Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af hje1980 » 3. apr 2013, 20:01

jonas386 skrev:Det bedste for dansk fodbold var hvis Brøndby rykkede ud, og kom tilbage om et par år. Så kunne hypen lægge sig lidt, og man kunne få en stor traditionsklub tilbage.
+ diverse medier og TV (Viasat) kan se der også er store kampe UDENFOR København...

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af BoT » 10. apr 2013, 15:28

I øvrigt må man sige, at Viasat virkelig har foretaget et specielt valg angående næste rundes MOTW, idet FCN og FCK spiller det, der vel må siges at være en lille guldfinale i Farum. Den kamp har man så valgt som mandagskampen...

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. apr 2013, 20:33

BoT skrev:I øvrigt må man sige, at Viasat virkelig har foretaget et specielt valg angående næste rundes MOTW, idet FCN og FCK spiller det, der vel må siges at være en lille guldfinale i Farum. Den kamp har man så valgt som mandagskampen...
De har vel valgt den for et par uger siden da mesterskabet var afgjort og det ikke så ud til at den kamp ville have nogen form for spænding.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af NIN » 10. apr 2013, 21:29

Køllen I Møllen skrev:
BoT skrev:I øvrigt må man sige, at Viasat virkelig har foretaget et specielt valg angående næste rundes MOTW, idet FCN og FCK spiller det, der vel må siges at være en lille guldfinale i Farum. Den kamp har man så valgt som mandagskampen...
De har vel valgt den for et par uger siden da mesterskabet var afgjort og det ikke så ud til at den kamp ville have nogen form for spænding.
Hvornår har den slags ligegyldige detaljer haft indflydelse på Viasats valg af Brøndby/FCK kampe?

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Fabbe » 18. apr 2013, 18:23

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 956117.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu vil gulbærmen til at luske rundt her i byen og dele flyers ud. Jeg tænker, at der er akut behov for gode idéer til, hvordan man bedst muligt håner og ydmyger dem imens.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af thomasjn » 18. apr 2013, 19:08

Fabbe skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 956117.ece

Nu vil gulbærmen til at luske rundt her i byen og dele flyers ud. Jeg tænker, at der er akut behov for gode idéer til, hvordan man bedst muligt håner og ydmyger dem imens.
Mon ikke en eftermiddag i Aalborgs gader med 4,75 og en ølkapsel som en eneste udbytte bliver ydmygende?
Det bedste ville være at tale med dem og vise stor interesse og få dem til at spilde så meget tid som overhovedet muligt for derefter ikke at donere en skid. Alternativt, hvis nogen har kontakt til alle facerne fra Folkekirkens nødhjælp etc. nede i gågaden få dem til at gå benhårdt efter Brøndby indsamleren.

jens fup
Superliga
Superliga
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13. aug 2006, 02:51
Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
Geografisk sted: Drastrup

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af jens fup » 18. apr 2013, 20:25

Fabbe skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 956117.ece

Nu vil gulbærmen til at luske rundt her i byen og dele flyers ud. Jeg tænker, at der er akut behov for gode idéer til, hvordan man bedst muligt håner og ydmyger dem imens.
Hvis jeg mødte nogle af dem, ville jeg sige til dem at hvis deres klub var en mand, der var ved at drukne - så ville jeg kaste en sten ud til ham og foreslå at han klamrede sig til den indtil der kom hjælp....

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Klaus » 18. apr 2013, 21:54

Jeg har det på samme måde. Hvis nogen i Aalborg har lyst til at smide penge i en fodboldklub er der en meget lokal en af slagsen, der også er i nød. Nu håber jeg da for alvor de går konkurs - lorteklub. Men de allerværste er alle deres jydefans, føj for helvede.

Milfix
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 6. jan 2011, 22:28
Favoritspiller: Puyol
Geografisk sted: Aalborg

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Milfix » 18. apr 2013, 22:08

Tror sgu jeg vil forbi med lidt..... kapsler!

