Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Yoggidk
Drenge
Drenge
Indlæg: 41
Tilmeldt: 24. sep 2010, 10:27
Favoritspiller: Ene

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Yoggidk » 21. jun 2013, 10:36

Jeg håber at AaB havde en scout til confederations cup igår for at se Tahiti!

Hiv ham deres hurtige satan (amatørspiller) Chung Hoe ind på en kontrakt. For satan han så spændende ud. Er det kun mig der synes det???

UDEN PIS

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Martino » 21. jun 2013, 10:39

Jeg er nok lidt mellem på Dalgaard. Kan ikke rigtig se at han kan passe ind i vores spillestil. Granskov kunne være rigtig spændende hvis han ikke har fået glasben i Belgien. Jeg tænker han vil passe bedre ind med teknisk gode offensive spillere som Kusk, Thomsen, Wichmann og SF.
Ken Ilsø ville jeg også byde velkommen hvis det skulle blive aktuelt, men så synes jeg det virker rigtig dumt at Due fik forlænget hvis Ilsø reelt er en mulighed. Medmindre Ilsø er tænkt som angriber. Ved ikke hvor han har spillet på banen i Tyskland.
Jeg savner Winsnes

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 21. jun 2013, 10:49

Mr. Larsen skrev:
frederikshavneren skrev: Læs nu hvad jeg skriver. Jeg har netop ikke skrevet at vi skal hente en etableret angriber. Der er andre debattører der løbende har foreslået Vibe, Pourie mv., men hvis du læser mine indlæg så vil du se, at jeg netop ikke foreslår sådanne spillere da jeg udmærket godt ved, at det er der slet ikke råd til.
Du har forslået flere tåbelige forslag, blandt andet FCKs Pape Paté Diouf eller en mand som Mushanga Bakenga, vih ar altså ikke råd til, uanset hvad du bilder dig selv ind.
frederikshavneren skrev: Dalgaard billig. Tja det er så din vurdering. Husk nu på at Dalgaard er på kontrakt i fodvorteforeningen frem til nytår og dermed skal der betales en transfer for ham. I modsætning til transferfrie angribere skal der betales et transferbeløb for Dalgaard. Viborg er næppe så flinke at de fluks fritstiller Dalgaard da de synes, at det er så synd for AaB at vi netop har mistet Helenius og tilmed er plaget af dårlig økonomi...
Billig i løn, tja mon ikke at han kan se frem til en klækkelig lønforhøjelse hvis han skifter VFF ud med AaB.
No Shit Sherlock, selvfølgelig skal Viborg ha en transfersum på Dalsgaard, MEN han har et halvt år tilbage af kontrakten og Viborg er ikke særligt økonomisk stærke, hvis de skal ha noget ud af ham er det nu, og det ved de godt så selvfølgelige er kravet også lavere end hvis han havde 4 år tilbage. Lønnen tror jeg ikke bliver noget problem, ikke at vi smider os om med penge, men i forhold til hvad jeg forventer Viborg har magtet at gi maden så skulle vi nok kunne gi ham en fornuftig løn uden det sprænger vores budgetter.
frederikshavneren skrev: Hvad Dalgaards niveau angår står jeg ved hvad jeg har skrevet mange gange. At han har bomber i Viborg og Skive siger ærlig talt mest om det elendige niveau i 1. division. I Randers ramte Dalgaard en mirakuløs stime i et par kampe, men det var så det. At Randers formåede at sælge Dalgaard til en tyrkisk klub, det må de stadigvæk kunne grine af.
Det skal du ha lov til at mene, men manden har vist tidligere han kan score mål i Superligaen det er godt nok for mig. At han har floppet i udlandet er jo ikke noget ukendt scenario for danske spiller, det betyder ikke at manden ikke har evner til gøre det i Superligaen.

Dalgaard er en mand med 10-12 mål i støvlerne pr sæson, kan han klare tjansen i et par år imens vi udvikler et par talenter, så kan det næsten ikke blive bedre, med de økonomiske rammer vi nu engang har.
Nu var det ikke mig der foreslog Diouf fra FCK. Så sent som i går var der en anden debattør som foreslog Diouf, hvilket jeg var tvivlende overfor (pga. at han med stor sandsynlighed er for dyr og derudover vel egentlig er en kantspiller).

Hvad Dalgaard angår så skal der altså betales transfer, uanset om han snart har kontraktudløb. I modsætning til dig så tror jeg at Viborg vil kræve meget for at slippe Dalgaard da han var deres absolutte nøglespiller i 1. division. Er prisniveauet 500.000 kr. - 1 million kr? Jeg ved ikke hvilken pris Viborg forlanger, men uanset hvad er det en del penge som bliver "spildt" i transfer. Penge som kan anvendes mere fornuftigt på en bedre angriber.

