Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 29. maj 2013, 11:44

Tyskeren skrev:Hvis Helenius ryger, kunne ham her sgu være spændende..

http://www.bold.dk/nyt/Hollandsk-maalma ... -i-Esbjerg" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja, men hvis Esbjerg ikke slår til, så slår AaB nok heller ikke til. Jeg tror på, at AaB har andre spændende spillere i kikkerten!

En anden ung, spændende og målfarlig spiller fra den næstbedste række i Holland er http://www.transfermarkt.co.uk/en/piotr ... 55202.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Han har dog en lang kontrakt med De Graafschap. Han er et år yngre, har været involveret i flere mål end Esbjergs unge mand. Esbjergs unge herre spillede så til gengæld for et dårligere hold.

Jeg ser dog hellere at AaB henter en angriber i sin bedste alder, som kan være en hyppig målmager i suppen, for at sikre vores fremtid i Superligaen. Han kan suppleres med en ung angriber (Spalvis eller Toft). En solid og erfaren herre oppe foran, som Spalvis, Ejsing, Pohl, Sebastian Andersen, Toft osv. kan støtte sig til mens de modnes.

Jeg har egentlig et spørgsmål til alle: Hvorfor er det Morten Beck fra Skive ikke er interessant? Kender ikke meget til ham og hans forcer, selvom jeg har hørt, at han er ganske god i luftrummet.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 29. maj 2013, 11:47

Søgaard skrev:Hold nu op, han har scoret 12 mål i Hollands næstbedste række for et hold der endte 2. sidst. Det er muligt han er en fin angriber og har lidt potentiale, men så er han hellere ikke en større profil.
Nej, selvfølgelig ikke, men han må have noget potientiale og hans hold endte, som du selv påpeger, næstsidst. Ikke at f.eks. Makienok fra Brøndby er bedre end Helenius, bare fordi Brøndby stinker.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4470
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af le Cid » 29. maj 2013, 22:15

Oldager skrev:
Søgaard skrev:Hold nu op, han har scoret 12 mål i Hollands næstbedste række for et hold der endte 2. sidst. Det er muligt han er en fin angriber og har lidt potentiale, men så er han hellere ikke en større profil.
Nej, selvfølgelig ikke, men han må have noget potientiale og hans hold endte, som du selv påpeger, næstsidst. Ikke at f.eks. Makienok fra Brøndby er bedre end Helenius, bare fordi Brøndby stinker.
Vi skal lige huske på, at selvom de hollandske topklubber er bedre end de danske, så er den bløde mellemvare i Holland næppe meget bedre end ditto i Danmark...!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Søgaard » 30. maj 2013, 15:48

le Cid skrev:
Oldager skrev:
Søgaard skrev:Hold nu op, han har scoret 12 mål i Hollands næstbedste række for et hold der endte 2. sidst. Det er muligt han er en fin angriber og har lidt potentiale, men så er han hellere ikke en større profil.
Nej, selvfølgelig ikke, men han må have noget potientiale og hans hold endte, som du selv påpeger, næstsidst. Ikke at f.eks. Makienok fra Brøndby er bedre end Helenius, bare fordi Brøndby stinker.
Vi skal lige huske på, at selvom de hollandske topklubber er bedre end de danske, så er den bløde mellemvare i Holland næppe meget bedre end ditto i Danmark...!
Lige præcis. Så hellere at man gik efter ham der har nettet for Skive gennem den seneste tid, end ham hollænderen, hvis det skulle være en B-angriber vi leder efter.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Mr. Larsen » 31. maj 2013, 11:08

Hvad med Lasse Vibe??

Sønderjyske ku sikkert være til at tale med, evt kunne han hentes med hjælp fra Sponsorer.

Han har overrasket positivt iår 13 mål og 7 Assist, det er tæt på at være niveau med Helenius, så afgjort en god erstatning såfremt Helenius forlader os som forventet.

http://www.superstats.dk/maal/plus-assist" onclick="window.open(this.href);return false;
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

pallesk
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 19. jan 2011, 14:34

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af pallesk » 31. maj 2013, 13:39

Silberbaur spottet i København i onsdags til Distortion.
Dette må være en klar indikation på at han er på vej til lufthavnen for at flyve til Aalborg og skrive under på en kontrakt.
Tror godt vi kan regne med den er hjemme!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af jonas386 » 31. maj 2013, 13:49

Lasse Vibe tror jeg ikke på. Har en ide om der er bud andre steder fra, og mon ikke han hellere vil til udlandet?

Jeg mener iøvrigt stadig vi bør gå efter en der kan dække vores backs, og jeg ser stadig Alexander Juel som et fremragende bud på en ny AaB spiller. Han er både ung, og stærk på dødbolde. En spiller jeg meget gerne så i AaB trøjen. Samtidig er han, vil jeg mene, bedre end PK på begge backs, og mon ikke der bliver rigeligt med spilletid næste sæson? Jeg mener der har da været en del kampe hvor enten Dalsgaard, eller Ahlmann har været ude. Med Juel Andersen på holdet skal vi ikke hele tiden frygte når vi får en skade.

