Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Pastorius » 29. jan 2013, 18:41

Jesper Schmidt skrev:
Han siger vel bare mellem linjerne at Brøndby går konkurs, hvis der ikke er en aftale med spillerforeningen inden fredag.
Hvordan definerer du mellem linjerne. Medmindre det er ren taktik for at presse spillerforeningen, så er BIF færdige. Det er svært at holde latteren tilbage...
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Provst i Brovst » 29. jan 2013, 18:54

Halil skrev:http://www.sporten.dk/superligaen/bif-m ... aa-torsdag

Wow.

Ingen løn = kontraktbrud = spillerne kan skride gratis.

Er der overhovedet nogen spillere der kunne være spændende for AaB?

Antipas kan jeg komme på. Ellers er der ikke noget der trækker.
Simon Makienok, men mon ikke han bliver hentet af en klub i udlandet?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Provst i Brovst » 29. jan 2013, 18:55

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Han siger vel bare mellem linjerne at Brøndby går konkurs, hvis der ikke er en aftale med spillerforeningen inden fredag.
Hvordan definerer du mellem linjerne. Medmindre det er ren taktik for at presse spillerforeningen, så er BIF færdige. Det er svært at holde latteren tilbage...
Hvis det sker, så vil jeg i byen og fejre det, seriøst.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. jan 2013, 19:43

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Han siger vel bare mellem linjerne at Brøndby går konkurs, hvis der ikke er en aftale med spillerforeningen inden fredag.
Hvordan definerer du mellem linjerne. Medmindre det er ren taktik for at presse spillerforeningen, så er BIF færdige. Det er svært at holde latteren tilbage...
Enig, jeg mente bare at der næppe vil være en klub tilbage for spillerne at være kontraktligt bundet til i det scenarie, og at det dermed ikke var så vigtigt at spillerne ville være fri til at skifte til andre klubber pga. en manglende lønudbetaling.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af sulakvelidze » 29. jan 2013, 19:45

Gentleman Finn skrev:Ja, han har ikke været helt heldig med udtalelserne. Professor i sportsøkonomi, min bare røv.
Og professor er han jo så ikke engang, selv om det ikke er mærkeligt, at mange tror det. Han lader jo rask væk journalister benævne ham som professor, selv om han kun er "associate professor", hvilket på dansk svarer til lektor - altså niveauet under professor.

http://pinje.cbs.dk/en/Research/Departm ... s_troelsen" onclick="window.open(this.href);return false;

Det lugter lidt af, at han præsenterer sig selv som "associate professor" for alt og alle i det håb, at nogle misforstår hans titel. En googlesøgning viser i hvert fald, at mange opfatter ham som professor:

http://www.google.dk/#hl=da&tbo=d&sclie ... 24&bih=753" onclick="window.open(this.href);return false;

Troels Troelsen er intet orakel. Han er en simpel lektor, en underviser på en videregående uddannelse.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af sulakvelidze » 29. jan 2013, 19:51

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Han siger vel bare mellem linjerne at Brøndby går konkurs, hvis der ikke er en aftale med spillerforeningen inden fredag.
Hvordan definerer du mellem linjerne. Medmindre det er ren taktik for at presse spillerforeningen, så er BIF færdige. Det er svært at holde latteren tilbage...
Selv hvis det er ren taktik, er det urkomisk. For tilsyneladende har klubben i dag forsikret sine spillere, at der kommer fuld løn på torsdag:

http://www.sporten.dk/superligaen/broen ... i-fik-loen" onclick="window.open(this.href);return false;

"Vi er omvendt på et møde i dag blevet informeret om, at vi får hele lønnen udbetalt, da klubben ikke er blevet enige med Spillerforeningen om en aftale. Det var bare lige en lynhurtig information på et minut. I får fuld løn i denne her måned, og det skal I ikke gå i panik over. Det var beskeden."

Hvis det er rigtigt, at man har penge til at udbetale løn og derfor lover spillerne, at den kommer, vidner det godt nok om tossetaktik på idiotstadiet, hvis man samtidig bilder sig ind, at man kan give det indtryk, at pengene ikke er til det.

Og hvis det ikke er rigtigt, hvad man fortæller spillerne....ja, så er man stadig på idiotstadiet.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af sulakvelidze » 29. jan 2013, 20:37

I forhold til trådens titel har man vel egentlig efterhånden længe kunnet spørge sig selv, om det ikke var bedst for dansk fodbold, hvis nogen trak stikket i Brøndby IF. Denne utrolige og ekstremt langvarige farce skader da om noget dansk fodbold og sportens renomme. Efterhånden er vi derhenne, hvor dansk fodbold har brug for, at Brøndby går konkurs!

