Lynge stopper til sommer 2013

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gaarden_saa_gaarden
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. maj 2013, 18:27

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Gaarden_saa_gaarden » 1. maj 2013, 21:34

Finder det usandsynligt, at Allan Gaarde har gennemført en akademisk uddannelse - og dog.

Læste selv på bacheloren i Pol/Adm på AAU fra 2002/03 til 2004/05, dvs. samme årgang, som vores nye sportsdirektør. Dengang var han spillernes "talsmand" under strejken. Han udtalte, at han selv kom fra en arbejderfamilie i Vejen, og han var - ligesom hans fader - en stolt Socialdemokrat. Det var vigtigt for Allan Gaarde at kæmpe for solidaritet. Derfor læste han også politisk-økonomisk teori: Marx, Keynes og Bernstein.

Eller. Gaarde mødte dog blot frem til 3 forelæsninger over 3 år - og han studerede, som han spillede fodbold (for dem der kan huske Mr. "Giv nu de sidste 95%" på banen). Han bestod ikke hans bachelor - og forlod samme sommer AaB.

I stedet drog han til Frederiksberg - rygtet vil vide Solbjerg Plads - for at springe over, hvor gærdet er lavest. Nu er han vendt tilbage, som vores nye sportsdirektør.

Han skulle, tilbage i 2005, have taget Helle Thorning under armen og rejst derhen, hvor peberet gror!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Hanga » 1. maj 2013, 21:37

Hvorvidt Allan har kompetencerne til at udføre den stilling godt, kan vi i bund og grund kun gisne om. Men jeg er på mange måder glad for, at personen Allan Gaarde skal være vores nye ansigt udad til. Det skal ikke herske nogen tvivl om, at Allan er AaB'er ind til benet. Han havde en fremragende tid i AaB (af to omgange), og har aldrig lagt skjul på, hvor glad han blev for klubben og byen... Her tænker jeg altså ikke kun i det offentlige rum, men også privat har han talt positivt om AaB. Dernæst er han ligesom Lynge en sympatisk mand, der har benene godt plantet på jorden. Jeg ser faktisk en del ligheder de to personligheder imellem, omend Allan naturligvis ikke har Lynges fantastiske charme og lune. Jeg kan ikke lade vær med at være lidt begejstret over det, jeg er sikker på at vi får en mand der brænder for den stilling - det er hans drømmejob, som hans far fortalte for et par år siden. Tillykke Allan!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. maj 2013, 21:46

Gaarden_saa_gaarden skrev:Finder det usandsynligt, at Allan Gaarde har gennemført en akademisk uddannelse - og dog.

Læste selv på bacheloren i Pol/Adm på AAU fra 2002/03 til 2004/05, dvs. samme årgang, som vores nye sportsdirektør. Dengang var han spillernes "talsmand" under strejken. Han udtalte, at han selv kom fra en arbejderfamilie i Vejen, og han var - ligesom hans fader - en stolt Socialdemokrat. Det var vigtigt for Allan Gaarde at kæmpe for solidaritet. Derfor læste han også politisk-økonomisk teori: Marx, Keynes og Bernstein.

Eller. Gaarde mødte dog blot frem til 3 forelæsninger over 3 år - og han studerede, som han spillede fodbold (for dem der kan huske Mr. "Giv nu de sidste 95%" på banen). Han bestod ikke hans bachelor - og forlod samme sommer AaB.

I stedet drog han til Frederiksberg - rygtet vil vide Solbjerg Plads - for at springe over, hvor gærdet er lavest. Nu er han vendt tilbage, som vores nye sportsdirektør.

Han skulle, tilbage i 2005, have taget Helle Thorning under armen og rejst derhen, hvor peberet gror!
Det må så være årets hidtil mest stupide og intetsigende indlæg.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Funky » 1. maj 2013, 21:55

Køllen I Møllen skrev:
Gaarden_saa_gaarden skrev:Finder det usandsynligt, at Allan Gaarde har gennemført en akademisk uddannelse - og dog.

