Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af FlæskeFrank » 11. okt 2012, 21:28

2007/2008 sæsonen er så også den eneste, hvor han spillede alle kampene. Sæson nr. 2 i spilletid spillede han hvad der svarer til 7 hele kampe mindre.

Iøvrigt er det transfertråden, så skal vi drøfte spændende spillertyper istedet for at trashtalke de spillere vi har. Iøvrigt bliver diskussionen om Jeppe Curth endnu mere åndssvag, når nu han faktisk laver mål og spiller denne sæson. Pt. står han til at lave 12 mål denne sæson, hvilket jo er det du efterlyser.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af BoT » 12. okt 2012, 09:50

Jeg tvivler stærkt på, at vi skal sætte næsen op efter andet end breddespillere i bunden af hierarkiet, hvis der kommer nye ansigter til. Eneste undtagelse er vel, hvis Helenius ryger for 10-15 mio. Vores politik - frivilligt eller ej - er altså lige nu at satse på EGNE unge talenter. De er billigere, og de falder bedre ind på holdet.
Og derfor er det altså også - statistik eller ej - bydende nødvendigt at have nogle rutinerede spillere, som disse unge folk kan læne sig op ad. Og hertil er jeg sikker på, Jeppe Curth spiller en meget vigtig rolle - ligesom Augu og Wurtz.

Uanset hvor talentfulde de er, vinder man ikke mange fodboldkampe med et hold bestående af 11 mand under 21.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af astonvilla » 12. okt 2012, 10:18

BoT skrev:Jeg tvivler stærkt på, at vi skal sætte næsen op efter andet end breddespillere i bunden af hierarkiet, hvis der kommer nye ansigter til. Eneste undtagelse er vel, hvis Helenius ryger for 10-15 mio. Vores politik - frivilligt eller ej - er altså lige nu at satse på EGNE unge talenter. De er billigere, og de falder bedre ind på holdet.
Og derfor er det altså også - statistik eller ej - bydende nødvendigt at have nogle rutinerede spillere, som disse unge folk kan læne sig op ad. Og hertil er jeg sikker på, Jeppe Curth spiller en meget vigtig rolle - ligesom Augu og Wurtz.

Uanset hvor talentfulde de er, vinder man ikke mange fodboldkampe med et hold bestående af 11 mand under 21.
Fuldstændig enig. Vores "transfervindue" kommer til at bestå i at få forlænget med dem der har kontraktsudløb til sommer.
Måske vi skulle få ændret trådens navn til Transferdrømme! For vi får ikke noget ind (sådan som spillere der direkte går ind og forstærker start-11'eren).
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 12. okt 2012, 10:36

Men hvem skulle vi dog også kunne hente, der ville være en forstærkning og give mening?

Vi har et fantastisk spændende hold og konstant nye talenter på vej op. Der er ingen garanti for at vi har den næste Nicklas eller Lucas, men i dette efterår har vi set Nicolaj Thomsen bevæge sig tættere på førsteholdet og Mattias Wichmann få mere og mere spilletid. Vi har også Rolf Toft som en dygtig og spændende breddespiller, ligesom vi vel snart får Jacob Blåbjerg, Victor Ahlmann og Christian Rye at se i Superligaen.

Vi har dygtige spillere på alle pladser og en fornuftig bredde på holdet. Vi kan sågar tillade os at lade KEP eller Due forlade os ved kontraktudløb, fordi vi har erstatningerne på hånden (Thelander og Wichmann). De eneste, jeg ikke kan se os erstatte er Kasper Kusk, Würtz og Patrick. Hvis en af disse forsvinder vil det give mening at gå på markedet - ellers bør vi holde snitterne for os selv og kun investere hvis vi kan få en virkelig spændende spiller til en meget billig penge.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Mr. Larsen » 12. okt 2012, 10:44

Yankee skrev: Vi har dygtige spillere på alle pladser og en fornuftig bredde på holdet. Vi kan sågar tillade os at lade KEP eller Due forlade os ved kontraktudløb, fordi vi har erstatningerne på hånden (Thelander og Wichmann). De eneste, jeg ikke kan se os erstatte er Kasper Kusk, Würtz og Patrick. Hvis en af disse forsvinder vil det give mening at gå på markedet - ellers bør vi holde snitterne for os selv og kun investere hvis vi kan få en virkelig spændende spiller til en meget billig penge.
Thelander har sgu set lidt usikker ud de gange han har spillet iår, og Due er sgu på et andet niveau end Wichmann når han rammer topformen !

