Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Debatjuntaen » 4. sep 2012, 11:13

Efter et roligt sommervindue er det tid til at diskutere det kommende vintervindue.

God debat!

/Debatjuntaen

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 4. sep 2012, 11:54

Jeg vurderer, at det største spørgsmål er "Hvem skal afløse Helenius?". Min holdning er i hvert fald, at holdet pt. ikke er stærkt nok til at undvære en god angriber, som sparker dem ind. Første spørgsmål må være har vi dem selv?

Jeppe Curth: Nej manden er en god squadspiller og hans arbejdsindsats er forbilledelig og han er fin som indskifter. Empirien ( http://www.superstats.dk/spillere/spill ... me?id=1023" onclick="window.open(this.href);return false; ) viser ligeledes, at han slet ikke scorer nok mål, hvilket er bevist over alle sæsoner siden vi blev mestre.
Rolf Toft: Skal ikke kunne sige om han er klar - det må efteråret vel vise.
Lukas Spalvis: Næppe, han er inde fordi man vil se ham an i et års tid og se om han er fremtidens mand, men tvivler på han er klar allerede til nytår.
Kayke: Af dem vi har har jeg mest fidus til ham. Jeg tror på, at han med succes kan spille ind i det nuværende system, hvor han fodres rigeligt og jeg vil hellere satse på en spiller der er lovende fremfor en Jeppe Curth som ved gud aldrig scorer på ret meget. Derudover er Kayke længere fremme end Toft og Spalvis, men om han ligefrem er manden at satse på må efteråret vise.

Hvis Helenius smutter og Kayke eller de to unge ikke viser sig voksne til at være første angriber mener jeg derfor, at det er bydende nødvendigt at vi henter en ny første angriber. Hvem han skal være er dælme et godt spørgsmål, men Helenius må som ung angriber da koste så meget, at der for pokker må være penge til at hente en spiller af nogenlunde kvalitet ind, hvis nødvendigt. Derudover skal der ske et eller andet, hvis Helenius smutter - de bliver simpelthen for få i truppen hvis endnu en spiller smutter uden at blive erstattet.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Forza » 4. sep 2012, 12:46

thomasjn skrev:Jeg vurderer, at det største spørgsmål er "Hvem skal afløse Helenius?". Min holdning er i hvert fald, at holdet pt. ikke er stærkt nok til at undvære en god angriber, som sparker dem ind. Første spørgsmål må være har vi dem selv?

Jeppe Curth: Nej manden er en god squadspiller og hans arbejdsindsats er forbilledelig og han er fin som indskifter. Empirien ( http://www.superstats.dk/spillere/spill ... me?id=1023" onclick="window.open(this.href);return false; ) viser ligeledes, at han slet ikke scorer nok mål, hvilket er bevist over alle sæsoner siden vi blev mestre.
Rolf Toft: Skal ikke kunne sige om han er klar - det må efteråret vel vise.
Lukas Spalvis: Næppe, han er inde fordi man vil se ham an i et års tid og se om han er fremtidens mand, men tvivler på han er klar allerede til nytår.
Kayke: Af dem vi har har jeg mest fidus til ham. Jeg tror på, at han med succes kan spille ind i det nuværende system, hvor han fodres rigeligt og jeg vil hellere satse på en spiller der er lovende fremfor en Jeppe Curth som ved gud aldrig scorer på ret meget. Derudover er Kayke længere fremme end Toft og Spalvis, men om han ligefrem er manden at satse på må efteråret vise.

Hvis Helenius smutter og Kayke eller de to unge ikke viser sig voksne til at være første angriber mener jeg derfor, at det er bydende nødvendigt at vi henter en ny første angriber. Hvem han skal være er dælme et godt spørgsmål, men Helenius må som ung angriber da koste så meget, at der for pokker må være penge til at hente en spiller af nogenlunde kvalitet ind, hvis nødvendigt. Derudover skal der ske et eller andet, hvis Helenius smutter - de bliver simpelthen for få i truppen hvis endnu en spiller smutter uden at blive erstattet.
Jeg er enig i at dette bliver det største spørgsmålstegn.

Helenius er uden tvivl på lånt tid i AaB og virker IMO klart som den bedste angriber i ligaen efter Damen skiftede.

