver formentlig kun til sommer...
Magnus Eriksson kunne være en fantastisk tilgang, men endnu engang kan den skrantende økonomi komme til at være en stor hindring. Lynge har desværre flere gange mere end antydet at der skal spillere ud før der kan hentes spillere ind, men nu hvor Bøgelund er stoppet er der måske luft i budgettet til en erstatning...

Hvis det overhovedet er muligt kunne det være fantastisk med en angrebsforstærkning, det trænger vi virkelig til. For at skabe luft i budgettet til Magnus Eriksson er det måske også en mulighed at ophæve Kaykes kontrakt nu, selvfølgelig forudsat at Kayke er med på det.
Da det er længe siden de vidste at Bøgelund ville stoppe, så er jeg ikke et sekund i tvivl om at de har medtaget hans fjernede løn som en besparrelse på spiller budgettet og ikke luft i budgettet.
Bøgelunds stop må betyde en stor besparelse i spillerbudgettet da han absolut må ha´ været en af truppens dyreste drenge. Hvis det tilmed kan lykkes for Lynge at ophæve Kaykes kontrakt (vil være godt da Kayke er en marginalspiller, der ligner fortid senest til sommer), så må det altså give plads i budgettet til en erstatning, som f.eks. Magnus Eriksson. Vi trænger virkelig til en angrebsforstærkning da holdet er totalt afhængig af Helenius i front. Curth er helt væk, mens R. Toft endnu er for ung og urutineret.

1. holdstruppen består altså pt. af 20 spillere, hvormed vi suverænt har ligaens smalleste trup. De seneste år er der virkelig skåret ind til benet. Alle er klar over at økonomien er anstrengt, men hvis der skal foretages yderligere besparelser så tegner det altså dystre fremtidsperspektiver.
De fleste klubber kører med ret små hold som det er nu. OB har f.eks. kun 21 spillere i 1. holdstruppen hvoraf 3 er målmand.

Af de 18 markspillere har henholdsvis Anier, Christian, Diarra og Timmi begrænset erfaring på dette niveau hvilket giver 14 markspillere. Herudover er Kasper, Schoop og N´Koum ikke specielt rutinerede hvilket så giver 11 markspillere i OB til en start11

For ikke at tale om vores evigt skadede målmand - Christiansen.
Så de uerfarne skal ikke tælles med i truppen eller hvad er din pointe?
Så startede AaB altså denne sæson med en trup på 7 spillere. Imponerende...
Ahhr... I AaB tæller jeg da Patrick, Ahlmann, Lasse, KEP, Due, Wurtz, Augu, Curth, Helenius og Wichmann samt Dalsgaard som rimelige rutinerede .. og Kayke også .. resten kender jeg ikke så meget til men Kusk og Nikolai har da vist gjort det meget godt i år ..
OB fan men med respekt for andre klubber og deres fans.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af PeterS » 7. jan 2013, 12:01

Så kan vi godt droppe Prica drømmen, han skal til israel.

http://www.bold.dk/nyt/Rade-Prica-til-israelsk-klub" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Meelsen » 7. jan 2013, 12:07

Så'nå'pis!
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Pastorius » 7. jan 2013, 15:35

Meelsen skrev:Så'nå'pis!
Næ, det gånåk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. jan 2013, 15:52

Pastorius skrev:
Meelsen skrev:Så'nå'pis!
Næ, det gånåk.
Jow deeet...

Jeg har det ganske fint med at vi ikke skal se ham tørne ud for et andet superligahold, for det havde klart været et langt mere realistisk scenarie, end at vi havde set ham tilbage i AaB... noget som jeg bestemt ikke tror er bare i nærheden af at kunne være en mulighed.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af PeterS » 8. jan 2013, 09:52

Thomas Enevoldsen hjem på en lejeaftale :)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Hanga » 8. jan 2013, 10:05

PeterS skrev:Thomas Enevoldsen hjem på en lejeaftale :)
Får han ikke spilletid i Holland eller hvordan? Jeg har ikke fulgt så godt med den seneste tid, men synes heller ikke rigtig man har læst noget om ham.

