Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af AaB-Jones » 29. jul 2013, 13:23

slammer skrev:
thomasjn skrev:Har det lidt blandet med Junker. Hans alder er deroppe, hvor man kan frygte han er en has-been og derudover skræmmer pokersagen altså.
Det kan jeg simpelthen ikke forstå. Junker ville i mine øjne være en klassesigning, men jeg tror simpelthen ikke på at vi er attraktive nok til at han vil slutte af heroppe.
Ene spillede hele premierekampen for Mechelen, så jeg tror, at han er udelukket i denne omgang - til gengæld kan han jo i stedet give Junker en varm anbefaling omkring sin tidligere klub..

Drømmevinduet må vel være:
Ind:
Magnus Troest (fri)
Anders K. Jacobsen (Fredericia) - supersub med mål i støvlerne
Junker (Mechelen) - alternativt Denni Avdic

Ud:
Lasse Nielsen (gerne for + 5 mio)
Rolf Toft (1 år i Vendsyssel)

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af hje1980 » 29. jul 2013, 13:33

AaB-Jones skrev:
slammer skrev:
thomasjn skrev:Har det lidt blandet med Junker. Hans alder er deroppe, hvor man kan frygte han er en has-been og derudover skræmmer pokersagen altså.
Det kan jeg simpelthen ikke forstå. Junker ville i mine øjne være en klassesigning, men jeg tror simpelthen ikke på at vi er attraktive nok til at han vil slutte af heroppe.
Ene spillede hele premierekampen for Mechelen, så jeg tror, at han er udelukket i denne omgang - til gengæld kan han jo i stedet give Junker en varm anbefaling omkring sin tidligere klub..

Drømmevinduet må vel være:
Ind:
Magnus Troest (fri)
Anders K. Jacobsen (Fredericia) - supersub med mål i støvlerne
Junker (Mechelen) - alternativt Denni Avdic

Ud:
Lasse Nielsen (gerne for + 5 mio)
Rolf Toft (1 år i Vendsyssel)
Enig på nær med AK... kan ikke se hvad vi skal med ham...

HVIS Junker (eller en anden kommer) så vil der stadig være Curth, Søren F og Spalvis... det er nok til 2 pladser...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. jul 2013, 13:35

Jeg synes faktisk Junker er et rigtigt godt bud, hvis vi kigger på øverste hylde. Vi har tidligere været ude efter ham, og han er vel noget af det tætteste man kan komme på sikkerhed for superligamål. Desuden er han vel ganske vant til teknisk bold, efter sin tid i især Holland, men er alligevel samtidig en type som fylder, og kan tage kampen op i feltet ved indlæg.

Jo tak, det ville være en klassesigning.

At han er ved at nærme sig karrierens efterår betyder i min bog intet, udover at det kan være nemmere at holde på ham hvis han klapper 20 kasser ind for os, end en ung fremadstormende gut, så for kontinuitetens skyld gør det bestemt ikke noget.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 29. jul 2013, 13:38

AaB-Jones skrev:
slammer skrev:
thomasjn skrev:Har det lidt blandet med Junker. Hans alder er deroppe, hvor man kan frygte han er en has-been og derudover skræmmer pokersagen altså.
Det kan jeg simpelthen ikke forstå. Junker ville i mine øjne være en klassesigning, men jeg tror simpelthen ikke på at vi er attraktive nok til at han vil slutte af heroppe.
Ene spillede hele premierekampen for Mechelen, så jeg tror, at han er udelukket i denne omgang - til gengæld kan han jo i stedet give Junker en varm anbefaling omkring sin tidligere klub..

Drømmevinduet må vel være:
Ind:
Magnus Troest (fri)
Anders K. Jacobsen (Fredericia) - supersub med mål i støvlerne
Junker (Mechelen) - alternativt Denni Avdic

Ud:
Lasse Nielsen (gerne for + 5 mio)
Rolf Toft (1 år i Vendsyssel)
Og så ville dette være det bedste vindue længe. Jeg er ikke sikker på, at vi behøver Troest, men hvis han er relativt billig i drift, så lad ham da komme. Kunne han også være et alternativ på højre og/eller venstre back?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Gaarde6 » 29. jul 2013, 13:44

Jesper Schmidt skrev:Jeg synes faktisk Junker er et rigtigt godt bud, hvis vi kigger på øverste hylde. Vi har tidligere været ude efter ham, og han er vel noget af det tætteste man kan komme på sikkerhed for superligamål. Desuden er han vel ganske vant til teknisk bold, efter sin tid i især Holland, men er alligevel samtidig en type som fylder, og kan tage kampen op i feltet ved indlæg.

