Lynge stopper til sommer 2013

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af sulakvelidze » 9. mar 2013, 20:14

limey skrev:
Yankee skrev:Det er helt sikkert en and. Møller skiftede til Brøndby i sommeren 1995, og Lynge blev først ansat som sportsdirektør et år senere.
Sommeren 95? Jeg husker ikke, at han var en del af mesterskabet.
Det var han heller ikke. Han var i Zürich (udlejet af FCK) i den sidste del af den sæson. Og ifølge min hukommelse (som ikke altid er pålidelig) var han på vej hjem til AaB, da Brøndby så ringede og spurgte, om han ikke hellere ville til dem. Deraf den intense vrede mod ham på Aalborg Stadion under romerlyskampen i september 1995.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af limey » 9. mar 2013, 20:22

sulakvelidze skrev:
limey skrev:
Yankee skrev:Det er helt sikkert en and. Møller skiftede til Brøndby i sommeren 1995, og Lynge blev først ansat som sportsdirektør et år senere.
Sommeren 95? Jeg husker ikke, at han var en del af mesterskabet.
Det var han heller ikke. Han var i Zürich (udlejet af FCK) i den sidste del af den sæson. Og ifølge min hukommelse (som ikke altid er pålidelig) var han på vej hjem til AaB, da Brøndby så ringede og spurgte, om han ikke hellere ville til dem. Deraf den intense vrede mod ham på Aalborg Stadion under romerlyskampen i september 1995.
Godt så. Netop den sæson står stærkt i min hukommelse, fordi Peter Rasmussen og Romario var flyvende.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Pastorius » 9. mar 2013, 20:31

Soren skrev:Øøøhm - Peter Møller i spil... Jeg er lettre chokeret hvis det er tilfældet. Ib Simonsen og Ole Nielsen de andre gæt.
http://www.sporten.dk/superligaen/AaB-t ... -for-lynge" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvad med en mand som den skandinaviske Ajax-scout John Steen Nielsen? Burde man ikke prøve med ham?
Jeg ved ikke hvem man burde prøve, men af de navne der er i spil, er jeg klart mest betænkelig ved Ole Nielsen. Jeg synes det allervigtigste kriterie for stillinger er at det er en mand der står for nogenlunde de samme værdier som Lynge - Ole Nielsens værdier forekommer mig at være bedre i tråd med en brugtvognsforhandler. Det spiller nok ind at jeg aldrig nogensinde har brudt mig om manden - i mine øjne er han en karlsmart med masser af varm luft og totalt blottet for substans.

Peter Møller havde jeg slet ikke overvejet, men det tror jeg faktisk godt kunne blive godt - uden det nogensinde kan blive andet end en fornemmelse.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. mar 2013, 20:46

Jeg kan slet, slet ikke se at Peter Møller skulle have evnerne til et job som sportsdirektør. Tror ikke på at han er et emne.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Yankee » 9. mar 2013, 20:59

Køllen I Møllen skrev:Jeg kan slet, slet ikke se at Peter Møller skulle have evnerne til et job som sportsdirektør. Tror ikke på at han er et emne.
Fuldstændig enig. Manden har været TV-vært. That's it.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Pastorius » 9. mar 2013, 21:52

Køllen I Møllen skrev:Jeg kan slet, slet ikke se at Peter Møller skulle have evnerne til et job som sportsdirektør. Tror ikke på at han er et emne.
Det gør jeg egentlig heller ikke. Man kan sige han har været rigtig god til at forhandle kontrakter i sin karriere, men det er så også det.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af NIN » 9. mar 2013, 22:24

I bund og grund kan Peter Møller vise sig, at være lige så kompetent som alle andre uprøvede kræfter. Det er mere end vanskeligt at spå om hvordan forløbet vil blive og bud for og i mod handler jo i bund og grund om sympati. Var Lynge "ny" i dag, havde næppe ret mange forudset hvilken karakter han ville blive såvel i AaB og dansk fodold og ikke mindst, at han overlevede så mange år i en mere end vanskelig branche og job.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af jensemand57 » 9. mar 2013, 22:24

Ib Simonsen er min favorit. Han opfylder de parameter, som jeg mener er vigtige

1 han er selv tidligere topspiller, så han ved, hvad der foregår på banen og i spillernes hovede.
2 han er tidligere spiller i AaB. Han kender klubben og dens traditioner, normer og kultur, hvilket jeg mener er vigtigt.
3 han har den ledelsesmæssige uddannelse samt erfaring som leder af en virksomhed.

