Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Kasper » 6. jan 2014, 17:28

Der må da være et eller andet hul i loven. Spillede Duncan ikke i Celtic og Mainz i samme sæson som han spillede for os?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. jan 2014, 17:44

Kasper skrev:Der må da være et eller andet hul i loven. Spillede Duncan ikke i Celtic og Mainz i samme sæson som han spillede for os?
Uden at jeg kan huske situationen med Duncan, så kunne ordet "spillede" måske være vigtigt her. Hvis Duncan nåede at være i Celtic i den sæson, kan jeg dårligt forestille mig at han fik spilletid, eller for den sags skyld var i truppen.

række13
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 97
Tilmeldt: 11. aug 2007, 11:49

SF til Sønderjyske?

Indlæg af række13 » 6. jan 2014, 21:06

Er der ikke store muligheder for at SF kommer til Sønderjyske og vi beholder Curth? Det kan godt være Curth ikke har slået igennem de seneste år - men han er altså bedre end SF, og Sønderjyske søger jo en "type" som SF. Så Curth får et ½ år mere i AaB og smutter til Midtjylland derefter. Og vi får en erstatning for Curth/SF til Sommer.....My guess...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Yankee » 6. jan 2014, 22:33

Personligt tror jeg at Søren Frederiksen og Mattias Wichmann var med til Viasat Cup for at vise sig lidt frem. Vi vil muligvis søge at få lejet de to ud i forårssæsonen så de kan få noget spilletid og komme stærkere tilbage til sommer, hvor vi sagtens kan få brug for dem - lidt ligesom Jeppe Curth.

række13
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 97
Tilmeldt: 11. aug 2007, 11:49

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af række13 » 6. jan 2014, 23:10

Yankee skrev:Personligt tror jeg at Søren Frederiksen og Mattias Wichmann var med til Viasat Cup for at vise sig lidt frem. Vi vil muligvis søge at få lejet de to ud i forårssæsonen så de kan få noget spilletid og komme stærkere tilbage til sommer, hvor vi sagtens kan få brug for dem - lidt ligesom Jeppe Curth.
Det tror jeg helt sikkert også er en mulighed....Så SF og MW er væk på den ene eller anden måde i foråret.....Men så skal der dælme da også komme minimum en mere ind ud over Curth. Og det må gerne være en Kant...

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af JLB » 7. jan 2014, 08:31

Yankee skrev:Personligt tror jeg at Søren Frederiksen og Mattias Wichmann var med til Viasat Cup for at vise sig lidt frem. Vi vil muligvis søge at få lejet de to ud i forårssæsonen så de kan få noget spilletid og komme stærkere tilbage til sommer, hvor vi sagtens kan få brug for dem - lidt ligesom Jeppe Curth.
Personligt tror jeg, at deltagerne til Viasat Cup blev udvalgt ved, at der blev spurgt hvem der havde lyst til at deltage i stævnet, og der ikke er nogen dybere mening med det.
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Yankee » 7. jan 2014, 09:55

JLB skrev:
Yankee skrev:Personligt tror jeg at Søren Frederiksen og Mattias Wichmann var med til Viasat Cup for at vise sig lidt frem. Vi vil muligvis søge at få lejet de to ud i forårssæsonen så de kan få noget spilletid og komme stærkere tilbage til sommer, hvor vi sagtens kan få brug for dem - lidt ligesom Jeppe Curth.
Personligt tror jeg, at deltagerne til Viasat Cup blev udvalgt ved, at der blev spurgt hvem der havde lyst til at deltage i stævnet, og der ikke er nogen dybere mening med det.
Det er også muligt. Vi ved dog at AaB gjorde nøjagtig det samme med Indrek Zelinski i sin tid, så helt utænkeligt er det altså ikke.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Rams » 7. jan 2014, 11:31

Horsens ønskede at leje Wichmann i forrige transfervindue, hvor AaB/Kent sagde nej. Jeg kunne nu godt se idéen i at sende Matthias på græs i f.eks. Horsens, Silkeborg eller Vejle. Jeg tror fortsat, at han kan blive en rigtig fin spiller, men det kræver spilletid.

