NIN den fromme skrev:
Objektivt set langt vanskeligere slutprogram for Brøndby. Men sådan er virkeligheden jo langt fra altid sidst på sæsonen. Horsens møder fire hold som alle har noget at spille for, tre kæmper sågar for overlevelse i den bedste række. Her kan Horsens og Silkeborg blive hinandens bøddel. Brøndby har på papiret ligaens to bedste mandskaber tilbage, men spørgsmålet er, om de spiller sig helt ud? Jeg har en grim fornemmelse af, at FCK godt kan gå hen og "lægge" sig i Brøndby og gemme festen til Parken. En pointdeling her vil ikke være en overraskelse i min bog. FCN kan hverken smide sølvet eller nå FCK. De kan til gengæld så småt begynde at skimte enden på en lang sæson med liga, CL og pokal. Blev den sidste energi brugt i "guldkampen"? Omvendt kan man argumentere for, at netop en FCN sejr mod BIF kan være med til at sikre Farum klubben pladsen som 1. udforderer til FCK. Ikke bare pointmæssigt, men også geografisk og i pressen. Spørgsmålet er så blot om spillerne tænker det samme og om de har motiavationen?
Jeg nægter simpelthen at tro FCK skulle lægge sig i kampen mod Brøndby, og af flere grunde. hadet til hinanden er stadig stort, så der vil ikke været noget federe for FCK at kunne lad sig hylde som mester imod lige præcis Brøndby, og samtidig "hjælpe" dem med at rykke ned.
FCN kan stadig nåes af både Randers og Os, såvel som vi kan nåes af klubber som OB og Esbjerg, det er svært med ikke umuligt, jeg er sikker på FCN går benhårdt efter lukke den matematiske mulighed for RFC og AaB kan nå dem og derved sikre sølvet.
Og vi har ligesom FCN stadig noget at spille om, det gælder om at holde trit med RFC og holde holdene under os væk, jeg tror på et toptændt AaB hold som vil fuldende hattricket imod BIF, så vi derved får vundet alle 3 kampe imod dem denne sæson.
Den sidste kamp kan muligvis blive afgørende, jeg hælder mest til AC Horsens, de har erfaringen med at kæmpe dernede, det har Brøndby ikke, og det tror jeg gir dem en fordel i nedrykningsspillet
Med lad os nu se