Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 8. okt 2012, 12:54

Køllen I Møllen skrev:
Maglau skrev:
thomasjn skrev:Vi skal have en offensiv midtbanespiller - det er det vi mangler. Opspillet fungerer ikke med Curth, som ikke har samme kreativitet og pasningsevner som Lucas Andersen havde. Vi bør derfor finde en spiller, som kan noget af det samme som Lucas kunne. Så er jeg ret sikker på, at vi vil se noget af det drømmefodbold vi har set tidligere i år igen. Mht. Curth passer han slet ikke til det system, som er bedst til holdet. Man kan self. se om vi allerede har pågældende spiller på holdet i form af enten Wichman/Kusk, hvor Due/Patrick tager en kant eller måske prøve Nicolaj Thomsen på pladsen. Jeg synes i hvert fald, at Curth er en hæmsko for vores offensive spil.
Curth er en mega hæmsko for det opbyggende spil såfremt vi ønsker at fortsætte med den stil med pasninger på små områder. Hans første berøring, balance og pasninger er så himmelskrigende ringe at hvis ikke han kommer væk frastart 11 er det som at spille med 10 mand, alt hvad han rør ved i opspillet bliver til lort fordi det er uden kvalitet.
Helt enig. Prøv også at se 2-0 målet fra igår. Curth løber inde på midten og er på linie med Helenius da han bliver sendt afsted. Så skal Curth jo løbe med frem og gøre sig spilbar, være klar til at tage en returbold fra keeperen eller bare trække en forsvarsspiller fra Helenius. Istedet halter han bagefter og gemmer sig. Han er helt væk efter min mening. Og har været det i 4 år nu.
Ja eller den bold som Helenius lægger ind i boksen fra højre side, hvor Curth egentlig bare skal løbe frem og sætte en fod på, men i stedet gemmer sig bag en Brøndbystopper. Er da muligt stopperen havde markeret ham, men Curth havde stadig haft gode chance for at komme frem til en stor chance og med tanke på det var en Brøndbystopper er der stor chance for manglende markering.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Maglau » 8. okt 2012, 14:14

thomasjn skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Maglau skrev:
thomasjn skrev:Vi skal have en offensiv midtbanespiller - det er det vi mangler. Opspillet fungerer ikke med Curth, som ikke har samme kreativitet og pasningsevner som Lucas Andersen havde. Vi bør derfor finde en spiller, som kan noget af det samme som Lucas kunne. Så er jeg ret sikker på, at vi vil se noget af det drømmefodbold vi har set tidligere i år igen. Mht. Curth passer han slet ikke til det system, som er bedst til holdet. Man kan self. se om vi allerede har pågældende spiller på holdet i form af enten Wichman/Kusk, hvor Due/Patrick tager en kant eller måske prøve Nicolaj Thomsen på pladsen. Jeg synes i hvert fald, at Curth er en hæmsko for vores offensive spil.
Curth er en mega hæmsko for det opbyggende spil såfremt vi ønsker at fortsætte med den stil med pasninger på små områder. Hans første berøring, balance og pasninger er så himmelskrigende ringe at hvis ikke han kommer væk frastart 11 er det som at spille med 10 mand, alt hvad han rør ved i opspillet bliver til lort fordi det er uden kvalitet.
Enig i at han ligner en mand der ikke tror på det længere. Men det mest bekymrende er hans manglende evner til at indgå i kombinationsspillet. Enten springer den fra ham, han træder i den, hans aflevering ligger bagved den modtagne spiller eller den ligger i lår/knæ højde og umulig at arbejde videre med.
Alt dette kunne jeg leve med hvis han så var en killer i målfeltet, men som I selv skriver - nej.
Helt enig. Prøv også at se 2-0 målet fra igår. Curth løber inde på midten og er på linie med Helenius da han bliver sendt afsted. Så skal Curth jo løbe med frem og gøre sig spilbar, være klar til at tage en returbold fra keeperen eller bare trække en forsvarsspiller fra Helenius. Istedet halter han bagefter og gemmer sig. Han er helt væk efter min mening. Og har været det i 4 år nu.
Ja eller den bold som Helenius lægger ind i boksen fra højre side, hvor Curth egentlig bare skal løbe frem og sætte en fod på, men i stedet gemmer sig bag en Brøndbystopper. Er da muligt stopperen havde markeret ham, men Curth havde stadig haft gode chance for at komme frem til en stor chance og med tanke på det var en Brøndbystopper er der stor chance for manglende markering.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. okt 2012, 15:05