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af BoomZ0R » 19. apr 2013, 10:25

jens fup skrev:
Fabbe skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 956117.ece

Nu vil gulbærmen til at luske rundt her i byen og dele flyers ud. Jeg tænker, at der er akut behov for gode idéer til, hvordan man bedst muligt håner og ydmyger dem imens.
Hvis jeg mødte nogle af dem, ville jeg sige til dem at hvis deres klub var en mand, der var ved at drukne - så ville jeg kaste en sten ud til ham og foreslå at han klamrede sig til den indtil der kom hjælp....
Hahah! Mange tak for dagens grin! :thumbsup:

Brugeravatar
Saebegris
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 27. jun 2009, 15:34
Geografisk sted: 9,4 kg

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Saebegris » 19. apr 2013, 11:15

Fabbe skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 956117.ece

Nu vil gulbærmen til at luske rundt her i byen og dele flyers ud. Jeg tænker, at der er akut behov for gode idéer til, hvordan man bedst muligt håner og ydmyger dem imens.

Nogle der ved nærmere om, hvor de vil placere sig? Så kan man da lige kigge forbi og få fortalt dem, at de ikke er velkomne her..

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af budo » 19. apr 2013, 23:15

Ved ikke om den har været forbi forummet, men jeg tager sq hatten af, for deres kreative salgsfremstød ;)

Billede
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

10min
Miniput
Miniput
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21. apr 2013, 23:45

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af 10min » 22. apr 2013, 13:35

BoT skrev:Jeg vil bare lige gøre opmærksom på, at vores venner i Viasat på utrolig vis har valgt kampen OB-AaB som Match of the Week søndag den 14. april. En nærmest ufattelig degradering af Sønderjyske, der er Brøndbys modstander i samme runde...
Bliver interessant at se seertallene!
Vi må nok konkludere at selvom Brøndby er et bundhold, så trækker de stadig flere seere end AaB:

uge 15 - Søndag 19:00
OB - AaB Søndag
Seertal: 149.000

uge 14 - Søndag 19:00
FC KØBENHAVN - OB
Seertal: 194.000

uge 11 - Søndag 19:00
BRØNDBY - FC MIDTJYLLAND
Seertal: 190.000

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af jonas386 » 22. apr 2013, 13:42

Hvad trak AaB - FCK?

Er dog ikke nødvendigvis uenig, men prøv kig på hvor mange BIF trak denne runde, eller sidste runde og sammenlign med AaBs tal.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Halil » 22. apr 2013, 13:55

Jonas:

Tjek tv penge tråden.

Jeg har løbende opdateret seertallene for foråret ud fra Gallups målinger.

Desværre er canal 9's tal ikke offentligt tilgængelige.

Gallups målinger kommer kl. 15 hver mandag. Så skal jeg nok opdatere den igen.
Uden Synd Ingen Frelse

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af jonas386 » 22. apr 2013, 13:59

Halil skrev:Jonas:

Tjek tv penge tråden.

Jeg har løbende opdateret seertallene for foråret ud fra Gallups målinger.

Desværre er canal 9's tal ikke offentligt tilgængelige.

Gallups målinger kommer kl. 15 hver mandag. Så skal jeg nok opdatere den igen.
Arh okay, jamen tak for det. Jeg venter spændt så :)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. apr 2013, 15:45

10min skrev:
BoT skrev:Jeg vil bare lige gøre opmærksom på, at vores venner i Viasat på utrolig vis har valgt kampen OB-AaB som Match of the Week søndag den 14. april. En nærmest ufattelig degradering af Sønderjyske, der er Brøndbys modstander i samme runde...
Bliver interessant at se seertallene!
Vi må nok konkludere at selvom Brøndby er et bundhold, så trækker de stadig flere seere end AaB:

uge 15 - Søndag 19:00
OB - AaB Søndag
Seertal: 149.000

uge 14 - Søndag 19:00
FC KØBENHAVN - OB
Seertal: 194.000

uge 11 - Søndag 19:00
BRØNDBY - FC MIDTJYLLAND
Seertal: 190.000
Jeg mener ikke Brøndby trækker mange seere på trods af at de er bundhold, men fordi de er bundhold...