Fernando Olsen er ikke ret manges kop te, men lige nu skal vi håbe, at han har ret:

http://sporten.tv2.dk/2013-01-29-mit-al ... ag?forside" onclick="window.open(this.href);return false;

I øvrigt et fantastisk citat og en meget præcis beskrivelse af, hvad Brøndby IF er for en størrelse:

"...klubben lyver, manipulerer og kommer med mærkelige udmeldinger. Hvad er det man skal forholde sig til, når man ikke kan stole på, hvad de siger. Al denne forvirring om lønnen er udtryk for en dyb inkompotence. Ledelsen aner ikke, hvad den foretager sig. Og de har omgået sandheden i en grad, så det er løgn. De seneste udmeldinger er blot med til at udstille dem som idioter alle sammen. Det er løgnagtigt. Og faktisk slet ikke værd at kommentere. For hvad skal man tro på? Med den retorik der er blevet ført, vil jeg ikke blive overrasket, hvis konkursmeldingen kommer på fredag."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Pastorius » 29. jan 2013, 21:59

Provst i Brovst skrev: Hvis det sker, så vil jeg i byen og fejre det, seriøst.
Jeg vil sige det på sådan at det vil være en enorm skuffelse, hvis det ikke sker, men jeg gør mit bedste for ikke at sælge skindet før bjørnen er skudt.

Jeg har allerede et øre-til-øreøsmil på, fordi jeg "kom til" at bestille en skiferie til familien (selvom det målt på økonomisk ansvarlighed ville svare til at BIF gik ud og forstærkede holdet med tre-fire spillere). Hvis jeg bliver meget gladere kommer jeg til at køre storgrinende rundt i bjergene omkring Livigno hele ugen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Pastorius » 29. jan 2013, 22:22

Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev: Hvis det sker, så vil jeg i byen og fejre det, seriøst.
Jeg vil sige det på sådan at det vil være en enorm skuffelse, hvis det ikke sker, men jeg gør mit bedste for ikke at sælge skindet før bjørnen er skudt.

Jeg har allerede et øre-til-øreøsmil på, fordi jeg "kom til" at bestille en skiferie til familien (selvom det målt på økonomisk ansvarlighed ville svare til at BIF gik ud og forstærkede holdet med tre-fire spillere). Hvis jeg bliver meget gladere kommer jeg til at køre storgrinende rundt i bjergene omkring Livigno hele ugen.
Hm...
http://sporten.tv2.dk/2013-01-29-u-vending-br" onclick="window.open(this.href);return false;øndby-og-spillerforeningen-tæt-på-men-ikke-enige-i-aften
(meldingerne tyder mest på det er taktik og at spillerforeningen er hoppet på den)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jennum
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 12. jun 2007, 10:48

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Jennum » 30. jan 2013, 08:42

Pastorius skrev:
Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev: Hvis det sker, så vil jeg i byen og fejre det, seriøst.
Jeg vil sige det på sådan at det vil være en enorm skuffelse, hvis det ikke sker, men jeg gør mit bedste for ikke at sælge skindet før bjørnen er skudt.

Jeg har allerede et øre-til-øreøsmil på, fordi jeg "kom til" at bestille en skiferie til familien (selvom det målt på økonomisk ansvarlighed ville svare til at BIF gik ud og forstærkede holdet med tre-fire spillere). Hvis jeg bliver meget gladere kommer jeg til at køre storgrinende rundt i bjergene omkring Livigno hele ugen.
Hm...
http://sporten.tv2.dk/2013-01-29-u-vending-br" onclick="window.open(this.href);return false;øndby-og-spillerforeningen-tæt-på-men-ikke-enige-i-aften
(meldingerne tyder mest på det er taktik og at spillerforeningen er hoppet på den)

I forhold til Benny Whinters udtagelser her http://www.bold.dk/nyt/Broendby-boss-Urimelige-renter" onclick="window.open(this.href);return false; Tyder alt på at de er på røven. Direkte at true med at sige det er ikke VORES skyld vi går konkurs det er spillerforeningens skyld er simpelthen for tynd. Jeg håber ikke spillerforeningen er en flok medløbere der ikke tør tage ansvar, for sådan en meldning er jo helt ude i hampen.
At spillerforeningen så tager 18 % i rente er måske lidt i overkanten, men skal vel ses i det lys at det er rykkerrente og ikke alm. rente da pengene skylde være faldet engang sidste år.

