Lynge stopper til sommer 2013

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 967
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Rams » 10. jan 2013, 13:52

Funky skrev:
Rams skrev:
Peter-AaB skrev:Bare man ikke henter Ole Nielsen til AaB. Det frygter jeg, men mon ikke ledelsen er klogere end som så...!
Vi kan da godt lave en lille gættekonkurrence...

Ny "Lynge" --> Vel en markant personlighed (sport, erhverv, medier eller politik) med rødder i det nordjyske. Helt konkret har jeg svært ved at se hvem det skulle være (Morten Albæk elller Jes Dorph???)

Ny "Børge Bach" --> Her kunne et fint bud være Ib Simonsen, der efter fodbolden har haft en fin erhvervskarriere, som bl.a. eksportchef og salgsdirektør
Helt bortset fra at du naturligvis bare joker: Jes Dorph (ydrk!) er da fra Esbjerg.

Gad vide om bestyrelsen kunne finde på at ringe til en skaldet nordmand som netop har fået ryddet kalenderen...?
Jeg var overbevist om, at han var fra Frederikshavn. Men jeg medgiver, at ingen at de to nævnte har en skid forstand på transfermarkedet eller bold, men til gengæld kan det tale "københavnsk" med BT og EB journalisterne - så det var bare gas.

Er der i det hele taget nogen kandidater med nordjyske rødder (ikke at det er en kvalitet i sig selv) udover Rudbæk og baby Krüger i Hjørring?

Ove P fra FCV havde været et godt match.
In verbis simus faciles

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7808
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Forza » 10. jan 2013, 14:03

Funky skrev:
Rams skrev:
Peter-AaB skrev:Bare man ikke henter Ole Nielsen til AaB. Det frygter jeg, men mon ikke ledelsen er klogere end som så...!
Vi kan da godt lave en lille gættekonkurrence...

Ny "Lynge" --> Vel en markant personlighed (sport, erhverv, medier eller politik) med rødder i det nordjyske. Helt konkret har jeg svært ved at se hvem det skulle være (Morten Albæk elller Jes Dorph???)

Ny "Børge Bach" --> Her kunne et fint bud være Ib Simonsen, der efter fodbolden har haft en fin erhvervskarriere, som bl.a. eksportchef og salgsdirektør
Helt bortset fra at du naturligvis bare joker: Jes Dorph (ydrk!) er da fra Esbjerg.

Gad vide om bestyrelsen kunne finde på at ringe til en skaldet nordmand som netop har fået ryddet kalenderen...?
Ståle ville IMO være et forfærdeligt valg til posten!

Han har gode kontakter i fodboldverdenen, men der slutter hans kompetencer til jobbet også:
- han snakker et sprog ingen forstår
- han har INGEN direktør erfaring
- han er absolut ikke en loyal mand eller pro AaB
- hans eneste succes efter fodboldkarrieren har været i FCK med mange millioner i ryggen, hvor de fleste efterhånden ville kunne sikre et mesterskab med lukkede øjne
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af jensemand57 » 10. jan 2013, 14:05

Det er både en glædelig nyhed, men samtidig også en vemodigt nyhed. Glædeligt fordi alle fortjener at kunne trække sig tilbage og nyde sit otium, så for Lynge og hans families tilværelse, kan det da kun være glædeligt. Men for AaB, er det da vemodigt at Lynge nu forlader klubben, men jeg syntes ikke, at den kan kaldes trist mere en naturlig afgang.

Lynge har været en fornem og god reppræsentant for AaB og Aalborg. Selvfølgelig har der været fejl - ingen er fejlfri - men det er helt klart de succes fulde ting, der står klarest, når man nu skal til - fra den 30. juni - at tænke på epoken under Lynge Jacobsen.

Afløseren!

