Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af astonvilla » 11. sep 2013, 10:42

Eksil skrev:Måske mere en sommer transfer, men Mathias "Zanka" Jørgensen er kørt død i Hollandsk fodbold og skal muligvis hjem til sommer hvis det ikke retter sig. En spiller fra en Sjællandsk klub der tager til Holland usuccesfuldt er en formel der har fungeret før (Micheal Jacobsen, Curth), selvom en hæftig lønnedgang ville være et issue. Samtidig er det meget sansynligt at Lasse Nielsen smutter til sommer og selvom der er talenter på vej ville en 100 procents erstatning være godt, for reelt er det ikke smart med kun 2 centerforsvarere der kan fungere i start-11
Vi har som minimum 3 centerforsvarer der er bedre end Zanka og et par boblere som er på vej deropad. Det vil nok være en lidt dyr løsning at have Zanka siddende på et ydermandat hos reserverne.

Zanka er og bliver et af det mest overvurderede spøgelser i dansk fodbold i nyere tid. Det er et udmærket eksempel på hvordan diverse medier kan puste luftkasteller op når det kommer til deres kære favorithold (FCK & BIF). Og så sidder de (BIF/FCK) jo bare tilbage og griner for det får samtidig skruet prisen urealistisk højt op på nævnte spillere (helt generelt - lige Zanka røg vist nok på en fri transfer tror jeg nok - ikke sikker).

Zanka's placeringsevner på banen er nærmest katastrofale og han slipper sin markering konstant ved dødbolde osv. Han er god med hovedet og ok hurtig...men det gør ham nu ikke til nogen helstøbt forsvarsspiller. Især når han har nul evner til at læse spillet og placere sig sådan nogenlunde korrekt på banen.

Zanka blev pustet op til noget han overhovedet ikke var og aldrig nogensinde bliver. I en sådan grad at han selv troede på det - og nu sidder han og rådner op i Holland. Synd for ham, egentlig.

Jeg kan huske ét af de sidste Onside programmer jeg nogensinde så - der havde de dedikeret en hel blok til "Fænomenet Zanka". Det var omkring den tid, at jeg besluttede mig til at det nok var bedst for mit blodtryk og generelle helbred at lade være med at se Onside igen. Nogensinde.
Bienvenu Bassogog!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Eksil » 11. sep 2013, 11:19

Er enig i at han var svært overvurderet i hans tid i DK, men det betyder ikke han kan være en udemærket forsvarspiller. Få spillere kommer til AaB som færdige produkter, og ja, hans placeringsevne er dårlig, men det kan altså læres. På den anden side er hans fysik ret god og han er en af de spillere der kan trænes op og sælges videre for + 10 mio.

Ja, Zanka øgenavnet er tåbeligt, men det kan vel ties ihjel, ligesom Ander AK47 Jacobsen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 11. sep 2013, 11:30

Problemet med Zanka er som skrevet ovenfor. For nylig var der en situation hvor han slog ud efter en modspiller på reserve holdet, og generelt er fuldstændigt ligeglad. Meldingerne fra Holland lyder på han er uhyggeligt arrogant, uden noget at have det i. Jeg gentager, Zanka skal IKKE til AaB, han vil slet ikke passe ind, og vil højst sandsynligt skabe mere splid end succes. Han kan være nok så dygtig en spiller, men jeg nægter at tro på han vil kunne motivere sig til at spille for AaB.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Halil » 11. sep 2013, 12:16

Jonas386:

Skal man tro personer som BT har ævlet med nede i Holland, så forholder det sig ikke som du beskriver i forhold til Zanka som person.

http://www.bt.dk/fodbold/mathias-zanka- ... lden-i-psv" onclick="window.open(this.href);return false;

Problemet lyder til, at Zanka simpelthen ikke er god nok og han måske stadig har problemer med sin slemme knæskade.
Uden Synd Ingen Frelse

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 11. sep 2013, 12:17

http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... t=240&vis=" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg har læst det her.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Halil » 11. sep 2013, 12:24

Aha, så det er sikkert mere hate fra idioten Kezman69 og "ungdomshaderen" Adriiansen, du har det fra?

Ifølge den artikel jeg linker til er der ikke noget at sætte på Zankas indsats udenfor banen og på træningsbanen - Han udvikler sig bare ikke.

Zanka har iøvrigt altid haft et stort smil og umiddelbart også et lyst sind. Det finder jeg ganske sympatisk.
Uden Synd Ingen Frelse

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 11. sep 2013, 12:29

Halil skrev:Aha, så det er sikkert mere hate fra idioten Kezman69 og "ungdomshaderen" Adriiansen, du har det fra?

