Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Stiffmeister
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 26. jan 2013, 15:14

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Stiffmeister » 27. jan 2013, 14:49

De fortjener ikke at gå konkurs selvom jeg hader dem :D Den danske superliga ville ikke være det samme uden brøndby, de giver noget helt specielt især på tribunen levere de varen.

Jeg elsker at hade brøndby! :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan:
AaB, Liverpool, Feyenoord, Barcelona, Galatasaray, Bayern & AC Milan!

"Jeg har ikke lavet penge, Jeg har lavet hestepiger" - Jonny Hefty!

"Et smukt syn? - København i flammer!"

Brugeravatar
Stiffmeister
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 26. jan 2013, 15:14

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Stiffmeister » 27. jan 2013, 14:52

Hovedet skrev:Misforstå mig ret: Jeg ville nu også finde det lettere morsomt og hvine af skadefryd, hvis Brøndby rykker ned i 1. division. Det ville så give den "tillægsgevinst", at AaB ville være det eneste hold i landet, der altid har været i Superligaen. Derfra og til oprigtigt at ønske klubben død og borte er der dog et stykke vej.

Vi kender vel først helt konsekvenserne af Brøndbys bortgang, dersom den faktisk finder sted. Dette betvivler jeg - og skal vi anskue sagen helt egoistisk, vil jeg næppe sove roligt, hvis Brøndby (blandt andet) dræbes pga. spillerforeningssagen. Glem ikke, at de mørke skyer over Vestegnen har kurs nordpå medbringende et uvejr, hvis konsekvenser for AaB vi slet ikke kan gisne om. Man kan sige, at jo hårdere uvejret rammer Brøndby, desto mere storm er der i vente for AaB, der tillige nu er uden den store rorgænger Lynge Jakobsen.

Jeg er heller ikke blind for, at en Brøndby nedrykning eller konkurs vil give mere plads og omtale til andre hold, herunder AaB. Måske situationen kan sidestilles med håndboldens opblomstring, da fodbolden forsvandt på diverse reklamekanaler.


pt er der 3 klubber som aldrig er rykket ned fra superligaen - AaB, FCK & Brøndby og desværre er jeg ked at at sige det men det kommer vel ikke til den store overraskelse men FCK rykker nok ikke ned forløbigt...
Chancen er større for at FCK går konkurs.


:aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan:
AaB, Liverpool, Feyenoord, Barcelona, Galatasaray, Bayern & AC Milan!

"Jeg har ikke lavet penge, Jeg har lavet hestepiger" - Jonny Hefty!

"Et smukt syn? - København i flammer!"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Pastorius » 27. jan 2013, 15:19

Stiffmeister skrev:
pt er der 3 klubber som aldrig er rykket ned fra superligaen - AaB, FCK & Brøndby og desværre er jeg ked at at sige det men det kommer vel ikke til den store overraskelse men FCK rykker nok ikke ned forløbigt...
Chancen er større for at FCK går konkurs.


:aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan:

FCK eksisterede ikke de første år af superligaens historie.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Halil » 28. jan 2013, 11:25

Pastorius skrev:
Stiffmeister skrev:
pt er der 3 klubber som aldrig er rykket ned fra superligaen - AaB, FCK & Brøndby og desværre er jeg ked at at sige det men det kommer vel ikke til den store overraskelse men FCK rykker nok ikke ned forløbigt...
Chancen er større for at FCK går konkurs.


:aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan:

FCK eksisterede ikke de første år af superligaens historie.
Derfor kan de stadig godt aldrig være rykket ned fra suppen.

Ligesom fcm, desværre, aldrig er rykket ned fra suppen. Eller fcn(mener jeg)
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Stiffmeister
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 26. jan 2013, 15:14

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Stiffmeister » 28. jan 2013, 15:10

FCK blev grundlagt samme år som superligaen blev grundlagt 1992.
AaB, Liverpool, Feyenoord, Barcelona, Galatasaray, Bayern & AC Milan!

"Jeg har ikke lavet penge, Jeg har lavet hestepiger" - Jonny Hefty!

"Et smukt syn? - København i flammer!"

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af A_Strandfelt » 28. jan 2013, 15:19

Stiffmeister skrev:FCK blev grundlagt samme år som superligaen blev grundlagt 1992.
Er du flink lige at udpege FCK i følgende tabeller?
http://www.superstats.dk/stilling/index ... t&aar=1991" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.superstats.dk/stilling/index ... 991%2F1992" onclick="window.open(this.href);return false;

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af FlæskeFrank » 28. jan 2013, 16:49

Ret beset, så er det rigtig nok at FCK blev etableret i 1992. Men superligaen blev indført i kalenderåret 1991.
- FlæskeFrank

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Fabbe » 28. jan 2013, 17:08

Superliga mig her og der.

Det er en underlig, at Superligaen er et nyt år nul i dansk fodbold, som om et Jesusbarn var blevet født. På grund af et skide navneskift og en strukturændring, som i øvrigt ikke er sjældnere end at antallet af hold i den bedste række i tidernes løb har varieret ofte.

"Superligaen" blev i øvrigt afskaffet igen i 1995, da Coca-Cola blev ligasponsor. Siden har vi blandt andet haft Faxe Kondi Ligaen og SAS Ligaen.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Pastorius » 28. jan 2013, 17:30

Stiffmeister skrev:FCK blev grundlagt samme år som superligaen blev grundlagt 1992.
De første to år var det B1903 der var med og ikke FCK: http://www.superstats.dk/historie" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Since » 28. jan 2013, 20:53

Fabbe skrev:Superliga mig her og der.