Mht. SF kunne Horsens eller Silkeborg vel også være en mulighed. Derudover kunne jeg godt se det fornuftige i at sende Chr. Rye på et lejemål til en 2. divisionsklub (Skive eller Thisted) eller 1. divisionsklub (Vendsyssel), da vi er stærkt besat på den centrale midtbane.
In verbis simus faciles

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. jan 2014, 14:07

Rams skrev:Horsens ønskede at leje Wichmann i forrige transfervindue, hvor AaB/Kent sagde nej. Jeg kunne nu godt se idéen i at sende Matthias på græs i f.eks. Horsens, Silkeborg eller Vejle. Jeg tror fortsat, at han kan blive en rigtig fin spiller, men det kræver spilletid.

Mht. SF kunne Horsens eller Silkeborg vel også være en mulighed. Derudover kunne jeg godt se det fornuftige i at sende Chr. Rye på et lejemål til en 2. divisionsklub (Skive eller Thisted) eller 1. divisionsklub (Vendsyssel), da vi er stærkt besat på den centrale midtbane.
Vi kan vel sagtens få brug for Wichmann i foråret, nok har han ikke ligefrem været 1. reserve i efteråret, men der skal altså ikke mange skader eller karantæner til før han kan komme i spil. Han er i mine øjne den oplagte afløser for Risgaard, hvis han ikke kan spille i kampe hvor vi formodes at have meget boldbesiddelse, og jeg kan også sagtens se ham som første gardering for Kusk.

Rye har kun lige haft sit første halvår i førsteholdstruppen, og skal vel lige have tid til at vænne sig til hvordan livet som professionel i AaB er, inden han evt. skal sendes andre steder hen for at få spilletid... De unge knægte skal nok stadig udvikle sig ved at træne hårdt med truppen og spille reserveholdskampe plus et indhop hist og her. Deres tid skal nok komme i næste sæson.

Frederiksen... Tja, vi kan vel alle blive enige om han spillede et skidt efterår, men jeg synes vi har brug for alle mand i angrebet, hvor vi godt nok ser sårbare ud hvis vi får skader - jeg er stadig ikke overbevist om at Curth spiller foråret hos os, og jeg er heller ikke overbevist om at Kent er særlig tilbøjelig til at ville benytte ham, hvis han er her. Spalvis er ikke klar endnu, det synes jeg efterårets indsatser fra ham viste... potentialet er der dog utvivlsomt.

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af BBS » 7. jan 2014, 18:45

Nu hedder tråden jo transferønsker og man har jo lov til at drømme.

Hvis vi mister Lasse kunne det være interessant, hvis man altså ønsker at hive nogen ind, hvis man kiggede på Bo Svensson. Jaja, han er blevet 34, men for fanden hvor kunne det være spændende i en sæson eller to.

Udover det vil både Mads Junker og Enevoldsen være interessante, sidstnævnte er vel kun realistisk (hvis overhovedet), såfremt Kusk eller Thomsen forlader os.. Silberbauer vil vel stadig væk fra Young Boys, men jeg tvivler på om han stadig har niveau til noget som helst.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Kasper » 7. jan 2014, 19:40

Hvor er Rade?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 7. jan 2014, 21:24

Kasper skrev:Hvor er Rade?
Prica spiller i den israelske klub Maccabi Tel Aviv. Han scorede et mål så sent som i går aftes.

Prica er 33 år og jeg kan slet ikke se ham som et potentielt emne. Han er ved at være for gammel. Derudover passer han ikke længere til vores spillestil. Vi praktiserer ikke længere "Prica bold".

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af BoT » 8. jan 2014, 10:36

frederikshavneren skrev:
Kasper skrev:Hvor er Rade?
Prica spiller i den israelske klub Maccabi Tel Aviv. Han scorede et mål så sent som i går aftes.

Prica er 33 år og jeg kan slet ikke se ham som et potentielt emne. Han er ved at være for gammel. Derudover passer han ikke længere til vores spillestil. Vi praktiserer ikke længere "Prica bold".
Pjat med dig. Jeg vil mene, at hvert eneste transfervindue, hvor vi ikke signer Rade, indtil han bliver 50, er en skandale!

