Lynge stopper til sommer 2013

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
bongo123
2. div
2. div
Indlæg: 189
Tilmeldt: 26. nov 2007, 11:44
Geografisk sted: Nibe

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af bongo123 » 1. maj 2013, 16:48

Vi kan gætte og gætte. Mon ikke der meget snart et medie der får sagen opklaret.

Jeg hørte for noget tid siden, der havde været kontakt til et par stykker der var med på landsholdet i 90'erne.
Om det passer eller ej ved jeg ikke. Pressen har ikke skrevet om det.
Hvis det er rigtig kunne den ene være Grønkjær ( hvis han var med i 90'erne. )
Det kunne jo også være Flemming Povlsen.

Vi er meget klogere i morgen

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. maj 2013, 17:00

bongo123 skrev:Vi kan gætte og gætte. Mon ikke der meget snart et medie der får sagen opklaret.

Jeg hørte for noget tid siden, der havde været kontakt til et par stykker der var med på landsholdet i 90'erne.
Om det passer eller ej ved jeg ikke. Pressen har ikke skrevet om det.
Hvis det er rigtig kunne den ene være Grønkjær ( hvis han var med i 90'erne. )
Det kunne jo også være Flemming Povlsen.

Vi er meget klogere i morgen
Det kan godt ske vi fokuserer for meget på gamle AaB drenge, og eftersom dine kilder jo absolut plejer være i orden, kunne man måske også slynge et navn som Lars Olsen ud i bunken af gæt. Ståle kunne bestemt også være et ganske godt bud tror jeg, men spørgsmålet er måske om det kan lade sig gøre økonomisk.

Spændende bliver det :)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Funky » 1. maj 2013, 17:18

Denne artikel mener at vide, at det bliver Allan Gaarde.


http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/article1965396.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Schredni
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:27
Favoritspiller: Hristo Stoichkov

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Schredni » 1. maj 2013, 17:18

http://www.bold.dk/nyt/Avis-Gaarde-ny-AaB-boss" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Buzz Killington » 1. maj 2013, 17:20

Darando var med i 90'erne. En skarp kommunikator, og en garanti for øget mediedækning heroppe.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. maj 2013, 17:25

Funky skrev:Denne artikel mener at vide, at det bliver Allan Gaarde.


http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/article1965396.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Det kan vi vist godt tage for gode varer, med tanke på hvad de ellers fremfører af detaljer om f.eks. mindre ansvar i kontraktforhandlinger.

Velkommen til Gaarde, det bliver spændende og jeg tror bestemt ikke det er noget dårligt valg.

Det fine er også at nu kan de voldsomt spændende diskussioner om hvorvidt CBS er at sidestille med en handelsskole fortsætte med fuld skrue...bring it! ;)

bongo123
2. div
2. div
Indlæg: 189
Tilmeldt: 26. nov 2007, 11:44
Geografisk sted: Nibe

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af bongo123 » 1. maj 2013, 17:26

MHJ skrev:Darando var med i 90'erne. En skarp kommunikator, og en garanti for øget mediedækning heroppe.
:thumbsup: Lad os da få ham....

seamann

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af seamann » 1. maj 2013, 17:35

Jesper Schmidt skrev:[

Det fine er også at nu kan de voldsomt spændende diskussioner om hvorvidt CBS er at sidestille med en handelsskole fortsætte med fuld skrue...bring it! ;)

Aargh - det er jo slået fast at CBS (bare navnet...) er en Handelsskole.

Men derfor kan Gaarde jo godt være en god mand - bliver spændende...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af frederikshavneren » 1. maj 2013, 18:02

Funky skrev:Denne artikel mener at vide, at det bliver Allan Gaarde.


http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/article1965396.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Åh nej. Så blir det tilsyneladende Gaarde. Må ærligt indrømme at jeg frygtede det blev Gaarde, men han skal da alligevel ønskes tillykke med stillingen, som sportschef i en af Danmarks største klubber (selvfølgelig forudsat at det blir' ham).