Dalgaard er en typisk boksangriber som skal sættes i scene. I modsætning til Helenius er Dalgaard elendig uden for feltet, han kan ikke drible og har et teknisk niveau der nogen gange er horribelt. Spillet skal altså ændres hvis vi henter Dalgaard og med tanke på problemerne med det kreative spil i forårssæsonen, kan jeg godt blive bekymret. Vi har for nylig solgt Lucas og Helenius som sammen med Kusk var nøglefigurer i det flotte spil i starten af sidste sæson. På midtbanen er det stort set kun Kusk der er kreativ, Würtz og Augu (og delvist Due) bidrager jo med næsten intet offensivt. Hvis vi erstatter endnu en kreativ spiller med en "knoldesparker" så bliver jeg ærlig talt nervøs for den kommende sæson.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af PeterS » 21. jun 2013, 10:51

Martino skrev:Jeg er nok lidt mellem på Dalgaard. Kan ikke rigtig se at han kan passe ind i vores spillestil. Granskov kunne være rigtig spændende hvis han ikke har fået glasben i Belgien. Jeg tænker han vil passe bedre ind med teknisk gode offensive spillere som Kusk, Thomsen, Wichmann og SF.
Ken Ilsø ville jeg også byde velkommen hvis det skulle blive aktuelt, men så synes jeg det virker rigtig dumt at Due fik forlænget hvis Ilsø reelt er en mulighed. Medmindre Ilsø er tænkt som angriber. Ved ikke hvor han har spillet på banen i Tyskland.
Det bliver ud fra denne tråd svært at gøre alle tilfredse :)

Dalgaard, scorer mange mål men er for gammel og middelmådig

Granskov, har en alder hvor han kan blomstre op og der kan blive tale om et videresalg, men har muligvis for meget glasben. Dertil har han vel aldrig været den helt store målscorer.

Ilsø, umiddelbart heller ikke den største målscorer, men vi ved han har niveauet til superligaen. Dertil kunne man sagtens forestille sig han var den dyreste af de 3 samt den der ville være mest eftertragtet af andre mere pengestærke hold.

Jeg kan ikke lige pege på hvilken en jeg helst så. Men gerne ham der skulle have løn som en opvasker og med sikkerhed score 15 mål de to næste sæsoner for at til sidst at blive skudt afsted for 25 mio. Men tvivler sgu på vi finder ham, selvom nogles urealistiske forventninger er på det niveau..

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4977
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Mr. Larsen » 21. jun 2013, 10:52

frederikshavneren skrev:

Hvad Dalgaard angår så skal der altså betales transfer, uanset om han snart har kontraktudløb. I modsætning til dig så tror jeg at Viborg vil kræve meget for at slippe Dalgaard da han var deres absolutte nøglespiller i 1. division. Er prisniveauet 500.000 kr. - 1 million kr? Jeg ved ikke hvilken pris Viborg forlanger, men uanset hvad er det en del penge som bliver "spildt" i transfer. Penge som kan anvendes mere fornuftigt på en bedre angriber.
Du finder bare en angriber der kan erstatte Helenius for halv til en hel million kr, så klapper jeg i og bukker mig støvet ;)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af limey » 21. jun 2013, 11:00

Det er første gang jeg hører om at en 29-årig fodboldspiller er for gammel. Som oftest er det der man peaker.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 21. jun 2013, 11:01

Andreas Granskov? Seriøst?

Ken Ilsø er en udmærket spiller, der har prøvet en del i Tyskland. Men han er jo ikke spidsangriber - i bedste fald samme type som Søren F. Vi skal have en type, der er god i bagrummet og i feltet - ikke endnu en angriber, der kan falde ned i banen.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Martino » 21. jun 2013, 11:09

PeterS skrev:
Martino skrev:Jeg er nok lidt mellem på Dalgaard. Kan ikke rigtig se at han kan passe ind i vores spillestil. Granskov kunne være rigtig spændende hvis han ikke har fået glasben i Belgien. Jeg tænker han vil passe bedre ind med teknisk gode offensive spillere som Kusk, Thomsen, Wichmann og SF.
Ken Ilsø ville jeg også byde velkommen hvis det skulle blive aktuelt, men så synes jeg det virker rigtig dumt at Due fik forlænget hvis Ilsø reelt er en mulighed. Medmindre Ilsø er tænkt som angriber. Ved ikke hvor han har spillet på banen i Tyskland.
Det bliver ud fra denne tråd svært at gøre alle tilfredse :)

Dalgaard, scorer mange mål men er for gammel og middelmådig

Granskov, har en alder hvor han kan blomstre op og der kan blive tale om et videresalg, men har muligvis for meget glasben. Dertil har han vel aldrig været den helt store målscorer.