Jeg tror at det bliver umuligt at bibeholde samme klasse i angribet når han ryger, men mindre kan også gøre det! Synes i hvert de positive takter med Kusk, Due + de offensive backs giver god grobund til at håbe på at vi kan fordele målene på flere personer.

Men ingen tvivl om at en ny top angriber vil pynte!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af le Cid » 4. sep 2012, 13:19

Jeg forventer et tocifret millionbeløb for Helenius i vinterpausen - og det første ciffer forestiller jeg mig skal være et 2-tal!
Dermed burde der være plads til at signe en habil afløser for Nicklas. Jeg har ikke nogen bestemt på blokken - udover måske en Mads Junker. Han er en angriber med international erfaring, og eftersom han er i starten af 30'erne, ville han nok godt kunne klare et par år i AaB - indtil Rolf Toft er blevet voksen! :)

...men for den sum, som jeg forventer Helenius indbringer, er der ski mange muligheder - inklusiv en vis gammel svensker, som tidligere har haft succes i AaB! :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af astonvilla » 4. sep 2012, 13:22

Med mindre der kommer en eller flere tunge investorer/velgører på banen i løbet af de næste måneder - ja, så bliver vintervinduet ligeså stille som det netop lukkede. Det er jeg ikke i tvivl om (og sådan skal det også være, givet vores "situation").

Håbet må derfor hvile på, at vi her i løbet af efteråret får skrabt så mange points sammen, at vi er garanteret endnu et år i Superligaen - hvilket vi da også er godt på vej til.

Derefter kan vi "spille gratis" hele foråret, hvor nye og forholdsvist uprøvede spillere som Toft, Ahlmann (Den 2.), Spalvis, Thelander osv. kan få nogle minutter på højeste plan - og så derudfra vurdere, hvor det bærer henad.

Jeg forventer således at vintervinduet kommer til at gøre rigtig ondt på os. Vi mister formentlig ikke kun Helenius. Jeg tror også at Lasse og Kusk bliver mere end svære at holde på (jeg forudsætter det fortsætter det fremragende spil frem til vinterpausen). Dertil kommer, at af de resterende spillere skal langt de fleste kontrakter forlænges inden næste sommer - og såfremt der er knas med forlængelserne, ja så er Lynge nok nødsaget til at skyde visse spillere afsted til vinter, for at tilsikre at vi i det mindste får en smule for penge i kassen for disse.

Af de årsager tror jeg at den bliver et vindue der kommer til at gøre rigtig ondt - for der kommer nok ikke en masse kvalitet ind den anden vej.

Foråret må så bruges til at få set det nye lag af unge talenter an (og få forlænget kontrakter med de nuværende spillere) - og så må Lynge se hvordan Verden ser ud til næste sommer.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 4. sep 2012, 13:49

astonvilla skrev:Med mindre der kommer en eller flere tunge investorer/velgører på banen i løbet af de næste måneder - ja, så bliver vintervinduet ligeså stille som det netop lukkede. Det er jeg ikke i tvivl om (og sådan skal det også være, givet vores "situation").

Håbet må derfor hvile på, at vi her i løbet af efteråret får skrabt så mange points sammen, at vi er garanteret endnu et år i Superligaen - hvilket vi da også er godt på vej til.

Derefter kan vi "spille gratis" hele foråret, hvor nye og forholdsvist uprøvede spillere som Toft, Ahlmann (Den 2.), Spalvis, Thelander osv. kan få nogle minutter på højeste plan - og så derudfra vurdere, hvor det bærer henad.

Jeg forventer således at vintervinduet kommer til at gøre rigtig ondt på os. Vi mister formentlig ikke kun Helenius. Jeg tror også at Lasse og Kusk bliver mere end svære at holde på (jeg forudsætter det fortsætter det fremragende spil frem til vinterpausen). Dertil kommer, at af de resterende spillere skal langt de fleste kontrakter forlænges inden næste sommer - og såfremt der er knas med forlængelserne, ja så er Lynge nok nødsaget til at skyde visse spillere afsted til vinter, for at tilsikre at vi i det mindste får en smule for penge i kassen for disse.

