Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Martino » 8. sep 2013, 13:01

Kostede AK ikke 500.000 ? Sådan ca?

Ærgerligt at vi svømmer i midtbanespillere ellers kunne en Jonas Hebo Rasmussen fra Hvidovre være en typisk AaB signing. Kæmpe talent som ung, hvor han spillede i Arsenal. Kom til FCN uden den store succes og med skader og nu er han en profil for Hvidovre.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Yankee » 8. sep 2013, 16:16

Martino skrev:Kostede AK ikke 500.000 ? Sådan ca?

Ærgerligt at vi svømmer i midtbanespillere ellers kunne en Jonas Hebo Rasmussen fra Hvidovre være en typisk AaB signing. Kæmpe talent som ung, hvor han spillede i Arsenal. Kom til FCN uden den store succes og med skader og nu er han en profil for Hvidovre.
Jeg synes virkelig ikke Hebo er særlig god. Idag er han klart overmatchet af Janus Drachmann og det er hér han skal vurderes - ikke på at han spiller en fin kamp hjemme mod AB (hvilket han gjorde).

Jonathan "Lålå" Nielsen er stadig det interessante navn når vi snakker Hvidovre, selvom der mangler en del før han er Superliga-materiale.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3532
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af hje1980 » 8. sep 2013, 19:53

Martino skrev:Kostede AK ikke 500.000 ? Sådan ca?

Ærgerligt at vi svømmer i midtbanespillere ellers kunne en Jonas Hebo Rasmussen fra Hvidovre være en typisk AaB signing. Kæmpe talent som ung, hvor han spillede i Arsenal. Kom til FCN uden den store succes og med skader og nu er han en profil for Hvidovre.
Hvorfor er det ærgerligt at vi har kvalitet i både og de erfarrende og i ungdommen fra EGNE rækker.
Uden at kende noget til spilleren men skal vi hente unge udefra skal de godt nok være gode og uden man lige har samme type i egne rækker... ala Thelander og Nicolaj Larsen...
Nok 2 af de bedste indkøb AaB har gjort af unge folk udefra...

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Martino » 9. sep 2013, 17:43

Jeg synes da heller ikke at det er ærgerligt at vi har unge spillere på vej på midten, men mente bare at hvis vi skulle fiske i 1.div så var Jonas Hebo en spiller som på sigt kunne blive Superliga spiller. Ellers har jeg ikke lige nogle forslag i 1.div. Jeg kender ikke Jonathan Nielsen godt nok,,har kun set ham spille 2 gange.
Jeg savner Winsnes

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 9. sep 2013, 19:20

Martino skrev:Jeg synes da heller ikke at det er ærgerligt at vi har unge spillere på vej på midten, men mente bare at hvis vi skulle fiske i 1.div så var Jonas Hebo en spiller som på sigt kunne blive Superliga spiller. Ellers har jeg ikke lige nogle forslag i 1.div. Jeg kender ikke Jonathan Nielsen godt nok,,har kun set ham spille 2 gange.
Mathias Bersang Sørensen fra Hobro er en meget spændende kantspiller. Det tidligere Randers talent er blomstret voldsomt op hos Hobro. Bersang Sørensen er hurtig, udfordrende og skudstærk. Han er tilmed en dygtig frisparksskytte.
Han har kontraktudløb 30. juni 2014.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af jensemand57 » 9. sep 2013, 21:38

frederikshavneren skrev:
Martino skrev:Jeg synes da heller ikke at det er ærgerligt at vi har unge spillere på vej på midten, men mente bare at hvis vi skulle fiske i 1.div så var Jonas Hebo en spiller som på sigt kunne blive Superliga spiller. Ellers har jeg ikke lige nogle forslag i 1.div. Jeg kender ikke Jonathan Nielsen godt nok,,har kun set ham spille 2 gange.
Mathias Bersang Sørensen fra Hobro er en meget spændende kantspiller. Det tidligere Randers talent er blomstret voldsomt op hos Hobro. Bersang Sørensen er hurtig, udfordrende og skudstærk. Han er tilmed en dygtig frisparksskytte.
Han har kontraktudløb 30. juni 2014.
Bare rolig. Kent var på Hobro stadion i aftes. Bersang er med garanti noteret.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af AaB1978 » 9. sep 2013, 21:47

jensemand57 skrev:
frederikshavneren skrev:
Martino skrev:Jeg synes da heller ikke at det er ærgerligt at vi har unge spillere på vej på midten, men mente bare at hvis vi skulle fiske i 1.div så var Jonas Hebo en spiller som på sigt kunne blive Superliga spiller. Ellers har jeg ikke lige nogle forslag i 1.div. Jeg kender ikke Jonathan Nielsen godt nok,,har kun set ham spille 2 gange.
Mathias Bersang Sørensen fra Hobro er en meget spændende kantspiller. Det tidligere Randers talent er blomstret voldsomt op hos Hobro. Bersang Sørensen er hurtig, udfordrende og skudstærk. Han er tilmed en dygtig frisparksskytte.
Han har kontraktudløb 30. juni 2014.
Bare rolig. Kent var på Hobro stadion i aftes. Bersang er med garanti noteret.
Desværre udgik han efter 35 minutter.