Mine forventninger til Gaarde er lave, men på den positive side så kan han stort set kun overraske positivt. Jeg håber virkelig at Lynge og bestyrelsen kan se et stort uudnyttet potentiale i Gaarde. Håber naturligvis at jeg tar' fejl i min lidt negative holdning.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af thomasjn » 1. maj 2013, 18:05

frederikshavneren skrev:
Funky skrev:Denne artikel mener at vide, at det bliver Allan Gaarde.


http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/article1965396.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Åh nej. Så blir det tilsyneladende Gaarde. Må ærligt indrømme at jeg frygtede det blev Gaarde, men han skal da alligevel ønskes tillykke med stillingen, som sportschef i en af Danmarks største klubber (selvfølgelig forudsat at det blir' ham).

Mine forventninger til Gaarde er lave, men på den positive side så kan han stort set kun overraske positivt. Jeg håber virkelig at Lynge og bestyrelsen kan se et stort uudnyttet potentiale i Gaarde. Håber naturligvis at jeg tar' fejl i min lidt negative holdning.
Er heller ikke umiddelbart så positiv overfor Gaarde som sportslig ansvarlig. Tror på han kunne udrette gode ting ifht. det kommercielle, som en slags ansvarlig for sponsorer/udvikling af nye indtægtkilder i fodboldforretningen, men tvivler på hans evner til at lede den sportslige sektor. Kan se på EB han ikke skal være ansvarlig for kontrakter og synes ærligtalt hans job lyder lidt hult så, men det kan selvfølgelig være en måde at få et talent ind på.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Brent » 1. maj 2013, 18:32

Oh no.... en absolut fjervægter i "direktør" stolen, det er ikke bare skidt, det er meget skidt.

Og så en mærkværdig konstruktion ...En sportsdirektør der er ikke har ansvar for kontrakter - et sportsdirektør trainee? en sportsdirektør light? kan man overhovedet kalde det for en direktør når han ikke har noget medarbejderansvar....Det her lyder nøjagtig som den type af tåbelige mellemløsninger som kun AaB kan lave......for hævlede AaB, har i virkelig brugt 4 måneder på det her? Det kunne selv min gamle bedstemor gøre bedre, for nu at citere en tidligere formand for divisionsforeningen.
AaB - the Nordic gateway to Europe

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af AllanPedersen » 1. maj 2013, 19:19

det var vel en joke det med CBS var at sidestille med en handelsskole?

Handelsskolen er at side stille med gymnasiet som er skridtet efter folkeskolen.

CBS kræver handelsskolen eller gymnasiet præcis som universitet, og præcis som universitet
har den bachelor og kandidat uddannelser, også Master og PH.D

Hvis Gaarde har læst siden 2010, har han dog selvfølgelig ikke en Kandidat eller Master i noget
men sansynligvis en "Kortere vidergående uddannelse"..
http://da.wikipedia.org/wiki/Korte_vide ... _i_Danmark
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af fish » 1. maj 2013, 19:28

Bare for at få lidt perspektiv. Har egentlig ikke en præference.

Kan nogen oplyse mig om hvor gammel Lynge var da han tiltrådte og yderligere oplyse mig hvad hans uddannelses niveau var. Siden det frembringes som det store problem mod Gaarde.

Sendt fra min LT25i med Tapatalk2

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Søgaard » 1. maj 2013, 19:28

AllanPedersen skrev:det var vel en joke det med CBS var at sidestille med en handelsskole?

Handelsskolen er at side stille med gymnasiet som er skridtet efter folkeskolen.

CBS kræver handelsskolen eller gymnasiet præcis som universitet, og præcis som universitet
har den bachelor og kandidat uddannelser, også Master og PH.D

Hvis Gaarde har læst siden 2010, har han dog selvfølgelig ikke en Kandidat eller Master i noget
men sansynligvis en "Kortere vidergående uddannelse"..
http://da.wikipedia.org/wiki/Korte_vide ... _i_Danmark
Gaarde har en Cand.merc.komm, det er en kandidat, ligesom en kandidat fra et uni, lang videregående. CBS er et uni, bare med fokus på den private sektor. Erhvervsøkonomi, ikke bare økonomi.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af AllanPedersen » 1. maj 2013, 19:36

Søgaard skrev:
AllanPedersen skrev:det var vel en joke det med CBS var at sidestille med en handelsskole?