Ilsø, umiddelbart heller ikke den største målscorer, men vi ved han har niveauet til superligaen. Dertil kunne man sagtens forestille sig han var den dyreste af de 3 samt den der ville være mest eftertragtet af andre mere pengestærke hold.

Jeg kan ikke lige pege på hvilken en jeg helst så. Men gerne ham der skulle have løn som en opvasker og med sikkerhed score 15 mål de to næste sæsoner for at til sidst at blive skudt afsted for 25 mio. Men tvivler sgu på vi finder ham, selvom nogles urealistiske forventninger er på det niveau..
Jeg er helt enig. Prøvede bare at stille de forskellige spillere op som jeg ser dem. Jeg er enig i at Granskov ville være en satsning men så dårlig var han ikke da han var i FCN så vidt jeg husker.
Jeg savner Winsnes

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 21. jun 2013, 11:09

Mr. Larsen skrev:
frederikshavneren skrev:

Hvad Dalgaard angår så skal der altså betales transfer, uanset om han snart har kontraktudløb. I modsætning til dig så tror jeg at Viborg vil kræve meget for at slippe Dalgaard da han var deres absolutte nøglespiller i 1. division. Er prisniveauet 500.000 kr. - 1 million kr? Jeg ved ikke hvilken pris Viborg forlanger, men uanset hvad er det en del penge som bliver "spildt" i transfer. Penge som kan anvendes mere fornuftigt på en bedre angriber.
Du finder bare en angriber der kan erstatte Helenius for halv til en hel million kr, så klapper jeg i og bukker mig støvet ;)
Sjovt at du pludselig er så positivt indstillet overfor Dalgaard. Hvis du ser i "Dalgaard tråden", som langsomt er blevet vakt til live igen har du selv været yderst kritisk overfor ham. Det er selvfølgelig i orden at ændre mening, det er ikke min pointe med dette indlæg, det sker endda at jeg selv engang imellem ændrer mening.
Jeg undrer mig bare.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4977
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Mr. Larsen » 21. jun 2013, 11:16

frederikshavneren skrev:
Mr. Larsen skrev:
frederikshavneren skrev:

Hvad Dalgaard angår så skal der altså betales transfer, uanset om han snart har kontraktudløb. I modsætning til dig så tror jeg at Viborg vil kræve meget for at slippe Dalgaard da han var deres absolutte nøglespiller i 1. division. Er prisniveauet 500.000 kr. - 1 million kr? Jeg ved ikke hvilken pris Viborg forlanger, men uanset hvad er det en del penge som bliver "spildt" i transfer. Penge som kan anvendes mere fornuftigt på en bedre angriber.
Du finder bare en angriber der kan erstatte Helenius for halv til en hel million kr, så klapper jeg i og bukker mig støvet ;)
Sjovt at du pludselig er så positivt indstillet overfor Dalgaard. Hvis du ser i "Dalgaard tråden", som langsomt er blevet vakt til live igen har du selv været yderst kritisk overfor ham. Det er selvfølgelig i orden at ændre mening, det er ikke min pointe med dette indlæg, det sker endda at jeg selv engang imellem ændrer mening.
Jeg undrer mig bare.
Prøv at kigge på datoen af mit Indlæg, den er 8 måneder siden, og man må sige han tog 1 Division med storm efter sit skifte til Viborg, de 27 mål kan kun imponerer folk (bortset lige fra dig).
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 21. jun 2013, 11:21

Mr. Larsen skrev:
frederikshavneren skrev:
Mr. Larsen skrev:
frederikshavneren skrev:

Hvad Dalgaard angår så skal der altså betales transfer, uanset om han snart har kontraktudløb. I modsætning til dig så tror jeg at Viborg vil kræve meget for at slippe Dalgaard da han var deres absolutte nøglespiller i 1. division. Er prisniveauet 500.000 kr. - 1 million kr? Jeg ved ikke hvilken pris Viborg forlanger, men uanset hvad er det en del penge som bliver "spildt" i transfer. Penge som kan anvendes mere fornuftigt på en bedre angriber.
Du finder bare en angriber der kan erstatte Helenius for halv til en hel million kr, så klapper jeg i og bukker mig støvet ;)
Sjovt at du pludselig er så positivt indstillet overfor Dalgaard. Hvis du ser i "Dalgaard tråden", som langsomt er blevet vakt til live igen har du selv været yderst kritisk overfor ham. Det er selvfølgelig i orden at ændre mening, det er ikke min pointe med dette indlæg, det sker endda at jeg selv engang imellem ændrer mening.
Jeg undrer mig bare.
Prøv at kigge på datoen af mit Indlæg, den er 8 måneder siden, og man må sige han tog 1 Division med storm efter sit skifte til Viborg, de 27 mål kan kun imponerer folk (bortset lige fra dig).
11. november er indlægget fra. Dette tidspunkt var vel forholdsvis kort før vinterpausen i 1. division. Det er rigtigt at stemningen er vendt i forhold til Dalgaard. De fleste er blevet noget mere positive overfor "lazy boy", men jeg tvivler ærlig talt på om jeg er den eneste der vil være enormt skuffet hvis AaB ender med at købe Dalgaard.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4977
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Mr. Larsen » 21. jun 2013, 11:23

Det er vi klar over, det behøver du ikke graver mere i ;)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Søgaard » 21. jun 2013, 11:29

Kunne sagtens se Dalgaard i AaB. Havde forventet noget østeuropæisk lotto-køb. Dalgaard kommer til at brænde chancer, men det har Helenius ved gud også gjort i sine seneste 2 år. Vi har masser af spillere der kan smide den ind til Dalgaard i Kusk, Thomsen, Wichmann og SF - det skulle nok kunne fungere. Jeg siger ikke han er Messi, men så langsom og dårlig en dribler er han heller ikke, som nogen gør ham til.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 21. jun 2013, 11:58

Tænk hvis det var en svensk angriber, der netop havde loddet 27 for Hammarby og de sidste 9 år havde smidt 123 kasser ind på 196 kampe i Allsvenskan og Superettan.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Martino » 21. jun 2013, 12:11

Yankee skrev:Tænk hvis det var en svensk angriber, der netop havde loddet 27 for Hammarby og de sidste 9 år havde smidt 123 kasser ind på 196 kampe i Allsvenskan og Superettan.
Haha good one. Som sagt jeg er mellem. Kommer han siger jeg ok, og kommer han ikke er det også helt fint.
Jeg savner Winsnes

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1349
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af white splash » 21. jun 2013, 12:30

Yankee skrev:Tænk hvis det var en svensk angriber, der netop havde loddet 27 for Hammarby og de sidste 9 år havde smidt 123 kasser ind på 196 kampe i Allsvenskan og Superettan.
Så blev den vist lukket... :D
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4438
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af doukas » 21. jun 2013, 12:44

white splash skrev:
Yankee skrev:Tænk hvis det var en svensk angriber, der netop havde loddet 27 for Hammarby og de sidste 9 år havde smidt 123 kasser ind på 196 kampe i Allsvenskan og Superettan.
Så blev den vist lukket... :D
Ha! Så blev svensker-kortet trukket endnu engang :D

Var det Duncan, der også blev "svensk-gjort" hvorefter folk herinde blev helt ellevilde?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af BoT » 21. jun 2013, 12:53

Yankee skrev:Tænk hvis det var en svensk angriber, der netop havde loddet 27 for Hammarby og de sidste 9 år havde smidt 123 kasser ind på 196 kampe i Allsvenskan og Superettan.
10 års debatside.dk-logik samlet i én sætning. Bravo.

AalborgTrendies

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af AalborgTrendies » 21. jun 2013, 13:07

Yankee skrev:Tænk hvis det var en svensk angriber, der netop havde loddet 27 for Hammarby og de sidste 9 år havde smidt 123 kasser ind på 196 kampe i Allsvenskan og Superettan.
Dårlig sammenligning - presset i Hammarby fra medier og fans kan kun sammenlignes med det i FCK og Brøndby...
Dalgaard har jo aldrig været et sted, hvor presset har været stort på ham.
Jeg anfægter ikke at Dalgaard kan være en OK løsning. Men jeg ved ikke om han som type er hvad vi har brug for. Specielt opspilsmæssigt, hvor jeg ikke synes han er særligt dygtig.

Ingen tvivl om at han kan lave mål... I divisionerne. Jeg vil gerne se ham på højeste niveau igen.

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af duncan88 » 21. jun 2013, 14:15

Kunne også være lækkert med denne angriber, men det bliver det næppe:

http://en.wikipedia.org/wiki/Rasmus_J%C3%B6nsson" onclick="window.open(this.href);return false;
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Låst