Læste selv på bacheloren i Pol/Adm på AAU fra 2002/03 til 2004/05, dvs. samme årgang, som vores nye sportsdirektør. Dengang var han spillernes "talsmand" under strejken. Han udtalte, at han selv kom fra en arbejderfamilie i Vejen, og han var - ligesom hans fader - en stolt Socialdemokrat. Det var vigtigt for Allan Gaarde at kæmpe for solidaritet. Derfor læste han også politisk-økonomisk teori: Marx, Keynes og Bernstein.

Eller. Gaarde mødte dog blot frem til 3 forelæsninger over 3 år - og han studerede, som han spillede fodbold (for dem der kan huske Mr. "Giv nu de sidste 95%" på banen). Han bestod ikke hans bachelor - og forlod samme sommer AaB.

I stedet drog han til Frederiksberg - rygtet vil vide Solbjerg Plads - for at springe over, hvor gærdet er lavest. Nu er han vendt tilbage, som vores nye sportsdirektør.

Han skulle, tilbage i 2005, have taget Helle Thorning under armen og rejst derhen, hvor peberet gror!
Det må så være årets hidtil mest stupide og intetsigende indlæg.
Ja hvad kan man sige - den gik ikke.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
RØDESVIN
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 7. feb 2006, 18:55
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af RØDESVIN » 1. maj 2013, 22:19

Søren Kastrup Larsen skriver på facebook at det bliver Allan Gaarde.... Om han har det fra en eller om han har lidt insider er svært at vide.

seamann

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af seamann » 1. maj 2013, 22:30

RØDESVIN skrev:Søren Kastrup Larsen skriver på facebook at det bliver Allan Gaarde.... Om han har det fra en eller om han har lidt insider er svært at vide.
que? Har hørt om Facebook, men Søren Kastrup Larsen???

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af jernskjorten » 1. maj 2013, 22:42

seamann skrev:
RØDESVIN skrev:Søren Kastrup Larsen skriver på facebook at det bliver Allan Gaarde.... Om han har det fra en eller om han har lidt insider er svært at vide.
que? Har hørt om Facebook, men Søren Kastrup Larsen???
Pudsigt at det er RØDESVIN, der breaker den nyhed.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Buzz Killington » 1. maj 2013, 22:46

Gaarden_saa_gaarden skrev:Finder det usandsynligt, at Allan Gaarde har gennemført en akademisk uddannelse - og dog.

Læste selv på bacheloren i Pol/Adm på AAU fra 2002/03 til 2004/05, dvs. samme årgang, som vores nye sportsdirektør. Dengang var han spillernes "talsmand" under strejken. Han udtalte, at han selv kom fra en arbejderfamilie i Vejen, og han var - ligesom hans fader - en stolt Socialdemokrat. Det var vigtigt for Allan Gaarde at kæmpe for solidaritet. Derfor læste han også politisk-økonomisk teori: Marx, Keynes og Bernstein.

Eller. Gaarde mødte dog blot frem til 3 forelæsninger over 3 år - og han studerede, som han spillede fodbold (for dem der kan huske Mr. "Giv nu de sidste 95%" på banen). Han bestod ikke hans bachelor - og forlod samme sommer AaB.

I stedet drog han til Frederiksberg - rygtet vil vide Solbjerg Plads - for at springe over, hvor gærdet er lavest. Nu er han vendt tilbage, som vores nye sportsdirektør.

Han skulle, tilbage i 2005, have taget Helle Thorning under armen og rejst derhen, hvor peberet gror!
Han må nu alligevel ha' bestået årsværk tilsvarende en bachelor + kandidatgrad for nu at stå med Cand'en i hånden. Jeg kan nu også godt forstå han ikke havde tid til et fuldtidsstudie i den tid, når han både skulle spille fodbold, være talsmand, samt pløje din kone.

[edit: rettede for effekt]
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af alithebeast » 1. maj 2013, 22:58

MHJ skrev:
Gaarden_saa_gaarden skrev:Finder det usandsynligt, at Allan Gaarde har gennemført en akademisk uddannelse - og dog.