Spændende dag for broby, men farcen forsætter nok lidt endnu :)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Pastorius » 30. jan 2013, 10:01

Jennum skrev: I forhold til Benny Whinters udtagelser her http://www.bold.dk/nyt/Broendby-boss-Urimelige-renter" onclick="window.open(this.href);return false; Tyder alt på at de er på røven. Direkte at true med at sige det er ikke VORES skyld vi går konkurs det er spillerforeningens skyld er simpelthen for tynd. Jeg håber ikke spillerforeningen er en flok medløbere der ikke tør tage ansvar, for sådan en meldning er jo helt ude i hampen.
At spillerforeningen så tager 18 % i rente er måske lidt i overkanten, men skal vel ses i det lys at det er rykkerrente og ikke alm. rente da pengene skylde være faldet engang sidste år.

Spændende dag for broby, men farcen forsætter nok lidt endnu :)
De er helt ude i hampen. At kalde lovbestemte procesrenter for ågerrenter viser med al tydelighed at de er vildt pressede. Nu har vi fået beløb på hvad Brøndby er dømt til at betale. 31 millioner. De mener at renter og bod ikke skal betales.

Havde de tabt den sag mod alle andre end spillerforeningen var de allerede gået konkurs nu. Pengene skulle være faldet 14 dage efter dommen, og mit bud er at alle andre kreditorer end spillerforningen havde begæret dem konkurs 15 dage efter dommen. At de så mener at boden også er urimelig, skriger til himlen. De kunne jo have vedkendt sig de faktiske beløb for længe siden, og været sluppet for både bod og renter, men - ifølge domme - blev de ved med at administere feriepenge og pension forkert, selv efter de var blevet gjort bekendt med det, og i tilfælde hvor de selv var enige (under voldgiften) i at de havde handlet forkert.

Selvfølgelig skal spillerforeningen have pant i stadion, og selvfølgelig lader Nordea dem få det, for alternativet er at de millioner de har smidt i Brøndby for at vente på aktieemmisionen er spildte hvis de ikke gør, og så skal de ud og se hvad markedsværdien for et stadion med tilhørende danmarksserieklub er.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Pastorius » 30. jan 2013, 12:03

Tja, jeg synes jo det er svært at være uenig med Mads Øland her:

http://www.sporten.dk/fodbold/spillerfo ... egen-skyld" onclick="window.open(this.href);return false;
(så må vi se på hvordan det ser ud til, når turen kommer til AaB).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Tobias83
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 75
Tilmeldt: 11. jun 2008, 13:33
Geografisk sted: Birkerød

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Tobias83 » 30. jan 2013, 12:11

Pastorius skrev:Tja, jeg synes jo det er svært at være uenig med Mads Øland her:

http://www.sporten.dk/fodbold/spillerfo ... egen-skyld" onclick="window.open(this.href);return false;
(så må vi se på hvordan det ser ud til, når turen kommer til AaB).
I så fald at turen kommer til AaB, skal vi så betale renter fra dags dato hvor stævningen kommer, eller med tilbagevirkende kraft? I så fald arbejder tiden i mod AaB, og for AaB's økonomi, burde sagen blive løst hurtigst muligt, så vi undgår en ekstra regning på 10 mio. kr. udelukkende i renter :-(

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Provst i Brovst » 30. jan 2013, 12:22

Brøndby arbejder således med planer om at trykke et begrænset antal aktier til omkring 2 kroner stykket for at sikre de blågule aktionærer, der bakker op mulighed for at score en solid gevinst, hvis klubben skulle redde livet.
Ekstra Bladet
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Pastorius » 30. jan 2013, 12:41

Tobias83 skrev:
Pastorius skrev:Tja, jeg synes jo det er svært at være uenig med Mads Øland her:

http://www.sporten.dk/fodbold/spillerfo ... egen-skyld" onclick="window.open(this.href);return false;
(så må vi se på hvordan det ser ud til, når turen kommer til AaB).
I så fald at turen kommer til AaB, skal vi så betale renter fra dags dato hvor stævningen kommer, eller med tilbagevirkende kraft? I så fald arbejder tiden i mod AaB, og for AaB's økonomi, burde sagen blive løst hurtigst muligt, så vi undgår en ekstra regning på 10 mio. kr. udelukkende i renter :-(
Det er meget svært at sige noget fornuftigt om, andet end at udgangspunktet må være et ja. Hvis det ender med at spillerforeningens krav skal opfyldes, så skal der betales procesrente fra det øjeblik kravet blev stillet.

