Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 17. sep 2013, 17:09

Provst i Brovst skrev:Risgaard lavede vist kun en et årig kontrakt, ham kan vi ikke regne med fra sommer, så mon ikke der bliver plads til Augo igen.
Arh, mon ikke den bliver forlænget med et år mere? Han er fast mand, gør det godt, skal næppe videre i karrieren, har vel familie at tage hensyn til osv.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Provst i Brovst » 17. sep 2013, 19:34

jonas386 skrev:
Provst i Brovst skrev:Risgaard lavede vist kun en et årig kontrakt, ham kan vi ikke regne med fra sommer, så mon ikke der bliver plads til Augo igen.
Arh, mon ikke den bliver forlænget med et år mere? Han er fast mand, gør det godt, skal næppe videre i karrieren, har vel familie at tage hensyn til osv.
Jeg er sikker på, hvis han kan komme til at spille fodbold i Legoland, så er han off and running.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Hinrup85 » 17. sep 2013, 22:11

Provst i Brovst skrev:
jonas386 skrev:
Provst i Brovst skrev:Risgaard lavede vist kun en et årig kontrakt, ham kan vi ikke regne med fra sommer, så mon ikke der bliver plads til Augo igen.
Arh, mon ikke den bliver forlænget med et år mere? Han er fast mand, gør det godt, skal næppe videre i karrieren, har vel familie at tage hensyn til osv.
Jeg er sikker på, hvis han kan komme til at spille fodbold i Legoland, så er han off and running.
Tja Billund IF kan da måske finde en plads til ham et sted..

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Provst i Brovst » 17. sep 2013, 22:22

Hinrup85 skrev:
Provst i Brovst skrev:
jonas386 skrev:
Provst i Brovst skrev:Risgaard lavede vist kun en et årig kontrakt, ham kan vi ikke regne med fra sommer, så mon ikke der bliver plads til Augo igen.
Arh, mon ikke den bliver forlænget med et år mere? Han er fast mand, gør det godt, skal næppe videre i karrieren, har vel familie at tage hensyn til osv.
Jeg er sikker på, hvis han kan komme til at spille fodbold i Legoland, så er han off and running.
Tja Billund IF kan da måske finde en plads til ham et sted..
Nej, det skal være et andet land, Legoland, Bounty-land eller Somaliland.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 17. sep 2013, 23:57

Er der en eller anden joke jeg er gået glip af her?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 18. sep 2013, 00:18

Hvis vi skal bringe tråden på sporet igen, så er David Boysen, Lyngby, vil den mest interessante og nogenlunde inden for rækkevidde.

Ellers ham den tyske venstreback - han er vel kontraktløs (og skadet ?), så ham kunne man godt overveje allerede nu.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af thomasjn » 18. sep 2013, 08:51

FlæskeFrank skrev:Hvis vi skal bringe tråden på sporet igen, så er David Boysen, Lyngby, vil den mest interessante og nogenlunde inden for rækkevidde.

Ellers ham den tyske venstreback - han er vel kontraktløs (og skadet ?), så ham kunne man godt overveje allerede nu.
David Boysen synes jeg ikke er sagen. I de kampe jeg har set med Lyngby har han primært været fart og ikke ret meget andet. Kunne da være et fint alternativ med en lidt mere klasisk wing-type, men tvivler på om Boysen er god nok. Så kunne vi lige så godt høre Taz om han vil hjem og have et par år som reserve; det ville jeg faktisk hellere da jeg godt kan lide tanken om AaB som Danmarks Bilbao med kun nordjyder (eller i hvert fald så mange osm muligt). Mener ikke Boysen har potentialet til at kunne afløse Kusk eller Thomsen.

En spiller jeg godt kunne tænke mig at se på vores hold er Andreas Laudrup. Mon ikke han kunne finde sig tilpas under Kents og Kuhns ledelse og han er mærkeligt nok den eneste af FCNs 17 kantspillere som ikke får spilletid. Udfordringen er selvfølgelig, at han hidtil har været lidt en humørspiller, men jeg tror det handler mere om at bygge ham op end, at han er doven eller har dårlig attitude. Derudover fik han jo hvis bygget noget fysik på under hans ophold i St Etienne, hvilket jeg tror kan gøre ham bedre.