Af de årsager tror jeg at den bliver et vindue der kommer til at gøre rigtig ondt - for der kommer nok ikke en masse kvalitet ind den anden vej.

Foråret må så bruges til at få set det nye lag af unge talenter an (og få forlænget kontrakter med de nuværende spillere) - og så må Lynge se hvordan Verden ser ud til næste sommer.
Spørgsmålet er om ikke du er en tand for pesimistisk. Næste år slipper vi f.eks. for afskrivninger på skrammel som hockey osv. Mon ikke det kan være med til at frigøre midler + der vel stortset ikke er flere sorte huller i klubben, som pengene kan forsvinde ned i.

tommas jensen
Superliga
Superliga
Indlæg: 728
Tilmeldt: 6. aug 2005, 10:30
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af tommas jensen » 4. sep 2012, 13:55

thomasjn skrev:
astonvilla skrev:Med mindre der kommer en eller flere tunge investorer/velgører på banen i løbet af de næste måneder - ja, så bliver vintervinduet ligeså stille som det netop lukkede. Det er jeg ikke i tvivl om (og sådan skal det også være, givet vores "situation").

Håbet må derfor hvile på, at vi her i løbet af efteråret får skrabt så mange points sammen, at vi er garanteret endnu et år i Superligaen - hvilket vi da også er godt på vej til.

Derefter kan vi "spille gratis" hele foråret, hvor nye og forholdsvist uprøvede spillere som Toft, Ahlmann (Den 2.), Spalvis, Thelander osv. kan få nogle minutter på højeste plan - og så derudfra vurdere, hvor det bærer henad.

Jeg forventer således at vintervinduet kommer til at gøre rigtig ondt på os. Vi mister formentlig ikke kun Helenius. Jeg tror også at Lasse og Kusk bliver mere end svære at holde på (jeg forudsætter det fortsætter det fremragende spil frem til vinterpausen). Dertil kommer, at af de resterende spillere skal langt de fleste kontrakter forlænges inden næste sommer - og såfremt der er knas med forlængelserne, ja så er Lynge nok nødsaget til at skyde visse spillere afsted til vinter, for at tilsikre at vi i det mindste får en smule for penge i kassen for disse.
Det vil jeg se før jeg tør tro på det.
Folkene på hornevej har vist op til flere gange at økonomi kender de ikke noget til.
Tag bare forrige sæson. De melder ud at de forventer et minus på 30 mill. 3 mdr før regnskabet lyder det på 50 mill at det så ender med minus 80mill. siger vel lidt om hvor realistiske de er og hvor ringe regnemaskiner de har !!!

Af de årsager tror jeg at den bliver et vindue der kommer til at gøre rigtig ondt - for der kommer nok ikke en masse kvalitet ind den anden vej.

Foråret må så bruges til at få set det nye lag af unge talenter an (og få forlænget kontrakter med de nuværende spillere) - og så må Lynge se hvordan Verden ser ud til næste sommer.
Spørgsmålet er om ikke du er en tand for pesimistisk. Næste år slipper vi f.eks. for afskrivninger på skrammel som hockey osv. Mon ikke det kan være med til at frigøre midler + der vel stortset ikke er flere sorte huller i klubben, som pengene kan forsvinde ned i.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af astonvilla » 4. sep 2012, 14:07

thomasjn skrev:
astonvilla skrev:Med mindre der kommer en eller flere tunge investorer/velgører på banen i løbet af de næste måneder - ja, så bliver vintervinduet ligeså stille som det netop lukkede. Det er jeg ikke i tvivl om (og sådan skal det også være, givet vores "situation").

Håbet må derfor hvile på, at vi her i løbet af efteråret får skrabt så mange points sammen, at vi er garanteret endnu et år i Superligaen - hvilket vi da også er godt på vej til.

Derefter kan vi "spille gratis" hele foråret, hvor nye og forholdsvist uprøvede spillere som Toft, Ahlmann (Den 2.), Spalvis, Thelander osv. kan få nogle minutter på højeste plan - og så derudfra vurdere, hvor det bærer henad.

