Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af hje1980 » 17. sep 2012, 14:47

BoT skrev:Hvad med ham her? - Så kunne det jo også være, at Jeppe Curth kunne komme i gang med målscoringen igen.
Er han ikke igang? ;)

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af BoT » 17. sep 2012, 14:56

hje1980 skrev:
BoT skrev:Hvad med ham her? - Så kunne det jo også være, at Jeppe Curth kunne komme i gang med målscoringen igen.
Er han ikke igang? ;)
Nej:
thomasjn skrev:Mht. spillesystemet er det svært at kritisere på en dag, hvor vi vandt 4-0. Vi var heldige og skarpe i at score når vi havde chancerne. Men jeg synes generelt, at holdet har noget sværere ved at komme frem til lige så store chancer i 4-4-2 systemet som vi havde i 4-2-3-1 systemet, hvor der var mere ide i spillet. Det er selvfølgelig svært at bænke Curth med tre mål i to kampe, men jeg tror vi vil nå et højere spillemæssigt niveau i 4-2-3-1 og derfor skabe flere chancer og derved bedre forudsætninger for at blive ved med at vinde.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af astonvilla » 18. sep 2012, 10:05

Itchy skrev:med feriesagen er jeg godt tilfreds hvis der bliver råd til at forlænge med nogen af alle dem der har kontrakt udløb til sommer.
Hallur Hansson - Midtbane - 31. december 2012
Kasper Bøgelund - Forsvar - 30. juni 2013
Carsten Christensen - Målmand - 30. juni 2013
Henrik Dalsgaard - Forsvar - 30. juni 2013
Anders Due - Midtbane - 30. juni 2013
Nicholas Gotfredsen - Forsvar - 30. juni 2013
Kasper Kusk - Midtbane - 30. juni 2013
Kenneth Emil Petersen - Forsvar - 30. juni 2013
Kayke Rodrigues - Angreb - 30. juni 2013
Rolf Toft - Angreb - 30. juni 2013
Mathias Wichmann - Midtbane - 30. juni 2013
Rasmus Würtz - Midtbane - 30. juni 2013

skulle meget gerne blive råd til minimum kusk, dalsgaard.
og foruden det ville det være rart med KEP, toft, wichmann og wurtz

ellers ville en angriber lune en del men bliver der desværre nok ikke råd til :(
Vi skal først og fremmest have forlænget med Kent Nielsen, så han kan fortsætte det utrolige - ja nærmest uvirkelige - projekt han har gang i.

FLUX!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Funky » 18. sep 2012, 17:00

astonvilla skrev:
Itchy skrev:med feriesagen er jeg godt tilfreds hvis der bliver råd til at forlænge med nogen af alle dem der har kontrakt udløb til sommer.
Hallur Hansson - Midtbane - 31. december 2012
Kasper Bøgelund - Forsvar - 30. juni 2013
Carsten Christensen - Målmand - 30. juni 2013
Henrik Dalsgaard - Forsvar - 30. juni 2013
Anders Due - Midtbane - 30. juni 2013
Nicholas Gotfredsen - Forsvar - 30. juni 2013
Kasper Kusk - Midtbane - 30. juni 2013
Kenneth Emil Petersen - Forsvar - 30. juni 2013
Kayke Rodrigues - Angreb - 30. juni 2013
Rolf Toft - Angreb - 30. juni 2013
Mathias Wichmann - Midtbane - 30. juni 2013
Rasmus Würtz - Midtbane - 30. juni 2013

skulle meget gerne blive råd til minimum kusk, dalsgaard.
og foruden det ville det være rart med KEP, toft, wichmann og wurtz

ellers ville en angriber lune en del men bliver der desværre nok ikke råd til :(
Vi skal først og fremmest have forlænget med Kent Nielsen, så han kan fortsætte det utrolige - ja nærmest uvirkelige - projekt han har gang i.

