Lynge stopper til sommer 2013

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7820
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Forza » 10. jan 2013, 12:04

Som nævnt tidligere i tråden begræder jeg dette stop umenneskeligt meget!

Men fra Lynges synspunkt kan man godt se hvorfor tidspunktet passer godt:

- han har netop klaret en masse forlængelser, deriblandt Kents kontrakt, således at en ny sportsdirektør vil have tid til at sætte sig ind i tingene inden en ny træner skal findes/en forlængelse skal laves
- økonomien ser bedre ud end længe (Lynge har altid sagt at han ikke vil forlade AaB når det går dårligt)
- AaB ligger godt placeret i ligaen (igen føler han at han afleverer AaB mens klubben er i god stand)
- Han siger det et halvt år forude således at klubben har rig mulighed for at finde den rette afløser.

Alt i alt et meget fornuftigt og velovervejet tidspunkt, selvom vi alle begræder det gevaldigt. Håber han bliver i en anden position i klubben så vi stadig kan få glæde af hans ekspertise og store AaB hjerte!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Gentleman Finn » 10. jan 2013, 12:07

Det måtte komme før eller siden, alligevel havde jeg regnet med han havde holdt et par år endnu. Tak for de mange gode år Lynge! Jeg vil altid tænke tilbage på dig som en af de helt store legender i AaB. Håber du stadig fortsætter på et eller andet niveau i klubben!

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af rAaBe » 10. jan 2013, 12:13

Gentleman Finn skrev:Det måtte komme før eller siden, alligevel havde jeg regnet med han havde holdt et par år endnu. Tak for de mange gode år Lynge! Håber du stadig fortsætter på et eller andet niveau i klubben!
Helt enig. For min skyld måtte han godt have lavet en "Ferguson" og have taget en +10 år mere, men er fuld af respekt for hans beslutning. Håber meget at han er der til at finde og overdrage til og støtte hans afløser(e).

JacobKoustrup
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af JacobKoustrup » 10. jan 2013, 12:21

Lynge Jakobsen bliver en del af det udvalg, der skal finde hans egen afløser.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... den-sommer" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Funky » 10. jan 2013, 12:35

Jeg synes det er en ganske god beslutning af Lynge; efter alt at dømme peger pilen opad på rigtig mange parametre for AaB lige for tiden, og han kan nå at få en del længerevarende kontrakter på plads før han stopper, så samlet set vil den næste mand i stolen have rigtig gode vilkår at starte ud på.

At man så som fan vil komme til at savne mennesket Lynge Jacobsen - DET er en anden snak. Lynge har været og er stadig en helt fantastisk repræsentant for AaB, som man aldrig vil kunne erstatte, men jeg håber virkelig man finder en ny mand, som dels kan komme med det nye som man som ny leder skal komme med, og samtidig holde fast i de værdier, som gør AaB til noget særligt. Fri mig i den forbindelse for gøgl og menneskehandel!

Jeg læser med rædsel navne som "Poul Hansen", "Kim Brink" og (puha) "Jens Ørgaard" i denne tråd. De tre kunne ikke til sammen komme bare i nærheden af at erstatte Lynge. Vanvid.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Peter-AaB
Junior
Junior
Indlæg: 61
Tilmeldt: 18. jul 2005, 14:45

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Peter-AaB » 10. jan 2013, 12:39

FlæskeFrank skrev:Nu er Lynge ikke ude af vagten, men de tre sportsdirektørere som er ledige på marked er vel Poul Hansen, Jens Ørgaard og Kim Brink.

Jeg tror faktisk Jens Ørgaard ville kunne udfylde rollen. Han virker på typen som kan transformere sig til det han skal være, brovtende i FCM, afdæmpet i AaB. Men ellers er Kim Brink vel den mest oplagte - håndværkertypen, som skaffer et solidt hold for rimelige penge, men måske ikke et hold som kommer helt op på mesterskabsniveau. Kim Brink må være at foretrække, selvom han ikke underholder som Lynge.

Jacob Nielsen, Randers, var jeg tidligere stor fan af, men har mistet meget for ham den seneste tid(forskellige småting intet graverende).
Kim Brink må endelig ikke komme til AaB. Han efterlod sig et enormt rod i FC Fyn, og han blev fyret i OB, efter ved mindst én lejlighed at have opført sig tåbeligt.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Brent » 10. jan 2013, 12:40

Funky skrev:Jeg synes det er en ganske god beslutning af Lynge; efter alt at dømme peger pilen opad på rigtig mange parametre for AaB lige for tiden, og han kan nå at få en del længerevarende kontrakter på plads før han stopper, så samlet set vil den næste mand i stolen have rigtig gode vilkår at starte ud på.

At man så som fan vil komme til at savne mennesket Lynge Jacobsen - DET er en anden snak. Lynge har været og er stadig en helt fantastisk repræsentant for AaB, som man aldrig vil kunne erstatte, men jeg håber virkelig man finder en ny mand, som dels kan komme med det nye som man som ny leder skal komme med, og samtidig holde fast i de værdier, som gør AaB til noget særligt. Fri mig i den forbindelse for gøgl og menneskehandel!

