Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af FlæskeFrank » 13. apr 2013, 23:37

På venstrekanten uanset om Due forlænger eller ej:
Martin Svensson - han er altså god, når det kører for ham, Silkeborg.
Sebastian Andersen fra Esbjerg. Han har været på nippet til gennembrud, men lykkedes ikke i Esbjerg.
Ayoub Sørensen, Lyngby, sammen med Due kunne de deles om pladsen - har tidligere været rigtig god, men først nu kommet tilbage fra skade.
Endelig bør man nok holde lidt øje med en som Viljormur Davidsen fra Fredericia. Færing, som kunne supplere Hallur og spiller både venstrekant og venstreback, så der vil være en reserve til Ahlmann.

De nævnte er kontraktfri til sommer.

Er enig i David Boysen tidligere var rigtig interessant. Måske vi kunne nå hinanden, hvis Lyngby ikke rykker op.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 14. apr 2013, 00:05

FlæskeFrank skrev:På venstrekanten uanset om Due forlænger eller ej:
Martin Svensson - han er altså god, når det kører for ham, Silkeborg.
Sebastian Andersen fra Esbjerg. Han har været på nippet til gennembrud, men lykkedes ikke i Esbjerg.
Ayoub Sørensen, Lyngby, sammen med Due kunne de deles om pladsen - har tidligere været rigtig god, men først nu kommet tilbage fra skade.
Endelig bør man nok holde lidt øje med en som Viljormur Davidsen fra Fredericia. Færing, som kunne supplere Hallur og spiller både venstrekant og venstreback, så der vil være en reserve til Ahlmann.

De nævnte er kontraktfri til sommer.

Er enig i David Boysen tidligere var rigtig interessant. Måske vi kunne nå hinanden, hvis Lyngby ikke rykker op.
David Boysen og Ayoub Sørensen har vidst ikke gjort det særligt godt for Lyngby nogen af dem og ser ikke ud til de kan forløse deres potentiale. David Boysen har vel ikke præsteret meget mere end at score efter et Lasse Nielsen boldtag på Lyngby-stadion. Hvad får dig i øvrigt til at name-droppe Viljormur Davidsen, en spiller der lige er kommet til Fredericia og vel nærmest ingen ved hvor god er? Sebastian Andersen synes jeg egentlig også har har været i stampe i for mange sæsoner nu + jeg ikke synes han har vist så meget. Det mest interessante af de emner du nævner er helt klart Martin Svensson. Han har tidligere haft sine problemer, men efter han har fået konstateret ADHD har han vidst fået styr på sit liv og tror sagtens AaB kunne give ham stabile rammer så han kan fungere her. Selvom han er talentfuld og virker til at have "lidt ego" tror jeg derudover ikke han er absurd dyr og synes han har vist væsentligt mere end nogen af de andre du har nævnt.

AalborgTrendies

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af AalborgTrendies » 14. apr 2013, 01:51

Ingen nævner Ene? Han spiller stort set ikke i Mechelen, som har brug for at hans form bliver bedre. Han ville kunne tilføre noget dynamik.
Mechelen har storskuffet siden Van Veldhoven tog over, og det er ret sandsynligt at Ene forsøges solgt på sigt.
Et lejemål burde være realistisk.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af FlæskeFrank » 14. apr 2013, 02:20

Enevoldsen vil simpelthen være fantastisk.

Mht. Viljormur Davidsen, så har han tidligere spillet i FC Fyn og fået divisionserfaring derigennem. Han ligner en billig signing på en plads, hvor vi ikke har ret mange alternativer.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af jonas386 » 14. apr 2013, 05:26

Hvis vi kunne få Ene hjem ville det være fantastisk. Sikkert også noget der kunne få Helenius og Kusk til at forlænge med hvertfald et år mere. Så er det ligefør vi ville være favoritter i ligaen. Vil hvertfald mene vi ville have en af de stærkeste trupper overhovedet.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af jernskjorten » 14. apr 2013, 09:38

jonas386 skrev:Hvis vi kunne få Ene hjem ville det være fantastisk. Sikkert også noget der kunne få Helenius og Kusk til at forlænge med hvertfald et år mere. Så er det ligefør vi ville være favoritter i ligaen. Vil hvertfald mene vi ville have en af de stærkeste trupper overhovedet.
Med Enevoldsen vil vi ikke være favoritter i ligaen - og det vil heller ikke være ligefør. Vi vil ikke have en af de stærkeste trupper - overhovedet.
Med Enevoldsen vil vi have en af de smalleste og yngste trupper i ligaen - stadigvæk. Og vi skylder stadigvæk en røvfuld millioner i feriepenge.

