Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Pastorius » 5. mar 2013, 07:31

NIN den fromme skrev: Kattelemmen må være, at det ene år målsætningen smutter er her, i 2013 og der med er det ikke bestyrelsen skyld, at de to næste ambitioner om først en top seks og der efter top tre glipper, da det ikke er muligt i 1. division. Ergo, ligger ansvaret ved DBU der ikke (på trods af hele fodbold Danmarks protester) udvidede superligaen med et ekstra hold, så Brøndby kunne blive oppe og opfylde deres målsætninger.
Ok, der er trods alt steder hvor Goebbels og Komiske Ali kommer til kort:
http://www.sporten.dk/superligaen/broen ... d-undskyld" onclick="window.open(this.href);return false;
(vi havde ikke styr over en skid, men nu er alt godt - hvis bare lige vi får 50 mill inden maj).

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Pastorius » 5. mar 2013, 07:35

Pastorius skrev:
NIN den fromme skrev: Kattelemmen må være, at det ene år målsætningen smutter er her, i 2013 og der med er det ikke bestyrelsen skyld, at de to næste ambitioner om først en top seks og der efter top tre glipper, da det ikke er muligt i 1. division. Ergo, ligger ansvaret ved DBU der ikke (på trods af hele fodbold Danmarks protester) udvidede superligaen med et ekstra hold, så Brøndby kunne blive oppe og opfylde deres målsætninger.
Ok, der er trods alt steder hvor Goebbels og Komiske Ali kommer til kort:
http://www.sporten.dk/superligaen/broen ... d-undskyld" onclick="window.open(this.href);return false;
(vi havde ikke styr over en skid, men nu er alt godt - hvis bare lige vi får 50 mill inden maj).
Derimod virker det som et perfekt match med Bendtner. "Hvis nu vi bare siger undskyld, så får vi vel lov at fortsætte som hidtil."

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af doukas » 5. mar 2013, 11:39

Tommy-drengen:
Vores nuværende trup målt spiller for spiller i forhold til andre superligahold er betydelig bedre end den placering, vi har, mener Håkansson
Det er lige præcis denne form for arrogance, som sender BØF ned.

Like it :cool:

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Since » 5. mar 2013, 13:25

doukas skrev:Tommy-drengen:
Vores nuværende trup målt spiller for spiller i forhold til andre superligahold er betydelig bedre end den placering, vi har, mener Håkansson
Det er lige præcis denne form for arrogance, som sender BØF ned.

Like it :cool:
Ha ha, sikke noget lort at lukke ud. Hvem er det lige der har en dårligere trup end brømby? Jeg kan simpelthen ikke få øje på det. Fjolserne i FUF i søndags sagde det samme, men det gør det ikke mere rigtigt.
Jeg mener helt seriøst deres trup er den ringeste i hele superligaen. Desuden har de den dårligste træner.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10690
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af jonas386 » 5. mar 2013, 14:24

Since skrev:
doukas skrev:Tommy-drengen:
Vores nuværende trup målt spiller for spiller i forhold til andre superligahold er betydelig bedre end den placering, vi har, mener Håkansson
Det er lige præcis denne form for arrogance, som sender BØF ned.

Like it :cool:
Ha ha, sikke noget lort at lukke ud. Hvem er det lige der har en dårligere trup end brømby? Jeg kan simpelthen ikke få øje på det. Fjolserne i FUF i søndags sagde det samme, men det gør det ikke mere rigtigt.
Jeg mener helt seriøst deres trup er den ringeste i hele superligaen. Desuden har de den dårligste træner.
Præcis. Man kan jo kigge på deres trup og så se hvor mange steder deres spillere fra start-11'eren ellers ville være faste spillere.
Mit bud er at Makienok, Antipas og måske Jens Stryger kunne få spilletid andre steder. Ved ikke med Mikkel Thygesen, han var god i starten, men er faldet i niveau. Men mon ikke også han ville kunne få en plads andre steder.
Men udover det er holdet alt for dårligt. Hverken Rommedal, Randrup, Stenderup, Albrechtsen, Goodson, McGrath, Oke Akpoteva, Tørnes, Norouzi, Bernburg og Jan Kristiansen har niveauet til superligaen længere. Og især ikke til meget mere end bunden.

Mange af spillerne har vist potentiale tidligere, men er faldet så meget i niveau at det gør helt ondt at se på. Alene det at man udnævner Rommedahl som anfører er totalt til grin, og viser hvor lidt Auri fatter hvad der sker omkring ham.