Jeg forventer således at vintervinduet kommer til at gøre rigtig ondt på os. Vi mister formentlig ikke kun Helenius. Jeg tror også at Lasse og Kusk bliver mere end svære at holde på (jeg forudsætter det fortsætter det fremragende spil frem til vinterpausen). Dertil kommer, at af de resterende spillere skal langt de fleste kontrakter forlænges inden næste sommer - og såfremt der er knas med forlængelserne, ja så er Lynge nok nødsaget til at skyde visse spillere afsted til vinter, for at tilsikre at vi i det mindste får en smule for penge i kassen for disse.

Af de årsager tror jeg at den bliver et vindue der kommer til at gøre rigtig ondt - for der kommer nok ikke en masse kvalitet ind den anden vej.

Foråret må så bruges til at få set det nye lag af unge talenter an (og få forlænget kontrakter med de nuværende spillere) - og så må Lynge se hvordan Verden ser ud til næste sommer.
Spørgsmålet er om ikke du er en tand for pesimistisk. Næste år slipper vi f.eks. for afskrivninger på skrammel som hockey osv. Mon ikke det kan være med til at frigøre midler + der vel stortset ikke er flere sorte huller i klubben, som pengene kan forsvinde ned i.
Umiddelbart tror jeg det ikke. Når man ser på regnskabet, har jeg svært ved at se, hvordan vi kan få overskud på den "almindelige" drift (altså når man ser bort fra spillersalg og andre ekstraordinære indtægter). Selv med overståede afskrivninger og nedbragt gæld. Og det tror jeg også de har indset ude på Hornevej (eller rettere: Håber jeg!). Såfremt vi fortsætter med at hamre derudaf med urealistiske budgetter og dermed en urealistisk tro på vi kan få den almindelige drift til at løbe rundt - så ender vi bare i den samme gældsspiral, som vi i disse dage kæmper for at vride os ud af.

Derfor tror jeg ikke (OG håber jeg ikke, rent faktisk) at indtægter fra spillersalg bliver re-investeret i spillere, heller ikke i et forhold der eventuelt kunne hedde 1 til 4 eller sådan (forstået således at hvis vi sælger en spiller til 10 mDKK, så bliver der købt ind for 2,5 mDKK).

Vi SKAL bare have styr på driften og i sorte tal - og det allerede første kvartal 2013. Ellers tør jeg ikke tænke på hvad der sker fremadrettet.

Derfor må ledelsen sidde tungt på pengekassen - og derfor tror jeg vintervinduet er dødt fra vores side.

Skulle det helt vilde ske at vi får en masse fantasillioner ind (20 for Helenius + 15 for Lasse + 10 for Kusk eller sådan noget crazy), ja så kan der selvfølgelig godt smides lidt penge efter et par forstærkninger - men det er jo også en vildt scenarie, der nok ikke bliver til virkelighed.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Gentleman Finn » 4. sep 2012, 14:17

Vi køber ikke fra hylde A, altså en direkte erstatning for Helenius hvis han ryger i vintertransfervinduet. Men et talent a la Uffe Bech ville f.eks give meget mening at hente ind til truppen, han har på det tidspunkt et halvt år tilbage af sin kontrakt, der kan vi gøre en god handel. Det er sådanne billige handler der vil give fin mening. Man kan sagtens udvikle holdet, selvom man er økonomisk udfordret, Lynge er manden til jobbet.

Men ellers gælder det helt sikkert om at få forlænget kontrakterne med særligt Kusk og Dalsgaard. Tvivler på Kusk er voldsomt interesseret i at forlade klubben lige nu Aston Villa, men man ved selvfølgelig aldrig. Det er de færreste unge spillere der presser sig ud af den klub der har udviklet dem, medmindre de ikke får spilletid eller er blevet for store for klubben. Det kan man vidst ikke sige en Kusk der lige er slået igennem på vores hold er.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. sep 2012, 14:25

astonvilla skrev:
Umiddelbart tror jeg det ikke. Når man ser på regnskabet, har jeg svært ved at se, hvordan vi kan få overskud på den "almindelige" drift (altså når man ser bort fra spillersalg og andre ekstraordinære indtægter). Selv med overståede afskrivninger og nedbragt gæld. Og det tror jeg også de har indset ude på Hornevej (eller rettere: Håber jeg!). Såfremt vi fortsætter med at hamre derudaf med urealistiske budgetter og dermed en urealistisk tro på vi kan få den almindelige drift til at løbe rundt - så ender vi bare i den samme gældsspiral, som vi i disse dage kæmper for at vride os ud af.