Ellers kunne vi prøve at hugge Andrew Hjulsager fra Brøndby. Synes han har set spændende ud og deres talentstrategi klinger godt nok meget hult når de køber ind så han ender så langt fra holdet.

Et sidste bud må være Toutouh fra FCK. Han fik godt nok lidt spilletid igår, men på den lange bane i FCK er han nok lidt i overskud med kantspillere som Gislason, Bolanos, Jørgensen og Braaten. Hvis han er billigt til salg til vinter synes jeg vi bør slå til. Vi så i Esbjerg, at han har potentiale og vi har allerede set, at han fungerer uden for København.

På lidt længere sigt er Pourie i FCK interessant. Han virker til at være ret meget ude i kulden under Ståle. FCK vil nok ikke tabe ansigt og lade ham gå til vinter, da snakken om CVs dårlige indkøb stadig vil stå i frisk erindring. Men til sommer begynder de måske at ville sælge og der kunne han vel være en god afløser for Jönsson såfremt vi får en god slutplacering og har lidt penge at handle for.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 18. sep 2013, 10:41

Andreas Laudrup vil være en rigtig god ide, troede faktisk, at vi ville hente ham i sommervinduet. Mener at han har været skadet og derfor ikke fået chancen hos FCN. Men han er røget bag i køen hos dem og kunne være oplagt.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af astonvilla » 18. sep 2013, 11:57

FlæskeFrank skrev:Andreas Laudrup vil være en rigtig god ide, troede faktisk, at vi ville hente ham i sommervinduet. Mener at han har været skadet og derfor ikke fået chancen hos FCN. Men han er røget bag i køen hos dem og kunne være oplagt.
Jeg er lidt forvirret. Hvor og hvordan vil du bruge A Laudrup? Som rendyrket back-up for 1.holdet, i køen efter Wichmann, Augo, Due, PK osv osv? Det er han nok lidt for dyr i drift til. Eller ser du ham direkte inde på 1.holdet - og hvem vil du i givet fald bænke? Thomsen? Kusk?
Bienvenu Bassogog!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 18. sep 2013, 13:52

Andreas Laudrup skal bruges på kanten, da Nikolaj Thomsen og Kasper Kusk har for lidt modspil/alternativ. Wichmann og Augo er ikke og har aldrig været kantspillere og skal ikke være det. Due virker ikke til at være i gear til at true Thomsen.

Så en kantspiller, som kan spille både højre og venstre kant - Voila Laudrup.

Prismæssigt, så har han vel aldrig været rigtig fast mand hos FCN. Udlejning til fransk fodbold forstod ingen vist.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 20. feb 2008, 09:42
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Konsulenten » 18. sep 2013, 14:24

FlæskeFrank skrev:Andreas Laudrup skal bruges på kanten, da Nikolaj Thomsen og Kasper Kusk har for lidt modspil/alternativ. Wichmann og Augo er ikke og har aldrig været kantspillere og skal ikke være det. Due virker ikke til at være i gear til at true Thomsen.

Så en kantspiller, som kan spille både højre og venstre kant - Voila Laudrup.

Prismæssigt, så har han vel aldrig været rigtig fast mand hos FCN. Udlejning til fransk fodbold forstod ingen vist.
Så ville jeg med afstand foretrække, at man prøvede vores egen Andreas Bruhn i stedet.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 18. sep 2013, 20:58

Det er selvfølgelig nu Andreas Bruhn skal steppe op på højrekanten, men det ændrer ikke ved, at vi minimum mangler noget på venstrekanten(da Due ikke gives mange chancer). Det kunne være en venstreback/venstrekant - var det ikke tyskerens beskrivelse ?

Men hvis ikke Andreas Bruhn har løftet sig fra den ene kamp og 11 min. ved juletid, så tyder det vel ikke på, at han er løsningen alene...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Spanky » 18. sep 2013, 21:26

Jeg forstår ikke dem der har fidus til A. Laudrup. Han er konstant skadet, hvilket han også er på nuværende tidspunkt. Han har haft nogle gode stimer en gang imellem - specielt i deres mesterskabssæson, men hans bundniveau er elendigt.