Jeg håber at det der er sket er at AaB har opgjort hvad de mener de iht. dommen skylder spillerforeningen og meddelt dem det beløb (og indbetalt eller deponeret det). Er spillerforeningen så uenig, kan det komme til en ny voldgift eller civil retsag om (dele af) kravet mod AaB. Giver den voldgift så AaB ret, så er sagen ude af billedet. Får Spillerforeningen ret, så skal der igen beregnes procesrenter og bod på den del af kravet, fra det blev stillet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Pastorius » 30. jan 2013, 12:47

Provst i Brovst skrev:
Brøndby arbejder således med planer om at trykke et begrænset antal aktier til omkring 2 kroner stykket for at sikre de blågule aktionærer, der bakker op mulighed for at score en solid gevinst, hvis klubben skulle redde livet.
Ekstra Bladet
Det er ualmindelig svært at se alvorlig ud, når man sidder her på sin arbejdsplads i Brøndby-land.

(Eller det vil sige, da jeg kom her omkring 2008, var der masser af Brøndby-merchandise rundt omkring og masser af snak om Brøndby og fodbold generelt. Nu om dage er merchandise med få undtagelser pakket væk og Brøndbysnakken står FCK-fans og jeg for, og den bliver som regel kun mødt med bukkede hoveder og intens betragtning af mønsteret i gulvtæppet).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Pastorius » 30. jan 2013, 12:52

- Hvad enten det ender med en stille konkurs eller en konkurs med et ordentligt brag - jeg synes, det er svært at forestille sig andet i øjeblikket - så kan det alene føres tilbage på ledelsen, tilføjer Berlingskes erhvervskommentator.
http://www.sporten.dk/fodbold/ligner-pa ... i-broendby" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Provst i Brovst » 30. jan 2013, 13:04

Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev:
Brøndby arbejder således med planer om at trykke et begrænset antal aktier til omkring 2 kroner stykket for at sikre de blågule aktionærer, der bakker op mulighed for at score en solid gevinst, hvis klubben skulle redde livet.
Ekstra Bladet
Det er ualmindelig svært at se alvorlig ud, når man sidder her på sin arbejdsplads i Brøndby-land.

(Eller det vil sige, da jeg kom her omkring 2008, var der masser af Brøndby-merchandise rundt omkring og masser af snak om Brøndby og fodbold generelt. Nu om dage er merchandise med få undtagelser pakket væk og Brøndbysnakken står FCK-fans og jeg for, og den bliver som regel kun mødt med bukkede hoveder og intens betragtning af mønsteret i gulvtæppet).
Find en tom flaske og giv den til den største BIF fan, så kan han jo bytte den til en aktie. Måske kan det laves en knap på flaskeautomaterne i deres indkøbscenter, hvor flaskepanten straks omveksles til aktier og aktiebeviset printes ud på bonen, i stil med afrika knappen. Det er der sgu penge i.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af FCM » 30. jan 2013, 13:17

Pastorius skrev:Jeg håber at det der er sket er at AaB har opgjort hvad de mener de iht. dommen skylder spillerforeningen og meddelt dem det beløb (og indbetalt eller deponeret det).
Det er nok ret optimistisk at tro på. Både ift de udmeldinger AaB er kommet med i sagen og ift AaBs likviditet.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. jan 2013, 13:20

Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev:
Brøndby arbejder således med planer om at trykke et begrænset antal aktier til omkring 2 kroner stykket for at sikre de blågule aktionærer, der bakker op mulighed for at score en solid gevinst, hvis klubben skulle redde livet.
Ekstra Bladet
Det er ualmindelig svært at se alvorlig ud, når man sidder her på sin arbejdsplads i Brøndby-land.

(Eller det vil sige, da jeg kom her omkring 2008, var der masser af Brøndby-merchandise rundt omkring og masser af snak om Brøndby og fodbold generelt. Nu om dage er merchandise med få undtagelser pakket væk og Brøndbysnakken står FCK-fans og jeg for, og den bliver som regel kun mødt med bukkede hoveder og intens betragtning af mønsteret i gulvtæppet).


Find en tom flaske og giv den til den største BIF fan, så kan han jo bytte den til en aktie. Måske kan det laves en knap på flaskeautomaterne i deres indkøbscenter, hvor flaskepanten straks omveksles til aktier og aktiebeviset printes ud på bonen, i stil med afrika knappen. Det er der sgu penge i.
Bedre endnu : Tag den tomme flaske og vift med den foran tossen. Se hvor desperat han bliver. Smid den derefter ud af vinduet.
Janteloven eksisterer IKKE!

Låst