Ryger der nogen fra den nuværende trup så vil vi være ekstrem såbare overfor skader, det er vi iøvrigt forvejen, og vi kan ikke bare forvente det næste kuld allerede står klar til at fylde pladserne for erfarne og garvede Superliga spiller.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af BoT » 12. okt 2012, 11:14

Yankee skrev:Men hvem skulle vi dog også kunne hente, der ville være en forstærkning og give mening?

Vi har et fantastisk spændende hold og konstant nye talenter på vej op. Der er ingen garanti for at vi har den næste Nicklas eller Lucas, men i dette efterår har vi set Nicolaj Thomsen bevæge sig tættere på førsteholdet og Mattias Wichmann få mere og mere spilletid. Vi har også Rolf Toft som en dygtig og spændende breddespiller, ligesom vi vel snart får Jacob Blåbjerg, Victor Ahlmann og Christian Rye at se i Superligaen.

Vi har dygtige spillere på alle pladser og en fornuftig bredde på holdet. Vi kan sågar tillade os at lade KEP eller Due forlade os ved kontraktudløb, fordi vi har erstatningerne på hånden (Thelander og Wichmann). De eneste, jeg ikke kan se os erstatte er Kasper Kusk, Würtz og Patrick. Hvis en af disse forsvinder vil det give mening at gå på markedet - ellers bør vi holde snitterne for os selv og kun investere hvis vi kan få en virkelig spændende spiller til en meget billig penge.
Til dels enig - men jeg synes, du undervurderer KEPs betydning for vores efterår. Han har altså spillet på et stabilt meget højt niveau og er en væsentlig årsag til vores stærke defensiv. Samarbejdet og rollefordelingen mellem ham og Lasse kan man ikke bare lige genskabe med en ung 1. div. spiller.
I min bog skal der i princippet forlænges med alle spillere - måske undtaget Anders Due, som jeg aldrig helt har luret tricket ved.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 12. okt 2012, 12:32

Jeg er enig, BoT - vi vil da klart være svækkede ved at bytte KEP med Thelander. Pointen er snarere, at det ikke vil afstedkomme et kæmpe behov for at hente spillere udefra. Og ikke vil sætte os i direkte nedrykningsfare.

Jeg synes det er langt vigtigere at få forlænget med Patrick Kristensen, Rasmus Würtz og Kasper Kusk, og at vi til nøds godt kunne spare Anders Due eller Kenneth Emil Petersen, hvis der ikke er råd til det hel. De er begge løntunge og mere undværlige end de tre nævnte.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 12. okt 2012, 12:50

Yankee skrev:Jeg er enig, BoT - vi vil da klart være svækkede ved at bytte KEP med Thelander. Pointen er snarere, at det ikke vil afstedkomme et kæmpe behov for at hente spillere udefra. Og ikke vil sætte os i direkte nedrykningsfare.

Jeg synes det er langt vigtigere at få forlænget med Patrick Kristensen, Rasmus Würtz og Kasper Kusk, og at vi til nøds godt kunne spare Anders Due eller Kenneth Emil Petersen, hvis der ikke er råd til det hel. De er begge løntunge og mere undværlige end de tre nævnte.
Hvis man skulle vælge mellem de to ville jeg vælge KEP fremfor Due. KEP har endelig fundet et højt stabilt niveau og jeg tror han vil være en god makker til den spiller, som kommer til at afløse Lasse Nielsen såfremt han sælges. Due har haft gode momenter for AaB, men aldrig været sådan helt stabil god.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Gamling » 30. okt 2012, 14:13

Lad os benytte den kommende tid til at få forlænget med Hallur Hansson, finde en yngre kompetent erstatning for Bøgelund og få forlænget med Due, Kusk, CC, KEP, Wichmann, Würtz og Rolf Toft.

Samtidig kan vi arbejde på at få skibet Gotfredsen og Kayke afsted et halvt år før kontraktudløb, hvis muligt. De to skal i al fald ikke forlænges.