Læste selv på bacheloren i Pol/Adm på AAU fra 2002/03 til 2004/05, dvs. samme årgang, som vores nye sportsdirektør. Dengang var han spillernes "talsmand" under strejken. Han udtalte, at han selv kom fra en arbejderfamilie i Vejen, og han var - ligesom hans fader - en stolt Socialdemokrat. Det var vigtigt for Allan Gaarde at kæmpe for solidaritet. Derfor læste han også politisk-økonomisk teori: Marx, Keynes og Bernstein.

Eller. Gaarde mødte dog blot frem til 3 forelæsninger over 3 år - og han studerede, som han spillede fodbold (for dem der kan huske Mr. "Giv nu de sidste 95%" på banen). Han bestod ikke hans bachelor - og forlod samme sommer AaB.

I stedet drog han til Frederiksberg - rygtet vil vide Solbjerg Plads - for at springe over, hvor gærdet er lavest. Nu er han vendt tilbage, som vores nye sportsdirektør.

Han skulle, tilbage i 2005, have taget Helle Thorning under armen og rejst derhen, hvor peberet gror!
Han må nu alligevel ha' bestået årsværk tilsvarende en bachelor + kandidatgrad for nu at stå med Cand'en i hånden. Jeg kan nu også godt forstå han ikke havde tid til et fuldtidsstudie i den tid, når han både skulle spille fodbold, være talsmand, samt tage sig kærligt af din kone.
Hahaha. Årets indtil nu mest stupide indlæg besvares med årets sjoveste. :thumbsup:
Hader København!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Klaus » 1. maj 2013, 23:43

Med Gaarde kan det vel blive både og. Jeg synes, han har virket fornuftig i de sammenhænge, an har været i medierne, omvendt virker det mystisk med en sportschef som ikke skal tage sig af kontrakterne.... Hvad skal han så helt præcist lave?? Overfor sponsorer og som ansigt ud ad til, er mine forventninger meget højere.... Velkommen til Gaarde, du skal have opbakning fra dag et :cheers:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Funky » 1. maj 2013, 23:48

Klaus skrev:Med Gaarde kan det vel blive både og. Jeg synes, han har virket fornuftig i de sammenhænge, an har været i medierne, omvendt virker det mystisk med en sportschef som ikke skal tage sig af kontrakterne.... Hvad skal han så helt præcist lave?? Overfor sponsorer og som ansigt ud ad til, er mine forventninger meget højere.... Velkommen til Gaarde, du skal have opbakning fra dag et :cheers:
Jeg tror da, at hvis du spørger Lynge, så vil han sige at der er RIGELIGT for en sportschef at lave, ud over at forhandle kontrakter. Spillerne skal stadigvæk findes og/eller vurderes, der skal gives indstillinger om dem til direktionen, og så er der sikkert 1000 andre ting. Jeg tvivler på, han kommer til at kede sig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. maj 2013, 02:20

Funky skrev:
Klaus skrev:Med Gaarde kan det vel blive både og. Jeg synes, han har virket fornuftig i de sammenhænge, an har været i medierne, omvendt virker det mystisk med en sportschef som ikke skal tage sig af kontrakterne.... Hvad skal han så helt præcist lave?? Overfor sponsorer og som ansigt ud ad til, er mine forventninger meget højere.... Velkommen til Gaarde, du skal have opbakning fra dag et :cheers:
Jeg tror da, at hvis du spørger Lynge, så vil han sige at der er RIGELIGT for en sportschef at lave, ud over at forhandle kontrakter. Spillerne skal stadigvæk findes og/eller vurderes, der skal gives indstillinger om dem til direktionen, og så er der sikkert 1000 andre ting. Jeg tvivler på, han kommer til at kede sig.
Det er vel normalt i mange klubber at sportschefen ikke bare har magt til at alene signe spillere, mon ikke det blot skal forstås sådan at kontrakter skal godkendes af bestyrelsen, plus at der bliver et større samarbejde med Kent/Kuhn/Pylle når det gælder den slags - jeg tror det.