Jo tak, det ville være en klassesigning.

At han er ved at nærme sig karrierens efterår betyder i min bog intet, udover at det kan være nemmere at holde på ham hvis han klapper 20 kasser ind for os, end en ung fremadstormende gut, så for kontinuitetens skyld gør det bestemt ikke noget.
Jeg er fuldstændig enig!!

Kan bare overhovedet ikke forestille mig, at vi kan lokke ham herop!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 29. jul 2013, 13:48

Junker ville sgu - i klubbens nuværende situation - være tæt på et drømmescenarie på en to-årig kontrakt. Problemet er så bare, at det ikke er én vi køber med videreudvikling og salg for øje. Men sådan må det så være.

Det næstbedste ville vel være at snuppe ham på en et-årig leje, hvilket vil give Spalvis tid til langsomt at få hår på brystet.
Fodbold skal ses med hjertet!

AalborgTrendies

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af AalborgTrendies » 29. jul 2013, 13:52

Gaarde6 skrev: Jeg er fuldstændig enig!!

Kan bare overhovedet ikke forestille mig, at vi kan lokke ham herop!
Nej, vi er jo ludfattige, overhovedet ikke attraktive og den danske liga er kun lige marginalt over den islandske...

Selvfølgelig kan vi lokke ham. En af grundene til at spillerne flygter fra Holland og Belgien er pga. en presset økonomi i klubberne fra sub-toppen og nedad. Efter en rigtig skidt sæson sidste sæson, så skal Mechelen prioritere deres midler korrekt. Og det er klart, at hvis Junker trækker en udmærket løn, men er 4. valg, så vil de gerne have ham ud af klubben.
Junker kan få en fin retræte-løn i AaB, hvor han nok vil kræve det samme som Curth.

Lad mig nu lige minde om at det generelle lønniveau i Superligaen er kraftigt faldende.
Og at AaB ikke er tilnærmelsesvis ligeså hårdt ramt, som det var tilfældet i transfervinduet for et par år siden hvor man hentede Dickson ind på lån for den knap halve million man havde i transferbudgettet.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. jul 2013, 13:54

Gaarde6 skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg synes faktisk Junker er et rigtigt godt bud, hvis vi kigger på øverste hylde. Vi har tidligere været ude efter ham, og han er vel noget af det tætteste man kan komme på sikkerhed for superligamål. Desuden er han vel ganske vant til teknisk bold, efter sin tid i især Holland, men er alligevel samtidig en type som fylder, og kan tage kampen op i feltet ved indlæg.

Jo tak, det ville være en klassesigning.

At han er ved at nærme sig karrierens efterår betyder i min bog intet, udover at det kan være nemmere at holde på ham hvis han klapper 20 kasser ind for os, end en ung fremadstormende gut, så for kontinuitetens skyld gør det bestemt ikke noget.
Jeg er fuldstændig enig!!

Kan bare overhovedet ikke forestille mig, at vi kan lokke ham herop!
Han gik vel helt i stå i Holland, og er nu droppet i Belgien... mon ikke han synes det kan være på tide at vende hjem? Og så tror jeg godt det med at vi har været ude efter ham tidligere (i flere omgange mener jeg) kan have betydning. Det samme kan den tilgang til spillet vi har, og så tror jeg da AaB ses som et spændende projekt for tiden, med masser af potentiale, udsigter til fast spilletid, og ro i baglandet.

Jeg har sværere ved at forestille mig vi har råd, men med de toner som er kommet fra AaB, lyder det jo til at der er lønkroner til rådighed for en angriber i det lag.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af hje1980 » 29. jul 2013, 14:16

AaB 85 95 99 08 skrev:Junker ville sgu - i klubbens nuværende situation - være tæt på et drømmescenarie på en to-årig kontrakt. Problemet er så bare, at det ikke er én vi køber med videreudvikling og salg for øje. Men sådan må det så være.

Det næstbedste ville vel være at snuppe ham på en et-årig leje, hvilket vil give Spalvis tid til langsomt at få hår på brystet.
Hvordan er dette et problem?

Vi kan da vel godt købe med henblik på succes nu og her... en succes er altså ikke altid lig med et videresalg. Men kan en ny spiller sørge for placering højt i tabellen og gå på fri transfer, så er det vel bedre en lavere placering og et salg på måske 10 mio...
Kan være de høje placeringer giver ekstra indtjening på anden vis...

