Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af hje1980 » 23. jan 2013, 07:52

thomasjn skrev:
hje1980 skrev:Samt at der ikke skal købes bare for at købe...
Med Jeppe Curth som sandsynlig starter er der alt mulig grund til at forsøge at forstærke truppen allerede nu op til den meget spændende og vigtige forårssæson.
Ja lad os da bruge de MEGET få penge til en position hvor vi allerede har folk på kontrakter... Det er god økonomisk ansvar...

Du ved godt hvilken periode AaB lige har været igennem de sidste 3 år økonomisk ikke?

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Olly » 23. jan 2013, 08:10

Det er dejligt og se AaB viser økonomisk ansvarlighed. Men for fanden da det er kedeligt.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Kristian » 23. jan 2013, 10:08

Spil manager med AaB i dette års udgave, og man finder vist hurtig ud af, hvor kedeligt det er ikke at kunne købe noget:-)
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Rams » 24. jan 2013, 10:18

Det ser ud til at lakke mod enden for FC Fyn, der nu nærmer sig konkursen.

Dette vil betyde, at spillerne fritstilles, og FC Fyn har faktisk et par unge og spændende udviklingspillere, der har erfaring med fra 1. division. Ved godt at Lynge har meldt ud at kassen er lukket i dette transfervindue, men jeg kunne nu godt se Mads Lier Christensen (højre back) og Mark Kongstedt (offensiv midt) hevet ind i AaB's trup til at styrke bredden med talent, sådan som vi tidligere har gjort med Thelander.

Mads Lier var til prøvetræning i Hull tilbage i 2011 og Kongstedt til prøvetræning i Bremen i 2011 og spiller også på U-landshold (med Viktor Ahlman). De koster formentlig gratis om føje dage, og så kunne Lier være en fin gardering for Dalsgaard på HB, mens Kongstedt vil skulle kæmpe lidt mere for det i skarp konkurrence med Wichmann, Viktor Ahlmann og Chr. Rye.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 24. jan 2013, 10:49

Hvis vi stadig er ude efter en højreback har FC Fyn Jesper Bøge, der efter sigende har været deres bedste spiller i efteråret. Ja - han kommer fra FCM's akademi, men det gør Jakob Ahlmann jo også, og hvis Bøge kan løfte sig er han en spændende, hurtig og boldsikker højre back. Han ville være en meget billig løsning og kunne helt sikkert stå en fornuftig højre back, hvis Kent virkelig gerne vil have en back-up på den plads.

Personligt håber jeg snarere vi koncentrerer alle midler og koncentration om offensiven. Vi kommer stensikkert på den ene eller den anden måde til at mangle angribere eller kantspillere senest til sommer, så vi kan lige så godt komme igang.

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af BBS » 24. jan 2013, 17:56

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... rdig-i-AaB

Umiddelbart tror jeg ikke, at man smider ham væk før næste transfervindue. Det ville være en meget tynd trup og når man i forvejen har Blåbjerg på vej, så er planen lagt.

Jeg kunne forestille mig, at man vil være interesseret i at få Kayke væk i dette vindue. Man kan spare en forholdsvis høj løn og erstatte med noget andet. Desuden tror jeg, at Lynge ønsker at gøre en sidste handel, før han slutter i AaB.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af jonas386 » 24. jan 2013, 21:44

Man kan spare en forholdsvis høj løn
Jeg troede egentlig Kayke var fhv billig i drift?
I øvrigt tror jeg du har ret i det med den sidste signing, har hørt der skulle være noget under opsejling her til sommer. Det skulle være en Lynge classic, altså kontraktfri skandinavisk spiller der gerne vil have gang i karrieren. Hans kontrakt udløber til sommer, kender dog ikke navnet, men der skulle være, dog løse, forhandlinger igang.