Ifølge den artikel jeg linker til er der ikke noget at sætte på Zankas indsats udenfor banen og på træningsbanen - Han udvikler sig bare ikke.

Zanka har iøvrigt altid haft et stort smil og umiddelbart også et lyst sind. Det finder jeg ganske sympatisk.
Og Flying Dutchman, som jeg synes plejer at være meget fornuftig. Men fint hvis det ikke er problemet, det stemte bare fint overens med min egen opfattelse af Zanka. Sagen med ham der OB træneren, og div udtalelser til pressen samt andet sjov har været med til at male billedet af Zanka som en arogant og umoden nar.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Halil » 11. sep 2013, 12:43

Flying skriver da udelukkende(som jeg lige hurtigt læser det) om Zankas spil på banen(Hvor han iøvrigt indrømmer ikke at have et specielt godt grundlag for at vurdere).

Ikke noget om psyken.

Well. Nok om ham. Han ender sikkert i fck igen til vinter.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af BoT » 11. sep 2013, 13:16

Årsagen til, at Zanka næppe havner i AaB er mere den, at han ikke vil, end at han ikke er god nok.

Believe it or not, men vi er - foruden spillere, der har haft en tæt relation til os - langt fra at være drømmeklubben for spillere i udkanten af deres respektive landshold.

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. jun 2007, 14:56
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Bohemka » 13. sep 2013, 23:16

BoT skrev:Årsagen til, at Zanka næppe havner i AaB er mere den, at han ikke vil, end at han ikke er god nok.

Believe it or not, men vi er - foruden spillere, der har haft en tæt relation til os - langt fra at være drømmeklubben for spillere i udkanten af deres respektive landshold.
Hvad? Påstår du virkelig, at en sub-landsholdsspiller med en fortrinlig løn på et CL-hold i en stærkere liga ikke skulle have lyst til at skifte til AaB? Har man kendt magen til frækhed!
This Heaven Gives Me Migraine

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 13. sep 2013, 23:18

Bohemka skrev:
BoT skrev:Årsagen til, at Zanka næppe havner i AaB er mere den, at han ikke vil, end at han ikke er god nok.

Believe it or not, men vi er - foruden spillere, der har haft en tæt relation til os - langt fra at være drømmeklubben for spillere i udkanten af deres respektive landshold.
Hvad? Påstår du virkelig, at en sub-landsholdsspiller med en fortrinlig løn på et CL-hold i en stærkere liga ikke skulle have lyst til at skifte til AaB? Har man kendt magen til frækhed!
Endnu et tegn på Zank er en arrogant idiot (smiley).
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af BoT » 16. sep 2013, 09:16

Bohemka skrev:
BoT skrev:Årsagen til, at Zanka næppe havner i AaB er mere den, at han ikke vil, end at han ikke er god nok.

Believe it or not, men vi er - foruden spillere, der har haft en tæt relation til os - langt fra at være drømmeklubben for spillere i udkanten af deres respektive landshold.
Hvad? Påstår du virkelig, at en sub-landsholdsspiller med en fortrinlig løn på et CL-hold i en stærkere liga ikke skulle have lyst til at skifte til AaB? Har man kendt magen til frækhed!
Jeg er også selv både vred, skuffet og bitter over min egen konklusion. Forstår alle verdens fodboldspillere dog ikke, hvor FANTASTISK en klub AaB er???!!!

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Dissing » 17. sep 2013, 13:42

Det her indlæg handler (som meget andet i den her tråd) både om vintervinduet og sommervinduet 2014.

:o

Man kan godt sige at AaB's trup har to mand på hver position - og her er to trupper med hhv. første og andet valg:




Jeg vil godt stille ? ved om der er en kvalitets venstre back reserve, og Hallur har ikke overbevist mig på den centrale midtbane, men her kan Nikolaj Thomsen, Wichmann eller en af de unge spille.
Så i øjeblikket er der venstre back, der måske er mangelfuld - men så længe Jakob Ahlmann er fit går det, og skulle han få skade/karantæne er det fint at give en af de unge noget kamperfaring, det var jo på den måde Ahlmann, Thelander, Lasse, Kusk, Dalsgaard, Thomsen og Helenius blev stamspillere. Og måske er vi heldige at en af de unge laver en Thelander på Jakob Ahlmann (Thelander har skubbet stamspilleren KEP ud på bænken).