Brøndby rykker ned, kan virkelig ikke se hvem der skulle få et så dårligt forår at de skulle redde sig. Det er jo ikke bare et hold, men hele 2 hold der skal klare sig dårligere.

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Bech » 5. mar 2013, 15:52

- Der er ingen, der har spurgt mig, om det her kan lade sig gøre, og når du spørger mig, om det er realistisk at vinde medaljer i 2015, må jeg sige nej. Det er i fodbold som i alle andre brancher, at det handler om at arbejde langsigtet på at skabe kontinuerlige resultater. Det er også vigtigt at være ambitiøs og realistisk, siger Auri Skarbalius til tipsbladet.dk.
http://www.sporten.dk/fodbold/auri-ueni ... realistisk" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Yankee » 5. mar 2013, 16:04

NIN den fromme skrev:Havde direktionsgangen på Vestegnen eksisteret i 30'erne, havde Goebbels karriere været i alvorlig fare.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 931221.ece
Er det nu også så urealistisk? Jeg kan da i hvert fald komme i tanke om én klub, der har præsteret næsten præcis det nævnte de sidste to år...

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af NIN » 5. mar 2013, 16:12

Yankee skrev:
NIN den fromme skrev:Havde direktionsgangen på Vestegnen eksisteret i 30'erne, havde Goebbels karriere været i alvorlig fare.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 931221.ece
Er det nu også så urealistisk? Jeg kan da i hvert fald komme i tanke om én klub, der har præsteret næsten præcis det nævnte de sidste to år...
Jeg vandt næsten i lotto sidste weekend.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Pastorius » 5. mar 2013, 16:15

Yankee skrev:
NIN den fromme skrev:Havde direktionsgangen på Vestegnen eksisteret i 30'erne, havde Goebbels karriere været i alvorlig fare.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 931221.ece
Er det nu også så urealistisk? Jeg kan da i hvert fald komme i tanke om én klub, der har præsteret næsten præcis det nævnte de sidste to år...
Men den klub tog også nedrykningstruslen alvorligt og gjorde noget for at styrke truppen og klare frisag - udover at snakke om at de var for gode til at rykke ned.

Brøndby har ikke en chance i helvede for at nå den målsætning.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. mar 2013, 16:19

Yankee skrev:
NIN den fromme skrev:Havde direktionsgangen på Vestegnen eksisteret i 30'erne, havde Goebbels karriere været i alvorlig fare.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 931221.ece
Er det nu også så urealistisk? Jeg kan da i hvert fald komme i tanke om én klub, der har præsteret næsten præcis det nævnte de sidste to år...
Halvdelen af deres trup har kontraktudløb til sommer. De skal sælge spillere for 12 millioner. De kan ikke betale transfer eller sign on. De er i overhængende fare for at rykke ned! Der er ikke en kinamands chance (risiko, nærmere) for at de gule får opfyldt de målsætninger de har fyret af. Og det er sgu da nærmest at pisse på deres fans at sende sådan en latterlig målsætning ud dagen efter et underskud på en kvart milliard. Ynkeligt.

Jeg ser denne udmelding som endnu et af mange selvmål af Brøndby indenfor de seneste måneder. Når ledelsen bliver ved med at fremstå som urealistiske tåber der slet ikke har fattet situationens alvor skræmmer man jo eventuelle investorer langt væk.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af NIN » 5. mar 2013, 16:30

Pastorius skrev:
Yankee skrev:
NIN den fromme skrev:Havde direktionsgangen på Vestegnen eksisteret i 30'erne, havde Goebbels karriere været i alvorlig fare.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 931221.ece
Er det nu også så urealistisk? Jeg kan da i hvert fald komme i tanke om én klub, der har præsteret næsten præcis det nævnte de sidste to år...
Men den klub tog også nedrykningstruslen alvorligt og gjorde noget for at styrke truppen og klare frisag - udover at snakke om at de var for gode til at rykke ned.

Brøndby har ikke en chance i helvede for at nå den målsætning.
Jeg er fuldstændig enig. Det er sådan set ikke stillingen i tabellen, eller modstanderne i bundstiden, der er Brøndby's største udfordring, men klubben selv og ikke mindst indstillingen til deres nuværende situation. Nu er der jo næppe tvivl om, at gisningerne omkring fremtiden på Vestegnen skal ses i lyset af aktieudvidelsen og et spinkelt håb om, at en enkel eller to gerne vil være med på den optur der tilsyneladende venter lige om hjørnet. Men vi taler altså om en klub der virker til at have sigtekornet helt forkert indstillet i en kamp om at undgå nedrykning som bliver bloddryppende. Kendsgerningerne er, at der penge til maj og al snakken om, at vi bare skal vinde de og de kampe, og vupti, vi har klaret frisag. Facts er, Brøndby er en klub (med bedre spillere end nu) som hidtil har vundet 3 ud af 21 kampe. Den statistik har de 12 kampe til at lave om på. Og når de så har tabt til GF i weekenden, så har de 11.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af BoT » 3. apr 2013, 13:25