Jeg læser med rædsel navne som "Poul Hansen", "Kim Brink" og (puha) "Jens Ørgaard" i denne tråd. De tre kunne ikke til sammen komme bare i nærheden af at erstatte Lynge. Vanvid.
Jeg synes det er et rigtig skidt tidspunkt Lynge stopper på.

Organisationen AaB A/S virker meget skrøbelig lige nu, hvor Lynge er den eneste på direktionsgangen, sammen med BB som er hentet ind på lånt tid. Derudover spøger feriepengesagen i kulisen. Jeg havde gerne set at Lynge ihvertfald havde taget sæsonen 13/14 med, så vi forhåbenlig havde fået en ny organisation på plads og havde haft tid til at køre en ny direktør ind sideløbende med at Lynge stadig var i organisationen.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Hinrup85 » 10. jan 2013, 12:40

rAaBe skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 896440.ece
;)
(Edit: kan se de citerer mig for Reyad's indlæg)
Egentligt et lidt træls billede der er valgt... De kollegaer jeg kender der har læst artiklen har alle spurgt: "hvorfor står de og Heiler?" :S

Peter-AaB
Junior
Junior
Indlæg: 61
Tilmeldt: 18. jul 2005, 14:45

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Peter-AaB » 10. jan 2013, 12:43

Bare man ikke henter Ole Nielsen til AaB. Det frygter jeg, men mon ikke ledelsen er klogere end som så...!

The Point Maker
Junior
Junior
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. mar 2012, 01:07
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af The Point Maker » 10. jan 2013, 12:44

Reyad skrev:Det kommer godt nok som lyn fra en klar himmel, og det må være et kæmpe chok for hele AaB. Lynge har for mig været personificeringen af AaB næsten ligeså længe jeg kan huske, og jeg har altid haft et særdeles blødt punkt for den rejespisende, storrygende gæve nordjyde. I mine øjne er han meget svær ikke at holde af.
Når det er sagt, mener jeg også han har været intet mindre end en fantastisk sportsdirektør mm for AaB, selvom der er mange på debatsiden, som sikkert er uenige.
Hans sko bliver umulige at fylde ud, og jeg kan slet ikke forestille mig en anden i øjeblikket. Trist, men forståeligt, for det må være et hårdt job at bestride i 17 år også skal det være Lynge vel undt at trappe lidt ned og få mere tid i hverdagen som 62-årig.

Tak for mange års tro tjeneste og tak for dit store AaB-hjerte. Lynge Jacobsen er i sandhed en af de største AaB'ere der findes!
Utroligt man kan være så stor fan af Lynge uden at kunne stave hans navn ordentligt.....

The Point Maker
Junior
Junior
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. mar 2012, 01:07
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af The Point Maker » 10. jan 2013, 12:48

AllanPedersen skrev:Manden tager tydeligvis bare ansvar for alle de fejl han selv har begået....
eks kontrakterne(feriepenge)
elendige indkøb, Magnus Pehrsson...
:danmarkfan: :aabfan: :danmarkfan:

Nu hvor klubben er kommet bare en smule på fode igen kan han tillade sig at træde tilbage.
Han er et levn der stadig holder på 'spyt i hånden' aftaler.. og om fans vil det eller ej
har han ligeså meget som bestyrelsen været med til at køre os økonomisk ned med dårlige beslutninger.
Og det er han åbenbart godt selv klar over.

dejligt
Så hjernedød at være

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1203
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Reyad » 10. jan 2013, 12:49

The Point Maker skrev:
Reyad skrev:Det kommer godt nok som lyn fra en klar himmel, og det må være et kæmpe chok for hele AaB. Lynge har for mig været personificeringen af AaB næsten ligeså længe jeg kan huske, og jeg har altid haft et særdeles blødt punkt for den rejespisende, storrygende gæve nordjyde. I mine øjne er han meget svær ikke at holde af.
Når det er sagt, mener jeg også han har været intet mindre end en fantastisk sportsdirektør mm for AaB, selvom der er mange på debatsiden, som sikkert er uenige.
Hans sko bliver umulige at fylde ud, og jeg kan slet ikke forestille mig en anden i øjeblikket. Trist, men forståeligt, for det må være et hårdt job at bestride i 17 år også skal det være Lynge vel undt at trappe lidt ned og få mere tid i hverdagen som 62-årig.

Tak for mange års tro tjeneste og tak for dit store AaB-hjerte. Lynge Jacobsen er i sandhed en af de største AaB'ere der findes!
Utroligt man kan være så stor fan af Lynge uden at kunne stave hans navn ordentligt.....
Af hjertet tak for at du pointerer min stavefejl. Det er folk som dig der gør internettet til et nyskabende, innovativt og produktivt debatforum.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af astonvilla » 10. jan 2013, 13:20

Man kunne allerede nu overveje at starte en indsamling direkte øremærket til den vildeste og mest omfattende Tifo nogensinde set i Dansk fodbold til Lynges "afskedskamp" mod Randers omkring den 20. maj.