Jeg går udfra der er tale om en angriber, men ved det ikke.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af FlæskeFrank » 25. jan 2013, 15:36

Først var Emil Lyng til prøvetræning hos EfB, så er turen kommet til Mikkel Cramer hos AC Horsens. To prøvetræninger jeg gerne havde set i AaB. Vi skal altså have kigget på en kantspiller mere til truppen.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Romario
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 21. jul 2011, 10:46
Favoritspiller: Peter Rasmussen, Thomas Enevoldsen, Jakob Ahlmann
Geografisk sted: 9560

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Romario » 25. jan 2013, 22:15

Emil Lyng kunne måske være spændende, men spørgsmålet er hvem han skulle skubbe ud på bænken... Kusk og Wichmann for den sags skyld mener jeg har minimum samme niveau..

Cramer viste masser af potentiale i Randers, men i 1. Division hos AB imponerede han langt fra, og endte med at være bag f.eks. Marc Dal Hende (tidl. VFF). Tror Cramers to store skader har ødelagt en ellers lovende karriere.. En spiller som ikke kan sætte sig igennem på et deltidshold, mener jeg ikke kan forstærke os..

Jesper Bøge mener jeg derimod kunne være spændende til bredden, hvis der ikke er noget i ungdomsrækkerne som kan presse Dalsgaard. Ellers skal Smedegaard vel ikke afskrives selvom han valgte de gule

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 25. jan 2013, 22:32

Romario skrev:Emil Lyng kunne måske være spændende, men spørgsmålet er hvem han skulle skubbe ud på bænken... Kusk og Wichmann for den sags skyld mener jeg har minimum samme niveau..

Cramer viste masser af potentiale i Randers, men i 1. Division hos AB imponerede han langt fra, og endte med at være bag f.eks. Marc Dal Hende (tidl. VFF). Tror Cramers to store skader har ødelagt en ellers lovende karriere.. En spiller som ikke kan sætte sig igennem på et deltidshold, mener jeg ikke kan forstærke os..

Jesper Bøge mener jeg derimod kunne være spændende til bredden, hvis der ikke er noget i ungdomsrækkerne som kan presse Dalsgaard. Ellers skal Smedegaard vel ikke afskrives selvom han valgte de gule
@Romario
Jeg kan sagtens se hvem Emil Lyng skal afløse og han hedder Jeppe Curth. Vi har set over så mange sæsoner efterhånden, at Curth hverken scorer særligt meget eller sjældent spiller særligt godt. Selv, hvis jeg virkelig er open-minded og finder alt håb har jeg ikke et gram tro på Curth nogensinde bliver god nok. Derudover synes jeg bare heller ikke Curth passer særligt godt til den spillestil, som det øvrige hold er bedst til. Så en Emil Lyng til en af de tre pladser bag Helenius kunne jeg absolut godt se god mening i. Han kan næppe være specielt dyr og han må jo have talent siden han har været i Lille og fået spilletid der. Så jeg synes sagtens man kunne signe ham et halvt år og se om man kan kick-starte hans karriere samt finde en billig spiller, som skubber Curth ud på bænken.

seamann

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af seamann » 25. jan 2013, 23:50

thomasjn skrev:
Romario skrev:Emil Lyng kunne måske være spændende, men spørgsmålet er hvem han skulle skubbe ud på bænken... Kusk og Wichmann for den sags skyld mener jeg har minimum samme niveau..

Cramer viste masser af potentiale i Randers, men i 1. Division hos AB imponerede han langt fra, og endte med at være bag f.eks. Marc Dal Hende (tidl. VFF). Tror Cramers to store skader har ødelagt en ellers lovende karriere.. En spiller som ikke kan sætte sig igennem på et deltidshold, mener jeg ikke kan forstærke os..