Der er nogen der kan blive solgt - og der er lejemål der løber ud:

Thomsen/Kusk sælges - afløseren skal være hurtig, målfarlig, teknisk god og skal kunne presse/forsvare - sådan en har AaB ikke på lager.
Lasse sælges - afløseren skal have fysik, hurtighed, højde, teknik og overblik - måske er der en af de unge der kan alt det?
Rasmus Jönsson's lejemål udløber 1/7 2014 - Jeg tror lidt på Spalvis/Rolf Toft, og håber(!) på Søren Frederiksen og Jeppe Curth.

Ovenstående koger jeg ned til at Gaarde/Kent skal fokusere på:
a) 1-2 rigtigt talentfulde kantspillere der kan sluses ind i truppen allerede i vinterpausen (dyrt?).
b) Finde ud af om der er tilstrækkelig kvalitets-fremtid i Spalvis, Rolf Toft, Kasper Pedersen, Blåbjerg, A.Bruhn m.fl. Og såfremt talenterne ikke har superliga-kvalitet, skal AaB ud at hente nogen der er gode (billige) nok. Men det er helt klart bedre at satse på egne folk, end ligesom købeklubben brøndby at bruge masser af penge på folk udefra.

Opskrift når der hentes folk udefra:
I "gamle" dage fandt AaB spillere der var gået i stå i en udenlandsk klub. Jeg tror den metode var dyrere end vi troede (spilleren skulle have penge for at skrive under + løn der kunne minde en lille smule om det han fik i England/Tyskland + feriepenge).
Og derfor er det bedre at hente spillere i de lavere danske rækker, spillere der simpelthen vil spille superliga - og som bliver inspireret af at se hvad der er sket for bla. Dalsgaard, Thelander, Würtz, Nikolai Larsen og Anders K. Jacobsen. Med til historien skal så også nævnes en fyr som Nicholas Gotfredsen der ikke slog igennem da han kom fra Aarhus Fremad til AaB.

Og så skal AaB forlænge med store talenter og stamspillere - og ikke som fck lade kontrakterne løbe ud med deres spillere. Det gjorde fck bevist, lod kontrakten løbe ud med deres gode spillere, og med Zanka. Og det handlede om at fck var så rige at de i modsætning til de andre danske klubber ikke syntes de havde behov for at tjene penge på at sælge spillere. Siden da har de fået ny ledelse, og fik vist et okay beløb da de solgte Cornelius.
Hvad kom først, hønen eller ægget ?? - Det gjorde hanen.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af thomasjn » 17. sep 2013, 13:57

Mht. venstre back kan Paddy vel rykkes derover. Derudover mener jeg da også, at Blåbjerg har været VB i hans ungdomstid eller husker jeg helt galt. Dog kunne det værende spændende at hive ham tyskeren op til prøvetræning igen, hvis ikke han har fundet en kontrakt. Mht. midtbanen kunne vi nok godt begynde at køre en ung kantspiller ind til at afløse Due. Da Due mest er en trup spiller kunne det i princippet være Bruhn, men jeg mener vi bør have lidt mere bredde på pladsen, hvorfor vi nok bør hente en fra lidt højere hylde og satse på. Thomsen/Kusk skal selvfølgelig erstattes med kvalitet. Derfor ville det også af den grund være rigtigt godt at få en god kantspiller med potentiale ind allerede til vinter. Mit bedste bud på en i de hjemlige ligaer er nok Andreas Laudrup, men risikoen er dog, at han er for meget 4-3-3 spiller. Dog er han ikke ældre end der stadig bør være en del potentiale som kan forløses. Mht. den centrale midt havde vi i den perfekte af alle verdner bedre reserve end Hallur. Synes dog vi skal tage økonomien i ed her og lade Rye få lidt tid til at vise om han kan.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Martino » 17. sep 2013, 14:28

Jeg mener helt klart at Andreas Bruhn har potentiale til superligabold, så en decideret kant ved jeg ikke om vi mangler. Det kommer an på hvad der sker med Due, Kusk og ikke mindst Thomsen. Ryger både Thomsen og Kusk er vi tvunget til at hente en kantspiller ind, det er selvsagt, men jeg ser et stort lys i Andreas Bruhn.
Og så tror jeg folk undervurderer Hallur. Jeg synes han virker lovende, men uprøvet.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 17. sep 2013, 14:57

Dissing skrev:Det her indlæg handler (som meget andet i den her tråd) både om vintervinduet og sommervinduet 2014.

