Lynge stopper til sommer 2013

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Yankee » 10. jan 2013, 10:54

Ja, dagen måtte jo komme, men mærkeligt er det i sandhed.

Jeg håber inderligt at Lynge vil fortsætte i klubben - gerne i bestyrelsen. Ikke fordi at en ny direktør skal have ham hængende over hovedet - sådan er Lynge slet ikke - men fordi han simpelthen er en så kæmpemæssig kapacitet og har så værdifuldt et netværk.

Hvad angår en afløser er det spændende om vi vil gå efter en direktør og en sportschef eller én sportsdirektør som nu. Lynge har jo haft det overordnede ansvar for hele forretningen, og man kunne godt havne i en OB-situation hvis ikke der er klare linjer. Det oplagte bud er vel Jacob F. Larsen, men om han har mod på (og evner til) at blive direktør skal jeg ikke kunne sige.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af limey » 10. jan 2013, 10:55

Satans!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 10. jan 2013, 10:55

AllanPedersen skrev:Manden tager tydeligvis bare ansvar for alle de fejl han selv har begået....
eks kontrakterne(feriepenge)
elendige indkøb, Magnus Pehrsson...
:danmarkfan: :aabfan: :danmarkfan:

Nu hvor klubben er kommet bare en smule på fode igen kan han tillade sig at træde tilbage.
Han er et levn der stadig holder på 'spyt i hånden' aftaler.. og om fans vil det eller ej
har han ligeså meget som bestyrelsen været med til at køre os økonomisk ned med dårlige beslutninger.
Og det er han åbenbart godt selv klar over.

dejligt

Gider du ikke bare lukke røven?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af BoT » 10. jan 2013, 10:56

Øv for en neder. Har svært ved at forestille mig, hvem der kan udfylde hans sko - både erfarings- kompetence- og personlighedsmæssigt.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. jan 2013, 10:56

AllanPedersen skrev:Manden tager tydeligvis bare ansvar for alle de fejl han selv har begået....
eks kontrakterne(feriepenge)
elendige indkøb, Magnus Pehrsson...
:danmarkfan: :aabfan: :danmarkfan:

Nu hvor klubben er kommet bare en smule på fode igen kan han tillade sig at træde tilbage.
Han er et levn der stadig holder på 'spyt i hånden' aftaler.. og om fans vil det eller ej
har han ligeså meget som bestyrelsen været med til at køre os økonomisk ned med dårlige beslutninger.
Og det er han åbenbart godt selv klar over.

dejligt
Jeg tager gerne en karantæne på debatsiden for at kalde dig en stor idiot. Det er så usmageligt at du skal jorde Lynge nu. Fair nok at man kan have sin egen mening om tingene, man skal bestemt også have lov at lufte den. Men timingen tyder på at du bare er her for opmærksomheden så skrid nu bare...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af JFL » 10. jan 2013, 10:56

Hinrup85 skrev:
JFL skrev:Kan man forestille sig, at en af grundene til, det har trukket ud med Kent er, at han er påtænkt en rolle som manager, hvor han kommer til at overtage sportsdirektørrollen, eller noget af den, fra Lynge til sommer?
Jeg havde tænkt over det samme, og så med Kuhn med lidt mere træner ansvar. Men er kommet frem til at det ikke er en god løsning. Jeg tror simpelthen ikke Kent er sportsdirektør materiale. Han er træner, og jeg kan ikke se han har egenskaberne til mere.
Hanga skrev:NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO ! Er i chock.

En legende takker af! Jeg er røv ligeglad med hvad kalenderen ellers byder på, jeg SKAL på stadion til sidste hjemmekamp og hylde ham.
Enig! Datoen er booket - har svært ved at se hvad der skulle kunne komme i vejen.
Jeg giver dig ret i, at han ikke umiddelbart er sportsdirektørmateriale. Man har også set eksempler på, at man går fra træner til sportsdirektør eller omvendt i dansk fodbold og det er stort set mislykkedes hver gang. CV i FCK, Over Pedersen EFB og Poul Hansen OB. Er der flere? Eller eksempler på at det er gået godt?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af NIN » 10. jan 2013, 10:59

