Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1206
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Reyad » 30. apr 2013, 11:39

Det kommende transfervindue er svært at spå om, og mine ønsker afhænger af, hvem der sælges og hvor dyrt.
Mit største, og nok også mest urealistiske, ønske er at start 11-eren er uændret når det kommende transfervindue er ovre. Dermed ikke sagt, at der er plads til forbedringer, for det er der, men det er ikke umuligt at forbedringerne kommer gennem personlig udvikling hos fx Søren Frederiksen, Nikolaj Thomsen og Nicolai Larsen. Vi har langt fra set det bedste fra dem endnu.

Bredden er også bedre, end den længe har været og det skyldes ikke gode indkøb, det skyldes også den personlige udvikling hos de unge stjerneskud. Efterhånden har vi mere en 3 spillere på bænken, som jeg ikke ville være utryg ved at have på banen. Thelander, Patrick, Due, Curth og sikkert flere kan sagtens gøre sig på Superliga-niveau. Og det tegner til at det næste kuld af talenter er på vej. Det kan være, at Viktor Ahlmann, Spalvis, Rye og Blåbjerg er de kommende stjerner, og det er AaBs lod at udvikle og gøre plads til disse måske kommende profiler. Når de så er gode nok, som fx Helenius, er det også vores lod at sælge ham og lade ham udfolde sig på en større scene, hvorved opbygningsarbejdet starter igen.

Mit største transferønske er derfor, at der er plads til de nye og "gamle" unge kometer, samtidig med at der opbygges et slagkraftigt hold der kan gøre sig i den øverste halvdel af Superligaen.
Hvordan dette konkret gøres er svært. Bliver Helenius solgt, skal vi med stor sandsynlighed have en erstatning. Erstatningen bliver ikke en der pt har stor succes. Det bliver en spiller der har oplevet et knæk, som fx SF, Prica og Johansson(og alle andre skandinaviske indkøb) Hvem det så skal være ved jeg ikke. Rosenberg, Goitom, Enevoldsen eller noget helt andet. Oftest køber AaB en spiller jeg ikke kender, eller som jeg havde glemt eksisterede. Faktum er, at det bliver et spændende transfervindue hvor intet nyt, er godt nyt.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Rams » 30. apr 2013, 11:44

frederikshavneren skrev:http://www.bold.dk/nyt/Udenlandske-klub ... gby-profil
Udenlandske klubber følger Lyngbys Yussuf Poulsen, som er en meget interessant kantspiller/angriber. Y. Poulsen har været nævnt flere gange som en meget kærkommen forstærkning, men realistisk set tvivler jeg stærkt på at der er økonomi til at hente ham (med mindre vi får store transferindtægter eller hvis Lyngby nærmest forærer ham væk, til gengæld for en stor videresalgsklausul).
Hvis klubber som H. Berlin og Feyenoord og sikkert også FCN og OB ender med at byde på ham, så kan vi ikke være med (økonomisk og sportsligt).

Selv om Y. Poulsen godt kan udfylde rollen som spidsangriber, så ser jeg ham mere som en kantspiller eller hængende angriber/offensiv midt. Det primære fokus i sommerens transfervindue må være, at finde én kvalificeret erstatning for Helenius, der med stor sandsynlighed bliver solgt. Skulle Kusk ligeledes blive solgt så skal der ligeledes hentes én god kantspiller.
Selv med et salg af Helenius og Kusk tror jeg ikke, at vi kommer til at se store penge blive smidt efter en ny højre kant. Rykker Viborg ikke op kan tidligere nævnte Lucas Jensen måske komme i spil, men ellers er jeg også ganske tryg ved, at vi øremærker håndørerne til en ny midterangriber.

På højre kant er jeg stor tilhænger af, at vi giver Viktor Ahlman og Andreas Bruhn chancen. En af de to skal nok gribe chancen. Jeg vil i stedet vente i spænding på Lynges sidste magi, når han forhåbentlig tryller en sikkert ganske ukendt, men spændende spidsangriber frem. Går vi ind i en ny sæson med Curth, Spalvis og Toft som makker til Søren F tror jeg, at det bliver for tyndt, selvom jeg da håber at Spalvis overrasker voldsomt. jeg har ingen begavede bud på, hvem denne spidsangriber kunne være. Umiddelbart synes jeg ikke, at der er oplagte og økonomisk realistiske bud, så skal det være billigt, må det vel næsten være nogle sultne unge angribere fra overskudslagrene i Frankrig eller Tyskland, som man vurdere bedre end egne alternativer.

jeg har selv tidligere foreslået et par spillere fra den norske Adecco Liga, nemlig Jo Sondre Aas og Vegard Braaten. Aas har dog lige skrevet ny kontrakt, så han er vel udelukket. Braaten er røget ud i kulden i Bodø og kunne være et bud, men så er spørgsmålet selvfølgelig, om han er bedre, end det vi har. Han er haglet mål ind i den næstbedste norske række, men slog ikke igennem i hverken Tromsø eller Lokeren.
In verbis simus faciles

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 30. apr 2013, 12:04

Reyad skrev:Det kommende transfervindue er svært at spå om, og mine ønsker afhænger af, hvem der sælges og hvor dyrt.
Mit største, og nok også mest urealistiske, ønske er at start 11-eren er uændret når det kommende transfervindue er ovre. Dermed ikke sagt, at der er plads til forbedringer, for det er der, men det er ikke umuligt at forbedringerne kommer gennem personlig udvikling hos fx Søren Frederiksen, Nikolaj Thomsen og Nicolai Larsen. Vi har langt fra set det bedste fra dem endnu.

Bredden er også bedre, end den længe har været og det skyldes ikke gode indkøb, det skyldes også den personlige udvikling hos de unge stjerneskud. Efterhånden har vi mere en 3 spillere på bænken, som jeg ikke ville være utryg ved at have på banen. Thelander, Patrick, Due, Curth og sikkert flere kan sagtens gøre sig på Superliga-niveau. Og det tegner til at det næste kuld af talenter er på vej. Det kan være, at Viktor Ahlmann, Spalvis, Rye og Blåbjerg er de kommende stjerner, og det er AaBs lod at udvikle og gøre plads til disse måske kommende profiler. Når de så er gode nok, som fx Helenius, er det også vores lod at sælge ham og lade ham udfolde sig på en større scene, hvorved opbygningsarbejdet starter igen.

Mit største transferønske er derfor, at der er plads til de nye og "gamle" unge kometer, samtidig med at der opbygges et slagkraftigt hold der kan gøre sig i den øverste halvdel af Superligaen.
Hvordan dette konkret gøres er svært. Bliver Helenius solgt, skal vi med stor sandsynlighed have en erstatning. Erstatningen bliver ikke en der pt har stor succes. Det bliver en spiller der har oplevet et knæk, som fx SF, Prica og Johansson(og alle andre skandinaviske indkøb) Hvem det så skal være ved jeg ikke. Rosenberg, Goitom, Enevoldsen eller noget helt andet. Oftest køber AaB en spiller jeg ikke kender, eller som jeg havde glemt eksisterede. Faktum er, at det bliver et spændende transfervindue hvor intet nyt, er godt nyt.
Selvfølgelig skal der være plads til de unge spillere, som bliver rykket op i 1. holdstruppen (Spalvis, V. Ahlmann, Bruhn, Blåbjerg og C. Rye). De skal imidlertid have tid til at udvikle sig, det vil være urealistisk at tro at de fra dag 1 kan gå direkte ind på holdet. Der er et spring fra den gyldne 91 generation til de næste kometer som er på vej, med undtagelse af Nicolaj Thomsen som har etableret sig på holdet her i foråret.
Spillere som Kusk og Helenius brugte eksempelvis noget tid på at etablere sig på holdet, og der var undervejs berettiget tvivl om de havde niveauet. Noget tilsvarende kan måske også blive tilfældet når næste kuld rykkes op i 1. holdstruppen.

Alt tyder på at holdet på imponerende vis kvalificerer sig til europæisk fodbold. Det kan godt få betydning for prioriteringen til sommer. Hvis vi f.eks. ender på 4. pladsen så kan vi potentielt i bedste fald se frem til 12 ekstra kampe til efteråret (3 kvalrunder samt gruppespil), det vil være en voldsom belastning for den forholdsvis smalle trup.

Hvis Helenius bliver solgt så skal der hentes én ny angriber udefra. Et angreb bestående af SF, Curth, R. Toft og Spalvis er for tyndt.
Spalvis og tildels Rolf Toft er helt uprøvede på dette niveau. Derudover tvivler jeg stærkt på at Rolf Toft har niveauet, den manglende spilletid kan også indikere dette.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1206
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Reyad » 30. apr 2013, 13:25

Selvfølgelig skal der være plads til de unge spillere, som bliver rykket op i 1. holdstruppen (Spalvis, V. Ahlmann, Bruhn, Blåbjerg og C. Rye). De skal imidlertid have tid til at udvikle sig, det vil være urealistisk at tro at de fra dag 1 kan gå direkte ind på holdet. Der er et spring fra den gyldne 91 generation til de næste kometer som er på vej, med undtagelse af Nicolaj Thomsen som har etableret sig på holdet her i foråret.
Spillere som Kusk og Helenius brugte eksempelvis noget tid på at etablere sig på holdet, og der var undervejs berettiget tvivl om de havde niveauet. Noget tilsvarende kan måske også blive tilfældet når næste kuld rykkes op i 1. holdstruppen.

Alt tyder på at holdet på imponerende vis kvalificerer sig til europæisk fodbold. Det kan godt få betydning for prioriteringen til sommer. Hvis vi f.eks. ender på 4. pladsen så kan vi potentielt i bedste fald se frem til 12 ekstra kampe til efteråret (3 kvalrunder samt gruppespil), det vil være en voldsom belastning for den forholdsvis smalle trup.

Hvis Helenius bliver solgt så skal der hentes én ny angriber udefra. Et angreb bestående af SF, Curth, R. Toft og Spalvis er for tyndt.
Spalvis og tildels Rolf Toft er helt uprøvede på dette niveau. Derudover tvivler jeg stærkt på at Rolf Toft har niveauet, den manglende spilletid kan også indikere dette.[/quote]

Det er sådan set også det jeg skriver. Min pointe er, at det ser bedre ud nu end det længe har gjort fordi der er givet plads til udvikling til Helenius, Kusk, Thomsen osv. Den samme plads skal det næste kuld have, hvis de har talentet.
Og jeg skriver også, at vi sandsynligvis skal have en erstatning for Helenius. Jeg tvivler også på om Toft har niveauet. Han har i hvert fald ikke overbevist mig endnu, men dermed ikke sagt at han ikke kan blomstre op som Thomsen og Ahlmann har gjort det i foråret. Helenius var absolut heller ikke imponerende fra dag 1.
Hvis vi skulle være så heldige/dygtige at kvalificere os til gruppespillet, skal der nok blive handlet derefter. Men sådanne transfers vil først falde sent i vinduet.

Sambaman
2. div
2. div
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12. mar 2013, 20:28

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Sambaman » 30. apr 2013, 16:47

Jeg er enig i at der skal hentes en ny angriber, hvis Helenius ryger. Jeg har dog ikke et personligt bud på hvem det kunne være, da det næsten er umuligt at forudse AaB's indkøb. Det er måske lidt ærgerligt for Spalvis, tildes Curth og især Rolf hvis vi henter en ny angriber, men det vuderes ikke at nogen af nævnte har niveauet pt.

Det er gode tider at være AaB-fan, samtidig ser fremtiden også lovende med Spalvis, Rye, Blåbjerg, Kasper P, Rolf, Bruhn og V. Ahlmann.
Også u-17 ser spænende ud med Jannick Pohl, Oliver knudsen, Moses, Rasmus Pedersen, Sebastian Grønning.
U-15 er i øvrigt det hold i hele DK der har flest til DBU-samling for deres årgang, hvor Nikolaj Pedersen, Alexander Hansen og målmand Nikolaj Jørgensen som spiller med u-17 kan fremhæves.

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af BBS » 30. apr 2013, 19:16

http://en.wikipedia.org/wiki/Linus_Hallenius" onclick="window.open(this.href);return false;

Kunne være spændende. Genoa er på vej ned, så der kan være mulighed for at de vil af med en svensker, som ikke er i nærheden af holdet. Måske vil Hallenius (irriterende tæt på Helenius) også gerne have lidt spilletid og få karrieren i gang igen.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Søgaard » 30. apr 2013, 23:38

BBS skrev:http://en.wikipedia.org/wiki/Linus_Hallenius

Kunne være spændende. Genoa er på vej ned, så der kan være mulighed for at de vil af med en svensker, som ikke er i nærheden af holdet. Måske vil Hallenius (irriterende tæt på Helenius) også gerne have lidt spilletid og få karrieren i gang igen.
Tror han er for løntung, men det ser da ganske spændende ud. Også en god alder, mht. et muligt videresalg. Efter lidt youtube-scouting er jeg blevet lidt lun på ham, ser lidt små-hurtig, driblestærk og placeringsstærk ud, lidt som Helenius bare lidt mere... yndefuld? Go' Lynge
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 1. maj 2013, 09:25

Hallenius er helt klart et spændende navn - dog synes jeg aldrig vi skal tage løntunge spillere ind uden at de har bevist deres værd på topniveau.

Meget af hypen omkring ham skyldes det vanvittige mål, som FIFA fandt på youtube og hev med i deres "Puskas Award".

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Rams » 1. maj 2013, 10:24

Det var dælme også en lækker Van Basten-kasse, som Hallenius lavede, men har han ikke mere spillet på kanten.

Når vi er ude i de løse gætterier kunne finske 21-årige Roope Riski også være et bud. Han var skreget ud som det vilde talent, og blev da også belønnet med en kontrakt med italienske Cesena. Her udeblev successen, og han har af et par omgang været udlånt til norske og finske klubber. Hans kontrakt udløber 30.06.2013. http://www.transfermarkt.co.uk/en/roope ... 07577.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Han vil passe fint ind i vores omstillingsspil, som en teknisk dygtig og hurtig spiller. Spørgsmålet er om han minder for meget om SF.

Jeg smider også lige lidt youtube med den unge mand. http://www.youtube.com/watch?v=NJ3o7UTusa8" onclick="window.open(this.href);return false; og Heraf kan man vel konkludere, at han placere sig godt (laver lette mål) og er hurtig. Man kan også konkludere at de finske forsvarsspillere ynder at lege bambi på isen.
In verbis simus faciles

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. maj 2013, 13:29

Jeg kan ikke forestille mig vi henter en afløser for Helenius når han formentlig bliver solgt i sommer, og da slet ikke en udenlandsk spiller som man ikke har et indgående kendskab til. Efter min mening har man allerede hentet afløseren i Søren Frederiksen, og jeg tror heller ikke det er nogen tilfældighed at man er begyndt at prøve Kusk af helt fremme, det kunne sagtens blive der han spiller i næste sæson.

Men ellers har vi altså til næste sæson temmelig mange spillere til de to forreste pladser:

Curth
Frede
Rolf Toft
Kusk
V. Ahlmann
Spalvis

- Jeg tror bestemt det er hvad vi kommer til at spille med, ihvertfald i efteråret.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4340
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Kristian » 1. maj 2013, 17:05

Jesper Schmidt skrev:Jeg kan ikke forestille mig vi henter en afløser for Helenius når han formentlig bliver solgt i sommer, og da slet ikke en udenlandsk spiller som man ikke har et indgående kendskab til. Efter min mening har man allerede hentet afløseren i Søren Frederiksen, og jeg tror heller ikke det er nogen tilfældighed at man er begyndt at prøve Kusk af helt fremme, det kunne sagtens blive der han spiller i næste sæson.

Men ellers har vi altså til næste sæson temmelig mange spillere til de to forreste pladser:

Curth
Frede
Rolf Toft
Kusk
V. Ahlmann
Spalvis

- Jeg tror bestemt det er hvad vi kommer til at spille med, ihvertfald i efteråret.
Nu ser jeg ikke så meget reservehold, men hvordan gør Spalvis det egentlig. Hvis ikke han er klar til at komme på bænken, så ser jeg ikke den fornødne kvalitet i de angribere her. Kusk er absolut ikke frontangriber og Curth er altså bare ikke god nok mere, hvis vi vil spille med om 4 pladsen næste sæson. Helenius betyder så ufattelig meget for vores angrebsspil og en afløser for ham, tror jeg ikke vi kan komme udenom.

Jovist Søren Frederiksen er købt ind som mulig afløser, men synes ikke han har de kvaliteter der skal til, for at blive vores topangriber.

En som Ahlmann kommer vi vel først til at se noget til om 1 års tid
------------------
mvh Kristian

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. maj 2013, 17:17

Kristian skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg kan ikke forestille mig vi henter en afløser for Helenius når han formentlig bliver solgt i sommer, og da slet ikke en udenlandsk spiller som man ikke har et indgående kendskab til. Efter min mening har man allerede hentet afløseren i Søren Frederiksen, og jeg tror heller ikke det er nogen tilfældighed at man er begyndt at prøve Kusk af helt fremme, det kunne sagtens blive der han spiller i næste sæson.

Men ellers har vi altså til næste sæson temmelig mange spillere til de to forreste pladser:

Curth
Frede
Rolf Toft
Kusk
V. Ahlmann
Spalvis

- Jeg tror bestemt det er hvad vi kommer til at spille med, ihvertfald i efteråret.
Nu ser jeg ikke så meget reservehold, men hvordan gør Spalvis det egentlig. Hvis ikke han er klar til at komme på bænken, så ser jeg ikke den fornødne kvalitet i de angribere her. Kusk er absolut ikke frontangriber og Curth er altså bare ikke god nok mere, hvis vi vil spille med om 4 pladsen næste sæson. Helenius betyder så ufattelig meget for vores angrebsspil og en afløser for ham, tror jeg ikke vi kan komme udenom.

Jovist Søren Frederiksen er købt ind som mulig afløser, men synes ikke han har de kvaliteter der skal til, for at blive vores topangriber.

En som Ahlmann kommer vi vel først til at se noget til om 1 års tid
Det er da helt rigtigt at hverken Spalvis, Ahlmann eller Rolf Toft sikkert bliver bærende kræfter i næste sæson, men især de to førstnævnte kommer til at få spilletid, i udviklingens navn. Desuden har vi også som nævnt Kusk og egentlig også Thomsen som kan spille oppe foran. Jeg mener vi er ganske fint garderet.

Hvis du forventer der bliver købt ind til at man kan have en top 4 trup, tror jeg du bliver voldsomt skuffet. Vi kommer SLET ikke til at have økonomi til at hente en angriber som er i nærheden af at have Helenius' klasse. Efter min mening kommer det først og fremmest til at dreje sig om at udvikle den trup vi har til at spille med i toppen, det tror jeg bestemt også er muligt... med eller uden Helenius.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 1. maj 2013, 17:53

Hverken Kusk eller V. Ahlmann skal være spidsangriber. Thomsen skal ej heller derop.

Har stadig fidus til Rolf Toft, og håber han bliver en god sub næste sæson. Spalvis har jeg virkelig fidus til, og jeg regner med han kan blive god. Ikke så god som Helenius, men god.

Selvfølgelig skal der hentes en stabil angriber ind. De u19 spillere der bliver rykket permanent op til sommer (V. Ahlmann, Blåbjerg, Rye, Bruhn og Spalvis) skal bruge tid på at klargøres. Der skulle både Helenius, Kusk, Lucas og Thomsen også. Selvom jeg ville elske det, så bliver ingen af de u19 spillere faste mænd næste sæson, og hvis de bliver det, så er det i hvert fald af nød, og det går ikke godt hver gang.

En stabil angriber, i en fin alder, som er blevet testet på et højt niveau må indhentes.

Hvis jeg skulle komme med nogle lidt mere seriøse bud fra de tyske rækker, så tænker jeg umiddelbart:

John Verhoek
FSV Frankfurt, 2. Bundesliga
Sikkert ikke for dyr. 23 år. Habil angriber, som selvfølgelig ikke er en fuld erstatning af Helenius. Han har før spillet i både Holland og Frankrig.

Angrebsduoen fra Union Berlin!
Simon Terodde og Adam Nemec

Adam Nemec har før spillet Bundesliga og har også haft et ophold i belgiske Genk. Simon Terodde er den yngre af de to. Han er 25 imens Nemec er 27 år. Terodde har også før været i den bedste tyske række, men har ikke slået igennem og har nu sussec i 2. Bundesliga. Han har været garant for mål i næsten alle hans klubber, men de har heller ikke altid været de bedste.

Til sidst vil jeg nævne et mere urealistisk bud, men alle mine bud er jo egentlig bare til for, at I har noget at tjekke ud og hygge jer med.

Philipp Hofmann
Tysk u20 landshgoldspiller fra SC Paderborn 07. Han er udlejet fra Schalke og er nok ikke en man kan håbe på. Kunne han blive vores egen helt lille Silkeborg-Marvin? Gu' kunne han så.

I kan jo tjekke dem ud på transfermarkt og kigge lidt Youtube. Jeg ved egentlig ikke så meget om dem, udover hvad jeg har set på youtube og hvad jeg kan tolke ud fra transfermarkt, (der snakker vi altså alt fra ind og udskiftninger til målscoring) og det er jo ikke optimalt for nogen.

Jeg ville egentlig bare frem til, at der selvfølgelig skal en erstatning ind for Helenius. Ikke en på samme niveau, men afløseren er ikke at finde i truppen og ej heller på u19 (og slet ikke til næste sæson).
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. maj 2013, 18:29

Jeg er helt enig i at u19 spillerne selvfølgelig ikke bliver faste startere i næste sæson, men de vil få spilletid.

Men vi har altså Frederiksen og Curth, som er angribere med masser af superligaerfaring, og sammen med Toft og muligheden for at sætte Kusk eller Thomsen op foran når det er påkrævet, mener jeg vi har et udmærket angreb, ikke mindst fordi meget af vores offensive spil kommer fra spillere længere tilbage på banen.

Jeg synes vi skal passe på med at lade os forblænde af hvor højt vi ender med at slutte i ligaen i år, for medmindre vi får nogle ekstraordinært gode salg, eller andre indtægter, kommer det ikke til at ændre sig at vi har et af ligaens laveste lønbudgetter. Fokus skal efter min mening ligge en sæson eller to fremme i tiden, og så på at blive i superligaen i mellemtiden, naturligvis.