:o

Man kan godt sige at AaB's trup har to mand på hver position - og her er to trupper med hhv. første og andet valg:




Jeg vil godt stille ? ved om der er en kvalitets venstre back reserve, og Hallur har ikke overbevist mig på den centrale midtbane, men her kan Nikolaj Thomsen, Wichmann eller en af de unge spille.
Så i øjeblikket er der venstre back, der måske er mangelfuld - men så længe Jakob Ahlmann er fit går det, og skulle han få skade/karantæne er det fint at give en af de unge noget kamperfaring, det var jo på den måde Ahlmann, Thelander, Lasse, Kusk, Dalsgaard, Thomsen og Helenius blev stamspillere. Og måske er vi heldige at en af de unge laver en Thelander på Jakob Ahlmann (Thelander har skubbet stamspilleren KEP ud på bænken).

Der er nogen der kan blive solgt - og der er lejemål der løber ud:

Thomsen/Kusk sælges - afløseren skal være hurtig, målfarlig, teknisk god og skal kunne presse/forsvare - sådan en har AaB ikke på lager.
Lasse sælges - afløseren skal have fysik, hurtighed, højde, teknik og overblik - måske er der en af de unge der kan alt det?
Rasmus Jönsson's lejemål udløber 1/7 2014 - Jeg tror lidt på Spalvis/Rolf Toft, og håber(!) på Søren Frederiksen og Jeppe Curth.

Ovenstående koger jeg ned til at Gaarde/Kent skal fokusere på:
a) 1-2 rigtigt talentfulde kantspillere der kan sluses ind i truppen allerede i vinterpausen (dyrt?).
b) Finde ud af om der er tilstrækkelig kvalitets-fremtid i Spalvis, Rolf Toft, Kasper Pedersen, Blåbjerg, A.Bruhn m.fl. Og såfremt talenterne ikke har superliga-kvalitet, skal AaB ud at hente nogen der er gode (billige) nok. Men det er helt klart bedre at satse på egne folk, end ligesom købeklubben brøndby at bruge masser af penge på folk udefra.

Opskrift når der hentes folk udefra:
I "gamle" dage fandt AaB spillere der var gået i stå i en udenlandsk klub. Jeg tror den metode var dyrere end vi troede (spilleren skulle have penge for at skrive under + løn der kunne minde en lille smule om det han fik i England/Tyskland + feriepenge).
Og derfor er det bedre at hente spillere i de lavere danske rækker, spillere der simpelthen vil spille superliga - og som bliver inspireret af at se hvad der er sket for bla. Dalsgaard, Thelander, Würtz, Nikolai Larsen og Anders K. Jacobsen. Med til historien skal så også nævnes en fyr som Nicholas Gotfredsen der ikke slog igennem da han kom fra Aarhus Fremad til AaB.

Og så skal AaB forlænge med store talenter og stamspillere - og ikke som fck lade kontrakterne løbe ud med deres spillere. Det gjorde fck bevist, lod kontrakten løbe ud med deres gode spillere, og med Zanka. Og det handlede om at fck var så rige at de i modsætning til de andre danske klubber ikke syntes de havde behov for at tjene penge på at sælge spillere. Siden da har de fået ny ledelse, og fik vist et okay beløb da de solgte Cornelius.
Rigtig godt indlæg. Det ser ikke helt dumt ud, når man får det visuliseret med de to line up's.

Jeg tror godt, man kan finde spillere i truppen, som kan dække for Ahlmann i tilfælde af skade eller karantæne. Først og fremmest Patrick men måske også én af midterforsvarerne. Jeg synes f.eks., at K. Pedersen har en omgang med bolden, som han også vil kunne bruge offensivt på en backplads. Spørgsmålet er selvfølgelig, om han taktisk kan tilpasse sit spil til backpositionen, og om han overhovedet kan begå sig i venstre side. Ellers er der måske en af de andre midterforsvarere, der kan.

Så når det er sagt, så synes jeg, vi har har en af de mest spændende, unge og talentfulde trupper længe. Der mangler bare at blive besvaret nogle meget store spørgsmålstegn i angrebet. Hvem skal på sigt udgøre den duo og den skarpe reserve, som skal være garant for, at vi omsætter vores ofte store spilovertag i en vis portion mål? Besvarelsen af det spørgsmål bliver helt afgørende for, om vi spiller med i den sjove ende eller om nedrykning i en uhyggelig tæt liga, hvor man må gå ud fra, at mindst én af nedrykkere kommer til at stå med rigtig mange point (der skal altså mange point ind på kontoen for at overleve). Det er lidt ærgerligt, at dette spørgsmål står åbent.