Derfor tror jeg ikke (OG håber jeg ikke, rent faktisk) at indtægter fra spillersalg bliver re-investeret i spillere, heller ikke i et forhold der eventuelt kunne hedde 1 til 4 eller sådan (forstået således at hvis vi sælger en spiller til 10 mDKK, så bliver der købt ind for 2,5 mDKK).

Vi SKAL bare have styr på driften og i sorte tal - og det allerede første kvartal 2013. Ellers tør jeg ikke tænke på hvad der sker fremadrettet.

Derfor må ledelsen sidde tungt på pengekassen - og derfor tror jeg vintervinduet er dødt fra vores side.

Skulle det helt vilde ske at vi får en masse fantasillioner ind (20 for Helenius + 15 for Lasse + 10 for Kusk eller sådan noget crazy), ja så kan der selvfølgelig godt smides lidt penge efter et par forstærkninger - men det er jo også en vildt scenarie, der nok ikke bliver til virkelighed.
Selv om jeg synes dit billed er en tand for dystert tror jeg du har ret i meget. Det vi skal være opmærksomme på er at det kommer til at handle enormt meget om lønudgifter i de kommende år, for man kan simpelthen ikke leve med at udgiftssiden vokser igen, i den nuværende situation. Jeg tror først og fremmest det vil være ad den vej forhindringerne for indkøb kommer til at være, specielt hvis vi sælger i vinter, hvorimod det måske nok kommer til at se lidt lysere ud efter sommeren, hvor spillere som Bøge og Würtz har dyre kontrakter som udløber, og hvoraf mindst den ene blive sparet.

Som jeg ser det kan vi derfor godt komme til at spille foråret uden en decideret afløser, hvis Helenius bliver solgt til vinter, mens jeg dog absolut tror man vil hente afløsere ind hvis både Lasse og Kusk også skulle ryge, hvilket jeg nu ikke anser for specielt sandsynligt.

Ønskescenariet er helt klart at der kan skabes en situation hvor vi kan hente 1-2 profiler ind i løbet af det næste års tid, som yderligere støtte til de unge talenter som uden tvivl stadig kommer fra fødekæden, og at vi til gengæld kan slippe for at hente spillere ind til bredden, medmindre det er unge talenter a la Thelander.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Klaus » 4. sep 2012, 14:26

Jeg kan sagtens se Helenius spille sæsonen færdig i AaB. Traditionelt er de største transfers om sommeren og med salget af Lucas, tror jeg vi har råd til at vente til sommer. Jeppe Curth vil nu få en halvsæson til at få karrieren helt op at ringe igen. Jeg tror stadigvæk på Curth, og jeg tror nøglen til fremtidig succes ligger i samarbejdet mellem ham og Helenius, samt at vi undgår skader.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af astonvilla » 4. sep 2012, 14:59

Klaus skrev:Jeg kan sagtens se Helenius spille sæsonen færdig i AaB. Traditionelt er de største transfers om sommeren og med salget af Lucas, tror jeg vi har råd til at vente til sommer. Jeppe Curth vil nu få en halvsæson til at få karrieren helt op at ringe igen. Jeg tror stadigvæk på Curth, og jeg tror nøglen til fremtidig succes ligger i samarbejdet mellem ham og Helenius, samt at vi undgår skader.
Dette er ikke nogen kritik, eller personligt angreb eller noget - blot et spørgsmål: Hvorfor tror du at vi har råd til at vente med yderligere spillersalg indtil næste sommer? Hvad bygger du det på?
Når jeg læser regnskabet, så er det i hvert fald ikke den virkelighed som jeg ser. Som jeg ser det har vi kun "råd" til at vente, såfremt der kommer endnu en sugar daddy og smider nogle penge på bordet.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Pastorius » 4. sep 2012, 15:11

Jesper Schmidt skrev:
astonvilla skrev:
Umiddelbart tror jeg det ikke. Når man ser på regnskabet, har jeg svært ved at se, hvordan vi kan få overskud på den "almindelige" drift (altså når man ser bort fra spillersalg og andre ekstraordinære indtægter). Selv med overståede afskrivninger og nedbragt gæld. Og det tror jeg også de har indset ude på Hornevej (eller rettere: Håber jeg!). Såfremt vi fortsætter med at hamre derudaf med urealistiske budgetter og dermed en urealistisk tro på vi kan få den almindelige drift til at løbe rundt - så ender vi bare i den samme gældsspiral, som vi i disse dage kæmper for at vride os ud af.