Men jeg er i øvrigt enig. Bersang er en meget spændende spiller, som helt sikkert godt kunne begå sig i den bedste række.

Tror også Kent og den øvrige stab omkring holdet er bevidste om, at truppen godt kunne have behov for en spiller, der er direkte og udfordrende.
Det var vel også en af grundene til, at man var meget interesserede i at hente Bassel Jradi til klubben, som også er en meget udfordrende venstrekantspiller.
Han valgte så desværre FC Nordsjælland.

Et ideelt scenario kunne måske være at hente Bersang til næste sommer og så lade Due få løbepas, når han har kontraktudløb.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Eksil » 10. sep 2013, 12:31

En mulighed kunne være at hente Daniel Christensen hjem som en erstatning for Due på kanten og backup for Ahlman på venstre back. Han ser noget lettere ud end da han forlod Aalborg og koster gratis til sommer, hvilket er cirka den rigtige pris.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3532
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af hje1980 » 10. sep 2013, 12:52

Eksil skrev:En mulighed kunne være at hente Daniel Christensen hjem som en erstatning for Due på kanten og backup for Ahlman på venstre back. Han ser noget lettere ud end da han forlod Aalborg og koster gratis til sommer, hvilket er cirka den rigtige pris.
Kunne være en mulighed... men spørgsmålet er om han vil forlade et hold som fast mand, til et hold hvor han vil være backup... ser ham IKKE som fast starte på hverken back eller midtbanen...

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Forza » 10. sep 2013, 13:46

hje1980 skrev:
Eksil skrev:En mulighed kunne være at hente Daniel Christensen hjem som en erstatning for Due på kanten og backup for Ahlman på venstre back. Han ser noget lettere ud end da han forlod Aalborg og koster gratis til sommer, hvilket er cirka den rigtige pris.
Kunne være en mulighed... men spørgsmålet er om han vil forlade et hold som fast mand, til et hold hvor han vil være backup... ser ham IKKE som fast starte på hverken back eller midtbanen...
Han ville være stærkere end Due som back OG kant IMO. Han har et skarpt venstreben, fighterinstinkt og er hurtig på de første par meter. Vil mene han er væsentligt bedre end Due i alle facetter efterhånden.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Martino » 10. sep 2013, 14:04

Forza skrev:
hje1980 skrev:
Eksil skrev:En mulighed kunne være at hente Daniel Christensen hjem som en erstatning for Due på kanten og backup for Ahlman på venstre back. Han ser noget lettere ud end da han forlod Aalborg og koster gratis til sommer, hvilket er cirka den rigtige pris.
Kunne være en mulighed... men spørgsmålet er om han vil forlade et hold som fast mand, til et hold hvor han vil være backup... ser ham IKKE som fast starte på hverken back eller midtbanen...
Han ville være stærkere end Due som back OG kant IMO. Han har et skarpt venstreben, fighterinstinkt og er hurtig på de første par meter. Vil mene han er væsentligt bedre end Due i alle facetter efterhånden.
Jeg er helt enig. Har altid godt kunne lide DC som fodboldspiller, og ja han ser mere fit ud, så hvis han kan holde sig fra gaden ser jeg gerne ham tilbage. Men han virkede til at have en større stjerne hos Pehrsson end hos Kent.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Buzz Killington » 10. sep 2013, 14:08

Er DC ikke for rendyrket wing/fløj til en spillestil som vores? Jeg er med på at man naturligvis skal tilpasse spillestilen til spillermaterialet, men i mine øjne er DC ikke lige en spiller man sætter konceptet efter. Og som rendyrket wing er han i mine øjne slet ikke god nok og mangler specielt hurtighed (udover de første par meter). Så hellere en af de utalige midtbanefolk vi har rendende rundt i de lavere rækker, som tilsyneladende er bedre til at søge ind i banen ala Kusk og Thomsen. Tanken om en hurtig wing-type er dog alligevel ret tillokkende, og ville klart tilføje et nyt aspekt på holdet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 10. sep 2013, 14:34

Istedet for DC ser jeg hellere man finder en lidt yngre spiller med fremtid, en spiller fra FCNs overskudslager af kantspillere kunne være et bud. Ellers er der Lucas Jensen og hvad der ellers bliver nævnt. Spillere jeg mener vil være bedre alternativer end DC.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Forza » 10. sep 2013, 14:39

jonas386 skrev:Istedet for DC ser jeg hellere man finder en lidt yngre spiller med fremtid, en spiller fra FCNs overskudslager af kantspillere kunne være et bud. Ellers er der Lucas Jensen og hvad der ellers bliver nævnt. Spillere jeg mener vil være bedre alternativer end DC.
FCN's spillere vil dog nok være væsentligt dyrere i løn end DC, men omvendt så virkede det ikke til at Kent havde fidus til DC da han var i AaB.