Lige nu er jeg bange for, at svaret på spørgsmålet ikke findes i truppen - der er ikke rigtig nogen angriber, som vi kan have tillid til har klasssen til superligaen. AK kan måske - efter en rigtig god start - vise sig stabil nok, til at han kan udgøre en del af svaret. Og så krydser man jo fingre for, at Spalvis tager det sidste skridt. Toft, Curth og Frederiksen skal enten omskoles (hvilket alle faktisk i mine øjne har potentiale til) eller afhændes, så der kan blive plads til nye kræfter. Og så er det altså mega ærgerligt, at vi har forpligtet os til at spille et af Klaus Allofs uheldige køb i form, uden at vi selv kommer til at profitere ret meget af det arbejde.
Fodbold skal ses med hjertet!

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Gamling » 17. sep 2013, 15:30

Enig i at 1ste prioriteten i vintervinduet må være en back up for Ahlmann. Bortset fra der er vi rigtigt god dækket ind i forsvaret.

På midtbanen er vi også dækket rimeligt ind, medmindre Kusk og/eller Thomsen sælges. Så skal de erstattes. Der skal forlænges med Augu, mens Hallur og Due må være fortid når deres aftaler udløber. De kan sagtens erstattes af de (andre)unge vi allerede har i truppen

Angrebet virker mere lovende end forvented med AK, Spalvis, Fredriksen og så Toft der kommer skarpere tilbage. Curth må være færdig i AaB, så der skal måske nok købes eller lejes en erstatning for Jönsson når har rejser igen næste sommer. Sker det burde angrebet også være OK. Og så er der jo også unge Victor Ahlmann på vej :aabfan:
Gamling
"Ib Simonsen forever"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 17. sep 2013, 15:41

Gamling skrev:Enig i at 1ste prioriteten i vintervinduet må være en back up for Ahlmann. Bortset fra der er vi rigtigt god dækket ind i forsvaret.

På midtbanen er vi også dækket rimeligt ind, medmindre Kusk og/eller Thomsen sælges. Så skal de erstattes. Der skal forlænges med Augu, mens Hallur og Due må være fortid når deres aftaler udløber. De kan sagtens erstattes af de (andre)unge vi allerede har i truppen

Angrebet virker mere lovende end forvented med AK, Spalvis, Fredriksen og så Toft der kommer skarpere tilbage. Curth må være færdig i AaB, så der skal måske nok købes eller lejes en erstatning for Jönsson når har rejser igen næste sommer. Sker det burde angrebet også være OK. Og så er der jo også unge Victor Ahlmann på vej :aabfan:
Det vigtigste til vinter bliver at finde en afløser for Augu. Selv om AaB sikkert gerne vil forlænge med ham så tvivler jeg ærlig talt på, at Augu har lyst til at afslutte sin glorværdige AaB karriere med splinter i røven. Augu er næppe tilfreds med indhop her og der samt spilletid i pokalkampene. Jeg tvivler stærkt på om Augu har lyst til at forlænge med AaB når udsigten til spilletid ikke er særlig god.

Der er flere spørgsmålstegn i angrebet. Curth er forhåbentlig fortid til sommer. Jönsson forsvinder også næste sommer, mens Toft nok også snart er fortid. Jeg har godt nok svært ved at se noget som helst i Toft. Han løber og løber, men er enormt uskarp. Det eneste mål han har scoret var på en returbold, som selv min bedstefar kunne ha´ scoret på. Pt. kan Toft ikke engang komme på holdet i Vejle :S Hvis Toft ikke er god nok til et middelmådigt 1. divisionshold så er han altså bestemt heller ikke god nok til AaB. Han har fået chancen, men har ikke grebet den.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3532
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af hje1980 » 17. sep 2013, 15:58

Tror ikke man skal undervurdere Augo's kærlighed for AaB... og han ved jo hvad der skal til for at komme tilbage på holdet. Han skal gøre det Würtz gør. Bare bedre... længere er den ikke.
Og så ellers griber chancen/erne når de kommer! INGEN (næsten) er selvskreven til holdet..!!! Heller ikke anføreren...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Provst i Brovst » 17. sep 2013, 16:43

Risgaard lavede vist kun en et årig kontrakt, ham kan vi ikke regne med fra sommer, så mon ikke der bliver plads til Augo igen.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Låst