Jeg kender ikke Enevoldsens situation i Belgien, men hvis han er gået helt i stå og virkelig er hooked på at komme i gang igen, kan det måske lade sig gøre at hente ham. Om vi så har økonomisk råderum til at aflønne ham, og om han hellere vil spille i AaB for mindre løn end i en anden dansk klub (f.eks. OB), ved jeg slet ikke.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Buzz Killington » 14. apr 2013, 10:35

jernskjorten skrev:
jonas386 skrev:Hvis vi kunne få Ene hjem ville det være fantastisk. Sikkert også noget der kunne få Helenius og Kusk til at forlænge med hvertfald et år mere. Så er det ligefør vi ville være favoritter i ligaen. Vil hvertfald mene vi ville have en af de stærkeste trupper overhovedet.
Med Enevoldsen vil vi ikke være favoritter i ligaen - og det vil heller ikke være ligefør. Vi vil ikke have en af de stærkeste trupper - overhovedet.
Med Enevoldsen vil vi have en af de smalleste og yngste trupper i ligaen - stadigvæk. Og vi skylder stadigvæk en røvfuld millioner i feriepenge.

Jeg kender ikke Enevoldsens situation i Belgien, men hvis han er gået helt i stå og virkelig er hooked på at komme i gang igen, kan det måske lade sig gøre at hente ham. Om vi så har økonomisk råderum til at aflønne ham, og om han hellere vil spille i AaB for mindre løn end i en anden dansk klub (f.eks. OB), ved jeg slet ikke.
Han har jo næsten været konstant skadet dernede siden han forlod os. Hvis det fortsætter i AaB kommer vi til at stå med en spiller hvis løn/per_kamp vil være i toppen af ligaen. Ikke de store perspektiver i det når vi medregner at han spiller på en plads vi egentlig er ok dækket ind.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af jernskjorten » 14. apr 2013, 11:47

MHJ skrev:
jernskjorten skrev:(...)
Jeg kender ikke Enevoldsens situation i Belgien, men hvis han er gået helt i stå og virkelig er hooked på at komme i gang igen, kan det måske lade sig gøre at hente ham. Om vi så har økonomisk råderum til at aflønne ham, og om han hellere vil spille i AaB for mindre løn end i en anden dansk klub (f.eks. OB), ved jeg slet ikke.
Han har jo næsten været konstant skadet dernede siden han forlod os. Hvis det fortsætter i AaB kommer vi til at stå med en spiller hvis løn/per_kamp vil være i toppen af ligaen. Ikke de store perspektiver i det når vi medregner at han spiller på en plads vi egentlig er ok dækket ind.
Med næsten 100 optrædener for hhv. Groningen og Mechelen har han vel ikke været konstant skadet siden AaB-tiden. Er han skadet nu, eller kan han bare ikke kæmpe sig ind i start-11'eren? Jeg kender som sagt ikke hans nuværende situation.

Med hensyn til om vi er dækket ind, vil jeg mene, at han i den grad vil være anvendelig - især hvis ikke der forlænges med Due. Nicolaj Thomsen har gjort det rigtig godt i et par kampe på venstre fløj, men jeg synes, at det er for tidligt at afgøre, om han kan sætte sig fast på den position.

Enevoldsens gennembrudsstyrke og skudtrussel ville være et kærkomment bidrag til det nuværende hold.