En ekstra defensiv spiller er vel også et must hvis vi skal ud og spille Europa?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

bongo123
2. div
2. div
Indlæg: 189
Tilmeldt: 26. nov 2007, 11:44
Geografisk sted: Nibe

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af bongo123 » 31. maj 2013, 16:06

jonas386 skrev:Lasse Vibe tror jeg ikke på. Har en ide om der er bud andre steder fra, og mon ikke han hellere vil til udlandet?

Jeg mener iøvrigt stadig vi bør gå efter en der kan dække vores backs, og jeg ser stadig Alexander Juel som et fremragende bud på en ny AaB spiller. Han er både ung, og stærk på dødbolde. En spiller jeg meget gerne så i AaB trøjen. Samtidig er han, vil jeg mene, bedre end PK på begge backs, og mon ikke der bliver rigeligt med spilletid næste sæson? Jeg mener der har da været en del kampe hvor enten Dalsgaard, eller Ahlmann har været ude. Med Juel Andersen på holdet skal vi ikke hele tiden frygte når vi får en skade.

En ekstra defensiv spiller er vel også et must hvis vi skal ud og spille Europa?
Alexander Juel er bestemt en fremragende spiller, men desværre nok ikke et godt bud på kommende AaB-spiller.
I det netværk, hvor jeg får lidt viden ind imellem, er man ganske sikker på Alexander Juel bliver Agf-spiller. Der er også udvist lidt interesse fra en superligaklub fra fyn på Juel.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af jonas386 » 31. maj 2013, 16:29

bongo123 skrev:
jonas386 skrev:Lasse Vibe tror jeg ikke på. Har en ide om der er bud andre steder fra, og mon ikke han hellere vil til udlandet?

Jeg mener iøvrigt stadig vi bør gå efter en der kan dække vores backs, og jeg ser stadig Alexander Juel som et fremragende bud på en ny AaB spiller. Han er både ung, og stærk på dødbolde. En spiller jeg meget gerne så i AaB trøjen. Samtidig er han, vil jeg mene, bedre end PK på begge backs, og mon ikke der bliver rigeligt med spilletid næste sæson? Jeg mener der har da været en del kampe hvor enten Dalsgaard, eller Ahlmann har været ude. Med Juel Andersen på holdet skal vi ikke hele tiden frygte når vi får en skade.

En ekstra defensiv spiller er vel også et must hvis vi skal ud og spille Europa?
Alexander Juel er bestemt en fremragende spiller, men desværre nok ikke et godt bud på kommende AaB-spiller.
I det netværk, hvor jeg får lidt viden ind imellem, er man ganske sikker på Alexander Juel bliver Agf-spiller. Der er også udvist lidt interesse fra en superligaklub fra fyn på Juel.
AGF er nok ikke noget dumt bud. Han kunne ellers være lækker at se i den stribede, ung, sikkert ikke særlig dyr og med den rette indstilling.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 31. maj 2013, 17:56

Han var så vidt jeg husker allerede oppe og vende da han forlod Viborg (hvor han i øvrigt var anfører som 19-20-årig). Han er en glimrende forsvarer, men ikke bedre end KEP og Thelander. Og Jakob Ahlmanns potentiale er mindst lige så stort, hvis vi snakker venstre back.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Mr. Larsen » 31. maj 2013, 19:56

jonas386 skrev:Lasse Vibe tror jeg ikke på. Har en ide om der er bud andre steder fra, og mon ikke han hellere vil til udlandet?
Tjaaa Hvorfor ikke?, vi har Europa billetterne at lokke med, vi spiller en attraktiv form for fodbold som passer godt til Lasse Vibe, jeg kan ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne trække ham til klubben, men mindre selvfølgelig en klub i udlandet trækker i ham.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Elscorpio » 31. maj 2013, 23:10

Vi skal beholde alle vores penge i lommen og vente og håbe på vi når langt i Europa og trække Helenius salgspris op(gud forbyde han bliver solgt), vores hold er ringe nok i forvejen :@

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af FlæskeFrank » 1. jun 2013, 00:23

Vi skal udover talent også bruge eurocupspillere, spillere som gør en forskel i Europacupkampene. Det gjorde Andreas Johansson, men det gjorde Due faktisk også. Så forlæng bare med Due.

Derudover afhængig af pengene vi har/har ikke, så kunne jeg godt være fristet af at forsøge at leje FCNs brasilianske angrebslån Richard Bueno. Han gjorde ikke meget væsen af sig, men de kampe jeg så ham fik han reelt ikke chancen. Men jeg synes, at der er tegning til noget større. Han kan godt spille spidsangriber og har nu vænnet sig til DK efter ½ år i FCN.