Og så vil jeg også på forhånd sige ordentligt velkommen tilbage til Gaarde, som jeg tror på kan gøre det rigtigt glimrende. En intelligent fyr, som iøvrigt også er en flinker fyr, som kan tale med alle... jeg er sikker på han er en særdeles god mand for os fans at have i AaB's ledelse, når nu Lynge ikke er der mere.

Brugeravatar
RØDESVIN
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 7. feb 2006, 18:55
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af RØDESVIN » 2. maj 2013, 06:16

jernskjorten skrev:
seamann skrev:
RØDESVIN skrev:Søren Kastrup Larsen skriver på facebook at det bliver Allan Gaarde.... Om han har det fra en eller om han har lidt insider er svært at vide.
que? Har hørt om Facebook, men Søren Kastrup Larsen???
Pudsigt at det er RØDESVIN, der breaker den nyhed.
Den må du da gerne lige uddybe ??

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af jernskjorten » 2. maj 2013, 07:53

RØDESVIN skrev:
jernskjorten skrev: Pudsigt at det er RØDESVIN, der breaker den nyhed.
Den må du da gerne lige uddybe ??
Den fortjener vist ikke rigtig uddybning. Du kan vist bare betragte det som en dårlig wits fra en træt mand.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Hinrup85 » 2. maj 2013, 08:46

Uden at have læst hele tråden igennem, så vil jeg da sige at dette er gået lidt ud i glemslen i denne debat.:
Scout

Viking Stavanger
2010 – February 2013 (3 years)
Networking, overview and the ability to assess, who the right player might be is important when I have to find the best player for Viking Stavanger in Norway.
Dette er taget fra hans LinkedIn profil og hvis det står til troende, sammen med en akademisk erhvervsuddannelse, så vil jeg da sige det er et rigtigt godt cv til de få penge han garanteret koster.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Elscorpio » 2. maj 2013, 10:53

Giv nu den person der bliver den ny sportschef chancen for at vise hvad han kan.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af frederikshavneren » 2. maj 2013, 12:32

Mange debattører har gennem årene anklaget bestyrelsen for indavl i den forstand, at det nærmest ikke var muligt at få en bestyrelsespost hvis ikke man havde spillet i AaB, eller først og fremmest kendte de rigtige folk i klubben.

Det bliver spændende at se hvem der om ca. en halv times tid bliver præsenteret på pressemødet. Med de kandidater som har været offentligt kendt til rollen som ny sportschef, så kan man endnu engang bruge argumentet om indavl. Det kan måske være et plus at Gaarde kender klubben, men objektivt set så skal en kandidat vurderes på evnerne. Jeg havde foretrukket en kandidat uden tilknytning til klubben da jeg vægter vedkommendes kvalifikationer utrolig højt. Enten har man kvalifikationerne eller ej, det kan man ikke lære. Derimod kunne en kandidat udefra hurtigt lære klubben og dens værdier at kende.

Gaarde og Krüger har gennem hele rekrutteringsforløbet været topfavoritter til jobbet. Af de to foretrækker jeg klart Krüger. Optimalt set havde jeg foretrukket en kandidat udefra, som f.eks. OB har gjort ved at hente Jesper Hansen i Horsens. Nu mangler det også bare at Rudbæk præsenteres som ny direktør, men han har jo også en "gloværdig" fortid i klubben samt en efterfølgende "imponerende" karriere i DBU :S

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. maj 2013, 12:41

frederikshavneren skrev:Mange debattører har gennem årene anklaget bestyrelsen for indavl i den forstand, at det nærmest ikke var muligt at få en bestyrelsespost hvis ikke man havde spillet i AaB, eller først og fremmest kendte de rigtige folk i klubben.