Men det er jo også nu, at AaB har en mulighed for tænke i nye baner, når der skal findes en erstatning for Lynge. Mit bud på en afløser, må meget gerne være en som har kendt gamet på sin egen krop - altså en tidlige topspiller. Han må også gerne kende kulturen i klubben, hvilket jeg tror er vigtigt - altså en tidligere topspiller, som selv har spillet i klubben. Han skal også have den nødvendige ledelse og forretningsmæssige uddannelse til at kunne fører AaB videre. Vi står for - som jeg ser det - dels at skulle finde en afløser for Lynge, men også for Børge Bach. Der er to, som opfylder disse krav. Ib Simonsen og Søren Thorst.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13640
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Funky » 10. jan 2013, 14:15

http://www.onside.dk/superliga/torsdags ... ge-citater" onclick="window.open(this.href);return false;

Artiklen sætter en streg under, hvad det er for en repræsentant som AaB mister. Kan nogen her forestille sig en artikel på et landsdækkende medie med "10 bedste citater" fra Jens Ørgaard? Kim Brink? Poul Hansen? Den artikel viser lige netop hvad det er for værdi Lynge har for AaB - det dér kan du simpelthen ikke KØBE for penge! Det er farvel til en mand som alle i fodbold-DK er på fornavn med, og langt de fleste synes om.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af 634 » 10. jan 2013, 14:16

Stort bifald til Lynge, selvfølgelig har alt ikke været lige godt igennem alle årene, men overordnet set har det været meget godt.
Jakob Larsen er i min optik kørt i stilling som den oplagte afløser, med stillingsbetegnelsen Sportschef, og så skal der findes en Direktør til kontoret.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Klaus » 10. jan 2013, 14:30

For helvede da også......

Lynge er simpelthen AaB. Manden er ikke fejlfri, men han har knoklet røven ud af bukserne for AaB. Han har ikke været bange for at indrømme sine fejltagelser og han har i den sidste tid bragt AaB igennem en livstruende krise, uden det er endt i katastrofeoverskrifter. For mig vil Lynge altid være indbegrebet af AaB, og jeg håber han vil fortsætte i klubben. Da skibet for alvor kom i havsnød, skred alle de direktører, der havde ødelagt klubben og tilbage stod Lynge og skulle bringe skibet i havn, og han blev sgu ombord indtil man kunne se havnen. Nu skal jeg have fundet, "Lynge er GULD" trøjen frem, og se om ikke kroppen stadigvæk kan presses ned i den til sidste hjemmekamp i år.....Må Lynge få alt det bedste i fremtiden og i øvrigt få verdens største rejemad og masser af vin ad libitum, det har han sgu fortjent.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Kasper » 10. jan 2013, 14:35

Trist, en stor mand takker af. En statue på dobbelt størrelse af Aalborg Tårnet vil ikke en gang kunne beskrive hvor meget manden har betydet for klubben. KLUBMAND hele vejen igennem. Jeg stoler på at Lynge har kørt Figo fornuftigt i stilling til at overtage som sportsdirektør.

Tak for alt Lynge, jeg håber at du efter sommerferien stadig vil være at finde på Hornevej, ellers vil du i hvert fald altid være i mine tanker.

Forza de røde!
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af 12mand » 10. jan 2013, 14:38

synes folk skal give den her video et lille gensyn:
https://www.youtube.com/watch?v=F6RYbZ7zX3c" onclick="window.open(this.href);return false;

man kan jo ikke andet end elske den mand med de kraftige knogler, og store cigarer. han er simpelthen en ener den mand. må din fremtid være fyldt med rejer og vin lynge.
lynge er gud!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af frederikshavneren » 10. jan 2013, 14:45

Jeg må ærligt indrømme at jeg blev meget overrasket over nyheden om Lynges stop til sommer. Det havde jeg ikke lige forudset. Det bliver uden tvivl et kæmpe tab når Lynge stopper. Lynge har været guld værd for klubben, især i forhold til at profilere AaB i medierne. Her har han været genial da han på en fantastisk afdæmpet og humoristisk facon, har været en fantastisk repræsentant.
Samtidig skal Lynge også have en stor del af æren for de flotte sportslige resultater, som der er opnået i perioden.
3 mesterskaber, 2 deltagelser i Champions Leagues gruppespil, deltagelse i Euro League gruppespil, fantastiske europæiske kampe mv.