Edit: Har lige tjekket Mechelens seneste par kampe, og jeg kan se, at Enevoldsen skifter lidt fra startopstilling til indskifter, men helt væk fra start-opstillingen er han nu ikke. Så tvivler jeg på, at vi har midlerne til at få fat i ham. Vores chance var, hvis han var helt væk, og slet ikke fik spilletid. Er min vurdering i hvert fald.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af jonas386 » 14. apr 2013, 12:34

Ja, undskyld var lidt fuld da jeg skrev det sidste. Men Ene ville være vildt interessant at få hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 14. apr 2013, 12:54

Oldager skrev: Flere af disse er også hylde A, men det er også dem, som jeg vil betegne som urealistiske. En af dem er også allerede blevet opkøbt af Crecle Brugge. Svensson er ikke optimal bare fordi han spillede en god kamp i går. Yussuf Poulsen har vi ikke midlerne til at hente, og han ryger vel til FCN, hvis Lyngby ikke rykker op. Nu har de jo allerede Uffe Bech og AC.
Du skal ikke ligge så meget i mine eksotiske opremsninger. Håber dog på en Fabian Klos eller en Marc Schnatterer. Tyskere er altid gode. Frygteligt sprog, frygteligt hår, men fantastiske spillere.
Det er bare lidt svært at forholde sig til og debattere navne man ikke kender. Derfor siger jeg at det generelt ikke er interessant med spillere, der ikke har Superliga-erfaring. Ham Klos, du nævner, har aldrig spillet mere end 3. Bundesliga, og hvis han er god nok til AaB er han også god nok til en række tyske klubber, der kan tilbyde 4-5 gange som meget som os.

Jeg synes vi skal tilbage til den gamle regel om at spillere udefra skal være inde over deres respektive landshold. Det sikrer at vi kun henter spillere som vi er helt sikre på og på faste aftaler. Så kan vi ikke hente spaniere, tyskere, hollændere - nej. Hvis en tysker stensikkert er god nok til AaB er han stensikkert også for dyr. Succeshistorierne fra disse lande i Superligaen er meget få (Joshua John er en oplagt undtagelse, men vel også for dyr).

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Buzz Killington » 14. apr 2013, 14:25

Hvis Esbjerg nu igen bliver fedtet ind i nedrykningskampen, så kan jeg oplyse at Martin Braithwaite har udløb næste år. Hvis EFB rykker ned og Kusk bliver solgt, er den lige til højreskøjten, hvis han da vil nord på. Han var tidligere oplagt til udlandet, men hans manglende målform har nok skruet ned på efterspørgslen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 14. apr 2013, 14:48

Har netop set 1. halvleg af Lyngby - FC Vestsjælland.
Der er nogle spillere hos Lyngby som muligvis kunne være interessante, især i lyset af at Lyngby formentlig ikke rykker op.

Youssuf Poulsen er en meget interessant spiller, med et stort potentiale. Han er teknisk stærk og god i luftspillet. Selv om han er placeret som angriber så har han spillet størstedelen af karrieren som kantspiller eller offensiv midt.
Y. Poulsen er ikke en goalgetter og kan umiddelbart være en erstatning hvis Kusk bliver solgt.
Y. Poulsen er et stort talent og er derfor formentlig uden for vores økonomiske rækkevidde, men måske Lyngby er interesseret i at sælge billigt mod en pæn andel ved et videresalg (samme model som blev anvendt da Bjelland skiftede til FC Brixtofte). Lyngby må også være trætte af, at være feeder klub for FCN.

David Boysen og Ayoub Sørensen ser jeg ikke som spillere, der umiddelbart kan være af interesse. A. Sørensen har været meget skadet og har ikke levet op til sit potentiale. D. Boysen er en udmærket tekniker, men han falder meget ud af kampene. Han imponerede ikke da Lyngby spillede i superligaen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Buzz Killington » 14. apr 2013, 15:39

MHJ skrev:Hvis Esbjerg nu igen bliver fedtet ind i nedrykningskampen, så kan jeg oplyse at Martin Braithwaite har udløb næste år. Hvis EFB rykker ned og Kusk bliver solgt, er den lige til højreskøjten, hvis han da vil nord på. Han var tidligere oplagt til udlandet, men hans manglende målform har nok skruet ned på efterspørgslen.
Esbjerg foran 4-0 og rykker ikke ned - ignorer ovenstående indlæg...