Derfor tror jeg ikke (OG håber jeg ikke, rent faktisk) at indtægter fra spillersalg bliver re-investeret i spillere, heller ikke i et forhold der eventuelt kunne hedde 1 til 4 eller sådan (forstået således at hvis vi sælger en spiller til 10 mDKK, så bliver der købt ind for 2,5 mDKK).

Vi SKAL bare have styr på driften og i sorte tal - og det allerede første kvartal 2013. Ellers tør jeg ikke tænke på hvad der sker fremadrettet.

Derfor må ledelsen sidde tungt på pengekassen - og derfor tror jeg vintervinduet er dødt fra vores side.

Skulle det helt vilde ske at vi får en masse fantasillioner ind (20 for Helenius + 15 for Lasse + 10 for Kusk eller sådan noget crazy), ja så kan der selvfølgelig godt smides lidt penge efter et par forstærkninger - men det er jo også en vildt scenarie, der nok ikke bliver til virkelighed.
Selv om jeg synes dit billed er en tand for dystert tror jeg du har ret i meget. Det vi skal være opmærksomme på er at det kommer til at handle enormt meget om lønudgifter i de kommende år, for man kan simpelthen ikke leve med at udgiftssiden vokser igen, i den nuværende situation. Jeg tror først og fremmest det vil være ad den vej forhindringerne for indkøb kommer til at være, specielt hvis vi sælger i vinter, hvorimod det måske nok kommer til at se lidt lysere ud efter sommeren, hvor spillere som Bøge og Würtz har dyre kontrakter som udløber, og hvoraf mindst den ene blive sparet.

Som jeg ser det kan vi derfor godt komme til at spille foråret uden en decideret afløser, hvis Helenius bliver solgt til vinter, mens jeg dog absolut tror man vil hente afløsere ind hvis både Lasse og Kusk også skulle ryge, hvilket jeg nu ikke anser for specielt sandsynligt.

Ønskescenariet er helt klart at der kan skabes en situation hvor vi kan hente 1-2 profiler ind i løbet af det næste års tid, som yderligere støtte til de unge talenter som uden tvivl stadig kommer fra fødekæden, og at vi til gengæld kan slippe for at hente spillere ind til bredden, medmindre det er unge talenter a la Thelander.

Jeg tror vi kommer til at hente afløsere ind for stort set alle fra nu af - men jeg tror ikke vi skal vente at de afløsere uden videre kan erstatte dem de kommer i stedet for. Vi skal et stykke tid endnu leve af at de resternede kan blive ved med at vokse - og det er selvfølgelig riski business.

På trods af ovenstående tror jeg ikke på at vores lønudgifter kommer til at falde. De kommer til at stige, med udsigten til alle de forlængelser der skal laves. Mange af dem var nye, unge, uprøvede kræfter og den slags er noget billigere end etablerede superligaspillere.

Jeg har godt set ønskerne om hvem vi skal forlænge med, og jeg forudser at mindst en to-tre stykker af dem rejser fra os til sommer - uden transfer. Det kan næsten ikke være anderledes. Deres markedspris er steget, og AaB har sikkert ikke råd til at betale den, uden at overveje om de ikke kan finde tilsvarende kvaliteter billigere andre steder. Klubånden kommer i hvert fald på prøve hos vores unge homegrowns...