Kovacs
Superliga
Superliga
Indlæg: 743
Tilmeldt: 8. jul 2005, 13:08
Favoritspiller: Martin P!

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Kovacs » 29. jul 2013, 14:17

Ole Budtz har tidligere været nævnt herinde. Måske han stadigvæk kan være potentiel, især hvis vi tager klubbens nuværende økonomi in mente? Han kan spille både midterforsvars- og angrebspladsen , så der vil være tale om en win-win, og skulle vi risikere at sælge Lasse Nielsen også, så ville vi samtidig have en ekstra gardering der.

Han spillede sidste år fast for Roskilde i 1 division, og spiller pt. i FC Lejre, så mon ikke at han økonomisk er overkommelig? Han havde i hvert fald superligaklasse dengang han var i AGF. En klasse som jeg er sikker på at vores dygtige trænerteam, sagtens kan finde frem igen! Vi har jo tidligere med stor succes haft ældre spillere i truppen som Martin S Jensen og Wæhler, så hvorfor ikke?

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 20. feb 2008, 09:42
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Konsulenten » 29. jul 2013, 14:22

Kovacs skrev:Ole Budtz har tidligere været nævnt herinde. Måske han stadigvæk kan være potentiel, især hvis vi tager klubbens nuværende økonomi in mente? Han kan spille både midterforsvars- og angrebspladsen , så der vil være tale om en win-win, og skulle vi risikere at sælge Lasse Nielsen også, så ville vi samtidig have en ekstra gardering der.

Han spillede sidste år fast for Roskilde i 1 division, og spiller pt. i FC Lejre, så mon ikke at han økonomisk er overkommelig? Han havde i hvert fald superligaklasse dengang han var i AGF. En klasse som jeg er sikker på at vores dygtige trænerteam, sagtens kan finde frem igen! Vi har jo tidligere med stor succes haft ældre spillere i truppen som Martin S Jensen og Wæhler, så hvorfor ikke?
Helt sikkert! Hvis vi samtidig kan lokke Ivan Nielsen fra Amager, ville vi have et gennemrutineret midterforsvar.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 29. jul 2013, 14:23

hje1980 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Junker ville sgu - i klubbens nuværende situation - være tæt på et drømmescenarie på en to-årig kontrakt. Problemet er så bare, at det ikke er én vi køber med videreudvikling og salg for øje. Men sådan må det så være.

Det næstbedste ville vel være at snuppe ham på en et-årig leje, hvilket vil give Spalvis tid til langsomt at få hår på brystet.
Hvordan er dette et problem?

Vi kan da vel godt købe med henblik på succes nu og her... en succes er altså ikke altid lig med et videresalg. Men kan en ny spiller sørge for placering højt i tabellen og gå på fri transfer, så er det vel bedre en lavere placering og et salg på måske 10 mio...
Kan være de høje placeringer giver ekstra indtjening på anden vis...
Man skal sgu godt nok være sort-seer, for at angribe den del af mit indlæg, når jeg starter med at skrive, at Junker er et drømmescenarie.

Men nu vel, jeg indrømmer, at der med fordel i stedet for "problem" kunne have stået ""lille minus". For vi er vel enige om, at det helt optimale for en klub som AaB er en, man har en chance for også at spinde guld på vej videresalg.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 29. jul 2013, 14:24

Konsulenten skrev:
Kovacs skrev:Ole Budtz har tidligere været nævnt herinde. Måske han stadigvæk kan være potentiel, især hvis vi tager klubbens nuværende økonomi in mente? Han kan spille både midterforsvars- og angrebspladsen , så der vil være tale om en win-win, og skulle vi risikere at sælge Lasse Nielsen også, så ville vi samtidig have en ekstra gardering der.

Han spillede sidste år fast for Roskilde i 1 division, og spiller pt. i FC Lejre, så mon ikke at han økonomisk er overkommelig? Han havde i hvert fald superligaklasse dengang han var i AGF. En klasse som jeg er sikker på at vores dygtige trænerteam, sagtens kan finde frem igen! Vi har jo tidligere med stor succes haft ældre spillere i truppen som Martin S Jensen og Wæhler, så hvorfor ikke?
Helt sikkert! Hvis vi samtidig kan lokke Ivan Nielsen fra Amager, ville vi have et gennemrutineret midterforsvar.
Når B 1903 kan lande Mellberg, er Ivan Nielsen da ikke helt urealistisk for os.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Gaarde6 » 29. jul 2013, 14:27

AalborgTrendies skrev:
Gaarde6 skrev: Jeg er fuldstændig enig!!