Køllen I Møllen skrev:
Maglau skrev:
thomasjn skrev:Vi skal have en offensiv midtbanespiller - det er det vi mangler. Opspillet fungerer ikke med Curth, som ikke har samme kreativitet og pasningsevner som Lucas Andersen havde. Vi bør derfor finde en spiller, som kan noget af det samme som Lucas kunne. Så er jeg ret sikker på, at vi vil se noget af det drømmefodbold vi har set tidligere i år igen. Mht. Curth passer han slet ikke til det system, som er bedst til holdet. Man kan self. se om vi allerede har pågældende spiller på holdet i form af enten Wichman/Kusk, hvor Due/Patrick tager en kant eller måske prøve Nicolaj Thomsen på pladsen. Jeg synes i hvert fald, at Curth er en hæmsko for vores offensive spil.
Curth er en mega hæmsko for det opbyggende spil såfremt vi ønsker at fortsætte med den stil med pasninger på små områder. Hans første berøring, balance og pasninger er så himmelskrigende ringe at hvis ikke han kommer væk frastart 11 er det som at spille med 10 mand, alt hvad han rør ved i opspillet bliver til lort fordi det er uden kvalitet.
Helt enig. Prøv også at se 2-0 målet fra igår. Curth løber inde på midten og er på linie med Helenius da han bliver sendt afsted. Så skal Curth jo løbe med frem og gøre sig spilbar, være klar til at tage en returbold fra keeperen eller bare trække en forsvarsspiller fra Helenius. Istedet halter han bagefter og gemmer sig. Han er helt væk efter min mening. Og har været det i 4 år nu.
Lige præcist i den situation synes jeg du er for hård ved Curth, for han er helt afgjort med til at skabe muligheden for Helenius' friløber, ved at løbe i dybdeb få sekunder før Helenius gør det. Dermed er det også ret naturligt at han ikke kan nå helt med frem, selv om jeg er enig i at han ikke ser ud til ligefrem at spurte op mod mål.

Jeg er ikke sikker på jeg synes Curth direkte er en hæmsko for vores spil, for jeg synes sådan set han gør det ok, og bedre end længe, men jeg er enig i at han virker til at være det svageste led, og at vores spil måske ville fungere bedre med en mere teknisk spiller fremme sammen med Helenius. Jeg kunne faktisk godt tænke mig at se Thomsen deroppe, for selv om Kusk ville være oplagt, så vil jeg hellere have ham så meget som overhovedet muligt med i det opbyggende spil, og så ham allerhelst tilbage i den fri rolle på højre "kant".

Men det ser jo heldigvis generelt ikke så ringe ud endda :)

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 655
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Winterburn » 8. okt 2012, 21:54

Caca er uden kontrakt efter opholdet i Portugal...
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.


Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 9. okt 2012, 07:49

seamann skrev:Billede
Kan ikke se hvad dit billede af Curth nytter? Det beviser da i hvert fald ikke, at han ikke skulle være en hæmsko i opspillet.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af BoT » 9. okt 2012, 10:23

Hvad er det for noget pis. Selvfølgelig er Jeppe Curth da ikke en direkte hæmsko i vores spil, som gør at vi nærmest spiller 10 mod 11. I så fald er vores 2. plads jo en direkte sensation!!