Poker-One-Kenobi skrev:
AllanPedersen skrev:Manden tager tydeligvis bare ansvar for alle de fejl han selv har begået....
eks kontrakterne(feriepenge)
elendige indkøb, Magnus Pehrsson...
:danmarkfan: :aabfan: :danmarkfan:

Nu hvor klubben er kommet bare en smule på fode igen kan han tillade sig at træde tilbage.
Han er et levn der stadig holder på 'spyt i hånden' aftaler.. og om fans vil det eller ej
har han ligeså meget som bestyrelsen været med til at køre os økonomisk ned med dårlige beslutninger.
Og det er han åbenbart godt selv klar over.

dejligt

Gider du ikke bare lukke røven?
Lad nu være med at tildele manden opmærksomhed på en dag som denne. Han pisser jo ikke engang i bukserne for at holde varmen, men blot for at blive skiftet.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Forza » 10. jan 2013, 11:00

Dette er i sandheden en sorgens dag. Om nogen så personificerer Lynge AaB og at forestille disse parter uden hinanden virker helt uvirkeligt!

AllanPedersen du må ha drukket af natpotten! Hvor er det dog svært at tage dig seriøst....

Manden er en legende og som ALLE andre sportsdirektører har han selvfølgelig lavet fejlkøb og trådt ved siden af, men tror at 99% af brugerne på denne side vil anerkende at langt de fleste handlinger fra hans side har været fremragende og jeg vil i særdeleshed huske ham for hans hang til transferfrie spillere, hans nordjyske lune som præger alle hans interview og hans ÆGTE AaB hjerte som de færreste af os kan matche!

Lynge, du vil blive savnet!!!!

Håber man omdøber VIP loungen til Lynge Jacobsen Lounge eller noget lignende som en gestus for hans uendelige store indsats for vores klub.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Mr. Larsen » 10. jan 2013, 11:01

AllanPedersen skrev:Manden tager tydeligvis bare ansvar for alle de fejl han selv har begået....
eks kontrakterne(feriepenge)
elendige indkøb, Magnus Pehrsson...
:danmarkfan: :aabfan: :danmarkfan:

Nu hvor klubben er kommet bare en smule på fode igen kan han tillade sig at træde tilbage.
Han er et levn der stadig holder på 'spyt i hånden' aftaler.. og om fans vil det eller ej
har han ligeså meget som bestyrelsen været med til at køre os økonomisk ned med dårlige beslutninger.
Og det er han åbenbart godt selv klar over.

dejligt
Så klap dog i !

De mest succesfulde perioder i AaB´s historie har Lynge været manden bag det hele, så hvis dog manden lidt respekt, istedet for den gang crap du lukker ud !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4423
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af doukas » 10. jan 2013, 11:02

Lynge og AaB har været et utroligt smukt ægteskab, som nu desværre får en afslutning.

Tak for alt Lynge, du har altid været en af de personer i AaB jeg har værdsat højest og du er i sandheden personificeringen af AaB.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af nik » 10. jan 2013, 11:03

Kan godt forstå Lynge stopper, han er ikke helt ung mere, det er sikkert et hårdt job, man stoppe mens man selv bestemmer det, han vil ikke ende som per B i Brøndby. Håber man kan finde en kompetent erstatning som sponsorene har tidlid til

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Forza » 10. jan 2013, 11:04

Tvivler meget kraftigt på Kent i en manager rolle, som nogle nævner. For det første er det meget sjældent benyttet i dansk fodbold og for det andet har Kent IMO ingen evner i den retning, hans evner er og bliver på træningsbanen.

En mand jeg godt kunne se i denne rolle kunne være Allan Kuhn. Manden har et sympatisk AaB hjerte og er elsket af mange i og omkring AaB. Samtidig virker han som en loyal type der vil kunne sidde i AaB i mange år og gøre sit til at klubben fortsat kører optimalt.

Samtidig har han et godt forhold til Lynge og vil i det næste halve år utvivlsomt ha godt af at sidde i lære hos Lynge inden han stopper, således at han kunne arve kontakte og lære af Lynges rutine og evner indenfor faget.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 659
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Winterburn » 10. jan 2013, 11:05

Skal vi have en kopi eller en original (som Henning Moritzen så smukt sagde det i 'Headhunter')?