AalborgTrendies

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af AalborgTrendies » 2. maj 2013, 00:15

Jesper Schmidt skrev:Jeg er helt enig i at u19 spillerne selvfølgelig ikke bliver faste startere i næste sæson, men de vil få spilletid.
Men vi har altså Frederiksen og Curth, som er angribere med masser af superligaerfaring, og sammen med Toft og muligheden for at sætte Kusk eller Thomsen op foran når det er påkrævet, mener jeg vi har et udmærket angreb, ikke mindst fordi meget af vores offensive spil kommer fra spillere længere tilbage på banen.
Curth har store problemer i det system vi spiller nu. Enhver der har set hans seneste kampe vil se, at han er blevet ekstremt langsom. Stadigvæk uden driblestyrke, udfordringer og med en middelmådig teknik. Hans eneste force er hovedspillet - han er med andre ord ikke en spiller vi bør sætte vores lid til fremadrettet. Han var engang ganske habil, nu er han blot en stående joke. Det var dødærgerligt at Kent vurderede at han var bedre end Schwartz, måske den største fejl hidtil i hans AaB-tid.

Jeg må også erklære mig uenig i, at vi lige pludselig skal til at bruge Kusk og Thomsen som nødløsninger i angrebet - sidstnævnte SKAL udnytte sine evner som arbejdsmand på midtbanen, og begge mangler noget fysisk for at kunne begå sig som angribere - vi er nødt til at hente en angriber uanset hvad. Rolf Toft er heller ikke god nok.

Hvad angår Hallenius - dejligt, at I foreslår ham - så er det lidt af en hån at påstå, at han kun blev kendt på sit fantastiske mål mod Syrianska. Faktum er, at han som eneangriber terroriserede Superettan over en periode på 1 år. Dygtig i kombinationerne, driblestærk, ekstremt beslutsom og en fantastisk afslutter. På mange måder ganske lig Helenius, blot med en lidt bedre teknik.
Ingen tvivl om, at han var den mest lysende stjerne Bajen har haft, siden de måtte slippe Erkan Zengin, Petter Andersson og Charlie Davies (som efter sin bilulykke er en skygge af sig selv).

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af dyhrmaN » 5. maj 2013, 15:24

ser Esbjerg - Horsens.

Hent Charles Tauyki (eller hvordan nu det staves)

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af hje1980 » 6. maj 2013, 15:35

dyhrmaN skrev:ser Esbjerg - Horsens.

Hent Charles Tauyki (eller hvordan nu det staves)
Gi'r du???

Jeg ser BIF - FCK... hent Nikolaj Jørgensen

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af dyhrmaN » 8. maj 2013, 13:56

haha ;)

Jeg skal nok gi' ham en fad, hvis han kommer...

Ej, muligheden for ham har vist været diskuteret tidligere i tråden, og jeg tror nok, at folket kom frem til, at han var for dyr.
Men hvis Horsens rykker ned og bliver presset på økonomien, kunne man vel være heldig...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 8. maj 2013, 14:35

Han har jo kontraktudløb til sommer, så han er da bestemt mulig at hente. Personligt synes jeg ikke han virker særlig stærk i kombinationsspillet eller særlig træfsikker, men snarere som en billig kopi af Søren Frederiksen. Vi skal hellere kigge på angribere, der kan lave mål mod et dybt forsvar, som vi vil møde meget ofte i næste sæson.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14772
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Hanga » 8. maj 2013, 14:56

Yankee skrev:Han har jo kontraktudløb til sommer, så han er da bestemt mulig at hente. Personligt synes jeg ikke han virker særlig stærk i kombinationsspillet eller særlig træfsikker, men snarere som en billig kopi af Søren Frederiksen. Vi skal hellere kigge på angribere, der kan lave mål mod et dybt forsvar, som vi vil møde meget ofte i næste sæson.
Meget enig, vi har i Nicklas og SF to angribere, der er klart bedst mod forsvar der efterlader rum at løbe i. Vores udfordring er fortsat, som den egentlig har været i mange år, at vi har svært ved at lukke kompakte hold op... Altså hold der står solidt organiseret med en dyb bagkæde som man er svær at spille indenom. Jeg ser gerne, at vi får suppleret vores angreb med en lidt anden type, som kan vinde flere dueller i feltet og gøre os farligere på indlæg.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Låst