Det er en underlig, at Superligaen er et nyt år nul i dansk fodbold, som om et Jesusbarn var blevet født. På grund af et skide navneskift og en strukturændring, som i øvrigt ikke er sjældnere end at antallet af hold i den bedste række i tidernes løb har varieret ofte.

"Superligaen" blev i øvrigt afskaffet igen i 1995, da Coca-Cola blev ligasponsor. Siden har vi blandt andet haft Faxe Kondi Ligaen og SAS Ligaen.
Helt enig! Har aldrig fattet hvad det er folk mener.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4244
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Klaus » 28. jan 2013, 23:03

Noget helt andet er, at man godt nok må have travlt i Brøndby. Torsdag klokken 24.00 smækker transfervinduet, og man har åbenbart endnu ikke den redning på plads, som skulle have været i orden i december måned. Gad vide om festen reelt er forbi på fredag??? Sponsorerne falder fra, de to første kampe skal spilles uden tilskuere og man har ikke fået skilt sig af med nogen af de dyre spillere. Ingen er gået ned i løn, men spillerne har lånt klubben nogle penge til april. Skulle Brøndby få en aktieemission på plads vil de første penge gå til lønninger, de næste til nødlån og de sidste til spillerforeningen. Hvem ved deres fulde fem vil sætte penge i nye aktier???? Der skal ske et eller andet dramatisk som fx et salg af stadion til DBU, ellers ser det godt nok skidt ud for dem...

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af salling23 » 29. jan 2013, 07:14

Den afgørende dag for Brøndby IF er idag.
Amatørernes generalforsamling er i aften. Lykkedes det amatørerne at overbevise omverdenen om at Per Bs regeringstid er ovre, så kan de muligvis nå at hente de nødvendige penge. Sætter veteranerne sig stadig på magten, hvor skulle tilliden til klubben så komme fra
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Pastorius » 29. jan 2013, 08:53

salling23 skrev:Den afgørende dag for Brøndby IF er idag.
Amatørernes generalforsamling er i aften. Lykkedes det amatørerne at overbevise omverdenen om at Per Bs regeringstid er ovre, så kan de muligvis nå at hente de nødvendige penge. Sætter veteranerne sig stadig på magten, hvor skulle tilliden til klubben så komme fra
Det er vel uanset en postgang eller tre for sent. De kunne havde gjort det i efteråret, men nu ved alle investorer at de første (i hvert fald) 40-50 millioner de poster i, går til at betale gammel gæld. Dernæst skal man til at købe det meste af et nyt hold og bygge det hele op igen. Den sidste idiot er måske ikke fundet endnu, men det vil alligevel vække en mild undren hvis det lykkedes Brøndby at finde én der også har betalingsevnen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af NIN » 29. jan 2013, 12:21

Hov, hov! Kig på banen. I følge selveste Bent Turbo Christensen, så er Brøndby længere fremme end sidste år. Så mon ikke der venter et stort forår og mange glade smil og timer for Viasat og fans, som den gule hær marcherer op igennem rækken?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af thomasjn » 29. jan 2013, 12:45

NIN den fromme skrev:Hov, hov! Kig på banen. I følge selveste Bent Turbo Christensen, så er Brøndby længere fremme end sidste år. Så mon ikke der venter et stort forår og mange glade smil og timer for Viasat og fans, som den gule hær marcherer op igennem rækken?
Så det han siger er, at Brøndby får historiske 5 point i foråret? :D

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Halil » 29. jan 2013, 16:53

Uha, så røg lønaftalen med spillere og medarbejdere også på røven.

Det ser godt nok stramt ud i Broby.

Troels Troelsen har dog nok en fornuftig forklaring på det...
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Gentleman Finn » 29. jan 2013, 16:58

Ja, han har ikke været helt heldig med udtalelserne. Professor i sportsøkonomi, min bare røv.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Halil » 29. jan 2013, 17:13

http://www.sporten.dk/superligaen/bif-m ... aa-torsdag" onclick="window.open(this.href);return false;

Wow.

Ingen løn = kontraktbrud = spillerne kan skride gratis.

Er der overhovedet nogen spillere der kunne være spændende for AaB?

Antipas kan jeg komme på. Ellers er der ikke noget der trækker.
Uden Synd Ingen Frelse

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. jan 2013, 17:18

Halil skrev:http://www.sporten.dk/superligaen/bif-m ... aa-torsdag

Wow.

Ingen løn = konkratbrud = spillerne kan skride gratis.

Er der overhovedet nogen spillere der kunne være spændende for AaB?

Antipas kan jeg komme på. Ellers er der ikke noget der trækker.
Han siger vel bare mellem linjerne at Brøndby går konkurs, hvis der ikke er en aftale med spillerforeningen inden fredag.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Halil » 29. jan 2013, 17:27

Ja, det kan man nok læse imellem dem.

Usympatisk, at få det til at se ud som om Spillerforeningen er "the hangman".

De bliver nød til at sikre sig deres krav bedst muligt - Pt. er de med deres lønprivilegie stillet ganske godt i forhold til at få alle 25-30 mio udbetalt.

Opgiver de dette uden at få sikkerhed i ejendomme eller lignende, bliver de simple kreditorer og kan se frem til en dividende på ca. 8 %(Gennemsnittet til simple kreditorer fra konkursboet for et par år siden) af de 25-30 mio.

Spændende bliver det, hvad der kommer til at ske.
Uden Synd Ingen Frelse

Låst