Succes er ikke altid lutter lagkage!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. sep 2012, 15:42

astonvilla skrev:
Klaus skrev:Jeg kan sagtens se Helenius spille sæsonen færdig i AaB. Traditionelt er de største transfers om sommeren og med salget af Lucas, tror jeg vi har råd til at vente til sommer. Jeppe Curth vil nu få en halvsæson til at få karrieren helt op at ringe igen. Jeg tror stadigvæk på Curth, og jeg tror nøglen til fremtidig succes ligger i samarbejdet mellem ham og Helenius, samt at vi undgår skader.
Dette er ikke nogen kritik, eller personligt angreb eller noget - blot et spørgsmål: Hvorfor tror du at vi har råd til at vente med yderligere spillersalg indtil næste sommer? Hvad bygger du det på?
Når jeg læser regnskabet, så er det i hvert fald ikke den virkelighed som jeg ser. Som jeg ser det har vi kun "råd" til at vente, såfremt der kommer endnu en sugar daddy og smider nogle penge på bordet.
Jeg tror nu bestemt ikke vi er økonomisk pressede til at SKULLE sælge til vinter, for med salget af Lucas må der kunne være basis for et "fornuftigt" 2012 regnskab, desuden ville et salg næppe komme inden 31. december, så under alle omstændigheder vil salget med stor sandsynlighed indgå i regnskabet for 2013, uanset om det er vinter eller somer han bliver solgt. Derudover bør salget af Lucas, sammenholdt med udmeldingen om investorernes indtog med 10 mio., gøre at likviditeten er sikret et stykke frem.

Men jeg er da heller ikke selv 100% sikker på Helenius ryger til vinter, jeg tror bare at der vil komme tilbud som kan være svære at sige nej til, for alt tyder på at Helenius for et uhyre stærkt efterår, og det tror jeg altså vil gøre at hans pris ryger op hvor man ikke kan sige nej... men det er jo kun gætværk og fornemmelser.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Klaus » 4. sep 2012, 20:40

astonvilla skrev:
Klaus skrev: Dette er ikke nogen kritik, eller personligt angreb eller noget - blot et spørgsmål: Hvorfor tror du at vi har råd til at vente med yderligere spillersalg indtil næste sommer? Hvad bygger du det på?
Når jeg læser regnskabet, så er det i hvert fald ikke den virkelighed som jeg ser. Som jeg ser det har vi kun "råd" til at vente, såfremt der kommer endnu en sugar daddy og smider nogle penge på bordet.
Jeg tænker helt tilbage på vores paniksalg af Silberbauer. Den gang skulle vi have reddet et regnskab, og det kostede altså Silber. Som jeg ser regnskabet og med salget af Lucas har vi nu godt og vel fået dette års budgetterede transfers ind. Derfor vil vi formentlig ikke på samme måde være tvunget til et salg til december. Til gengæld skal der så hentes nye penge ind ved spillersalg i 2013, men det kan lige så godt være til sommer, hvor muligheden for et godt salg er størst.

Men denne tankegang er jo betinget af at resten af budgettet holder. Hvis ikke kan vi blive tvunget til et decembersalg for at redde klubben. Men lad os nu se. Et par sejre i de næste to kampe vil betyde meget økonomisk og kan i den sidste ende være afgørende for årets økonomiske resultat.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Klaus » 4. sep 2012, 20:40

astonvilla skrev:Dette er ikke nogen kritik, eller personligt angreb eller noget - blot et spørgsmål: Hvorfor tror du at vi har råd til at vente med yderligere spillersalg indtil næste sommer? Hvad bygger du det på?
Når jeg læser regnskabet, så er det i hvert fald ikke den virkelighed som jeg ser. Som jeg ser det har vi kun "råd" til at vente, såfremt der kommer endnu en sugar daddy og smider nogle penge på bordet.
[/quote]

Jeg tænker helt tilbage på vores paniksalg af Silberbauer. Den gang skulle vi have reddet et regnskab, og det kostede altså Silber. Som jeg ser regnskabet og med salget af Lucas har vi nu godt og vel fået dette års budgetterede transfers ind. Derfor vil vi formentlig ikke på samme måde være tvunget til et salg til december. Til gengæld skal der så hentes nye penge ind ved spillersalg i 2013, men det kan lige så godt være til sommer, hvor muligheden for et godt salg er størst.

