Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af limey » 20. apr 2013, 14:28

hje1980 skrev:
Hanga skrev:Sådan lød det for 3 år siden:
http://www.tipsbladet.dk/content/enevol ... un-til-AaB
Jeg vil kun blive skuffet over Ene hvis han som Grønkjær har tilbud fra AaB og en anden dansk klub og derfra fravælger AaB.
Hvis FCK er den eneste klub der byder på ham kan jeg godt forstå han tager dertil fremfor at sidde på bænken uden udsigt til at komme på holdet igen...
Jeg er mere splittet. På den ene side er jeg helt med på, at Ene gerne vil have gang i karrieren igen og det derfor i den nuværende situation må være det vigtigste for ham, på den anden får jeg et grimt deja vu til Grønkjærs klamme vendekåbe, selvom situationerne ikke er identiske. Summa summarum; Ene i den latterlige løvedragt er værre end Silber og MJ men bedre end Grønkål og Ståle.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af doukas » 20. apr 2013, 17:45

Charles Takyi bringer minderne tilbage om en hvis Siyabonga Nomevethe

http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Takyi" onclick="window.open(this.href);return false;

Kontrakt-udløb til sommer - must sign hvis Horsens rykker ned!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af jonas386 » 20. apr 2013, 18:06

Er han virkelig så god?
Vil vi ikke hellere lade de unge komme frem og give dem tid? Eller Ene måske?
Jeg spørger fordi jeg ikke rigtigt har set ham spille, og synes ikke vi skal til at hente etaplerede spillere når vi har meget mere succes med det andet :)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af doukas » 20. apr 2013, 18:13

jonas386 skrev:Er han virkelig så god?
Vil vi ikke hellere lade de unge komme frem og give dem tid? Eller Ene måske?
Jeg spørger fordi jeg ikke rigtigt har set ham spille, og synes ikke vi skal til at hente etaplerede spillere når vi har meget mere succes med det andet :)
Jeg synes han virker dygtig. Og jeg er slet ikke i tvivl om, at han ville være meget bedre på et hold, der rent faktisk kan spille fodbold. Er enig i, at man kan komme rigtig langt med egne talenter, men synes ikke det skal udelukke alt andet - desuden kunne han overtage Dues plads på holdet
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Buzz Killington » 20. apr 2013, 19:00

doukas skrev:Charles Takyi bringer minderne tilbage om en hvis Siyabonga Nomevethe

http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Takyi" onclick="window.open(this.href);return false;

Kontrakt-udløb til sommer - must sign hvis Horsens rykker ned!
Virkede godt nok ikke specielt god i dag. Ligner ikke en man kan spille den op på, og heller ikke speciel skarp i afslutningerne. Ej heller særligt arbejdsom.

... dog kun ud fra denne ene kamp.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 21. apr 2013, 10:59

Vi har i hvert fald ikke brug for flere kantspillere til sommer. Kusk har lige forlænget sin kontrakt, og Nicolaj Thomsen er i gang med et kæmpe gennembrud på venstrekanten.

Selvfølgelig vil man gerne have Ene tilbage hvis det er på fri transfer og til en rimelig løn. Han kunne også give vores centrale midtbane en ny dimension eller ligge sig som hængende angriber. Men akut er det ikke - især ikke i forhold til at finde en ny angriber. Det betyder så uendeligt meget at have en angriber, der laver 10-15 kasser. Al kraft skal simpelthen sættes ind på at sikre den bedste angriber til de billigste penge så vi er rustet hvis Helenius smutter i løbet af august.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af FlæskeFrank » 21. apr 2013, 20:05

Yankee skrev:Vi har i hvert fald ikke brug for flere kantspillere til sommer. Kusk har lige forlænget sin kontrakt, og Nicolaj Thomsen er i gang med et kæmpe gennembrud på venstrekanten.
Nu kunne jeg ikke være mere uenig i det statement. Due er uafklaret og det er altså ikke nok med en kantspiller i hver side.

To af kantspillerne, som har kontraktudløb til sommer, gjorde pænt væsen af sig i dag. Martin Svensson i Silkeborgs kamp med assist og Ayoub Sørensen, Lyngby, med mål. Jeg mener stadig, at man skal kigge på en kantspiller.

Samtidig kunne der komme bud på både Kusk og Nikolaj Thomsen, især med den fine anbefaling af sidstnævnte.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af astonvilla » 22. apr 2013, 09:37

FlæskeFrank skrev:
Yankee skrev:Vi har i hvert fald ikke brug for flere kantspillere til sommer. Kusk har lige forlænget sin kontrakt, og Nicolaj Thomsen er i gang med et kæmpe gennembrud på venstrekanten.
Nu kunne jeg ikke være mere uenig i det statement. Due er uafklaret og det er altså ikke nok med en kantspiller i hver side.

To af kantspillerne, som har kontraktudløb til sommer, gjorde pænt væsen af sig i dag. Martin Svensson i Silkeborgs kamp med assist og Ayoub Sørensen, Lyngby, med mål. Jeg mener stadig, at man skal kigge på en kantspiller.

Samtidig kunne der komme bud på både Kusk og Nikolaj Thomsen, især med den fine anbefaling af sidstnævnte.
Så skal vi også lige huske på at det efter al sansynlighed ligger således at Helenius smutter her i sommer-vinduet. Derfor skal Søren F. have sig en ny makker i front.
Jeg kunne sagtens se en løsning på det, hvorefter Kusk bliver rykket op ved siden af Søren F. og så med Ene ude på kanten i stedet. Det ville sku da egentlig være ret lækkert.
Hvorom alting er: Hvis vi kan få det til at hænge sammen økonomisk, skal vi bare have Ene tilbage. Lejemål eller fri/low transfer. Kan vi hive 15 mDKK hjem på Helenius skulle der være midler til at smide lidt efter sådan et set-up....
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 22. apr 2013, 11:59

Hvorfor har vi brug for flere kantspillere? Som landet ligger nu har vi Thomsen og Kusk som førstevalg, som begge er i rivende udvikling og i øvrigt spiller helt suverænt. Derudover har vi Anders Due, som man arbejder på at forlænge med, og naturligvis backups i Wichmann, Patrick og ikke mindst Søren Frederiksen.

Vi har på ingen pladser råd til solid dobbeltdækning. I midterforsvaret kører vi med en reserve og en amatørspiller, vi har kun to ægte backs osv. osv. Der er ingen grund til at vi skulle have mere end tre stærke kantspillere - især ikke når to af dem er vores bedste spillere pt.

Til sommer bør vi fokusere ALT på at finde én angriber. Der skal ikke hentes breddespillere eller lottokuponer ind udefra - lad os få én rigtig god, stabil angriber og så ikke andet.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 22. apr 2013, 13:33

På sigt kan Lucas Jensen fra Viborg være et interessant emne. Han er kun 18 år men har allerede en del erfaring fra Viborg. Lucas Jensen har kontraktudløb næste sommer, hvor han evt. kan være en erstatning for Kusk eller Due

http://www.bold.dk/nyt/Viborg-talent-vi ... maalfarlig" onclick="window.open(this.href);return false;

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af jonas386 » 22. apr 2013, 13:39

Men Yankee, det er jo ikke ligefrem nemt at finde en stabil angriber?
Hvis man bare kunne finde en spiller man vidste var garant for mål, så var det selvfølgelig ikke noget problem, men den slags hænger altså bare ikke på træerne. Desværre.

Når det så er sagt er jeg selvfølgelig enig. Dog synes jeg at Kusk som hængende angriber bag Frederiksen og man hiver Ene hjem kunne være vanvittigt spændende. Enevoldsen vurderer jeg til at være bedre med bolden end Helenius, og derfor vil vi nemmere kunne spille bolden rundt og holde på bolden. Udover det så ved man hvad man får, og han vil være en spiller de unge kan læne sig op af.

Hvis Brøndby rykker ned, så bør vi selvfølgelig forsøge os med Makienok, men jeg er dog bare i tvivl om han ikke bliver for dyr, og om han overhovedet vil til det nordjyske.
I øvrigt er der et par spillere mere der kunne være mere end almindeligt interessante. Patrick Da Silva feks, han er næppe dyr, og kan dække begge backs, samt han er ung. Og mon ikke der er et par spillere mere? Stryger så jeg gerne, men det er så lige det med at finde plads.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af FlæskeFrank » 22. apr 2013, 17:13

Nu er det jo kun AaB, som kigger efter en driftssikker angriber...

Så hvor svært kan det være.

Hvis kun kigger et sted af gangen løber holdet altså ind i problemer. Sommer: stabil angriber, vinter: venstrekant, sommer 14: højrekant. Så gælder det godt nok om, at spilleren bliver til noget, for der bliver først skiftet på hans plads om 5½ år!!!
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 22. apr 2013, 17:54

FlæskeFrank skrev:Nu er det jo kun AaB, som kigger efter en driftssikker angriber...

Så hvor svært kan det være.

Hvis kun kigger et sted af gangen løber holdet altså ind i problemer. Sommer: stabil angriber, vinter: venstrekant, sommer 14: højrekant. Så gælder det godt nok om, at spilleren bliver til noget, for der bliver først skiftet på hans plads om 5½ år!!!
Det er måske gået din næse forbi, men størstedelen af vores nuværende hold kommer fra egne rækker og er ikke købt ind. Sådan vil det naturligvis også være de næste år.

Resten af dit indlæg forstår jeg slet ikke.

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Rextherunt » 22. apr 2013, 19:40

Jeg har tænkt over en mulig ny angriber i noget tid nu og den eneste jeg kan se i AaB er fra Esbjerg og hedder Martin Braithwaite.
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 22. apr 2013, 20:05

Rextherunt skrev:Jeg har tænkt over en mulig ny angriber i noget tid nu og den eneste jeg kan se i AaB er fra Esbjerg og hedder Martin Braithwaite.
Braithwaite er ikke decideret angriber. Derudover har vi slet ik økonomien til at købe ham. Det vil i så fald kræve at AaB vinder i lotto.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af FlæskeFrank » 22. apr 2013, 23:22

Yankee skrev:Det er måske gået din næse forbi, men størstedelen af vores nuværende hold kommer fra egne rækker og er ikke købt ind. Sådan vil det naturligvis også være de næste år.

Resten af dit indlæg forstår jeg slet ikke.
Du kigger på en plads og kan ikke overskue andet. Det giver bare ikke mening. Samtidig kan du ikke bare købe en angriber og så fylde op med egen avl på resten af banen.

Det er altid lækkert, når vi henter en angriber. Hvilket vi faktisk gjorde i sidste vindue. Men jeg synes, at der er en tendens til at nedgøre særligt kantspillerne, der kan vi altid sætte en midtbanespiller ud. Det er ligeså unikke pladser som angrebspladserne.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 23. apr 2013, 10:41

FlæskeFrank skrev: Du kigger på en plads og kan ikke overskue andet. Det giver bare ikke mening. Samtidig kan du ikke bare købe en angriber og så fylde op med egen avl på resten af banen.

Det er altid lækkert, når vi henter en angriber. Hvilket vi faktisk gjorde i sidste vindue. Men jeg synes, at der er en tendens til at nedgøre særligt kantspillerne, der kan vi altid sætte en midtbanespiller ud. Det er ligeså unikke pladser som angrebspladserne.
Har jeg ikke lige skrevet at vores to kantspillere er vores bedste spillere pt? :)

Jeg kan sagtens overskue andet end angrebet. Jeg synes bare ikke vi har behov - og da jeg ved vi har yderst begrænsede midler (selv hvis vi sælger Nicklas), foreslår jeg at vi går efter én virkelig god spiller i stedet for tre tvivlsomme lottokuponer. Vores trup er måske ikke den bredeste - men den er alligevel god nok til at vi er tre point fra bronze med fem kampe igen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af FlæskeFrank » 29. apr 2013, 08:26

Nu er det jo ikke bare Lyngby, som rykker op, men også HB Køge. En overvejelse kunne være den af Rochester Sørensen brødrene som spillere mere kant end angriber(Lee?).

De havde begge potentiale til noget mere end HB Køge, da de spillede superliga.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 29. apr 2013, 10:04

FlæskeFrank skrev:Nu er det jo ikke bare Lyngby, som rykker op, men også HB Køge. En overvejelse kunne være den af Rochester Sørensen brødrene som spillere mere kant end angriber(Lee?).

De havde begge potentiale til noget mere end HB Køge, da de spillede superliga.
Er faktisk en god ide. Han kunne være en fin kant og muligvis også en fin central offensivmidtbanespiller.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 30. apr 2013, 11:18

http://www.bold.dk/nyt/Udenlandske-klub ... gby-profil" onclick="window.open(this.href);return false;
Udenlandske klubber følger Lyngbys Yussuf Poulsen, som er en meget interessant kantspiller/angriber. Y. Poulsen har været nævnt flere gange som en meget kærkommen forstærkning, men realistisk set tvivler jeg stærkt på at der er økonomi til at hente ham (med mindre vi får store transferindtægter eller hvis Lyngby nærmest forærer ham væk, til gengæld for en stor videresalgsklausul).
Hvis klubber som H. Berlin og Feyenoord og sikkert også FCN og OB ender med at byde på ham, så kan vi ikke være med (økonomisk og sportsligt).

Selv om Y. Poulsen godt kan udfylde rollen som spidsangriber, så ser jeg ham mere som en kantspiller eller hængende angriber/offensiv midt. Det primære fokus i sommerens transfervindue må være, at finde én kvalificeret erstatning for Helenius, der med stor sandsynlighed bliver solgt. Skulle Kusk ligeledes blive solgt så skal der ligeledes hentes én god kantspiller.

Låst