Jesper Bøge mener jeg derimod kunne være spændende til bredden, hvis der ikke er noget i ungdomsrækkerne som kan presse Dalsgaard. Ellers skal Smedegaard vel ikke afskrives selvom han valgte de gule
@Romario
Jeg kan sagtens se hvem Emil Lyng skal afløse og han hedder Jeppe Curth. Vi har set over så mange sæsoner efterhånden, at Curth hverken scorer særligt meget eller sjældent spiller særligt godt. Selv, hvis jeg virkelig er open-minded og finder alt håb har jeg ikke et gram tro på Curth nogensinde bliver god nok. Derudover synes jeg bare heller ikke Curth passer særligt godt til den spillestil, som det øvrige hold er bedst til. Så en Emil Lyng til en af de tre pladser bag Helenius kunne jeg absolut godt se god mening i. Han kan næppe være specielt dyr og han må jo have talent siden han har været i Lille og fået spilletid der. Så jeg synes sagtens man kunne signe ham et halvt år og se om man kan kick-starte hans karriere samt finde en billig spiller, som skubber Curth ud på bænken.
Christ - så bliver det vist ikke dummere. Spillestil - er det den fantastiske tekniske fodbold? Fordi der for en gangs skyld er 2 der kan tæmme en bold, bliver der altså ikke noget Barcelona ud af det. KEP, LN, Augo og Wurtz er fx stadig på banen.

"Nogensinde bliver god nok" - det har han jo så været i årevis - iflg trænerne der lader ham spille..

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 26. jan 2013, 00:20

seamann skrev:
thomasjn skrev:
Romario skrev:Emil Lyng kunne måske være spændende, men spørgsmålet er hvem han skulle skubbe ud på bænken... Kusk og Wichmann for den sags skyld mener jeg har minimum samme niveau..

Cramer viste masser af potentiale i Randers, men i 1. Division hos AB imponerede han langt fra, og endte med at være bag f.eks. Marc Dal Hende (tidl. VFF). Tror Cramers to store skader har ødelagt en ellers lovende karriere.. En spiller som ikke kan sætte sig igennem på et deltidshold, mener jeg ikke kan forstærke os..

Jesper Bøge mener jeg derimod kunne være spændende til bredden, hvis der ikke er noget i ungdomsrækkerne som kan presse Dalsgaard. Ellers skal Smedegaard vel ikke afskrives selvom han valgte de gule
@Romario
Jeg kan sagtens se hvem Emil Lyng skal afløse og han hedder Jeppe Curth. Vi har set over så mange sæsoner efterhånden, at Curth hverken scorer særligt meget eller sjældent spiller særligt godt. Selv, hvis jeg virkelig er open-minded og finder alt håb har jeg ikke et gram tro på Curth nogensinde bliver god nok. Derudover synes jeg bare heller ikke Curth passer særligt godt til den spillestil, som det øvrige hold er bedst til. Så en Emil Lyng til en af de tre pladser bag Helenius kunne jeg absolut godt se god mening i. Han kan næppe være specielt dyr og han må jo have talent siden han har været i Lille og fået spilletid der. Så jeg synes sagtens man kunne signe ham et halvt år og se om man kan kick-starte hans karriere samt finde en billig spiller, som skubber Curth ud på bænken.
Christ - så bliver det vist ikke dummere. Spillestil - er det den fantastiske tekniske fodbold? Fordi der for en gangs skyld er 2 der kan tæmme en bold, bliver der altså ikke noget Barcelona ud af det. KEP, LN, Augo og Wurtz er fx stadig på banen.

"Nogensinde bliver god nok" - det har han jo så været i årevis - iflg trænerne der lader ham spille..
Arh han har vel efterhånden gjort det ringe så længe, at det primært er klubbens økonomi der gør vi ikke har hentet bedre ind. Derudover virker det jo også til, at Kent forsøger at finde alternativer til at starte med Curth. Problemet ved, at vi spiller med Curth er at han er så ringe fodboldteknisk, at Helenius som er vores farligste spiller må spille offensiv midt. som gør holdet mindre målfarligt eller vi må spille med Curth på den offensive midt, som er en hæmsko i opspillet. Han har hverken ideerne eller evnerne til at spille på den offensive midt. At midterforsvarene ikke har de evner er lidt noget andet - omvendt losser de heller ikke bolden så meget længere. Ligeledes er Augu og Würtz' pligter primært defensive i modsætning til Curth.