Lå de og rodede rundt i midten med det spil de leverer pt. ville seerskaren være markant mindre.

10min
Miniput
Miniput
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21. apr 2013, 23:45

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af 10min » 22. apr 2013, 16:30

Jesper Schmidt skrev: Jeg mener ikke Brøndby trækker mange seere på trods af at de er bundhold, men fordi de er bundhold...

Lå de og rodede rundt i midten med det spil de leverer pt. ville seerskaren være markant mindre.
Hvis det var AaB der spillede om nedrykning, vil du så påstå, at de ville have samme høje seertal som Brøndby har i dag? Eller skal vi blive enige om, at der simpelthen bare er flest der er interesserede i at se Brøndby eller fck?

Tilbage til OP
Superligaen skal nok overleve selvom Brøndby ikke er med. Men at påstå, at de ikke har en positiv betydning for dansk fodbold er noget vrøvl. En liga uden Brøndby vil betyde:
- Lavere seertal
- Lavere tilskuertal
- Færre aktive fans
- Færre store kampe

@sulakvelidze
Påstår du virkelig, at en Superliga uden Brøndby ikke vil have indflydelse på tilskuertallet?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Buzz Killington » 22. apr 2013, 17:37

10min skrev:
Jesper Schmidt skrev: Jeg mener ikke Brøndby trækker mange seere på trods af at de er bundhold, men fordi de er bundhold...

Lå de og rodede rundt i midten med det spil de leverer pt. ville seerskaren være markant mindre.
Hvis det var AaB der spillede om nedrykning, vil du så påstå, at de ville have samme høje seertal som Brøndby har i dag? Eller skal vi blive enige om, at der simpelthen bare er flest der er interesserede i at se Brøndby eller fck?

Tilbage til OP
Superligaen skal nok overleve selvom Brøndby ikke er med. Men at påstå, at de ikke har en positiv betydning for dansk fodbold er noget vrøvl. En liga uden Brøndby vil betyde:
- Lavere seertal
- Lavere tilskuertal
- Færre aktive fans
- Færre store kampe

@sulakvelidze
Påstår du virkelig, at en Superliga uden Brøndby ikke vil have indflydelse på tilskuertallet?
På lang sigt må andre klubber så udfylde det vakuum som Brøndby efterlader. Om seerne og tilsukerne så vælger Frem, FCN eller FCK aner jeg ikke, men mon ikke fodboldfans vil forblive fodboldfans.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 22. apr 2013, 18:31

MHJ skrev:
10min skrev:
Jesper Schmidt skrev: Jeg mener ikke Brøndby trækker mange seere på trods af at de er bundhold, men fordi de er bundhold...

Lå de og rodede rundt i midten med det spil de leverer pt. ville seerskaren være markant mindre.
Hvis det var AaB der spillede om nedrykning, vil du så påstå, at de ville have samme høje seertal som Brøndby har i dag? Eller skal vi blive enige om, at der simpelthen bare er flest der er interesserede i at se Brøndby eller fck?

Tilbage til OP
Superligaen skal nok overleve selvom Brøndby ikke er med. Men at påstå, at de ikke har en positiv betydning for dansk fodbold er noget vrøvl. En liga uden Brøndby vil betyde:
- Lavere seertal
- Lavere tilskuertal
- Færre aktive fans
- Færre store kampe

@sulakvelidze
Påstår du virkelig, at en Superliga uden Brøndby ikke vil have indflydelse på tilskuertallet?
På lang sigt må andre klubber så udfylde det vakuum som Brøndby efterlader. Om seerne og tilsukerne så vælger Frem, FCN eller FCK aner jeg ikke, men mon ikke fodboldfans vil forblive fodboldfans.
Arh, den kan jeg ihvertfald ikke følge, selvom jeg er helt med på at superligaen nok skal overleve uden Brøndby. Jeg ville ikke bare finde mig et nyt hold, min interesse for Superliga ville tværtimod kunne ligge et meget lille sted. Tror faktisk det gælder de fleste, fodbold i Danmark er bare ikke bedre.

Låst