Lynge stopper til sommer 2013

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Maglau » 10. jan 2013, 11:14

Det måtte jo komme at MrAaB takker af.

Jeg tror nok man skal finde en der kan det samme som Lynge rent "sportsligt". Der hvor jeg er lidt bange er på ansigtet og profilen ud af til. Lynge er indbegrebet af AaB i omverden og ikke mindst har jeg opfattelsen af at han er limen mellem AaB og mange af deres sponsorer - som når man forud for en kamp er isponsorlogerne og Lynge kommer og fortæller om kampen etc. Den måde han brænder igennem på og det tag han har i folk - det bliver der svært at finde en ny til - fordi der kommer ikke en ny mr AaB.
Frygter at han er den sidste rest af AaB fra den gang der kun var sennep til de røde pølser og AaB spillede med malteser korset på maven fra spritfabrikkerne. Den næste bliver en businessmand der gør det for pengene - Lynge er en fan - og det ved sponsorene.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Maglau » 10. jan 2013, 11:17

AllanPedersen skrev:
Mr. Larsen skrev:
AllanPedersen skrev:Manden tager tydeligvis bare ansvar for alle de fejl han selv har begået....
eks kontrakterne(feriepenge)
elendige indkøb, Magnus Pehrsson...
:danmarkfan: :aabfan: :danmarkfan:

Nu hvor klubben er kommet bare en smule på fode igen kan han tillade sig at træde tilbage.
Han er et levn der stadig holder på 'spyt i hånden' aftaler.. og om fans vil det eller ej
har han ligeså meget som bestyrelsen været med til at køre os økonomisk ned med dårlige beslutninger.
Og det er han åbenbart godt selv klar over.

dejligt
Så klap dog i !

De mest succesfulde perioder i AaB´s historie har Lynge været manden bag det hele, så hvis dog manden lidt respekt, istedet for den gang crap du lukker ud !
Jeg er da hamrende ligeglad hvor meget i alle snøfter over Lynge, jeg ser det som positivt han stopper for AaB.. han har fået længere snor end nogen anden direktør ville gøre noget sted.
Specielt med feriepenge sagen der stadig hænger over os.. ikke mere end et halvt år siden han selv sagde den pegede direkte på ham selv som ansvarlig.
Og det viser han så nu, så kredit for det.
Hey Allan har du ikke en fagforenings pamper guru du skal slikke røv på før du har lov til, at have en mening.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:47
Geografisk sted: Færøkroen

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Jonas K » 10. jan 2013, 11:17

Tak til Lynge for hans tid i AaB

mht. fremtiden for vores kære Lynge, vil jeg opfordre folk til at lytte til dette program
http://www.dr.dk/P1/Serier/Sommergaeste ... 115007.htm

Det er Sommergæsten fra sidste år, og her giver Lynge selv svar på mange spørgsmål. Derudover et godt program med en herlig Lynge i hopla
Martin P - ægte Aalborg

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af rAaBe » 10. jan 2013, 11:19

Tryk på dette link hvis du vil ignorere brugeren AllanPedersen (kræver at du er logget ind):
ucp.php?i=zebra&mode=foes&add=AllanPedersen
(og tryk derefter "ja")

Hvis du hellere vil ignorere mig så tryk her: ucp.php?i=zebra&mode=foes&add=rAaBe

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. jan 2013, 11:21

Hold kæft hvor er det sørgeligt. Lortedag!

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af rAaBe » 10. jan 2013, 11:24

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 896440.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
;)
(Edit: kan se de citerer mig for Reyad's indlæg)

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af 12mand » 10. jan 2013, 11:26

det er en sorgens dag i dag. :(
den havde jeg sgu ikk lige set komme.jeg håbede ellers på at lynge skulle bæres ud fra hornevej en gang om en 35-40 år. men det er forståeligt nok. og jeg tager sgu hatten af for danmarks ubetinget bedste sportsdirektør. :thumbsup:
lynge er gud!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Buzz Killington » 10. jan 2013, 11:27

MrBangDK skrev:
Winterburn skrev:Skal vi have en kopi eller en original (som Henning Moritzen så smukt sagde det i 'Headhunter')?

Ved ikke umidlbart hvem der har klasse og format nok til at afløse Mr AaB?

Lynge er guld!!
Erik Hamrén?
Yes, den der. Om han overhovedet har styr på det med pengene aner jeg intet om, men jeg er sikker på han kan kompensere med uanede mængder attityd!
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 10. jan 2013, 11:28

rAaBe skrev:Tryk på dette link hvis du vil ignorere brugeren AllanPedersen (kræver at du er logget ind):
ucp.php?i=zebra&mode=foes&add=AllanPedersen
(og tryk derefter "ja")

Hvis du hellere vil ignorere mig så tryk her: ucp.php?i=zebra&mode=foes&add=rAaBe
Done, tak for linket. En ting er at være ignorant, ja nærmest enfoldig, men at udvise så tydeligt mangel på situationsfornemmelse...