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af 9520AaB » 8. jan 2014, 20:34

BoT skrev:
frederikshavneren skrev:
Kasper skrev:Hvor er Rade?
Prica spiller i den israelske klub Maccabi Tel Aviv. Han scorede et mål så sent som i går aftes.

Prica er 33 år og jeg kan slet ikke se ham som et potentielt emne. Han er ved at være for gammel. Derudover passer han ikke længere til vores spillestil. Vi praktiserer ikke længere "Prica bold".
Pjat med dig. Jeg vil mene, at hvert eneste transfervindue, hvor vi ikke signer Rade, indtil han bliver 50, er en skandale!
Rade, Nomwethe, Matovac og Strandli!!!
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Brent » 8. jan 2014, 20:49

9520AaB skrev:
BoT skrev:
frederikshavneren skrev:
Kasper skrev:Hvor er Rade?
Prica spiller i den israelske klub Maccabi Tel Aviv. Han scorede et mål så sent som i går aftes.

Prica er 33 år og jeg kan slet ikke se ham som et potentielt emne. Han er ved at være for gammel. Derudover passer han ikke længere til vores spillestil. Vi praktiserer ikke længere "Prica bold".
Pjat med dig. Jeg vil mene, at hvert eneste transfervindue, hvor vi ikke signer Rade, indtil han bliver 50, er en skandale!
Rade, Nomwethe, Matovac og Strandli!!!

Matovac er stoppet for længe siden. Strandli er også gammel og fodboldinvalid. Det er komplet urealistisk, ved ik om numsi stadig spiller i Sydafrika....
AaB - the Nordic gateway to Europe

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af gravballe » 8. jan 2014, 21:15

STRANDLI!!! et par hottere så skal han nok blive klar.. Den mand er savnet!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Eksil » 13. jan 2014, 10:19

Skal der ikke snart en eller anden svensker til prøvetræning? Det virker som et brud på traditionen at ingen har været forbi Hornevej denne gang.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 13. jan 2014, 15:32

Eksil skrev:Skal der ikke snart en eller anden svensker til prøvetræning? Det virker som et brud på traditionen at ingen har været forbi Hornevej denne gang.
Nu har vi heldigvis én svensker i truppen, det hører sig ligesom til.

Damn hvor er transfertråden trist. Ingen rygter eller noget som helst. Der skal selvfølgelig sælges før der kan købes og økonomien er stadigvæk hårdt presset, men nøj hvor er det kedeligt. Jeg mener selvfølgelig ikke at AaB igen skal gamble med økonomien, det er bare en konstatering af, at de før i tiden så legandariske transfertråde nu er reduceret til det rene ingenting :S

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af hje1980 » 13. jan 2014, 15:47

frederikshavneren skrev:
Eksil skrev:Skal der ikke snart en eller anden svensker til prøvetræning? Det virker som et brud på traditionen at ingen har været forbi Hornevej denne gang.
Nu har vi heldigvis én svensker i truppen, det hører sig ligesom til.

Damn hvor er transfertråden trist. Ingen rygter eller noget som helst. Der skal selvfølgelig sælges før der kan købes og økonomien er stadigvæk hårdt presset, men nøj hvor er det kedeligt. Jeg mener selvfølgelig ikke at AaB igen skal gamble med økonomien, det er bare en konstatering af, at de før i tiden så legandariske transfertråde nu er reduceret til det rene ingenting :S
Hvis bare det betyder at når vinduet lukker er så er truppen intakt... så vil jeg betegne vinduet som en succes...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 13. jan 2014, 15:55

Jeg bliver nervøs hver gang jeg ser aktivitet i den her tråd. Jo mindre opmærksomhed omkring vores spillere i det her vindue, jo bedre.
Holder vi sammen på truppen og alle spillerne stadig er her efter 1. februar kan jeg ikke se hvorfor vi ikke ligesågodt kan blive mestre som FCK eller FCM kan.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Låst