For mig at se er det en kvalitet, at der på et hold er forskellige spillertyper, som kan supplere hinanden og gøre vores spil mere uforudsigeligt. Med Jeppe Curth som mere stationær angriber åbnes der meget mere for, at Helenius kan søge ned i banen og ud i siderne, hvilket han gør alt for meget til at være den centrale ene-angriber. Samtidig har vi brug for, at der er spillere, der kan tage slagsmålene med forsvarsspillerne, skærme af og være trusler i luften. Alt det, som Helenius absolut ikke kan.

At Nicolai Thomsen får flere chancer på holdet kan jeg derimod ikke være uenig i. Han har en god energi og et fint drive, som kan blive guld værd.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. okt 2012, 16:07

BoT skrev:Hvad er det for noget pis. Selvfølgelig er Jeppe Curth da ikke en direkte hæmsko i vores spil, som gør at vi nærmest spiller 10 mod 11. I så fald er vores 2. plads jo en direkte sensation!!

For mig at se er det en kvalitet, at der på et hold er forskellige spillertyper, som kan supplere hinanden og gøre vores spil mere uforudsigeligt. Med Jeppe Curth som mere stationær angriber åbnes der meget mere for, at Helenius kan søge ned i banen og ud i siderne, hvilket han gør alt for meget til at være den centrale ene-angriber. Samtidig har vi brug for, at der er spillere, der kan tage slagsmålene med forsvarsspillerne, skærme af og være trusler i luften. Alt det, som Helenius absolut ikke kan.

At Nicolai Thomsen får flere chancer på holdet kan jeg derimod ikke være uenig i. Han har en god energi og et fint drive, som kan blive guld værd.
Jeg er meget enig i at vi helt klart også vinder noget ved at have en type som Curth på banen, og vi har jo, udover i Brøndby, set ham komme til en del chancer og være meget synlig. Men samtidig er det også tydeligt at vi har mistet noget af det vanvittigt flotte småspil nær feltet, som vi havde med Lucas i starten af sæsonen. En super spiller som Lucas erstatter man selvfølgelig ikke bare, og meget af det fantastisk flotte spil startede jo netop ved hans fødder, men jeg tror altså godt man kunne vinde noget, ved at spille med endnu en af de unge spillere som virkelig magter det hurtige spil i små områder, og det mener jeg Thomsen gør. Mod nogle hold tror jeg det ville være en stor gevinst at bruge en teknisk stærk spiller deroppe.

Men for mig er det altså ikke så meget et spørgsmål om at Curth gør det skidt, det er mere et spørgsmål om måske at kunne gøre et utroligt godt hold endnu bedre. Desuden er Thomsen er uden tvivl snart at finde som fast mand i startopstillingen under alle omstændigheder, han bliver den næste som brager igennem, og for mig at se er hans potentiale mindst lige så stort som Kusk's... hvilket ikke siger så lidt.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 9. okt 2012, 22:03

Jeg ville stadig gerne prøve at se Kusk bag Helenius. Ikke ligefrem et transferønske, men et ønske er det.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Maglau » 10. okt 2012, 08:09

Jesper Schmidt skrev:
BoT skrev:Hvad er det for noget pis. Selvfølgelig er Jeppe Curth da ikke en direkte hæmsko i vores spil, som gør at vi nærmest spiller 10 mod 11. I så fald er vores 2. plads jo en direkte sensation!!

For mig at se er det en kvalitet, at der på et hold er forskellige spillertyper, som kan supplere hinanden og gøre vores spil mere uforudsigeligt. Med Jeppe Curth som mere stationær angriber åbnes der meget mere for, at Helenius kan søge ned i banen og ud i siderne, hvilket han gør alt for meget til at være den centrale ene-angriber. Samtidig har vi brug for, at der er spillere, der kan tage slagsmålene med forsvarsspillerne, skærme af og være trusler i luften. Alt det, som Helenius absolut ikke kan.