Lynge er selve AaB, og selvom der sikkert kommer gode perioder for holdet igen, vil der være en del af sjælen i AaB der aldrig bliver helt det samme.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af limey » 10. jan 2013, 11:29

I mine øjne er Lynge mere end den længtssiddende sportsdirektør i Danmark. Han er den største personlighed i dansk klubfodbolds historie.

Brugeravatar
viper_dk
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:16
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af viper_dk » 10. jan 2013, 11:31

»Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere«
AaB's sportsdirektør Lynge Jakobsen i året, hvor nordjyderne blandt andet hentede Andreas Johansson.

»Stik fingeren ned i et glas vand, og mål hvor stort hullet er når du trækker den op igen«
Der er kun en Lynge Jakobsen :cool:
"Nu vil jeg ikke sige, at du lyver, men det er jo direkte usandt det du står og siger"

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af astonvilla » 10. jan 2013, 11:35

rAaBe skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 896440.ece
;)
(Edit: kan se de citerer mig for Reyad's indlæg)
Haha - genialt mand!
Bienvenu Bassogog!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. jan 2013, 11:38

AllanPedersen skrev:
Hvad er det værd at vinde et mesterskab når vi i dag har en egenkapital i prisleje med en ny skoda..
og har været på randen af fallit eller nedrykning/eller begge .. de sidste par år.

hvis direktører fik lov at sidde i danske ehvervselskaber fordi de 'engang' gjorde noget godt men nu bare kører firmaet i sænk..
så ville der være en del flere steder der gik fallit.
Du er godt nok en kraftidiot.

Hav dog lidt respekt og gem din skadefryd til en anden dag, og meget gerne et andet sted!

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Reyad » 10. jan 2013, 11:39

rAaBe skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 896440.ece
;)
(Edit: kan se de citerer mig for Reyad's indlæg)
Det er jo hvad man kan forvente af eb.dk :D

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Forza » 10. jan 2013, 11:42

AaB-Midtjyde skrev:
Forza skrev:Tvivler meget kraftigt på Kent i en manager rolle, som nogle nævner. For det første er det meget sjældent benyttet i dansk fodbold og for det andet har Kent IMO ingen evner i den retning, hans evner er og bliver på træningsbanen.

En mand jeg godt kunne se i denne rolle kunne være Allan Kuhn. Manden har et sympatisk AaB hjerte og er elsket af mange i og omkring AaB. Samtidig virker han som en loyal type der vil kunne sidde i AaB i mange år og gøre sit til at klubben fortsat kører optimalt.

Samtidig har han et godt forhold til Lynge og vil i det næste halve år utvivlsomt ha godt af at sidde i lære hos Lynge inden han stopper, således at han kunne arve kontakte og lære af Lynges rutine og evner indenfor faget.
Godt bud, men jeg er ikke sikker på han er hård nok i forhandlingssituationer. Kuhn som det dumme svin? - Den er bare svær at se.
Det tror jeg du kan have ret i - men omvendt kan man håbe at han kan gro sig ind i den rolle.
AaB loyalitet og hjerte plus store fodboldkompetencer er desværre ikke noget der hænger på træerne men håber man vægter disse værdier højt når man skal finde en afløser for MR. AaB!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af NIN » 10. jan 2013, 11:47

AllanPedersen skrev:
Mr. Larsen skrev:
AllanPedersen skrev:Manden tager tydeligvis bare ansvar for alle de fejl han selv har begået....
eks kontrakterne(feriepenge)
elendige indkøb, Magnus Pehrsson...
:danmarkfan: :aabfan: :danmarkfan:

Nu hvor klubben er kommet bare en smule på fode igen kan han tillade sig at træde tilbage.
Han er et levn der stadig holder på 'spyt i hånden' aftaler.. og om fans vil det eller ej
har han ligeså meget som bestyrelsen været med til at køre os økonomisk ned med dårlige beslutninger.
Og det er han åbenbart godt selv klar over.

dejligt
Så klap dog i !