Ved ikke umidlbart hvem der har klasse og format nok til at afløse Mr AaB?

Lynge er guld!!
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af MrBangDK » 10. jan 2013, 11:05

Winterburn skrev:Skal vi have en kopi eller en original (som Henning Moritzen så smukt sagde det i 'Headhunter')?

Ved ikke umidlbart hvem der har klasse og format nok til at afløse Mr AaB?

Lynge er guld!!
Erik Hamrén?
Ska' vi hak'?

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af AllanPedersen » 10. jan 2013, 11:06

Mr. Larsen skrev:
AllanPedersen skrev:Manden tager tydeligvis bare ansvar for alle de fejl han selv har begået....
eks kontrakterne(feriepenge)
elendige indkøb, Magnus Pehrsson...
:danmarkfan: :aabfan: :danmarkfan:

Nu hvor klubben er kommet bare en smule på fode igen kan han tillade sig at træde tilbage.
Han er et levn der stadig holder på 'spyt i hånden' aftaler.. og om fans vil det eller ej
har han ligeså meget som bestyrelsen været med til at køre os økonomisk ned med dårlige beslutninger.
Og det er han åbenbart godt selv klar over.

dejligt
Så klap dog i !

De mest succesfulde perioder i AaB´s historie har Lynge været manden bag det hele, så hvis dog manden lidt respekt, istedet for den gang crap du lukker ud !
Jeg er da hamrende ligeglad hvor meget i alle snøfter over Lynge, jeg ser det som positivt han stopper for AaB.. han har fået længere snor end nogen anden direktør ville gøre noget sted.
Specielt med feriepenge sagen der stadig hænger over os.. ikke mere end et halvt år siden han selv sagde den pegede direkte på ham selv som ansvarlig.
Og det viser han så nu, så kredit for det.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
AaB-Midtjyde
2. div
2. div
Indlæg: 101
Tilmeldt: 20. jul 2005, 23:02

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af AaB-Midtjyde » 10. jan 2013, 11:07

Så kan man ikke få en meget værre nyhed. Og hvem efterfølgeren skal være, tør jeg slet ikke give et bud på, for jeg kan ikke umiddelbart komme på den oplagte kandidat. Se bare med Poul Hansen i sin tid, det er ikke nemt at finde en mand som har evnerne til at bestyrer sådan en post. Umiddelbart kunne jeg have forestillet mig man i sin tid havde Augo i tankerne, da man hentede ham hjem i en eller anden funktion, hvilket han også selv har udtalt på et tidspunkt. (hvilket selvfølgelig ikke er relevant til sommer)

En ting er sikkert, det er et kæmpe tab med Lynge, og det er indiskutabelt en af de dygtigste sportsdirektører der har været i dansk fodbold nogensinde!

Brugeravatar
AaB-Midtjyde
2. div
2. div
Indlæg: 101
Tilmeldt: 20. jul 2005, 23:02

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af AaB-Midtjyde » 10. jan 2013, 11:10

AllanPedersen skrev:
Mr. Larsen skrev:
AllanPedersen skrev:Manden tager tydeligvis bare ansvar for alle de fejl han selv har begået....
eks kontrakterne(feriepenge)
elendige indkøb, Magnus Pehrsson...
:danmarkfan: :aabfan: :danmarkfan:

Nu hvor klubben er kommet bare en smule på fode igen kan han tillade sig at træde tilbage.
Han er et levn der stadig holder på 'spyt i hånden' aftaler.. og om fans vil det eller ej
har han ligeså meget som bestyrelsen været med til at køre os økonomisk ned med dårlige beslutninger.
Og det er han åbenbart godt selv klar over.

dejligt
Så klap dog i !

De mest succesfulde perioder i AaB´s historie har Lynge været manden bag det hele, så hvis dog manden lidt respekt, istedet for den gang crap du lukker ud !
Jeg er da hamrende ligeglad hvor meget i alle snøfter over Lynge, jeg ser det som positivt han stopper for AaB.. han har fået længere snor end nogen anden direktør ville gøre noget sted.
Specielt med feriepenge sagen der stadig hænger over os.. ikke mere end et halvt år siden han selv sagde den pegede direkte på ham selv som ansvarlig.
Og det viser han så nu, så kredit for det.
Man kan roligt sige du har tabt sutten! Har du glemt 3 mesterskaber, eller er det ikke noget du går op i. Du helt væk!

