Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Rams » 17. dec 2013, 11:39

AaB har potentielt Bruhn, Søren F og Gilli Sørensen, der er umiddelbart i spil til Kusk's plads samt V. Ahlmann som en mulig outsider, selvom han vil først hives op til sommer, når han har fået snøvlet sig færdig med skolen.

Mon ikke den gode Gaarde mener at en af ovennævnte herrer bør kunne gribe chancen.

Som Yankee nævnte er det mest presserende vel en gardering på venstrebacken. Her så jeg som tidligere nævnt gerne, at vi spurgte på BIF's Patrick Da Silva.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 17. dec 2013, 14:23

Hvorfor bliver i ved med at nosse rundt i det, Ene skal tilbage når Kusken ryger, færdig.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 17. dec 2013, 14:48

Poker-One-Kenobi skrev:Hvorfor bliver i ved med at nosse rundt i det, Ene skal tilbage når Kusken ryger, færdig.
Umiddelbart vil det da være super hvis Ene vender tilbage, men der er flere faktorer der taler imod:

- Vil Ene overhovedet tilbage til Danmark?
- Kan AaB betale Enes sikkert pænt store løn (i så fald skal der sikkert laves en "Risgård løsning")
- Hvilken forfatning er Ene i? Han har haft store skadesproblemer i de seneste sæsoner. Jeg ved godt at Wæhler havde store succes her trods en vis skadeshistorik,
men der er jo ikke en garanti for at det vil gå ligeledes positivt med Ene.
- Når Ene igen er skadesfri kan det jo sagtens tænkes at han vil give Mechelen en chance til.
- Derudover er Ene en anden type spiller end Kusk.

Det bliver et kæmpe tab den dag Kusk forlader AaB. Det er altså ikke en mere eller mindre ligegyldig marginalspiller, som forlader AaB. Der er tale om efterårets Superligaprofil. Uden Kusk skal der hentes en kantspiller som kan bidrage med chanceskabende spil, mål, oplæg og driblinger. Forhåbentlig kan Bruhn eller alternativt V. Ahlmann overtage på sigt, men på den korte bane tror jeg at der skal hentes erstatning udefra.

Jeg ser gerne Ene tilbage i AaB hvis fysikken er til det og han kan genfinde motivationen her, men ikke som erstatning for Kusk. Der er tale om to meget forskellige spillere med vidt forskellige kompetencer.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2894
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Eksil » 17. dec 2013, 17:29

Poker-One-Kenobi skrev:Hvorfor bliver i ved med at nosse rundt i det, Ene skal tilbage når Kusken ryger, færdig.
I min optik er Ene faktisk en bedre erstatning for Jönsson når vi ikke kan holde ham længere til sommer. Tror han vil passe bedre ind som 10er/hængende angriber i det nuværeende system. Til sommer han han også kun 1 år tilbage i Belgien og burde nemmere kunne lokkes hjem.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af andreasaab89 » 18. dec 2013, 07:32

frederikshavneren skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Hvorfor bliver i ved med at nosse rundt i det, Ene skal tilbage når Kusken ryger, færdig.
Umiddelbart vil det da være super hvis Ene vender tilbage, men der er flere faktorer der taler imod:

- Vil Ene overhovedet tilbage til Danmark?
- Kan AaB betale Enes sikkert pænt store løn (i så fald skal der sikkert laves en "Risgård løsning")
- Hvilken forfatning er Ene i? Han har haft store skadesproblemer i de seneste sæsoner. Jeg ved godt at Wæhler havde store succes her trods en vis skadeshistorik,
men der er jo ikke en garanti for at det vil gå ligeledes positivt med Ene.
- Når Ene igen er skadesfri kan det jo sagtens tænkes at han vil give Mechelen en chance til.
- Derudover er Ene en anden type spiller end Kusk.

Det bliver et kæmpe tab den dag Kusk forlader AaB. Det er altså ikke en mere eller mindre ligegyldig marginalspiller, som forlader AaB. Der er tale om efterårets Superligaprofil. Uden Kusk skal der hentes en kantspiller som kan bidrage med chanceskabende spil, mål, oplæg og driblinger. Forhåbentlig kan Bruhn eller alternativt V. Ahlmann overtage på sigt, men på den korte bane tror jeg at der skal hentes erstatning udefra.

Jeg ser gerne Ene tilbage i AaB hvis fysikken er til det og han kan genfinde motivationen her, men ikke som erstatning for Kusk. Der er tale om to meget forskellige spillere med vidt forskellige kompetencer.
Det sagde folk også da Lukas røg og da Helenius røg. Men alligevel rejste vi os. Pludselig blomstrede Nikolaj Thomsen og så snakkede ingen Lukas Andersen mere mv. Min pointe er at i AaB vil der altid komme nye folk til. Problemet er så at det vil gøre at vi nogle år må vænne os til at få dårlige/mellemsæsoner fordi talenterne ikke kan gribe chancen med det samme men først skal spilles ind via 15-25-30 kampe ca.
Det sås ved såvel Lukas, Helenius, Kusk og Thomsen. Alle 4 er blevet betragteligt bedre efter de rundede de første 20-25 kampe.

Men der gives ingen garantier i fodbold. Eksempelvis en spiller som Wickmann syntes jeg også havde en rigtig god udvikling i starten efter de første 20-25 kampe. Men han ramte pludselig en mur og er gået helt i stå/gået nedad siden da. Så nogle gange er det ikke altid talentet er stort nok/eller det kan føres ud i livet.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af andreasaab89 » 18. dec 2013, 07:55

Den er vel ikke realistisk?
http://www.bold.dk/nyt/Lejeaftale-en-mu ... r-Helenius" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

laidez
Miniput
Miniput
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11. mar 2013, 16:05

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af laidez » 18. dec 2013, 09:32

andreasaab89 skrev:Den er vel ikke realistisk?
http://www.bold.dk/nyt/Lejeaftale-en-mu ... r-Helenius" onclick="window.open(this.href);return false;
Nej, det er nok ikke realistisk. Det ender vel med, at han bliver udlejet til championship. Til dels for at vende sig til kulturen og spillestilen, men også for at få lidt hår på brystet.

Brugeravatar
Silvermoon
1. div
1. div
Indlæg: 426
Tilmeldt: 6. jul 2005, 21:59
Geografisk sted: Terndrup

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Silvermoon » 18. dec 2013, 19:18

http://www.bold.dk/nyt/Gaarde-Kan-ikke- ... l-gode-bud" onclick="window.open(this.href);return false;

Håber virkelig ikke at brøndby eller fck byder på kusk, og jeg håber også at kusk ikke vil derover, skal kusk skydes af i Januar så skal det helst være til udlandet

seamann

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af seamann » 18. dec 2013, 19:24

laidez skrev:
andreasaab89 skrev:Den er vel ikke realistisk?
http://www.bold.dk/nyt/Lejeaftale-en-mu ... r-Helenius" onclick="window.open(this.href);return false;
Nej, det er nok ikke realistisk. Det ender vel med, at han bliver udlejet til championship. Til dels for at vende sig til kulturen og spillestilen, men også for at få lidt hår på brystet.
Vi vil sgu da ikke have en spiller der ikke engang er god nok til bænken i sekunda klubben Aston.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Gamling » 18. dec 2013, 20:02

Der er ingen åbenlyse grydeklare afløsere for Kusk i truppen. Det tætteste vi kommer er vel den omskolede men meget udskældte Curth.

Fredriksen er kun en skygge af sig selv, Bruhn har ikke niveauet endnu (men ser ud til at kunne få det på sigt) og Gilli og V. Ahlmann kan vel først forventes af nå SL niveau engang sidst på næste sæson, hvis de ellers har potentialet til det (remains to be seen)
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. dec 2013, 01:19

Noget siger mig at Lasse var en af de spillere som der i sin tid blev lavet den playersponsorat-lignende aftale på. Jeg er på ingen måde sikker, men jeg synes at kunne huske Helenius, Wichmann og Lasse blev nævnt... Hvis det er tilfældet kan jeg på ingen måde forestille mig at han sælges i vinter (det tror jeg nu ikke alligevel).

Hvad angår Kusk vil det være en umulig opgave at hente en direkte erstatning ind for superligaens p.t. bedste spiller, og jeg synes vi har så mange alternativer i truppen som kan udfylde pladsen på fornuftig vis, at det ville være hovedløst at forsøge hvis man tror på at de unge spillere som Bruhn, Ahlmann jr., Gilli eller endda Hallur på sigt kan udfylde pladsen. Udover de nævnte har vi også spillere som PK og Wichmann som kan udfylde rollen, som jo langtfra nødvendigvis er en "normal" kantspiller rolle.