Omvendt kan jeg sagtens forstå Lynges bevæggrunde for, at stoppe på et tidspunkt hvor AaB igen er kommet på fode sportsligt og hvor den værste økonomiske krise er overvundet. Fundamentet er dermed på plads for fremtiden.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af sulakvelidze » 10. jan 2013, 15:49

The Point Maker skrev:
Reyad skrev:Det kommer godt nok som lyn fra en klar himmel, og det må være et kæmpe chok for hele AaB. Lynge har for mig været personificeringen af AaB næsten ligeså længe jeg kan huske, og jeg har altid haft et særdeles blødt punkt for den rejespisende, storrygende gæve nordjyde. I mine øjne er han meget svær ikke at holde af.
Når det er sagt, mener jeg også han har været intet mindre end en fantastisk sportsdirektør mm for AaB, selvom der er mange på debatsiden, som sikkert er uenige.
Hans sko bliver umulige at fylde ud, og jeg kan slet ikke forestille mig en anden i øjeblikket. Trist, men forståeligt, for det må være et hårdt job at bestride i 17 år også skal det være Lynge vel undt at trappe lidt ned og få mere tid i hverdagen som 62-årig.

Tak for mange års tro tjeneste og tak for dit store AaB-hjerte. Lynge Jacobsen er i sandhed en af de største AaB'ere der findes!
Utroligt man kan være så stor fan af Lynge uden at kunne stave hans navn ordentligt.....
Næh, det er nærmere meget sigende for Lynges person, at man på trods af mandens 17 år lange epoke i AaB stadig kan komme i tvivl om stavemåden på efternavnet. Det er ikke så længe siden, jeg selv blev overrasket over, at Jakobsen er med k og ikke med c.

Alle er på fornavn med Lynge. Selv københavnere og andet skrald. Og Reyad skriver det jo egentlig meget klart: Lynge er personificeringen af AaB. For hvis man skal pege på én person, der i AaB's historie mere end nogen anden har tegnet klubben udadtil, kommer man ikke uden om ham. Så hvad enten man kan lide manden eller ej, er det et stykke solid AaB-historie, der til sommer bliver sat punktum for.

I Superligaens historie har der især været tre markante ledere, som på godt og ondt har præget toppen af dansk fodbold: Per Bjerregaard, Flemming Østergaard og Lynge Jakobsen. Alle andre ledere har været en blanding af mere eller mindre kompetente folk, fantaster og nulbonner, ufrivillige pauseklovne eller bare ligegyldige og anonyme parenteser. De tre nævnte ledere har hver især nået øverste hylde, men det er i grunden meget sigende for kvalitetsforskellen på de tre, at de to første ender med at blive vanæret og får en ynkelig sortie, mens Lynge går ud af døren i AaB med brystet skudt frem.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af limey » 10. jan 2013, 16:16

Jeg vil også betegne Don Ø. som en ufrivillig pauseklovn - altså blandt andre ting. :-)

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Tyskeren » 10. jan 2013, 16:33

Mon ikke at Poul Hansen, Jacob Krüger og Jacob Nielsen er i spil her?

Kunne Ståle være et emne??

Sorgens dag for AaB og dansk fodbold generelt..

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 659
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Winterburn » 10. jan 2013, 16:46

Der er et par nordbakkere der springer frem i min hukommelse der kunne være sjove at få ind (selvom en dansker vel er at foretrække, og gerne lokal helt :cool: ):

Hans Backe
Erik Soler
Trond Sollied

Alle med pæne cv og kontakter
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af sulakvelidze » 10. jan 2013, 16:54

Fra den urealistiske hylde vil jeg gerne vælge Frank Arnesen. Han er nok en af de få, der ikke bare vil blive set som "Lynges efterfølger".