FLUX!
Kent og Kuhn.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Mikkel9000
Drenge
Drenge
Indlæg: 40
Tilmeldt: 11. dec 2007, 17:07
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Mikkel9000 » 24. sep 2012, 14:03

Hva med Krøldrup? han er åben for Danmark.. Hvis vi skal have LN skudt afsted er det vel tid, og vores taktik med nye unge spillere kræver en erfaren mand at støtte sig opad..

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 24. sep 2012, 14:26

Mikkel9000 skrev:Hva med Krøldrup? han er åben for Danmark.. Hvis vi skal have LN skudt afsted er det vel tid, og vores taktik med nye unge spillere kræver en erfaren mand at støtte sig opad..
Jeg kan bestemt ikke se det fornuftige i en signing af Krøldrup. På papiret har Krøldrup haft en flot karriere, men reelt har han spillet meget lidt førsteholdsfodbold i et par år. Krøldrup var bænkevarmer i Fiorentina og han mangler virkelig kamptræning.
Derudover har Krøldrup "glasben", vi har bestemt ikke råd til at betale en høj løn til endnu en velrenomeret spiller der ofte er skadet (Bøgelund er skrækeksemplet herpå). Det sparsomme lønbudget kan anvendes mere fornuftigt. For mig at se virker Krøldrup til at være "over the hill"

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Brent » 24. sep 2012, 21:31

Hvis Helenius skfter i vinterpausen, har vi afløseren lige her

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... stadig-agf" onclick="window.open(this.href);return false;

Han er helt vil kunne tilføre vores angreb masser af fysik
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Quentin T
1. div
1. div
Indlæg: 394
Tilmeldt: 11. apr 2006, 10:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Quentin T » 24. sep 2012, 21:44

Brent skrev:Hvis Helenius skfter i vinterpausen, har vi afløseren lige her

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... stadig-agf" onclick="window.open(this.href);return false;

Han er helt vil kunne tilføre vores angreb masser af fysik
Ja, dårlig fysik.
Savner Strandli!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af FlæskeFrank » 25. sep 2012, 21:27

Med Bøgelunds afgang er truppen blevet rigtig smal. Så nu kan den ikke bare fyldes op med egne talenter. Selvom vi med en forlængelse af Dalsgaard har backen og i Patrick reserven. Men truppen er for lille.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 25. sep 2012, 22:04

FlæskeFrank skrev:Med Bøgelunds afgang er truppen blevet rigtig smal. Så nu kan den ikke bare fyldes op med egne talenter. Selvom vi med en forlængelse af Dalsgaard har backen og i Patrick reserven. Men truppen er for lille.
Bøgelund har spillet 2 kampe de sidste 10 måneder. Hvordan gør det vores trup smallere at han er væk? Mon ikke vi kan dække de 106 minutter ind med en U/19-spiller i værste fald?

I sidste sæson havde vi tre forsvarsspillere, der kun spillede en håndfuld kampe (Lucho, Justinussen, Gotfredsen). Hvis vores trup er så forbandet smal - hvorfor fik de så ikke mere spilletid?

Vi har i alle kampe gode indskiftere at vælge imellem. Patrick, Thelander, CC, Gotfredsen, Due, Kayke, Toft og Thomsen er alle kapable Superligaspillere ud over vores start-11'er. Der er på ingen måde behov for flere breddespillere. Hvis der skal spillere ind skal det være udviklingsspillere eller klare forstærkninger.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af jydenfranord » 25. sep 2012, 22:06

FlæskeFrank skrev:Med Bøgelunds afgang er truppen blevet rigtig smal. Så nu kan den ikke bare fyldes op med egne talenter. Selvom vi med en forlængelse af Dalsgaard har backen og i Patrick reserven. Men truppen er for lille.
Argh skal vi nu ikke lige...Al ære og respekt for Bøgelund, men at sige det er hans afgang der gør truppen tynd, det mener jeg bestemt ikke. Han har gennem det 2010/2011 sæsonen spillet 15 kampe og i 2011/2012 spillet 6 kampe i superligaen. I denne sæson har han ikke spillet en kamp.
Kilde:http://www.ligafodbold.dk/?cat=statsPla ... 2107&tID=0