Jeg vil bare lige gøre opmærksom på, at vores venner i Viasat på utrolig vis har valgt kampen OB-AaB som Match of the Week søndag den 14. april. En nærmest ufattelig degradering af Sønderjyske, der er Brøndbys modstander i samme runde...
Bliver interessant at se seertallene!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. apr 2013, 13:51

BoT skrev:Jeg vil bare lige gøre opmærksom på, at vores venner i Viasat på utrolig vis har valgt kampen OB-AaB som Match of the Week søndag den 14. april. En nærmest ufattelig degradering af Sønderjyske, der er Brøndbys modstander i samme runde...
Bliver interessant at se seertallene!
Det er sgu vildt. Og så dropper de de gule lige til en direkte kamp om nedrykning? For en gangs skyld kunne det forsvares om de havde valgt Brøndby til rundens kamp!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af thomasjn » 3. apr 2013, 14:35

Køllen I Møllen skrev:
BoT skrev:Jeg vil bare lige gøre opmærksom på, at vores venner i Viasat på utrolig vis har valgt kampen OB-AaB som Match of the Week søndag den 14. april. En nærmest ufattelig degradering af Sønderjyske, der er Brøndbys modstander i samme runde...
Bliver interessant at se seertallene!
Det er sgu vildt. Og så dropper de de gule lige til en direkte kamp om nedrykning? For en gangs skyld kunne det forsvares om de havde valgt Brøndby til rundens kamp!
Helved må snart fryse til is. Først vælger Morten Olsen at spille en landskamp uden en klar Dennis Rommedahl i startopstillingen og nu har Viasat programsat en MOTW, hvor både Brøndby og FCK - ja sågar FCN er fravalgt. Det må være den kolde vinter.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Brent » 3. apr 2013, 15:21

Brøndby har akut brug for 60 mio. inden udgangen af april!!! Det ser svært ud både på og udenfor banen.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 947393.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

For Dansk fodbolds skyld håber jeg ved gud vi bevarer BIF i superligaen...

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. apr 2013, 15:29

Brent skrev:Brøndby har akut brug for 60 mio. inden udgangen af april!!! Det ser svært ud både på og udenfor banen.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 947393.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

For Dansk fodbolds skyld håber jeg ved gud vi bevarer BIF i superligaen...
Hvis du vil dansk fodbold det bedste beder du til gammelfar oppe i skyerne om at Brøndby går konkurs og ryger langt ud i intetheden...

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Brent » 3. apr 2013, 17:10

Køllen I Møllen skrev:
Brent skrev:Brøndby har akut brug for 60 mio. inden udgangen af april!!! Det ser svært ud både på og udenfor banen.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 947393.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

For Dansk fodbolds skyld håber jeg ved gud vi bevarer BIF i superligaen...
Hvis du vil dansk fodbold det bedste beder du til gammelfar oppe i skyerne om at Brøndby går konkurs og ryger langt ud i intetheden...
Ja og så få FC Vestsjælland og Kolding op istedet for.... fede tider, det skal nok give noget mediebevågenhed og annoncekroner til suppen. Nej BIF hører til ui superligaen og kampene mod BIF er nogen er altid ekstra intense.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af jernskjorten » 3. apr 2013, 18:32

Bræking:
På BIF's generalforsamling lige nu er det til afstemning, om klubben skal kunne sælges for knap 600.000 kr., hvis aktieemissionen ikke når de 60 mio. kr., der er brug for i 2013.
http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... 294358.ece

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Pastorius » 3. apr 2013, 19:02

Brent skrev: Ja og så få FC Vestsjælland og Kolding op istedet for.... fede tider, det skal nok give noget mediebevågenhed og annoncekroner til suppen. Nej BIF hører til ui superligaen og kampene mod BIF er nogen er altid ekstra intense.
Vestsjælland ville være ret fedt. Det er længe siden der har været en AaB-kamp inden for cykelafstand.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10690
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af jonas386 » 3. apr 2013, 19:57

Det bedste for dansk fodbold var hvis Brøndby rykkede ud, og kom tilbage om et par år. Så kunne hypen lægge sig lidt, og man kunne få en stor traditionsklub tilbage.

Låst