Så kan vi passende bruge resten af pengene på at hente en mere decideret rutineret back up til Augo og se om vi kan få sluset Rye, Blåbjerg, Spalvis mv hurtigere tæt på SL truppen.

Med ovenstående vil der være den rette blanding af kontinuitet og fornyelse i truppen. :aabfan:
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Gaarde6 » 31. okt 2012, 13:20

Gamling skrev:Lad os benytte den kommende tid til at få forlænget med Hallur Hansson, finde en yngre kompetent erstatning for Bøgelund og få forlænget med Due, Kusk, CC, KEP, Wichmann, Würtz og Rolf Toft.

Samtidig kan vi arbejde på at få skibet Gotfredsen og Kayke afsted et halvt år før kontraktudløb, hvis muligt. De to skal i al fald ikke forlænges.

Så kan vi passende bruge resten af pengene på at hente en mere decideret rutineret back up til Augo og se om vi kan få sluset Rye, Blåbjerg, Spalvis mv hurtigere tæt på SL truppen.

Med ovenstående vil der være den rette blanding af kontinuitet og fornyelse i truppen. :aabfan:
Næsten enig!

Dog mener jeg vi har alternativet til Bøge i PK.
Selvfølgelig er Dalle første valg! Men PK kan dække så mange pladser, at jeg mener han er en af dem, der skal forlænges med.
Carsten Christensen får nok ikke det store herude. Om det skal være ham eller en ung, som skal sidde derude betyder ikke det store.
kan man blive enig med ham, så er det ok at forlænge.

MIN prioitet af forlængelserne er:

Kusk
Würtz
KEP
Wichmann
PK
Rolf Toft

Der skal ikke forlænges med Kayke og Godtfredsen (Selvom han gjorde det fortrinligt i AGF)
Men Thelander og nu Blåbjerg er gode backups.

Hallur ser spændende ud!
Det samme gør vores AB ven Bassel!
Og så har vi vel en joker i form af Spalvis ?!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Eksil » 8. nov 2012, 10:46

Hvis Silkeborg rykker ned, hvilket ikke er utænkeligt, kunne en transferfri Kasper Risgård være en perfekt mand at få ind, især med de skader vi pt. har på midtbanen. Han bliver 30 år til januar, hvilket i min optik er en perfekt alder, hvis AaB skal forsætte med de mange unge spillere.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. nov 2012, 13:05

Eksil skrev:Hvis Silkeborg rykker ned, hvilket ikke er utænkeligt, kunne en transferfri Kasper Risgård være en perfekt mand at få ind, især med de skader vi pt. har på midtbanen. Han bliver 30 år til januar, hvilket i min optik er en perfekt alder, hvis AaB skal forsætte med de mange unge spillere.
100% enig. Gerne som erstatning for Due og/eller Patrick.
Janteloven eksisterer IKKE!

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Sv: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af A_Strandfelt » 8. nov 2012, 14:46

Ja, efter det er blevet udstillet, hvor dårlige vi er, hvis der er afbud på den centrale midtbane, må Risgård være den oplagte spiller til at styrke bredden.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af limey » 8. nov 2012, 14:47

Køllen I Møllen skrev:
Eksil skrev:Hvis Silkeborg rykker ned, hvilket ikke er utænkeligt, kunne en transferfri Kasper Risgård være en perfekt mand at få ind, især med de skader vi pt. har på midtbanen. Han bliver 30 år til januar, hvilket i min optik er en perfekt alder, hvis AaB skal forsætte med de mange unge spillere.
100% enig. Gerne som erstatning for Due og/eller Patrick.
Kan Risgård spille en kant? Jeg synes at huske nogle spagfærdige forsøg på dette under Hamrén, men jeg må indrømme, at jeg ikke ved hvorledes han bliver brugt i Silkeborg.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Elscorpio » 8. nov 2012, 15:05

Jeg husker Risse i sin tid som AaB spiller som en god boks til boks spiller, dvs både defensivt og offensivt. Håber stadig han har det i sig, for det er da stærkt savnet på det nuværende AaB hold.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Sv: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Pastorius » 8. nov 2012, 15:13