Jacob Nielsen fra Randers er nok mit foretrukne bud blandt de mere realistiske udefra. Han har både alder og erfaring med sig. Han skal nok have dummet sig og sagt underlige ting i ny og næ, men jeg kan ikke komme i tanker om noget alvorligt.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10649
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af jonas386 » 10. jan 2013, 16:56

Hvis Poul Hansen bliver sportschef så ved jeg ikke hvad jeg gør...
Samme med Jacob Nielsen, han er så hamrende usympatisk, der er lidt Ørgaard over ham, på den ufede måde.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af sulakvelidze » 10. jan 2013, 17:08

Der er godt gang i reaktionerne på twitter. Blandt andet denne fra Mattias Lindstrøm:

"Lynge Jakobsen slutar i AaB till sommaren. En levande legend som alltid kommer ha respekt för. Tack för allt Lynge!"

http://nordjyske.dk/nyheder/lynge-hylde ... f19/1/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Provst i Brovst » 10. jan 2013, 19:01

Winterburn skrev:Der er et par nordbakkere der springer frem i min hukommelse der kunne være sjove at få ind (selvom en dansker vel er at foretrække, og gerne lokal helt :cool: ):

Hans Backe
Erik Soler
Trond Sollied

Alle med pæne cv og kontakter
Ståle Solbakken kunne også tilføjes den liste, desværre er de nok urealistiske for AaB og mon ikke de helst vil være trænere?

Lynge blev jo selv hentet i Aalborg Kommune, så på den baggrund kan der jo ansættes fra et ganske bredt og ukendt lag af folk.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 561
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Elvis lever » 10. jan 2013, 19:18

Rams skrev:
Funky skrev:
Rams skrev:
Peter-AaB skrev:Bare man ikke henter Ole Nielsen til AaB. Det frygter jeg, men mon ikke ledelsen er klogere end som så...!
Vi kan da godt lave en lille gættekonkurrence...

Ny "Lynge" --> Vel en markant personlighed (sport, erhverv, medier eller politik) med rødder i det nordjyske. Helt konkret har jeg svært ved at se hvem det skulle være (Morten Albæk elller Jes Dorph???)

Ny "Børge Bach" --> Her kunne et fint bud være Ib Simonsen, der efter fodbolden har haft en fin erhvervskarriere, som bl.a. eksportchef og salgsdirektør
Helt bortset fra at du naturligvis bare joker: Jes Dorph (ydrk!) er da fra Esbjerg.

Gad vide om bestyrelsen kunne finde på at ringe til en skaldet nordmand som netop har fået ryddet kalenderen...?
Jeg var overbevist om, at han var fra Frederikshavn. Men jeg medgiver, at ingen at de to nævnte har en skid forstand på transfermarkedet eller bold, men til gengæld kan det tale "københavnsk" med BT og EB journalisterne - så det var bare gas.

Er der i det hele taget nogen kandidater med nordjyske rødder (ikke at det er en kvalitet i sig selv) udover Rudbæk og baby Krüger i Hjørring?

Ove P fra FCV havde været et godt match.
Det er Jens Gaardbo, som er fra Frederikshavn.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Klaus » 10. jan 2013, 19:43

UPS - skrevet i forkert tråd... Er stadigvæk rystet over Lynges beslutning...

Brugeravatar
Pungrotten
Landshold
Landshold
Indlæg: 771
Tilmeldt: 20. jul 2005, 20:51

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af Pungrotten » 10. jan 2013, 19:52

YEEEES!!! YIIIIHAAAA!! :aabfan:
Stor dag for AaB fans! Har set frem til denne dag i MANGE år! 2013 starter helt kanon!! Så helt utroligt fedt!! KONGE nyhed!! :danmarkfan:

Lynge har uden tvivl hjertet på rette sted. Men kompetencen mangler desværre.

Glæder mig til fremtiden!!
Kom så med Peter Møller!

Tillykke Aalborg!! :) :cheers:

Forza de røde!!

Låst