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 14. apr 2013, 19:55

frederikshavneren skrev:Har netop set 1. halvleg af Lyngby - FC Vestsjælland.
Der er nogle spillere hos Lyngby som muligvis kunne være interessante, især i lyset af at Lyngby formentlig ikke rykker op.

Youssuf Poulsen er en meget interessant spiller, med et stort potentiale. Han er teknisk stærk og god i luftspillet. Selv om han er placeret som angriber så har han spillet størstedelen af karrieren som kantspiller eller offensiv midt.
Y. Poulsen er ikke en goalgetter og kan umiddelbart være en erstatning hvis Kusk bliver solgt.
Y. Poulsen er et stort talent og er derfor formentlig uden for vores økonomiske rækkevidde, men måske Lyngby er interesseret i at sælge billigt mod en pæn andel ved et videresalg (samme model som blev anvendt da Bjelland skiftede til FC Brixtofte). Lyngby må også være trætte af, at være feeder klub for FCN.

David Boysen og Ayoub Sørensen ser jeg ikke som spillere, der umiddelbart kan være af interesse. A. Sørensen har været meget skadet og har ikke levet op til sit potentiale. D. Boysen er en udmærket tekniker, men han falder meget ud af kampene. Han imponerede ikke da Lyngby spillede i superligaen.
Det er faktisk en ret interessant tanke ifht. at handle med Lyngby. Rent politisk må de efterhånden have en del at vinde overfor deres fans ved at få sendt spillere andre steder hen end FCN, hvilket måske kunne få dem til at sælge lidt billigere, hvis lejligheden bød sig. Men hvis FCN byder 2 millioner og vi byder 1 vil spilleren nok stadig ryge til Farum.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Eksil » 15. apr 2013, 08:14

thomasjn skrev:
frederikshavneren skrev:Har netop set 1. halvleg af Lyngby - FC Vestsjælland.
Der er nogle spillere hos Lyngby som muligvis kunne være interessante, især i lyset af at Lyngby formentlig ikke rykker op.

Youssuf Poulsen er en meget interessant spiller, med et stort potentiale. Han er teknisk stærk og god i luftspillet. Selv om han er placeret som angriber så har han spillet størstedelen af karrieren som kantspiller eller offensiv midt.
Y. Poulsen er ikke en goalgetter og kan umiddelbart være en erstatning hvis Kusk bliver solgt.
Y. Poulsen er et stort talent og er derfor formentlig uden for vores økonomiske rækkevidde, men måske Lyngby er interesseret i at sælge billigt mod en pæn andel ved et videresalg (samme model som blev anvendt da Bjelland skiftede til FC Brixtofte). Lyngby må også være trætte af, at være feeder klub for FCN.

David Boysen og Ayoub Sørensen ser jeg ikke som spillere, der umiddelbart kan være af interesse. A. Sørensen har været meget skadet og har ikke levet op til sit potentiale. D. Boysen er en udmærket tekniker, men han falder meget ud af kampene. Han imponerede ikke da Lyngby spillede i superligaen.
Det er faktisk en ret interessant tanke ifht. at handle med Lyngby. Rent politisk må de efterhånden have en del at vinde overfor deres fans ved at få sendt spillere andre steder hen end FCN, hvilket måske kunne få dem til at sælge lidt billigere, hvis lejligheden bød sig. Men hvis FCN byder 2 millioner og vi byder 1 vil spilleren nok stadig ryge til Farum.
Selv hvis begge hold bød to mio er det ikke sikkert han ville ryge til Aalborg. Lyngby og Farum er to forskellige stop på s-togsnettet, mens en kontrakt med AaB betyder at en Lyngby spiller skal til en anden del af landet.