Men denne tankegang er jo betinget af at resten af budgettet holder. Hvis ikke kan vi blive tvunget til et decembersalg for at redde klubben. Men lad os nu se. Et par sejre i de næste to kampe vil betyde meget økonomisk og kan i den sidste ende være afgørende for årets økonomiske resultat.

seamann

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af seamann » 6. sep 2012, 23:35

Klaus skrev:
astonvilla skrev:Dette er ikke nogen kritik, eller personligt angreb eller noget - blot et spørgsmål: Hvorfor tror du at vi har råd til at vente med yderligere spillersalg indtil næste sommer? Hvad bygger du det på?
Når jeg læser regnskabet, så er det i hvert fald ikke den virkelighed som jeg ser. Som jeg ser det har vi kun "råd" til at vente, såfremt der kommer endnu en sugar daddy og smider nogle penge på bordet.
Jeg tænker helt tilbage på vores paniksalg af Silberbauer. Den gang skulle vi have reddet et regnskab, og det kostede altså Silber. Som jeg ser regnskabet og med salget af Lucas har vi nu godt og vel fået dette års budgetterede transfers ind. Derfor vil vi formentlig ikke på samme måde være tvunget til et salg til december. Til gengæld skal der så hentes nye penge ind ved spillersalg i 2013, men det kan lige så godt være til sommer, hvor muligheden for et godt salg er størst.

Men denne tankegang er jo betinget af at resten af budgettet holder. Hvis ikke kan vi blive tvunget til et decembersalg for at redde klubben. Men lad os nu se. Et par sejre i de næste to kampe vil betyde meget økonomisk og kan i den sidste ende være afgørende for årets økonomiske resultat.[/quote]

AaB's regnskab er ligegyldigt. Vi kan have underskud på 100 vis af millioner og det betyder intet så længe der er penge i kassen (likviditet). Så adskil diskussionen om regnskab fra diskussionen om konkurs.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Pastorius » 7. sep 2012, 01:09

seamann skrev:
AaB's regnskab er ligegyldigt. Vi kan have underskud på 100 vis af millioner og det betyder intet så længe der er penge i kassen (likviditet). Så adskil diskussionen om regnskab fra diskussionen om konkurs.
Der er vist en detalje med negativ egenkapital og retten til at skrive kontrakter også, når det nu er en fodboldvirksomhed vi har med at gøre...

Dengang vi solgte Silber, var det ikke fordi vi var konkurstruet at salget skulle være inden udløb af regnskabsåret. Det var fordi at den gode Tom Mathiesen havde lovet aktionærerne at vi kunne drive en forretning med overskud, og det kunne han lige akkurat holde med slaget af Silber (som jeg husker det). Den gængse opfattelse dengang var at vi kunne have fået noget mere for ham, hvis vi havde ventet og først solgt ham tættere på transfervinduets udløb.

Mon ikke det er en lignende situation Klaus er nervøs for.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af doukas » 7. sep 2012, 08:13

Pastorius skrev:
seamann skrev:
AaB's regnskab er ligegyldigt. Vi kan have underskud på 100 vis af millioner og det betyder intet så længe der er penge i kassen (likviditet). Så adskil diskussionen om regnskab fra diskussionen om konkurs.
Der er vist en detalje med negativ egenkapital og retten til at skrive kontrakter også, når det nu er en fodboldvirksomhed vi har med at gøre...

Dengang vi solgte Silber, var det ikke fordi vi var konkurstruet at salget skulle være inden udløb af regnskabsåret. Det var fordi at den gode Tom Mathiesen havde lovet aktionærerne at vi kunne drive en forretning med overskud, og det kunne han lige akkurat holde med slaget af Silber (som jeg husker det). Den gængse opfattelse dengang var at vi kunne have fået noget mere for ham, hvis vi havde ventet og først solgt ham tættere på transfervinduets udløb.

Mon ikke det er en lignende situation Klaus er nervøs for.
Det var min klare opfattelse at det navn var UNÆVNELIGT!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Pastorius » 7. sep 2012, 09:09

doukas skrev:
Det var min klare opfattelse at det navn var UNÆVNELIGT!
Han blev jo hyret til en opgave man mente han ville være god l, fordi han var netop den han var (en fyr med fødderne solidt planet i den blå luft). Så egentlig er jeg ikke så bitter på ham, men på dem der mente det var en god idé at ansætte ham.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst