Du misser pointen med at jeg specifikt fremhæver RJ og delvist AK. For selvfølgelig kunne man køre den til det ekstreme (som du gør)og sige det om alle spillere - inkl. f.eks. Risgaard eller nogle af de spillere som vi ikke solgte (som f.eks. LN og Kusk). Men grunden til, at det er de to som jeg fremhæver er, at det er et meget tyndt grundlag vi har at vurdere dem på. RJ har ingen set spille hverken i AaB eller andet sted i meget, meget lang tid - derfor må det være et markant større spørgsmålstegn hvad han kan end om en spiller passer ind i AaB/rammer formen mens han er her. Lidt samme problem med AK (dog ikke så udpræget). Det modsatte eksempel er Risgaard, som vi ved hvad han leverede i Silkeborg i sidste sæson og hvad han har gjort her i AaB i denne sæson. Her er der et grundlag at vurdere på, som ikke afhænger af om han rammer en formnedgang eller ej - niveauet er der, samt vi manglede hans kompetencer på den plads og det er derfor en god signing.BoT skrev:Men sådan vil det jo være for ALLE spillere. Så i princippet kan man ikke give karakter før om måske to år.Jacob skrev:Vurderingen af transfervinduet er vel svær at lave på nuværende tidspunkt. Generelt er jeg enig i jeres ovenstående vurderinger, men det helt store sprængende/ømme punkt for os er vel en manglende målscorer oppe foran efter salget af Helenius. Her kan man have forhåbninger til at AK viser lovende takter, samt at vores svenske ven kommer op i omdrejning efter landskampspausen og scorer løs. Det er bare alt for tidligt at sige noget om endnu - dertil har vi set for lidt pt. Resten er dog rimeligt godt. Vinduet er vel dermed endt et sted imellem 5-8/9 Curth -tommelfingre, afhængig af hvor målfarlige de to herrer viser sig at være.
Hvilken angriber, kunne man have købt, hvor der havde været GARANTI for 15 mål? En sådan er kun meget få gange blevet handlet i superligaens historie.
Pointen er stadigvæk at på vores ømmeste position, der mangler vi et dybere grundlag til at vurdere om det har været gode handler. Også mere end om de viser sig at ramme formen mens de er her eller ej - for det er reelt set det du argumenterer i ovenstående.