Dette er ikke ment som en kritik af Bøgelund, som jeg mener er en fantastisk spiller. Men han har gennem det sidste lange stykke tid ikke været en del af de spillere der er med i kampene, pga. skader. Ved han stopper frigiver det netop lønkroner, som enten kan bruges til at hente en spiller til at gøre truppen bredere eller være med til at styrke klubben økonomisk. Som hans skader har været gennem det sidste lange stykke tid, ser jeg det ikke som svækkelse af AaB han stopper, tværtimod. Hvis han havde været fit, så havde det været en helt anden snak. Så ville han uden tvivl være en af de bedste, hvis ikke den bedste spiller vi havde i truppen.

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Olly » 27. sep 2012, 14:50

Brent skrev:Hvis Helenius skfter i vinterpausen, har vi afløseren lige her

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... stadig-agf" onclick="window.open(this.href);return false;

Han er helt vil kunne tilføre vores angreb masser af fysik
Det må bare aldrig nogensinde ske. Han er en voldsomt overvurderet spiller.

Brugeravatar
buckster
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 6. jul 2005, 16:03
Geografisk sted: for langt væk

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af buckster » 27. sep 2012, 16:03

Olly skrev:
Brent skrev:Hvis Helenius skfter i vinterpausen, har vi afløseren lige her

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... stadig-agf" onclick="window.open(this.href);return false;

Han er helt vil kunne tilføre vores angreb masser af fysik
Det må bare aldrig nogensinde ske. Han er en voldsomt overvurderet spiller.
Hold da op en joke, det skulle da vist ha været skrevet med pink. :thumbsdown:

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Brodernumsi » 27. sep 2012, 18:48

Brent skrev:Hvis Helenius skfter i vinterpausen, har vi afløseren lige her

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... stadig-agf" onclick="window.open(this.href);return false;

Han er helt vil kunne tilføre vores angreb masser af fysik
Hvis han skal herop, skal han betale klubkontingent.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

LarsSF
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 17. apr 2009, 22:53

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af LarsSF » 30. sep 2012, 12:01

BoT skrev:Hvad med ham her? - Så kunne det jo også være, at Jeppe Curth kunne komme i gang med målscoringen igen.
Nu ved jeg godt der vil blive spekuleret meget i Prica det næste lange stykke tid, men... kan vi ikke også hente ham tilbage, og så have ham på en forskerordning? Nogen der er inde i reglerne der?

seamann

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af seamann » 30. sep 2012, 13:10

LarsSF skrev:
BoT skrev:Hvad med ham her? - Så kunne det jo også være, at Jeppe Curth kunne komme i gang med målscoringen igen.
Nu ved jeg godt der vil blive spekuleret meget i Prica det næste lange stykke tid, men... kan vi ikke også hente ham tilbage, og så have ham på en forskerordning? Nogen der er inde i reglerne der?
Er han klog ?

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 8. okt 2012, 11:52

Vi skal have en offensiv midtbanespiller - det er det vi mangler. Opspillet fungerer ikke med Curth, som ikke har samme kreativitet og pasningsevner som Lucas Andersen havde. Vi bør derfor finde en spiller, som kan noget af det samme som Lucas kunne. Så er jeg ret sikker på, at vi vil se noget af det drømmefodbold vi har set tidligere i år igen. Mht. Curth passer han slet ikke til det system, som er bedst til holdet. Man kan self. se om vi allerede har pågældende spiller på holdet i form af enten Wichman/Kusk, hvor Due/Patrick tager en kant eller måske prøve Nicolaj Thomsen på pladsen. Jeg synes i hvert fald, at Curth er en hæmsko for vores offensive spil.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af hje1980 » 8. okt 2012, 12:00

seamann skrev:
LarsSF skrev:
BoT skrev:Hvad med ham her? - Så kunne det jo også være, at Jeppe Curth kunne komme i gang med målscoringen igen.
Nu ved jeg godt der vil blive spekuleret meget i Prica det næste lange stykke tid, men... kan vi ikke også hente ham tilbage, og så have ham på en forskerordning? Nogen der er inde i reglerne der?
Er han klog ?
Kan man ikke... Dette kræver han har været ude af landet i min. 5 år...