Apehunter
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 14. jul 2011, 13:24
Favoritspiller: Messi

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Apehunter » 26. jan 2013, 11:01

Det ser ikke ud til at vi har råd til at købe nogle spillere - men den smule håndører, som vi har tilbage skal nok bruges til at betale feriepengesagen. For konkursen venter først Brøndby og der efter......... FCM eller AaB, som den næste.

Det er lige til TV3 programmet Luksusfælden............ dyb dyb uansvarlighed, som de nævnte klubber har opført sig i en årrække.

Desværre får vi så nok heller ikke penge ind på spillersalg, hvilket trods alt er bedre end konkurs

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 26. jan 2013, 11:21

Apehunter skrev:Det ser ikke ud til at vi har råd til at købe nogle spillere - men den smule håndører, som vi har tilbage skal nok bruges til at betale feriepengesagen. For konkursen venter først Brøndby og der efter......... FCM eller AaB, som den næste.

Det er lige til TV3 programmet Luksusfælden............ dyb dyb uansvarlighed, som de nævnte klubber har opført sig i en årrække.

Desværre får vi så nok heller ikke penge ind på spillersalg, hvilket trods alt er bedre end konkurs
Du har jo ingen idé om hvad der foregår. Prøv at følg med i medierne.

Lynge har udtalt at økonomien har det bedre end længe takket være nedskæringer i lønbudgettet og flere indtægter i efteråret. Tillige har man fået stillet 5 millioner til rådighed så likvid-situationen er endnu bedre.

Det betyder ikke at vi vælter os i penge 1997-style. Det betyder at vi ikke går konkurs og ikke er pisket til at sælge Nicklas hvis der kommer et alt for lavt bud.

Apehunter
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 14. jul 2011, 13:24
Favoritspiller: Messi

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Apehunter » 26. jan 2013, 12:34

Du har jo ingen idé om hvad der foregår. Prøv at følg med i medierne.

Lynge har udtalt at økonomien har det bedre end længe takket være nedskæringer i lønbudgettet og flere indtægter i efteråret. Tillige har man fået stillet 5 millioner til rådighed så likvid-situationen er endnu bedre.

Det betyder ikke at vi vælter os i penge 1997-style. Det betyder at vi ikke går konkurs og ikke er pisket til at sælge Nicklas hvis der kommer et alt for lavt bud.[/quote]


Du er vidst grænseløs naiv, hvis du tror, at 5 mio. kr. i håndører sammen med lidt Lynge snak redder os. Feriepengesagen koster meget mere.
Men ak i Brøndby har de også stort set ind til de tabte feriepengesagen, ment at det gik ganske godt.

Så mon ikke, at du skulle følge lidt med i medierne og så have blot en smule kritisk sans, i stedet for at være så naiv :-)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 26. jan 2013, 12:56

Apehunter skrev: Du er vidst grænseløs naiv, hvis du tror, at 5 mio. kr. i håndører sammen med lidt Lynge snak redder os. Feriepengesagen koster meget mere.
Men ak i Brøndby har de også stort set ind til de tabte feriepengesagen, ment at det gik ganske godt.

Så mon ikke, at du skulle følge lidt med i medierne og så have blot en smule kritisk sans, i stedet for at være så naiv :-)
Hvor skriver jeg at 5 millioner redder os? Jeg skriver at det letter betydeligt på vores likviditetskrise. Ligesom de overraskende mange tv-penge og salget af Lucas.

Brøndby ender med at få en langstrakt afdragsordning på de feriepenge, de skylder. Måske over 10 år. Det gør vores situation meget lettere - især i og med at der slet ikke er fremstillet noget krav endnu. Spillerforeningen er næppe interesseret i endnu et Brøndby-agtigt forløb, så vi kommer helt sikkert til at indgå et fornuftigt kompromis, som klubben kan holde til.