At Nicolai Thomsen får flere chancer på holdet kan jeg derimod ikke være uenig i. Han har en god energi og et fint drive, som kan blive guld værd.
Jeg er meget enig i at vi helt klart også vinder noget ved at have en type som Curth på banen, og vi har jo, udover i Brøndby, set ham komme til en del chancer og være meget synlig. Men samtidig er det også tydeligt at vi har mistet noget af det vanvittigt flotte småspil nær feltet, som vi havde med Lucas i starten af sæsonen. En super spiller som Lucas erstatter man selvfølgelig ikke bare, og meget af det fantastisk flotte spil startede jo netop ved hans fødder, men jeg tror altså godt man kunne vinde noget, ved at spille med endnu en af de unge spillere som virkelig magter det hurtige spil i små områder, og det mener jeg Thomsen gør. Mod nogle hold tror jeg det ville være en stor gevinst at bruge en teknisk stærk spiller deroppe.

Men for mig er det altså ikke så meget et spørgsmål om at Curth gør det skidt, det er mere et spørgsmål om måske at kunne gøre et utroligt godt hold endnu bedre. Desuden er Thomsen er uden tvivl snart at finde som fast mand i startopstillingen under alle omstændigheder, han bliver den næste som brager igennem, og for mig at se er hans potentiale mindst lige så stort som Kusk's... hvilket ikke siger så lidt.
Mht Curth så er det fulstændig som du siger at spillet i små områder ikke lader sig gøre hvis det involverer ham. Vi har i forvejen augo og wurtz som ej heller er nogen Xavi og iniesta og derfor skal de to 100pct koncentrere sig om det defensive stabile hvilket de gør perfekt.
Derfor er nødvendigt at fire resterende offensive er mere kreative spillende typer hvilket man ødelægger med Curth.
I mine øjne er der ikke råd til 3 så teknisk og pasningssvage folk ud 6 hvis vi skal kunne slå hold der pakker sig som vi så mod EfB og sif.
Jeg har endnu ikke afkodet Thomsen som type. Er han fløj eller en teknisk udgave af wurtz (ny scholes måske) eller en offensiv ala Lucas.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Maglau » 10. okt 2012, 08:14

Poker-One-Kenobi skrev:Jeg ville stadig gerne prøve at se Kusk bag Helenius. Ikke ligefrem et transferønske, men et ønske er det.
Ja fandme ja. Lige mine ord.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 11. okt 2012, 14:04

Ikke overraskende så afhænger transfervinduet meget af hvilke spillere der forlader holdet. Indtil videre har Bøgelund annonceret at han stopper til nytår, hvilket betyder en stor besparelse på spillerbudgettet (afhængig af hvordan fratrædelsesaftalen er udformet). Jeg tror ikke at der hentes en direkte afløser for Bøgelund da Dalsgaard har gjort det udmærket som højre back. Derudover kan Patrick og Lasse også spille på pladsen. Det er bedre at prioritere ressourcerne til områder på banen hvor behovet for forstærkninger er større.

Umiddelbart kan det også tænkes at Helenius forlader AaB til vinter. Helenius har på det sidste haft en lille downperiode, men han er forhåbentlig klar til at bombe løs igen, som han senest demonstrerede på flotteste vis mod Brøndby. Hvis Helenius bliver solgt så skal der under alle omstændigheder hentes en kvalitets erstatning. Vi har IKKE en erstatning for Helenius i den nuværende trup.
Curth har nogle kvaliteter, men han er bestemt ikke længere en topscorertype. Derudover er Curth en hæmsko for vores spil, da hans tekniske niveau er meget lavt. Det er svært at praktisere pasningsbetonet fodbold med en spiller som Curth på holdet. Kayke er meget flagrende i sit spil og ligner en spiller der snart er fortid i AaB. Rolf Toft er ung og trods en del indskiftninger virker han bestemt ikke til at være klar som stamspiller.