Det bliver spændende at se hvem der om ca. en halv times tid bliver præsenteret på pressemødet. Med de kandidater som har været offentligt kendt til rollen som ny sportschef, så kan man endnu engang bruge argumentet om indavl. Det kan måske være et plus at Gaarde kender klubben, men objektivt set så skal en kandidat vurderes på evnerne. Jeg havde foretrukket en kandidat uden tilknytning til klubben da jeg vægter vedkommendes kvalifikationer utrolig højt. Enten har man kvalifikationerne eller ej, det kan man ikke lære. Derimod kunne en kandidat udefra hurtigt lære klubben og dens værdier at kende.

Gaarde og Krüger har gennem hele rekrutteringsforløbet været topfavoritter til jobbet. Af de to foretrækker jeg klart Krüger. Optimalt set havde jeg foretrukket en kandidat udefra, som f.eks. OB har gjort ved at hente Jesper Hansen i Horsens. Nu mangler det også bare at Rudbæk præsenteres som ny direktør, men han har jo også en "gloværdig" fortid i klubben samt en efterfølgende "imponerende" karriere i DBU :S
Jeg er lodret uenig. Al det tåbelige snak om indavl er helt sort. Hvis man virkelig ikke kan se hvorfor det er en fordel, eller en kvalifikation i sig selv om du vil, at en ny mand kender klubben indefra så er der da noget helt galt. En af de fremmeste kvalifikationer for at styre en fodboldklub må da være at have hjertet med!? Jeg kunne sgu ikke forestille mig at have Kim Brink, Don Ø, Jesper Hansen m.fl. i AaB, deres hjerter er i andre klubber.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af thomasjn » 2. maj 2013, 12:49

Køllen I Møllen skrev:
frederikshavneren skrev:Mange debattører har gennem årene anklaget bestyrelsen for indavl i den forstand, at det nærmest ikke var muligt at få en bestyrelsespost hvis ikke man havde spillet i AaB, eller først og fremmest kendte de rigtige folk i klubben.

Det bliver spændende at se hvem der om ca. en halv times tid bliver præsenteret på pressemødet. Med de kandidater som har været offentligt kendt til rollen som ny sportschef, så kan man endnu engang bruge argumentet om indavl. Det kan måske være et plus at Gaarde kender klubben, men objektivt set så skal en kandidat vurderes på evnerne. Jeg havde foretrukket en kandidat uden tilknytning til klubben da jeg vægter vedkommendes kvalifikationer utrolig højt. Enten har man kvalifikationerne eller ej, det kan man ikke lære. Derimod kunne en kandidat udefra hurtigt lære klubben og dens værdier at kende.

Gaarde og Krüger har gennem hele rekrutteringsforløbet været topfavoritter til jobbet. Af de to foretrækker jeg klart Krüger. Optimalt set havde jeg foretrukket en kandidat udefra, som f.eks. OB har gjort ved at hente Jesper Hansen i Horsens. Nu mangler det også bare at Rudbæk præsenteres som ny direktør, men han har jo også en "gloværdig" fortid i klubben samt en efterfølgende "imponerende" karriere i DBU :S
Jeg er lodret uenig. Al det tåbelige snak om indavl er helt sort. Hvis man virkelig ikke kan se hvorfor det er en fordel, eller en kvalifikation i sig selv om du vil, at en ny mand kender klubben indefra så er der da noget helt galt. En af de fremmeste kvalifikationer for at styre en fodboldklub må da være at have hjertet med!? Jeg kunne sgu ikke forestille mig at have Kim Brink, Don Ø, Jesper Hansen m.fl. i AaB, deres hjerter er i andre klubber.
Det er lidt søgt det der med klubfolk vs. ikke-klubfolk snak. Det kommer jo alt sammen mere an på, hvad de respektive folk vil med klubben. I Brøndby var det et problem, at deres klubfolk var bagstræberiske og ville holde på magten, hvorimod det i AaB har været et plus at klubfolkene for alvor meldte sig på banen da lokummet brændte allermest for at redde klubben og har villet klubben AaB fremfor alverdens afskyelige ejendomsspekulationer.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Mr. Larsen » 2. maj 2013, 12:49

er der nogen som ved om pressemødet bliver sendt live på en kanal?
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Låst