Havde du seriøst regnet med at vi ville have penge til at købe nye spillere?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 26. jan 2013, 13:54

Yankee skrev:
Apehunter skrev: Du er vidst grænseløs naiv, hvis du tror, at 5 mio. kr. i håndører sammen med lidt Lynge snak redder os. Feriepengesagen koster meget mere.
Men ak i Brøndby har de også stort set ind til de tabte feriepengesagen, ment at det gik ganske godt.

Så mon ikke, at du skulle følge lidt med i medierne og så have blot en smule kritisk sans, i stedet for at være så naiv :-)
Hvor skriver jeg at 5 millioner redder os? Jeg skriver at det letter betydeligt på vores likviditetskrise. Ligesom de overraskende mange tv-penge og salget af Lucas.

Brøndby ender med at få en langstrakt afdragsordning på de feriepenge, de skylder. Måske over 10 år. Det gør vores situation meget lettere - især i og med at der slet ikke er fremstillet noget krav endnu. Spillerforeningen er næppe interesseret i endnu et Brøndby-agtigt forløb, så vi kommer helt sikkert til at indgå et fornuftigt kompromis, som klubben kan holde til.

Havde du seriøst regnet med at vi ville have penge til at købe nye spillere?
Lynge har udtalt at der er økonomi til at hente et par nye spillere, men det blir´desværre ikke spillere fra øverste hylde. Tror at der først hentes et par nye spillere til sommer, det vil jo også være fornuftigt at overlade det til den nye sportsdirektør, at sætte sit præg på truppen.

I disse dage er det lidt svært ikke at være misundelig på et par andre superligaklubber som Agf og fc nordsjælland, der scorer kassen i et ellers næsten dødt transfermarked. Det er satme godt gået af Brian Steen hvis det lykkes ham at sælge C. Sloth og A. Johansson for måske 20-25 mio. kr. samlet, samt Jan Laursen at sælge Adu (15 mio. kr.) og måske J. Okore for et yderligere kæmpe millionbeløb.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af jonas386 » 27. jan 2013, 17:04

http://www.bold.dk/nyt/AGFs-plan-Vibe-skal-afloese-Aron" onclick="window.open(this.href);return false;

Ikke et direkte ønske, men gad vide hvad de egentlig skal slippe for ham? Såfremt rygtet er sandt selvfølgelig.
Spændende spiller, uden tvivl, men ville da være et underligt bytte. Altså at bytte Aron for Vibe. Kunne nok finde en eller anden spiller der ville passe bedre ind.

EDIT: Så ham da i øvrigt gerne i AaB, ikke det. Men næppe realistisk.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af FlæskeFrank » 27. jan 2013, 19:17

Nu er det ikke en AGF-transfertråd, men det ser rigtig tåbelig ud for AGF, at afhænde Graulund og Aron for dernæst at hente en hængende angriber.

Men jeg savner, at AaB havde forsøgt lidt mere prøvetræning. Især når man har tre med landsholdet, så kunne lidt fremmed være spændende. Især når mine to foretrukne transferobjekter er til prøvetræning hos andre superligaklubber. Hvis pengene er rigtig små, hvad så DiscoGlenns unikum af et talent - Rasmus Lynge Christensen. Han skulle være venstrekantspiller. At man ikke kan fungere med DiscoGlenn er vel ikke negativt... Kuhn kender ham måske fra hans tid i klubben. PRØVETRÆNING ikke andet.
- FlæskeFrank

Apehunter
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 14. jul 2011, 13:24
Favoritspiller: Messi

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Apehunter » 27. jan 2013, 19:54

FlæskeFrank skrev:Nu er det ikke en AGF-transfertråd, men det ser rigtig tåbelig ud for AGF, at afhænde Graulund og Aron for dernæst at hente en hængende angriber.
Afhænde Graulund? Han indstillede karrieren og den slags kan ske.

Men ellers er det godt nok et stille vindue, men for at vi kan få nogen til klubben skal vi nok sælge en profil. Der er vel dybest set kun to, som kan give seriøse penge.

Låst