Vi spiller anderledes end FCN og det kunne måske behage ham. Dernæst plejer det være vigtigt for brasilianske spillere at komme til Europa for den vej at komme til de større klubber. ½ år mere i et land han kender, mulig EC-eventyr, mulig konkurrent som forsvinder. Jeg tror ikke, at han er dyrere end Kayke. Lottokupon ja gu fandme, men hvem er ikke det?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Hanga » 1. jun 2013, 11:50

Jeg ved egentlig godt, at han nok er for dyr i drift og at han nok vil få bedre tilbud end fra os, men jeg kan ikke lade vær med at se Daniel Jensen som en PERFEKT spiller at få ind til europa kampene. I mine øjne vil han kunne bidrage med meget af det, som Greven stod for i europakampene. Han var måske den vigtigste spiller på hele holdet i de kampe, hvor han med overblik, ro og super boldbehandling ofte var manden bolden blev spillet frem til, når forsvar skulle vendes til angreb.

http://www.bold.dk/nyt/Agent-Daniel-J-v ... -i-Danmark
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af jonas386 » 1. jun 2013, 12:37

Daniel Jensen er blandt de bedste midtbanefolk DK har haft de sidste 20-30 år, problemet er bare han er skadet stortset hele tiden. Manden har vel stortset ikke spillet fodbold fast siden Werder tiden, og det er alligevel et par år siden efterhånden.
Men ja, en fit Daniel Jensen ville utvivlsomt være en forstærkning. Dog er der vel ikke rigtigt plads til ham uden at bænke enten Würtz eller Augo.

Når det så er sagt så tror jeg han bliver på sjælland. Mon ikke BIF er et godt bud, eller måske OB (jaja, jeg ved godt det ikke er på sjælland, men så besværligt er det heller ikke at pendle mellem de 2 øer).
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 1. jun 2013, 12:42

Hanga skrev:Jeg ved egentlig godt, at han nok er for dyr i drift og at han nok vil få bedre tilbud end fra os, men jeg kan ikke lade vær med at se Daniel Jensen som en PERFEKT spiller at få ind til europa kampene. I mine øjne vil han kunne bidrage med meget af det, som Greven stod for i europakampene. Han var måske den vigtigste spiller på hele holdet i de kampe, hvor han med overblik, ro og super boldbehandling ofte var manden bolden blev spillet frem til, når forsvar skulle vendes til angreb.

http://www.bold.dk/nyt/Agent-Daniel-J-v ... -i-Danmark
Det er faktisk rigtig godt spottet. Kunne man få ham ind på en ½-1-årig kontrakt, hvor han primært blev lønnet pr. kamp og med solide bonusordninger ville han være en direkte og meget klar forstærkning. Vi mangler på ingen måde folk på hans plads (jf. Risgård-diskussionen), men Daniel Jensen er en spiller på så højt niveau at han stadig vil være yderst interessant hvis han kan fås til en god pris.

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af degn » 2. jun 2013, 22:08

Sebastian Andersen syntes jeg er en spiller med fint fremtitidsperspektiv, forstår egentlig ikke helt hvorfor han ikke spillede mere end han gjorde i Esbjerg. Kunne være en glimrende bredde spiller, men på sigt, måske kort, fast spiller.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af jonas386 » 3. jun 2013, 14:35

Kunne en spiller som Daniel A Pedersen egentlig ikke være et bud? Der er sådan lidt PK over ham, kan spille mange positioner, og er næppe dyr. Og han er ung.
Kunne være en fin spiller til bredden, han kan, såvidt jeg ved, dække begge backs samt det meste af midtbanen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 3. jun 2013, 17:30

Besart Berisha er transferfri. Erstatning for Helenius?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Dissing » 4. jun 2013, 11:10

Der vil i hvert vindue komme rygter - fordi medier, fans, agenter og drille-rygtesmede er aktive.

Jeg kan ikke gennemskue om der er noget i dette rygte om at Crystal Palace er interesserede i Kasper Kusk.

Crystal Palace er lige rykket op i Premier League og skal have deres trup forstærket, og har penge til det fordi indtægterne i Premier League er bedre end i den næstbedste række.
Der rygtes en pris på 700.000 euro = 5,2 mill kroner, og det er lidt for lidt, da Kusk i januar i år forlængede frem til sommeren 2015.
Men da Kasper Kusk i foråret 2013 har skuffet i forhold til efteråret 2012 er det vel en passende pris.

Og det er også interessant om Kusk i januar i sin forlængelse med AaB fik indføjet et beløb på lad os sige 700.000 Euro som AaB ikke må sige nej til. Kontraktforhandlingerne med Kusk stod på i et halvt år, og Lynge (der tit har udtalt at AaB ikke vil stå i vejen for unge spillere der vil videre i deres karriere) har sikkert indføjet en minimumspris, for at gøre Kusk glad.

Spørgsmålet er så om Kusk (der er en fysisk letvægter med en god teknik) har lyst til at spille i bunden af den bedste engelske række (hvor fysik vægtes højere end teknik). Vil Kusk ikke hellere gå samme vej som Lucas og Grønkjær (Holland).
Hvad kom først, hønen eller ægget ?? - Det gjorde hanen.

Låst