Kan bare overhovedet ikke forestille mig, at vi kan lokke ham herop!
Nej, vi er jo ludfattige, overhovedet ikke attraktive og den danske liga er kun lige marginalt over den islandske...

Selvfølgelig kan vi lokke ham. En af grundene til at spillerne flygter fra Holland og Belgien er pga. en presset økonomi i klubberne fra sub-toppen og nedad. Efter en rigtig skidt sæson sidste sæson, så skal Mechelen prioritere deres midler korrekt. Og det er klart, at hvis Junker trækker en udmærket løn, men er 4. valg, så vil de gerne have ham ud af klubben.
Junker kan få en fin retræte-løn i AaB, hvor han nok vil kræve det samme som Curth.

Lad mig nu lige minde om at det generelle lønniveau i Superligaen er kraftigt faldende.
Og at AaB ikke er tilnærmelsesvis ligeså hårdt ramt, som det var tilfældet i transfervinduet for et par år siden hvor man hentede Dickson ind på lån for den knap halve million man havde i transferbudgettet.
Nu stod Ene jo frem og sagde han havde en rigtig god kontrakt dernede.
Mon ikke det samme er tilfældet for Junker ?

Når det er sagt, vil jeg da håbe du har ret og han kan lokkes her til!
Han ville i mine øjne være en drømme signing!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 29. jul 2013, 14:33

Har Lynge ikke været ret varm på Junker tidligere, når vi har manglet en angriber? Måske er det hans sidste es i ærmet?

Sambaman
2. div
2. div
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12. mar 2013, 20:28

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Sambaman » 29. jul 2013, 14:36

Konsulenten skrev: Helt sikkert! Hvis vi samtidig kan lokke Ivan Nielsen fra Amager, ville vi have et gennemrutineret midterforsvar.
Vi har næppe midler nok til at lande IvaN, med de mængder øller han skal have i sign-on.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Martino » 29. jul 2013, 14:37

Forstår ikke helt det store ønske omkring Junker. Jeg vil hellere have en med lidt mere potentiale fremadrettet men som stadig er en forstærkning nu.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Gaarde6 » 29. jul 2013, 14:40

Martino skrev:Forstår ikke helt det store ønske omkring Junker. Jeg vil hellere have en med lidt mere potentiale fremadrettet men som stadig er en forstærkning nu.
Ja det ville jo være dejligt.
Men mon ikke også prisen er en anden så ?

Synes en Junker handel er tæt på det optimale, hvis vi skal køre stilen videre og klække vores egne talenter.
Det vil give Spalvis den ro (Og læremester) Han behøver for at blive god for os.

Sambaman
2. div
2. div
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12. mar 2013, 20:28

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Sambaman » 29. jul 2013, 14:41

AaB-Jones skrev:
slammer skrev:
thomasjn skrev:Har det lidt blandet med Junker. Hans alder er deroppe, hvor man kan frygte han er en has-been og derudover skræmmer pokersagen altså.
Det kan jeg simpelthen ikke forstå. Junker ville i mine øjne være en klassesigning, men jeg tror simpelthen ikke på at vi er attraktive nok til at han vil slutte af heroppe.
Ene spillede hele premierekampen for Mechelen, så jeg tror, at han er udelukket i denne omgang - til gengæld kan han jo i stedet give Junker en varm anbefaling omkring sin tidligere klub..

Drømmevinduet må vel være:
Ind:
Magnus Troest (fri)
Anders K. Jacobsen (Fredericia) - supersub med mål i støvlerne
Junker (Mechelen) - alternativt Denni Avdic

Ud:
Lasse Nielsen (gerne for + 5 mio)
Rolf Toft (1 år i Vendsyssel)
Mere eller mindre enig. AK47 ved jeg ikke helt om er nødvendig, men kunne da være fint nok.
I forhold til Rolf kunne det være lækkert at leje ham ud, men jeg synes generelt vi er for dårlige til at leje spillere ud. Sidst vi lejede en spiller ud var vel Due(?) og det er ved at være noget tid siden.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Tyskeren » 29. jul 2013, 14:58

BUDDHA skrev:Rigtigt nok, men Tyskeren..er det ikke lufthavnsfyren?? eller tager jeg fejl?
Jeg er sgu ikke nogen lufthavnsfyr.. Det er en bekendt som skriver på facebook, at han har set Junker i Aalborg idag.. Mere ved jeg ikke!!

Låst