Det må aldrig blive en klon af Lynge, hvilket aldrig fører noget godt med sig og er nærmest umuligt. Med en ny på posten, er der også en chance for at udvikle og ændre forrretningsgangen m.m., hvilket jo altid er sundt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. mar 2013, 01:35

jensemand57 skrev:Ib Simonsen er min favorit. Han opfylder de parameter, som jeg mener er vigtige

1 han er selv tidligere topspiller, så han ved, hvad der foregår på banen og i spillernes hovede.
2 han er tidligere spiller i AaB. Han kender klubben og dens traditioner, normer og kultur, hvilket jeg mener er vigtigt.
3 han har den ledelsesmæssige uddannelse samt erfaring som leder af en virksomhed.

Det må aldrig blive en klon af Lynge, hvilket aldrig fører noget godt med sig og er nærmest umuligt. Med en ny på posten, er der også en chance for at udvikle og ændre forrretningsgangen m.m., hvilket jo altid er sundt.
Det afhænger meget af hvad det er for en stilling som skal besættes, synes jeg. Leder man efter en mand som både kan det forretningsmæssige og ved noget om sporten, kunne Ib måske godt være en mulighed. Men er det i højere grad en decideret sportschef-stilling, mener jeg slet ikke han bør kunne være relevant.

Jeg så absolut gerne Ib have en ledende funktion i AaB, men så skulle det ikke være som den sportsligt ansvarlige.

Jeg tror ikke på det bliver nogle af de tre, men jeg frygter godt nok også at de skulle hente Ole Nielsen "hjem".

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Funky » 10. mar 2013, 12:08

Jesper Schmidt skrev:
jensemand57 skrev:Ib Simonsen er min favorit. Han opfylder de parameter, som jeg mener er vigtige

1 han er selv tidligere topspiller, så han ved, hvad der foregår på banen og i spillernes hovede.
2 han er tidligere spiller i AaB. Han kender klubben og dens traditioner, normer og kultur, hvilket jeg mener er vigtigt.
3 han har den ledelsesmæssige uddannelse samt erfaring som leder af en virksomhed.

Det må aldrig blive en klon af Lynge, hvilket aldrig fører noget godt med sig og er nærmest umuligt. Med en ny på posten, er der også en chance for at udvikle og ændre forrretningsgangen m.m., hvilket jo altid er sundt.
Det afhænger meget af hvad det er for en stilling som skal besættes, synes jeg. Leder man efter en mand som både kan det forretningsmæssige og ved noget om sporten, kunne Ib måske godt være en mulighed. Men er det i højere grad en decideret sportschef-stilling, mener jeg slet ikke han bør kunne være relevant.

Jeg så absolut gerne Ib have en ledende funktion i AaB, men så skulle det ikke være som den sportsligt ansvarlige.

Jeg tror ikke på det bliver nogle af de tre, men jeg frygter godt nok også at de skulle hente Ole Nielsen "hjem".
Firmaet kan for pokker da ikke hente en mand ind som man tidligere har fyret for dårlig ledelse. Jeg nægter at tro de rygter som peger på Ole Nielsen. Det er ikke engang morsomt at se hans navn foreslået.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Tyskeren » 11. mar 2013, 10:08

Jeg har fra en meget pålidelige kilde (ansat i AaB), at Jacob Krüger er den næste sportsdirektør i AaB.. De vil ikke have Ole Nielsen pga. hans fortid i AaB Ishockey og Jacob Nielsen kan de ikke honorere med den løn han forlanger!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af doukas » 11. mar 2013, 10:18

Tyskeren skrev:Jeg har fra en meget pålidelige kilde (ansat i AaB), at Jacob Krüger er den næste sportsdirektør i AaB.. De vil ikke have Ole Nielsen pga. hans fortid i AaB Ishockey og Jacob Nielsen kan de ikke honorere med den løn han forlanger!
Hvis det passer, så tror jeg godt vi kan forberede os på (endnu) flere lykkeriddere....

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Funky » 11. mar 2013, 15:48

doukas skrev:
Tyskeren skrev:Jeg har fra en meget pålidelige kilde (ansat i AaB), at Jacob Krüger er den næste sportsdirektør i AaB.. De vil ikke have Ole Nielsen pga. hans fortid i AaB Ishockey og Jacob Nielsen kan de ikke honorere med den løn han forlanger!
Hvis det passer, så tror jeg godt vi kan forberede os på (endnu) flere lykkeriddere....
Nu er Hjørring og AaB jo to forskellige størrelser, med forskellige muligheder, så det er vel ikke sikkert at billedet bliver det samme.

