Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 31. aug 2013, 19:19

alithebeast skrev: Tja, han lever ikke op til alle punkter, meeeen..
Han er sort når jeg lukker øjnene og det er nok for mig! Velkommen til klubben Ibra
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af FCM » 31. aug 2013, 20:51

Vi er vel også ved at være så tæt på vinduets lukning, at Bendtners fascination af AaBs talentarbejde begynder at trække ham mod dobbelt-a. Det er vel en ok erstatning for Curth, som onde tunger også vil vide, aldrig rigtig har brudt sig om AaBs talentfokus.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Funky » 31. aug 2013, 21:28

FCM skrev:Vi er vel også ved at være så tæt på vinduets lukning, at Bendtners fascination af AaBs talentarbejde begynder at trække ham mod dobbelt-a. Det er vel en ok erstatning for Curth, som onde tunger også vil vide, aldrig rigtig har brudt sig om AaBs talentfokus.
Så længe slave-karavanerne ikke kører længere nordpå end den midtjyske metropol må vi jo nøjes med fallerede, selvfede evighedstalenter i model grisefarve. Sådan er verden så uretfærdig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af BBS » 1. sep 2013, 00:25

Funky skrev: Så længe slave-karavanerne ikke kører længere nordpå end den midtjyske metropol må vi jo nøjes med fallerede, selvfede evighedstalenter i model grisefarve. Sådan er verden så uretfærdig.
Billede

nikolaikoch
Drenge
Drenge
Indlæg: 31
Tilmeldt: 7. jan 2011, 18:35

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af nikolaikoch » 2. sep 2013, 09:11

Horsens har i følge bold.dk forsøgt at leje Wichmann, men AaB har afvist.

http://www.bold.dk/nyt/Horsens-gik-forgaeves-hos-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Det havde jeg nu egentlig set som ideelt, vi er ok dækket ind centralt, men det kan være KN mener vi bliver for tyndt besat på kanterne.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Forza » 2. sep 2013, 10:59

nikolaikoch skrev:Horsens har i følge bold.dk forsøgt at leje Wichmann, men AaB har afvist.

http://www.bold.dk/nyt/Horsens-gik-forgaeves-hos-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Det havde jeg nu egentlig set som ideelt, vi er ok dækket ind centralt, men det kan være KN mener vi bliver for tyndt besat på kanterne.
Tror han foretrækker at beholde ham da han både kan sættes ind på kanterne og midt-midt hvis der skulle være skader/karantæner. Forstår dog ikke hvorfor man i sin tid hentede Hallur nu når han aldrig er i nærheden af at spille.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af BoT » 2. sep 2013, 11:05

Wichmann spillede en fin kamp mod Silkeborg og indeholder kvaliteter, som vores øvrige centrale midtbanespillere ikke har. Vi skal altså ikke smadre vores bredde fuldstændig, bare fordi, en spiller har spillet én lidt anonym kamp.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Mr. Larsen » 2. sep 2013, 11:47

BoT skrev:Wichmann spillede en fin kamp mod Silkeborg og indeholder kvaliteter, som vores øvrige centrale midtbanespillere ikke har. Vi skal altså ikke smadre vores bredde fuldstændig, bare fordi, en spiller har spillet én lidt anonym kamp.
Han er ved at ha spillet snart 100 kampe for AaB uden at slå til, jeg tror de fleste begynder at tvivle på om han overhovedet kommet til det.

Vi er godt besat på den midtbane, og vi har talenter på vej frem, der er sgu ikke nogen grund til at holde fast i en mand som meget sjældent præsterer, når man kan gi nogen af de unge og talentfulde spiller vi har chancen i stedet.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 2. sep 2013, 12:13

Mr. Larsen skrev:
BoT skrev:Wichmann spillede en fin kamp mod Silkeborg og indeholder kvaliteter, som vores øvrige centrale midtbanespillere ikke har. Vi skal altså ikke smadre vores bredde fuldstændig, bare fordi, en spiller har spillet én lidt anonym kamp.
Han er ved at ha spillet snart 100 kampe for AaB uden at slå til, jeg tror de fleste begynder at tvivle på om han overhovedet kommet til det.

Vi er godt besat på den midtbane, og vi har talenter på vej frem, der er sgu ikke nogen grund til at holde fast i en mand som meget sjældent præsterer, når man kan gi nogen af de unge og talentfulde spiller vi har chancen i stedet.
Jeg tvivler stærkt på om Wichmann slår til i AaB. Han har fået mange chancer, men har på intet tidspunkt grebet chancen. Det er ikke alle talenter, som klarer den svære overgang til seniorfodbold. Wichmann ligner et klassisk eksempel herpå.
Selvfølgelig har Wichmann kvaliteter (pasningsspil og chanceskabende spil), men generelt bidrager han med for lidt. Han er langsom og har det med at være fuldstændig usynlig.

Alligevel kan det være fornuftigt nok at beholde Wichmann trods interessen fra AC Horsens. Truppen er heldigvis stort set forskånet for alvorlige skader, men der er jo ingen garanti for at det fortsætter (anti jinx). Hvis vi pludselig får et par skader på den centrale midtbane er vi meget sårbare, hvis vi tilmed har skibet Wichmann afsted.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af dyhrmaN » 2. sep 2013, 12:29

Jeg synes, det er helt vildt, hvor meget de andre klubber shopper på markedet.

AaB har handlet meget lidt i forhold til FCK, FCN, Brøndby, Esbjerg og OB. Man kan virkeligt godt se, hvem der har penge, og hvem der ikke har. Med alle de nye flotte navne, de andre klubber disker op med, kunne man forestille sig en skævvridning af ligaen og en stor kvalitetsforskel, men indtil videre lader det jo ikke til at være tilfældet. Det er rart at se, at man ikke bare kan købe sig til succes, men at et stærkt AaB-kollektiv bygget på egne talenter, kunne vinde over købeklubben Brøndby igår.
Det er lidt som om, de andre leger Football Manager, og bare køber og køber indtil det virker. Jeg frygter, at AaB bliver overhalet af klubber med stærke udenlandske spillere, der har købt sig til kvalitet. Men sådan er det vel, den fattige klubs lod...

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Mr. Larsen » 2. sep 2013, 12:45

dyhrmaN skrev:Jeg synes, det er helt vildt, hvor meget de andre klubber shopper på markedet.

AaB har handlet meget lidt i forhold til FCK, FCN, Brøndby, Esbjerg og OB. Man kan virkeligt godt se, hvem der har penge, og hvem der ikke har. Med alle de nye flotte navne, de andre klubber disker op med, kunne man forestille sig en skævvridning af ligaen og en stor kvalitetsforskel, men indtil videre lader det jo ikke til at være tilfældet. Det er rart at se, at man ikke bare kan købe sig til succes, men at et stærkt AaB-kollektiv bygget på egne talenter, kunne vinde over købeklubben Brøndby igår.
Det er lidt som om, de andre leger Football Manager, og bare køber og køber indtil det virker. Jeg frygter, at AaB bliver overhalet af klubber med stærke udenlandske spillere, der har købt sig til kvalitet. Men sådan er det vel, den fattige klubs lod...
især FCN, BIF og OB panikker jo for tiden, man tror stadig på man kan købe sig til succes på kortsigt, heldigvis har det ikke kunne lad sig gøre endnu, og det er jo bare et kæmpe rygklap til de klubber som virkelig arbejder med egne talenter og gir dem tiden til at skridtet op.

De senere par år har været fantastiske, vi har ikke vundet så meget som tidligere men det er hovedsageligt lokale drenge, det er en succes historie i sig selv, og jeg er sikker på for Dansk fodbold at det meget vigtig klubberne satser ekstra på egne folk og ikke bare køber udlændinge som tidligere.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af degn » 2. sep 2013, 13:11

nikolaikoch skrev:Horsens har i følge bold.dk forsøgt at leje Wichmann, men AaB har afvist.

http://www.bold.dk/nyt/Horsens-gik-forgaeves-hos-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Det havde jeg nu egentlig set som ideelt, vi er ok dækket ind centralt, men det kan være KN mener vi bliver for tyndt besat på kanterne.

Katastrofe at AaB ikke slår til. jeg ville næsten gerne have betalt 2 måneders løn for ham i Horsens. bare for at være sikker på at AaB ikke bruger ham.
I kampen i går som såvel 80% af alle kampe han har spillet. er han totalt anonym og usynlig. når han modtager bolden, spiller han den altid sikkert tilbage igen. laver ikke noget overraskende, kan ikke afdrible en mand, er derudover også for langsom. han forbliver desværre for mig et uklækket evighedstalent. tror han ville have godt af et par år i 1 division.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af BoT » 2. sep 2013, 13:13

Men er du misundelig? Ud over Thomas Kahlenberg og Olof Melberg er det jo ike ligefrem topklasse-spillere, der er blevet hentet til de andre klubber. Djiby Fall har også en gang været god i DK, men hvordan er hans tilstand nu?

Jeg er godt tilfreds med vores trup pt - Anders K ligner en mand, der kan blive årets tilgang i ligaen - ligesom Risgård har vist sig at passe rigtig godt ind på holdet.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af dyhrmaN » 2. sep 2013, 13:24

BoT skrev:Men er du misundelig? Ud over Thomas Kahlenberg og Olof Melberg er det jo ike ligefrem topklasse-spillere, der er blevet hentet til de andre klubber. Djiby Fall har også en gang været god i DK, men hvordan er hans tilstand nu?

Jeg er godt tilfreds med vores trup pt - Anders K ligner en mand, der kan blive årets tilgang i ligaen - ligesom Risgård har vist sig at passe rigtig godt ind på holdet.
Både og. Jeg synes, det er vildt fedt AaBs projekt med egne talenter og unge spillere, men frygter for resultaterne.

Det er synd, at talentudvikling kun har noget med krisetider at gøre. Og så bliver normen i ligaen hurtigt, at man skal købe sig til succes, for ellers bliver man overhalet indenom...
Jeg synes, det er en smule mystisk alle disse klubber, der erklærer, at de vil satse på talenter. Så snart de kommer til penge, går de ud og handler løs og køber ind på alle de pladser, hvor de kun er dækket af talenter. Selv Esbjerg gør det...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af jonas386 » 2. sep 2013, 13:35

Jeg synes filosofien AaB kører for tiden er sen rigtige, altså sats på unge talenter og supplere med en profil eller 2 udefra. Det er en stil mange af de andre klubber gerne vil have, men de har ikke tålmodigheden, træneren eller talenterne til det. Det har AaB, og derfor er vi også dem der udfører det bedst lige pt. Sammen med FCM selvfølgelig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af BoT » 2. sep 2013, 14:04

Esbjerg er vel nærmest tvunget til at købe udfra. Med salget af Braithwaith og stor interesse for Ankersen-brødrene, kan de hurtigt komme tilat se meget tynde ud. De skal jo altså spille 6 Uefa-cup kampe + pokal, så der bliver trukket hårdt på spillerne.

Det er vel mere Brøndby, der begynder at panikke og fravige tankerne om at bruge de unge, lokale spillere. Per Rud går jo nærmest transfer-amok, og der er snart ikke mange unge folk af egen avl tilbage i start-11.

OB har alle dage været primært en indkøbs-klub, og FCK bliver jo også nødt til at reagere.

Husk også på, at mange klubber har mistet mange spillere i løbet af det seneste år, og alle klubber bliver jo nødt til at have 20-24 spillere i truppen. Vi har vel blot været heldige/dygtige at have en meget lille afgang af spillere og dermed mindre behov for at hente nye ind. Hvilket jeg ser som en stor fordel. Max tre helt nye spillere til start-11, hvis man skal beholde kontinuitet.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af BoT » 2. sep 2013, 14:05

I øvrigt er øjeblikkets mest succesrige danske klub, FCM, den klub, der har foretaget færrest nytilførsler til start-11. Tankevækkende...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Hanga » 2. sep 2013, 14:53

BoT skrev:I øvrigt er øjeblikkets mest succesrige danske klub, FCM, den klub, der har foretaget færrest nytilførsler til start-11. Tankevækkende...
Jeg synes egentlig ikke det er så overraskende, da de hele tiden har haft et rigtig godt hold på papiret. De har stille og roligt fået spillet sig godt sammen, og fremstår nu som en sammentømret enhed med god indbyrdes forståelse. Det er vel lidt det samme som vores egen mesterskabssæson. Det handler selvfølgelig også meget om at komme ind på en god bølge, men kontinuitet er uden tvivl en vigtig faktor. Man kan så undre sig over, at Disko Glen tilsyneladende har evnerne til at lede holdet...

Jeg bemærker også at Brøndby løftede deres niveau i foråret, uden at have fået nye spillere ind. Jeg tror det giver en væsentlig ro, når man ikke har store transferspørgsmål hængende over hovedet. Jeg ser det heller ikke som helt tilfældigt, at de lige nu fejler groft, når de tilsyneladende er i gang med at udskifte halvdelen af holdet. Det må da give en del uro på holdet og kan vel ikke ligefrem gavne selvtilliden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Glenn Francisco » 2. sep 2013, 19:42

Sidder sgu lidt og savler over alle de tilgange til de andre danske klubber, f.eks. Esbjerg med Diouf, Fellah og Bakenga og nu OB med Dusan Djuric.

Måske er det bare mit football manager hjerte som taler, men ville være dejligt og spændende med en lignende signing til AaB, selvom vi ikke umiddelbart behøver det ;-)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Eksil » 2. sep 2013, 20:34

Glenn Francisco skrev:Sidder sgu lidt og savler over alle de tilgange til de andre danske klubber, f.eks. Esbjerg med Diouf, Fellah og Bakenga og nu OB med Dusan Djuric.

Måske er det bare mit football manager hjerte som taler, men ville være dejligt og spændende med en lignende signing til AaB, selvom vi ikke umiddelbart behøver det ;-)
Tror det i bedste fald bliver en udviklingsspiller fra 2. div. Gerne en angriber der kan omskoles til højrekant eller greenkeeper

Låst