Skulle muligheden opstå for at hente Ene hjem ved et salg af Kusk, vil jeg dog straks tillade mig at klappe i mine små fedtede hænder, for han er en spiller som også på sigt vil kunne løfte hele vores offensiv på flere positioner. Det kunne også være en fremtidssikret investering til den dag Thomsen bliver solgt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Hanga » 19. dec 2013, 08:54

Spørgsmålet er om vi ikke har indfriet aftalen med playerinvest? Vi har jo solgt både Lucas og Nicklas, som formentlig begge var omfattet af aftalen. Som jeg husker det, var der et max beløb for hvad vi skulle afstå til dem.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. dec 2013, 10:22

Hanga skrev:Spørgsmålet er om vi ikke har indfriet aftalen med playerinvest? Vi har jo solgt både Lucas og Nicklas, som formentlig begge var omfattet af aftalen. Som jeg husker det, var der et max beløb for hvad vi skulle afstå til dem.
Men var der ikke også et max. tilbagebetalingsbeløb pr. spiller? Jeg ved det ikke, det kan sagtens ske at vi er ude af aftalen, men er vi ikke, kan den sagtens være en stor del af "skal-vi-sælge-Lasse-eller-lade-kontrakten-løbe-ud" regnestykket.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Yankee » 19. dec 2013, 10:51

Under alle omstændigheder er det oplagt, at Lasse bliver indtil sommerpausen. Det er aldrig fordelagtigt at skifte klub i vintervinduet, og vi står midt i en uhørt spændende sæson med rigtig gode mulighed for medaljer og pokalfinale. Jeg kan virkelig ikke se hvad formålet med et forhastet januar-skifte skulle være for hverken Lasse eller AaB.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af limey » 19. dec 2013, 11:12

Yankee skrev:Under alle omstændigheder er det oplagt, at Lasse bliver indtil sommerpausen. Det er aldrig fordelagtigt at skifte klub i vintervinduet, og vi står midt i en uhørt spændende sæson med rigtig gode mulighed for medaljer og pokalfinale. Jeg kan virkelig ikke se hvad formålet med et forhastet januar-skifte skulle være for hverken Lasse eller AaB.
Ja, og selvom et vintersalg ville give lidt penge i den slunkne kasse, modsat en transferfri Lasse til sommer, kan et stabilt midterforsvar i foråret betyde større og vigtigere indtægter via kampen om medaljer og Europa-Cup.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 20. dec 2013, 20:42

limey skrev:
Yankee skrev:Under alle omstændigheder er det oplagt, at Lasse bliver indtil sommerpausen. Det er aldrig fordelagtigt at skifte klub i vintervinduet, og vi står midt i en uhørt spændende sæson med rigtig gode mulighed for medaljer og pokalfinale. Jeg kan virkelig ikke se hvad formålet med et forhastet januar-skifte skulle være for hverken Lasse eller AaB.
Ja, og selvom et vintersalg ville give lidt penge i den slunkne kasse, modsat en transferfri Lasse til sommer, kan et stabilt midterforsvar i foråret betyde større og vigtigere indtægter via kampen om medaljer og Europa-Cup.
Den måde man gamblede med sidste års plads i Europa på og sjoflede det, vi alle havde fejret nogle måneder i forvejen væk på, gør det svært at tage dit sidste argument alvorligt. Europa kan i hvert fald næppe have været en guldgrube i år. Og hvorfor skulle man have tillid til, at en eventuel Europa-plads måtte blive taget mere alvorlig næste år.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af limey » 20. dec 2013, 21:55

AaB 85 95 99 08 skrev:
limey skrev:
Yankee skrev:Under alle omstændigheder er det oplagt, at Lasse bliver indtil sommerpausen. Det er aldrig fordelagtigt at skifte klub i vintervinduet, og vi står midt i en uhørt spændende sæson med rigtig gode mulighed for medaljer og pokalfinale. Jeg kan virkelig ikke se hvad formålet med et forhastet januar-skifte skulle være for hverken Lasse eller AaB.
Ja, og selvom et vintersalg ville give lidt penge i den slunkne kasse, modsat en transferfri Lasse til sommer, kan et stabilt midterforsvar i foråret betyde større og vigtigere indtægter via kampen om medaljer og Europa-Cup.
Den måde man gamblede med sidste års plads i Europa på og sjoflede det, vi alle havde fejret nogle måneder i forvejen væk på, gør det svært at tage dit sidste argument alvorligt. Europa kan i hvert fald næppe have været en guldgrube i år. Og hvorfor skulle man have tillid til, at en eventuel Europa-plads måtte blive taget mere alvorlig næste år.
Nu lader jeg lige et øjeblik som om, at jeg har glemt at du er den samme person som den bruger der før hed "Hesten" og at dit ærinde i virkeligheden er af troll-agtig karakter, og at jeg dermed vælger at svare på dit indlæg:

Indtægten i præmiepenge ved at få en god placering til foråret kan meget vel overgå eventuelle transfersumme ved et januarsalg for en spiller som alligevel er transferfri til sommer. Læg dertil, at en god placering betyder kvalificering til Europa-kvalen. At den missede sidste gang betyder jo ikke, at den partout misses igen. Og så har vi jo før kvalificeret os til gruppespil i Europa selvom vi har været tvunget til salg af profiler lige inden turneringen gik i gang. Omvendt kan vi, selv uden et salg af profiler, ende med at blive sendt ud alligevel. Hvis du vil finde en der hopper på limpinden omkring dine begreber som "sjoflede" og "tage alvorligt", skal du lede et andet sted.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 21. dec 2013, 20:23

limey skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
limey skrev:
Yankee skrev:Under alle omstændigheder er det oplagt, at Lasse bliver indtil sommerpausen. Det er aldrig fordelagtigt at skifte klub i vintervinduet, og vi står midt i en uhørt spændende sæson med rigtig gode mulighed for medaljer og pokalfinale. Jeg kan virkelig ikke se hvad formålet med et forhastet januar-skifte skulle være for hverken Lasse eller AaB.
Ja, og selvom et vintersalg ville give lidt penge i den slunkne kasse, modsat en transuuferfri Lasse til sommer, kan et stabilt midterforsvar i foråret betyde større og vigtigere indtægter via kampen om medaljer og Europa-Cup.
Den måde man gamblede med sidste års plads i Europa på og sjoflede det, vi alle havde fejret nogle måneder i forvejen væk på, gør det svært at tage dit sidste argument alvorligt. Europa kan i hvert fald næppe have været en guldgrube i år. Og hvorfor skulle man have tillid til, at en eventuel Europa-plads måtte blive taget mere alvorlig næste år.
Nu lader jeg lige et øjeblik som om, at jeg har glemt at du er den samme person som den bruger der før hed "Hesten" og at dit ærinde i virkeligheden er af troll-agtig karakter, og at jeg dermed vælger at svare på dit indlæg:

Indtægten i præmiepenge ved at få en god placering til foråret kan meget vel overgå eventuelle transfersumme ved et januarsalg for en spiller som alligevel er transferfri til sommer. Læg dertil, at en god placering betyder kvalificering til Europa-kvalen. At den missede sidste gang betyder jo ikke, at den partout misses igen. Og så har vi jo før kvalificeret os til gruppespil i Europa selvom vi har været tvunget til salg af profiler lige inden turneringen gik i gang. Omvendt kan vi, selv uden et salg af profiler, ende med at blive sendt ud alligevel. Hvis du vil finde en der hopper på limpinden omkring dine begreber som "sjoflede" og "tage alvorligt", skal du lede et andet sted.
Jeg vil ikke lade som om, jeg helt forstår dit indlæg.

Men jeg har sagt noget om præmiepenge ved placeringen. Jeg har kun sagt, at man ikke lige skal indregne et overskud på evt plads i Europa i kalkulen over, om Lasse skal sælges, sådan som det blev forvaltet sidst. Det kan stadig gøre mig irriteret.

Og jeg er ikke nogen troll. Men jeg har en mening, der ikke altid er medløber. Er nok opdraget til, at det er sundt også at kunne forholde sig kritisk...
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 21. dec 2013, 22:01

AaB 85 95 99 08 skrev:
limey skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
limey skrev:
Yankee skrev:Under alle omstændigheder er det oplagt, at Lasse bliver indtil sommerpausen. Det er aldrig fordelagtigt at skifte klub i vintervinduet, og vi står midt i en uhørt spændende sæson med rigtig gode mulighed for medaljer og pokalfinale. Jeg kan virkelig ikke se hvad formålet med et forhastet januar-skifte skulle være for hverken Lasse eller AaB.
Ja, og selvom et vintersalg ville give lidt penge i den slunkne kasse, modsat en transuuferfri Lasse til sommer, kan et stabilt midterforsvar i foråret betyde større og vigtigere indtægter via kampen om medaljer og Europa-Cup.
Den måde man gamblede med sidste års plads i Europa på og sjoflede det, vi alle havde fejret nogle måneder i forvejen væk på, gør det svært at tage dit sidste argument alvorligt. Europa kan i hvert fald næppe have været en guldgrube i år. Og hvorfor skulle man have tillid til, at en eventuel Europa-plads måtte blive taget mere alvorlig næste år.
Nu lader jeg lige et øjeblik som om, at jeg har glemt at du er den samme person som den bruger der før hed "Hesten" og at dit ærinde i virkeligheden er af troll-agtig karakter, og at jeg dermed vælger at svare på dit indlæg:

Indtægten i præmiepenge ved at få en god placering til foråret kan meget vel overgå eventuelle transfersumme ved et januarsalg for en spiller som alligevel er transferfri til sommer. Læg dertil, at en god placering betyder kvalificering til Europa-kvalen. At den missede sidste gang betyder jo ikke, at den partout misses igen. Og så har vi jo før kvalificeret os til gruppespil i Europa selvom vi har været tvunget til salg af profiler lige inden turneringen gik i gang. Omvendt kan vi, selv uden et salg af profiler, ende med at blive sendt ud alligevel. Hvis du vil finde en der hopper på limpinden omkring dine begreber som "sjoflede" og "tage alvorligt", skal du lede et andet sted.
Jeg vil ikke lade som om, jeg helt forstår dit indlæg.

Men jeg har sagt noget om præmiepenge ved placeringen. Jeg har kun sagt, at man ikke lige skal indregne et overskud på evt plads i Europa i kalkulen over, om Lasse skal sælges, sådan som det blev forvaltet sidst. Det kan stadig gøre mig irriteret.

Og jeg er ikke nogen troll. Men jeg har en mening, der ikke altid er medløber. Er nok opdraget til, at det er sundt også at kunne forholde sig kritisk...

Men er du en Hest?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Provst i Brovst » 21. dec 2013, 22:08

Poker-One-Kenobi skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
limey skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
limey skrev:
Yankee skrev:Under alle omstændigheder er det oplagt, at Lasse bliver indtil sommerpausen. Det er aldrig fordelagtigt at skifte klub i vintervinduet, og vi står midt i en uhørt spændende sæson med rigtig gode mulighed for medaljer og pokalfinale. Jeg kan virkelig ikke se hvad formålet med et forhastet januar-skifte skulle være for hverken Lasse eller AaB.
Ja, og selvom et vintersalg ville give lidt penge i den slunkne kasse, modsat en transuuferfri Lasse til sommer, kan et stabilt midterforsvar i foråret betyde større og vigtigere indtægter via kampen om medaljer og Europa-Cup.
Den måde man gamblede med sidste års plads i Europa på og sjoflede det, vi alle havde fejret nogle måneder i forvejen væk på, gør det svært at tage dit sidste argument alvorligt. Europa kan i hvert fald næppe have været en guldgrube i år. Og hvorfor skulle man have tillid til, at en eventuel Europa-plads måtte blive taget mere alvorlig næste år.
Nu lader jeg lige et øjeblik som om, at jeg har glemt at du er den samme person som den bruger der før hed "Hesten" og at dit ærinde i virkeligheden er af troll-agtig karakter, og at jeg dermed vælger at svare på dit indlæg:

Indtægten i præmiepenge ved at få en god placering til foråret kan meget vel overgå eventuelle transfersumme ved et januarsalg for en spiller som alligevel er transferfri til sommer. Læg dertil, at en god placering betyder kvalificering til Europa-kvalen. At den missede sidste gang betyder jo ikke, at den partout misses igen. Og så har vi jo før kvalificeret os til gruppespil i Europa selvom vi har været tvunget til salg af profiler lige inden turneringen gik i gang. Omvendt kan vi, selv uden et salg af profiler, ende med at blive sendt ud alligevel. Hvis du vil finde en der hopper på limpinden omkring dine begreber som "sjoflede" og "tage alvorligt", skal du lede et andet sted.
Jeg vil ikke lade som om, jeg helt forstår dit indlæg.

Men jeg har sagt noget om præmiepenge ved placeringen. Jeg har kun sagt, at man ikke lige skal indregne et overskud på evt plads i Europa i kalkulen over, om Lasse skal sælges, sådan som det blev forvaltet sidst. Det kan stadig gøre mig irriteret.

Og jeg er ikke nogen troll. Men jeg har en mening, der ikke altid er medløber. Er nok opdraget til, at det er sundt også at kunne forholde sig kritisk...

Men er du en Hest?
Billede
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Låst