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Maglau » 8. okt 2012, 12:17

thomasjn skrev:Vi skal have en offensiv midtbanespiller - det er det vi mangler. Opspillet fungerer ikke med Curth, som ikke har samme kreativitet og pasningsevner som Lucas Andersen havde. Vi bør derfor finde en spiller, som kan noget af det samme som Lucas kunne. Så er jeg ret sikker på, at vi vil se noget af det drømmefodbold vi har set tidligere i år igen. Mht. Curth passer han slet ikke til det system, som er bedst til holdet. Man kan self. se om vi allerede har pågældende spiller på holdet i form af enten Wichman/Kusk, hvor Due/Patrick tager en kant eller måske prøve Nicolaj Thomsen på pladsen. Jeg synes i hvert fald, at Curth er en hæmsko for vores offensive spil.
Curth er en mega hæmsko for det opbyggende spil såfremt vi ønsker at fortsætte med den stil med pasninger på små områder. Hans første berøring, balance og pasninger er så himmelskrigende ringe at hvis ikke han kommer væk frastart 11 er det som at spille med 10 mand, alt hvad han rør ved i opspillet bliver til lort fordi det er uden kvalitet.

Men jeg tror vi allerede har afløseren for Lukas i Kusk. Han har teknikken, speed, overblik og nogle fantastiske vendinger på små områder der gør ham ideel som spilleren der søger ned i rummet mellem angreb og midtbane.
Nikolaj thomsen tror jeg godt kan spille den højre/venstre midtbane, men det bliver ikke som fløjraket, mere en der trækker ind i banen og skaber e overtal der og overlader fløjspillet til backen.

Jeg elsker den offensive tilgang til spillet og mener det er den bedste taktik når man ikke har en ydpræget fløjraket men derimod 4 stærke centrale midt og hurtige offensive backs. .
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. okt 2012, 12:31

Maglau skrev:
thomasjn skrev:Vi skal have en offensiv midtbanespiller - det er det vi mangler. Opspillet fungerer ikke med Curth, som ikke har samme kreativitet og pasningsevner som Lucas Andersen havde. Vi bør derfor finde en spiller, som kan noget af det samme som Lucas kunne. Så er jeg ret sikker på, at vi vil se noget af det drømmefodbold vi har set tidligere i år igen. Mht. Curth passer han slet ikke til det system, som er bedst til holdet. Man kan self. se om vi allerede har pågældende spiller på holdet i form af enten Wichman/Kusk, hvor Due/Patrick tager en kant eller måske prøve Nicolaj Thomsen på pladsen. Jeg synes i hvert fald, at Curth er en hæmsko for vores offensive spil.
Curth er en mega hæmsko for det opbyggende spil såfremt vi ønsker at fortsætte med den stil med pasninger på små områder. Hans første berøring, balance og pasninger er så himmelskrigende ringe at hvis ikke han kommer væk frastart 11 er det som at spille med 10 mand, alt hvad han rør ved i opspillet bliver til lort fordi det er uden kvalitet.
Helt enig. Prøv også at se 2-0 målet fra igår. Curth løber inde på midten og er på linie med Helenius da han bliver sendt afsted. Så skal Curth jo løbe med frem og gøre sig spilbar, være klar til at tage en returbold fra keeperen eller bare trække en forsvarsspiller fra Helenius. Istedet halter han bagefter og gemmer sig. Han er helt væk efter min mening. Og har været det i 4 år nu.
Janteloven eksisterer IKKE!

Låst