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af rAaBe » 10. jan 2013, 11:11

AllanPedersen skrev:Manden tager tydeligvis bare ansvar for alle de fejl han selv har begået....
eks kontrakterne(feriepenge)
elendige indkøb, Magnus Pehrsson...
:danmarkfan: :aabfan: :danmarkfan:

Nu hvor klubben er kommet bare en smule på fode igen kan han tillade sig at træde tilbage.
Han er et levn der stadig holder på 'spyt i hånden' aftaler.. og om fans vil det eller ej
har han ligeså meget som bestyrelsen været med til at køre os økonomisk ned med dårlige beslutninger.
Og det er han åbenbart godt selv klar over.

dejligt
Din tro på egen evne til at analysere dig frem til andres motivation og fortsatte skamridning af din smålige kæphest er utilstedelig.
Du er hermed på min "ignorer bruger liste". og jeg kan kun opfordre andre brugere til at benytte samme funktion, når nu der ikke er en måde at få dig smidt ud af debatsiden.

Brugeravatar
AaB-Midtjyde
2. div
2. div
Indlæg: 101
Tilmeldt: 20. jul 2005, 23:02

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af AaB-Midtjyde » 10. jan 2013, 11:11

Forza skrev:Tvivler meget kraftigt på Kent i en manager rolle, som nogle nævner. For det første er det meget sjældent benyttet i dansk fodbold og for det andet har Kent IMO ingen evner i den retning, hans evner er og bliver på træningsbanen.

En mand jeg godt kunne se i denne rolle kunne være Allan Kuhn. Manden har et sympatisk AaB hjerte og er elsket af mange i og omkring AaB. Samtidig virker han som en loyal type der vil kunne sidde i AaB i mange år og gøre sit til at klubben fortsat kører optimalt.

Samtidig har han et godt forhold til Lynge og vil i det næste halve år utvivlsomt ha godt af at sidde i lære hos Lynge inden han stopper, således at han kunne arve kontakte og lære af Lynges rutine og evner indenfor faget.
Godt bud, men jeg er ikke sikker på han er hård nok i forhandlingssituationer. Kuhn som det dumme svin? - Den er bare svær at se.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af AllanPedersen » 10. jan 2013, 11:13

AaB-Midtjyde skrev:
AllanPedersen skrev:
Mr. Larsen skrev:
AllanPedersen skrev:Manden tager tydeligvis bare ansvar for alle de fejl han selv har begået....
eks kontrakterne(feriepenge)
elendige indkøb, Magnus Pehrsson...
:danmarkfan: :aabfan: :danmarkfan:

Nu hvor klubben er kommet bare en smule på fode igen kan han tillade sig at træde tilbage.
Han er et levn der stadig holder på 'spyt i hånden' aftaler.. og om fans vil det eller ej
har han ligeså meget som bestyrelsen været med til at køre os økonomisk ned med dårlige beslutninger.
Og det er han åbenbart godt selv klar over.

dejligt
Så klap dog i !

De mest succesfulde perioder i AaB´s historie har Lynge været manden bag det hele, så hvis dog manden lidt respekt, istedet for den gang crap du lukker ud !
Jeg er da hamrende ligeglad hvor meget i alle snøfter over Lynge, jeg ser det som positivt han stopper for AaB.. han har fået længere snor end nogen anden direktør ville gøre noget sted.
Specielt med feriepenge sagen der stadig hænger over os.. ikke mere end et halvt år siden han selv sagde den pegede direkte på ham selv som ansvarlig.
Og det viser han så nu, så kredit for det.
Man kan roligt sige du har tabt sutten! Har du glemt 3 mesterskaber, eller er det ikke noget du går op i. Du helt væk!
Hvad er det værd at vinde et mesterskab når vi i dag har en egenkapital i prisleje med en ny skoda..
og har været på randen af fallit eller nedrykning/eller begge .. de sidste par år.

hvis direktører fik lov at sidde i danske ehvervselskaber fordi de 'engang' gjorde noget godt men nu bare kører firmaet i sænk..
så ville der være en del flere steder der gik fallit.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Låst