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Reto » 11. mar 2013, 16:33

Tyskeren skrev:Jeg har fra en meget pålidelige kilde (ansat i AaB), at Jacob Krüger er den næste sportsdirektør i AaB.. De vil ikke have Ole Nielsen pga. hans fortid i AaB Ishockey og Jacob Nielsen kan de ikke honorere med den løn han forlanger!
Hellere Krüger end fantasten Ole Nielsen.

Jacob Nielsen ville være et scoop, tror jeg, men det lyder vel realistisk, at han vil have boksen for at forlade et sikkert job i Randers og køre de 80 km nordpå.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2013, 17:26

Tyskeren skrev:Jeg har fra en meget pålidelige kilde (ansat i AaB), at Jacob Krüger er den næste sportsdirektør i AaB.. De vil ikke have Ole Nielsen pga. hans fortid i AaB Ishockey og Jacob Nielsen kan de ikke honorere med den løn han forlanger!
Man må jo håbe at den ny direktør (ikke sportsdirektør) kan få sine ansatte til at holde deres kæft med den slags oplysninger - hvis ellers det viser sig at være korrekt.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af 634 » 11. mar 2013, 18:17

Pastorius skrev:
Tyskeren skrev:Jeg har fra en meget pålidelige kilde (ansat i AaB), at Jacob Krüger er den næste sportsdirektør i AaB.. De vil ikke have Ole Nielsen pga. hans fortid i AaB Ishockey og Jacob Nielsen kan de ikke honorere med den løn han forlanger!
Man må jo håbe at den ny direktør (ikke sportsdirektør) kan få sine ansatte til at holde deres kæft med den slags oplysninger - hvis ellers det viser sig at være korrekt.
Tænkte det samme, i en fremtidig organisation, må der gerne blive styr på hvad og hvornår der udmeldes om betydende info.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Forza » 12. mar 2013, 08:52

http://www.sporten.dk/superligaen/er-al ... -nye-lynge" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om dette, hvis Gaarde vitterligt er blandt kandidaterne.

Hvad er jeres holdning til ham som emne?

Brugeravatar
Sille
Superliga
Superliga
Indlæg: 550
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Nummer Ib
Geografisk sted: København - Århus - Aalborg - Storvorde

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Sille » 12. mar 2013, 09:01

Forza skrev:http://www.sporten.dk/superligaen/er-al ... -nye-lynge

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om dette, hvis Gaarde vitterligt er blandt kandidaterne.

Hvad er jeres holdning til ham som emne?
Jeg synes faktisk Gaarde er en pisse god kandidat, han er god i medierne og er ikke bange for at komme med sin mening. Og hele hans virke i og omkring feriepengesagen styrker kun min mening om ham.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Buzz Killington » 12. mar 2013, 09:05

Sille skrev:
Forza skrev:http://www.sporten.dk/superligaen/er-al ... -nye-lynge

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om dette, hvis Gaarde vitterligt er blandt kandidaterne.

Hvad er jeres holdning til ham som emne?
Jeg synes faktisk Gaarde er en pisse god kandidat, han er god i medierne og er ikke bange for at komme med sin mening. Og hele hans virke i og omkring feriepengesagen styrker kun min mening om ham.
På baggrund af de bløde værdier er han jo helt i top, som tidligere spiller og glødende AaB fan. Men han har jo ikke noget relevant CV mht. indkøb og salg af spillere, forhandling og management i det hele taget. Men det gør jo også muligheden for at gøre et scoop det større. Han har også samme menneskelighed som Lynge, men hvor Lynge er en benhård snusfornuftig business-man under overfladen, aner vi vel ikke det store om Gaarde.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af limey » 12. mar 2013, 09:13

Forza skrev:http://www.sporten.dk/superligaen/er-al ... -nye-lynge

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om dette, hvis Gaarde vitterligt er blandt kandidaterne.

Hvad er jeres holdning til ham som emne?
Sjovt at Gaardes navn er så stor en overraskelse for medierne. Han har været diskuteret herinde siden Lynge meldte sin afsked og vi ved jo, at journalisterne læser med på debatsiden. Anyhow - jeg er, som før nævnt, positiv ifht. Gaarde, imens jeg bliver noget nervøs, når jeg læser, at Ole Nielsen er storfavorit.

Låst