De mest succesfulde perioder i AaB´s historie har Lynge været manden bag det hele, så hvis dog manden lidt respekt, istedet for den gang crap du lukker ud !
Jeg er da hamrende ligeglad hvor meget i alle snøfter over Lynge, jeg ser det som positivt han stopper for AaB.. han har fået længere snor end nogen anden direktør ville gøre noget sted.
Specielt med feriepenge sagen der stadig hænger over os.. ikke mere end et halvt år siden han selv sagde den pegede direkte på ham selv som ansvarlig.
Og det viser han så nu, så kredit for det.
Du er så himmelråbende dum og nægter (evner er måske et bedre ord?) ikke at anskue noget som helst her i livet i perspektiv. Men insisterer til stadighed på at ligge i vuggen og rode med din yndlingsbeskæftigelse, navlepilleri og smålighed. Når folk i Nordjylland er vemodig i dag over Lynges farvel, både de aktive debatterende her på siden og på stadion, dem i stuerne og det tavse flertal. Så skyldes det hverken Lynges første år i klubben eller det sidste. Det handler om det samlet indtryk efter 17 år som ansigtet ud af til på Nordjyllands fodboldflagskib. En mand som har affødt uanet respekt lige fra mening mand i AaB koncernen, til toppen af sponsorhierarkiet. En mand der har truffet en mængde forkerte beslutning og et hav af rigtige, men aldrig stukket halen mellem benene. En person som har stået i spidsen for en klub, som har været den eneste udenfor hovedstaden, der har evnet at byde Københavner mafiaen op til dans. I et 17 års regime er der op og nedture. Jeg er ikke i humør til at nævne nedturene og har ikke tid til at nævne alle opturene som han har søsat igennem tiderne, men vil blot nævne et eksempel på hvilket menneske Lynge er. Jeg havde fornøjelsen, for snart mange år siden, at dele fly med ham fra Aalborg til KBH. Lynge havde selvfølgelig fundet pairer frem og var godt i gang med at gennemgå dem, da jeg kom med en kommentar om søndagens resultat. Før der var gået to min. var jeg inviteret over og sidde ved siden af ham og vi fik en fodboldsnak der først stoppede ved taxaholdepladsen. Dette gør ham hverken til en bedre eller ringere sportsdirektør end alle andre, men det viser med alt tydelighed hvorfor Lynge er en person som ikke bare har fyldt meget i det nordjyske, men i hele Danmarks fodboldgeografi. Du har din ret til at mene hvad du vil, det samme har Breivik og Søren Karup. Det er vist noget med røvhuller og meninger og alle har en. Men nu har du (igen) fået lov at ytre dit antipati mod manden, så på godt dansk: Luk røven og lad os, der husker Lynge primært for noget godt, slippe for flere opstød i dag. Der er jo som sædvanligt meget lidt indhold i det, andet end sur galde.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af FlæskeFrank » 10. jan 2013, 11:50

Nu er Lynge ikke ude af vagten, men de tre sportsdirektørere som er ledige på marked er vel Poul Hansen, Jens Ørgaard og Kim Brink.

Jeg tror faktisk Jens Ørgaard ville kunne udfylde rollen. Han virker på typen som kan transformere sig til det han skal være, brovtende i FCM, afdæmpet i AaB. Men ellers er Kim Brink vel den mest oplagte - håndværkertypen, som skaffer et solidt hold for rimelige penge, men måske ikke et hold som kommer helt op på mesterskabsniveau. Kim Brink må være at foretrække, selvom han ikke underholder som Lynge.

Jacob Nielsen, Randers, var jeg tidligere stor fan af, men har mistet meget for ham den seneste tid(forskellige småting intet graverende).
- FlæskeFrank

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af le Cid » 10. jan 2013, 11:51

FlæskeFrank skrev:Nu er Lynge ikke ude af vagten, men de tre sportsdirektørere som er ledige på marked er vel Poul Hansen, Jens Ørgaard og Kim Brink.

Jeg tror faktisk Jens Ørgaard ville kunne udfylde rollen. Han virker på typen som kan transformere sig til det han skal være, brovtende i FCM, afdæmpet i AaB. Men ellers er Kim Brink vel den mest oplagte - håndværkertypen, som skaffer et solidt hold for rimelige penge, men måske ikke et hold som kommer helt op på mesterskabsniveau. Kim Brink må være at foretrække, selvom han ikke underholder som Lynge.

Jacob Nielsen, Randers, var jeg tidligere stor fan af, men har mistet meget for ham den seneste tid(forskellige småting intet graverende).
Ørlegaard??? NEJ TAK!!!!

Er Kim Brink ikke lige blevet træner i VBK?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. jan 2013, 11:51

limey skrev:I mine øjne er Lynge mere end den længtssiddende sportsdirektør i Danmark. Han er den største personlighed i dansk klubfodbolds historie.
Hørt.

Og så vil jeg påstå at når det er Lynge som trækker sin finger op af det glas vand som hedder AaB, så forbliver tomrummet der.

Hvis man troede det mindste på at noget kunne få ham til at ændre mening, skulle det sættes i værk øjeblikkeligt!

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af rAaBe » 10. jan 2013, 12:03

Jesper Schmidt skrev:
limey skrev:I mine øjne er Lynge mere end den længtssiddende sportsdirektør i Danmark. Han er den største personlighed i dansk klubfodbolds historie.
Hørt.

Og så vil jeg påstå at når det er Lynge som trækker sin finger op af det glas vand som hedder AaB, så forbliver tomrummet der.

Hvis man troede det mindste på at noget kunne få ham til at ændre mening, skulle det sættes i værk øjeblikkeligt!
Dobbelt hørt!
Billede

Låst