Sambaman
2. div
2. div
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12. mar 2013, 20:28

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Sambaman » 15. apr 2013, 23:56

Hvis Skive skulle rykke ned i 2. division, kunne man da godt forestille sig vi kunne hente Morten Beck Andersen, til meget billige penge.
14 mål i 1. division (og nummer 2 på topscorerlisten) får en bundklub er vel helt udmærket. Han er en target-man som flere herinde har efterspurgt. Han måler 191 cm og er stor og stærk. Han er rigtig god og spille bolden op på og er god på hovedet.

Hvis Skive rykker ned, mener jeg helt bestemt han bør hentes, uanset om Helenius bliver solgt eller ej. Han vil være super billige i både løn og transfer, og ville være fantastisk at smide ind i kampe, hvor vi er bagud og skal op og score.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 16. apr 2013, 02:30

Sambaman skrev:Hvis Skive skulle rykke ned i 2. division, kunne man da godt forestille sig vi kunne hente Morten Beck Andersen, til meget billige penge.
14 mål i 1. division (og nummer 2 på topscorerlisten) får en bundklub er vel helt udmærket. Han er en target-man som flere herinde har efterspurgt. Han måler 191 cm og er stor og stærk. Han er rigtig god og spille bolden op på og er god på hovedet.

Hvis Skive rykker ned, mener jeg helt bestemt han bør hentes, uanset om Helenius bliver solgt eller ej. Han vil være super billige i både løn og transfer, og ville være fantastisk at smide ind i kampe, hvor vi er bagud og skal op og score.
Når vi skal hente ukendte spillere fra mindre klub skal det IMO være udviklingsspillere med potentiale. Der er selvfølgelig ikke noget klart skel for, hvornår man er udviklingsspiller eller ej men eftersom Morten Beck Andersen er 25 år ser jeg ikke nogen pointe i at hente ham. Han bliver næppe så god vi kan sende ham videre og han er derudover allerede prøvet af på højere niveau i AGF. Han er sikkert fin i 1. division, men en 25 årig spiller fra første division er ikke noget AaB bør hente medmindre det er en tidligere etableret Superligaspiller som er rykket ned. Derudover er der så mange eksempler på ældre angribere som er gode i 1. division, men ikke kan tage skridtet til Superligaen f.eks. Anders Jochumsen, Anders Clausen, Mogens Laursen (udover at være FCM-døgnflue), Niels Lodberg og Karsten Johansen for bare at nævne nogle.

Hvis vi skal hente spillere synes jeg enten det skal være talenter eller nogle, som kan hæve standarden i klubben. Mener ikke rigtigt at Beck Andersen er i nogen af kategorierne og så ser jeg hellere man prøver Spalvis, Victor Ahlmann eller Toft + vi har "bomberen".

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Søgaard » 16. apr 2013, 11:33

Stemmer også for at man forsøger med egne talenter, frem for at hente en tvivlsom angriber. Vi så efter Prica, hvor svært det er at finde en god angriber på et discount-budget, hvilket vi uanset Helenius' salgspris ender med at have til rådighed. Der skal spares, så hvorfor ikke bare satse på at finde afløseren internt. Vi har Søren F. d. 2. og Curth som etablerede og så er jeg sikker på, at mindst en af de unge griber chancen. Toft skal have den endelige chance, med Spalvis/Ahlmann til at lukke hullet, skulle det ikke lykkes at etablere ham. Lad os nu blive ved med at vise, at vi er villige til at give talenterne chancen - og at det ikke bare er af ren nød at vi benytter egen avl.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Mr. Larsen » 16. apr 2013, 12:11

MHJ skrev:Hvis Esbjerg nu igen bliver fedtet ind i nedrykningskampen, så kan jeg oplyse at Martin Braithwaite har udløb næste år. Hvis EFB rykker ned og Kusk bliver solgt, er den lige til højreskøjten, hvis han da vil nord på. Han var tidligere oplagt til udlandet, men hans manglende målform har nok skruet ned på efterspørgslen.
Ej mand, det kan du seriøst ikke mene, Braithwaite er sgu så overrated som man kan blive, så fandeme heller sætte et par af de unge ind i stedet for en lottokupon fra fiskerbyen.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Kristian » 16. apr 2013, 16:45

Esbjerg rykker da bestemt heller ikke ned

Låst