Jeg har derimod et godt øje til Lucas Jensen fra VFF. Tror han vil passe godt ind oppe ved os. Hvis VFF finder deres "naturlige" niveau og rykker kan der måske være mulighed for at hente ham som tilføjelse til fløjene - ung og meget udfordrende.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. sep 2013, 21:32

Spanky skrev:Jeg forstår ikke dem er har fidus til A. Laudrup. Han er konstant skadet, hvilket han også er på nuværende tidspunkt. Han har haft nogle gode stimer en gang imellem - specielt i deres mesterskabssæson, men hans bundniveau er elendigt.

Jeg har derimod et godt øje til Lucas Jensen fra VFF. Tror han vil passe godt ind oppe ved os. Hvis VFF finder deres "naturlige" niveau og rykker ned vil det være en perfekt tilføjelse til fløjene - ung og meget udfordrende.
Tror det er navnet der blænder folk...
Janteloven eksisterer IKKE!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 19. sep 2013, 07:46

Jeg tror prismæssigt, at Andreas Laudrup er mere indenfor vores økonomiske rækkevidde end et 18 årig kanttalent fra en Viborg.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 19. sep 2013, 10:03

Det er jeg ikke helt sikker på. Hvertfald ikke lønmæssigt.

Jeg er ivrigt ret sikker på Laudrup familien har et ret anstrengt forhold til AaB.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. sep 2013, 10:40

jonas386 skrev:Det er jeg ikke helt sikker på. Hvertfald ikke lønmæssigt.

Jeg er ivrigt ret sikker på Laudrup familien har et ret anstrengt forhold til AaB.
Selvfølgelig har Laudrup-familien ikke et anstrengt forhold til AaB. Går ud fra at du baserer det på den lille episode med Brian Laudrup. Tror du virkelig hele Laudrup-familien bærer nag over noget så ligegyldigt der skete for 100 år siden? Så har de vel også et anstrengt forhold til det halve Skotland (katolikkerne), det meste af London og Italien samt Tyskland.

Hvis nu ham Laudrup havde heddet Hansen til efternavn tvivler jeg på at han var blevet nævnt i denne tråd.
Janteloven eksisterer IKKE!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 19. sep 2013, 11:05

Det er vel naturligt at kigge på FCNs overskudslager. De har vel 3-4 mand i truppen til hver position - ergo skal nogle væk. Så er det vel relevant at kigge på dem, som ikke får meget spilletid. Der er Laudrup en dem, og det er på den baggrund han er interessant. Ikke på grund af navnet. Der er vel ingen ved sine fulde fem, som tror, at Andreas og Mads Laudrup bliver landsholdspillere eller transfersolgt for +20 mio !?

Det med navnet, må vi så heller ikke nævne Oliver Tychosen som et emne, fordi han er ud af en stor fodboldfamilie ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. sep 2013, 12:56

FlæskeFrank skrev:Det er vel naturligt at kigge på FCNs overskudslager. De har vel 3-4 mand i truppen til hver position - ergo skal nogle væk. Så er det vel relevant at kigge på dem, som ikke får meget spilletid. Der er Laudrup en dem, og det er på den baggrund han er interessant. Ikke på grund af navnet. Der er vel ingen ved sine fulde fem, som tror, at Andreas og Mads Laudrup bliver landsholdspillere eller transfersolgt for +20 mio !?

Det med navnet, må vi så heller ikke nævne Oliver Tychosen som et emne, fordi han er ud af en stor fodboldfamilie ?
Jeg siger ikke at han ikke må nævnes. Jeg påstår bare at han nok ikke var blevet nævnt hvis han ikke havde heddet Laudrup. Hvis Oliver Thychosen kommer med målgaranti som Steen (som jeg går ud fra er hans far?) må du også gerne nævne ham :)
Janteloven eksisterer IKKE!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 19. sep 2013, 13:05

FlæskeFrank skrev:Jeg tror prismæssigt, at Andreas Laudrup er mere indenfor vores økonomiske rækkevidde end et 18 årig kanttalent fra en Viborg.
Med mindre Fodsportsforeningen og Lucas forlænger kontrakten, så er han inden for rækkevidde til vinter. Lucas Jensen har kontraktudløb 30. juni 2014. Til vinter vil han kunne købes for en fornuftig transfersum, eller alternativt kan han hentes gratis næste sommer.

Hvis Lucas derimod forlænger med VFF så er han ikke længere aktuel.

Lønmæssigt er vi trods massive nedskæringer også bedre kørende end Viborg.

Låst