For med mindre han er helt ude af holdet, tror jeg hverken Ene eller klubben er interesseret i det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Yoggidk
Drenge
Drenge
Indlæg: 41
Tilmeldt: 24. sep 2010, 10:27
Favoritspiller: Ene

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Yoggidk » 8. jan 2013, 10:08

Hanga skrev:
PeterS skrev:Thomas Enevoldsen hjem på en lejeaftale :)
Får han ikke spilletid i Holland eller hvordan? Jeg har ikke fulgt så godt med den seneste tid, men synes heller ikke rigtig man har læst noget om ham.

For med mindre han er helt ude af holdet, tror jeg hverken Ene eller klubben er interesseret i det.
Han spiller i Belgien, så vidt jeg ved. Og nej, han er "indskiftningsspiller". Så måske muligt, hvem ved?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4452
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af le Cid » 8. jan 2013, 10:29

Yoggidk skrev:
Hanga skrev:
PeterS skrev:Thomas Enevoldsen hjem på en lejeaftale :)
Får han ikke spilletid i Holland eller hvordan? Jeg har ikke fulgt så godt med den seneste tid, men synes heller ikke rigtig man har læst noget om ham.

For med mindre han er helt ude af holdet, tror jeg hverken Ene eller klubben er interesseret i det.
Han spiller i Belgien, så vidt jeg ved. Og nej, han er "indskiftningsspiller". Så måske muligt, hvem ved?
Han er nemlig røget på bænken:
http://nordjyske.dk/nyheder/enevoldsen- ... 07/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;

En god - men nok lidt for dyr herre at leje, når man tænker på, at vi faktisk er dækket nogenlunde ind på hans plads...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Yoggidk
Drenge
Drenge
Indlæg: 41
Tilmeldt: 24. sep 2010, 10:27
Favoritspiller: Ene

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Yoggidk » 8. jan 2013, 12:14

le Cid skrev:
Yoggidk skrev:
Hanga skrev:
PeterS skrev:Thomas Enevoldsen hjem på en lejeaftale :)
Får han ikke spilletid i Holland eller hvordan? Jeg har ikke fulgt så godt med den seneste tid, men synes heller ikke rigtig man har læst noget om ham.

For med mindre han er helt ude af holdet, tror jeg hverken Ene eller klubben er interesseret i det.
Han spiller i Belgien, så vidt jeg ved. Og nej, han er "indskiftningsspiller". Så måske muligt, hvem ved?
Han er nemlig røget på bænken:
http://nordjyske.dk/nyheder/enevoldsen- ... 07/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;

En god - men nok lidt for dyr herre at leje, når man tænker på, at vi faktisk er dækket nogenlunde ind på hans plads...
Smid ham op ved siden af Helenius! Kunne være spændende!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Hanga » 8. jan 2013, 12:32

Yoggidk skrev: Smid ham op ved siden af Helenius! Kunne være spændende!
Det tror jeg ville være en rigtig god løsning. Så kan han indtage en nogenlunde sammenlignelig rolle som den Lucas havde, altså som den angriber der søger lidt ned i banen for at bygge spillet op. Det ville også betyde, at Nicklas igen kunne blive frontangriberen, som ikke behøver at søge ligeså meget rundt på banen, som når makkeren f.eks. hedder Jeppe Curth.

Men jeg tvivler nu godt nok stærkt på, at det bliver aktuelt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Maglau » 8. jan 2013, 12:46

Hanga skrev:
Yoggidk skrev: Smid ham op ved siden af Helenius! Kunne være spændende!
Det tror jeg ville være en rigtig god løsning. Så kan han indtage en nogenlunde sammenlignelig rolle som den Lucas havde, altså som den angriber der søger lidt ned i banen for at bygge spillet op. Det ville også betyde, at Nicklas igen kunne blive frontangriberen, som ikke behøver at søge ligeså meget rundt på banen, som når makkeren f.eks. hedder Jeppe Curth.

Men jeg tvivler nu godt nok stærkt på, at det bliver aktuelt.
10' er pladsen bag angriberen er Kusk - så kan Ene komme på kanten, hvor hans drive og styrke kan udnyttes både offensivt ogdefensivt. Oppe bag helenius kan Kusk blomstre med fine små vendinger, skud og og spil i små områder - uden at arbejde defensivt, som det kræves på kanten.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Låst