Lucas Jensen har jeg intet kendskab til, men ud fra hvad andre har skrevet herinde kunne han også lyde ret interessant.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. sep 2013, 00:37

Har vi ikke talentfulde kantspillere på vej? Som jeg ser det er det bestemt ikke en plads vi behøver få uetablerede spillere ind. Vi har Thomsen, Due, Bruhn, PK og Kusk til de to fløje pt. og så er Ahlmann jr. vel også en kandidat når han bliver rykket op. Derudover spiller vi ikke med en decideret fløjspiller i højre side, så den position kunne jeg sagtens se Risgård gøre det godt på.

Skal vi have noget ind til fløjene mener jeg snarere det skulle være som (fremtidig) afløser for Kusk, og hvem ved om Ene ikke kunne blive en mulighed i det kommende vindue, det kunne jeg godt forestille mig.

Skal der hentes unge talenter ind, må det efter min mening meget gerne være på den dybe angrebsposition, hvor vi ser noget tynde ud når det gælder fremtidssikringen, og hvor bredden heller ikke i øjeblikket er specielt voldsom.

Ellers synes jeg vi har en fantastisk godt sammensat trup i øjeblikket, hvor den eneste ubekendte faktor vel er om Blåbjerg er i stand til at at gå ind som kvalificeret backup for Ahlmann, ellers kunne det godt være et ømt punkt.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Eksil » 11. sep 2013, 08:21

Måske mere en sommer transfer, men Mathias "Zanka" Jørgensen er kørt død i Hollandsk fodbold og skal muligvis hjem til sommer hvis det ikke retter sig. En spiller fra en Sjællandsk klub der tager til Holland usuccesfuldt er en formel der har fungeret før (Micheal Jacobsen, Curth), selvom en hæftig lønnedgang ville være et issue. Samtidig er det meget sansynligt at Lasse Nielsen smutter til sommer og selvom der er talenter på vej ville en 100 procents erstatning være godt, for reelt er det ikke smart med kun 2 centerforsvarere der kan fungere i start-11

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3532
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af hje1980 » 11. sep 2013, 09:01

Eksil skrev:Måske mere en sommer transfer, men Mathias "Zanka" Jørgensen er kørt død i Hollandsk fodbold og skal muligvis hjem til sommer hvis det ikke retter sig. En spiller fra en Sjællandsk klub der tager til Holland usuccesfuldt er en formel der har fungeret før (Micheal Jacobsen, Curth), selvom en hæftig lønnedgang ville være et issue. Samtidig er det meget sansynligt at Lasse Nielsen smutter til sommer og selvom der er talenter på vej ville en 100 procents erstatning være godt, for reelt er det ikke smart med kun 2 centerforsvarere der kan fungere i start-11
Enig at 2 centerforsvarer er for lidt... men på et tidspunkt må man også give de unge den tillid og vise at klubben stoler på dem. Og de indhop de unge har haft i centerforsvaret, har absolut været godkendt i min optik.
De penge vi har til transfer næste uge, skal udelukkende bruges til at finde erstatningen for Kusk... tror han bliver solgt om 1 år. Sikkert til en pris omkring de 12-15 mio...
Her vil Ene være HELT perfekt!!!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Forza » 11. sep 2013, 09:57

Eksil skrev:Måske mere en sommer transfer, men Mathias "Zanka" Jørgensen er kørt død i Hollandsk fodbold og skal muligvis hjem til sommer hvis det ikke retter sig. En spiller fra en Sjællandsk klub der tager til Holland usuccesfuldt er en formel der har fungeret før (Micheal Jacobsen, Curth), selvom en hæftig lønnedgang ville være et issue. Samtidig er det meget sansynligt at Lasse Nielsen smutter til sommer og selvom der er talenter på vej ville en 100 procents erstatning være godt, for reelt er det ikke smart med kun 2 centerforsvarere der kan fungere i start-11
Har altid ment at Zanka var groft overvurderet i FCK og med tanke på den kontrakt han har i Holland (skiftede på fri transfer på et tidspunkt hvor han var pænt ombejlet) er til at matche. Derfor håber jeg meget på at man holder nallerne fra ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af thomasjn » 11. sep 2013, 10:21

Zanka - nej tak. Ved ikke hvad Zanka betyder, men et dælens godt bud kunne være det var et smart ord for placeringsfejl. Synes han bryder fire kæden alt for meget og det er han slet ikke god nok til. Kunne ikke se ham komme hjem og styre vores forsvar.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 11. sep 2013, 10:23

Zanka gider jeg ikke at se i AaB. Grunden til han ikke fungerer i Holland er en lad indstilling ig arrogant og umoden opførsel. Nej tak.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Låst