Det skal være STORT!
Bienvenu Bassogog!

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Kilde » 10. jan 2013, 13:23

Den havde jeg fandme ikke set komme lige nu.. Kæmpe legende. Kan ikke forestille mig nogen, som kan gøre hans job lige nu. Lad os så bare håbe, at man stadig kører videre på talentsporet, og vi ikke får en sportsdirektør/direktør ind, der begynder på store handler.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Kilde » 10. jan 2013, 13:26

AllanPedersen skrev:Manden tager tydeligvis bare ansvar for alle de fejl han selv har begået....
eks kontrakterne(feriepenge)
elendige indkøb, Magnus Pehrsson...
:danmarkfan: :aabfan: :danmarkfan:

Nu hvor klubben er kommet bare en smule på fode igen kan han tillade sig at træde tilbage.
Han er et levn der stadig holder på 'spyt i hånden' aftaler.. og om fans vil det eller ej
har han ligeså meget som bestyrelsen været med til at køre os økonomisk ned med dårlige beslutninger.
Og det er han åbenbart godt selv klar over.

dejligt
Grav dig ned.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Rams » 10. jan 2013, 13:29

Peter-AaB skrev:Bare man ikke henter Ole Nielsen til AaB. Det frygter jeg, men mon ikke ledelsen er klogere end som så...!
Vi kan da godt lave en lille gættekonkurrence...

Ny "Lynge" --> Vel en markant personlighed (sport, erhverv, medier eller politik) med rødder i det nordjyske. Helt konkret har jeg svært ved at se hvem det skulle være (Morten Albæk elller Jes Dorph???)

Ny "Børge Bach" --> Her kunne et fint bud være Ib Simonsen, der efter fodbolden har haft en fin erhvervskarriere, som bl.a. eksportchef og salgsdirektør
In verbis simus faciles

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Brent » 10. jan 2013, 13:35

Den væsentligste forudsætning for den kommende sportsdirektør må være at pgl har et godt netværk at trække på og indsigt i hvad der rør sig i forskellige ligaer.

Derudover vil det være rigtig fint hvis vi kan få en direktør ind der er lidt bedre til at sælge dyrt, end Lynge har været.

Lynges personlighed og lune kan desværre ikke erstattes, den vil blive savnet. edit - så skulle det da lige være fordi man ansætte "mogens kom forbi" som ny sportsdirektør
AaB - the Nordic gateway to Europe

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af 12mand » 10. jan 2013, 13:43

Brent skrev:Den væsentligste forudsætning for den kommende sportsdirektør må være at pgl har et godt netværk at trække på og indsigt i hvad der rør sig i forskellige ligaer.

Derudover vil det være rigtig fint hvis vi kan få en direktør ind der er lidt bedre til at sælge dyrt, end Lynge har været.

Lynges personlighed og lune kan desværre ikke erstattes, den vil blive savnet. edit - så skulle det da lige være fordi man ansætte "mogens kom forbi" som ny sportsdirektør
de sidste par år, kan man sgu ikk klandre lynge for at sælge spillere så snart der er et bud vi har været (og er nok os stadig) på røven økonomisk, så så snart der er mulighed for at få mønter i kassen, er det bare med at slå til.
lynge er gud!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Funky » 10. jan 2013, 13:44

Rams skrev:
Peter-AaB skrev:Bare man ikke henter Ole Nielsen til AaB. Det frygter jeg, men mon ikke ledelsen er klogere end som så...!
Vi kan da godt lave en lille gættekonkurrence...

Ny "Lynge" --> Vel en markant personlighed (sport, erhverv, medier eller politik) med rødder i det nordjyske. Helt konkret har jeg svært ved at se hvem det skulle være (Morten Albæk elller Jes Dorph???)

Ny "Børge Bach" --> Her kunne et fint bud være Ib Simonsen, der efter fodbolden har haft en fin erhvervskarriere, som bl.a. eksportchef og salgsdirektør
Helt bortset fra at du naturligvis bare joker: Jes Dorph (ydrk!) er da fra Esbjerg.

Gad vide om bestyrelsen kunne finde på at ringe til en skaldet nordmand som netop har fået ryddet kalenderen...?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af limey » 10. jan 2013, 13:49

Rams skrev:
Peter-AaB skrev:Bare man ikke henter Ole Nielsen til AaB. Det frygter jeg, men mon ikke ledelsen er klogere end som så...!
Vi kan da godt lave en lille gættekonkurrence...

Ny "Lynge" --> Vel en markant personlighed (sport, erhverv, medier eller politik) med rødder i det nordjyske. Helt konkret har jeg svært ved at se hvem det skulle være (Morten Albæk elller Jes Dorph???)

Ny "Børge Bach" --> Her kunne et fint bud være Ib Simonsen, der efter fodbolden har haft en fin erhvervskarriere, som bl.a. eksportchef og salgsdirektør
Jes Dorf er da ikke nordjyde. Jeg har det bedst, hvis det er en fodboldpersonlighed, allerhelst en der har spillet i AaB.

Låst