Endelig er der også spørgsmålstegn vedrørende Kusk. Forlænger han kontrakten der udløber næste sommer? Hvis ikke så er det bedre at sælge ham til vinter, da det vil betyde bedre tid til at spille en afløser ind på holdet samt at vi trods alt undgår skrækscenariet hvor han kan skifte gratis til en ny klub. Jeg håber virkelig at Kusk forlænger kontrakten, men forventer at Lynge allerede nu har kig på potentielle afløsere i tilfældet af at Kusk bliver lokket af en højere løn i f.eks. OB.

Sammenfattende så tror jeg ikke at der hentes nye spillere med mindre der sker afgang af spillere i vinterpausen. Jeg tror at Bøgelund er undtagelsen da der allerede er afløsere for ham i den nuværende trup. Desværre er den dårlige økonomi stadigvæk en stor sportslig hæmsko, hvorfor der ikke er råd til at hente forstærkninger.

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 21. aug 2010, 20:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af DEG » 11. okt 2012, 17:03

Det jeg kender til Kusk, så er han så hamrende rød at han ikke smutter til en anden dansk klub nu, og han er også i gang med en god udvikling her i trygge omgivelser i hans hjemby. Han har begge ben plantet på jorden, han ved godt det gælder 100% om udviklingen nu, men det giver sig selv at hans ungdomskontrakt skal afløses af en mere givtig. Hans gamle agent var meget interesseret i at få ham sendt afsted til udlandet, noget kunne tyde på at Kusk mener han udvikler sig fint her, han blev i hvert fald fyret.

Der er en del kontrakter der skal forlænges, og det er der fokuset først skal ligges. Kommer der spillere ind, er det unge talenter a la Uffe Bech som har en kontrakt der er ved at løbe ud, og vil andet end at spille 1.division, et skifte der vil give mening, når spilletid ikke ligger langt væk, hvis de slår til her.

PS. Frederikshavneren, du kunne godt bruge et par lykkepiller, alt du skriver lyder jo trist og med værste udgang som konklusion. Din kritik af Curth indgår i øvrigt i hvert eneste af dine indlæg ;)

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 11. okt 2012, 17:20

Såfremt vi holder på Kusk og Helenius ser jeg ikke grund til at foretage sig andet end at anskaffe en offensiv midtbanespiller, som kan fuldende vores offensiv. Er enig med frederikshavneren i kritikken af Curth. Han egner sig bare slet ikke til det hold vi har eller er særligt god. Derudover mener jeg, at vores rutinerede spillere skal gøre en større forskel end Curth, som scorer for lidt (hver fjerde kamp) og for få assists (hver femte kamp). Derudover egner han sig bare ikke til at indgå i pasningsspillet.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 11. okt 2012, 18:01

Mange har nævnt Uffe Bech fra Lyngby som en spændende mulighed. Uffe Bech er en ung offensiv spiller med et meget stort potentiale, som vil være en spændende tilføjelse til truppen. Det der taler imod U. Bech er at mange klubber er interesseret i ham.

En anden interessant mulighed er Uffe Bechs holdkammerat Youssuf Poulsen, der er en ung hurtig offensivspiller/kantspiller. Youssef Poulsen er virkelig hurtig og har et godt drive med bolden. Youssef Poulsen kan være en meget interessant erstatning for Due eller Kusk (hvis Kusk ik forlænger kontrakten). Y. Poulsen er ung og har stadigvæk meget at lære, men han har utvivlsomt et stort potentiale. Jeg ved desværre ik hvornår Y. Poulsens kontrakt udløber.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af jernskjorten » 11. okt 2012, 18:18