Handelsskolen er at side stille med gymnasiet som er skridtet efter folkeskolen.

CBS kræver handelsskolen eller gymnasiet præcis som universitet, og præcis som universitet
har den bachelor og kandidat uddannelser, også Master og PH.D

Hvis Gaarde har læst siden 2010, har han dog selvfølgelig ikke en Kandidat eller Master i noget
men sansynligvis en "Kortere vidergående uddannelse"..
http://da.wikipedia.org/wiki/Korte_vide ... _i_Danmark
Gaarde har en Cand.merc.komm, det er en kandidat, ligesom en kandidat fra et uni, lang videregående. CBS er et uni, bare med fokus på den private sektor. Erhvervsøkonomi, ikke bare økonomi.

/Søgaard
ok så må han jo have gået på aftenskole, jeg hæftede mig blot ved han først stoppede som spiller i 2010 og allerede er færdig.-
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Sv: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af thomasjn » 1. maj 2013, 19:38

fish skrev:Bare for at få lidt perspektiv. Har egentlig ikke en præference.

Kan nogen oplyse mig om hvor gammel Lynge var da han tiltrådte og yderligere oplyse mig hvad hans uddannelses niveau var. Siden det frembringes som det store problem mod Gaarde.

Sendt fra min LT25i med Tapatalk2
Han startede i 1996 og er født i 1950 så omkring 46.

Mht. Gaarde har han netop afleveret speciale tidligere på året, hvorfor han må have en kandidat som andre også siger. I forbindelse med hans speciale var han med i Radio24syvs (for det meste udemærkede) radioprogram FodboldFM, hvor han fortalte om hvad hans speciale gik ud på. Men var det i øvrigt ikke noget med, at han allerede studerede mens han var i AaB? Det kan måske have givet ham kvalifikationer til at komme ind på en kandidatuddannelse.

EDIT: Googlede Gaarde og fandt hans LinkedIn-profil http://dk.linkedin.com/pub/allan-gaarde/31/843/164" onclick="window.open(this.href);return false;, hvor det fremgår han har læst noget Business Administration på både Syddansk Universitet og AAU. På hans profil står der endvidere også lidt om hvad han skrev speciale i.

RufusTheDog

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af RufusTheDog » 1. maj 2013, 20:57

Gaarde var med flyveren fra kbh tidligere i aftes :D

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Funky » 1. maj 2013, 20:59

RufusTheDog skrev:Gaarde var med flyveren fra kbh tidligere i aftes :D
Jeg har hørt han ser på hus i Hasseris. :cheers:
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af limey » 1. maj 2013, 21:06

Funky skrev:
RufusTheDog skrev:Gaarde var med flyveren fra kbh tidligere i aftes :D
Jeg har hørt han ser på hus i Hasseris. :cheers:
Jeg har hørt, at Gaarde besøger Augos forældre i Åbybro. Hvor er ham manden der lufter hund i Åby, som kan spionere igennem ligusterhækkene og opklare hvorvidt det har noget på sig?` :aabfan: ROFL LMAO osv!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3870
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Gentleman Finn » 1. maj 2013, 21:30

Er positiv overfor Gaarde, han er uden tvivl intelligent, omend han ikke har samme medietække som Lynge havde. Men Gaarde er en mand med hjertet på rette sted, er passioneret og har vist en fin fodboldintelligens fra det jeg ved om ham, så ham er jeg positivt stemt overfor. Så må han overbevise os om han også har en nordjysk brugtvognsforhandler gemt i sig, det er der han skal få tingene til at gå op i en højere enhed, og det er der så mange andre har fejlet og også fejlet på grelleste vis i andre klubber. Der vil naturligvis være nogle startvanskeligheder, men mon ikke Lynge tager ham under sine vinger her i starten

Låst