A_Strandfelt skrev:Ja, efter det er blevet udstillet, hvor dårlige vi er, hvis der er afbud på den centrale midtbane, må Risgård være den oplagte spiller til at styrke bredden.
Jeg mener at have hørt at Risgaard har haft problemer med bentøjet, og ikke rigtig har været i stand til at træne igennem i år (hvilket også er grunden til at han ikke spiller alle minutter i SIF). Det er ikke den profil vi skal gå efter, uagtet at jeg respekterer hans evner højt, og synes at vi netop mangler hans veltimede dybdeløb og løbepensum rigtig meget. En fit Risgaard i topform, vil derimod være en klar gevinst.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jim k
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 9. jan 2011, 15:53
Geografisk sted: Skovby, Galten

Re: Sv: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Jim k » 8. nov 2012, 15:32

Pastorius skrev:
A_Strandfelt skrev:Ja, efter det er blevet udstillet, hvor dårlige vi er, hvis der er afbud på den centrale midtbane, må Risgård være den oplagte spiller til at styrke bredden.
Jeg mener at have hørt at Risgaard har haft problemer med bentøjet, og ikke rigtig har været i stand til at træne igennem i år (hvilket også er grunden til at han ikke spiller alle minutter i SIF). Det er ikke den profil vi skal gå efter, uagtet at jeg respekterer hans evner højt, og synes at vi netop mangler hans veltimede dybdeløb og løbepensum rigtig meget. En fit Risgaard i topform, vil derimod være en klar gevinst.
Helt enig. Jeg elskede Risgårds målfarlighed, drive og optimisme i den seneste mesterskabssæson - og CHL. Men den har stået på mange skader, kort- og langvarige siden.
Tanken er sympatisk, men jeg tror, at der sidder et par glasben på knægten idag. Og det er vist ikke lige det, vi søger!
Derudover var der vist lidt "fnidder" med Lynge da han skiftede til Tyskland. Og den gamle satte ham vist på "Stenild-listen"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 8. nov 2012, 15:50

Og er han overhovedet bedre end Nicolaj Thomsen?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 8. nov 2012, 16:04

Håber virkelig at fokus er på at signe unge spændende spillere, der har et stort udviklingspotentiale. Det kan godt være at truppen er forholdsvis ung, men det er altså en sandhed med modifikationer hvis man skulle tro at truppen mangler rutine.
Hvis følgende spillere starter inde så har vi vel et af superligaens mest rutinerede mandskaber (fra AaBs hjemmeside hvor kamptallet ikke er helt opdateret):

Patrick: 176 kampe, 25 år
Lasse: 138 kampe, 24 år
KEP, 88 kampe, 27 år
Due, 145 kampe, 30 år
Würtz, 293 kampe, 29 år
Augu, 339 kampe, 31 år
Curth, 254 kampe, 28 år

Derudover har en række af de unge spillere som Nicolai Larsen, Helenius, Wichmann, Dalsgaard, Ahlmann og Kusk efterhånden spillet mange kampe og har opnået stor rutine!

Vi har ikke brug for flere rutinerede spillere. Jeg ser langt hellere at Lynge forsøger at hente unge spillere som Lyngbys
Uffe Bech eller Youssof Poulsen. En anden spændende mulighed er Bassel Jradi fra AB. Det der desværre taler imod disse spillere er at de alle er store talenter, hvorfor den økonomiske situation bliver en enorm hæmsko i bestræbelserne på at forstærke holdet.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Søgaard » 8. nov 2012, 22:10

Yankee skrev:Og er han overhovedet bedre end Nicolaj Thomsen?
Ham har vi jo ikke set nok på topniveau, til at udtale os om dette. Da han kom ind mod FCM forleden var han elendig. Bevares, det var en svær kamp at komme ind i. Ved ikke hvordan han spillede her til aften? Med tiden bliver han ganske givet bedre.

Risgård som i gamle dage, ville være en klar forstærkning. Han har noget offensivt, som hverken Augo eller Würtz besidder, samtidig med at han var rigtig habil defensivt også. Har ikke styr på om hans bentøj holder eller ej - hvis det gør, så få ham endelig tilbage i folden. Mener også han har vikarieret på kanten i SIF under Bech og gjort det fornuftigt.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Låst