thomasjn skrev:Såfremt vi holder på Kusk og Helenius ser jeg ikke grund til at foretage sig andet end at anskaffe en offensiv midtbanespiller, som kan fuldende vores offensiv. Er enig med frederikshavneren i kritikken af Curth. Han egner sig bare slet ikke til det hold vi har eller er særligt god. Derudover mener jeg, at vores rutinerede spillere skal gøre en større forskel end Curth, som scorer for lidt (hver fjerde kamp) og for få assists (hver femte kamp). Derudover egner han sig bare ikke til at indgå i pasningsspillet.
Pt. er Curth da vores mest scorende spiller, hvis du ser på spilletid.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af alithebeast » 11. okt 2012, 18:26

jernskjorten skrev:
thomasjn skrev:Såfremt vi holder på Kusk og Helenius ser jeg ikke grund til at foretage sig andet end at anskaffe en offensiv midtbanespiller, som kan fuldende vores offensiv. Er enig med frederikshavneren i kritikken af Curth. Han egner sig bare slet ikke til det hold vi har eller er særligt god. Derudover mener jeg, at vores rutinerede spillere skal gøre en større forskel end Curth, som scorer for lidt (hver fjerde kamp) og for få assists (hver femte kamp). Derudover egner han sig bare ikke til at indgå i pasningsspillet.
Pt. er Curth da vores mest scorende spiller, hvis du ser på spilletid.
Shhhhhh. Ikke ødelægge en fin debat med ligegyldig fakta.
Hader København!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 11. okt 2012, 19:13

jernskjorten skrev:
thomasjn skrev:Såfremt vi holder på Kusk og Helenius ser jeg ikke grund til at foretage sig andet end at anskaffe en offensiv midtbanespiller, som kan fuldende vores offensiv. Er enig med frederikshavneren i kritikken af Curth. Han egner sig bare slet ikke til det hold vi har eller er særligt god. Derudover mener jeg, at vores rutinerede spillere skal gøre en større forskel end Curth, som scorer for lidt (hver fjerde kamp) og for få assists (hver femte kamp). Derudover egner han sig bare ikke til at indgå i pasningsspillet.
Pt. er Curth da vores mest scorende spiller, hvis du ser på spilletid.
Nu er Curth jo så gammel, at man retfærdigvis har kunnet vurdere ham som en færdigudviklet i en del år efterhånden. Hvad med at prøve at se på helheden over de sidste mange sæsoner siden vi blev mestre fremfor at lade sig forblænde af, at en spiller er formstærk? Han har ikke været over fem scoringer i en eneste af disse sæsoner. Så jeg ser skam på fakta og den lange bane og lader mig ikke forblænde af, at Curth har gjort det godt i et par kampe. Manden har simpelthen ikke leveret kvalitet i årevis - man kan leve med at talenter skal udvikle sig, men vores rutinerede kræfter bør have et højere niveau.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af FlæskeFrank » 11. okt 2012, 20:41

Hvis du vil bruge fakta, som en målestok, så er det altså den samme angriber, som har lavet 50 mål i 200 superligakampe. Det er måske ikke førsteangriber, men godkendt. Dertil kommer, at Curth assistrolle aldrig er betvivlet af nogen.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 11. okt 2012, 21:19

FlæskeFrank skrev:Hvis du vil bruge fakta, som en målestok, så er det altså den samme angriber, som har lavet 50 mål i 200 superligakampe. Det er måske ikke førsteangriber, men godkendt. Dertil kommer, at Curth assistrolle aldrig er betvivlet af nogen.
Hvis vi skal kigge på fakta er 34% af de mål faldet i én sæson (17 i 2007/2008 den eneste han har været over 10 mål), se her http://www.superstats.dk/spillere/spill ... me?id=1023. Alle andre sæsoner (måske med undtagelse af 2006/2007) har været langt fra godkendt. For det andet viser statistikken, at hans snit som oplægger ikke er specielt højt (28 assists i 200 kampe, hvilket svarer til der går 7 kampe mellem hver assist - http://www.superstats.dk/maal/assist-alltime)

Låst